Προς το περιεχόμενο

Τούρκος ηθοποιός ομολογεί εγκλήματα στην Κύπρο


cbr600RR

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

 

Δεν ξέρω πάντως πολλούς που μπορούσαν να καταλάμβαναν τη γαλλία σε 10 μέρες. Και όπου τα νούμερα ήταν ίσα, οι αγγλοαμερικάνοι είχαν προβλήματα. Γενικά και μόνο που κάποιος δεκανέας (παρασημοφορηθείς), εκπονεί στρατιωτικά σχέδια, χωρίς να έχει πατήσει ούτε μια μέρα σε στρατιωτική σχολή λέει πολλά.

 

Λοιπόν, μάθε πρώτα πως γίνεται η τεκνοποίηση, μάθε να γράφεις ΕΛΛΗΝΙΚΑ για να μπορεί τουλάχιστον κάποιος να σε διαβάσει και μετά απάντησε σε αυτό που σε ρωτάνε για μια φορά στη ζωή σου χωρίς να παραληρείς και να λες ασυναρτησίες...

 

Α. Πόσο χρονών είσαι.

Β. Έχεις τελειώσει το σχολείο (γυμνάσιο, λύκειο κλπ)

  • Απαντ. 62
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.
Η ιστορία του Παπαρρηγόπουλου γράφτηκε, τη δεδομένη χρονική στιγμή που γράφτηκε (β' μισό 19ου αι.), για ΕΝΑ και ΜΟΝΑΔΙΚΟ σκοπό: ως απάντηση στη θεωρία του Φαλμεράιερ και για να συνδεθεί ιστορικά η νεότερη Ελλάδα με την αρχαιότητα, με σκοπό να τεθούν οι βάσεις για τη διαμόρφωση της εθνικής ταυτότητας των νεοελλήνων.

 

Δε διαφωνεί κανείς σε αυτό. Αλλά δεν έγραφε μπούρδες. Εκανε ιστορική έρευνα ή όπως αλλιώς το λέτε. Τον Παπαρηγόπουλο τον είχα πρωτοδεί σε μια παράθεση της ιστοριας β λυκείου. Δεν ειχα δώσει μεγάλη σημασία τότε. Βέβαια, για να τον βάζουν αυτοί που γράψανε το βιβλίο σημαίνει πως τον δεχόντουσαν. Αρα τον διδαχτήκανε από τους καθηγητές τους. Ηταν ένα σημείο αναφοράς. Επειδή η ιστορία δεν προοδεύει όπως η τεχνολογία, πχ εγώ δεν ξέρω γρι από αναλογικά σήματα, αντίθετα διδάσκομαι ψηφιακά συστήματα ή μπορεί να μην ξέρω φορτραν, διότι ξεπεράστηκε απο άλλες γλώσσες προγραμματισμού ή να μην μαθαίνω διαγράμματα michael jackson αλλά αντικειμενοστρεφείς τεχνολογιες λογισμικού, δε σημαίνει ότι αυτόματα ξεπεράστηκε από άλλες θεωρίες. Παρε παράδειγμα τη φιλοσοφία. Ο Σωκράτης θεωρείται ξεπερασμένος, παρωχημένος? Δν νομίζω. Αλλά φαντάζομαι πως αλλιώς θα χτίζονταν τα σπίτια πριν 100 χρόνια και αλλιώς σήμερα.

Η εθνική συνέχεια πάλι, δεν σημαίνει και εθνική καθαρότητα. Την μη ύπαρξη εθνικής συνέχειας στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, μπορώ να τη δεχτώ μόνο αν κάποια στιγμή οι ντόπιοι από μια περιοχή φύγαν τελείως (με διαστημόπλοιο) και μετά ήρθαν εξωγηινοι. Το θέμα είναι γιατί σε αυτον εδώ τον τόπο μιλάμε 2500 χρόνια την ίδια γλώσσα και 2 χμ παραπέρα από τα σύνορα μιλάνε σλάβικα. Σίγουρα ο αρχαίος Αθηναίος του χθες δεν έχει σχέση με το βλάχο νεοελληνα του Βόλου, αλλά μιλανε την ίδια γλώσσα. Συν ότι και στο Βόλο καταπνιγηκε η επανάσταση του '21. Δλδ ο κόσμος ξεσηκώθηκε. Και που στο πήλιο ε, που δεν είχα κ πολλά προβλήματα? Ηταν ευνοημένοι, και δν νομίζω να ταν και τόσο μορφωμένοι, που να προσπαθούσαν να βρουν αν έχουν ιστορική συνέχεια με τους αρχαίους έλληνες.

 

ανήκουν σε συγκεκριμένο χώρο, με συγκεκριμένες πεποιθήσεις και σκοπιμότητες. Και συνήθως δεν έχουν καμία σχέση με την ιστορική επιστήμη και μεθοδολογία

 

Τι χώρο, μεγάλο μικρό, έχουν πεποιθήσεις, το δέχομαι αλλά και σκοπιμότητες. Η του άλλου χώρου δεν έχουν σκοπιμότητες?

Αλλά βγάζεις το σύμπλεγμα σου με το να λες ότι οι του εκεί χώρου, είναι άσχετοι ιστορικά. Δλδ ο Κόκκινος, ο Φωτιάδης, ο Θεοδωρακόπουλος δεν θεωρούνται ιστορικοί, γιατί ανήκουν σε αυτόν το συγκεκριμένο χώρο

 

Τελείωνε με την δεξιά και την αριστερά, μας έχεις πρήξει και πετάς διάφορες offtopic μπουρδολογίες

 

Α καλά θα λέω ο εκεί χώρος κι ο εδώ χώρος, συνωμοτικά

 

Α. Πόσο χρονών είσαι.

Β. Έχεις τελειώσει το σχολείο (γυμνάσιο, λύκειο κλπ)

 

Γιατί, -λίτης είσαι? Θες να σου δείξω κ ταυτότητα μήπως?

 

Αρα έχουμε τόσους ιστορικούς, σύγχρονους να μας λένε για το κρυφό σχολειό και η κυρά Ρεπούση, ούτε καν το αναφέρει. Τι έλειπε στις παραδόσεις γι' αυτό και δεν το θεώρησε σημαντικό? Ρεπόυσες, Λιβάνες και κουραφέξαλα. Και αν δν κάνω λάθος, ο λεωφορείος και η φίλη του πράσινου, βγήκαν από την ίδια σχολή. Και κάθομαι σα φορολογούμενος και πληρώνω τέτοιους ανιστορητους καθηγητές.

Δημοσ.

Η κοινή -ας πούμε- γλώσσα οφείλεται στο ξεκαθάρισμα των ξένων στοιχείων με την καθιέρωση της καθαρεύουσας και όχι σε κάποια συνέχεια. Κατ' αρχήν ας λάβουμε υπ όψιν αυτό.

Κατά δεύτερον εγώ δεν πρόκειται να υπερασπιστώ τη Ρεπούση. Αυτά. =)

Δημοσ.
Η κοινή -ας πούμε- γλώσσα οφείλεται στο ξεκαθάρισμα των ξένων στοιχείων με την καθιέρωση της καθαρεύουσας και όχι σε κάποια συνέχεια. Κατ' αρχήν ας λάβουμε υπ όψιν αυτό.

Κατά δεύτερον εγώ δεν πρόκειται να υπερασπιστώ τη Ρεπούση. Αυτά. =)

 

Κάτσε οι Ελλαδικοί στο βυζάντιο τι γλώσσα μιλάγανε? Η ο Πλήθων. Η στην επανάσταση. Ε και η παλιά αγγλική με τα thou έχει διαφορά από τη νέα

 

Κρυφό σχολειό δεν υπήρξε οπότε γιατί να το αναφέρει κάποιος;

 

Αυτοί λένε άλλα, πάντως. Τώρα εσύ να ξέρεις περισσότερα από αυτούς κομματάκι δύσκολο.

Δημοσ.

Αυτοί λένε άλλα, πάντως. Τώρα εσύ να ξέρεις περισσότερα από αυτούς κομματάκι δύσκολο.

 

Είναι μύθος το δασύτριχο μου στήθος.

Η διδασκαλία των Ελληνικών δεν απαγορευόταν,οπότε δεν είχε και νόημα να πηγαίνεις με κεριά στις σπηλιές για να τα μάθεις

 

Όσο για το link που δίνεις:

Και επειδή το λένε ιστορικοί, χέστηκε η φοράδα στ' αλώνι".

Αν κάποιος είναι ιστορικός δεν με ενδιαφέρει, εγώ ξέρω παραπάνω.

Δημοσ.

