Προς το περιεχόμενο

Πνευματικά δικαιώματα διαλέξεων καθηγητών


silverthan

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Καλησπέρα...

 

Ενα παιδί ηχογράφησε ένα μάθημα/διάλεξη ενός καθηγητή και μετά το ανέβασε στο (ανεπίσημο αλλά μοναδικό) forum της σχολής για να το πάρουν και όσοι δε μπορούσαν να πάνε στο μάθημα.

 

Ο καθηγητης διαμαρτυρήθηκε, υποστήριξε ότι παραβιάζονται τα δικαιώματά του, και ότι δε μπορεί να διακινούνται στο διαδίκτυο αποσπάσματα τν διαλέξεών του χωρίς την εξουσιοδότηση του, και ξεκίνησε διαδικασίες για την ενημέρωση του τμήματος κτλ...

 

(το παιδί έβγαλε το link αμέσως μετά την παρέμβαση)

 

Ισχύει κάτι τέτοιο?

Δημοσ.

Όντως πρέπει να ισχύει (κατ' αρχήν δε μπορείς να ηχογραφήσεις κάποιον χωρίς την αδειά του), αλλά και όντως θα ήταν καλύτερα να μην το κάνει θέμα (αφού τελικά η ηχογράφηση ανέβηκε καθαρά για εκπαιδευτικούς λόγους).

Δημοσ.

Παράθεση αποσπασμάτων

 

Επιτρέπεται χωρίς άδεια του δημιουργού και χωρίς καταβολή αμοιβής η αναπαραγωγή σύντομων αποσπασμάτων έργων με σκοπό την υποστήριξη της γνώμης αυτού που αναπαράγει το απόσπασμα ή την κριτική της γνώμης του αρχικού δημιουργού και μόνο στο βαθμό που η αναπαραγωγή δικαιολογείται από το σκοπό αυτόν. Η εξαίρεση αυτή δεν αφορά μόνο έργα του λόγου. Δικαιολογείται από το γεγονός ότι τα πνευματικά δημιουργήματα συνήθως στηρίζονται σε προγενέστερά τους (η πνευματική δημιουργία αποτελεί συνέχεια και ο κάθε δημιουργός χτίζει στην προϋπάρχουσα γνώση ή δημιουργία), οπότε πρέπει να είναι δυνατός ο διάλογος μεταξύ των δημιουργών. Για να εξασφαλιστεί το ηθικό δικαίωμα του αρχικού δημιουργού, ο νόμος ορίζει ότι η παράθεση του αποσπάσματος πρέπει να συνοδεύεται από την ένδειξη της πηγής και των ονομάτων του δημιουργού και του εκδότη, εφόσον τα ονόματα αυτά εμφανίζονται στην πηγή.

 

[Επεξεργασία] Χρήση για λόγους ενημέρωσης

 

Επιτρέπεται η αναπαραγωγή λόγων, αγορεύσεων, κηρυγμάτων κλπ. από μέσα μαζικής ενημέρωσης για λόγους ενημέρωσης του κοινού επί επίκαιρων γεγονότων, καθώς και περιλήψεων ή αποσπασμάτων διαλέξεων που έγιναν δημόσια. Επίσης επιτρέπεται η αναπαραγωγή και μετάδοση από ΜΜΕ έργων που παρουσιάζονται δημόσια, στο βαθμό που είναι απαραίτητες για λόγους περιγραφής επίκαιρων γεγονότων και ενημέρωσης του κοινού.

 

αφού είναι για λόγους ενημέρωσης δεν έχει δικαίωμα ο καθηγητής να αντιδράσει..

έτσι και αλλιώς αυτό έπρεπε να έχει γίνει από το κράτος εδώ και χρόνια.

να βιντεοσκοπούσαν τα μαθήματα κτλπ.

δεν θα χρειαζόμασταν πανεπιστήμια τότε..

ακόμα δεν περάσαμε σε e-learning. και δεν βλέπω μέσα στα επόμενα 1000 χρόνια να περάσουμε!!

 

έλεος

Δημοσ.
Ναι............

