Προς το περιεχόμενο

Η σειρά 4800 της ATI, κυριαρχεί στο Milkyway@Home.


grimpr

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Tα τελευταία χρόνια οι gpu έχουν γίνει τέρατα, ο μέσος χρήστης άρχισε να το υποψιάζεται με το cuda και οι εταιρίες έχουν αρχίσει να πλασάρουν "προϊόντα" που εκμεταλλεύονται την αυξημένη επεξεργαστική ισχύ των gpu (ION, Tesla, ...).

Δημοσ.

Σκοπός του GPGPU και των σχετικών πρωτοκόλλων (όπως CUDA, OpenCL, D3D11) είναι να ισορροπήσουν καλύτερα τους διαθέσιμους CPU αλλά και GPU πόρους σε ένα οποιοδήποτε σύστημα, όταν πρόκειται για επεξεργασία που δεν αφορά γραφικά (στην στενή έννοια του όρου).

 

Η απόσταση μεταξύ του ION (που δεν είναι τίποτα άλλο από μια 9400) μέχρι το Tesla είναι λίγο τερατώδης, αλλά σε γενικές γραμμές είναι λογικό να πεις ότι το GPGPU μπήκε στην ζωή μας και θα επικρατήσει σαν πολύ σημαντικότερος παράγοντας με την πάροδο του χρόνου.

Δημοσ.

Θέλουν δεν θέλουν , θα στρώσουν τον πισινό τους πλέον για να εκμεταλλευτούν τα τεράστια resources της GPU ΚΑΙ των μοντέρνων CPU. Όλες οι εταιρείες προσπαθούν να τους κάνουνε την δουλειά πιο εύκολη, Microsoft με ConcRT,D3D Compute Shaders, Nvidia με CUDA και optimized compilers, Intel με multithreaded optimized compilers, Khronos με OpenCL και πάει λέγοντας.

 

Το παρακάτω video ειναι ενδεικτικό και με αρκετά έξυπνα hints που το παει η Microsoft όσον αφορά multi threaded/parallel programming. Πρόβλεψή μου είναι ότι το μεγάλο μπαμ από θέμα νέον αλγορίθμων/τεχνικών υλοποιημένων σε ένα μεγάλο ποσοστό προϊόντων θα είναι 2 με 3 χρόνια μετά την κυκλοφορία των Windows 7.

 

http://channel9.msdn.com/shows/Going+Deep/Dave-Probert-Inside-Windows-7-User-Mode-Scheduler-UMS/

Δημοσ.

Φιλε μου με την αναπτυξη της τεχνολογιας και γω αυτο βλεπω, και μιλαω αφου σπουδαζω το αντικειμενο. Οι gpu εχουν να δωσουν πολλα ακομη και θα δουμε τρελα πραγματα πιστευω ///

Δημοσ.
Φιλε μου με την αναπτυξη της τεχνολογιας και γω αυτο βλεπω, και μιλαω αφου σπουδαζω το αντικειμενο. Οι gpu εχουν να δωσουν πολλα ακομη και θα δουμε τρελα πραγματα πιστευω ///

 

/Off τι σπουδαζεις;:-)

Δημοσ.

Και ένα log ενός work unit από την ATI GPU 64bit έκδοση του Milkyway@Home. Catalyst 9.3/Vista64

 

Running Milkyway@home ATI GPU application version 0.19e by Gipsel

CPU: Intel® Core2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 cores/threads) 2.99697 GHz (257ms)

 

CAL Runtime: 1.4.227

Found 1 CAL device

 

Device 0: ATI Radeon HD 4800 (RV770) 512 MB local RAM (remote 2047 MB cached + 2047 MB uncached)

GPU core clock: 625 MHz, memory clock: 250 MHz

800 shader units organized in 10 SIMDs with 16 VLIW units (5-issue), wavefront size 64 threads

supporting double precision

 

3 WUs already running on GPU 0

No free GPU! Waiting ... 82.4034 seconds.

Starting WU on GPU 0

main integral, 160 iterations

predicted runtime per iteration is 174 ms (33.3333 ms are allowed), dividing each iteration in 6 parts

borders of the domains at 0 266 533 800 1066 1333 1600

Calculated about 3.70012e+012 floatingpoint ops on GPU, 6.34181e+007 on FPU. Approximate GPU time 35.6296 seconds.

