Προς το περιεχόμενο

Γιατί αλλάζει η τιμή και το όνομα?


Sebastienomnia

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Καλησπέρα σε όλους, θα ήθελα να ζητήσω τη βοήθειά σας.

Έχω μια εργασία σχετικά με το εξής: Διαφορετική τιμολόγηση και μετονομασία προιόντων πολυεθνικών εταιρειών, και γιατί γίνεται.

 

Θα μπορούσατε να με βοηθήσετε δίνοντάς μου κάποια παραδείγματα σχετικά με το ποια προιόντα αλλάζουν όνομα από χώρα σε χώρα (πχ αυτοκίνητα) και γιατί κάποια έχουν διαφορετική τιμή?

 

Ευχαριστώ εκ των προτέρων , θα με βοηθήσει πολύ οποιαδήποτε απάντηση.

Δημοσ.

Η αλλαγή ονόματος συνήθως γίνεται για εμπορικούς αλλά και για ευνόητους λόγους. Για παράδειγμα ένα προϊόν με όνομα kavli (πραγματικό προϊόν) δεν θα μπορούσε να κυκλοφορήσει στην Ελλάδα με την ίδια ονομασία. Στη διαφορετική τιμολόγηση παίζει μεγάλο ρόλο το κόστος μεταφοράς (εισαγωγή - εξαγωγή) του προϊόντος σε μα άλλη χώρα. Ο καπνιστός σολομός για παράδειγμα στις σκανδιναβικές χώρες κοστίζει 4 ευρώ η συσκευασία και στην Ελλάδα 8. Το ανάλογο συμβαίνει με το Ελληνικό ελαιόλαδο το οποίο πωλείται πανάκριβα στην Ευρώπη. Την τιμή επίσης καθορίζει η ζήτηση/κατανάλωση που έχει ένα προϊόν σε μια χώρα. Άλλη θα είναι σε μια χώρα με 50 εκατομμύρια κατοίκους και άλλη σε μια με 10. Αυτά για τώρα δεν έχω χρόνο να γράψω περισσότερα. Ελπίζω να βοήθησα.

Δημοσ.

επισης καθοριζεται η τιμή

απο τα έξοδα μεταφοράς (χωρα σε χώρα) και τελωνιο ετσι υπάρχει μια αυξηση στην τιμη που στην αλλη χωρα δεν υπάρχει

Δημοσ.

Επίσης έχω την εντύπωση ότι ένας λόγος για την διαφορετική τιμολόγηση είναι και το βιοτικό επίπεδο της κάθε χώρας. Π.Χ. Ένα βιβλίο στην Ελλάδα κοστίζει 30 ευρώ. Σε μια χώρα όμως, που ο μέσος μισθός δεν ξεπερνά τα 50 ευρώ αυτό το βιβλίο δεν θα μπορούσε να πουληθεί τόσο, αλλά πολύ λιγότερο.

Δημοσ.
Επίσης έχω την εντύπωση ότι ένας λόγος για την διαφορετική τιμολόγηση είναι και το βιοτικό επίπεδο της κάθε χώρας. Π.Χ. Ένα βιβλίο στην Ελλάδα κοστίζει 30 ευρώ. Σε μια χώρα όμως, που ο μέσος μισθός δεν ξεπερνά τα 50 ευρώ αυτό το βιβλίο δεν θα μπορούσε να πουληθεί τόσο, αλλά πολύ λιγότερο.

 

Σωστή προσέγγιση, απλώς να προσθέσω πως το παραπάνω ισχύει μόνο για είδη πρώτης ανάγκης. Τα είδη πολυτελείας (βιβλία, μουσικά CD, στερεοφωνικά, υπολογιστές) δεν έχουν μεγάλη απόκλιση μεταξύ τους στις χαμηλότερης οικονομίας χώρες και κινούνται κοντά σε ένα κοινό minimum. Πχ στη Σλοβακία μια μπύρα ή ένα πιάτο σε ένα εστιατόριο είναι φθηνότερο απ' ότι στην Ελλάδα, πολύ φθηνότερο απ' ότι στη Γαλλία και εξωφρενικά φθηνό σε σχέση με τις τιμές Σκανδιναβίας. Ένα μουσικό CD όμως, θα είναι πάντα κοντά στο 20ευρο και θα ακριβαίνει όσο δυνατότερη οικονομικά είναι η χώρα.

