Προς το περιεχόμενο

Πρωτοφανής σύγκρουση αμερικανικού και ρωσικού δορυφόρου στο διάστημα


privateer

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 57
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Απο οτι διάβασα πρόκειται για τον ξεχασμένο δορυφορο για τηλεπικοινωνίες, τον γνωστό μας απο παλιά Iridium το εγχείρημα του οποίο δεν περπάτησε για πολλούς λόγους..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο δορυφόρος του iridium ήταν μια χαρά σε ενεργεία και το σύστημα Iridium λειτουργεί κανονικότατα, έχει και 66 (η μάλλον 65 πλέον) δορυφόρους εκεί πάνω.

http://www.iridium.com/

http://en.wikipedia.org/wiki/2009_satellite_collision

http://en.wikipedia.org/wiki/Iridium_(satellite)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

γιατι ολο αυτο δεν μου φαινεται καθολου τυχαιο ???

 

Ο δορυφόρος Iridium ανήκει στην Iridium Satellite LLC, ιδιωτική εταιρεία με έδρα στη Βηθεσδά του Μέριλαντ, που έχει απόρρητες συμβάσεις με το National Reconnaissance Office (NRO) στο οποίο προίσταται ο πρώην ναύαρχος Ντένις Μπλερ που είναι διευθυντής της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (DNI).

 

Ο Μπλερ είναι και μέλος του Δ.Σ. της Iridium LLC μαζί με τον Άλβιν Κρόνγκαρντ, πρώην πρόεδρο της Alex Brown Inc., πρώην αντιπρόεδρο της Bunkers Trust και εκτελεστικό διευθυντή της CIA.

 

Άλλο μέλος της Iridium LLC είναι ο πρώην κυβερνήτης της Πενσυλβάνια Τομ Ριτζ που υπήρξε Γραμματέας Εσωτερικής Ασφάλειας επί θητείας Μπους.

 

Το σύστημα Iridium πτώχευσε το 2000 και πωλήθηκε από τη Motorola που είχε επενδύσει 5 δισεκατομμύρια δολάρια στο πρόγραμμα, στην Iridium Satellite LLC για μόνον 25 εκατομμύρια δολάρια (στον γκρίζο κόσμο των μυστικών υπηρεσιών τέτοιου είδους «δημιουργικές εξαγορές» είναι συνηθισμένες).

 

Το 25% των μετοχών της Iridium Satellite LLC ανήκει στον πρίγκηπα Χαλίντ μπιν Αμπντουλάχ μπιν Αμπντουλραχμάν της Σαουδικής Αραβίας, που ήταν και μέτοχος του συστήματος την εποχή της Motorola από κοινού με το Saudi Bin Laden Group της οικογένειας του «παλαιού φίλου » των Αμερικανών Οσάμα μπιν Λάντεν.

 

To ακόμα πιο αστείο είναι πως η σύγκρουση έγινε κοντά στο σημείο στο οποίο η Κίνα είχε καταρρίψει «μετεωρολογικό» δορυφόρο της με πύραυλο που εκτοξεύτηκε από το έδαφός της.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Χαλαρώστε.

 

Η αθήνα έχει πάνω από 1.000.000 (και λίγα λέω) αυτοκίνητα, και δεν είναι τόσο τραγικά. 2500 δορυφόροι, είναι το 1/400 απο αυτό.

 

Το εμβαδό της αθήνας είναι 412km². Της γής είναι 510,072,000km², στο ύψος του διαστήματος όπου θα κυκλοφορούν οι δορυφόροι το εμβαδό θα είναι τουλάχιστον 10% παραπάνω, λόγω της μεγαλύτερης ακτίνας.

 

Άρα έχουμε περίπου 560.000.000km². Άρα έχουμε 1/1.360.000 περιπού

 

Προσέξτε τώρα. Αυτό είναι μόνο 2 διαστάσεις, το διάστημα όμως έχει 3 διαστάσεις, δεν είναι επιφάνεια. Δλδ ακόμα και αν δυο δορυφόροι "συμπέσουν" στο ίδιο γεωγραφικό μήκος/πλάτος δεν έιναι απαραίτητο ότι θα τρακάρουν γιατί πρέπει να έχουν και ακριβώς το ίδιο υψόμετρο! Εδώ πόσο να βάλω ... 1/1000? 1 προς 10.000?

Ας βάλω 1/5000 γιατί θεωρώ ότι οι δορυφόροι (κρατάω μια επιφύλαξη δεν το ξέρω καλά) έχουν ένα περιθώριο 2500μέτρα πάνω-2500 μέτρα κάτω ανάλογα με τις ανάγκες τους (άλλος τηλεπικοινωνίες, άλλο στρατιωτικός κτλ κτλ).

