Προς το περιεχόμενο

Κουρδιστο Πορτοκαλι


p_under

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
Οι χιλιαδες αυτοι που ψηφισαν δεν ειναι ολος ο κοσμος.

Προφανως οσοι ειχαν καλη εντυπωση εσπευσαν να ψηφισουν. Οσοι καραφλιασαν δεν καθισαν να ασχοληθουν. Ετσι γινεται συνηθως.

 

Επιμενεις να λες για "ολοφανερες ανησυχιες" που περναει.

Ποιες ανησυχιες μπορει να περναει μια σχιζοφρενικη ομαδα χουλιγκανων?

Ο καθενας θα μπορουσε να κανει μια τετοια ταινια.

Ο kubrick δεν ειναι ο καθενας φιλε.Διαβασε λιγα πραγματα γι αυτον και μετα μιλα.

http://www.imdb.com/name/nm0000040/bio αμα ψαξεις θα δεις οτι ψηφιστηκε 4ος καλυτερος σκηνοθετης στο empire.

  • Απαντ. 206
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

Το "Κουρδιστό Πορτοκάλι" είναι μια ταινία που αναφέρεται στη βία και συζητεί τους τρόπους καταστολής της, προβάλλοντας το γεγονός ότι δεν είναι όλοι θεμιτοί. Ο Κιούμπρικ θέτει τo δίλημμα αν είναι σωστότερο, ηθικότερο, να φυλακίζεις κάποιον κακό, να του αφαιρείς την ελευθερία του για τα κρίματά του ή να τον μετατρέπεις σε κουρδιστό πορτοκάλι, δηλαδή να του στερείς την ελεύθερη βούληση, να είναι φαινομενικά ένας ζωντανός οργανισμός με χυμούς, αλλά να έχει ένα κουρδιστήρι μέσα του. "Αν δεν υπάρχει ελεύθερη βούληση, αν δεν υπάρχει η έννοια της επιλογής, ο άνθρωπος σταματά να υφίσταται ως άνθρωπος". Αυτή είναι η θέση του Anthony Burgess, συγγραφέα του βιβλίου το "Κουρδιστό Πορτοκάλι", το οποίο προκάλεσε πολλούς να το γυρίσουν σε ταινία.

Οι Rolling Stones σκέφτονταν στα μέσα της δεκαετίας του '60 να το μεταφέρουν στη μεγάλη οθόνη με τον Mick Jagger στο ρόλο του Αλεξ και τους λοιπούς Stones στους ρόλους των Droogs. Ο Ken Russell, επίσης, είχε ενδιαφερθεί το 1968 να μεταφέρει το βιβλίο του Μπέργκες, αλλά τελικά προτίμησε τη μεταφορά του βιβλίου του Huxley. Αυτές οι συμπτώσεις δηλώνουν ότι η αρχή της δεκαετίας του '70 ήταν έτοιμη να δεχτεί την οπτική μετάφραση μιας ανομολόγητης υποβόσκουσας βίας που ξεκινούσε να εκδηλώνεται στην κοινωνία.

 

 

Οι κατηγορίες ότι ταινίες αυτού του είδους επηρεάζουν τα νεαρά άτομα και τα σπρώχνουν μέσω του μιμητισμού σε πράξεις βίας είναι ένα πολύ φθηνό άλλοθι για καλλιτεχνική λογοκρισία. Από το 1962, που εκδόθηκε το βιβλίο του Μπέργκες, τέτοιου τύπου κατηγορίες ήταν συχνές και συνήθεις. Οι κριτικοί της εποχής ασχολήθηκαν περισσότερο με αυτές παρά με την ιδιοφυή νέα γλώσσα που επινόησε ο συγγραφέας. Ο Μπέργκες δεν ήθελε να χρησιμοποιήσει την τρέχουσα, της εποχής, διάλεκτο των εφήβων, γιατί ήξερε ότι αυτή γρήγορα θα ξεπεραστεί. Έτσι, κατασκεύασε μια δική του γλώσσα, τη Nadsat, με πολλά δάνεια από το ρωσικό λεξιλόγιο, την αγγλική λαϊκή γλώσσα και μερικές τσιγγάνικες ρίζες.

 

Το βιβλίο ήταν χωρισμένο σε 21 κεφάλαια, σε τρεις ενότητες των επτά κεφαλαίων. Στις ΗΠΑ όμως, για λόγους διάφορους και σημαντικούς, το τελευταίο κεφάλαιο δεν μεταφράστηκε ποτέ. Στο 21ο κεφάλαιο ο Αλεξ μεγαλώνει, η διέξοδός του στην κακία σταματά, ενηλικιώνεται και θέλει να κάνει πράγματα που κάνουν οι ενήλικοι: οικογένεια και παιδιά. Όλη η ανάγκη για κακία εξαλείφεται μέσα στα χρόνια, σαν να ήταν μια παιδική αρρώστια, μια διοχεύτεση περίσσειας ενέργειας στο κακό. Ο Κιούμπρικ για δικούς του λόγους διάλεξε την αμερικανική εκδοχή και σταμάτησε στο εικοστό κεφάλαιο. Ο Αλεξ συμμορφώνεται, θεωρεί ότι γιατρεύτηκε. (Από την κακία; Όχι, βέβαια, από τη θεραπεία).

