Γιάννης Platano Δημοσ. 29 Μαρτίου 2009 Share Δημοσ. 29 Μαρτίου 2009 Ερχεται μεγάλη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα αυτοκίνητα. Η απόφαση έχει παρθεί στο υπ. Οικονομίας και η σχετική ρύθμιση θα ενταχθεί στο νομοσχέδιο για τα πρόσφατα φορολογικά μέτρα, που θα κατατεθεί την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή. Πρόκειται για μία ρύθμιση που θα έχει συγκεκριμένο χρόνο ισχύος, μόλις 4 μήνες, και στη συνέχεια ο Ειδικός Φόρος θα επανέλθει στα κανονικά του επίπεδα. Δεν αποκλείεται με απόφαση της τελευταίας στιγμής η ρύθμιση να προβλέπει κατάργηση του Ειδικού Φόρου για την αυστηρά περιορισμένη διάρκεια των 4 μηνών. Στόχος του υπ. Οικονομίας, όπως τόνισαν στον ETf επιτελικά στελέχη του Γ. Παπαθανασίου, είναι να δοθεί μία ανάσα στην αγορά του αυτοκινήτου, η οποία βρίσκεται σε πρωτοφανή πίεση τους τελευταίους μήνες, με αποτέλεσμα δεκάδες επιχειρήσεις, που απασχολούν εκατοντάδες υπαλλήλους, να απειλούνται με κλείσιμο. Η ρύθμιση αυτή θα διευκολύνει τις εταιρίες να προχωρήσουν σε πωλήσεις αυτοκινήτων με μειωμένες τιμές κατά το ισόποσο του 100% ή 50% του Ειδικού Φόρου. Με τον τρόπο αυτό εκτιμάται ότι θα τονωθεί η ζήτηση, που έχει καταρρεύσει το τελευταίο διάστημα, και θα διοχετευθούν στην αγορά τα «στοκαρισμένα» καινούργια αυτοκίνητα των εταιριών εισαγωγής. Το μέτρο θα έχει περιορισμένο χρόνο εφαρμογής τους 4 μήνες για δύο λόγους. Ο πρώτος αφορά στο γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει απορρίψει τη γενικευμένη χρήση του σε προηγούμενο ανάλογο αίτημα από την Ελλάδα. Ο δεύτερος έχει να κάνει με το γεγονός ότι το υπ. Οικονομίας στοχεύει μεν στο να διευκολύνει τις επιχειρήσεις του κλάδου να «απαλλαγούν» από τα στοκαρισμένα αυτοκίνητα που κατά χιλιάδες είχαν εκτελωνισθεί το 2008, αλλά δεν θέλει να δώσει χρόνο να γίνουν νέες εισαγωγές στο διάστημα αυτό, που θα επιβαρύνουν και πάλι την αγορά. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, όπως φαίνεται από τα παραδείγματα που ακολουθούν, η κίνηση αυτή του υπ. Οικονομίας διευκολύνει τις πωλήσεις αυτοκινήτων μεσαίου και μεγαλύτερου κυβισμού και πολύ λιγότερο των μικρού κυβισμού και ήδη αρκετά φθηνότερων από άλλες ευρωπαϊκές χώρες αυτοκινήτων. Οι εμπνευστές της απόφασης αυτής –έπειτα από έρευνα στην αγορά αυτοκινήτου– εκτιμούν ότι στο τετράμηνο που θα ισχύσει η ρύθμιση αυτή θα καταστεί δυνατό να υλοποιηθούν, μεταξύ άλλων, συμφωνίες για μαζικές πωλήσεις αυτοκινήτων σε εταιρίες (π.χ. σχετικές με τον τουρισμό), των οποίων το ενδιαφέρον είχε «παγώσει» λόγω της κρίσης ή είχαν αναπροσαρμοσθεί σχετικά με τον αριθμό των αυτοκινήτων που αφορούσαν. «Ανάσα» Η απώλεια δημόσιων εσόδων από τη μη απόδοση του Ειδικού Φόρου εκτιμάται ότι στην περίπτωση αυτή δεν «μετράει» σημαντικά στον Προϋπολογισμό, γιατί αφενός οι πωλήσεις αυτές δεν θα γίνονταν ή θα γίνονταν σε περιορισμένο αριθμό, αφετέρου με την κίνηση αυτή αποφεύγεται το κλείσιμο επιχειρήσεων που βρίσκονται σε δύσκολη θέση, πριν από το καλοκαίρι. Βέβαια, τα στελέχη του υπ. Οικονομίας που χειρίζονται τη σχετική απόφαση του Γ. Παπαθανασίου παραδέχονται ότι η κίνηση αυτή δεν αλλάζει τη συνολική