vrodinos Δημοσ. 26 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 26 Μαρτίου 2009 Η OnLive είναι μια νέα υπηρεσία που, σύμφωνα με τα σχέδια των δημιουργών της, θα διατεθεί έως το τέλος του έτους στην Αμερική - και προφανώς, αργότερα και αν πετύχει, στον υπόλοιπο κόσμο. Μια από τις πλέον πρωτότυπες ιδέες, η OnLive επιτρέπει στον καθένα να παίξει τα πιο πρόσφατα και απαιτητικά παιχνίδια ακόμη και σε έναν υπολογιστή... πενταετίας! Το "κόλπο" της; Προϋπόθεση: να υπάρχει γρήγορη σύνδεση προς τους servers της. Η έξυπνη πατέντα στην οποία βασίζεται η OnLive είναι η εξής: τα παιχνίδια δεν τρέχουν στον υπολογιστή του χρήστη, αλλά στους δικούς της, υπερσύγχρονους υπολογιστές. Όπως, ακριβώς, μέσα από λύσεις όπως το VNC ή το Remote Desktop των Windows, οι κινήσεις που κάνει ο χρήστης με το joypad/πληκτρολόγιο/mouse του "μεταφέρονται" στους υπολογιστές της μέσω Internet. Αυτό, λοιπόν, το έχουμε ξαναδεί. Πώς γίνεται, όμως, και το OnLive μπορεί να μεταφέρει τα έντονα και απαιτητικά γραφικά παιχνιδιών στο χρήστη, όταν λύσεις όπως τα προαναφερθέντα VNC και Remote Desktop ίσα που καταφέρνουν να μεταφέρουν ένα "ακίνητο" desktop με εικονίδια; Εμ, εδώ είναι το... έξυπνο της υπόθεσης! Τι είναι όλα όσα βλέπουμε στην οθόνη; Υπεραπλουστευμένα, θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως "βίντεο", γενικώς και αορίστως. Η OnLive λοιπόν έχει αναπτύξει δική της τεχνολογία που "παίρνει" το αποτέλεσμα των κινήσεων του χρήστη, που κανονικά θα παρουσιαζόταν στην οθόνη, το ανακωδικοποιεί και το συμπιέζει ως βίντεο και το μεταφέρει μέσω Internet από το "δικό της" υπολογιστή, όπου τρέχει το παιχνίδι, στον δικό του. Όπως ακριβώς δηλαδή βλέπουμε βίντεο στο YouTube, αλλά με δυνατότητα... αλληλεπίδρασης! Όπως καταλαβαίνετε, για να είναι εφικτό αυτό απαιτείται μια αρκετά γρήγορη σύνδεση, και η OnLive δεν το κρύβει: 1,5Mbps για "κανονική" (βλέπε "τηλεοπτική", "χαμηλή") ανάλυση, χονδρικά ίση με 320x240 pixels) και περί τα 7Mbps για "κανονική" ανάλυση (όπου και το "κανονική" δεν είναι ότι καλύτερο, αφού ισούται με τη χαμηλότερη ανάλυση των σύγχρονων κονσολών, γνωστή ως "720p"). Και αυτά με ρυθμό κίνησης, (aka: framerate) στα 30 καρέ το δευτερόλεπτο, όταν στις οθόνες των PCs βλέπουμε, κατά βάσει, 60 καρέ το δευτερόλεπτο. Όχι και τόσο καλά λοιπόν, έτσι; Και όμως, όχι. Είναι εύκολο να δει κανείς αρνητικά την υπόθεση, αλλά η αλήθεια είναι πως η OnLive έχει, για την ώρα, περισσότερα θετικά από ότι αρνητικά χαρακτηριστικά. Πρώτα από όλα, πρέπει να έχουμε κατά νου πως τα πλέον σύγχρονα παιχνίδια απαιτούν και το πλέον σύγχρονο hardware. Αυτό δεν ισχύει στην περίπτωση της OnLive, αφού τα παιχνίδια τρέχουν στους δικούς της υπολογιστές. Έτσι, το μόνο που χρειάζεται να έχει ο χρήστης είναι ένας οποιοσδήποτε υπολογιστής που να μπορεί να τρέξει έναν browser και να παρουσιάσει streaming video. Με άλλα λόγια, ένας... αρχαίος Pentium III, μέσα από την OnLive, μπορεί να "παίξει" το... Crysis, στις