Powerfull Δημοσ. 19 Απριλίου 2009 Δημοσ. 19 Απριλίου 2009 Βρε παιδιά, τι σχέση έχουν όλα αυτά; Το spoiler του φίλου αναφέρεται σε μια κυρία που είχε πρόβλημα με τον υπολογιστή της από τη στιγμή που τον πήρε, όχι που απέκτησε πρόβλημα 2 χρόνια και 11 μήνες (από τα 3 της εγγύησης) και ζητούσε να της γυρίσουν 2000 ευρώ πίσω. Άσχετα που με τις διαδικασίες ο καιρός πέρασε, το πρόβλημα παρουσιάστηκε κατευθείαν και είναι πολύ φυσικό να ζητάει το αρχικό ποσό. Επίσης αφήστε τα πολλά πολλά για το νόμο και τα 2 χρόνια, είχα ο ίδιος πρόβλημα στην εγγύηση ενός εκτυπωτή που έγραφε για 1 έτος εγγύηση και πήρα τηλέφωνο στη Γραμματία καταναλωτή και με γειώσαν γιατί δεν έχει καθιερωθεί λέει στην Ελλάδα κάτι τέτειο. Δικαστηκά ίσως και να τα έπερνα, αλλά τώρα ποιός θα πάει δικαστηκά για 100 ευρώ; Ειδικά όταν στη γραμματία καταναλωτή του λένε να μην περιμένει και πολλά. Μη δουλευόμαστε... Και πολύ κακώς έχει μπει αυτή η επικεφαλίδα για τη διετή εγγύηση προϊόντων στο forum των αγγελιών, έστειλα και μύνημα στον moderator να την αλλάξει και με έγραψε στα στρογγυλά του. Αν έχει κάποιος κάποια ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ απόδειξη πως η διετή εγγύηση προϊόντων υσχήει στην Ελλάδα, ας την παρουσιάσει, γιατί η υπηρεσία άλλα λέει. Όσο πάλι για το θέμα της αντικατάστασης, ναι μεν ο αστικός κώδικας λέει πως είναι κατ'επιλογή του αγοραστή, όμως έχει αλλού και άλλες τόσες διατάξεις για αδικαιολόγητο πλουτισμό, γιατί στέκεστε στις μεν όσοι λέτε πως δικαιούται ο αγοραστής ολόκληρο το ποσό και δεν αναλύετε και τις δε; <<όποιος έγινε πλουσιότερος χωρίς νόμιμη αιτία από την περιουσία ή με ζημία άλλου έχει υποχρέωση να αποδώσει την ωφέλεια>>. Εσείς πιστεύετε ότι κάποιος δεν γίνεται αδικαιολόγητα πλουσιότερος όταν ζητάει από το πλαίσιο να του επιστρέψει 2000 ευρώ για τον υπολογιστή που είχε αγοράσει πριν 2 χρόνια και 11 μήνες αντί να του αλλάξει τη μητρική των 20 ευρω ή να του επιστρέψει χρήματα που θα του επιτρέψουν να αγοράσει ΣΗΜΕΡΑ έναν αντίστοιχο καινούριο υπολογιστή ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΠΗΡΕ 3 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ; Δεν υπάρχει καμιά νόμιμη αιτία για να πάρεις 1600 ευρώ παραπάνω απ'ότι αξίζει ο υπολογιστής σου σήμερα. Αν χρησιμοποιήσεις το δικαίωμά σου για υπαναχώρηση στη σύμβαση, γράφει πουθενά ο νόμος πως δεν έχεις ευθήνη για ζημιά στο προϊόν κατά τη διάρκεια χρήσης του; Η αξία του προϊόντως που επιστρέφεις είναι σαφώς μικρότερη από την αξία αυτού που παρέλαβες, ακόμη και αν πρόκειται για το ίδιο προϊόν.
PCharon Δημοσ. 19 Απριλίου 2009 Δημοσ. 19 Απριλίου 2009 Η διετή εγγύηση είναι το μόνο πρόβλημα που βλέπεις εσύ? Νόμιζα πως ήταν ο τρόπος που καλύπτουν την κανονική εγγύηση... έστω. Υ.Γ. Δηλαδή αυτό που λες εσύ είναι πως τα 2000Ε μετά από δύο χρόνια γίνονται πχ 1000 γι αυτόν που τα εισέπραξε? Ή μήπως έβγαλαν ελαττώματα? Ακόμα και στο συρτάρι να τα αφήσεις 2000 θα παραμείνουν...
