jimarass Δημοσ. 1 Μαΐου 2009 Δημοσ. 1 Μαΐου 2009 Αν έχω καταλάβει καλά, η ροπή σε ένα αμάξι είναι η δύναμη που εν τέλει προκαλή στροφή στο λάστοιχο. Ροπή = δύναμη χ απόσταση άξονα . Επομένως εφόσον ο άξονας είναι πάντα σταθερός, μεγαλύτερη ισχύς ισοδυναμεί με περισσότερη ροπή. Σωστά? Τότε πως γίνεται πχ ανεβάζοντας στροφές η ροπή να είναι σταθερή και τα άλογα να αυξάνονται? Έχω ακούσει κατά καιρούς ότι τη ροπή την καταλαβαίνεις από την επιτάγχυνση. Ωστόσο δε βλέπω το λόγο γιατί να μην καταλαβαίνεις και τα άλογα από την επιτάγχυνση!! Αυτό που ξέρω ότι ισχύει είναι πως σε ένα κινητήρα, ανεβάζοντας στροφές, η ροπή ακολουθεί ΜΗ παράλληλη αύξηση σχετικά με τα άλογα.ΓΙΑΤΙ??
doctorkostis Δημοσ. 1 Μαΐου 2009 Δημοσ. 1 Μαΐου 2009 Ροπη Χ στροφες = Ισχυς(αλογα).Αυτο ισχυει σε καθε σημειο του στροφομετρου και απανταει στο ερωτημα σου πως γίνεται πχ ανεβάζοντας στροφές η ροπή να είναι σταθερή και τα άλογα να αυξάνονται? Ο ορος ροπη στο αυτοκινητο αντιπροσωπευει το "ρυθμο αυξησης της επιταχυνσης". Εξαρταται απο την κατασκευη του κινητηρα σε ποιο ευρος στροφων θα βγαλει ροπες και αλογα.Σε ενα turbo μοτερ η ροπη θα βγει χαμηλα,θα εχεις αρκετα αλογα παντου,αλλα συνηθως πανω απο τις 5500 σαλ θα αρχισει να λαχανιαζει.Σε ατμοσφαιρικο ψηλοστροφο θα εχεις μικρη ροπη χαμηλα,λιγα αλογα,αλλα πανω απο τις 6000 θα εχεις αρκετη ροπη(μικροτερη συνηθως απο το turbo) και πολλα αλογα μεχρι τον κοφτη.Για τα δυο παραδειγματα που εδωσα σκεψου (χοντρικα παντα) το διλιτρο turbo του group VAG και το διλιτρο ατμοσφαιρικο Honda Type-R. Σε γενικες γραμμες καπως ετσι ειναι τα πραγματα και εξαρταται απο το πως σου αρεσει να οδηγεις για να επιλεξεις ενα απο τα δυο...
KWSN_Men Δημοσ. 1 Μαΐου 2009 Δημοσ. 1 Μαΐου 2009 γιατι μετρανε την ροπη σε κιλα; Η ροπή μετριέται με διάφορες μονάδες. kgm, NM, ft·lb. Δεν υπάρχει λόγος άλλος εκτός από το τι συνήθως χρησιμοποιείται κατά τόπους, κάλι σαν τα μέτρα και τα πόδια, τα κιλά και τις λίβρες κτλ.
eSATA Δημοσ. 1 Μαΐου 2009 Δημοσ. 1 Μαΐου 2009 συνεχιζω να μην καταλαβαινω τι αντιπροσωπευει η ροπη... κανεις αλλη μια προσπαθεια;:o
jimarass Δημοσ. 1 Μαΐου 2009 Μέλος Δημοσ. 1 Μαΐου 2009 Ροπη Χ στροφες = Ισχυς(αλογα).Αυτο ισχυει σε καθε σημειο του στροφομετρου και απανταει στο ερωτημα σου Ο ορος ροπη στο αυτοκινητο αντιπροσωπευει το "ρυθμο αυξησης της επιταχυνσης". Εξαρταται απο την κατασκευη του κινητηρα σε ποιο ευρος στροφων θα βγαλει ροπες και αλογα.Σε ενα turbo μοτερ η ροπη θα βγει χαμηλα,θα εχεις αρκετα αλογα παντου,αλλα συνηθως πανω απο τις 5500 σαλ θα αρχισει να λαχανιαζει.Σε ατμοσφαιρικο ψηλοστροφο θα εχεις μικρη ροπη χαμηλα,λιγα αλογα,αλλα πανω απο τις 6000 θα εχεις αρκετη ροπη(μικροτερη συνηθως απο το turbo) και πολλα αλογα μεχρι τον κοφτη.Για τα δυο παραδειγματα που εδωσα σκεψου (χοντρικα παντα) το διλιτρο turbo του group VAG και το διλιτρο ατμοσφαιρικο Honda Type-R. Σε γενικες γραμμες καπως ετσι ειναι τα πραγματα και εξαρταται απο το πως σου αρεσει να οδηγεις για να επιλεξεις ενα απο τα δυο... 1) Άρα είναι προτιμότερο να έχεις έναν κινητήρα πχ 1.4 με 180 άλογα turbo , παρά ένα 2.0 επίσης 180 άλογα ατμοσφαιρικό, διότι θα έχω επιτάχυνση από χαμηλα? Αυτό ίσως εξηγεί γιατί πχ ο 1.8 κομπρεσορ της mercedes αφήνει άφωνους αδηγούς με 3.0 λιτρα ατμοσφαιρικα? 2) Αν έπρεπε να διαλέξεις μεταξύ ροπής και ισχύς , τι θα διάλεγες??
slygeo87 Δημοσ. 1 Μαΐου 2009 Δημοσ. 1 Μαΐου 2009 Iσχύει αυτό που λέει στο 1ο; Μήπως έπρεπε να πει 1.4 με 140 άλογα και 1.6 με 120;
eSATA Δημοσ. 1 Μαΐου 2009 Δημοσ. 1 Μαΐου 2009 δηλαδη ενα αυτοκινητο που βγαζει ροπη/στροφες 66/6000 ειναι δυνατοτερο απο ενα που βγαζει 102/3200 ; (σε kgm παντα)
doctorkostis Δημοσ. 1 Μαΐου 2009 Δημοσ. 1 Μαΐου 2009 1) Άρα είναι προτιμότερο να έχεις έναν κινητήρα πχ 1.4 με 180 άλογα turbo , παρά ένα 2.0 επίσης 180 άλογα ατμοσφαιρικό, διότι θα έχω επιτάχυνση από χαμηλα?Αυτό ίσως εξηγεί γιατί πχ ο 1.8 κομπρεσορ της mercedes αφήνει άφωνους αδηγούς με 3.0 λιτρα ατμοσφαιρικα? 2) Αν έπρεπε να διαλέξεις μεταξύ ροπής και ισχύς , τι θα διάλεγες?? 1.Η διαμαχη turbo/ατμοσφαιρα εξαρταται απο τα γουστα του καθενος.Σε καποιον μπορει να αρεσει να παταει γκαζι απο τις 2000 στροφες και να εχει δυναμη,ο αλλος μπορει να γουσταρει να κατεβαζει 2 ταχυτητες στο 6αρι κιβωτιο,να ανεβαζει 6000σαλ με ηχο πριονιου και να συνεχιζει απο κει και πανω μεχρι τις 8500σαλ. Το turbo γενικα δινει ροπες που τις δινουν αρκετα περισσοτερα κυβικα.Ενας διλιτρος με turbo εχει ροπες που εχουν ατμοσφαιρικα 3λιτρα+ αυτοκινητα. Τα 1400 κυβικα με 180 αλογα απο turbo μαλλον θα εχουν μεγαλυτερη ροπη.Παρολα αυτα πρεπει να σκεφτεις και το θεμα της αξιοπιστιας του μοτερ,γιατι για να βγαλεις 180 αλογα απο τα 1400 πρεπει να ανεβασεις αρκετα μεγαλη πιεση στην τουρμπινα σου.Θελει προσοχη σε αυτο το σημειο... 2.Ειναι λιγο γενικο το ερωτημα σου.Αν με ρωτησεις ομως αν διαλεγω 200 αλογα απο διλιτρο turbo η 200 αλογα απο ατμοσφαιρικο μοτερ(παραδειγματα υπαρχουν και για τα 2) τοτε σαφως διαλεγω το turbo.Προσωπικα το προτιμω και στην καθημερινη οδηγηση. (Οδηγω ατμοσφαιρικο,1.6 110 αλογα,αλλα σκεφτομαι την αγορα καινουριου με turbo 1.4 150 αλογα η 1.8 160 αλογα,θα δουμε)
KWSN_Men Δημοσ. 1 Μαΐου 2009 Δημοσ. 1 Μαΐου 2009 1) Άρα είναι προτιμότερο να έχεις έναν κινητήρα πχ 1.4 με 180 άλογα turbo , παρά ένα 2.0 επίσης 180 άλογα ατμοσφαιρικό, διότι θα έχω επιτάχυνση από χαμηλα?Αυτό ίσως εξηγεί γιατί πχ ο 1.8 κομπρεσορ της mercedes αφήνει άφωνους αδηγούς με 3.0 λιτρα ατμοσφαιρικα? Βασικά εκεί μπαίνει και το τουρμπίνα vs κομπρέσορας. Και τα δύο είναι υπερσυμπιεστές αλλά η κλασσική τουρμπίνα πέρνει κίνηση από τα καυσαέρια του κινητήρα ενώ ο κομπρέσορας από τον ίδιο το κινητήρα με ιμάντα ή αλυσίδα. Ο κομπρέσορας λειτουργεί με το που δίνεις γκάζι γιατί ανεβάζει κατευθείας στροφές ενώ η κλασσική τουρμπίνα (ανάλογα με το πόσο μεγάλη είναι και τον όγκο των καυσαερίων που χρειάζεται για να "σπουλάρει") μπορεί να αργήσει μέχρι να μπει (με αποτέλεσμα το λεγόμενο turbo lag). Από εκεί και πέρα, ο κομπρέσορας λαχανιάζει ακόμα πιο πολύ καθώς όσο αυξάνονται οι στροφές αυξάνοντα οι τριβές με αποτέλεσμα απώλειες ενώ η κλασσική τουρμπίνα αν είναι μεγάλη μπορεί να ανεβαίνει μέχρι ψηλά. Αν είναι μεγάλη όμως θα είναι ψόφια χαμηλά οπότε θα έχεις να κάνεις με έναν κινητήρα με χαρακτηριστικά υπερτροφικού ατμοσφαιρικού. Η VW έβγαλε κινητήρα πρόσφατα με κομπρέσορα ΚΑΙ τουρμπινα για να πάρει τα πλεονεκτήματα και των δυο. Γενικότερα, υπερτροφοδότηση κατά 95% σημαίνει άφθονη δύναμη από χαμηλά στα καθημερινά αυτοκίνητα. 2) Αν έπρεπε να διαλέξεις μεταξύ ροπής και ισχύς , τι θα διάλεγες?? Μεταξύ ενός αυτοκιήτου με 150 άλογα και 30 κιλά ροπής στις 2500 στροφές και άλλου με 200 άλογα και 20 κιλά ροπής στις 5000 στροφές, θα προτιμούσα σαφώς το πρώτο.
doctorkostis Δημοσ. 1 Μαΐου 2009 Δημοσ. 1 Μαΐου 2009 δηλαδη ενα αυτοκινητο που βγαζει ροπη/στροφες 66/6000 ειναι δυνατοτερο απο ενα που βγαζει 102/3200 ; (σε kgm παντα) Δεν εχει νοημα να συγκρινεις 2 τυχαιες τιμες σε δυο διαφορετικους κινητηρες.Πρεπει να δεις διαγραμματα ιπποδυναμης και ροπης για να μπορεσεις να συγκρινεις τα μοτερ.Παλι δε θα βρεις πιο αυτοκινητο ειναι πιο γρηγορο γιατι μπαινουν και αλλοι παραγοντες(βαρος,κιβωτιο,γραναζωμα σχεσεων κλπ) αλλα θα μπορεσεις να δεις ποιος κινητηρας ειναι πιο δυνατος αλλα και τι συμπεριφορα εχει σε χαμηλες,μεσαιες και υψηλες στροφες. Γενικα ψηλες τιμες ροπης σε χαμηλες στροφες σημαινει turbo η diesel(μη μου αναφερεις κανα τρελλο muscle αμερικανικο με 6000κυβικα).Συνηθως αυτοι οι κινητηρες ψοφανε ψηλα(τα turbo πανω απο τις 5500σαλ τα diesel χαμηλοτερα).Η ατμοσφαιρα θα εχει χαμηλοτερη μεγιστη τιμη ροπης,αλλα σε αρκετα ψηλοτερες στροφες,πχ στο type-R θα δεις να βγαζει μεγιστη ροπη γυρω στο 20kgm,αλλα στις 6000σαλ.Χαμηλα θα ειναι χειροτερο(γιατι ο συνδυασμος μετρια ροπη και χαμηλες στροφες σημαινει και μικρη ισχυς) αλλα ψηλα "σκοτωνει". (αν βρω διαγραμματα ισχυος/ροπης θα ξαναποσταρω)
jimarass Δημοσ. 1 Μαΐου 2009 Μέλος Δημοσ. 1 Μαΐου 2009 Δεν εχει νοημα να συγκρινεις 2 τυχαιες τιμες σε δυο διαφορετικους κινητηρες.Πρεπει να δεις διαγραμματα ιπποδυναμης και ροπης για να μπορεσεις να συγκρινεις τα μοτερ.Παλι δε θα βρεις πιο αυτοκινητο ειναι πιο γρηγορο γιατι μπαινουν και αλλοι παραγοντες(βαρος,κιβωτιο,γραναζωμα σχεσεων κλπ) αλλα θα μπορεσεις να δεις ποιος κινητηρας ειναι πιο δυνατος αλλα και τι συμπεριφορα εχει σε χαμηλες,μεσαιες και υψηλες στροφες. Γενικα ψηλες τιμες ροπης σε χαμηλες στροφες σημαινει turbo η diesel(μη μου αναφερεις κανα τρελλο muscle αμερικανικο με 6000κυβικα).Συνηθως αυτοι οι κινητηρες ψοφανε ψηλα(τα turbo πανω απο τις 5500σαλ τα diesel χαμηλοτερα).Η ατμοσφαιρα θα εχει χαμηλοτερη μεγιστη τιμη ροπης,αλλα σε αρκετα ψηλοτερες στροφες,πχ στο type-R θα δεις να βγαζει μεγιστη ροπη γυρω στο 20kgm,αλλα στις 6000σαλ.Χαμηλα θα ειναι χειροτερο(γιατι ο συνδυασμος μετρια ροπη και χαμηλες στροφες σημαινει και μικρη ισχυς) αλλα ψηλα "σκοτωνει". (αν βρω διαγραμματα ισχυος/ροπης θα ξαναποσταρω) Εμένα πχ μου αρέσει να μπορώ να επιταχύνω γρήγορα από πχ τα 10χλμ στα 100 ή από τα 50 στα 100. Άρα θέλω τουρμπο. Ο κινητήρας με κομπρέσορα ή τουρμπο θέλει extra καύσιμο?
doctorkostis Δημοσ. 2 Μαΐου 2009 Δημοσ. 2 Μαΐου 2009 Εμένα πχ μου αρέσει να μπορώ να επιταχύνω γρήγορα από πχ τα 10χλμ στα 100 ή από τα 50 στα 100. Άρα θέλω τουρμπο. Ο κινητήρας με κομπρέσορα ή τουρμπο θέλει extra καύσιμο? Για τα αλογα που θα βγαλει μικρες διαφορες απο τον αντιστοιχο ατμοσφαιρικο.Προσεξε εδω,αντιστοιχος ατμοσφαιρικος σημαινει αυτος που βγαζει τα ιδια περιπου αλογα.Δηλαδη ενας τουρμπατος 1400αρης που βγαζει 125 αλογα με 20kgm ροπη,δε μπορει να συγκριθει με ατμοσφαιρικο 1400αρη.Πρεπει να τον συγκρινεις(σε επιδοσεις και καταναλωση) με 1600αρι η και 1800αρι μοτερ. Παντως στο turbo αν το σκισεις,θα πιει αρκετα παραπανω.Δηλαδη ενας 1800TSI με 160(Α3,Leon,Octavia) απο 8-9 λιτρα/100 μεσο ορο μπορει να παει και στα 15λιτρα/100 ευκολα.Εξαρταται απο τον κινητηρα,στο σκισιμο ολα καινε,τα turbo μαλλον περισσοτερο...
Radiatedsoul Δημοσ. 2 Μαΐου 2009 Δημοσ. 2 Μαΐου 2009 Ακου με απλα λογια για να καταλαβεις τι συμβαινει με τα αλογα και την ροπη στα αυτοκινητα. Με τον ορο "αλογα"(horsepower) μετραμε την ισχυ ενος κινητηρα σε συγκεκριμενες στροφες. Αλλη ισχυ εχει ο ιδιος κινητηρας στις 1000 στροφες, και αλλη ισχυ στις 5000 στροφες. Στις 1000 στροφες μπορει να εχει 60 αλογα, ανω στις 5000 στροφες 120 αλογα. Η σχεση "αλογο" με watt ειναι 1 αλογο= 760 watt περιπου. Ο ορος ροπη ειναι η κλασικη ροπη που εχεις μαθει στην φυσικη. Ειναι η δυναμη στρεψης που ασκει ο κινητηρας και την μετραμε με μοναδες βαρους ανα αποστασης, συνηθως κιλα ανα μετρα, σε αγγλικα βιβλια θα την βρεις newton ανα μετρα. Με απλα λογια η ροπη ειναι μοναδα μετρησης της δυναμης του κινητηρα. Οταν λεμε οτι ενα αυτοκινητο "βγαζει" 120 αλογα στις 6000 στροφες, ενωουμε οτι εχει peek 120 αλογα ισχυ στις 6000 στροφες, μεχρι εκει μπορει να ηταν ψοφιο αλλα αν του ανεβασεις τις στροφες στι 6000 θα εχεις 120 αλογα ισχυ. Για να μπορεσεις να μιλησεις για ενα αυτοκινητο δεν αρκει μονο να ξερεις οτι "βγαζει 200 αλογα". Το καλυτερο ειναι να δεις το διαγγραμα ροπης/ισχυς του, το οποιο ειναι μοναδικο για καθε κινητηρα. Μας ενδιαφερει πολυ σε ποσες στροφες βγαζει αυτα τα αλογα, σε χαμηλοτερες στροφες εχει ισχυ(αλογα) ή ειναι ψοφιμι? Μεγιστη ροπη σε ποσες στροφες εχει, και αλλα πολλα. Το "τουρμπο" δεν εχει περιορισμο στην δυναμη, θεωρητικα με μια τουρμπινα μπορεις να βγαλεις απειρη ισχυ γιατι ειναι φαυλος κυκλος, οσο ποιο πολλα καυσαερια βγαζεις τοσο μεγαλυτερη πιεση δινει η τουρμπινα και τοσο περισσοτερα καυσαερια βγαζεις κ.ο.κ μεχρι να σκασει ο κινητηρας ή να λιωσει. Δε λιωνει φυσικα γιατι βαζουμε βαλβιδα εκτονωσης πιεσης και την ρυθμιζουμε π.χ στα 3 bar, και κανει το χαρακτηριστικο "σκασιμο" "φυσιμα" στα τουρμπισμενα σαραβαλακια που βλεπεις στο δρομο, τυπου punto, saxo etc. Ο μονος μεριορισμος που εχουμε στην δυναμη οταν εχουμε τυρμπινα στο αμαξι μας ειναι στο ποσο καλα κατασκευασμενος, και ποσο καλα υλικα του εχουμε βαλει (βαλβιδες πιστονια κτλ) ετσι ωστε να μη λιωσουν και να αντεχουν μεγαλυτερα bar πιεσης. Γιαυτο οταν παμε να τουρμπισουμε εναν εργοστασιακο κινητηρα θα αντεξει π.χ 2 bar. Αν ομως του αλλαξουμε πιστονια βαλβιδες απο καλυτερο κραμα μεταλλου θα αντεξει μεγαλυτερες πιεσεις, αρα περισσοτερη ισχυ (αλογα).
eSATA Δημοσ. 2 Μαΐου 2009 Δημοσ. 2 Μαΐου 2009 Δεν εχει νοημα να συγκρινεις 2 τυχαιες τιμες σε δυο διαφορετικους κινητηρες.Πρεπει να δεις διαγραμματα ιπποδυναμης και ροπης για να μπορεσεις να συγκρινεις τα μοτερ.Παλι δε θα βρεις πιο αυτοκινητο ειναι πιο γρηγορο γιατι μπαινουν και αλλοι παραγοντες(βαρος,κιβωτιο,γραναζωμα σχεσεων κλπ) αλλα θα μπορεσεις να δεις ποιος κινητηρας ειναι πιο δυνατος αλλα και τι συμπεριφορα εχει σε χαμηλες,μεσαιες και υψηλες στροφες. Γενικα ψηλες τιμες ροπης σε χαμηλες στροφες σημαινει turbo η diesel(μη μου αναφερεις κανα τρελλο muscle αμερικανικο με 6000κυβικα).Συνηθως αυτοι οι κινητηρες ψοφανε ψηλα(τα turbo πανω απο τις 5500σαλ τα diesel χαμηλοτερα).Η ατμοσφαιρα θα εχει χαμηλοτερη μεγιστη τιμη ροπης,αλλα σε αρκετα ψηλοτερες στροφες,πχ στο type-R θα δεις να βγαζει μεγιστη ροπη γυρω στο 20kgm,αλλα στις 6000σαλ.Χαμηλα θα ειναι χειροτερο(γιατι ο συνδυασμος μετρια ροπη και χαμηλες στροφες σημαινει και μικρη ισχυς) αλλα ψηλα "σκοτωνει". (αν βρω διαγραμματα ισχυος/ροπης θα ξαναποσταρω) εχω στο μυαλο μου συγκεκριμενα μοντελα αλλα με τεραστια διαφορα βαρους αρα ακυρο....
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.