 

Στο "Κουρδιστό Πορτοκάλι" παρακολουθούμε τον Αλεξ χωρίς καμία μα καμία έστω και ελάχιστη υποψία κριτικής. Όλη η ταινία περιγράφεται μέσα από τη ματιά του Αλεξ. Ξεκινά με τρεις σκηνές στις οποίες γίνεται η αυτοπαρουσίασή του -μην ξεχνάμε ότι είναι ο αφηγητής μας. Και οι τρεις αρχίζουν με ένα κοντινό πλάνο που ανοίγει, ανοίγει και στιλιζάρεται σε ένα γενικό όπου παρουσιάζονται τα πρόσωπα του εκάστοτε δράματος. Μετά, ο Αλεξ διηγείται με χαρούμενα χρώματα, ζωντανές νεανικές κινήσεις (της μηχανής) τη ζωή του. Τα πλάνα με τους ιδιαίτερα ευρυγώνιους φακούς λειτουργούν άψογα αφηγηματικά, δηλώνοντας σαφέστατα και με απλό εντέλει αλλά έξοχης αισθητικής τρόπο τις συναισθηματικές του καταστάσεις.

 

Η μουσική παίζει έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στη διήγησή του και κατ' επέκταση στην κινηματογραφική αφήγηση. Κλασικά κομμάτια όπως ο Γουλιέλμος Τέλος (εισαγωγή), διασκευασμένο εμπνευσμένα από τον Walter Carlos, η Ενάτη του Μπετόβεν ή η Κλέφτρα Κίσσα του Ροσίνι, περιβάλλουν ολόκληρες σκηνές, καμιά φορά και δύο ολόκληρες σκηνές, μεταφέροντας την αίσθηση των πραγμάτων που έχουν ο Αλεξ και οι φίλοι του. Αυτές οι μουσικές δεν είναι σχόλια, δεν λειτουργούν συνοδευτικά, επεξηγηματικά ή συναισθηματικά πάνω στο θεατή. Δεν είναι μουσικές του σκηνοθέτη. Είναι μουσικές του ήρωα, ανήκουν στην αφήγηση του ήρωα, περιγράφουν τα δικά του συναισθήματα και γι' αυτόν ακριβώς το λόγο ο Κιούμπρικ τις αφήνει φανερά ασύγχρονες με την εικόνα. Όλα τα στοιχεία της ταινίας ανήκουν στον έφηβο Αλεξ: τα έντονα χρώματα, τα εντυπωσιακά κάδρα, η εμμονή του στην κλασική μουσική, η ιδιαίτερη διάλεκτος, οι εφηβικές κινήσεις της μηχανής (προσέξτε την κίνηση της κάμερας όταν βγαίνει από το δωμάτιό του το πρωί που δεν πάει στο σχολείο, κεφάλαιο 9, και θα σας γίνει αμέσως κατανοητή η έκφραση "εφηβική κίνηση").

Πηγη http://www.in.gr

Δημοσ.
i rofled hard at this one...

 

Eλα βρε συ, εχουν δικιο τα παιδια... Δεν ειναι δυνατον να θεωρηθει καποιος σοβαρος εαν δεν εχει καταλαβει το τελος του Τerminator 2 !

:lol:

 

Το εχω δει στην tv το εργο σκηνες σκηνες και καταλαβα πληρως τι ειπε...ποσο πιο λιανα να στο κανει?Ειναι σαν να τον κοροιδευεις...

Ok, μου ειπε "έδωσε το χειριστήριο στην Κόνορ να τον κατεβάσει μέσα", οτι καταλαβες καταλαβα... Τελοσπαντων, δεν ειναι τοσο σημαντικο για να το κανουμε θεμα.

Οκ φιλος ειναι μαπα η ταινια και εσυ θα εκανες καλυτερη το 1971 ειμαι σιγουρος να σταματησουμε να βιαζουμε το τοπικ?

Ποιος βιαζει το τοπικ?

 

Δεν είναι όλοι εναντίον σου.

Και θα σε συμβούλευα να δώσεις στο topic λίγο περιθώριο να... αναπνεύσει. Νομίζω ότι ήσουν σαφής με την άποψή σου....

Eναντιον μου ειναι οσοι με βριζουν(επειδη δεν καταλαβα το τελος του Terminator 2, επειδη δεν μου αρεσει το Koυρδιστο Πορτοκαλι, επειδη-σε αλλο τοπικ-δεν βρισκω αστειες τις διαφημισεις της Nova... ελεος δηλαδη με καποιους:-()

Κι εσυ ακομα με αδικεις οταν μου λες "να δωσω λιγο περιθωριο στο τοπικ να αναπνευσει" λες και εγω προκαλω το προβλημα, δηλαδη να μην απανταω στις προσωπικες επιθεσεις?