greece_gus Δημοσ. 19 Απριλίου 2009 Δημοσ. 19 Απριλίου 2009 Βρε παιδιά, τι σχέση έχουν όλα αυτά; Το spoiler του φίλου αναφέρεται σε μια κυρία που είχε πρόβλημα με τον υπολογιστή της από τη στιγμή που τον πήρε, όχι που απέκτησε πρόβλημα 2 χρόνια και 11 μήνες (από τα 3 της εγγύησης) και ζητούσε να της γυρίσουν 2000 ευρώ πίσω. Άσχετα που με τις διαδικασίες ο καιρός πέρασε, το πρόβλημα παρουσιάστηκε κατευθείαν και είναι πολύ φυσικό να ζητάει το αρχικό ποσό. Πουθενά δεν αναφέρει ο Α.Κ. ότι τα δικαιώματά σου αδρανοποιούνται αμέσως μετά την παράδοση.Γι αυτό θεσπίζονται πάντοτε χρονικά διαστήματα παραγραφών σε κάθε είδους συναλλαγές και δικαιοπραξίες. Επίσης αφήστε τα πολλά πολλά για το νόμο και τα 2 χρόνια, είχα ο ίδιος πρόβλημα στην εγγύηση ενός εκτυπωτή που έγραφε για 1 έτος εγγύηση και πήρα τηλέφωνο στη Γραμματία καταναλωτή και με γειώσαν γιατί δεν έχει καθιερωθεί λέει στην Ελλάδα κάτι τέτειο. Δικαστηκά ίσως και να τα έπερνα, αλλά τώρα ποιός θα πάει δικαστηκά για 100 ευρώ; Ειδικά όταν στη γραμματία καταναλωτή του λένε να μην περιμένει και πολλά. Μη δουλευόμαστε... Και πολύ κακώς έχει μπει αυτή η επικεφαλίδα για τη διετή εγγύηση προϊόντων στο forum των αγγελιών, έστειλα και μύνημα στον moderator να την αλλάξει και με έγραψε στα στρογγυλά του. Αν έχει κάποιος κάποια ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ απόδειξη πως η διετή εγγύηση προϊόντων υσχήει στην Ελλάδα, ας την παρουσιάσει, γιατί η υπηρεσία άλλα λέει. Δεν θα σου κάνω την χάρη να αφήσω τα πολλά πολλά...εσύ μπορείς να ακολουθήσεις τις παραινέσεις ενός βαριεστημένου υπαλλήλου. Η τεκμηριωμένη απάντηση είναι αυτή: Αρθρο 554 Παραγραφή Τα δικαιώματα του αγοραστή λόγω πραγματικού ελαττώματος ή έλλειψης συνομολογημένης ιδιότητας παραγράφονται μετά την πάροδο πέντε ετών για τα ακίνητα και δύο ετών για τα κινητά. Aρθρο 559 Παροχή εγγύησης Αν ο πωλητής ή τρίτος έχει παράσχει εγγύηση για το πράγμα που πουλήθηκε, ο αγοραστής έχει, έναντι εκείνου που εγγυήθηκε, τα δικαιώματα που απορρέουν από τη δήλωση της εγγύησης σύμφωνα με τους όρους που περιέχονται σε αυτήν ή τη σχετική διαφήμιση, χωρίς να παραβλάπτονται τα δικαιώματά του που πηγάζουν από το νόμο. Τι μας λένε οι παραπάνω διατάξεις με δυο λόγια : 1. Τα ανωτέρω δικαιώματά μας, ισχύουν κατά προτεραιότητα και ανεξαρτήτως ειδικών συμφωνιών ή μονομερών παραπομπών και όρων από τον πωλητή και όρων εγγυήσεως, οι οποίοι όροι θεωρούνται αυτοδικαίως άκυροι κατά το μέρος που αντιστρατεύονται τις ρητές διατάξεις του νόμου. 2.Ό,τι και να λέει η εγγύση, η οποία έχει συμπληρωματικό και προαιρετικό μόνον χαρακτήρα, η παραγραφή για πραγματικά ελλατώματα και συνομολογημένες ιδιότητες είναι διετής για την πώληση κινητών πραγμάτων. 3. Ανεξαρτήτως των υποχρεώσεων του Αστικού Κώδικος, οι όροι της εγγυήσεως παραμένουν ως επιπρόσθετη ασφαλιστική δικλείδα, τους οποίους όρους μπορούμε να απαιτήσουμε όχι επιλεκτικά, αλλά συμπληρωματικά- επικουρικά και κατά την απόλυτη διακριτική μας ευχέρεια. 4.Ακόμη και εγγύση να μην υπάρχει, εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις του Αστικού Κώδικα. 5.Πολύ σωστά σε έγραψε όποιος σε έγραψε εκεί που σε έγραψε... Όσο πάλι για το θέμα της αντικατάστασης, ναι μεν ο αστικός κώδικας λέει πως είναι κατ'επιλογή του αγοραστή, όμως έχει αλλού και άλλες τόσες διατάξεις για αδικαιολόγητο πλουτισμό, γιατί στέκεστε στις μεν όσοι λέτε πως δικαιούται ο αγοραστής ολόκληρο το ποσό και δεν αναλύετε και τις δε; <<όποιος έγινε πλουσιότερος χωρίς νόμιμη αιτία από την περιουσία ή με ζημία άλλου έχει υποχρέωση να αποδώσει την ωφέλεια>>. Εσείς πιστεύετε ότι κάποιος δεν γίνεται αδικαιολόγητα πλουσιότερος όταν ζητάει από το πλαίσιο να του επιστρέψει 2000 ευρώ για τον υπολογιστή που είχε αγοράσει πριν 2 χρόνια και 11 μήνες αντί να του αλλάξει τη μητρική των 20 ευρω ή να του επιστρέψει χρήματα που θα του επιτρέψουν να αγοράσει ΣΗΜΕΡΑ έναν αντίστοιχο καινούριο υπολογιστή ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΠΗΡΕ 3 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ; Δεν υπάρχει καμιά νόμιμη αιτία για να πάρεις 1600 ευρώ παραπάνω απ'ότι αξίζει ο υπολογιστής σου σήμερα. Αν χρησιμοποιήσεις το δικαίωμά σου για υπαναχώρηση στη σύμβαση, γράφει πουθενά ο νόμος πως δεν έχεις ευθήνη για ζημιά στο προϊόν κατά τη διάρκεια χρήσης του; Η αξία του προϊόντως που επιστρέφεις είναι σαφώς μικρότερη από την αξία αυτού που παρέλαβες, ακόμη και αν πρόκειται για το ίδιο προϊόν. Δεν φθάνει που δεν γνωρίζεις τον Α.Κ., θέλεις να μπαίνεις και σε βαθειά νερά..οι διατάξεις περί αδικαιολόγητου πλουτισμού, (904 Α.Κ. και επόμενα άρθρα) έχουν εφαρμογή μόνον όταν δεν υπάρχει νομική βάση εκ της υποκείμενης αιτίας, εν προκειμένω ,δε, μόνον όταν για οιονδήποτε λόγο δεν μπορούν να ισχύσουν οι διατάξεις για την πώληση, οι προϋποθέσεις του αδικαιολόγητου πλουτισμού,δε, είναι τελείως διαφορετικές. Χριστός Ανέστη σε όλους..