υψηλότερες ρυθμίσεις γραφικών! Έπειτα, η OnLive σκοπεύει να παράσχει μια μικρή κονσόλα που μπορεί να συνδεθεί σε οποιαδήποτε τηλεόραση παρέχοντας ήχο 5.1 και εικόνα υψηλής ποιότητας μέσω σύνδεσης HDMI. Το πρόσθετο χαρακτηριστικό της, όμως, είναι πως θα διαθέτει θύρες USB και υποστήριξη bluetooth, ώστε ο χρήστης να μπορεί να συνδέσει joypads, πληκτρολόγια, ποντίκια και να παίξει τα πλέον σύγχρονα παιχνίδια για PC από την άνεση του σαλονιού του. Πόσοι έχουν ένα PC... δίπλα από την τηλεόραση; Η OnLive, λοιπόν, θα μπορεί να αντικαταστήσει το PlayStation 3 και το Xbox 360, ενώ επιπλέον τα παιχνίδια της συλλογής της θα μπορούν να παρουσιαστούν και μέσα από οποιονδήποτε browser, σε οποιονδήποτε υπολογιστή. Ο χρήστης θα μπορεί να ξεκινήσει να παίζει στο PC του, να συνεχίσει στο σαλόνι του και να τελειώσει ένα παιχνίδι στο... σπίτι ενός φίλου! Τα στοιχεία του λογαριασμού του, τα "saves" των παιχνιδιών του, οι πληροφορίες του θα διατηρούνται στους servers της OnLive και θα είναι προσβάσιμα από οπουδήποτε, απλά με έναν κωδικό. Αυτό είναι κάτι άλλο στο οποίο ποντάρει η εταιρεία: το online, που δεν περιορίζεται στο streaming video που αποτελεί τη βάση της υπηρεσίας της, αλλά και στις κοινότητες. Ο χρήστης θα μπορεί να συνομιλήσει με άλλους χρήστες και να παίξει μαζί τους multiplayer παιχνίδια, να καταγράψει και ανταλλάξει στιγμιότυπα σε βίντεο από τα παιχνίδια που παίζει, να "μπει" και να "δει" σε βίντεο ποια παιχνίδια παίζουν οι άλλοι - και "πώς". Αμέσως-αμέσως, η OnLive "χτυπά" τις κονσόλες, το casual gaming μέσω browser, τα gaming forums, τα sites με tips και λύσεις για παιχνίδια... Για όλα αυτά, όμως, προϋπόθεση όπως προανέφερα είναι το bandwidth - και αυτό πιστεύω πως είναι και το λάθος της OnLive με την προσέγγιση της: η εταιρεία έχει αρχικά προσεγγίσει την Electronic Arts, την Ubisoft και άλλες μεγάλες εταιρείες του χώρου του gaming, ώστε να παράσχει μέσα από την υπηρεσία της τους πλέον σύγχρονους τίτλους. Αυτό από μόνο του είναι δελεαστικό και σίγουρα θα τραβήξει κάποιους χρήστες. Τι να το κάνεις, όμως, αν περιορίζεσαι όχι "απλά" στην Αμερική (αυτό δεν είναι και τόσο... "περιορισμός") αλλά πρέπει ο χρήστης και να έχει γρήγορη σύνδεση, και να βρίσκεται σε συγκεκριμένη απόσταση από τους servers; Η OnLive θα μπορούσε να "βάλει στο παιχνίδι" και ISPs, μοιράζοντας τα όποια έσοδα μαζί τους, ώστε με το "τσάφ" που θα εμφανιστεί, να διαθέτει και ένα τεράστιο δίκτυο από servers σε διάφορες τοποθεσίες. Αυτό θα επέτρεπε στους επίδοξους παίκτες να έχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες της όπου και αν βρίσκονται, αντί να πρέπει να περιμένουν πότε η εταιρεία θα καταφέρει να επεκτείνει το δίκτυο της ώστε να τους καλύπτει. Όπως και να έχει, η OnLive είναι ίσως η πιο επαναστατική πρόταση στο χώρο του gaming, και μια από τις πλέον δελεαστικές προτάσεις αφού προβλέπεται πως το κόστος της απαιτούμενης "συνδρομής" θα είναι παραπλήσιο αυτού του Xbox Live, της