Προς το περιεχόμενο

Who Kill The Electric car


Street-Fighter

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ενα ντοκιμαντερ που πρέπει να δείτε όλοι.

Με υπότιτλους εδώ.

http://en.sevenload.com/videos/KdVN6OR-Who-Kill-The-Electric-car-2006

Διάρκεια 01:28:39

Δεν χρειάζεται να το κατεβάσετε πατήστε play και θα παίξει για σας. :-)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 41
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Χωρίς να έχω δει το video, να υποθέσω ότι αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αυτά που όλοι λένε ότι είναι καθαρά, δεν ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα, δεν καίνε βενζίνη ή πετρέλαιο, είναι αθόρυβα κλπ, και απλά ανά τακτα χρονικά διαστήματα τα φέρνεις σπίτι σου, τα βάζεις στην πρίζα για ένα βράδυ και φορτίζεις την μπαταρία τους και μετά δουλεύουν για τάδε χιλιόμετρα?

 

Αν δεν αφορά αυτά, τότε σβήστε το παρακάτω (βαριέμαι να κάτσω να δω το βιντεο, δεν έχω χρόνο...).

 

Αν αφορά αυτά τα αυτοκίνητα, τότε απλά να δώσω λίγο food for thought. Το να λές ότι φορτίζεις το αυτοκίνητο με ρεύμα και δεν καις βενζίνη, αρα γλιτώνεις βενζίνες, εκπομπές καυσαερίων κλπ και άρα μολύνεις την ατμόσφαιρα μπορεί να φαντάζει πάρα πολύ ωραίο, είναι όμως μύθος. Και εξηγούμαι.

 

Το ρεύμα πώς φτιάχνεται? Έτσι, ως δια μαγείας? Υπάρχουν οι μεγάλες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής οι οποίες καίνε πετρέλαιο, λιγνίτη, φυσικό αέριο, βιομάζα ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να φανταστούμε. Συνεπώς, το ενεργειακό πρόβλημα μεταβιβάζεται σε αυτούς. Φυσικά υπάρχουν και οι ανανεώσιμες πηγές, αλλά σιγά, πόσες είναι και τι ποσοστό να προσφέρουν? Άρα το ενεργειακό πρόβλημα μεταβιβάζεται απευθείας στις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής, οι οποίες είναι παλιές και δουλεύουν με αρκετά χαμηλό βαθμό απόδοσης, συν τις όποιες απώλειες μεταφοράς της ενέργειας. Άρα δεν ασχολούμαστε εμείς με την βενζίνη και τις εκπομπές, αλλά η ΔΕΗ (και η όποια ΔΕΗ).

 

Σήμερα, τέτοιου είδους αυτοκίνητα δεν ξέρω αν υπάρχουν, και ακόμα και αν υπάρχουν είναι ελάχιστα. Αν όμως φανταστούμε μια Ελλάδα που δουλεύει μόνο με τέτοια αυτοκίνητα, τα 11GW ισχύος που μπορεί να δώσει η ΔΕΗ σε αιχμή δεν θα φτάσουν ούτε για ζήτω. Φανταστείτε τι έχει να γίνει όταν δουλεέυουν κλιματιστικά στο full και φορτίζονται 2-3 εκατομμύρια αυτοκίνητα ταυτόχρονα... Η ΔΕΗ θα αναγκαστεί να φτιάξει νέες μονάδες (μέχρι να γίνει αυτό θα αγοράζουμε το ρεύμα), και επειδή οι μονάδες ανανεώσιμων είναι ψιλολόγια (άντε μια ανεμογεννήτρια να δώσει 3 MW και ένα πάρκο αιολικό 300 MW) θα αναγκαστεί να βάλει συμβατικές μονάδες (δηλαδή μεγαλύτερη εξάρτηση από πετρέλαιο). Αυτό σημαίνει καινούριες επενδύσεις, αύξηση της τιμής του ρεύματος και περισσότερα πρόστιμα λόγω εκπομπών. Άρα το ερώτημα που προκύπτει είναι: Υπάρχουν ουσιαστικά ωφέλη από μια τέτοια κίνηση ή απλά είναι στα πλαίσια της λογικής ' Το περιβάλλον πουλάει, ας κάνουμε μια τέτοια κίνηση' ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χωρίς να έχω δει το video, να υποθέσω ότι αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αυτά που όλοι λένε ότι είναι καθαρά, δεν ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα, δεν καίνε βενζίνη ή πετρέλαιο, είναι αθόρυβα κλπ, και απλά ανά τακτα χρονικά διαστήματα τα φέρνεις σπίτι σου, τα βάζεις στην πρίζα για ένα βράδυ και φορτίζεις την μπαταρία τους και μετά δουλεύουν για τάδε χιλιόμετρα?

 

Αν δεν αφορά αυτά, τότε σβήστε το παρακάτω (βαριέμαι να κάτσω να δω το βιντεο, δεν έχω χρόνο...).

 

Αν αφορά αυτά τα αυτοκίνητα, τότε απλά να δώσω λίγο food for thought. Το να λές ότι φορτίζεις το αυτοκίνητο με ρεύμα και δεν καις βενζίνη, αρα γλιτώνεις βενζίνες, εκπομπές καυσαερίων κλπ και άρα μολύνεις την ατμόσφαιρα μπορεί να φαντάζει πάρα πολύ ωραίο, είναι όμως μύθος. Και εξηγούμαι.

 

Το ρεύμα πώς φτιάχνεται? Έτσι, ως δια μαγείας? Υπάρχουν οι μεγάλες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής οι οποίες καίνε πετρέλαιο, λιγνίτη, φυσικό αέριο, βιομάζα ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να φανταστούμε. Συνεπώς, το ενεργειακό πρόβλημα μεταβιβάζεται σε αυτούς. Φυσικά υπάρχουν και οι ανανεώσιμες πηγές, αλλά σιγά, πόσες είναι και τι ποσοστό να προσφέρουν? Άρα το ενεργειακό πρόβλημα μεταβιβάζεται απευθείας στις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής, οι οποίες είναι παλιές και δουλεύουν με αρκετά χαμηλό βαθμό απόδοσης, συν τις όποιες απώλειες μεταφοράς της ενέργειας. Άρα δεν ασχολούμαστε εμείς με την βενζίνη και τις εκπομπές, αλλά η ΔΕΗ (και η όποια ΔΕΗ).