κατάσταση στην αγορά αυτοκινήτου, αλλά «σε κάθε περίπτωση δίνει μια ανάσα και περιορίζει τις απώλειες θέσεων εργασίας τουλάχιστον μέχρι το φθινόπωρο, αφού οι επιχειρήσεις θα παραμείνουν ενεργές προκειμένου να πετύχουν την πώληση των αυτοκινήτων…». Το ερώτημα, βέβαια, που μένει να απαντηθεί τους επόμενους μήνες είναι το κατά πόσο οι σχετικές μειώσεις τιμών που θα προέλθουν από την αφαίρεση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης θα προκαλέσουν και την απαραίτητη ζήτηση για αντικατάσταση παλιών αυτοκινήτων, δεδομένου ότι το «κίνητρο της απόσυρσης» έχει… αποσυρθεί οριστικά και τελεσίδικα ως λύση. Φήμες, ψέματα και… αυτοκτονίες Καθώς οι πωλήσεις νέων Ι.Χ. σημειώνουν κατακόρυφη πτώση τους τελευταίους μήνες και ενώ η αγορά των μεταχειρισμένων γνωρίζει πρωτοφανή ύφεση, οι επιχειρήσεις αυτοκινήτων βρίσκονται αντιμέτωπες με πρωτοφανή οικονομική στενότητα. Πέραν του «κανονιού» του Απέργη στα βόρεια προάστια της Αθήνας, λουκέτο έχουν βάλει μικρότερες εταιρίες στην επαρχία, ενώ ακόμη και μεγάλοι όμιλοι δίνουν καθημερινά μάχη με τις επιταγές. Στην αγορά κυκλοφορούν εδώ και μήνες ουκ ολίγα σενάρια για επικείμενες πτωχεύσεις επιχειρήσεων, στις οποίες περιλαμβάνονται μερικά από τα πλέον «λαμπερά» ονόματα του κλάδου. Στην Τράπεζα της Ελλάδος είναι γνωστές οι περιπτώσεις τουλάχιστον δύο ομίλων, επιταγές των οποίων σφραγίστηκαν, ενώ οι εμπορικές τράπεζες εξετάζουν μία προς μία τις γραμμές χρηματοδότησης που είχαν ανοιχτές. Οι ίδιες γνωρίζουν ότι με τα σημερινά δεδομένα θα ήταν μάλλον ατυχές ένα μεγάλο «κανόνι», σαν αυτά που περιγράφονται από τις φήμες, μιας και οι υποχρεώσεις θα βαρύνουν τις ίδιες, με πολύ αμφίβολο αντιστάθμισμα από το «υποτιμημένο» εμπόρευμα. Την ίδια στιγμή, μεταξύ των μεγάλων ομίλων δεν λείπουν τα «καρφώματα». Για παράδειγμα, ένας πολύ γνωστός όμιλος για τον οποίο διέρρευσε (πιθανώς μέσω φημολογίας αντιπάλου του) ότι κλείνει λόγω υπερβολικών υποχρεώσεων προς τράπεζα, ανταπέδωσε τις φήμες με τη διαρροή ότι ο επικεφαλής του αντιπάλου… αυτοκτόνησε Πηγη : Autolist Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Chris_85 Δημοσ. 30 Μαρτίου 2009 Share Δημοσ. 30 Μαρτίου 2009 http://www.alphatv.gr/index.asp?a_id=89&news_id=35780 Μειωση η καταργηση του τελους ταξινομησης για ενα 4μηνο...Αν ισχυσει μιλαμε για τρελο μετρο και συμφερει να αλλαξουμε ολοι αυτοκινητο Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Γιάννης Platano Δημοσ. 30 Μαρτίου 2009 Μέλος Share Δημοσ. 30 Μαρτίου 2009 Οι μαντραδες αντιδρουν γιατι ποιος θα παει να παρει αυτοκινητο μεγαλου κυβισμου ή μεχρι δυο ετων ???? Μπορει να βγαινει και φτηνοτερο το καινουργιο... Οι εμποροι καινουργιων ομως μετα το 4μηνο ποτε θα ξαναπουλησουν αμαξι ???? Του Αγιου.......ανημερα. Αυτα για μενα ειναι σπασμοδικα μετρα... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Chris_85 Δημοσ. 30 Μαρτίου 2009 Share Δημοσ. 30 Μαρτίου 2009 Kοιτα εγω κοιτωντας το συμφερον της τσεπης μου, βλεπω οτι μπορω να φερω μεταχειρισμενο 5-6 μηνων με μηδεν τελωνειο και με -50% της τιμης που θα πληρωνε εδω καποιος για καινουριο.. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