Δημοσ.

Eπίσης υπάρχει και το άλλο φαινόμενο...

π.χ

 

Στην Κύπρο οδηγάνε ανάποδα, εκεί τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα όπως BMW, Mercedes κ.α είναι ακριβότερα λόγο του ότι είναι άλλη κατασκευή. Όμως τα Ιαπωνικά είναι σε χαμηλότερη τιμή επειδή βγαίνουν δεξιοτίμονα...

Δημοσ.
Eπίσης υπάρχει και το άλλο φαινόμενο...

π.χ

 

Στην Κύπρο οδηγάνε ανάποδα, εκεί τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα όπως BMW, Mercedes κ.α είναι ακριβότερα λόγο του ότι είναι άλλη κατασκευή. Όμως τα Ιαπωνικά είναι σε χαμηλότερη τιμή επειδή βγαίνουν δεξιοτίμονα...

 

Το οποιο μου δημιουργει μια νεα απορια. Στην Ελλαδα τα Ιαπωνικα γιατι παραμενουν σε γενικες γραμμες φθηνοτερα?

Δημοσ.
Το οποιο μου δημιουργει μια νεα απορια. Στην Ελλαδα τα Ιαπωνικα γιατι παραμενουν σε γενικες γραμμες φθηνοτερα?

 

Πιθανόν επειδή υπάρχουν γενικά πολλά κομμάτια στην Ευρώπη και έχουν μεγάλη παραγωγή αριστεροτίμονων...

Δημοσ.
Καλησπέρα σε όλους, θα ήθελα να ζητήσω τη βοήθειά σας.

Έχω μια εργασία σχετικά με το εξής: Διαφορετική τιμολόγηση και μετονομασία προιόντων πολυεθνικών εταιρειών, και γιατί γίνεται.

 

Θα μπορούσατε να με βοηθήσετε δίνοντάς μου κάποια παραδείγματα σχετικά με το ποια προιόντα αλλάζουν όνομα από χώρα σε χώρα (πχ αυτοκίνητα) και γιατί κάποια έχουν διαφορετική τιμή?

 

Ευχαριστώ εκ των προτέρων , θα με βοηθήσει πολύ οποιαδήποτε απάντηση.

 

Την Reckitt Benckiser* μου θύμισε η ερώτησή σου. Και έχω την γυναίκα του συνάδελφου που δουλεύει εκεί ως διευθύντρια στο τμήμα έρευνας. Ίσως να στείλεις κανένα μύνημα σε καμμιά τέτοια εταιρία μήπως μπορούν να σε βοηθήσουν με μερικές ιδέες;

 

Imho είναι πολλές φορές θέμα ονομασίας που έχει ένα προϊόν στην αγορά, πριν η πολυεθνική το αγοράσει.

π.χ στην Ελλάδα ένα παράδειγμα είναι τα πατατάκια Lays (Πρώην Tasty), και τα παγωτά Algida. Στην Βρετανία έχουν τα αντίστοιχα ονόματα που ήταν γνωστά πριν εξαγοραστεί η εταιρία. Walkers και Walls αντίστοιχα. Αλλαγή του brand σημαίνει και εμπορική καταστροφή. Φωτεινό παράδειγμα η αλλαγή του ονόματος από Marathon σε Snikers.

Δημοσ.

Η αλλαγη ονοματος ειναι καθαρα θεμα marketing

 

Τωρα η διαφορετικη τιμολογηση ειναι μεγαλη ιστορια

 

Δες εδω για μια πρωτη ιδεα http://en.wikipedia.org/wiki/Price_discrimination

 

 

Σε οικονομικους ορους αυτη η τακτικη ειναι διαφοροποιηση τιμων 3ου βαθμου.Αναλογα με την ελαστικοτητα ζητησης της καθε αγορας υπαρχει και διαφορετικη τιμη ( με σκοπο φυσικα την μεγιστοποιηση των κερδων)

 

Μια αναζητηση στο google με price discrimination θα σου βγαλει πολλα αποτελεσματα

 

 

 

Υπαρχει και η περιπτωση η τιμη να ειναι διαφορετικη λογω του κοστους μεταφορας, αλλα συνηθως η διαφορα στην τιμη δεν δικαιολογειτε απο το κοστος και υπαρχει καθαρα διαφορετικη τιμολογηση αναλογα με τα χαρακτηριστικα της καθε περιοχης

Δημοσ.