 

Σήμερα, τέτοιου είδους αυτοκίνητα δεν ξέρω αν υπάρχουν, και ακόμα και αν υπάρχουν είναι ελάχιστα. Αν όμως φανταστούμε μια Ελλάδα που δουλεύει μόνο με τέτοια αυτοκίνητα, τα 11GW ισχύος που μπορεί να δώσει η ΔΕΗ σε αιχμή δεν θα φτάσουν ούτε για ζήτω. Φανταστείτε τι έχει να γίνει όταν δουλεέυουν κλιματιστικά στο full και φορτίζονται 2-3 εκατομμύρια αυτοκίνητα ταυτόχρονα... Η ΔΕΗ θα αναγκαστεί να φτιάξει νέες μονάδες (μέχρι να γίνει αυτό θα αγοράζουμε το ρεύμα), και επειδή οι μονάδες ανανεώσιμων είναι ψιλολόγια (άντε μια ανεμογεννήτρια να δώσει 3 MW και ένα πάρκο αιολικό 300 MW) θα αναγκαστεί να βάλει συμβατικές μονάδες (δηλαδή μεγαλύτερη εξάρτηση από πετρέλαιο). Αυτό σημαίνει καινούριες επενδύσεις, αύξηση της τιμής του ρεύματος και περισσότερα πρόστιμα λόγω εκπομπών. Άρα το ερώτημα που προκύπτει είναι: Υπάρχουν ουσιαστικά ωφέλη από μια τέτοια κίνηση ή απλά είναι στα πλαίσια της λογικής ' Το περιβάλλον πουλάει, ας κάνουμε μια τέτοια κίνηση' ?

 

Aν δεν το δεις δεν θα καταλάβεις.

Αν το δεις ισως και να καταλάβεις το ποσο λαθος είσαι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

'Ενα οικονομικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο όπως το Aptera, καίει 0,05 KWh ανά χιλιόμετρο. Αν κάνεις 10.000 χιλιόμετρα το χρόνο "καις" το ισοδύναμο του να ανάβεις τον ηλεκτρικό θερμοσίφωνα για 20-25 λεπτά ημερησίως.

Ξοδεύεις δηλαδή για την ημερήσια μετακίνησή σου όση ηλεκτρική ενέργεια ξοδεύεις για να κάνεις 2 φορές ντουζ.

Ούτε το ηλεκτρικό σύστημα γονατίζει, ούτε καταστρέφεται ο πλανήτης ακόμη και αν όλη η ηλεκτρική ενέργεια προέρχεται από πετρέλαιο (συγκριτικά πάντα)

...πέραν του ότι όπως στην Ελλάδα έχουμε ηλιακούς θερμοσίφωνες, μπορούμε και να φορτίζουμε κατά ένα μεγάλο μέρος τουλάχιστον τα αυτοκίνητά μας με ηλιακή ενέργεια.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Aptera_Motors

 

 

ΥΓ. Συνειδητά επέλεξα το πιο ακραίο ίσως παράδειγμα ηλεκτρικού αυτοκινήτου

 

ΥΓ2. Ο μόνος λόγος που δεν έχουν επικρατήσει αυτή τη στιγμή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το κόστος των μπαταριών και γενικότερα το κόστος αποθήκευσης ενέργειας. Με το πετρέλαιο στα 70 ευρώ (όχι δολλάρια) το βαρέλι το κόστος "κύκλου ζωής" (συνολικό δηλαδή κόστος) ενός ηλεκτροκίνητου είναι παρόμοιο με το κόστος ενός βενζινοκίνητου. Με το πετρέλαιο πιο ακρίβό, τα ηλεκτροκίνητα συμφέρουν και από οικονομική άποψη.

 

ΥΓ3 Πέραν του οικονομικού τα ηλεκτροκίνητα συμφέρουν από κάθε άποψη. Είναι σαν να συγκρίνεις το φως από ένα κερί ή ένα λυχνάρι με το φως ενός ηλεκτρικού λαμπτήρα. Η καμπύλη ροπής τους, η ποιότητα λειτουργίας τους, η απουσία ανάγκης συντήρησης και η αξιοπιστία τους... γενικά υπερισχύουν ΠΑΝΤΟΥ.

 

ΥΓ4 Τα πρώτα χρόνια της αυτοκίνησης και μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα τα ηλεκτροκίνητα υπερίσχυαν των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης. Το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως που έφτασε τα 100χλμ/ώρα (το έτος 1900 νομίζω) ήταν ηλεκτροκίνητο!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοιπόν, καταρχάς να ξεκαθαρίσω ότι δεν έχω κανένα απολύτως πρόβλημα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεν τα παίρνω από καμία αυτοκινητοβιομηχανία, ούτε από καμία πετρελαική, απλά εκθέτω τις απόψεις μου.

 

1) Το βίντεο το είδα μέχρι κάποιο σημείο, και ακόμα δεν μπορώ να καταλάβω τι διαφορετικό είπα εγώ. Άσε που έχει και κάποιες ανακρίβειες. Το CO2 μπορεί κάποιοι να το βαφτίζουν αέριο του θερμοκηπίου, αλλά δεν είναι. Σε μεγάλες ποσότητες προκαλεί προβλήματα στο περιβάλλον, αλλά CO2, παράγει και ο άνθρωπος, και τα ζώα και τα φυτά. Βρισκόταν και βρίσκεται στο περιβάλλον και από μόνο του, απλά εμείς μεγαλώσαμε τις ποσότητές του. Αν δηλαδή κάποια στιγμή κινούμαστε με υδρογόνο, τότε τι θα λέμε? Ότι και το νερό είναι επιβλαβές για το περιβάλλον? (Το υδρογόνο όταν καίγεται με το οξυγόνο δίνει ως προιόν νερό).

 

2) Οι μπαταρίες είναι μεγάλο πρόβλημα, όπως επίσης και η αποθήκευση του υδρογόνου. Το υδρογόνο, ως μονοατομικό μόριο δεν μπορεί να αποθηκευτεί εύκολα γιατί περνάει ανάμεσα από την ύλη (λογικό είναι). Καινούριες τεχνολογίες ψάχνουν να βρούνε τρόπο να το αποθηκεύσουν ανάμεσα σε μικροδομές άνθρακα, αλλά και πάλι, είναι πολύ αρχή ακόμα, και σίγουρα όχι για να βγει στην παραγωγή.