 

 

Κάποιο link να το επιβεβαιώνει; Γιατί δια στόματος καθηγητών απαγορεύονται ακόμα κ δεύτερες εξεταστικές σε εργαστήρια (επειδή βαριούνται)

 

Στη σχολή μου (ΤΕΙ ηλεκτρονικής) επιτρέπετε η μαγνητοσκόπηση με κάμερα στα μαθήματα μεταπτυχιακού. Απλά οι καθηγητές δεν γουστάρουν να τους καταγράφουν γιατί η "διάλεξη" που κάνουν οι περισσότεροι είναι ΓΤΠΚ, και θα ήταν ποιό εύκολο να τους κράξουν.Ένας καλός καθηγητής θα το θεωρούσε πιστεύω τιμή του, να διανέμονται οι διαλέξεις του στο ίντερνετ.:-)

Δημοσ.
Παράθεση αποσπασμάτων

 

Επιτρέπεται χωρίς άδεια του δημιουργού και χωρίς καταβολή αμοιβής η αναπαραγωγή σύντομων αποσπασμάτων έργων με σκοπό την υποστήριξη της γνώμης αυτού που αναπαράγει το απόσπασμα ή την κριτική της γνώμης του αρχικού δημιουργού και μόνο στο βαθμό που η αναπαραγωγή δικαιολογείται από το σκοπό αυτόν. Η εξαίρεση αυτή δεν αφορά μόνο έργα του λόγου. Δικαιολογείται από το γεγονός ότι τα πνευματικά δημιουργήματα συνήθως στηρίζονται σε προγενέστερά τους (η πνευματική δημιουργία αποτελεί συνέχεια και ο κάθε δημιουργός χτίζει στην προϋπάρχουσα γνώση ή δημιουργία), οπότε πρέπει να είναι δυνατός ο διάλογος μεταξύ των δημιουργών. Για να εξασφαλιστεί το ηθικό δικαίωμα του αρχικού δημιουργού, ο νόμος ορίζει ότι η παράθεση του αποσπάσματος πρέπει να συνοδεύεται από την ένδειξη της πηγής και των ονομάτων του δημιουργού και του εκδότη, εφόσον τα ονόματα αυτά εμφανίζονται στην πηγή.

 

[Επεξεργασία] Χρήση για λόγους ενημέρωσης

 

Επιτρέπεται η αναπαραγωγή λόγων, αγορεύσεων, κηρυγμάτων κλπ. από μέσα μαζικής ενημέρωσης για λόγους ενημέρωσης του κοινού επί επίκαιρων γεγονότων, καθώς και περιλήψεων ή αποσπασμάτων διαλέξεων που έγιναν δημόσια. Επίσης επιτρέπεται η αναπαραγωγή και μετάδοση από ΜΜΕ έργων που παρουσιάζονται δημόσια, στο βαθμό που είναι απαραίτητες για λόγους περιγραφής επίκαιρων γεγονότων και ενημέρωσης του κοινού.

 

αφού είναι για λόγους ενημέρωσης δεν έχει δικαίωμα ο καθηγητής να αντιδράσει..

έτσι και αλλιώς αυτό έπρεπε να έχει γίνει από το κράτος εδώ και χρόνια.

να βιντεοσκοπούσαν τα μαθήματα κτλπ.

δεν θα χρειαζόμασταν πανεπιστήμια τότε..

ακόμα δεν περάσαμε σε e-learning. και δεν βλέπω μέσα στα επόμενα 1000 χρόνια να περάσουμε!!

 

έλεος

 

Κάτσε καλά τα λες. Αλλά στη προκειμένη περίπτωση δεν βγήκε απόσπασμα αλλά ολόκληρη η διάλεξη με καμιά αναφορά πηγών κλπ που αναφέρεις πιο πάνω.

Σε μια ακαδημαϊκή διάλεξη μπορεί να αναφερθούν και πληροφορίες ερευνών που δεν έχουν ακόμη δημοσιευτεί (copy right) κλπ.