 

Οπότε έχουμε και λέμε, έτσι για να δείτε την αναλογία, πόσο δλδ ψίλος στα άχυρα είναι 2500 δορυφόροι. (1/400)*(1/1360000)*(1/5000) =1/2.718.446.601.941,74 ή αλλιώς περίπου 1 πιθανότητα στα 3 Τρισεκατομύρια να βρεθούν στην ίδια θέση.

 

Θα μου πείτε 1 στις τόσες, αλλά κάθε πότε. Αυτό ακριβώς δεν το ξέρω, αλλά δεν είναι μεγάλη η διαφορά, γιατί οι δορυφόροι δεν κινούνται αυθαίρετα πάνω κάτω όπως τύχει. Έχουν ίδια φορά, σχετικά παρόμοιες ταχύτες, και γενικά δεν κινούνται "ανακατεμένα"

 

Συμπέρασμα... Δεν είναι και τόσο σκουπιδαριό.

Το πρόβλημα απο κάτι που είχα διαβάσει είναι το εξής.

Οι ταχύτητες εκεί, αναλογικά με τις δικές μας έιναι τεράστιες. Υπάρχουν θραυσματα που κυκλοφορούν, σε μέγεθος "πετραδάκι" αλλά όταν αυτό σε χτυπάει με ταχύτητα 1000δες φορές πιο μεγάλη απο σφαίρα, μπορεί να σου διαλύσει τα πάντα. Και έτσι παθαίνουν τις περισσότερες βλάβες οι δορυφόροι, και γιαυτό και οι διαστημικές βόλτες για τους αστροναύτες είναι εξαιρετικά επικινδυνες, και όσο πάνε αντί να τις αυξάνουν... τις μειώνουν.

 

EDIT. Διάβασα για το ύψος που κυκλοφορούν οι δορυφόροι... δεν είναι 5km μόνο. Είναι (ανάλογα την κατηγορία τους) απο μερικά Miles ώς μερικά δεκάδες miles. Άρα όχι 5.000μέτρα, πιο μέσα θα έπεφτα αν έλεγα 50.000*. Ο συλλογισμός με τα αμάξια της αθήνας δεν ξέρω πως μου ξεκίνησε, είναι ανούσιος. Έχει νόημα μόνο για να δείτε ότι ο συνοστισμός των δορυφόρων σε σχέση με την αθήνα, είναι 3 τρισεκατομύρια φορές λιγότερος.

 

Έχουμε ένα εμβαδό τουλάχιστον 560.000.000km2*10.000kμύψος, = Όγκος 5.600.000.000.000 km3 όπου κυκλοφορούν 2500 δορυφόροι. Καλά είμαστε.

 

Μου ξεφεύγει κάτι?

 

*Κυκλοφορούν δορυφόροι και στα 200.000 χιλιόμετρα, αλλά θεωρώ ότι οι πιο πολλοί είναι σε ένα περιθωριο 10.000κμ. Εντελώς συντηρητικά. http://en.wikipedia.org/wiki/Satellite#Altitude_classifications

Επεξ/σία από Deorum
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπράβο ρε συ Deorum που έκανες τον κόπο να δώσεις μια ιδέα, γιατί κόντεψα να χάσω και τα μαλλιά που μου έχουν μείνει με αυτά που διάβασα. Μιλάμε για σύγκρουση δορυφόρων ίδιου τύπου σε διασταυρούμενες τροχιές. Κάποιοι έκαναν λάθος υπολογισμούς (να μαντέψω: την ώρα εκτόξευσης) και το αποτέλεσμα ήταν απλά αναμενόμενο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Μπράβο ρε συ Deorum που έκανες τον κόπο να δώσεις μια ιδέα, γιατί κόντεψα να χάσω και τα μαλλιά που μου έχουν μείνει με αυτά που διάβασα. Μιλάμε για σύγκρουση δορυφόρων ίδιου τύπου σε διασταυρούμενες τροχιές. Κάποιοι έκαναν λάθος υπολογισμούς (να μαντέψω: την ώρα εκτόξευσης) και το αποτέλεσμα ήταν απλά αναμενόμενο.

 

Δυστυχώς δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα όσο τα έχετε στο μυαλό σας.

 

Η πιθανότητα να συγκρουστεί κάποιος δορυφόρος με κάτι άλλο είναι κάτι το οποίο μπορεί να γίνει πολύ δύσκολα προβλέψιμο. Οι δημοσιογράφοι συχνά τα φουσκώνουν λόγω άγνοιας.

 

Γενικά, για πολλούς από τους δορυφόρους που βρίσκονται σε τροχιά δεν γνωρίζει κανείς πλην κάποιων αμερικάνων/ρώσων/κορεατών/ισραηλινών στρατιωτικών την απόλυτη εικόνα του διαστήματος σε εκείνη την ζώνη. Kαι αυτό για να προστατεύσουν τους εν ενεργεία στρατιωτικούς δορυφόρους τους από "ατυχήματα" . Ομως αυτό ισχύει μόνο για την συγκεκριμένη κατηγορία.