 

3)Για το Aptera έψαξα και βρήκα μερικά στοιχεία. Έχει όντως πολύ χαμηλό συντελεστή αεροδυναμικής οπισθέλκουσας, και συνεπώς χαμηλώνει πολύ την κατανάλωση όταν το αυτοκίνητο κινείται με σταθερή ταχύτητα και στην ουσία έχει να αντιμετωπίσει μόνο την αεροδυναμική αντίσταση. Παρόλα αυτά όμως, όποιος δεν βαριέται τα μαθηματικά και τους υπολογισμούς, ας παρακολουθήσει το σκεπτικό μου στην επόμενη σημείωση και ας μου πει αν κάνω κάπου λάθος (Δεν ξέρω σίγουρα, απλά σκέψεις κάνω και γι αυτό ρωτάω και την γνώμη σας).

 

4)Έστω ένα τυπικό αυτοκίνητο 600kg (υποθετικά) το οποίο ξεκινάει από την ακινησία (0km/h) και φτάνει τα 100km/h σε 10sec. Γι αυτό λέω τυπικό. Ας δεχτούμε επίσης ότι η επιτάχυνση είναι σταθερή (που σε καμία περίπτωση δεν είναι, αλλά ας το δεχτούμε). Τότε βγαίνει ότι η επιταχυνσή του είναι 2,8m/sec^2 και άρα για να διανύσει το 1km θέλει 41 sec. Στο πρώτο κομμάτι (πρώτα 10 sec επιταχύνει μέχρι τα 100km/h) και στα υπόλοιπα 31 sec πάει με 100km/h.

 

Στη φάση της επιτάχυνσης, ας υποθέσουμε ότι έχει να αντιμετωπίσει της δυνάμεις αδρανείας μόνο. Η ενέργεια για τα πρώτα αυτά 10 sec είναι:

 

E=integral(P*dt)=integral(F*U*dt)=integral(m*a*U(t)*dt)=integral(m*a*a*t*dt)=600*2.8^2*0.5*integral(t) μέχρι τα 10 sec το οποίο αντιστοιχεί σε 235kJ ή αλλιώς 0,066kWh.

 

Στην φάση της σταθερής ταχύτητας, δεχόμαστε ότι μόνο η αεροδυναμική αντίσταση είναι αυτή που πάει κόντρα στο αμάξι. Η αντίσταση αυτή είναι ίση με D=(ρ/2)*Cd*A*U^2 όπου Cd=0.195 για το EV1 (http://en.wikipedia.org/wiki/Automobile_drag_coefficients)

Άρα D=(1.2/2)*0.195*6*28.8^2=583N (όπου Α έχω βάλει ίσο με 6m^2 μια τυπική επιφάνεια αυτοκινήτου) και τελικά P=D*U=583*28.8=16.8kW το οποίο σε διάστημα 31sec αντιστοιχεί σε 520,8kJ ή αλλιώς 0,145kWh.

 

Αν τα αθροίσεις αυτά τα 2 (που δεν είναι μόνο αυτά τα 2, αλλά τέλος πάντων...Κανονικά και στα 2 βήματα έχεις αδρανειακές αντιστάσεις, αεροδυναμικές αντιστάσεις και τριβή, αλλά anyway, ας το απλοποιήσουμε λίγο) βγαίνει ότι για 1km επιτάχυνσης και σταθερής ταχύτητας χρειάζονται περίπου 0,211kWh. Και αυτό μόνο αν δεχτούμε ότι το αυτοκίνητο είναι απλά μια μάζα που προχωράει. Δεν θες κλιματισμό? Δεν θες έλεγχο στα υποσυστήματα? Δεν θες ηλεκτρικά παράθυρα? Δεν θες αισθητήρες ελέγχου και επενεργητές? Και πάνω από όλα, όλα αυτά δουλεύουν τέλεια? Δεν υπεισέρχεται πουθενά κάποιος βαθμός απόδοσης? Γι αυτό το 0,05 που λέει και το wiki, μου μοιάζει λίγο ουτοπικό.

 

Ξέρω ότι το γ@μησα λιγάκι με τα μαθηματικά και με τους υπολογισμούς, και αν κάνω κάπου λάθος ας με διορθώσει κάποιος, αλλά αυτά μου έρχονται εμένα σαν σκέψεις και γι αυτό το 0,05 μου φαίνεται κάπως κουφό. Δεν λέω ότι είναι κακή τεχνολογία, δεν λέω ότι καλώς κάνανε και την αποσύρανε, απλά λέω ότι δεν χρειάζεται να ασχολείται η κάθε θείτσα που δεν ξέρει και να πετάει το μακρύ της και το κοντό της.. Ούτε εγώ είμαι αρμόδιος να κρίνω (και εγώ μαζί με τις θείτσες πάω...) αλλά λογικό δεν είναι άμα βλέπανε λεφτά να είχανε επενδύσει?? Οι πετρελαιάδες θα τα πάρουν ούτως ή άλλως, τα υβριδικά έχουν μεγάλη εξέλιξη, ίσως τα ηλεκτρικά είναι το επόμενο βήμα όταν η τεχνολογία θα είναι ακόμα πιο έτοιμη...

 

Edit: Και κάτι ακόμα που σκέφτηκα:

 

Όπως λέει και το wiki, είναι 0,05KWh/km με ταχύτητα 90km/h. Αυτό είναι ίσο με 180kJ/km στα 25m/sec (Αν κάνεις μετατροπές στις μονάδες αυτό θα βγει). (180kJ/1000m)*(25m/sec)=4.5kJ/sec=4.5kW=6.04 PS.

 

6 άλογα λίγα δεν σου φαίνονται???

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είναι τόσο λίγα ακριβώς λόγω του πολύ χαμηλού αεροδυναμικού συντελεστή.

Δε γνωρίζω αλλά υποθέτω πως θα έχει κάποιο σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Άρα ένα μεγάλο κομμάτι της ενέργειας για να επιταχυνθείς (ή να ανέβεις μια ανηφόρα) θα το πάρεις πίσω κατά την επιβράδυνση (ή όταν θα κατεβαίνεις την κατηφόρα).

Επίσης σύμφωνα με τη wikipedia οι αεροδυναμικές αντιστάσεις είναι οι μισές σε σχέση με το EV1.