 

cut number 0, 40 iterations

predicted runtime per iteration is 21 ms (33.3333 ms are allowed)

borders of the domains at 0 400

Calculated about 1.15629e+011 floatingpoint ops on GPU, 5.38792e+006 on FPU. Approximate GPU time 1.3369 seconds.

cut number 1, 40 iterations

predicted runtime per iteration is 21 ms (33.3333 ms are allowed)

borders of the domains at 0 400

Calculated about 1.15629e+011 floatingpoint ops on GPU, 5.38792e+006 on FPU. Approximate GPU time 1.29297 seconds.

Calculated about 2.60682e+009 floatingpoint ops on FPU (stars).

 

WU completed.

CPU time: 10.2969 seconds, GPU time: 38.2594 seconds, wall clock time: 177.386 seconds, CPU frequency: 2.997 GHz

Δημοσ.
Θέλουν δεν θέλουν , θα στρώσουν τον πισινό τους πλέον για να εκμεταλλευτούν τα τεράστια resources της GPU ΚΑΙ των μοντέρνων CPU. Όλες οι εταιρείες προσπαθούν να τους κάνουνε την δουλειά πιο εύκολη, Microsoft με ConcRT,D3D Compute Shaders, Nvidia με CUDA και optimized compilers, Intel με multithreaded optimized compilers, Khronos με OpenCL και πάει λέγοντας.

 

Να τονίσουμε τότε 2-3 απαραίτητες λεπτομέρειες γιατί ο κοινός αναγνώστης μπορεί εύκολα να μπερδευτεί:

 

1. Μιλάμε για καλύτερη εκμετάλλευση των διαθέσιμων πόρων όσων αφορά general purpose εφαρμογές, δηλαδή αντί να πέφτει όλο το βάρος στην CPU και η GPU να πλέκει πουλόβερ, και η δεύτερη πλέον να συμμετάσχει ενεργά σε οτιδήποτε εκτός από γραφικά.

 

2. Επειδή ο όρος multi-threading ξαφνικά έγινε πάλι της μόδας, το multi-threading είναι συνώνυμο με μια GPU από τη γέννησή της. Πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν εκατοντάδες εώς χιλίαδες threads "in flight" σε μια GPU ενώ η CPU περιορίζεται και θα περιορίζεται στο τσακίρ κέφι σε 2 threads/core (μέσω hyperthreading όταν αυτό μας κάνει την χάρη να λειτουργεί ειδάλλως 1 thread/core). Oι επερχόμενες GPU είτε μέσω βελτιστοποιήσεων μέσω αλγόρυθμων θα ανεβάσουν την επάρκεια των SIMD μονάδων για πιο εξελιγμένη διαχείριση threads ή θα πάνε κατ΄ευθείαν σε MIMD μονάδες. Ουσιαστικά πρόκειται για μια μορφή threading που συχνά καλείται και superthreading που δεν είναι και δύσκολο να το αναζητήσει κανείς σαν όρο.

 

3. ΄Οσων αφορά τα (ας τα πούμε) GPGPU APIs καλό θα είναι να κάνουμε ένα διαχωρισμό μεταξύ open standards (OpenCL, Direct3D 11) και proprietary APIs (CUDA, Stream) κλπ.

 

Το παρακάτω video ειναι ενδεικτικό και με αρκετά έξυπνα hints που το παει η Microsoft όσον αφορά multi threaded/parallel programming. Πρόβλεψή μου είναι ότι το μεγάλο μπαμ από θέμα νέον αλγορίθμων/τεχνικών υλοποιημένων σε ένα μεγάλο ποσοστό προϊόντων θα είναι 2 με 3 χρόνια μετά την κυκλοφορία των Windows 7.

 

http://channel9.msdn.com/shows/Going+Deep/Dave-Probert-Inside-Windows-7-User-Mode-Scheduler-UMS/

 

Δεν το πάει η Microsoft από μόνη της πάει ήδη και θα πήγαινε και χωρίς την υποστήριξή της. Είναι το ρεύμα που παρασύρει την M$ και όχι το ανάποδο. Το ότι η παρουσία του DX11 θα βοηθήσει στην εξάπλωση δεν το αμφισβητεί κανείς, απλά οι αλγόρυθμοι και οι τεχνικές προυπάρχουν πολύ πριν εμφανιστεί το DX11 και αυτό σε όλες τις αγορές GPU από κινητά μέχρι και workstation/server.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...