headhynter02 Δημοσ. 30 Ιανουαρίου 2009 Δημοσ. 30 Ιανουαρίου 2009 Τον τελευταίο καιρό ακούμε συνέχεια για τα πλεονεκτήματα της χρήσης της gpu στα παιχνίδια , στους πολύπλοκος υπολογισμούς και γενικότερα ότι με τη χρήση της gpu επιτυγχάνεται η μείωση του χρόνου που απαιτητέ για την εκτέλεση μιας συγκεκριμένης διεργασίας. Για τους παραπάνω αλλά κυρίως για εγκυκλοπαιδικούς λογούς αποφάσισα να ασχοληθώ με τη συγγραφή κώδικα ο όποιος θα μπορεί να εκτελεστεί από την gpu. Eπειδή όμως δεν βρήκα πολλές πληροφορίες και το σημαντικότερο παραδείγματα, σκέφτηκα να ρωτήσω αν κάποιος έχει ασχοληθεί με το αντικείμενο και αν μπορεί να μου προτείνει κάποιο βιβλίο ώστε να μπορέσω να μάθω τα βασικά. Ευχαριστώ έκτων προτέρων και συγνώμη αν σας κούρασα με το μακροσκελές μήνυμα.
Evgenios1 Δημοσ. 30 Ιανουαρίου 2009 Δημοσ. 30 Ιανουαρίου 2009 (απο'τι καταλαβα μιλας για το επεξεργαστη της καρτας γραφικων , παιχνιδομηχανων κλπ) δλδ θελεις να χρησιμοποιεις της σηναρτησεις του chip (or not and και οτι αλο εχει) , Assembly τελος; αλα του σικγεκριμνου chip ( ή οικογενια) δε θα πας να φτιαξεις προγ με ενα enumlator x86 για PIC;
headhynter02 Δημοσ. 30 Ιανουαρίου 2009 Μέλος Δημοσ. 30 Ιανουαρίου 2009 Νομίζω ότι δεν διατύπωσα σωστά το ερώτημα μου. Αυτό που ψάχνω είναι κάτι αντίστοιχο με το CUDA της NVIDIA μιας και προς το πάρων έχω ati. Δηλαδή θα ήθελα να μάθω αν γίνεται χρησιμοποιώντας έναν compiler να είναι δυνατή η εκτέλεση του κώδικα από την κάρτα γραφικών αντί του επεξεργαστή.
drm Δημοσ. 30 Ιανουαρίου 2009 Δημοσ. 30 Ιανουαρίου 2009 Αυτό που σε ενδιαφέρει λέγεται: General Purpose GPU και εδώ: http://www.gpgpu.org θα βρείς ότι θες... , όρεξη να έχεις για διάβασμα
GCMH Δημοσ. 30 Ιανουαρίου 2009 Δημοσ. 30 Ιανουαρίου 2009 Το αντίστοιχο στο CUDA της nVidia είναι το Stream.
headhynter02 Δημοσ. 30 Ιανουαρίου 2009 Μέλος Δημοσ. 30 Ιανουαρίου 2009 Ευχαριστώ για το ενδιαφέρων και την άμεση απάντηση. Μήπως ξέρετε πιο πρόγραμμα είναι κατάλληλο για τη συγγραφή του κώδικα ? Κάτι όπως το visual studio ίσως ? -----Προστέθηκε 30/1/2009 στις 10 : 08 : 00----- Δοκίμασα το πρόγραμμα που είναι στη σελίδα της ATi αλλά έχει μόνο μικρά παραδείγματα χωρίς τον πηγαίο κώδικα.
afnman Δημοσ. 31 Ιανουαρίου 2009 Δημοσ. 31 Ιανουαρίου 2009 Λοιπον....Eαν θελεις να προγραμματιζεις γραφικά ειτε σε χαμηλο επιπεδο( CUDA,Stream etc) ειτε σε υψηλο (OpenGl,DirectX etc)..θα πρεπει πρωτα να κατανοησεις καλα το Graphics Pipeline που χρησιμοποιουν οι περισσοτερες GPUs. Γιαυτο σου προτεινω να ξεκινησεις με το OpenGl RedBook http://glprogramming.com/red/ Ειναι must για οποιοδηποτε λεει οτι γνωριζει απο γραφικά. Ξεκινα απο εκει και μετά καταβαινουμε και σε πιο spefic programming...
dop Δημοσ. 3 Φεβρουαρίου 2009 Δημοσ. 3 Φεβρουαρίου 2009 Αυτά είναι λίγο παρωχημένα πλέον, ο κάθε επεξεργαστής γραφικών είναι ένας multicore CPU με υποστήριξη για vector instructions + μερικές οι οποίες είναι βελτιστοποιημένες για γραφικά. Να υπενθυμίσω ότι το CUDA βγήκε όταν η nVidia είδε πως μερικοί researchers χρησιμοποιούσαν το OpenGL API για να κάνουν υπολογισμούς, και όχι το αντίθετο. @headhynter02: πόσο καλά θέλεις να το κάνεις; Ουσιαστικά όλοι οι "GPGPU" (απαίσιος και καθαρά όρος marketing) είναι massively parallel machines που εκτελούν προγράμματα SPMD-style (Single Program/Process, Multiple Data). Χρειάζεται να μελετήσεις παράλληλους αλγορίθμους και execution models. Τα αντίστοιχα βιβλία είναι στα αγγλικά και κοστίζουν αρκετά ($60-$100) και επιπλέον είναι αρκετά θεωρητικά. Μπορείς να ξεκινήσεις με tutorials για OpenMP, να καταλάβεις τις περιέργειες του παραλληλου προγραμματισμού, τι είναι ένα task, τι το task dependence, το synchronization και μετά να περάσεις σε SPMD μοντέλα, τύπου MPI και CUDA. Επίσης κοίτα για την OpenCL, που είναι προσπάθεια να κάνουν ένα καλό abstraction για όλες τις "GPGPU".
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.