Τελικά, ακόμη και το διπλάσιο να καίει από αυτά που ισχυρίζονται (που δύσκολα ψεύδονται) θα ισοδυναμεί με 40 λεπτά ανοιχτό θερμοσίφωνα ημερησίως.

Σιγά τα ωά δηλαδή!

 

Edit: Επίσης δείτε και αυτό http://en.wikipedia.org/wiki/Loremo. Πιό συμβατικό σχέδιο που στην ηλεκτροκίνητη μορφή του καίει 60Wh ανά χιλιόμετρο (έναντι 50 του Aptera)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είναι τόσο λίγα ακριβώς λόγω του πολύ χαμηλού αεροδυναμικού συντελεστή.

 

Μα αυτόν τον πολύ χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή έβαλα στους υπολογισμούς και βγήκε αυτό το αποτέλεσμα. Αλλά το θέμα δεν είναι αυτό. Και θα σου απαντήσω και πάλι με νούμερα.

 

Ας υποθέσουμε ότι στην Ελλάδα, κυκλοφορούν 4.500.000 αυτοκίνητα (καθόλου κακή υπόθεση, πολύ κοντά στην πραγματικότητα πρέπει να βρίσκεται και αναφέρομαι μόνο σε ΙΧ, όχι φορτηγά, ταξί κλπ). Επίσης ας υποθέσουμε ότι το καθένα από αυτά κάνει 60km/μέρα (και αυτό πολύ καλή υπόθεση είναι). Επίσης ας υποθέσουμε ότι η ενέργεια που καταναλώνει είναι αυτή η εξαιρετικά μικρή που λες παραπάνω (που πολύ αμφιβάλω...0.05kWh/km). Τότε έχουμε:

 

4.500.000 αυτοκίνητα*60km*0.05kWh/km*αυτοκίνητο=13,5GWh.

 

Η μέση ισχύς μιας τυπικής ημέρας (ζήτηση ρεύματος από ΔΕΗ) είναι 6 GW.Σε μία ημέρα, η ενέργεια που παράγεται από την ΔΕΗ είναι:

 

6GW*24h=144GWh.

 

Αν κάνεις την αναγωγή, θα προκύψει13,5/144=9,4%. Δηλαδή η ενέργεια που θα καίνε τα αυτοκίνητα, θα ισοδυναμεί με το 9.4% της σήμερα παραγόμενης ενέργειας και άρα θα αναγκαστεί η ΔΕΗ να αυξήσει την ισχύ της κατά 10% περίπου και άρα και την κατανάλωση καυσίμου της κατά 10%. Μόνο για να φορτίζονται τα αυτοκίνητα (όπως είπα παραπάνω, αμφιβάλω για το 0.05ΚWh/km, αλλά ακόμα και έτσι...).

 

Και για να το μεταφράσουμε και σε πετρέλαιο αυτό...13,5GWh που πάνε για την φόρτιση των αυτοκινήτων είναι 4,86*10^7ΜJ καθαρά στην είσοδο των αυτοκινήτων. Αν λάβεις έναν θερμικό βαθμό απόδοσης του σταθμού 40% (αρκετά μεγάλος, σε συμβατικές μονάδες είναι πιο κάτω αλλά και πάλι, για να υπολογίσουμε την καλύτερη δυνατή περίπτωση...) προκύπτουν 12,15*10^7MJ (εννοείται έξτρα, παραπάνω από τις υπόλοιπες ανάγκες που καλύπτει η ΔΕΗ...) Η θερμογόνος δύναμη του πετρελαίου είναι 43,5MJ/kg (κατώτερη θερμογόνος δύναμη). Αυτό αντιστοιχεί σε 2800 τόνους πετρελαίου περισσότερο την κάθε μέρα (μόνο για να φορτίσεις τα αυτοκίνητα...) Και με τις νέες σύγχρονες τεχνολογίες, έχουμε εκπομπές περίπου 1000gr CO2/kWh. Συνεπώς, μέσα σε μία μέρα εκπέμπονται 13500 τόνοι CO2 την ημέρα μόνο από την φόρτιση των αυτοκινήτων...

 

Με τα παραπάνω θέλω να δείξω ότι δεν πρόκειται και για μια τόσο πράσινη τεχνολογία όσο την παρουσιάζουν. Δεν ξέρω αν καίει τελικά λιγότερο ή περισσότερο, αλλά πρέπει να κάνεις πάντα αναγωγή στον πληθυσμό, όχι σε ένα μεμονωμένο αυτοκίνητο και να κοιτάς τις συνέπειες. Ουσιαστικά, μεταβιβάζεις το κόστος στην ΔΕΗ (περισσότερο καύσιμο, νέες μονάδες, βελτίωση των παλιών, αύξηση προστίμου από εκπομπές...) και η ΔΕΗ θα ανεβάσει τα τιμολόγια... Οπότε πάλι εμείς θα το πληρώσουμε. Και δυστυχώς, σαν χώρα εξαρτώμαστε πολύ από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο και τον λιγνίτη... Ουσιαστικά θα αναγκάσουμε την ΔΕΗ να κάνει νέες επενδύσεις. Είμαστε έτοιμοι για τέτοιες επενδύσεις και τέτοια έξοδα, και το κυριότερο, είναι μια τέτοια κίνηση οικονομικά βιώσιμη? Και ναι, θα ακούσω ένα σωρό κόσμο να μιλάει για το περιβάλλον και ότι πρέπει να το κάνουμε αυτό αφού από αυτό στηρίζεται το μέλλον μας και το περιβάλλον, αλλά η καλύτερη λύση θα ήταν να τα κόψουμε όλα και να πάμε να ζήσουμε στις σπηλιές. Γιατί δεν το κάνουμε αυτό? Προφανώς σε όλα πρέπει να βρίσκουμε μια χρυσή τομή. Η ΓΝΩΜΗ μου είναι ότι ακόμα η τεχνολογία δεν είναι αρκετά έτοιμη για μια τέτοια μετάβαση... Πόσο μάλλον ο κόσμος, που τώρα μιλάει για αποφυγή του καυσαερίου και καθαρό περιβάλλον, όταν όμως η κάθε ΔΕΗ του την φορέσει (και σε αυτήν την περίπτωση θα έχει και λόγο, όχι όπως τις άλλες για να αυξηθεί ο μισθός του προέδρου της) τότε όλοι θα βγαίνουν στα παράθυρα και θα φωνάζουν για την κακιά ΔΕΗ που μας βάζει να πληρώνουμε πολλά και μολύνει και το περιβάλλον...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ρε συ DarkOrion σοβαρα τωρα μας λες πως δεν εχεις τον χρονο να κατσεις να το δεις αλλα καθεσαι και μας γραφεις κατι κειμεναρες που εκτος το οτι ειναι λαθος κατα εμε δεν δεχαισε και κουβεντα.