Microsoft, και το κόστος του κάθε τίτλου αντίστοιχο του να τον αγόραζες από ένα κατάστημα. Και αν αναρωτηθεί κανείς "και γιατί να μην αγοράσω ένα συνηθισμένο Xbox 360 και τους τίτλους από ένα κατάστημα, και να μην πληρώνω συνδρομή σε κανέναν", η απάντηση είναι αυτή που είπα και παραπάνω: διότι μια "φυσιολογική" κονσόλα και ένας "φυσιολογικός" υπολογιστής δεν... αναβαθμίζονται αυτόματα. Δεν είναι προσβάσιμοι από οπουδήποτε. Και, για να παρουσιάζουν υπερσύγχρονα γραφικά και πολυφωνικό ήχο, έχουν και ένα κάποιο σεβαστό κόστος, που ο χρήστης καλείται να καταβάλλει τουλάχιστον κάθε δύο-τρία χρόνια για να μπορεί να συνεχίσει να παίζει. "Συνδρομή" δεν είναι και αυτό; Πηγή: productivity.gr
pan34 Δημοσ. 26 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 26 Μαρτίου 2009 αν μη τι αλλο ειναι τουλαχιστον ενδιαφερον το εγχειρημα
teo64x Δημοσ. 26 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 26 Μαρτίου 2009 Ακούγεται λίγο τραγικό σαν ιδέα, αλλά ας περιμένουμε να το δούμε και στην πράξη.
Me_My_Self_And_I Δημοσ. 26 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 26 Μαρτίου 2009 Απιστευτο μου φαινεται σαν υλοποιηση FPS εδω σκεφτομαστε την ανταποκριση της TFT αν ειναι στα 5 ή στα 2 ms. Στα FAQ τους παντως λεει: How long does it take to download a game?Trust us, it’s really fast – it’s instant, unlike anything you’ve tried.
liopyr Δημοσ. 26 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 26 Μαρτίου 2009 Δεν θα μπορούμε να παίξουμε πειρατικά. Fail. Προτιμώ να τα σκάω στις κάρτες γραφικών παρά στην ΕΑ.
poihths Δημοσ. 26 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 26 Μαρτίου 2009 ειδικα στην ελλαδαρα μας... με τα disconnect.. καθε μιση ώρα.. θα πεταει το game την μια θα βλεπεις 60 frames την αλλη 10 την αλλη 0
epersidi Δημοσ. 26 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 26 Μαρτίου 2009 Όσο "υπερσύγχρονοι" και αν είναι οι υπολογιστές τους το πολύ πολύ να "σηκώνουν" ταυτόχρονα 1, το πολύ 2 παίκτες. Γιατί δεν πρέπει μόνο να σηκώνουν στις full ρυθμίσεις τα σύγχρονα παιχνίδια (κάτι που σίγουρα θα εξαντλεί τις κάρτες γραφικών αυτών των μηχανημάτων) αλλά πρέπει και ταυτόχρονα να συμπιέζουν την εικόνα ως video και να τη στέλνουν πίσω στο χρήστη. Και όλα αυτά πρέπει να γίνεται σε χρόνο τάξης ms ώστε να δίνεται η εντύπωση στον χρήστη ότι πραγματικά ελέγχει τον χαρακτήρα του παιχνιδιού. Οπότε λίγο επιστημονική φαντασία μου κάνει το όλο εγχείρημα. Γιατί μπορεί να υπάρχουν υπερυπολογιστές με ατελείωτα ποσά μνήμης και υπολογιστικής δύναμης αλλά υπολογιστές με ατελείωτη δύναμη επεξεργασίας τρισδιάστατων γραφικών (αυτών που χρησιμοποιούνται στα παιχνίδια και όχι αυτών του photoshop και του premiere) δεν υπάρχουν, τουλάχιστον όχι σε μορφή που να μπορούν να τρέξουν windows και παιχνίδια. Ωραίο το σκεπτικό τους αλλά σίγουρα θα στοίχιζε στον χρήστη πολλααά λεφτά, με τα οποία θα μπορούσε να αγοράσει ένα αξιοπρεπές σύστημα και να παίζει με την ησυχία του.