Η επίσημη γλώσσα του ανατολικού τμήματος του ρωμαϊκού κράτους -ακα βυζαντινή αυτοκρατορία- ήταν κατά τους πρώτους αιώνες η λατινική. Στη συνέχεια επικρατεί η ελληνική, η οποία όμως δεν είναι η παλιά ελληνική, ούτε αποτελεί επιβίωση καμίας από τις παλαιότερες ελληνικές διαλέκτους, αλλά είναι συνέχεια της Κοινής, δηλαδή μιας γλώσσας που δημιουργήθηκε κατά τους ρωμαϊκούς κυρίως αυτοκρατορικούς χρόνους. Ας σημειωθούν και τα δάνεια που πήρε (και έδωσε) σε άλλους λαούς με τους οποίους διασταυρώθηκε.

 

Κατά την επανάσταση δε, η γλώσσα δεν ήταν μία αλλά πολλές (λαϊκές). Άσε που ένα 99,9% του πληθυσμού ήταν αγράμματο.

Δημοσ.

Γενικά και αόριστα:

 

Ρε αδέρφια, υπάρχουν 4 θέματα ( Μεγάλοι Έλληνες, Η σχέση Βυζαντίου και Ελλάδας, πιστεύετε στην εξέλιξη των ειδών? και το παρόν), που ο καθείς μας γράφει κάπου έναν αχταρμά απάντηση και στα 4 ταυτόχρονα.

 

Ας χαλαρώσουμε όλοι, διότι αλλιώς δεν υπάρχει τρόπος να αρχίσουμε να ανταλλάζουμε απόψεις πάνω σε ένα και μόνο αντικείμενο σε κάθε διαφορετικό θέμα. Ας μου επιτραπεί η κοινοτυπία "της άποψης" και "της κωλοτρυπίδας", αλλά μη τα χέσουμε όλα τα θέματα που υπάρχουν, απλά και μόνο να ακουσθούμε περισσότερο.

  • Super Moderators
Δημοσ.

Η Ρεπούση που λέμε εδώ παραπάνω είναι αυτή η κυρία που έγραψε πως οι Έλληνες στη Σμύρνη "συνωστίζονταν";

Δημοσ.

Ναι αλλά θα πρότεινα, σε περίπτωση που διαφωνείς, να θέσεις τη διαφωνία σου με τρόπο που δε θα προσβάλλει τη φιλοσοφική θεώρηση της κυρίας περί των γεγονότων.

Δημοσ.

Σημαίνει πως πράγματα που κάποιοι παίρνουν ως δεδομένα, άλλοι τα βρίσκουν ηλίθια. Θα μπορούσε να παρασταθεί ως η αντίστοιχη διαφορά δυναμικού που δημιουργεί τις συζητήσεις και να στηριχθεί με ωραία στοιχεία από τη φιλοσοφική προσέγγιση της φύσης από τον Ηράκλειτο, όμως δεν είμαι ούτε ο όμνισλας να κάνω μεταφορές ούτε ο τελεγκέημζ να επικαλούμαι αρχαίες αυθεντίες -περιμένω απλώς κάποιος που δεν έχει συναίσθηση του τι είναι -αυτονόητα και πάλι για μένα- γενικό guideline και τι χειρουργικής ακρίβειας διατύπωση κανόνα, τουλάχιστον να απευθύνεται με προσωπικό μήνυμα σε κάποιον που δεν έχει ήδη κουράσει.

 

Αυτά, τα υπόλοιπα υποθέτω ontopic.

  • Super Moderators
Δημοσ.

Ανάθεμα κι αν κατάλαβα λέξη από αυτό το μήνυμα.

 

Τέλος πάντων, καλά θυμόμουν, ευχαριστώ για την προηγούμενη απάντηση.

Δημοσ.
Κρυφό σχολειό δεν υπήρξε οπότε γιατί να το αναφέρει κάποιος;

 

Κρυφό σχολειό δεν υπήρξε είναι λαϊκός μύθος που δημιουργήθηκε για να εξυψώσει το εθνικοπατριωτικό συναίσθημα των ελλήνων εκείνες τις μέρες. Δεν υπάρχουν ιστορικά στοιχεία εκτός από το γνωστό τραγουδάκι και τον πίνακα του Νικολάου Γκυζή με τίτλο «Ελληνικό Σχολείο εν καιρώ δουλείας». Αν δεν κάνω λάθος τώρα πια αμφισβητείται και από τα σχολικά βιβλία αν είναι ιστορικό γεγονός.