Κατσε δες το λοιπον αφου εισαι τοσο ψαγμενος σε αυτο το θεμα και εχεις μια αλφα αποψη μπας λεω μπας και συμφωνισεις και εσυ με αυτο.

Btw εμενα δεν με ενοχλησε γιατι αυτη την στιγμη δεν χρησιμοποιουμε ηλεκτρικα αυτοκινητα αλλα το οτι κανανε πως και πως για να τα εξαφανισουν απο την αγορα & να τα παρουν και πισω απο τους ιδιους τους ιδιοκτητες τους με το ετσι θελω λες και ηταν κατι επικινδυνο για την διμοσια υγεια.

 

Εχεις να παρεις πολλα μηνυματα απο αυτο το ντοκιμαντερ οχι μονο για την ενεργεια αλλα και για το τι συμβενει στον κοσμο μας.

 

Δες το λοιπον μπας και καταλαβεις κατι παραπανω απο αυτο που πιστευεις τωρα.

 

Φιλικα Γιώργος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το είδα τελικά, μου φαίνεται ότι το έγραψα πιο πάνω. Δεν είπα ότι είμαι αντίθετος, καλά κάνουν και την ερευνάνε την τεχνολογία, απλά γράφω την γνώμη μου. Και η γνώμη μου είναι ότι δεν είναι όλα τόσο ρόδινα όσο τα παρουσιάζουν. Προφανώς όμως, αν όλα γίνουν καλύτερα και εγώ συμφωνώ με την έρευνα που γίνεται πάνω στο θέμα.

 

Δεν λέω ότι δεν παίζονται παιχνίδια, κομπίνες κλπ. Δεν λέω ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν κοιτάνε την πάρτη τους, προφανώς και μόνο αυτό κοιτάνε και μόνο αυτό τις νοιάζει. Απλά λέω ότι στην ουσία μετακυλίεται το πρόβλημα σε άλλους. Και ότι τσάμπα ενέργεια σε τόσο μεγάλα μεγέθη δεν υπάρχει... Και ότι ναι μεν μπορεί η τεχνολογία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου να είναι πολύ καλύτερη (και δεν έχω λόγο να αμφιβάλω γι' αυτό, αφού το ψάχνουν καλά κάνουν...) αλλά είναι απλά αυτό, μια τεχνολογία. Το κόστος για να υιοθετηθεί είναι τεράστιο, και αυτοί που θα το αναλάβουν δεν πιστεύω ότι θα ρισκάρουν τόσο πολύ τα λεφτάκια τους (ναι, στις αυτοκινητοβιομηχανίες αναφέρομαι και στο κράτος, σε κανέναν άλλον)..

 

Όσο για το ότι δεν δέχομαι κουβέντα ευχαρίστως να ακούσω την άποψή σου, όσο για το ότι είναι λάθος, πολύ πιθανόν, το είπα και εγώ, έχεις κάποιο αντεπιχείρημα? Με νούμερα και στοιχεία? Τέλος, όσο για το τι συμβαίνει στον κόσμο μας, ναι οι πλούσιοι και οι μεγάλες εταιρίες πάντα την πάρτη τους θα κοιτάνε, οπότε σιγά που χεστήκανε για το περιβάλλον, απλά αμφιβάλλω για το αν όντως είναι μια τεχνολογία που αξίζει και όντως έχει να προσφέρει κάτι ή αν απλά περιστρέφεται γύρω από την καινούρια μόδα που επικρατεί: 'σώστε το περιβάλλον...'.

 

Αυτά από μένα. Αν έχεις κάποιο επιχείρημα και κάποιες επισημάνσεις ευχαρίστως να τις ακούσω, διαφορετικά αποδέχομαι ότι απλά πρόκτειται για την γνώμη σου...

 

Φιλικά πάντα! (εξάλλου δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε.)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δε θα απαιτηθούν κατά βάση νέες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής μιας και κατά πλειοψηφία τα αυτοκίνητα θα φορτίζουν το βράδυ όπου το τιμολόγιο είναι φτηνότερο και υπάρχει πλεονάζον δυναμικό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.

Επίσης, προ κρίσης, η κατανάλωση ενέργειας στην Ελλάδα αυξανόταν κατά 2-3% ετησίως, το να αυξηθεί κατά 10% (που βασικά θα είναι πιο κοντά στο 20%) απλά ισοδυναμεί με μαζεμένη τη σταθερή αύξηση 3-4 ετών. Λόγω της κρίσης η κατανάλωση το τελευταίο διάστημα μειώθηκε!

 

Σχετικά με την παραγωγή CO2, νέες μονάδες φυσικού αερίου συνδυασμένου κύκλου έχουν βαθμό απόδοσης 60%, ενώ όλοι οι βενζινοκινητήρες βρίσκονται κάτω του 30%.

Από πλευράς CO2 εκπομπών, η καύση λιγνίτη είναι ό,τι χειρότερο. Ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση όμως η παραγωγή CO2 είναι παρόμοια με αυτή των βενζινοκίνητων. Σε κάθε άλλη περίπτωση καυσίμου η παραγωγή CO2 είναι αρκετά μικρότερη έως και μηδενική (πχ. υδροηλεκτρικά)

Το μεγάλο πλεονέκτημα όμως είναι ότι ελευθερώνεις το κέντρο των πόλεων από τους ρύπους οι οποίοι επιβαρύνουν (άδικα) πιο αραιοκατοικημένες περιοχές. Είναι όμως πολύ πιο εύκολο και οικονομικό ο έλεγχος και περιορισμός των ρύπων μεγάλων μονάδων.

 

Ο βασικός λόγος που δεν έχουν αρχίσει να επεκτείνονται τα ηλεκτροκίνητα είναι το κόστος των μπαταριών τους.

Καθώς αυτό πέφτει θα γίνονται όλο και πιο ανταγωνιστικά.

Ένας δεύτερος λόγος είναι ότι απλά μας είναι κάτι ξένο.

Όταν όμως ο καταναλωτής γευτεί την επίπεδη ροπή από 0 στροφές ("ηλεκτρική λειτουργία") την απουσία θορύβου και κραδασμών, τα πλεονεκτήματα στη δυναμική συμπεριφορά του οχήματος αλλά και σε κατανομή χώρων (λόγω του ότι η παροχή δύναμης είναι συνεχής και ο κινητήρας έχει ελάχιστο όγκο, βάρος και ανάγκες ψύξης άρα μπαίνει παντού, ενώ και οι μπαταρίες μπαίνουν στο πάτωμα χωρίς να τρώνε πολύτιμο χώρο) την οικονομία χρήσης/αξιοπιστία (σχεδόν μηδέν έξοδα συντήρησης, 1/10 κόστος του ρεύματος σε σχέση με το κόστος βενζίνης) αλλά και την ευκολία του ότι δε θα χρειάζεται να επισκέπτεται τακτικά το βενζινάδικο (θα φορτίζει στο σπίτι το βράδυ) θα το ερωτευθεί.

 

Προς το παρόν όμως το να πρέπει να δώσει τα διπλάσια ή υπερδιπλάσια για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά και το ότι σε 5-10 χρόνια θα πρέπει να δώσει ένα επίσης σεβαστό ποσό για να αντικαταστήσει τη μπαταρία είναι αρκούντως αποτρεπτικό.

Αν όμως πέσει το κόστος των μπαταριών τα ηλεκτρικά μπορούν να γίνουν πιο φτηνά στην αγορά από τα συμβατικά οχήματα, για τον απλούστατο λόγο ότι είναι πολύ πιο απλά στην κατασκευή τους.

Η απλότητα κατασκευής και η αξιοπιστία ήταν και ο λόγος που κυριάρχησαν στα πρώτα χρόνια της αυτοκίνησης. Η πρόοδος όμως στους κινητήρες εσωτερικής καύσης και οι περιορισμοί των μπαταριών τα υποσκέλησαν κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα.

 

edit: Όσον αφορά τα ταξίδια, αναπτύσονται αυτή τη στιγμή συστήματα που θα μπορούν να αλλάξουν την μπαταρία αυτόματα μέσα σε ένα λεπτό με μια πλήρως φορτισμένη. Σε λιγότερο δηλαδή χρόνο από ότι απαιτείται για ένα γέμισμα του ρεζερβουάρ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όσο για το ότι δεν δέχομαι κουβέντα ευχαρίστως να ακούσω την άποψή σου, όσο για το ότι είναι λάθος, πολύ πιθανόν, το είπα και εγώ, έχεις κάποιο αντεπιχείρημα? Με νούμερα και στοιχεία? Τέλος, όσο για το τι συμβαίνει στον κόσμο μας, ναι οι πλούσιοι και οι μεγάλες εταιρίες πάντα την πάρτη τους θα κοιτάνε, οπότε σιγά που χεστήκανε για το περιβάλλον, απλά αμφιβάλλω για το αν όντως είναι μια τεχνολογία που αξίζει και όντως έχει να προσφέρει κάτι ή αν απλά περιστρέφεται γύρω από την καινούρια μόδα που επικρατεί: 'σώστε το περιβάλλον...'.

 

Αυτά από μένα. Αν έχεις κάποιο επιχείρημα και κάποιες επισημάνσεις ευχαρίστως να τις ακούσω, διαφορετικά αποδέχομαι ότι απλά πρόκτειται για την γνώμη σου...

 

Φιλικά πάντα! (εξάλλου δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε.)

 

Τι παραπάνω να σου πω απο αυτά που εχει γράψει ο nickolas?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@DarkOrion

 

Μου άρεσε ο τρόπος που σκέφτηκες και αντιμετώπισες το θέμα με μια πρώτη ματιά. Θεωρώ όμως πως ακόμα δεν το βλέπεις συνολικά, απλά κόλλησες στην καταραμένη Ελλάδα που αγαπά το λιγνίτη και συν αυτού έχει απαίδευτους πολίτες.

 

- Για τον υπολογισμό της ενέργειας.

Είναι απολύτως βέβαιο πως ένα αυτοκίνητο που κινείται ΚΑΙ με ηλεκτρισμό δαπανά πολύ μικρότερα ποσά ενέργειας από ένα όχημα που χρησιμοποιεί αποκλειστικά κινητήρα εσωτερικής καύσης. Οι λόγοι είναι καταφανείς και δε χρειάζονται υπολογισμοί (σπατάλη ενέργειας σε στάση, τριβές μηχανικής διάταξης, απόδοση κινητήρα, επιπλέον σπατάλη καυσίμου λόγω της συμπεριφοράς του κάθε οδηγού, μεγάλοι κυβισμοί χωρίς λόγο κτλ κτλ). Κι αφού εμείς μετράμε ενέργεια, η χρήση ηλεκτρισμού στην κίνηση οχημάτων είναι σίγουρα θετική χωρίς πολλά πολλά από μαθηματικές αναλύσεις.

 

- Για το "χρώμα" της ενέργειας.

Έγινε παραπάνω ένας πρόχειρος υπολογισμός, όπου καταλήξατε πως θα απαιτούνταν ας πούμε +10% παραγωγή (ΑΝ ΟΛΑ τα οχήματα ήταν αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα). Εκτός της παρατήρησης του nickolas πως η φόρτιση θα γίνεται κυρίως βραδυνές ώρες, να σημειωθεί πως μπορούμε να εξοικονομήσουμε ενέργεια, σε σοβαρά ποσά, αλλάζοντας πάρα πολλά άλλα σημεία από την καθημερινή μας συμπεριφορά. Βελτιώνοντας τις ηλεκτρικές συσκευές, βελτιώνοντας τις κατοικίες και γενικότερα αλλάζοντας τον τρόπο που χρησιμοποιούμε τους φυσικούς πόρους. Το τελευταίο που θα έπρεπε να μας φταίει είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

 

Υ.Γ. Όταν κάποια στιγμή στο (πόσο μακρινό?) μέλλον όλοι μας θα χρησιμοποιούμε - αναγκαστικά πια - εναλλακτικούς τρόπους για να ζούμε και να κινούμαστε, ξέρεις τί θα λέμε τότε? "Τελικά γινόταν κι έτσι. Κρίμα που δεν το είχαμε κάνει νωρίτερα."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι παραπάνω να σου πω απο αυτά που εχει γράψει ο nickolas?