Γιάννης Platano Δημοσ. 19 Απριλίου 2009 Δημοσ. 19 Απριλίου 2009 Να ξανααναρωτηθω μια ακομα φορα... Τι τους θελουμε τοσους ωραιους νομους και διαταξεις του ΑΚ που ή δεν εφαρμοζοντε ή για να εφαρμοστουν χρειαζονται χρονια και στοιχιζει παραπανω πολλες φορες απο την ζημια που παθαμε ??? Χριστος Ανεστη !!!
greece_gus Δημοσ. 19 Απριλίου 2009 Δημοσ. 19 Απριλίου 2009 Γιάννη, το μόνο που μπορώ να σου πω είναι ότι ο λόγος που κατά βάσιν παίρνει τόσο πολύ χρόνο, είναι ότι συνήθως έχεις να κάνεις με μεγάλες εταιρείες, οι οποίες εξαντλούν ό,τι ένδικο μέσον έχουν για να μην δημιουργηθεί ''δεδικασμένο'' εις βάρος τους. Συνήθως, οι ένδικες διαφορές που συζητάμε, έχουν να κάνουν με αρμοδιότητα Ειρηνοδικείου (δηλ. μέχρις του ποσού των 12.000 €). Και εδώ μπαίνει το θέμα πότε θα πάρεις δικάσιμο για μια τέτοια διαφορά. Π.χ. το Ειρηνοδικείο Αθηνών, μπορεί να κάνει να εκδικάσει και μετά από ένα έτος, της Νίκαιας σε 3-4 μήνες, της Ν.Ιωνίας το ίδιο, της Καλλιθέας ίσως και σε 14 μήνες και πάει λέγοντας.. Αυτό που θέλω να τονίσω όμως, είναι ότι είναι καλό να επικαλείται κανείς τα δικαιώματά του ώστε τουλάχιστον να καταλαβαίνουν οι αρμόδιοι ότι δεν είσαι αδαής..πολλές φορές απλώς και μόνον μία εξώδικη διαμαρτυρία μπορεί να έχει αποτέλεσμα..
Γιάννης Platano Δημοσ. 19 Απριλίου 2009 Δημοσ. 19 Απριλίου 2009 Γιάννη, το μόνο που μπορώ να σου πω είναι ότι ο λόγος που κατά βάσιν παίρνει τόσο πολύ χρόνο, είναι ότι συνήθως έχεις να κάνεις με μεγάλες εταιρείες, οι οποίες εξαντλούν ό,τι ένδικο μέσον έχουν για να μην δημιουργηθεί ''δεδικασμένο'' εις βάρος τους. Συνήθως, οι ένδικες διαφορές που συζητάμε, έχουν να κάνουν με αρμοδιότητα Ειρηνοδικείου (δηλ. μέχρις του ποσού των 12.000 €). Και εδώ μπαίνει το θέμα πότε θα πάρεις δικάσιμο για μια τέτοια διαφορά. Π.χ. το Ειρηνοδικείο Αθηνών, μπορεί να κάνει να εκδικάσει και μετά από ένα έτος, της Νίκαιας σε 3-4 μήνες, της Ν.Ιωνίας το ίδιο, της Καλλιθέας ίσως και σε 14 μήνες και πάει λέγοντας.. Αυτό που θέλω να τονίσω όμως, είναι ότι είναι καλό να επικαλείται κανείς τα δικαιώματά του ώστε τουλάχιστον να καταλαβαίνουν οι αρμόδιοι ότι δεν είσαι αδαής..πολλές φορές απλώς και μόνον μία εξώδικη διαμαρτυρία μπορεί να έχει αποτέλεσμα.. Αν δεν αλλαξει αυτο το καθεστως ομως φιλε μου τοτε οι νομοι μικρη ή καμμια αξια δεν εχουν για τετοιες διαφορες.Η επικληση των δικαιωματων μας αφου οι αντιδικοι ξερουν το χρονοδιαγραμμα μικρη αξια εχει.
Tuko Δημοσ. 19 Απριλίου 2009 Δημοσ. 19 Απριλίου 2009 Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή ( ξαναλέω ) έχει πολύ πιο γρήγορο χρονοδιάγραμμα (μαξ 1 μήνα πήρε σε μας για 3ς τηλεοράσεις LG ~3000 ευρώ ) και θα βρείτε το δίκιο σας.