Me_My_Self_And_I Δημοσ. 26 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 26 Μαρτίου 2009 ειδικα στην ελλαδαρα μας... με τα disconnect.. καθε μιση ώρα.. θα πεταει το game την μια θα βλεπεις 60 frames την αλλη 10 την αλλη 0 Δεν τιθεται θεμα τετοιας υπηρεσιας στην Ελλαδα (ακομα) Where will OnLive be available? We’ll be launching across the continental US.
Super Moderators Thresh Δημοσ. 26 Μαρτίου 2009 Super Moderators Δημοσ. 26 Μαρτίου 2009 Δεν θα μπορούμε να παίξουμε πειρατικά.Fail. Προτιμώ να τα σκάω στις κάρτες γραφικών παρά στην ΕΑ. συμφωνώ...
coreygaylas Δημοσ. 26 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 26 Μαρτίου 2009 ας βαλουν καμια ωρα trial να δουμε πως ειναι
alexzzz Δημοσ. 27 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 27 Μαρτίου 2009 Δεν θα μπορούμε να παίξουμε πειρατικά.Fail. Προτιμώ να τα σκάω στις κάρτες γραφικών παρά στην ΕΑ. πνεύμα αντιλογίας...
Hal9000 Δημοσ. 27 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 27 Μαρτίου 2009 Δείτε λίγο τη παρουσίαση που έκαναν στα πλαίσια της GDC που γίνεται τώρα. Το σύστημα το αναπτύσσουν 7 χρόνια και στη παρουσίαση δείχνουν σε μια στιγμή μέχρι και το Crysis να τρέχει σε ένα normal σύστημα χωρίς κανένα πρόβλημα. Σίγουρα πρέπει να το δούμε στη πράξη αλλά για Ελλάδα ξεχάστε το. http://i.gizmodo.com/5183416/onlive-demos-streaming-games-yes-thats-crysis-on-integrated-graphics
nickolas Δημοσ. 27 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 27 Μαρτίου 2009 Tα σπάει! απλά! ουσιαστικά με ένα high end σύστημα θα μπορούν να καλυφθούν τουλάχιστον 2-3 παίχτες (και μάλλον βάζω πολύ μικρό νούμερο) Αν βέβαια κάποιος είναι hardcore gamer και παίζει 12 ώρες την ημέρα, τότε θα τον συμφέρει να αγοράσει δικό του high end σύστημα. Οι ΙSP βέβαια θα τα παίξουν και εκεί είναι το ερώτημα! Όταν θα έρθει το fiber to the home, αυτό το σύστημα θα αλλάξει τελείως το gaming (και γενικά το computing θα έλεγα) όπως το ξέρουμε. Μόνος αντίπαλός του είναι οι αδυναμίες των ISP και η, γκουχ, πειρατεία.
N1ghtW0lf Δημοσ. 27 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 27 Μαρτίου 2009 Απορια: Στο βιντεο...στο 42ο δευτερολεπτο ποιο game ειναι?
poscaman Δημοσ. 27 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 27 Μαρτίου 2009 αν και δεν ειμαι gamer, πιστευω οτι αυτη ειναι η εξελιξη. cloud computing
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα