Προς το περιεχόμενο

Γενική ερώτηση για VGAs


capitan

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Καλή χρονιά!

Γιατί λέμε ότι κάποιος δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την τάδε "δυνατή" κάρτα γραφικών λόγω αδύναμου επεξεργαστή?

Κάπου διάβασα ότι ουσιαστικά η GPU εκτελεί ήδη αποκωδικοποιημένες εντολές που της έχουν έρθει από τη CPU, γι αυτό κ η ταχύτητα του επεξεργαστή μετράει. Ισχύει?

Δημοσ.
Καλή χρονιά!

Γιατί λέμε ότι κάποιος δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την τάδε "δυνατή" κάρτα γραφικών λόγω αδύναμου επεξεργαστή?

Κάπου διάβασα ότι ουσιαστικά η GPU εκτελεί ήδη αποκωδικοποιημένες εντολές που της έχουν έρθει από τη CPU, γι αυτό κ η ταχύτητα του επεξεργαστή μετράει. Ισχύει?

 

[προσωπική άποψη, μπορεί να είναι και λάθος]

 

Χοντρικά λοιπόν...

Όπως λέει και το όνομα του, ο CPU είναι ‘κεντρική μονάδα επεξεργασίας’, αυτός λοιπόν συντονίζει όλα τα άλλα εξαρτήματα σε ένα pc... Όταν τρέχεις λοιπόν ένα παιχνίδι, συνεργάζονται, η RAM, η κάρτα γραφικών, ο σκληρός δίσκος και η ίδια η cpu (σε physics, Α.Ι. κτλπ)... Όλα αυτά πρέπει να λειτουργούν αρμονικά για να δείς το αποτέλεσμα στην οθόνη σου, και ο cpu συντονίζει τα δεδομένα από όλες αυτές τις συσκευές...

Ο επεξεργαστής λοιπόν μπορεί να επεξεργαστεί έναν Χ αριθμό δεδομένων σε ένα Α χρονικό διάστημα. Αν η κάρτα γραφικών μπορεί να επεξεργαστεί έναν Ψ αριθμό δεδομένων >X στο Α τότε η cpu θα δεχθεί μόνο το ποσό Χ (στο οποίο μπορεί να ανταπαξέλθει), και οι επιπλέον δυνατότητες της κάρτας γραφικών θα μείνουν αχρησιμοποίητες... Με λίγα λόγια o CPU καθυστερεί την GPU...

 

EDIT:

Von Neumann bottleneck

 

The separation between the CPU and memory leads to the von Neumann bottleneck' date=' the limited throughput (data transfer rate) between the CPU and memory compared to the amount of memory. In most modern computers, throughput is much smaller than the rate at which the CPU can work. This seriously limits the effective processing speed when the CPU is required to perform minimal processing on large amounts of data. The CPU is continuously forced to wait for needed data to be transferred to or from memory. Since CPU speed and memory size have increased much faster than the throughput between them, the bottleneck has become more of a problem.[/quote']

 

Εδώ εξηγεί το bottleneck μεταξύ CPU και μνήμης, με παρόμοιο τρόπο λειτουργεί (φαντάζομαι) και το bottleneck μεταξύ CPU & GPU, απλά οι ρόλοι είναι αντίστροφοι...

Δημοσ.

Σε γενικές γραμμές κάτι τέτοιο θα συνέβαινε σίγουρα, απλά είχα την -λάθος- εντύπωση ότι η GPU παίρνει μόνη της τις εντολές τις.

  • Moderators
Δημοσ.

Oυσιαστικα μιλαμε για ελλειψη επεξεργαστικης ισχυος, δηλαδη ''μπουκωνει'' ο επεξεργαστης με εντολες προς επεξεργασια με αποτελεσμα η καρτα γραφικων να μη δουλευει στο μεγιστο που θα επρεπε (αναλογα με το καθε παιχνιδι, σε ιδανικη περιπτωση στο 100% της).

Αρα εν τελει εμεις βλεπουμε μειωμενα frames στο παιχνιδι ή σπασιματα/κολληματα/αργηματα, ενω υπο κανονικες συνθηκες θα μπορουσε να αποδοσει καλυτερα.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...