Powerfull Δημοσ. 19 Απριλίου 2009 Δημοσ. 19 Απριλίου 2009 Πρώτα απ'όλα, επειδή το τραβάς το σκοινί, δεν μας αναφέρεις και την ιδιότητά σου; Αν είσαι δικηγόρος, έχει καλώς. Αν όχι, θα σου πρότεινα να προσέχεις τι λες και να μην αραδιάζεις στα τυφλά άρθρα. Δεν είμαι δικηγόρος, έχω όμως διδαχθεί και αστικό και εμπορικό δίκαιο στη σχολή μου, και τα πράγματα δεν είναι ποτέ τοσο απλά στη πράξη όσο τα δείχνουν 2 άρθρα.Εκτός από τα άρθρα που αναφέρεις, υπάρχουν επίσης κάμποσα άρθρα πιο πάνω (υποθέτω έχεις το βιβλίο του Α.Κ., σωστά; ), όπως πχ το 542 που ορίζει πως το δικαστήριο μπορεί να υποχρεώσει τον αγοραστή να δεχτεί μείωση του τιμήματος ή αντικατάσταση αν κρίνει πως οι περιστάσεις δεν δικαιολογουν υπαναχώριση (την οποία αν και ανέφερες στο μύνημα με το spoiler, δεν την τόνισες στα πλαίσια της συζήτησης), το 546 που ορίζει πως ο πωλητής έχει και αυτός το δικαίωμα να ζητήσει αντικατάσταση αν αυτό δεν ρίχνει τον αγοραστή, το 547 που αναφέρει πως ο αγοραστής πρέπει να επιστρέψει το αντικείμενο ελεύθερο από κάθε βάρος και να επιστρέψει και τα οφελήματα από αυτό αν αποφασίσει αν υπαναχωρήσει στη σύμβαση, κτλ. Όλα αυτά δεν λαμβάνονται υπ'όψη; Είσαι δικηγόρος για να αποφανθείς αν λαμβάνονται ή όχι; Υπάρχουν επίσης τα άρθρα 534 και 537 τα οποία κυρίως αναφέρουν ευθύνη του πωλητή κατά την παράδωση και για 6 μήνες μετά αν είναι ανυπέτειος, όμως δεν είμαι σίγουρος για την ερμηνία τους σε σχέση με το άρθρο 554 που ορίζει 2ετή παραγραφή, αν όμως δεν είσαι δικηγόρος, ούτε κι εσύ μπορείς να υσχηριστείς πως την ξέρεις. Bottom line, αν περιμένεις να ασκήσεις δικαίωμα υπαναχώρησης από σύμβαση και να επιστρέψεις τον υπολογιστή που αγόρασες με 5 χρόνια εγγύηση για πραγματικό ελάττωμα με ευθήνη του πωλητή που ανακάλυψες ύστερα από 4 χρόνια και 11 μήνες και να πάρεις τα 2500 ευρώ που κόστισε πίσω, καλή τύχη, εγώ πολύ αμφιβάλω αν υπάρχει κανένα δικαστήριο σ'αυτή τη χώρα που θα σε δικαιώσει (πόσο μάλλον κατάστημα που θα στα δώσει χωρίς δικαστήριο) Για να σε συμπληρώσω λοιπόν : 1) Προφανώς, δεν είπα κάτι το αντίθετο, έχεις παραλήψει όμως κάμποσα άρθρα σχετικά με το θέμα, σχετικά με την ευθήνη και τα δικαιώματα του πωλητή, κτλ 2) Δικαστικώς κι εγώ έτσι νομίζω, εξώδικα όμως θα συμφωνήσει κάποια υπηρεσία καταναλλωτή να τους πιέσει στους 19 μήνες; 3) Ναι, αν και δεν έχει καμία πραγματική σημασία γιατί οι εγγυήσεις συνήθως αναφέρουν μειωμένες ευθύνες σε σχέση με εκείνες που επιβάλει ο Α.Κ. 4) Το είπαμε ήδη 5) Εντάξυ, καλά έκανε και με έγραψε εμένα, άσε τους ταλαίπωρους στο forum να νομίζουν πως έχουν 2 χρόνια εγγύηση και να μην βιάζονται να δουν αν έχει πρόβλημα το προϊόν τους στον 1ο χρόνο, και να βρίσκονται μετά στον 2ο να καλούν υπηρεσίες καταναλωτή και να τους λένε αν θέλουν να πάνε σε δικηγόρο. Κάπως πρέπει να ζήσουν κι αυτοί... Ο βαριεστημένος υπάλληλος είναι ο ίδιος βαριεστημένος υπάλληλος που θα απαντήσει και στο τηλέφωνο του μέλους του forum που διάβασε αυτά γράφονται εδώ και είπε να καλέσει, και ο ίδιος υπάλληλος που θα αποφασίσει αν η οργάνωση καταναλωτή θα ασχοληθεί με την περίπτωσή του. Όποτε ρωτήθηκε σχετική υπηρεσία για το θέμα της διετούς εγγύησης, ή δεν απάντησε, ή απάντησε αρνητικά. Οι υπηρεσίες καταναλωτή δεν εχουν σαφή θέση πάνω στο θέμα, οπότε μην κοροϊδεύουμε τα μέλη του forum πως θα πάρουν ένα τηλέφωνο και θα σωθούν. Το δικαστήριο πιθανών να δικαιώσει μια τέτεια απαίτηση, όμως αμφιβάλω αν οι περισσότεροι είναι πρόθυμοι να μπλέξουν με αγωγές και δικηγόρους. Αν εσύ έχεις υπ'όψη σου περίπτωση που η εγγύηση έγραφε 1 έτος, όμως το δικαστήριο αποφάσισε πως ο πωλητής ευθυνόταν και για ελάττωμα που παρουσιάστηκε στο 2ο έτος, ή που κάποιος απευθήνθηκε στη γραμματεία καταναλωτή για προϊόν με 1 έτος εγγύηση για ελάττωμα που παρουσιάστηκε κατά το 2ο έτος και δεχτήκαν να το αναλλάβουν, παρουσίασέ την. Τον Α.Κ. ξέρω κι εγώ να τον διαβάζω, όμως στη πράξη σου είπα τι έγινε όταν επικοινώνησα με τις σχετικές υπηρεσίες. Επίσης ποιός σου είπε πως αποτελεί νόμιμη (και όχι νομική) αιτία για να γίνεις πλουσιότερος το ότι το προϊόν που σου πούλησαν παρουσίασε ελάττωμα; Εκτός και αν το δικαστήριο έχει επιβάλει αποζημίωση, δεν υπάρχει καμία νόμιμη αιτία να γίνεις πλουσιότερος, τα άρθρα που αναφέρεις δεν υπάρχουν με σκοπό να φάει λεφτά ο αγοραστής από τον πωλητή. >>PC Charon, όχι, όμως έχω δει να αναφέρεται πολύ το θέμα της διετούς εγγύησης, ενώ η προσωπική μου επειρία λέει άλλα, και ήθελα να ξέρω αν όλοι αυτοί που την αναφέρουν έχει τύχει να τη ζητήσουν. Όσο για το 2ο θέμα, νομίζω μηλάμε για περίπτωση που χρησιμοποιούσες το προϊόν, οπότε τα δικά του χρήματα παραμείναν 2000 και δεν γίναν βεβαίως 1000, αλλά κι εσένα ο υπολογιστής σου σου επέτρεπε να παίζεις quake4 για 2 χρόνια μέχρι να χαλάσει, αυτές οι ώρες χρήσης δεν αναιρέθηκαν ξαφνικά επειδή χάλασε.