 

Οπότε για πολλούς εμπορικούς δορυφόρους είναι σαν να κυκλοφορείς σε μια σκοτεινή πόλη, νύχτα, να μην έχεις φώτα αλλά να έχεις ένα gps που δουλεύει. Εσύ ξέρεις που είσαι αλλά δεν ξέρεις που είναι τα άλλα αυτοκίνητα και πως κινούνται εκτός αν και τα άλλα αυτοκίνητα τα οδηγούν άτομα της εταιρίας σου ή άλλων εταιριών που μοιράζονται τα τροχιακά στοιχεία των δικών τους δορυφόρων εάν οι υπηρεσίες τους απευθύνονται στο ευρύ κοινό. Γενικά σε τροχιά υπάρχουν πάνω κάτω 8000 τεχνητά αντικείμενα και τα περισσότερα είναι σε φθίνουσα τροχιά και εγκατελειμένα.

 

Οι πιο πολλές εταιρίες που έχουν εμπορικά εκμεταλλεύσιμους δορυφόρους τους έχουν σε σχηματισμούς και με δυνατότητα διόρθωσης της θέσης του ώστε να υπάρχουν δυνατότητες αποφυγής συγκρούσεων και λύσεων εφεδρείας μια και υπάρχουν και backup δορυφόροι σε περίπτωση αποτυχίας κάποιου είτε από ενδογενείς είτε από εξωγενείς παράγοντες ώστε να μην έχει απώλεια παροχής υπηρεσιών.

 

Τα πράγματα όμως σε πιο χαμηλές τροχιές δεν είναι έτσι. Οι LEO δορυφόροι συνήθως στερούνται συνήθως συστημάτων μετατόπισης μέσω τηλεχειρισμού για τη διόρθωση της πορείας τους.

 

Από τι στιγμή που ένας LEO δορυφόρος βρίσκεται στη δική του τροχιά συμβαίνουν διάφορα πράγματα(βαρυτικές μεταβολές, αλλαγές στην τριβή κίνησης, μικροκρούσεις με μετεωρίτες κτλ) που μπορεί να του τροποποιήσουν το διάνυσμα της ταχύτητας του με αποτέλεσμα να αλλάζει την τροχιακή του θέση - λίγο θα μου πείτε αλλά με πολύ μεγάλη σημασία για την τροχιά του. Γιαυτό και κάθε τόσο βγαίνουν νέα στοιχεία για τις τροχιές των δορυφόρων που ονομάζονται keplerian elements τα οποία μας βοηθούν να υπολογίζουμε την τροχιά όσων δορυφόρων μας επιτρέπουν φυσικά οι οργανισμοί εκμετάλλευσης τους.

 

Kαι επειδή λόγω της βαρύτητας τα νέφη σκουπιδιών τείνουν να ανοίγουν προς τα κάτω οι δορυφόροι χαμηλής τροχιάς είναι πιο ευάλωτοι σε προβλήματα μικροαλλαγών τροχιάς ή και καταστροφής ζωτικών μερών με αποτέλεσμα την απενεργοποίηση των δορυφόρων.

 

Για όποιον ενδιαφέρεται υπάρχουν πολλά προγράμματα που δείχνουν την τροχιά αρκετών εμπορικών και ραδιοερασιτεχνικών δορυφόρων. Ενα από τα καλύτερα και δωρεάν είναι το Orbitron και μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ:

 

http://www.stoff.pl/downloads.php

 

Επίσης ένα review:

 

http://www.technews.gr/modules/news/article.php?storyid=2679

 

Ασχολούμαι με 5-6 από αυτούς τους δορυφόρους καθημερινά και πραγματικά είναι πολύ αξιόπιστο.

 

Μην ξεχνάτε να το ανανεώνετε τακτικά στα keplerian elements. Oσο πιο χαμηλή τροχιά έχει ένας δορυφόρος τόσο πιο τακτικά αλλάζει η τροχιά του με μη προβλέψιμο τρόπο από τα υπάρχονται σενάρια και μοντέλα πρόβλεψης.

Επεξ/σία από sv1eex
Αυτόματη ένωση μηνυμάτων
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για linux δεν υπαρχει ε ?

 

:(

 

δυστυχώς όχι αλλά υπάρχουν αυτά:

 

http://www.satscape.co.uk/Satscape/Satscape.html

 

http://www.qsl.net/kd2bd/predict.html

 

http://linux.maruhn.com/sec/Mtrack.html

 

http://www.linux2000.com/tracking.html

 

sorry δεν θυμάμαι άλλα!! Από εκεί και πέρα.... wine !

