Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Μια «ντοπαρισμένη» μπαταρία λιθίου που ανέπτυξαν ερευνητές στο ΜΙΤ υπόσχεται να οδηγήσει σε λίγα χρόνια σε κινητά τηλέφωνα που φορτίζονται σε λίγα δευτερόλεπτα, φορητούς υπολογιστές που «γεμίζουν» σε ένα λεπτό και ηλεκτρικά αυτοκίνητα που χρειάζεται να μένουν στην πρίζα μόνο πέντε λεπτά.

 

Η νέα μπαταρία, που παρουσιάζεται στο κορυφαίο βρετανικό περιοδικό Nature, είναι κατασκευασμένη από υλικά που χρησιμοποιούνται ήδη στη μαζική παραγωγή μπαταριών -αυτό σημαίνει ότι η νέα τεχνολογία θα μπορούσε να αξιοποιηθεί εμπορικά μέσα σε δύο έως τρία χρόνια.

 

Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου χρησιμοποιούνται σήμερα σε ένα τεράστιο εύρος ηλεκτρικών συσκευών, από τα κινητά τηλέφωνα μέχρι τα υβριδικά οχήματα. Αν και μπορούν να αποθηκεύουν μεγάλα ποσά ενέργειας ανά μονάδα βάρους, παρουσιάζουν το μειονέκτημα ότι αργούν να επαναφορτιστούν.

 

Το πρόβλημα οφείλεται στη μικρή ταχύτητα με την οποία τα ιόντα λιθίου μετακινούνται μέσα στη συσκευή.

 

Οι μπαταρίες λιθίου «ουσιαστικά είναι συσκευές που μετακινούν ιόντα λιθίου ανάμεσα σε δύο ηλεκτρόδια» εξηγεί στον δικτυακό τόπο του Nature o Γκέρμπραντ Σέντερ του Τεχνολογικού Ινστιτούτου Μασαχουσέτης, επικεφαλής της μελέτης.

 

Οι μπαταρίες δημιουργούν ηλεκτρικό ρεύμα όταν τα ιόντα απελευθερώνονται από το ηλεκτρόδιο ανόδου, περνούν μέσα από έναν ηλεκτρολύτη και τελικά δεσμεύονται από το αντίθετο ηλεκτρόδιο καθόδου. Για την επαναφόρτιση της μπαταρίας, η διαδικασία αυτή απλά αντιστρέφεται.

 

Οι ερευνητές κατάφεραν να επιταχύνουν εντυπωσιακά τη διαδικασία με μια μικρή τροποποίηση στο υλικό που χρησιμοποιείται ήδη στο ηλεκτρόδιο καθόδου ορισμένων μπαταριών λιθίου (φωσφορικός σίδηρος-λίθιο).

 

Η επίστρωση του ηλεκτροδίου με ένα λεπτό στρώμα φωσφορικού λιθίου διευκολύνει την είσοδο των ιόντων στις μικροσκοπικές σήραγγες που υπάρχουν στην κρυσταλλική δομή του υλικού και περιορίζει έτσι δραστικά το χρόνο επαναφόρτισης.

 

Χρησιμοποιώντας αυτή τη νέα τεχνική, οι ερευνητές δημιούργησαν πρωτότυπα μπαταριών που φορτίζονται πλήρως μέσα σε 9 έως 20 δευτερόλεπτα.

 

Δεδομένου ότι δεν χρησιμοποίησαν «εξωτικά» υλικά, δηλώνουν βέβαιοι ότι η τεχνική θα μπορούσε εύκολα να προσαρμοστεί για εμπορική χρήση. Οι κατασκευαστές μπαταριών «θα μπορούσαν να το κάνουν σε λίγα χρόνια» δήλωσε ο Σέντερ στο Reuters.

 

Το μόνο πρόβλημα, επισήμανε ο ερευνητής, είναι ότι οι καλωδιώσεις που χρησιμοποιούνται για την επαναφόρτιση θα ορέπει να ενισχυθούν ώστε μην λιώνουν από την επιπλέον ισχύ.