 

Όπως και με τον μύθο με την Κερκόπορτα (θα ήταν πολύ ταπεινωτικό για μας να πούμε ότι απλά μας έκαναν ντου οι Τούρκοι και μπήκανε) δημιουργήθηκαν για να μας κάνουν να νιώσουμε υπερήφανοι και κάτι τέτοιες ανακρίβειες διδάσκονται ακόμα και σήμερα.

 

Επειδή και να βγάλω τα μάτια μου να βρω και να παραθέσω έγκυρες πηγές ή link, μάλλον δεν θα διαβαστούν ή θα αμφισβητηθούν από άλλες "έγκυρες" πηγές, αν ενδιαφέρεσαι ψάξτο. Αν σε βολεύει η ιδέα του είμαστε γαμάτοι και κάναμε μάθημα σε κρυφό σχολείο γιατί υποτίθεται δεν μας άφηναν οι βάρβαροι τούρκοι δεν μπορώ να κάνω κάτι.

Δημοσ.

οφτόπικ

 

To κρυφό σχολειό δεν υπήρξε, τουλάχιστον με τη μορφή που θέλησε η μεταγενέστερη εθνική ιδεολογία.

Καταρχήν δεν ήταν κρυφό. Λειτουργούσε φανερά, αφού κανένας απολύτως λόγος δεν το υποχρέωνε να λειτουργεί κρυφά.

Ο κατώτερος τύπος σχολείου την περίοδο της Τουρκοκρατίας ήταν το "σχολείο των κοινών γραμμάτων". Προσέφερε στους μαθητές στοιχειώδεις γνώσεις ανάγνωσης, γραφής και αριθμητικής. Αυτό επίσης ονομαζόταν "κοινόν σχολείον", και "σχολείον των ιερών γραμμάτων" καθώς στη διδασκαλία χρησιμοποιούνταν εκκλησιαστικά βιβλία.

Η εκμάθηση των κοινών γραμμάτων δεν περνούσε μόνο μέσα από το σχολείο που έφερε το όνομα αυτό. Υπήρχαν κι άλλοι τρόποι για να μάθει ένα παιδί να διαβάζει και να γράφει, π.χ. από ένα συγγενικό πρόσωπο ή οποιονδήποτε άλλο με στοιχειώδεις γνώσεις. Επίσης υπήρχε και η έμμισθη ιδιωτική διδασκαλία. Ενας εγγράμματος κληρικός ή λαικός αναλάμβανε να διδάξει στο σπίτι του ένα ή περισσότερα παιδιά ανάγνωση, γραφή και αριθμητική.

Το σχολείο αυτό έχει μακρά παράδοση, ξεκινώντας απο το Βυζάντιο, συνεχίζει να λειτουργεί σε όλη τη διάρκεια της τουρκοκρατίας και επιβίωσε έως πολύ αργότερα. Η δομή του σχολείου ήταν απλή. Χρέη δασκάλου έκανε, συνήθως, ο ιερέας μιας ενορίας, ο ψάλτης αλλά και οποιοσδήποτε άλλος είχε στοιχειώδεις γνώσεις ανάγνωσης και γραφής: ένας ράφτης π.χ. ή ένας παπουτσής, όπως γινόταν άλλωστε σε όλο τον ευρωπαικό χώρο. Από την άποψη αυτή, δεν ισχύει η παραδοσιακή αντίληψη που θέλει την πρωτοβάθμια εκπαίδευση συνδεδεμένη αποκλειστικά και μόνο με τον ιερωμένο δάσκαλο.

Για τη στέγαση του σχολείου δεν χρειαζόταν ιδιαίτερο οίκημα. Αρκούσε ένα απλό δωμάτιο, που βρισκόταν συνήθως στον περίβολο μιας εκκλησίας, η κατοικία του ιερέα, ένα κελί μοναστηριού, ή και το εργαστήρι ενός επαγγελματία, ο οποίος μαζί με τη διδασκαλία ασκούσε και την τέχνη του.

 

Κ. Λάππας, Η εκπαίδευση: οργάνωση και λειτουργία των σχολείων 1770-1821, εκδ. Ελληνικά Γράμματα, 2003

Κ. Χατζόπουλος, Ελληνικά σχολεία στην περίοδο της οθωμανικής κυριαρχίας (1453-1821), Θεσσαλονίκη, εκδ. Βάνιας, 1991

Αλ. Αγγέλου, Το κρυφό σχολείο. Χρονικό ενός μύθου, Αθήνα, εκδ. Εστία, 1997

 

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...