Προς το περιεχόμενο

Metal Gear Solid Rising (Xbox360/PS3)


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

OYAOY

το 2010 ενα "stealth" παιχνιδι μου δινει την ευκαιρια να κοβω καρπουζια, αμαξια, σωματα.

ΟΥΑΟΥΥΥΥ

 

ΟΝΕΙΡΩΞΗ!!!!!

Δημοσ.

για να θυμουνται οι παλιοι και να μαθαινουν οι νεοτεροι :)

το πρωτο παιχνιδι οπου μπορουσες να εχεις ελεγχο του σπαθιου και της ασπιδας με το ποντικι.....

  • Moderators
Δημοσ.

Όπως και να το κάνεις, το πρώτο παιχνίδι για dismemberment με σπαθιά που έρχεται στο μυαλό, είναι πράγματι το DBTS. Μετά έρχεται το Severance: Blade of Darkness. ;)

  • 2 μήνες μετά...
Δημοσ.

MGS Rising: 'No-kill completion is possible'

'Sheath your sword' says Matsuyama

 

If you saw the Metal Gear Solid: Rising trailer at E3 you might think Raiden's title is non stop slice-em 'n' dice-em swordplay.

 

'Not so fast' says Rising producer Shigenobu Matsuyama because it turns out that he who is the true master of the blade need never use it.

 

"I believe that MGS has a key stealth element in not trying to kill anyone," Matsuyama told Kotaku.

 

"You could actually have a no-kill completion [in Rising]. There will be a lot of mechs and cyborgs, but if you slice them up, that will be considered as a no-kill as well."

 

"You'll have the freedom of killing humans, of course, but you can proceed through the game without killing a human being, but slicing up mechs and cyborgs."

 

No luck for our mechanical friends then but the challenge of getting one over human henchmen without ever letting blade touch flesh is an interesting one.

 

Matsuyama outlined alternative options saying that players could slice up enemies' weapons and ammunition, scare them off with their ninja skills in general or "You could maybe accidentally cut human enemies," he suggested in particular Mafia style.

 

"I want to emphasize that I will never reward a player for killing human beings in the game," he added.

 

"I won't make it easier to clear the game [that way]. I will probably make it more difficult."

 

Matsuyama said that Raiden's new super quick stealth style will hopefully spawn a new line in the Metal Gear name, which will suit Kojima Productions fine - it's looking to get a running franchise out of the title.

  • 1 χρόνο αργότερα...
Δημοσ.

Metal Gear Rising not a direct sequel to MGS 4

 

With the revelation that the game’s timeline has been shifted to follow Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, there was some talk that the game was a sequel to it, but according to Andriasang‘s translation of the Kojima productions Twitter, the company has denied it.

 

“We’ve only said that the period setting is several years after MGS4. Metal Gear Rising is not part of the Metal Gear Solid series. At present, we can’t say more than this,” the developer tweeted, in line with removal of the word “Solid” from the game’s title.

 

Second-hand reports of a Kojipro podcast give some context to the game’s dramatic shift in tone and direction, as well as its hand over to Platinum Games. Apparently, the original premise – that you could slice anything – proved insufficient to carry it through to a finished product. The Kojipro team floundered on, unsure of what to do, with Hideo Kojima suggesting it might be time to cancel the project, despite the completion of the story and motion capture elements.

 

Happily, the game was reportedly rescued by a studio visit by Platinum members, who were keen to take on the half-completed game and run with it, turning into an action title. After reviewing the materials presented to them, the Platinum team renegotiated so as to be able to write a new story.

 

An official English version of the podcast is due on December 13.

 

Metal Gear Rising: Revengeance is due on major platforms in 2012 and has so far drawn mixed reactions from fans and detractors of the franchise.

 

http://www.youtube.com/watch?v=5SNo8h-KfAU

Δημοσ.

 

Ειλικρινά τώρα. Και να μην βγει στα PC πλέον δεν με χαλάει. Το όλο concept του 2010 μετρούσε άσχημα (και φαίνεται με τον καλύτερο τρόπο ότι ήταν pre-rendered η όλη φάση, γι αυτό μετρούσε άλλωστε :P ). Το concept του 2011 είναι για να γελάς

  • Moderators
Δημοσ.
Ειλικρινά τώρα. Και να μην βγει στα PC πλέον δεν με χαλάει. Το όλο concept του 2010 μετρούσε άσχημα (και φαίνεται με τον καλύτερο τρόπο ότι ήταν pre-rendered η όλη φάση, γι αυτό μετρούσε άλλωστε :P ). Το concept του 2011 είναι για να γελάς

 

Ήταν pre-rendered ή απλά "no kids-friendly effects" ?

Να μην είχε όλη αυτή την εικονική βαβούρα, καλύτερα θα ήταν. Το καλό με το παλιό concept ήταν πως ήταν πιο "γιαπωνέζικο", clean cuts και το άιμα μετά. Αλλά μιας και δεν πουλάνε αυτά... :-(

Δημοσ.

Κριμα. :-(

 

και τα προηγουμενα παιχνιδια ειχαν action αλλα δινανε πιο πολυ εμφαση στο stealth. Δεν θα καταστραφει η σειρα επειδη αποφασισαν να βγαλουν και ενα παιχνδι το οποιο θα ειναι μονο action

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...