Antretng Δημοσ. 16 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 16 Μαρτίου 2009 Μωρέ δίκιο έχεις... αλλά μέχρι να το δουμε στα αυτοκίνητα φοβάμαι πως θα αργήσει.
jas13gr Δημοσ. 16 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 16 Μαρτίου 2009 Οποτε το ψιλολυσαμε το προβλημα,ας μεινουμε στις λιθιου για 2-3 χρονακια ακομα κ μετα ποιος ξςρει κατι αλλο θα βρεθει
nickarmy Δημοσ. 16 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 16 Μαρτίου 2009 Ερευνητές από το ΜΙΤ ανακοίνωσαν ότι κατάφεραν να ανακαλύψουν ένα νέο τύπο μπαταρίας λιθίου που θα είναι μικρότερη, ελαφρύτερη και θα διαρκεί περισσότερο. Επίσης, η νέα τεχνολογία θα επιτρέπει την στιγμιαία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας. Η τεχνολογία αυτή χρησιμοποιεί ήδη γνωστά υλικά και γι αυτό αναμένεται να βγει στην αγορά σε δύο έως τρία χρόνια από σήμερα, σύμφωνα με τους επιστήμονες. Η ανακάλυψη της νέας μπαταρίας από ένα ζευγάρι επιστημόνων δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό "Nature" Η νέα τεχνολογία, που ανακαλύφθηκε από τον καθηγητή της Επιστήμης των Υλικών Gerbrand Ceder του ΜΙΤ, θα επιτρέπει την επαναφόρτιση μιας μικρής μπαταρίας ενός κινητού μέσα σε δέκα μόνο δευτερόλεπτα, ενώ η επαναφόρτιση μιας μεγάλης μπαταρίας ενός υβριδικού αυτοκινήτου θα χρειάζεται μόλις πέντε λεπτά έναντι έξι ως οκτώ ωρών σήμερα. Η νέα τεχνολογία αναμένεται να έχει κυρίως εφαρμογή στα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθώς η επαναφόρτισή τους θα είναι άμεση, αλλά θα φέρει και μια νέα γενιά επαναφορτιζόμενων μπαταριών, που θα φορτίζονται σε ελάχιστα λεπτά αντί για ώρες όπως γίνεται σήμερα. Έτσι, η γρήγορη φόρτιση σε συνδυασμό με τις μικρότερες διαστάσεις τους οι νέες μπαταρίες αναμένεται να φέρουν επανάσταση στις ηλεκτρονικές συσκευές. Οι σημερινές επαναφορτιζόμενες μπαταρίες λιθίου που είναι φτιαγμένες από φωσφορικό άλας του σιδήρου (LiFePO4), μπορούν να αποθηκεύσουν μεγάλες ποσότητες ενέργειας και έτσι να έχουν μεγάλη διάρκεια λειτουργίας, αλλά είναι αργές στην επαναφόρτισή τους. Η βραδύτητα αυτή οφείλεται στην αργή κίνηση των ιόντων λιθίου που μεταφέρουν την ενέργεια μέσα στη μπαταρία. Αυτά τα ιόντα, μαζί με τα ηλεκτρόνια, κινούνται πολύ αργά μέσα στο υλικό της μπαταρίας προτού παραδώσουν το φορτίο τους στο ειδικό σημείο. Οι επιστήμονες στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης υποστηρίζουν ότι το πρόβλημα δεν έγκειται στα ιόντα του λιθίου αλλά κυρίως στο πώς τα ιόντα ανακτούν πρόσβαση σε ένα τούνελ νανο-κλίμακας που διαπερνούν το υλικό και μεταφέρουν τα ηλεκτρόνια στον προορισμό τους. Η λύση που πρότειναν είναι ένα λεπτό στρώμα επικάλυψης από φωσφορικό άλας λιθίου, που θα ωθεί τα ιόντα προς τα τούνελ. Τότε τα ιόντα θα κλείνουν την είσοδο του τούνελ άμεσα. Ο Gerbrand Ceder ήδη έχει παραχωρήσει σε δύο εταιρίες τα δικαιώματα εμπορικής εκμετάλλευσης της νέας τεχνολογίας. Πηγή: AFP - Reuter, 11 Μαρτίου 2009
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα