frenzy Δημοσ. 11 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 11 Μαρτίου 2009 Κατά τη γνώμη μου, όσον αφορά το video decoding μόνο, πιο ενδιαφέρουσα είναι η 1η προσέγγιση. Διαφωνώ. Νομίζω πως η προσέγγιση αυτή είναι καταδικασμένη, και από τις εταιρείες αλλά και από τις εξελίξεις στον τομέα video. Aπό τις εταιρείες γιατί eventually θα προτιμήσουν all in one λύσεις τύπου gpgpu και από τις εξελίξεις σε video γιατί ακριβώς η προσέγγιση αυτή προετοιμάζει το έδαφος για νέα ενδιαφέροντα developments (βλ. dirac). Εκτός αν μιλάς για την παρούσα φάση και το μέσο χρήστη.
parsifal Δημοσ. 11 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 11 Μαρτίου 2009 Διαφωνώ. Νομίζω πως η προσέγγιση αυτή είναι καταδικασμένη, και από τις εταιρείες αλλά και από τις εξελίξεις στον τομέα video.Aπό τις εταιρείες γιατί eventually θα προτιμήσουν all in one λύσεις τύπου gpgpu και από τις εξελίξεις σε video γιατί ακριβώς η προσέγγιση αυτή προετοιμάζει το έδαφος για νέα ενδιαφέροντα developments (βλ. dirac). Εκτός αν μιλάς για την παρούσα φάση και το μέσο χρήστη. Μη σκέφτεσαι μόνο στο επίπεδο του Personal Computing. Το video είναι κάτι umbiquitous πλέον: Κινητά, PDAs, PMPs, standalone players. Όλες αυτές οι συσκευές δεν κάνουν χρήση CPUs γενικού σκοπού αλλά DSPs και SoC ολοκληρωμένων, για λόγους efficiency (ενεργειακού και υπολογιστικού, αυτά πάνε μαζί) και κόστους. Σε αυτήν την αγορά, εκτός από τους παραδοσιακούς παίκτες όπως Mediatek, Sigmatel κλπ. ίσως να δούμε στο μέλλον ολοένα και περισσότερο να πλασάρονται οι nVIDIA και ATI με αντίστοιχα προϊόντα (βλ. Tegra και Imageon). Αλλά και όσον αφορά τα PCs: Δε νομίζω πως θα δούμε σύντομα την εγκατάλειψη των PureVideo και UVD, χάριν μίας GPGPU προσέγγισης. Ως τεχνολογίες, είναι συγκοινωνούντα δοχεία με τα παραπάνω και χαρακτηρίζονται επίσης από τα ίδια πλεονεκτήματα σε efficiency. Δες π.χ. την πλατφόρμα ION που παρουσίασε η nVIDIA. Ανοίγει το δρόμο για την εμφάνιση εξαιρετικού efficiency και χαμηλού κόστους SFF HTPCs που μπορούν να εκτοπίσουν τα κλασσικά standalone media players από πολλά living rooms.
pcos Δημοσ. 11 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 11 Μαρτίου 2009 παρα πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά! να πω μονο την ανησυχία μου όσον αφορά την πρώτη προσέγγιση, σαν τελικός χρηστης δεν την πάω καθόλου διότι έχει αυτά ακριβώς τα μειονεκτήματα (και το DX9 renderer μου την έσπαγε που έπρεπε να έχω και έβλεπα tearing συνεχεια και γιατί ήθελε συγκεκριμένο format στα .mkv). τώρα με το coreavc+CUDA πραγματικά απολαμβάνω DXVA με όσα φίλτρα θέλω,υπότιτλους και φυσικά το overlay renderer που εξαφανίζει τα tearings στην τελική δεν με ενδιαφέρει τι προσπάθεια θα κάνουν οι προγραμματιστές (αξιέπαινοι βεβαια). το τελικό αποτέλεσμα βλέπω. και μη ξεχνιόμαστε, ίσως το CUDA και τα συναφή να φέρουν την "επaνασταση" στον πραγραμματισμό και επιτέλους να δούμε και ray-tracing games, τα οποια περιμένω παιδιόθεν... θα προλάβω ?????
frenzy Δημοσ. 11 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 11 Μαρτίου 2009 Μη σκέφτεσαι μόνο στο επίπεδο του Personal Computing. Το video είναι κάτι umbiquitous πλέον: Κινητά, PDAs, PMPs, standalone players. Όλες αυτές οι συσκευές δεν κάνουν χρήση CPUs γενικού σκοπού αλλά DSPs και SoC ολοκληρωμένων, για λόγους efficiency (ενεργειακού και υπολογιστικού, αυτά πάνε μαζί) και κόστους. Σε αυτήν την αγορά, εκτός από τους παραδοσιακούς παίκτες όπως Mediatek, Sigmatel κλπ. ίσως να δούμε στο μέλλον ολοένα και περισσότερο να πλασάρονται οι nVIDIA και ATI με αντίστοιχα προϊόντα (βλ. Tegra και Imageon). Όντως μιλάω μόνο για PC. Έχεις δίκιο βλέποντάς από αυτή τη σκοπιά φαίνεται λιγότερο ξεκάθαρο. Αλλά και όσον αφορά τα PCs: Δε νομίζω πως θα δούμε σύντομα την εγκατάλειψη των PureVideo και UVD, χάριν μίας GPGPU προσέγγισης. Ως τεχνολογίες, είναι συγκοινωνούντα δοχεία με τα παραπάνω και χαρακτηρίζονται επίσης από τα ίδια πλεονεκτήματα σε efficiency. Δες π.χ. την πλατφόρμα ION που παρουσίασε η nVIDIA. Ανοίγει το δρόμο για την εμφάνιση εξαιρετικού efficiency και χαμηλού κόστους SFF PCs που μπορούν να εκτοπίσουν τα κλασσικά standalone media players από πολλά living rooms. Εδώ δεν κατανοώ το εξής, ίσως λόγω άγνοιας: Τα standalone media players θα εκτοπιστούν σίγουρα. Όμως το DXVA εν αντιθέσει με το CUDA ποιά σχέση έχει με αυτά? Εννοείς πως πχ σε ένα ΙΟΝ pc δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί το CUDA?
parsifal Δημοσ. 11 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 11 Μαρτίου 2009 Εδώ δεν κατανοώ το εξής, ίσως λόγω άγνοιας: Τα standalone media players θα εκτοπιστούν σίγουρα. Όμως το DXVA εν αντιθέσει με το CUDA ποιά σχέση έχει με αυτά? Εννοείς πως πχ σε ένα ΙΟΝ pc δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί το CUDA? Όχι, η πλατφόρμα ION είναι CUDA-capable (αν και χαμηλών δυνατοτήτων λόγω των λίγων stream processors, δεν είναι εκεί το θέμα όμως). Αυτό που λέω είναι το εξής: Αφού ο κατασκευαστής σου δίνει έτοιμη, out-of-the-box, power και computing efficient λύση για το video decoding, θα πρέπει να έχεις πολύ ιδιαίτερες ανάγκες για να την απορρίψεις και να μην την εκμεταλλευτείς. Το DXVA API είναι ένας πολύ εύκολος τρόπος για να κάνεις decoding HD υλικού και μάλιστα free software friendly, όπως απέδειξε ο MPC-HC κ.ά. players (btw, στον MPC-HC περιμένουμε οσονούπω υποστήριξη και για Intel G45 απ' όσα διαβάζω στο Doom9). Αν τώρα θέλεις να κάνεις πράγματα που δε δίνει υλοποιημένα στο PureVideo HD/UVD/whatever τμήμα της GPU ο κατασκευαστής, τότε ναι, το CUDA ή οι παρόμοιες τεχνολογίες αρχίζουν να έχουν νόημα. Π.χ. βαριά postprocessing φίλτρα (χμμ, για φαντάσου ένα ffdshow CUDA-port, yummy! Μισό να μαζέψω τα σάλια μου ) κ.ά. τέτοια κόλπα που έχουν ζήτηση από περιορισμένο αριθμό χρηστών.
Ailuros Δημοσ. 11 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 11 Μαρτίου 2009 Μη σκέφτεσαι μόνο στο επίπεδο του Personal Computing. Το video είναι κάτι umbiquitous πλέον: Κινητά, PDAs, PMPs, standalone players. Όλες αυτές οι συσκευές δεν κάνουν χρήση CPUs γενικού σκοπού αλλά DSPs και SoC ολοκληρωμένων, για λόγους efficiency (ενεργειακού και υπολογιστικού, αυτά πάνε μαζί) και κόστους. Σε αυτήν την αγορά, εκτός από τους παραδοσιακούς παίκτες όπως Mediatek, Sigmatel κλπ. ίσως να δούμε στο μέλλον ολοένα και περισσότερο να πλασάρονται οι nVIDIA και ATI με αντίστοιχα προϊόντα (βλ. Tegra και Imageon). H ATI πούλησε το τμήμα handheld στην Qualcolmm (και θα ασχοληθούν μόνο με low end πυρήνες για mobile/PDA χωρίς καμία διείσδυση σε handheld consoles. Μια έκδοση υπάρχει μόνο του Imageon2 και δεν προσφέρεται για τίποτε άλλο παρά μόνο για low end/mainstream κινητά). Η NV από την άλλη έχει το βασικό μειονέκτημα ότι το Tegra πωλείται με μια εξαίρεση σε μορφή ολοκληρωμένου chip και όχι σαν IP σε μια αγορά που κυριαρχεί το IP. ΙP αγόρασε μόνο η Nintendo για το επόμενο handheld της με Tegra. Kαι πάμε στον ουσιαστικό κερδισμένο για 2 συνεχόμενες γενιές για αυτές τις αγορές που δεν είναι άλλος από την Imagination Technologies. Mε την άδεια πουλημένη για το PSP2 και αρκετές άδειες για μεγάλους κατασκευαστές στο μανίκι όπως Intel, Texas Instruments, Samsung & Apple, αποτελεί λίγο οξύμωρο σχήμα να αναφέρεσαι σε ΑΤΙ/ΝV όταν δεν υπάρχει κανένα high end κινητό/PDA με 3D στην αγορά που να μην βασίζεται είτε σε PowerVR MBX ή SGX. Eδώ η πλειοψηφία στα καινούργια SoCs χρησιμοποιεί μαζί με το SGX και το VXD video decoder στο οποίο αναφέρθηκα παραπάνω, πλην της Texas Instruments που έχει δικό της hardware. Για να έρθω στις παραπάνω εξαιρετικές συμμετοχές σου, προσωπικά δεν θα παραλλήλιζα τις small form factor αγορές ή οτιδήποτε αφορά SoC με τις αγορές standalone GPU. Στην πρώτη είναι προτιμότερο να προσθέσεις έναν μικροσκοπικό πυρήνα GPP όπως το VXD που θα σου καταναλώσει ελάχιστα mW έναντι του πυρήνα γραφικών που στην περίπτωση του SGX53x0 που υπάρχει σε σημερινές συσκευές να σου καταναλώνει ~100mW. Αλλά και όσον αφορά τα PCs: Δε νομίζω πως θα δούμε σύντομα την εγκατάλειψη των PureVideo και UVD, χάριν μίας GPGPU προσέγγισης. Ως τεχνολογίες, είναι συγκοινωνούντα δοχεία με τα παραπάνω και χαρακτηρίζονται επίσης από τα ίδια πλεονεκτήματα σε efficiency. Δες π.χ. την πλατφόρμα ION που παρουσίασε η nVIDIA. Ανοίγει το δρόμο για την εμφάνιση εξαιρετικού efficiency και χαμηλού κόστους SFF HTPCs που μπορούν να εκτοπίσουν τα κλασσικά standalone media players από πολλά living rooms. Περίμενε να δούμε πρώτα αν η Intel δώσει το πράσινο φως για Ion. Mπορεί σαν IGP το 9400 να υπερτερεί αρκετά έναντι ενός Poulsbo/SGX αλλά άποψη multimedia δυνατοτήτων, επιδόσεων και κατανάλωσης ενέργειας απέχει αρκετά μίλια. Ναι στην επικράτηση του λογισμικού όπως το PureVideo γενικά μεν, αλλά το μέλλον του Ion είναι αρκετά αβέβαιο ακόμα και το τελευταίο που επιτρέπει η Intel με ευκολία είναι να της κάθονται στον σβέρκο. Για το τρίτης γενιάς Ion και κάτω από εντελώς διαφορετικές βάσεις κατανάλωσης ενέργειας έχουνε πραγματικά πολύ καλύτερες ελπίδες, αλλά μιλάμε μετά το 2011/2.
frenzy Δημοσ. 11 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 11 Μαρτίου 2009 Όχι, η πλατφόρμα ION είναι CUDA-capable (αν και χαμηλών δυνατοτήτων λόγω των λίγων stream processors, δεν είναι εκεί το θέμα όμως). Αυτό που λέω είναι το εξής: Αφού ο κατασκευαστής σου δίνει έτοιμη, out-of-the-box, power και computing efficient λύση για το video decoding, θα πρέπει να έχεις πολύ ιδιαίτερες ανάγκες για να την απορρίψεις και να μην την εκμεταλλευτείς. Το DXVA API είναι ένας πολύ εύκολος τρόπος για να κάνεις decoding HD υλικού και μάλιστα free software friendly, όπως απέδειξε ο MPC-HC κ.ά. players (btw, στον MPC-HC περιμένουμε οσονούπω υποστήριξη και για Intel G45 απ' όσα διαβάζω στο Doom9). Αν τώρα θέλεις να κάνεις πράγματα που δε δίνει υλοποιημένα στο PureVideo HD/UVD/whatever τμήμα της GPU ο κατασκευαστής, τότε ναι, το CUDA ή οι παρόμοιες τεχνολογίες αρχίζουν να έχουν νόημα. Π.χ. βαριά postprocessing φίλτρα (χμμ, για φαντάσου ένα ffdshow CUDA-port, yummy! Μισό να μαζέψω τα σάλια μου ) κ.ά. τέτοια κόλπα που έχουν ζήτηση από περιορισμένο αριθμό χρηστών. Εδώ είναι που προβλέπω την επικράτηση του CUDA. Να σου πω το εξής - τελείως αστήρικτα βέβαια και κουτσομπολίστικο - που πιστεύω: Οι developers του CoreAVC δεν πήγαν στην Νvidia αλλά το αντίθετο. Τους πήγε η Nvidia ένα σχέδιο για την ενσωμάτωση του CUDA και τους βοήθησε να το τελειώσουν. Το κέρδος για το coreavc οι πωλήσεις και το κέρδος για την Νvidia η συζήτηση που γίνεται "α ρε ΑΤΙ"(Στο changelog της έκδοσης 1.9 λες να έγραψαν "thanks Nvidia!" από ενθουσιασμό και μόνο?). Σύντομα θα μπούμε στο χορό του Stream και του CUDA όπως ΑΚΡΙΒΩΣ με το UVD και το purevideo. Εγώ προσωπικά, αν και δεν παρακολουθώ στενά τις εξελίξεις όπως πχ εσύ, και δεν έχω τις γνώσεις του ailuros, πιστεύω η ΑΤΙ θα κάνει retaliation με το STREAM το συντομότερο. Ίσως με το coreavc λόγω public demand ίσως με κάποιο άλλο αλλά το πιστεύω. Θα μου πεις δε στηρίζεται συζήτηση έτσι και θα συμφωνήσω. Απλά το αναφέρω.
Ailuros Δημοσ. 11 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 11 Μαρτίου 2009 και μη ξεχνιόμαστε, ίσως το CUDA και τα συναφή να φέρουν την "επaνασταση" στον πραγραμματισμό και επιτέλους να δούμε και ray-tracing games, τα οποια περιμένω παιδιόθεν... θα προλάβω ????? Με την τρίτη γενιά CUDA (τέλη 2009) θα υπάρξουν περισσότερες δυνατότητες hardware όπως π.χ. πολύ μεγαλύτερα on chip caches. Aν το πιάσουν από κει οι δημιουργοί το νήμα μετά από 2-3 χρόνια δεν θα είναι καθόλου απίθανο να δούμε μερικά ray tracing ψίγματα σε μελλοντικά παιχνίδια. Αν περιμένεις παιχνίδια που να βασίζονται εξ'ολοκλήρου σε ray tracing, πολύ φοβάμαι ότι δεν είναι θέμα αν θα προλάβεις, αλλά απλά δεν έχει νόημα. Μια υβρίδια προσέγγιση μεταξύ rasterizing και ray tracing όπου το καθένα έχει τα προτερήματά του είναι σαφώς λογικότερο.
Finn Δημοσ. 11 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 11 Μαρτίου 2009 Κριμα που δε παίζει ακόμη με interlaced περιεχόμενο όπως είναι οι περισσότερες δορυφορικές HD εκπομπές αλλά απ ότι διάβασα στο doom9 το δουλεύουν το θέμα.
Ailuros Δημοσ. 11 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 11 Μαρτίου 2009 Εδώ είναι που προβλέπω την επικράτηση του CUDA. Να σου πω το εξής - τελείως αστήρικτα βέβαια και κουτσομπολίστικο - που πιστεύω: Οι developers του CoreAVC δεν πήγαν στην Νvidia αλλά το αντίθετο. Τους πήγε η Nvidia ένα σχέδιο για την ενσωμάτωση του CUDA και τους βοήθησε να το τελειώσουν. Πάντα έτσι λειτουργούσε και λειτουργεί η NV όταν πρόκεται για devrel. Kαι στην προώθηση αυτή ακριβώς είναι που υστερεί εδώ και χρόνια η ΑΤΙ. Το κέρδος για το coreavc οι πωλήσεις και το κέρδος για την Νvidia η συζήτηση που γίνεται "α ρε ΑΤΙ"(Στο changelog της έκδοσης 1.9 λες να έγραψαν "thanks Nvidia!" από ενθουσιασμό και μόνο?). Σύντομα θα μπούμε στο χορό του Stream και του CUDA όπως ΑΚΡΙΒΩΣ με το UVD και το purevideo. Εγώ προσωπικά, αν και δεν παρακολουθώ στενά τις εξελίξεις όπως πχ εσύ, και δεν έχω τις γνώσεις του ailuros, πιστεύω η ΑΤΙ θα κάνει retaliation με το STREAM το συντομότερο. Ίσως με το coreavc λόγω public demand ίσως με κάποιο άλλο αλλά το πιστεύω.Θα μου πεις δε στηρίζεται συζήτηση έτσι και θα συμφωνήσω. Απλά το αναφέρω. Θα ανησυχούσα πολύ περισσότερο για το τι ετοιμάζει η Intel με το Larabee παρά ότι ετοιμάζει η ΑΤΙ για το D3D11 για οτιδήποτε GPGPU. Η Intel έχει πετάξει τόνους μετρητού στο εγχείρημα αυτό και δεν σκοπεύει να σταματήσει σύντομα. Μόνο η προσέγγισή τους στους κατασκευαστές κονσολών ναυάγησε τραγικά λόγω υπερβολικής κατανάλωσης ρεύματος πράγμα που σημαίνει ότι για τις μικρές αγορές η Intel θα κρατήσει την υπάρχουσα στρατηγική.
tmjuju Δημοσ. 11 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 11 Μαρτίου 2009 Είμαι ο μοναδικός που θα ήθελε να δούμε coreavc κ.ο.κ. σε OpenCL ? Πλάκα κάνω… όλα καλά με το cuda αλλά κάποτε πρέπeι να προχωρήσουμε σε open standards. Επίσης όλα καλά με το devrel όσο δεν αποκλείει άλλους παίκτες από την αγορά. hint ή λογικό συμπέρασμα ότι θα δούμε και περισσότερο cache ? Ailuros, σε settopbox όπως τα WD-TV, χρησιμοποιούν κάποια από τα προαναφερθέντα ολοκληρωμένα ή IP?
Ailuros Δημοσ. 11 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 11 Μαρτίου 2009 Είμαι ο μοναδικός που θα ήθελε να δούμε coreavc κ.ο.κ. σε OpenCL ?Πλάκα κάνω… όλα καλά με το cuda αλλά κάποτε πρέπeι να προχωρήσουμε σε open standards. Επίσης όλα καλά με το devrel όσο δεν αποκλείει άλλους παίκτες από την αγορά. ΄Οχι δεν είσαι μοναδικός. Τα open standards είναι πάντα προτιμητέα (ειδικά από δημιουργούς για λόγους που προαναφέρθηκαν) από οτιδήπτε proprietary. hint ή λογικό συμπέρασμα ότι θα δούμε και περισσότερο cache ? *σφυρίζει και κοιτάζει το ταβάνι* Ailuros, σε settopbox όπως τα WD-TV, χρησιμοποιούν κάποια από τα προαναφερθέντα ολοκληρωμένα ή IP? Mόνο για τα κινητά/PDA μπορώ να σου βρω με κάποια σιγουριά. ΄Οτι αφορά TV sets/set top boxes κλπ. το τοπίο είναι θολό. ΄Αδειες IP έχουν αγοράσει μεταξύ άλλων NEC, Sharp, Samsung και οι προαναφερόμενοι. Αν βρεις κάτι τότε εδώ (κάτω από VXD/VXE και κάτω από Intel CE3100): http://en.wikipedia.org/wiki/PowerVR
parsifal Δημοσ. 11 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 11 Μαρτίου 2009 Το WD-TV χρησιμοποιεί το Sigma Designs SMP8635.
Ailuros Δημοσ. 11 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 11 Μαρτίου 2009 Το WD-TV χρησιμοποιεί το Sigma Designs SMP8635. [ATTACH]16412[/ATTACH] *ahem* http://www.imgtec.com/partners/Sigma-Designs.asp
parsifal Δημοσ. 11 Μαρτίου 2009 Δημοσ. 11 Μαρτίου 2009 Νόμιζα πως η ερώτηση αφορούσε τον κατασκευαστή του ολοκληρωμένου, sorry. Τώρα, για το τί είναι αυτό εδώ: δεν έχω τρόπο ούτε πηγές για να γνωρίζω με σιγουριά!
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.