kage Δημοσ. 30 Μαρτίου 2009 Share Δημοσ. 30 Μαρτίου 2009 δεν υπαρχει κατι στανταρτ κ αυτο φαινετε κ απο τα 2 λινκς...το ενα λεει για μειωση κ το αλλο για καταργηση... αν ισχυει κ για τα μεταχειρισμενα τοτε ωρα να παω γερμανια Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Chris_85 Δημοσ. 30 Μαρτίου 2009 Share Δημοσ. 30 Μαρτίου 2009 αν ισχυει κ για τα μεταχειρισμενα τοτε ωρα να παω γερμανια Φιλε εγω ηδη ετοιμαζω βαλιτσες...Ειδικα για Jahreswagen ειναι οτι πρεπει.. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
kage Δημοσ. 30 Μαρτίου 2009 Share Δημοσ. 30 Μαρτίου 2009 η μειωση 50% θα ειναι μονο για καινουργια κ περιμενουν εγκριση.. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
KWSN_Men Δημοσ. 31 Μαρτίου 2009 Share Δημοσ. 31 Μαρτίου 2009 η μειωση 50% θα ειναι μονο για καινουργια κ περιμενουν εγκριση.. Δε θα είναι 50% για όλους τους κυβισμούς. Μην χαίρεστε άδικα. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
jimarass Δημοσ. 5 Απριλίου 2009 Share Δημοσ. 5 Απριλίου 2009 Kοιτα εγω κοιτωντας το συμφερον της τσεπης μου, βλεπω οτι μπορω να φερω μεταχειρισμενο 5-6 μηνων με μηδεν τελωνειο και με -50% της τιμης που θα πληρωνε εδω καποιος για καινουριο.. Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω πως είναι δυνατόν να υπάρχουν τόσα πολλά αμάξια μεγάλου κυβισμού 5-6 μηνών μεταχειρισμένα? Δηλαδή ο άλλος το πούλησε πριν καν στρώσει?? Μάλλον για μούφες μου φαίνεται. Είτε είναι τρακαρισμένο είτε έχουν πειράξει τα χλμ.... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Chris_85 Δημοσ. 5 Απριλίου 2009 Share Δημοσ. 5 Απριλίου 2009 Δε θα είναι 50% για όλους τους κυβισμούς. Μην χαίρεστε άδικα. ειναι 50% για ολους τους κυβισμους, καινουρια/μεταχειρισμενα ---------- Το μήνυμα προστέθηκε στις 22:08 ---------- Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω πως είναι δυνατόν να υπάρχουν τόσα πολλά αμάξια μεγάλου κυβισμού 5-6 μηνών μεταχειρισμένα? Δηλαδή ο άλλος το πούλησε πριν καν στρώσει?? Μάλλον για μούφες μου φαίνεται. Είτε είναι τρακαρισμένο είτε έχουν πειράξει τα χλμ.... Καμια σχεση. Μιλαμε για αυτοκινητα μεσα απο τις αυτοκινητοβιομηχανιες, με 10000 χιλ το πολυ, τα οποια πηγαινουν σε εργαζομενους/συνεργατες της εταιριας και εχουν ολα τα πιστοποιητικα καλης λειτουργιας και την επισημη εγγυηση. Γενικα οποιος αγοραζει μεταχειρισμενο απο 1800 και πανω στην Ελλαδα, του πιανουν τον κ*** Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
kage Δημοσ. 6 Απριλίου 2009 Share Δημοσ. 6 Απριλίου 2009 Δε θα είναι 50% για όλους τους κυβισμούς. Μην χαίρεστε άδικα. πρεπει να χες καλες πληροφοριες http://www.naftemporiki.gr/news/static/09/04/04/1649288.htm http://www.naftemporiki.gr/news/static/09/04/04/1649394.htm Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
KWSN_Men Δημοσ. 6 Απριλίου 2009 Share Δημοσ. 6 Απριλίου 2009 πρεπει να χες καλες πληροφοριες http://www.naftemporiki.gr/news/static/09/04/04/1649288.htm http://www.naftemporiki.gr/news/static/09/04/04/1649394.htm Πρέπει να είχαμε τις ίδιες πληροφορίες μια και εσύ μιλούσες μόνο για καινούργια... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.