 

Πού είναι το επιχείρημά σου? Δεν έχω κάτι παραπάνω να σχολιάσω....

 

Δε θα απαιτηθούν κατά βάση νέες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής μιας και κατά πλειοψηφία τα αυτοκίνητα θα φορτίζουν το βράδυ όπου το τιμολόγιο είναι φτηνότερο και υπάρχει πλεονάζον δυναμικό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.

Επίσης, προ κρίσης, η κατανάλωση ενέργειας στην Ελλάδα αυξανόταν κατά 2-3% ετησίως, το να αυξηθεί κατά 10% (που βασικά θα είναι πιο κοντά στο 20%) απλά ισοδυναμεί με μαζεμένη τη σταθερή αύξηση 3-4 ετών. Λόγω της κρίσης η κατανάλωση το τελευταίο διάστημα μειώθηκε!

 

Συμφωνώ ότι η αύξηση θα είναι μεγαλύτερη από 10%, απλά υπολόγισα το best case scenario. Συμφωνώ επίσης ότι δεν θα φορτίζουν όλοι μαζί, ότι δεν θα υπάρχει απαίτηση ισχύος ταυτόχρονα, αλλά και πάλι, θα θα φορτίζουν, οπότε το καύσιμο θα καίγεται... Και κάποιο θα φορτίζουν και μέρα. Οπότε αναγκαστικά, κάτι θα πρέπει να γίνει και με τους σταθμούς. Μακάρι οι παμπάλαιοι λιγνιτικοί να κλείσουν και να πάμε σε συνδυασμένου κύκλου με τους πολύ ψηλούς βαθμούς απόδοσης, αλλά ένα άλλο θέμα είναι η κάθε χώρα να έχει πλούσιο ενεργειακό μίγμα, οπότε με αυτόν τον τρόπο χάνουμε μία από τις λίγεσ πηγές ενέργειας που έχουμε εμείς και αγοράζουμε ακόμα και το καύσιμο.

 

Σχετικά με την παραγωγή CO2, νέες μονάδες φυσικού αερίου συνδυασμένου κύκλου έχουν βαθμό απόδοσης 60%, ενώ όλοι οι βενζινοκινητήρες βρίσκονται κάτω του 30%.

 

Μπορεί και να ξεπεράσουν ακόμα και το 60%, ανάλογα με τις συνθήκες, θεωρούνται αυτή τη στιγμή η αιχμή της τεχνολογίας, αλλά πόσες τέτοιες μονάδες διαθέτει η ΔΕΗ. Εγώ ξέρω στο Λαύριο μόνο ότι έχει αεριοστροβίλους και έναν συνδυασμένο κύκλο. Όσο για τους βενζινοκινητήρες, έχουν έως 30%, ίσως και λιγότερο, και πολλές φορές το σκοτώνουμε κι αυτό λόγω εκπομπών. Το καλό που έχει ο βενζινοκινητήρας είναι ότι το καις επιτόπου. Το κακό με την μονάδα ηλεκτροπαραγωγής είναι οι απώλειες μεταφοράς.

 

Σε κάθε άλλη περίπτωση καυσίμου η παραγωγή CO2 είναι αρκετά μικρότερη έως και μηδενική (πχ. υδροηλεκτρικά)

 

Μια καλή λύση, που τότε πραγματικά δεν καις τίποτα το βράδυ είναι το αναστρέψιμο υδροηλεκτρικό. Την μέρα καις καύσιμο και την περίσσεια της ενέργειας την χρησιμοποιείς σε ένα υδροηλεκτρικό ανεβάζοντας νερό πάνω. Την νύχτα απλά αφήνεις το νερό να πέσει κάτω και εκμεταλλέυεσαι την ενέργεια που είχες κάψει πριν. Βέβαια, αν δεν κάνω λάθος, η Ελλάδα έχει μόνο μία τέτοια μονάδα.

 

Το μεγάλο πλεονέκτημα όμως είναι ότι ελευθερώνεις το κέντρο των πόλεων από τους ρύπους οι οποίοι επιβαρύνουν (άδικα) πιο αραιοκατοικημένες περιοχές. Είναι όμως πολύ πιο εύκολο και οικονομικό ο έλεγχος και περιορισμός των ρύπων μεγάλων μονάδων.

 

Ισχύει πολύ αυτό που λες. Γενικά υπάρχει αποσυμφόρηση από την ατμόσφαιρα στις μεγάλες πόλεις. Πάντως και στις μεγάλες μονάδες, δεν είναι και το πιο απλό και φθηνό πράγμα οι αντιρρυπαντικές τεχνικές. Ενδεικτικά αναφέρω ότι σε μια σύγχρονη μονάδα, η ενέργεια που απαιτείται για την απομάκρυνση του CO2 είναι περίπου 10% ιδιοκατανάλωση (δηλαδή το 10% από αυτό που παράγει η μονάδα το καίει για να απελευθερώσει τα καυσαέρια από το CO2 μόνο..).

 

Ένας δεύτερος λόγος είναι ότι απλά μας είναι κάτι ξένο.

Όταν όμως ο καταναλωτής γευτεί την επίπεδη ροπή από 0 στροφές ("ηλεκτρική λειτουργία") την απουσία θορύβου και κραδασμών, τα πλεονεκτήματα στη δυναμική συμπεριφορά του οχήματος αλλά και σε κατανομή χώρων (λόγω του ότι η παροχή δύναμης είναι συνεχής και ο κινητήρας έχει ελάχιστο όγκο, βάρος και ανάγκες ψύξης άρα μπαίνει παντού, ενώ και οι μπαταρίες μπαίνουν στο πάτωμα χωρίς να τρώνε πολύτιμο χώρο) την οικονομία χρήσης/αξιοπιστία (σχεδόν μηδέν έξοδα συντήρησης, 1/10 κόστος του ρεύματος σε σχέση με το κόστος βενζίνης) αλλά και την ευκολία του ότι δε θα χρειάζεται να επισκέπτεται τακτικά το βενζινάδικο (θα φορτίζει στο σπίτι το βράδυ) θα το ερωτευθεί.

