capitan Δημοσ. 6 Ιανουαρίου 2009 Δημοσ. 6 Ιανουαρίου 2009 Καλή χρονιά! Γιατί λέμε ότι κάποιος δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την τάδε "δυνατή" κάρτα γραφικών λόγω αδύναμου επεξεργαστή? Κάπου διάβασα ότι ουσιαστικά η GPU εκτελεί ήδη αποκωδικοποιημένες εντολές που της έχουν έρθει από τη CPU, γι αυτό κ η ταχύτητα του επεξεργαστή μετράει. Ισχύει?
Alchemist` Δημοσ. 6 Ιανουαρίου 2009 Δημοσ. 6 Ιανουαρίου 2009 Καλή χρονιά!Γιατί λέμε ότι κάποιος δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την τάδε "δυνατή" κάρτα γραφικών λόγω αδύναμου επεξεργαστή? Κάπου διάβασα ότι ουσιαστικά η GPU εκτελεί ήδη αποκωδικοποιημένες εντολές που της έχουν έρθει από τη CPU, γι αυτό κ η ταχύτητα του επεξεργαστή μετράει. Ισχύει? [προσωπική άποψη, μπορεί να είναι και λάθος] Χοντρικά λοιπόν... Όπως λέει και το όνομα του, ο CPU είναι ‘κεντρική μονάδα επεξεργασίας’, αυτός λοιπόν συντονίζει όλα τα άλλα εξαρτήματα σε ένα pc... Όταν τρέχεις λοιπόν ένα παιχνίδι, συνεργάζονται, η RAM, η κάρτα γραφικών, ο σκληρός δίσκος και η ίδια η cpu (σε physics, Α.Ι. κτλπ)... Όλα αυτά πρέπει να λειτουργούν αρμονικά για να δείς το αποτέλεσμα στην οθόνη σου, και ο cpu συντονίζει τα δεδομένα από όλες αυτές τις συσκευές... Ο επεξεργαστής λοιπόν μπορεί να επεξεργαστεί έναν Χ αριθμό δεδομένων σε ένα Α χρονικό διάστημα. Αν η κάρτα γραφικών μπορεί να επεξεργαστεί έναν Ψ αριθμό δεδομένων >X στο Α τότε η cpu θα δεχθεί μόνο το ποσό Χ (στο οποίο μπορεί να ανταπαξέλθει), και οι επιπλέον δυνατότητες της κάρτας γραφικών θα μείνουν αχρησιμοποίητες... Με λίγα λόγια o CPU καθυστερεί την GPU... EDIT: Von Neumann bottleneck The separation between the CPU and memory leads to the von Neumann bottleneck' date=' the limited throughput (data transfer rate) between the CPU and memory compared to the amount of memory. In most modern computers, throughput is much smaller than the rate at which the CPU can work. This seriously limits the effective processing speed when the CPU is required to perform minimal processing on large amounts of data. The CPU is continuously forced to wait for needed data to be transferred to or from memory. Since CPU speed and memory size have increased much faster than the throughput between them, the bottleneck has become more of a problem.[/quote'] Εδώ εξηγεί το bottleneck μεταξύ CPU και μνήμης, με παρόμοιο τρόπο λειτουργεί (φαντάζομαι) και το bottleneck μεταξύ CPU & GPU, απλά οι ρόλοι είναι αντίστροφοι...
capitan Δημοσ. 6 Ιανουαρίου 2009 Μέλος Δημοσ. 6 Ιανουαρίου 2009 Σε γενικές γραμμές κάτι τέτοιο θα συνέβαινε σίγουρα, απλά είχα την -λάθος- εντύπωση ότι η GPU παίρνει μόνη της τις εντολές τις.
Moderators GeorgeMan Δημοσ. 6 Ιανουαρίου 2009 Moderators Δημοσ. 6 Ιανουαρίου 2009 Oυσιαστικα μιλαμε για ελλειψη επεξεργαστικης ισχυος, δηλαδη ''μπουκωνει'' ο επεξεργαστης με εντολες προς επεξεργασια με αποτελεσμα η καρτα γραφικων να μη δουλευει στο μεγιστο που θα επρεπε (αναλογα με το καθε παιχνιδι, σε ιδανικη περιπτωση στο 100% της). Αρα εν τελει εμεις βλεπουμε μειωμενα frames στο παιχνιδι ή σπασιματα/κολληματα/αργηματα, ενω υπο κανονικες συνθηκες θα μπορουσε να αποδοσει καλυτερα.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.