Προς το περιεχόμενο

ροπή vs άλογα


jimarass

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Tη βενζίνη δε τη νοθεύουν με νερό αλλά με άλλους υδρογονάνθρακες όπως το τολουόλιο. Η πλάκα του θέματος είναι ότι τουλάχιστον σε κάποιες περιπτώσεις η βενζίνη που προκύπτει από τη νοθεία είναι περισσότερων οκτανίων!

Δεν έχω εντρυφήσει και εγώ στο θέμα πιθανότατα όμως τα περισσότερα χρήματα οι βενζινάδες τα βάζουν γιατί η ουσία με την οποία νοθεύουν δε φορολογείται ή φορολογείται πολύ λιγότερο από τα καύσιμα.

Ίσως βέβαια να είναι και πιο διαβρωτική ή να οδηγεί σε μεγαλύτερες εκπομπές ρύπων ή για κάποιους λόγους να ανεβάζει την κατανάλωση.

Σε γενικές γραμμές όμως έχω την εντύπωση ότι οι βενζινάδες που νοθεύουν κρατάνε τα οκτάνια της βενζίνης...για να μην έχουν προβλήματα. Φανταστείτε σε ένα μέσο πρατήριο που βάζουν κάθε μέρα εκατοντάδες οχήματα βενζίνη το 1% από αυτά να χαλάει, κάθε μέρα ο βενζινάς θα είχε να αντιμετωπίσει μερικούς ανθρώπους με κατεστραμμένους κινητήρες! Δε θα μπορούσε να περπατήσει κάτι τέτοιο όσο αδίστακτος και να είναι ο άλλος.

 

Προσωπικά εδώ και χρόνια σε ένα Opel Corsa twinport (10,5 συμπίεση) βάζω ό,τι πιο φθηνό υπάρχει σε 95άρα. Έχω την εντύπωση πως η φτηνή αυτή βενζίνη καίγεται πιο γρήγορα αλλά τελικά μου βγάζει περισσότερα χιλιόμετρα ανά ευρώ.

Από προβλήματα είχα ένα βουλωμένο φίλτρο βενζίνης που όμως δεν πρέπει να έχει σχέση με νοθεία (ίσως με ελλιπή συντήρηση δεξαμενών)

  • Απαντ. 32
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

Εκτός από τον αριθμό Οκτανίου που κοιτάει ο περισσότερος κόσμος, υπάρχουν και άλλοι παράμετροι όπως π.χ. ο Αριθμός Κετανίου (που δεν θυμάμαι τώρα τι δείχνει και βαριέμαι να ανοίξω το βιβλίο να ψάξω, ίσως το κάνω κάποια άλλη στιγμή), αλλά και κάποια επιπλέον πρόσθετα. Ίσως με αυτά παίζουν οι βενζινάδες, αλλά και πάλι δεν ξέρω, οπότε δεν μπορώ να πω με σιγουριά. Ευχαριστώ πάντως για την απάντηση...

Δημοσ.
Μάλλον έχεις δίκιο σε αυτό που αναφέρεις, αλλά αυτό δεν το γνωρίζω, εγώ μιλάω για τις κανονικές περιπτώσεις, όχι για τις μαιμουδιές των ελλήνων βερζινοπωλών.

 

Εγώ πάντως σκέφτομαι το εξής, χωρίς βέβαια να ξέρω την απάντηση, απλά το αναφέρω σε περίπτωση που κάποιος το έχει ακούσει. Όταν ρωτήσεις τον κόσμο για την νοθεία της βενζίνης, η συντριπτική πλειονότητα θα σου πει ότι την νοθεύουν με νερό και απλά εσύ δεν βλέπεις τι περνάει από την αντλία. Αν κάτσεις και το σκεφτείς όμως, το νερό και η βενζίνη έχουν διαφορετική πυκνότητα, οπότε αν το νοθευμένο μίγμα ηρεμήσει η βενζίνη θα αρχίσει να επιπλέει στο νερό και συνεπώς η αντλία βενζίνης θα τραβάει νερό, και το αυτοκίνητο δεν θα δουλεύει. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει, οπότε προκύπτει το ερώτημα με τί νοθεύεται η 95άρα. Η 100άρα λογικά νοθεύεται με 95άρα, αλλά η 95άρα με τι νοθεύεται? Το πιο λογικό είναι να νοθεύεται με βενζίνης χαμηλότερου αριθμού οκτανίου, πχ 85άρα, 90άρα, αλλά αυτό ακριβώς δεν το ξέρω. Απλά το θέτω σαν σκέψη μήπως το ξέρει κάποιος από την πρακτική-κομπιναδόρικη πλευρά του θέματος.

 

Τώρα για το αβάνς που λες (προπορεία εναύσεως) αυτά που αναφέρεις είναι σωστά. Με την αύξηση της προπορείας επιτυχγάνεται καλύτερη συμπεριφορά ως προς την κρουστική καύση, αλλά παράλληλα πέφτει και η μέγιστη πίεση καύσης, οπότε πέφτει και η απόδοση του κινητήρα. Γενικά, για όλες τις παραμέτρους υπάρχει ένα βέλτιστο αβάνς, το οποίο εξαρτάται από την ταχύτητα περιστροφής, το φορτίο, την διαμόρφωση του θαλάμου καύσης κ.λ.π. Βέβαια, από την άλλη όλα αυτά θα αλλάξουν άρδην όταν μπουν μέσα και οι παράγοντες των εκπομπών. Τότε θα πρέπει στην ουσία να 'σκοτώσεις' επιδόσεις και οικονομία για να ρίξεις τις εκπομπές. Και ένας χρυσός κανόνας. Για δεδομένη ποσότητα αέρα που θα αναρροφήσει ο κινητήρας για την καύση, διαφορετική είναι η ποσότητα καυσίμου για βελτιστοποίηση επιδόσεων (μέγιστη ισχύς) και διαφορετική η ποσότητα καυσίμου για βελτιστοποίηση βαθμού απόδοσης (κατανάλωση καυσίμου). Με άλλα λόγια στην μία περίπτωση ο λόγος ισοδυναμίας αέρα-καυσίμου πρέπει να είναι 1,1 και στην άλλη 0,9. Συνήθως γίνεται ένας συμβιβασμός, κάπου εκεί ανάμεσα, κατά τέτοιον τρόπο ώστε να μειωθούν οι εκπομπές στο ελάχιστο. Το νόημα είναι πάντως ότι δεν μπορείς να τα έχεις και τα 2. Από κάπου θα χάσεις. Η 'μαγκιά' του σχεδιαστή είναι να βρει την χρυσή τομή, ανάλογα με το τι σκοπέυει να φτιάξει. Διαφορετικά σχεδιάζει τους κινητήρες της η Ferrari και η Lambo, διαφορετικά σχεδιάζει τους κινητήρες της η Mercedes για το Smart.

 

Eσύ παιδί μου είσαι επιστήμονας. Άξιος!!! :-D

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...