 

Source.png Πηγή: in.gr

  • Απαντ. 47
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Να πω κ γω την αληθεια μου,μολις ειδα ενα ρεπορταζ στον ΑΝΤ1 για το θεμα μας.Κι εγω ειμαι απ αυτους που θα περνα ενα λαπτοπ αλλα σιγουρα θα αγοραζα αυτοκινιτο.Το αν θα χαθει η τεχνολογια η την φανε καποιοι εχω τις αμφιβολιες μου.

Δημοσ.

για τα λαπτοπ δεν θα χαθει.για τα αμαξια θα χαθει.συν οτι μκια μπαταρια λιθιου για αμαξι θα κανει τρελλα λεφτα.

Δημοσ.

Οι οποίες πιθανόν να ελέγχονται από πετρελαιοπαραγωγούς......

 

 

 

 

 

Σχετικά με την πώληση της τεχνογνωσίας, πως νομίζετε ότι τα πανεπιστήμια αυτά έχουν λεφτά;

Κάνουν έρευνα την οποία χρηματοδοτούν εταιρίες, και προσλαμβάνουν σε αυτές τους πτυχειούχους μόλις αποφοιτήσουν. Και φυσικά η έρευνα πάει στους χρηματοδότες.

Δημοσ.
Το κακό είναι ότι τα δικαιώματα έχουν πουληθεί σε δύο μεγάλες εταιρίες.

 

στα ηλεκτρικά/υβριδικά αυτοκίνητα αποκλείεται να εφαρμοστεί η τεχνολογία...

Who killed the electric car?

Δημοσ.
Αφού δε χρησιμοποιούν εξωτικά υλικά, γιατί δε φέρνουν την ανακάλυψη άμεσα στο εμπόριο?

 

Γιατί θα πρέπει να γίνουν κάποια πράγματα πρώτα. Το πρώτο και προφανές είναι η κατασκευή υποδομής στους καταναλωτές για να μεταφέρει το απαραίτητο φορτίο. Αυτό γιατί όταν φορτίζεις την μπαταρία σου τώρα δεν απαιτείται μεγάλη ένταση ρεύματος γιατί η φόρτιση διαρκεί πολύ. Όταν όμως θες να φορτίσεις πλήρως τη μπαταρία σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα η ένταση του ρεύματος (φορτίο ανα μονάδα χρόνου) αυξάνει αρκετά γεγονός που θέλει παχύτερα καλώδια και μεγαλύτερη ασφάλεια στον πίνακα.

Δημοσ.
Γιατί θα πρέπει να γίνουν κάποια πράγματα πρώτα. Το πρώτο και προφανές είναι η κατασκευή υποδομής στους καταναλωτές για να μεταφέρει το απαραίτητο φορτίο. Αυτό γιατί όταν φορτίζεις την μπαταρία σου τώρα δεν απαιτείται μεγάλη ένταση ρεύματος γιατί η φόρτιση διαρκεί πολύ. Όταν όμως θες να φορτίσεις πλήρως τη μπαταρία σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα η ένταση του ρεύματος (φορτίο ανα μονάδα χρόνου) αυξάνει αρκετά γεγονός που θέλει παχύτερα καλώδια και μεγαλύτερη ασφάλεια στον πίνακα.

 

Tι σχέση έχει η ασφάλεια στο πίνακα με τη φόρτιση;Τα καλώδια εντάξει.Αν είναι να θές και μεγαλύτερη ασφάλεια στο πίνακα για να φορτίσεις μια συσκευή....Ούτε ηλεκτροκόλληση να ήταν.Δε νομίζω να έχει κατανάλωση μεγαλύτερη από 1kw με τη καμία.Το 1Κw το σηκώνει μέχρι και η πιο μικρή ασφάλεια.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...