PCharon Δημοσ. 19 Απριλίου 2009 Δημοσ. 19 Απριλίου 2009 αλλά κι εσένα ο υπολογιστής σου σου επέτρεπε να παίζεις quake4 για 2 χρόνια μέχρι να χαλάσει, αυτές οι ώρες χρήσης δεν αναιρέθηκαν ξαφνικά επειδή χάλασε. Είσαι πολύ... "χαριστικός". Θα σου πω ένα πραγματικό παράδειγμα για να καταλάβεις καλύτερα πως το γεγονός πως έπαιζα δύο χρόνια quake4 δε σημαίνει πως μετά από δύο χρόνια ο υπολογιστής είναι αναλώσιμος ή έπεσε η αξία του: Το 2000 αγόρασα μία σύνθεση (ολόκληρο, όχι κομμάτια) βασισμένη σε επεξεργαστή ΡΙΙΙ και με συνολικό κόστος γύρω στις 700.000(δρχ). Η σύνθεση αυτή είχε 3ετή εγγύηση από το κατάστημα. Να σημειωθεί πως περίπου 1 χρόνο μετά λόγω αντικατάστασης των ΡΙΙΙ από τους Ρ4 δεν υπήρχε στην αγορά μητρική για ΡΙΙΙ. Εγώ τον υπολογιστή αυτόν τον κράτησα και τον ξεζούμισα 8+ ολόκληρα χρόνια. Αν λοιπόν πάνω στο 2ο χρόνο πάθαινε βλάβη το τροφοδοτικό κι έκαιγε μητρική/CPU/PCI cards και ο υπολογιστής έβγαινε άχρηστος, τί έπρεπε να γίνει? Δεν θα έπρεπε να με αποζημιώσουν στο έπακρο, αφού δεν γίνεται αντικατάσταση κι εγώ δεν επιθυμώ καινούργια μπακατέλα από το ίδιο κατάστημα? Σκέψου πως εγώ θα περνούσα άλλα 6 χρόνια με αυτόν. Μη μου πεις πως θα μου δώσουν ένα μηχάνημα "αντίστοιχης χρηστικής αξίας" διότι είσαι τελείως λάθος και θα σου εξηγήσω γιατί. Αν το "αντίστοιχης χρηστικής αξίας" μετά από 2 χρόνια αξίζει πχ 400.000(δρχ) τότε μπορώ να σου πω πως αν είχα 700.000 δεν θα αγόραζα αυτόν, αλλά ένα μηχάνημα αξίας 700.000 όπως τότε (και τότε θα μπορούσα να αγοράσω μηχάνημα με 400 αντί για 700, δε με εμπόδιζε τίποτα). Συνεπώς αφού το κατάστημα πήρα τα ζεστά 700 και τα πρόσθεσε στο τζίρο του (και φυσικά τα επένδυσε και τα προσαύξησε), γιατί να με κοροϊδέψει τώρα δίνοντάς μου κάτι χαμηλότερης αξίας? Επίσης (β' αντεπιχείρημα) μη μου πεις πως τα υπόλοιπα 300.000 "τα έφαγα στο δρόμο", δηλαδή ήταν το κόστος που έμεινε ζωντανό το μηχάνημα για 2 χρόνια, διότι σου είπα πως το κράτησα 8+, άρα αν κάνεις τη διαίρεση θα δεις πως δεν είναι καθόλου έτσι (και θα μπορούσα να το έχω ακόμα το μηχάνημα, απλά το χάρισα κάπου που υπήρχε ανάγκη). Όσο για τον πλουτισμό, θα πρέπει (αν υποθέσουμε πως πάω δικαστικώς για να διεκδικήσω τα 700) να αποδειχτεί πως τον υπολογιστή τον είχα για επαγγελματική χρήση, πράγμα που δεν καταλαβαίνω πως μπορεί να γίνει αφού τον αγόρασα ως ιδιώτης με απλή απόδειξη και τον έβαλα στο σπίτι μου (εκτός αν διατηρώ παράνομη επιχείρηση και δεν το ξέρω). Κι όλα αυτά (οι ενστάσεις σου) για έναν υπολογιστή, διότι (ξαναλέω) αν επρόκειτο για κάποιο άλλο υλικό αγαθό μάλλον όλοι θα καταλάβαιναν αμέσως ποιο είναι το λογικό. Ο νόμος είναι μια χαρά λογικός όπως βλέπεις και δεν είναι τυχαίο που υπάρχει, τώρα το αν επιλέγεις να τον αγνοείς και να γίνεσαι θύμα (για διάφορους άσχετους λόγους), είναι τελείως διαφορετικό ζήτημα.