***αυτόματη ένωση μηνυμάτων***

Για Mac:

 

http://dogparksoftware.com/MacDoppler.html

 

http://www.qsl.net/kc6uut/sattrack_osx.html

 

για απόλυτα πορωμένους η amiga-version:

 

http://www.electronicsaustralia.com.au/files/sattrack.lha

 

 

Για pdas http://www.bigfattail.com/software/pocketsatplus/index.html

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Τα τελευταία νέα στο θέμα

 

Οι τεξανοί φοβούνται πως θα πέσει ο ουρανός στο κεφάλι τους.

 

ναι πως δεν καηκαν στην επανοδο ειναι αξιο λογου. μηπως η δευτερα παρουσια ερχεται?

***αυτόματη ένωση μηνυμάτων***

Από τι στιγμή που ένας LEO δορυφόρος βρίσκεται στη δική του τροχιά συμβαίνουν διάφορα πράγματα(βαρυτικές μεταβολές, αλλαγές στην τριβή κίνησης, μικροκρούσεις με μετεωρίτες κτλ) που μπορεί να του τροποποιήσουν το διάνυσμα της ταχύτητας του με αποτέλεσμα να αλλάζει την τροχιακή του θέση - λίγο θα μου πείτε αλλά με πολύ μεγάλη σημασία για την τροχιά του. Γιαυτό και κάθε τόσο βγαίνουν νέα στοιχεία για τις τροχιές των δορυφόρων που ονομάζονται keplerian elements τα οποία μας βοηθούν να υπολογίζουμε την τροχιά όσων δορυφόρων μας επιτρέπουν φυσικά οι οργανισμοί εκμετάλλευσης τους.

 

Kαι επειδή λόγω της βαρύτητας τα νέφη σκουπιδιών τείνουν να ανοίγουν προς τα κάτω οι δορυφόροι χαμηλής τροχιάς είναι πιο ευάλωτοι σε προβλήματα μικροαλλαγών τροχιάς ή και καταστροφής ζωτικών μερών με αποτέλεσμα την απενεργοποίηση των δορυφόρων.

 

μου κανει πραγματικα εντυπωση. μπορουμε να προβλεψουμε με ακριβεια 200 εκατομμυριων ετων της τροχιες των πλανητων και αλλων ουρανιων σωματων και δε μπορουμε να προβλεψουμε τους ιδιους τους δορυφορους μας :shifty:

Επεξ/σία από FarCry
Αυτόματη ένωση μηνυμάτων
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

 

 

μου κανει πραγματικα εντυπωση. μπορουμε να προβλεψουμε με ακριβεια 200 εκατομμυριων ετων της τροχιες των πλανητων και αλλων ουρανιων σωματων και δε μπορουμε να προβλεψουμε τους ιδιους τους δορυφορους μας :shifty:

 

Εχεις δίκιο φίλε. Φαίνεται πράγματι περίεργο αλλά αν το ψάξουμε λίγο δεν είναι. Οι πλανήτες είναι σώματα με κατανομή μάζας και κίνηση που είναι πολύ πιο εύκολα υπολογίσιμη με βάση κάποια μοντέλα και με πολύ μικρότερες επιδράσεις από εξωτερικούς παράγοντες σε σχέση με το σύστημα γη - leo δορυφόρος. Ο Κepler με τους νόμους του είχε φτιάξει θεωρητικά μοντέλα που θα μπορούσαν να προβλέψουν την κίνηση δορυφόρων όμως στην πράξη για τους λόγους που προείπα είναι σχεδόν αδύνατο να φτιάξεις ένα μοντέλο που θα προβλέπει τις τροχιές μικρών αντικειμένων σε σχέση με το μέγεθος της γης σε μικρή απόσταση από αυτή και με τυχαίους(μη προβλέψιμους) παράγοντες που αλλάζουν σε μια στιγμή τα πάντα(μετεωρίτες/ηλιακός άνεμος/μεταβολές στο μαγνητικό πεδίο της γης/μεταβολές στην πυκνότητα της ατμόσφαιρας στην τροχιακή θέση για αρχή)

 

Αν σε ενδιαφέρει το πιο θεωρητικό κομμάτι σου προτείνω αυτό εδώ :

 

 

http://www3.ntu.edu.sg/home/enara/Introduction%20to%20Orbits.pdf

 

Θα μπορούσαμε να προβλέψουμε πιθανόν τις τροχιές των δορυφόρων χαμηλής τροχιάς σε μεγάλο βάθος χρόνου αν η γή ήταν τέλεια σφαίρα με ομαλή κατανομή μάζας , το ίδιο και οι δορυφόροι και δεν υπήρχε άλλη ύλη στο σύμπαν και φυσικά αν δεν υπήρχαν άλλες δυνάμεις να αλληλοεπιδρούν πέρα από τις βαρυτικές μεταξύ του συστήματος γη-δορυφόρος !

Επεξ/σία από sv1eex
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...