 

Κάποιος (φοιτητής - καθηγητής) μπορεί να εκφράσει στα πλαίσια της ακαδημαϊκής ελευθερίας πολλές απόψεις. Κάποιος επίσης μπορεί να το χρησιμοποιήσει το υλικό αυτό όπως του φωτίσει στο μέλλον.

 

Προσωπικά είμαι υπέρ να μπορεί ο φοιτητής να λαμβάνει το υλικό της διάλεξης με τον κωδικό του ηλεκτρονικά.

Ο φοιτητής θα ήθελε να βιντεοσκοπηθεί κατά τη διάρκεια των εξετάσεών του ή τότε θα παραβιάζονται τα ατομικά του δικαιώματα;

 

Το σωστό νομίζω για όλους είναι να ερωτάται αυτός που θέλεις να βιντεοσκοπήσεις ή να ηχογραφήσεις εάν σου το επιτρέπει. Οτιδήποτε άλλο είναι κλοπή λόγου.

Έχω σιχαθεί με την κατάντια μερικών να βιντεοσκοπούν τα πάντα και φυσικά δεν εννοώ τις διαλέξεις.

Δημοσ.
Εαν ισχύει γιατί τότε κακώς παρενέβη ο καθηγητής?

Ή ισχύουν οι νόμοι ή όχι.

 

Διότι ως γνωστών βιβλία οι σχολές (αν όχι όλες,τουλάχιστον οι περισσότερες) πήραν τον Ιανουάριο. Αυτό σημαίνει πως οι σημειώσεις είναι το μόνο πράγμα που μπορείς να διαβάσεις για τη σχολή σου,πέρα απο βιβλία που μπορεί να βρεις απο άτομα μεγαλύτερου έτους. Με το να επικαλείται ο καθηγητής τα πνευματικά του δικαιώματα στην ουσία πετυχαίνει απλά να βάλει ένα εμπόδιο παραπάνω στους φοιτητές του. (όχι ότι θα τους λείψει μια διάλεξη,άλλα λέμε)

Και εκτός αυτού,με την ίδια λογική θα'πρεπε να απαγορεύει στους φοιτητές του να κρατάνε σημειώσεις στα τετράδια τους,διότι και αυτό είναι στην ουσία κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας.

 

Και θα συμφωνήσω και με τον Death Lord.

Δημοσ.
Κάποιο link να το επιβεβαιώνει; .....................................

 

Στη σχολή μου (ΤΕΙ ηλεκτρονικής) επιτρέπετε η μαγνητοσκόπηση με κάμερα στα μαθήματα μεταπτυχιακού.

 

Δεν έχω λινκ αλλά σου κάνει ο νόμος;

Νόμος 2121/93. υπάρχει και στο ίντερνετ αν το ψάξεις.

 

Ξέρω ότι υπάρχουν κάμερες κλπ σε μεταπτυχιακά κλπ που θέλει να έχει ένα τμήμα αλλά πρέπει κάπως να το δικαιολογήσει για να τα αγοράσει και να τα έχει.

Μάλλον στη προκειμένη περίπτωση η επίσημη δικαιολογία για την αγορά του εξοπλισμού στο χώρο του μεταπτυχιακού είναι το video conference κλπ και όχι η καταγραφή των διαλέξεων για δημόσια αναπαραγωγή.

 

 

Άλλο το τι θα έπρεπε να γίνεται και άλλο το τι επιτρέπεται να γίνεται.

Το ξαναλέω ότι θα ήταν σωστό υλικό εγκεκριμένο από το συμβούλιο της εκάστοτε σχολής θα έπρεπε να είναι προσβάσιμο ηλεκτρονικά από τους φοιτητές. Βιβλία κλπ δεν γίνεται λόγο πνευματικών δικαιωμάτων τρίτων (συγγραφέων εκδοτών κλπ)

Δημοσ.