isaias1983 Δημοσ. 19 Απριλίου 2009 Δημοσ. 19 Απριλίου 2009 Μιλαμε κ μαλωνουμε μεταξυ μας....Ρε παιδια ολοι εσεις που πιστευετε οτι μπορειτε να παρετε πιστωτικο στην αρχικη τιμη πωλησης μηπως μπορειτε να βοηθησετε κ μας τους κακομοιρηδες?? Παντα με το αζημιωτο βεβαια! Εγω θα ηθελα να ειχα ενα γνωστο στην Αθηνα που θα του στελνω τα καμμενα κ να τα πηγαινει στο μαγαζι να τα αλλαξει με πιστωτικο οσο τα ειχα παρει.Κ δεν θα βγει χαμενος να το ξερετε... Επειδη αγορασα πολλα πραγματα καθε μηνα για φιλους-γνωστους εχουμε κ αρκετες απωλειες... Απo το E-shop εννοειται δεν ξανααγοραζω τιποτα εκτος απο βιδες κ καλωδια που δεν εχουν κ δεν χρειαζονται εγγυηση...2 φορες μου καηκε μητρικη... Την μια εκαναν να μου την αλλαξουν 2 μηνες κ τελικα μου εδωσαν λιγο χειροτερο μοντελο...Την δευτερη φορα η μητρικη ηταν καμμενη απο την πρωτη στιγμη...Την πηγα πισω μετα απο μια δυο ωρες κ εκαναν 23 μερες να μου την αλλαξουν...Κ ολα αυτα με απειρες φωνες κ μαλωματα.... Οσο για το Πλαισιο τις τελευταιες 2 φορες με εχει απογοητευσει...Δεν γινεται να αγοραζω κατι 280 ευρω κ μετα απο 7 μηνες να μου δινει πισω 60 ευρω η αλλη καρτα γραφικων οπως εγινε με την EVGA 8800gt...Τωρα παλι με την 9800GX2 μου δινουν την GTX260..ελεος πια με τους καραγκιοζηδες.... Παραθετω κ τα παρακατω για να δειτε οι καινουριοι κ να μην λεμε συνεχεια τα ιδια κ τα ιδια.... http://insomnia.gr/forum/showthread.php?t=268784&highlight=EVGA+8800gt http://www.pctechnology.gr/vbull/vb/showthread.php?t=43638 Ειχα κ στο thelab.gr αλλα μαλλον εχει σβηστει... Αυτα τα ολιγα! Παω να καψω τον Ιουδα! Μακαρι να μπορουσα μαζι του να καψω κ τα κωλομαγαζα!
Powerfull Δημοσ. 19 Απριλίου 2009 Δημοσ. 19 Απριλίου 2009 PCharon > Μισό λεπτό βρε PC, αν δηλαδή εσένα στον πουλούσαν σήμερα, 700000 θα έδινες για να τον αγοράσεις; Καταρχήν δεν σου είπα αντίστοιχης ΧΡΗΣΤΙΚΗΣ αλλά αντίστοιχης ΧΡΗΜΑΤΙΚΗΣ αξίας. 400 κάνει σήμερα ο υπολογιστής σου, και 400+ σου δίνουν. Το κατάστημα πήρε 700 κι τα έβαλε στο ΤΖΙΡΟ του, όχι στο ΚΕΡΔΟΣ του, για ένα μηχάνημα τα υλικά του οποίου πήρε 600. Από αυτή τη διαφορά, πλήρωσε τα έξοδα, τους υπαλλήλους και τις επενδύσεις του. Εσύ έρχεσαι τώρα με ένα μηχάνημα που σου χάλασε και του οποίου ένα καλύτερο κοστίζει 400 (και που στο κατάστημα κόστισε ήδη 600 όταν στο έφτιαξε, δλδ 400 και 600 = 1000) και του ζητάς με το έτσι θέλω να σου δώσει και 300 δώρο, γιατί εσύ γουστάρεις να αγοράσεις πάλι υπολογιστή των 700 αντί των 400 (που είναι η σημερινή εμπορική αξία του υπολογιστή σου); Στην τελική, αν θέλεις υπολογιστή των 700 (δεν ήθελες, γιατί αλλιώς δεν θα είχες τον πρώτο, του οποίου η εμπορική αξία ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ), πες τους να τους δώσεις και άλλα 300 ευρώ να σου δώσουν το PC που θέλεις. Και πάλι οφελημένος είσαι. Στη τελική αντάλλαξέ το με κάποιον άλλο που έχει P3 και ζήτα και διαφορά. Ο καναπές είναι άκυρο παράδειγμα, γιατί ούτε η τεχνολογία του αλλάζει και απαξιόνεται με τους ίδιους ρυθμούς με έναν υπολογιστή, ούτε η εμπορική του αξία πέφτει με τους ίδιους ρυθμούς. Ο αδικαιολόγητος πλουτισμός δεν μηλάει από κέρδος χρήσης του πράγματος, μηλάει για οφέλια χωρίς νόμιμη αιτία. Αν εγώ σου χρωστάω 5 κι εσύ μου πάρεις 10, έχεις πλουτίσει χωρίς νόμιμη αιτία. Το τι προβλέπει ο νόμος και αν είναι σωστός ή όχι, μπορεί να μας το πει μόνο κάποιος που είναι δικηγόρος, μην βιάζεσαι να τον επικαλεστείς, γιατί όπως έγραψα και πιο πάνω υπάρχουν και άλλες διατάξεις του Α.