leftermann Δημοσ. 10 Ιανουαρίου 2009 Δημοσ. 10 Ιανουαρίου 2009 ε, εντάξει, δεν είναι και τόσο πολύπλοκο, καθώς μιλάμε για πολύ μικρά χρονικά διαστήματα. Πχ, από 7:35 ως 8:15, έχουμε: από 7:35 ως 8 -> 25 λεπτά, και από 8 ως 8:15 -> 15 λεπτά, σύνολο 25+15=40 λεπτά... Αν δε είναι και στην ίδια ώρα, πχ από 7:35 ως 7:59, απλώς αφαιρείς τα λεπτά... έντιτ: Αλλά και για μεγαλύτερα διαστήματα, ο συλλογισμός μπορεί να απλουστευθεί για ένα παιδί: πχ από 7:35 ως 9:20, λες: από 7:35 ως 8 -> 25 λεπτά, από 8 ως 9 άλλα 60, από 9 ως 9:20 άλλα 20, σύνολο 25+60+20=105 λεπτά ή 1 ώρα και 45 λεπτά...
thanasis00 Δημοσ. 10 Ιανουαρίου 2009 Δημοσ. 10 Ιανουαρίου 2009 ναι ενας δασκαλος απο το δημοτικο μας τον ειχε μαθει... (τι μου θυμησες τωρα... :Ρ)
nske Δημοσ. 10 Ιανουαρίου 2009 Δημοσ. 10 Ιανουαρίου 2009 Η λογική είναι η ίδια με το να κάνουμε πράξεις σε ένα οποιοδήποτε σύστημα αρίθμησης (π.χ. δυαδικό, εξαδικό, οκταδικό, ...), μας φαίνεται μόνο μπερδεμένο επειδή έχουμε συνηθίσει να μη θεωρούμε το σύστημα αρίθμησης ως κάτι σχετικό αλλά να σκεφτόμαστε με βάση το 10. http://en.wikipedia.org/wiki/Numeral_system http://en.wikipedia.org/wiki/Radix http://en.wikipedia.org/wiki/Sexagesimal ναι ενας δασκαλος απο το δημοτικο μας τον ειχε μαθει Θυμάσαι τέτοια πράγματα απ' το δημοτικό; Εγώ θυμάμαι μόνο τις τιμωρίες (με είχαν πεθάνει επειδή δεν μάθαινα την προπαίδεια ).
thanasis00 Δημοσ. 11 Ιανουαρίου 2009 Δημοσ. 11 Ιανουαρίου 2009 χαχα τιμωριες παντα υπηρχαν :Ρ αλλα ναι θυμαμαι κατι απο τοτε
Krokodilos Δημοσ. 11 Ιανουαρίου 2009 Δημοσ. 11 Ιανουαρίου 2009 το προβλημα λέει : Παρατηρηστε τις ωρες που περναει το λεωφορειο Σιδ σταθμος 6h50 7h25 7h49 9h15 ,,, κλπ Νοσοκομειο 7h00 7h35 7h59 9h25 Κολέγιο 7h10 7h45 8h09 9h35 Σχολείο 7h14 7h49 8h13 9h39 ,,,,,, κλπ Και μεταξυ των ερωτήσεων έχει : Υπολογιστε για ενα ατομο που πέρνει το λεωφορειο στο Νοσοκομείο, την συχνότητα των λεωφορείων κατα τη διαρκεια του πρωινού Παράδειγμα : 7h00 → 7h35 : 35 min 7h35 → 7h59 : .... min Καταρχας το προβλημα σε συνδιασμο με την απαντηση που εδωσες ειναι λαθος. Η απαντηση που εδωσες δεν ειναι η συχνοτητα εμφανισης ενος λεωφορειου αλλα η περιοδος εμφανισης ενος λεωφορειου. Πχ αν ενα λεωφορειο περασει απο μια σταση στις 7:00 και μετα ξανα στις 7:35 της ιδιας ημερας τοτε λεμε οτι: •Η περιοδος εμφανισης ενος λεωφορειου απο αυτη τη σταση ειναι 35 min . •Η συχνοτητα των εμφανισεων λεωφορειων απο αυτη τη σταση ειναι 1/(35 min) . Αν τωρα μας ζηταει την μεση περιοδο εμφανισης λεωφορειου ή τη μεση συχνοτητα εμφανισης λεωφορειων για το νοσοκομειο πχ: Νοσοκομειο 7h00 7h35 7h59 9h25 Τοτε παιρνουμε τις ακρες τιμες και διαιρουμε δια του 3. Δηλαδη: •Για περιοδο εμφανισης ενος λεωφορειου: (9:25 - 7:00)/3 = (2 h + 25 min)/3 = 145/3 min = 48.3... min ειναι η περιοδος εμφανισης ενος λεωφορειου. •Η συχνοτητα των εμφανισεων λεωφορειων ειναι 3/(145 min). Οσο για το πως βρισκουμε την διαφορα ωρας αναμεσα σε 2 ωρες οι απαντησεις δωθηκαν πιο πανω αλλα ας ανακεφαλαιωσω: 1)Με αφαιρεση συμμιγων αριθμων φυσικα. 2)Με ορισμο μιας αρχικης χρονικης στιγμης, η οποια βολευει να ειναι η χρονικα πρωτη, και μετατροπη των χρονικων στιγμων απο συμμιγεις αριθμους σε απλους, και αφαιρεση της καθε χρονικης χρονικης στιγμης απο την αρχικη και αφαιρεση των προκυπτουσων αποτελεσματων. Πχ για το 1) > 6 h 15 min - 3 h 40 min ------------- Το 40 δεν αφαιρειται απο το 15 οποτε δανειζομαστε 1 ωρα απο τις 6 και ετσι μενουν 5 ωρες. Η μια ωρα που δανειστηκαμε εχει 60 λεπτα τα οποια μπαινουν στα 15 λεπτα που ειχαμε αρα εχουμε τωρα 60+15=75 λεπτα. Αρα: 5 h 75 min - 3 h 40 min ------------- 2 h 35 min Πχ για το 2) Χρονικη στιγμη 1: 3 h 40 min Χρονικη στιγμη 2: 6 h 15 min Διαλεγουμε σαν αρχικη χρονικη στιγμη την χρoνικη στιγμη 1. Μετατρεπουμε ολες τις χρονικες στιγμες σε απλους αριθμους: Χρονικη στιγμη 1: = 3 h 40 min = 3·60 min + 40 min = 220 min Χρονικη στιγμη 2: = 6 h 15 min = 6·60 min + 15 min = 375 min Αρχικη χρονικη στιγμη : = 220 min. Αρα: A1 = 220 min - 220 min = 0 min. A2 = 375 min - 220 min = 155 min. Και αρα αυτο που ζηταμε ειναι: A1-A2 = 155 min - 0 min = 155 min τελικα φαινεται οτι ειναι δυσκολο για ενα παιδι 10 χρ να κανει αυτες τις πραξεις. Ο τρόπος του Praetorian φαινεται πιο πρακτικος και με μικροτερο βαθμο δυσκολιας απο τους άλλους τρόπους που αναφερατε αλλα επισης δυσκολο για το παιδί. Η αφαιρεση συμμιγων αριθμων ειναι αυτη που θα πρεπει να χρησιμοποιηθει απο ενα 10χρονο παιδι. Και αυτο γιατι ειναι πολυ κοντα σε αυτο που ξερει για την απλη αφαιρεση και δεν χρειαζεται περαιτερω σκεψη.
leftermann Δημοσ. 11 Ιανουαρίου 2009 Δημοσ. 11 Ιανουαρίου 2009 ... Η απαντηση που εδωσες δεν ειναι η συχνοτητα εμφανισης ενος λεωφορειου αλλα η περιοδος εμφανισης ενος λεωφορειου. Πχ αν ενα λεωφορειο περασει απο μια σταση στις 7:00 και μετα ξανα στις 7:35 της ιδιας ημερας τοτε λεμε οτι: •Η περιοδος εμφανισης ενος λεωφορειου απο αυτη τη σταση ειναι 35 min . •Η συχνοτητα των εμφανισεων λεωφορειων απο αυτη τη σταση ειναι 1/(35 min) . Αν τωρα μας ζηταει την μεση περιοδο εμφανισης λεωφορειου ή τη μεση συχνοτητα εμφανισης λεωφορειων για το νοσοκομειο πχ: Νοσοκομειο 7h00 7h35 7h59 9h25 Τοτε παιρνουμε τις ακρες τιμες και διαιρουμε δια του 3. Δηλαδη: •Για περιοδο εμφανισης ενος λεωφορειου: (9:25 - 7:00)/3 = (2 h + 25 min)/3 = 145/3 min = 48.3... min ειναι η περιοδος εμφανισης ενος λεωφορειου. •Η συχνοτητα των εμφανισεων λεωφορειων ειναι 3/(145 min). Οσο για το πως βρισκουμε την διαφορα ωρας... ρε συ κροκόδειλε, το βρίσκεις σωστό να μιλάει καμιά ώρα σε 10χρονο κοριτσάκι ο πατέρας του για την περίοδο του λεωφορείου; Να ήταν η μάνα, παλεύονταν...
DIMITRISG Δημοσ. 11 Ιανουαρίου 2009 Μέλος Δημοσ. 11 Ιανουαρίου 2009 η αληθεια ειναι οτι δεν εχω και πολυ υπομονη οποτε τις τα εδωσα στο πιατο τις απαντησεις επισυναπτω και μια εικονα απο την ασκηση (Ν° 6), στα γαλλικα αλλα μοιαζουν με τα αγγλικα ωραια η αναπτυξη σου κροκοδειλε
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.