Μου φαίνεται λιγάκι περίεργο πάντως να επιτρέπεται η μαγνητοφώνηση των ακαδημαϊκών κατά τη διάρκεια σεμιναρίων και όχι κατά τη διάρκεια των απλών πανεπιστημιακών διαλέξεων. (των ίδιων ακαδημαϊκών)

Από την άλλη κυρίως σε θεωρητικές σχολές το μάθημα παίρνει αρκετές φορές τροπή πολιτικής προπαγάνδας, οπότε μπορώ ίσως να καταλάβω γιατί δεν θέλουν οι ίδιοι. Πχ έχω καθηγητή που έδιωξε παλικάρι με κοτσίδα λέγοντας του να πάει στην Κούβα για επανάσταση, αν είχε μαγνητοφωνηθεί το συγκεκριμένο ο καθηγητής δεν θα είχε πρόβλημα στη συνέχεια;

Δημοσ.

αν διεκδικει πνευματικα δικαιωματα για την "μεταδοση" γνωσης, να παραιτηθει απο καθηγητης και να παει να γινει επαγγελματιας (ελευθερος, συμβασιουχος δεν με νοιαζει).

Η γνωση πρεπει να διακινειτε ελευθερα. Εκτος αν δεν μετεδιδε γνωση αλλα προπαγανδα οπως προειπωθηκε.

Δημοσ.

Ποιος λέει ότι ο καθηγητής δεν είναι και επαγγελματίας με αμοιβή. Πως διατηρείται νομίζετε ο τίτλος. Δεν νομίζω ότι υπάρχει ή υπήρξε δωρεάν παιδεία (αφού την πληρώνεις άμεσα ή έμμεσα). Ελεύθερη διακίνηση γνώσεων υπάρχει απλά αυτή είναι πνευματικά κατοχυρωμένη.

 

Στραβές και κατάχρηση θέσης ή ελευθερίας υπάρχει παντού και εκεί να στηλιτευθεί η υπόθεση. Αυτό με τον καθηγητή πιο πάνω που αναφέρθηκε ήταν απαράδεκτο.

Αλλά λέω εγώ τώρα. Δεν εκπροσωπούνται οι φοιτητές στα συμβούλια των καθηγητών; Εκπροσωπούνται. Ποιο είναι το μέλημα κάποιων φοιτητικών εκπροσώπων; Η καλύτερη παιδεία; Να περάσουν το μάθημα; Το συμφέρον του φοιτητή; Δεν ξέρω...

 

Και ξαναρωτάω Ο φοιτητής θα ήθελε να βιντεοσκοπηθεί κατά τη διάρκεια των εξετάσεών του ή τότε θα παραβιάζονται τα ατομικά του δικαιώματα;

Δημοσ.

Απαγορεύεται η μαγνητοφώνηση και η μαγνητοσκόπηση εκτός κι αν συμφωνεί ο αντικείμενος να μαγνητοφωνηθεί ή μαγνητοσκοπηθεί.

 

Από εκεί και πέρα, επειδή μιλάμε για διάλεξη σε ακαδημαϊκό ίδρυμα, απλά αγνοήστε τον, ειδικότερα αν έχετε ανεβασμένη τη διάλεξη σε server του πανεπιστημίου, μπορεί να πάρει φόρα και να κλάσει μία μάντρα @@ (και τώρα θα βγει κάποιος να μιλήσει για άσυλο).

 

Αν θέλετε να τον γλείψετε, πείτε του πως οι μαθητές του Λιαντίνη έκαναν το ίδιο με το δάσκαλο τους και αυτός πρώτον δεν είχε πρόβλημα, δεύτερον οι μαγνητοφωνήσεις πια είναι στο διαδίκτυο κι όλοι έχουν τη χαρά να μοιραστούν για αυτά τα λίγα λεπτά το μεγαλείο μίας διάλεξης του, τρίτον η γκρίζα βιβλιογραφία κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης αποτελεί τρόπο για την πληρέστερη κατανόηση του αντικειμένου. Εδώ του προτείνετε να θέσει θέμα στη Γενική Συνέλευση του τμήματος για τη διεύρυνση του όρου της γκρίζας βιβλιογραφίας και σε οπτικοακουστικά μέσα και βέβαια η καταχώρηση και αριθμοθέτηση της αποτελεί καθήκον τόσο των διδασκόντων όσο και των διδασκομένων.

 

80% δίνω στην παραπάνω επιχειρηματολογία.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...