Κ... Έχει κάνει κάποιος από εδώ μέσα δικαστήριο για κάτι σχετικό και έχει πρακτική εμπειρία; Το παράδειγμα που αναφέρε πιο πάνω ο GreekGus δεν μετράει, γιατί αναφερόταν σε ελλάτωμα που παρουσιάστηκε κατά την αγορά, όχι σε ελάττωμα που παρουσιάστηκε μετά από καιρό χρήσης. Να τονίσω ότι μηλάμε πάντα για Η/Υ, και όχι για καναπέδες. Isaias> Αν κάναν 2 μήνες και τελικά σου προτίναν να στην αλλάξουν με χειρότερο μοντέλο, κακώς δέχτηκες, εκτός αν σου δώσαν και χρήματα πίσω. Σε κάποιο νόμο νομίζω υπήρχε και κάποιο άρθρο που έλεγε πως αν η επισκευή/αντικατάσταση πάρει πάνω από 10 μέρες πρέπει να σου δώσουν προσωρινά άλλο αντικείμενο, και φυσικά ο νόμος ορίζει πως επισκευή/αντικατάσταση πρέπει να γίνει σε εύλογο χρονικό διάστημα (2 μήνες δεν νομίζω πως αποτελούν εύλογο διάστημα). Όσο για το πλαίσιο, υσχήουν όσα έγραφα πιο πάνω. Η κάρτα που σου δίνουν, είναι κατώτερη από τη κάρτα που είχες; H GTX260 βγάζει χειρώτερες επιδώσεις από την 9800GX2? Αν όχι, τότε γιατί έχεις πρόβλημα με μια τέτεια αντικατάσταση; Επειδή ΌΤΑΝ την είχες αγοράσει κόστιζε περισσότερο; Τώρα πόσο κοστίζει; Γενικά καλό είναι αν είναι να έρθεις σ'αντιδικία, να έχεις φανεί καλόπιστος, αν θέλεις να σε δικαιώσουν πιο εύκολα.
PCharon Δημοσ. 19 Απριλίου 2009 Δημοσ. 19 Απριλίου 2009 Powerfull, νομίζω πως δεν έχεις καταλάβει κάποια πράγματα και είναι τελείως λάθος η σκοπιά που προσπαθείς να το αναλύσεις, ενώ στην πραγματικότητα είναι πολύ ξεκάθαρο (αν διαβάσεις αυτό που έγραψα φαίνεται μια χαρά το πως αντικρούονται αυτά που λες). Επίσης, δεν υπάρχουν "άκυρα παραδείγματα" και δεν υπάρχει "έκπτωση των αξιών" όπως την περιγράφεις! Εξάλλου ο νόμος είναι σαφής και αναφέρει πως αν το πράγμα έχει ελάττωμα δεν έχει σημασία το αν επιστρέφεται μεταχειρισμένο και είναι απολύτως λογικό αυτό (δεν υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος να διαπιστώσεις το ελάττωμα χωρίς να το μεταχειριστείς!). Αν εμένα μου χαλάσει το αντικείμενο χάνω τα 700 που έδωσα, τώρα πόσο ωφελήθηκε και πόσο δεν ωφελήθηκε το κατάστημα από τη μετέπειτα επένδυση αυτών, πραγματικά δεν έχει καμία σχέση με το θέμα και δεν καταλαβαίνω με ποια λογική το φέρνεις ως δικαιολογία. Με λίγα λόγια όπως το περιγράφεις είναι λες κι είναι δική μου ευθύνη το ελάττωμα του πράγματος, οπότε και μέρος του αρχικού ποσού πρέπει να χάσω και να ενισχύσω κι άλλο τον καταστηματάρχη ξοδεύοντας νέο ποσό! Πραγματικά είσαι τελείως παράλογος! Τελικά έφτασες να αμφιβάλλεις για τη λογική του νόμου... πράγμα που τα λέει όλα (πες μου πως έχεις κατάστημα!). Είναι κι άλλα επιχειρήματα που δεν τα παρέθεσα στο #69 για λόγους χώρου/χρόνου. Φυσικά τα καλύπτει ο νόμος μια χαρά στη διατύπωσή του. Δε βρίσκω άλλο νόημα, όποιος θέλει να τα χαρίσει ας τα κάνει τάματα στα καταστήματα από την τσέπη του, τέλος. Υ.Γ. Θα 'θελα να ήξερα βρε συμφορουμίτη τί στο καλό θεωρείς εσύ ως εγγύηση για ένα πράγμα? Aν είναι να πετάμε τα λεφτά μας έτσι... Υ.Γ.2 Ο isaias1983 βρίσκεται στο άλλο άκρο, τα θέλει όλα πίσω σε πιστωτικά!