 

Τεράστια αλήθεια. Η συνήθεια είναι μεγάλο πράγμα. Ο κινητήρας εξελίσσεται τα τελευταία 100 χρόνια, βελτιώνεται η ισχύς, ο βαθμός απόδοσης, η κατασκευή, επιλύονται προβλήματα ταλαντώσεων και τελικά φτάνουμε στο σημείο πλέον να θυσιάζουμε πολλά από αυτά για να μειώσουμε τις εκπομπές. Τα πιστόνια παράγονται κατά χιλιάδες, οι βαλβίδες το ίδιο, ένα μπλοκ κινητήρα μπορεί να είναι έτοιμο σε μερικές ώρες. Ποτέ δεν πρέπει να ξεχνάμε και την οικονομία κλίμακας.

 

Εκτός της παρατήρησης του nickolas πως η φόρτιση θα γίνεται κυρίως βραδυνές ώρες, να σημειωθεί πως μπορούμε να εξοικονομήσουμε ενέργεια, σε σοβαρά ποσά, αλλάζοντας πάρα πολλά άλλα σημεία από την καθημερινή μας συμπεριφορά. Βελτιώνοντας τις ηλεκτρικές συσκευές, βελτιώνοντας τις κατοικίες και γενικότερα αλλάζοντας τον τρόπο που χρησιμοποιούμε τους φυσικούς πόρους. Το τελευταίο που θα έπρεπε να μας φταίει είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

 

Συμφωνώ με αυτό. Πραγματικά, είμαστε πολύ περίεργοι σαν άνθρωποι. Παραπονιόμαστε για την τιμή της βενζίνης, και δες πόσα 2λιτρα+ κυκλοφορούν στους δρόμους? Γιατί, ένα απλό 1600άρι δεν κάνει την δουλειά του? Απλά το αυτοκίνητο έχει γίνει status symbol. Και ακόμα και έτσι, τα υβριδικά υποτίθεται πως αποτελούν ένα τεράστιο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Πόσα prius κυκλοφορούν? Έχετε δει τον κόσμο να πηγαίνει να αγοράζει υβριδικά για την προστασία του περιβάλλοντος? Όλοι πάνε σε βανζινοκίνητα 2λιτρα. Και επίσης, ποια λογική κρύβεται πίσω από την κίνηση του να βάλεις υδρογόνο σε Hummer, όπως έσκασε ο Σβατζενέγκερ στο βιντεο για να διαφημίσει την προστασία του περιβάλλοντος? Ποια λογική υπάρχει πίσω από το να λες σώζω το περιβάλλον βάζοντας πιο καθαρό καύσιμο, όταν προσπαθείς να κινήσεις ένα περίπτερο με 4 ρόδες μέσα στο οποίο υπάρχουν 2 άνθρωποι?

 

Γενικά, για να συνοψίσω, δεν είμαι κατά της τεχνολογίας της ηλεκτροκίνησης. Καλά κάνουν και το ψάχνουν, και αργά ή γρήγορα θα πάμε προς τα εκεί. Ήδη τα υβριδικά είναι ένα πρώτο βήμα. Το θέμα όμως δεν είναι αυτό. Αφενός η γνώμη μου είναι ότι η τεχνολογία δεν είναι τόσο έτοιμη ακόμα αλλά ούτε και εμείς είμαστε έτοιμοι να το δεχτούμε (θες λίγο η συνήθεια, θες λίγο το κόστος της μετάβασης, όπως θες πέστο), αφετέρου, υπάρχουν ένα σωρό άλλα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για να προστατέψουμε το περιβάλλον και να εξοικονομήσουμε ενέργεια, αλλά δεν τα κάνουμε...Πόσα jeep κατεβάινουν κάθε μέρα στο κέντρο της Αθήνα και έχουν μέσα ένα άτομο? Πόσες καφετέριες βάζουν θέρμανση ή ψύξη και έχουν γύρω γύρω τζάμια? Πόσες ώρες ανάβουμε θερμοσίφωνες, λάμπες, ηλεκτρικές συσκευές και ξεχνάμε να τα κλείσουμε γιατί βαριόμαστε. Γενικά είμαστε σπάταλοι στην ενέργεια (και οι αμερικάνοι 4 φορές πιο σπάταλοι από τους ευρωπαίους). Ας προσπαθήσουμε να τα μειώσουμε λιγάκι όλα αυτά, και τότε θα έχουμε κάνει ένα πολύ μεγάλο πρώτο βήμα χωρίς να έχουμε αλλάξει τίποτα. Αφού τα κάνουμε αυτά, τότε κοιτάμε και τι αλλαγές μπορούμε να κάνουμε στην υπάρχουσα τεχνολογία, και τότε και οι τιμές των μπαταριών θα πέσουν και με τον καιρό και τα τεχνικά προβλήματα θα λυθούν...Και ξαναλέω ότι δεν είμαι κατά της τεχνολογίας της ηλεκτροκίνησης, απλά αμφιβάλλω για το πόσο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ έχει να προσφέρει στο περιβάλλον και για το αν είναι βιώσιμη αυτή τη στιγμή μια τέτοια μετάβαση. Για να το πω με πιο απλά λόγια. Έχεις ένα αυτοκίνητο που καίει 10l/100km. Πάς να αγοράσεις ένα άλλο που καίει 9lt/100km (οικονομία 10%) αν σου πούνε ότι πρέπει να σκάσεις 50k ευρώ και θα κάνεις απόσβεση σε 20 χρόνια? Αυτό είναι το σκεπτικό μου. Γιατί με βάση αυτά που είπα παραπάνω, κάτι τέτοιο φαίνεται ότι γίνεται με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, άντε να γλιτώνουμε 20% και όχι 10%...

 

Και κάτι τελευταίο που αφορά τις εναλλακτικές μορφές ενέργειας. Ηλιακή, αιολική, γεωθερμική κλπ...Έχουν το τεράστιο πλεονέκτημα ότι είναι τζάμπα, ελεύθερες για τον καθένα, δεν εξαρτάται καμία χω΄ρα από καμία άλλη ενεργειακά. Έχουν το τεράστιο μειονέκτημα ότι δεν είναι συγκεντρωμένες (πολύ χαμηλότερη συγκέντρωση ενέργειας απότι στο καύσιμο)... Προς το παρόν για βαριές εφαρμογές δεν κάνουν. Είχε συζητηθεί και παλιότερα, και είχα ακούσει πάλι διάφορα, αλλά αυτή παραμένει η γνώμη μου...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.


  • Δημιουργία νέου...