Πάνω-κάτω σωστά όσα αναφέρθηκαν σε σχέση με την τιμή.

 

Ένας ακόμα σημαντικός παράγοντας που καθορίζει την τιμή του προϊόντος είναι η τιμή των ανταγωνιστικών προϊόντων σε κάθε χώρα, είτε των τοπικών επιχειρήσεων είτε των αντίστοιχων πολυεθνικών. Συνήθως στόχος των πολυεθνικών όταν μπαίνουν σε μια νέα αγορά είναι η ανάπτυξη ενός σεβαστού μεριδίου αγοράς οπότε και μια ανταγωνιστική τιμή. Η πολιτική τιμολόγησης μπορεί να ποικίλει ανάλογα με την στρατηγική της εταιρίας.

 

Το όνομα παίζει σημαντικό ρόλο στην γενική εικόνα τού προϊόντος και στο πως καταχωρούν οι καταναλωτές το brand στο μυαλό τους. Μιας και μίλησες για αμάξια θα σου δώσω δύο παραδείγματα που έχουν συμβεί σε μεγάλες επιχειρήσεις.

 

Η Seat έχει δώσει σε αρκετά αυτοκίνητα της ονόματα πόλεων της Ισπανίας (Ibiza, Cordoba, Toledo κτλ) έτσι έκανε και στο Malaga, όμως όταν το έφερε στην Ελλάδα είδε οτι το όνομα παραπέμπει περισσότερο στην ελληνική λέξη "μαλάκα" παρά στην κατά τα άλλα πανέμορφη ισπανική πόλη. Όπως είναι λοιπόν φυσικό κανένας δεν θέλει να οδηγάει ένα αμάξι που παραπέμπει σε βρισιά. Έτσι αναγκάστηκε να το αλλάξει σε Seat Gredos ώστε να γίνει πιο αρεστό στο ελληνικό κοινό παρόλο που στον υπόλοιπο πλανήτη κυκλοφορούσε ως Malaga.

 

Κάτι αντίστοιχο συνέβη και με το Chevrolet Nova όπου δεν μπορούσε να περπατήσει σε ισπανόφωνες χώρες καθότι στα ισπανικά "νο βα" σημαίνει "δεν πάει".

 

 

Γενικά φροντίζουν η ονομασία καθώς και η προφορά της να την αφήνουν να παίρνει τοπικά στοιχειά για να γίνεται ευπρόσδεκτη η μάρκα. Παράδειγμα τα Nike στην Ελλάδα τα προφέρουμε "Νάικ" ενώ στην Αμερική η κανονική προφορά τους είναι "Νάικι" στις διαφημίσεις όμως και στα καταστήματα κράτησαν τον ελληνικό τρόπο προφοράς και ας ήταν λάθος. Παρόμοια και με τη Nokia όπου εδώ την λέμε "νόκια" ενώ αλλού ας πούμε στην Αμερική την λένε "νοκία"

Δημοσ.

Σε αυτήν την τακτική που αναφέρει ο imr μπορείς να αναφέρεις τοπαραδειγμα της φετας. Στην ισπανια (αλλά και αγγλια) πωλείται φέτα αλλα είναι κατι εκλεκτικό και την αγοράζουν σε ειδικές περιπτώσεις οι ισπανοι γιατι ειναι και αρκετα ακριβότερη απο οτι στην ελλάδα. Αμα οι εταιρίες την πουλούσαν φθηνότερα μαλλον θα είχαν αποτυχία, γιατι οι ισπανοί έχουν τα δικά τους τυριά που αγοράζουν φθηνά και έχει κάθε σπίτι και η φέτα δεν μπορεί να τα εκτοπίσει. Ετσι οι εταιρίες προωθούν την φέτα σαν κατι delicatesen αφού μονο έτσι μπορούν να το προωθήσουν στην αγορά.

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...