Powerfull Δημοσ. 19 Απριλίου 2009 Δημοσ. 19 Απριλίου 2009 Δικηγόρος Νο 2. Μια χαρά φαίνονται για σένα, από τη δική σου σκοπιά, μην είσαι σίγουρος πως θα είναι και η σκοπιά του δικαστηρίου. Αρκετά ξεκάθαρο φαίνεται και το 542 όταν λέει πως το δικαστήριο μπορεί να αρνηθεί την υπαναχώρηση της σύμβασής σου και να σε υποχρεώσει να δεχτείς αντικατάστης / μείωση τιμήματος. Ο gus έφερε σαν παράδειγμα επιστροφής στη πλήρη αξία ένα παράδειγμα που δεν έχει σχέση με αυτό που συζητάμε εδώ, αφου αφορά ελάτωμα που παρουσιάστηκε με την αγορά του προϊόντος (χωρίς να έχει περάσει καιρός για να πέσει η τιμή του) γι αυτό είπα πως είναι άκυρο. Ο νόμος μπορεί να μην συζητάει το αν το αντικείμενο είναι μεταχειρισμένο, αυτό όμως δεν σημαίνει πως ο δικαστής δεν θα το συζητήσει, για να αποφασίσει αν θα χρησιμοποιήσει ή όχι την 542. Τη οφέλεια του καταστήματος από τα χρήματα που σου πήρε εσύ την έφερες σαν επιχείρημα, όχι εγώ. ΔΕΝ χάνεις ΤΩΡΑ τα 700 ευρώ που έδωσες στο κατάστημα, αυτά τα έχασες ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ (και κέρδισες έναν υπολογιστή). Αυτό που χάνεις τώρα είναι ένας υπολογιστής και αυτό που κερδίζεις αντίστοιχα είναι ένας υπολογιστής ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΩΡΙΝΗΣ ΧΡΗΣΤΙΚΗΣ/ΧΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ από αυτόν που έχεις, ακόμη και αν αυτός λειτουργούσε κανονικά. Εσύ μάλλον είσαι αυτός που αμφισβητεί τη κοινή λογική. Το ελάττωμα δεν είναι δική σου ευθύνη, αν ήταν το κατάστημα δεν θα ήταν υποχρεωμένο να σε αποζημιώσει με οποιονδήποτε τρόπο, ούτε καν με αυτόν που λεώ εγώ. Όπως είπε και το άλλο παιδί πιο πάνω, αφού είσαι τόσο σίγουρος, μήπως θέλεις να σου στείλει κάνα - δύο πραγματάκια, να πάρεις τα λεφτά και να κρατήσεις ποσοστό; Υ.Γ. Το προφανές, αν μου χαλάσει η Gforce 6600 που πήρα 150 ευρώ πριν από 3 χρόνια και επειδή δεν υπάρχει μου δώσουν την Ati 4830 (που κοστίζει 70 ευρώ σήμερα και όχι 150, είναι όμως ΠΟΛΥ υσχηρότερη από την 6600) θα τους πω κι ευχαριστώ, δεν θα ζητήσω υπαναχώρηση της σύμβασης γιατί (προφανώς) προτιμάω να πάρω πίσω τα 150 (θα ήμουν βλάκας αν δεν το προτιμούσα αφού με 150 ευρώ θα μπορούσα να πάρω 2 4830, ή περίπου 7 μεταχειρισμένες 6600 σαν αυτή που είχα πριν, κι αυτοί όμως θα ήταν βλάκες αν μου τα έδιναν)! Δικό μου Υ.Γ. εσένα το θέμα σου προφανώς δεν είναι πως καλόπιστα θα εξυπηρετηθείς αλλά το πως κακόπιστα θα φας χρήματα από το κατάστημα. Εγώ απλά σου λέω και 1-2 επιπλέον άρθρα του νόμου που θα πρέπει να προσέξεις, μην τυχών και βγεις τελικά εσύ ο χαμένος (ή κάποιος άλλος που διάβασε εδώ αυτά που γράφεις) αν τραβήξεις το θέμα στο δικαστήριο. Αν οι νόμοι ήταν τόσο αυτονόητοι και ξεκάθαροι, δεν θα υπήρχαν δικαστές και δικηγόροι, θα μας δικάζαν υπολογιστές με βάση τις μεταβλητές που τους δίναμε.
PCharon Δημοσ. 19 Απριλίου 2009 Δημοσ. 19 Απριλίου 2009 Τη οφέλεια του καταστήματος από τα χρήματα που σου πήρε εσύ την έφερες σαν επιχείρημα, όχι εγώ. Δεν το είπα ως επιχείρημα, το είπα γιατί θεωρείς πως τα 700 έκαναν φτερά σε αναλογία με την έκπτωση που κάνεις αυθαίρετα εσύ στην εγγύηση... Το δικαστήριο φυσικά και θα ελέγξει αν ο ενάγων είναι σωστός σε αυτά που λέει και πρόκειται για καθαρή περίπτωση, δεν έχει σκοπό να αδικήσει κανέναν. Από εκεί κι έπειτα από τη στιγμή που γίνει αυτό δεν υπάρχει ούτε "πλουτισμός", ούτε τίποτα σκαριφήματα, απλά εφαρμόζεται αυτό που δεν εφαρμόστηκε όταν έπρεπε.
isaias1983 Δημοσ. 19 Απριλίου 2009 Δημοσ. 19 Απριλίου 2009 http://www.skroutz.gr/s/44693/Asus-9800-GX2-1GB.html Να ποσο κανει μια GX2.... Παντως δεν βλεπω να καταληξαμε πουθενα παιδια... Εσυ PCharon τι λες?Να παρω την gtx260 που κανει 200 ευρω η να ζητησω τα 500 ευρω μου?
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.