Για την ιστορία, τα link τα έβαλα γιατί πρόκειται για δυο αξιολογα site, όπου ακούγονται με επιχειρήματα (στις αναλυτικές κριτικές έστω) και οι δύο απόψεις. Το ότι κάποιοι συμφωνούν με τη δική σου άποψη, δεν αποκλείει την ύπαρξη άποψης από τους υπόλοιπους που διαφωνούν.

Aκριβως, αυτο λεω κι εγω. Υπάρχουν και οι 2 αποψεις αλλα, οπως βλεπεις, εδω στο forum καποιοι δεν ανεχονται αντιθετη απ τη δικη τους αποψη και σε περιλουζουν με πολλα κοσμητικα:-)

 

Ο kubrick δεν ειναι ο καθενας φιλε.Διαβασε λιγα πραγματα γι αυτον και μετα μιλα.

http://www.imdb.com/name/nm0000040/bio αμα ψαξεις θα δεις οτι ψηφιστηκε 4ος καλυτερος σκηνοθετης στο empire.

 

Δεν καταλαβες τι ειπα(τον Κιουμπρικ τον ξερω, δεν ειμαι χθεσινος. Σημειωσε πως το οτι ψηφιστηκε στο empire δε λεει τιποτα γιατι ελαχιστοι γνωριζουν αυτο το empire).

Ειπα οτι αυτο το εργο ηταν τοσο απλο που ο καθενας θα το εκανε: μια παρεα σχιζοφρενων χουλιγκανων που εγκληματει, βιαζει και καταστρεφει... Σπουδαια τα λαχανα και βαθυστοχαστη ιδεα...:-)

Δημοσ.

@george___ μια ερωτηση η ταινια για σενα τελειωσε στον βιασμο απο εκει και περα την ειδες?ή την εκανες delete απο εκει κ μετα?

 

Ακομα ρωτας για το τερμινατορ οκ...μηπως να την δεις μιπως λεω εγω?

 

Κανεις δεν ειναι εναντιον σου απλα εσυ εισαι εναντιον της λογικης.

Δημοσ.

H λογικη η δικη σου δεν ειναι υποχρεωτικα λογικη ολων. Κρατησε το αυτο υποψη σου.

 

Ολους αυτους στο pοst #42 τους θεωρεις παραλογους?

Δημοσ.

Ρε φιλος ειλικρινα καταντησε κοντρουλα το ολο θεμα δεν εχει νοημα και να απαντησω θα βρεις τροπο να απαντησεις και απο την στιγμη που ειναι κουραστικο αυτο αποχωρω εγω απο το τοπικ δεν θελω να του κανω αλλη ζημεια.

 

Και το κρατησα και αυτο που ειπες ευχαριστω για την συμβουλη...

Δημοσ.
...δεν εχει νοημα και να απαντησω θα βρεις τροπο να απαντησεις και απο την στιγμη που ειναι κουραστικο αυτο αποχωρω εγω απο το τοπικ

Nαι, οπως βρισκεις τροπο εσυ, ετσι θα βρω κι εγω...

Δεν τη καταλαβαινω αυτη τη νοοτροπια που εχετε ορισμενοι, θεωρειτε οτι εσεις κατεχετε την μονη απολυτη αληθεια και οποιος δε συμφωνει στο πυρ το εξωτερο.

Κι οταν τα βρειτε σκουρα, οπως πριν που ρωτησα "καλα, ολοι αυτοι που βρισκουν μαπα τη ταινια, τι ειναι?" τοτε αποχωρειτε:rolleyes:

Δημοσ.
George δεν μπορείς να χαρακτηρίσεις "πατάτα" μία ταινία που κατά γενική ομολογία είναι αριστούργημα.

Μπορείς να πεις μέχρι και "δεν μου αρέσει" αν το θεωρείς αντιαισθητικό.

Να λάβεις μία απάντηση " οκ, γούστο σου", και να τελειώσει εκεί το θέμα.

 

Το να αποκαλείς την συγκεκριμένη ταινία "πατάτα" είναι τουλάχιστον προκλητικό.

 

Η ταινία δεν έχει κρυφά νοήματα, αυτά που θέλει να περάσει τα περνάει φανερώτατα.

Το να τα χαρακτηρίζεις ασόβαρα και χωρίς ειρμό, δεν υποβαθμίζεις την ταινία, αλλά το επίπεδό σου σαν θεατής.

 

 

okie, let's flame now!

 

συμφωνω κ η αντιδραση μου ηταν τετοια διοτι ειπωθηκαν η λεξεις πατατα, κ κατι τετοια,ας ελεγε τουλαχιστον οτι δεν του αρεσε κ οτι δεν την θεωρει καλη ..

 

 

-----Προστέθηκε 21/12/2008 στις 04 : 51 : 46-----

 

 

Οι χιλιαδες αυτοι που ψηφισαν δεν ειναι ολος ο κοσμος.

Προφανως οσοι ειχαν καλη εντυπωση εσπευσαν να ψηφισουν. Οσοι καραφλιασαν δεν καθισαν να ασχοληθουν. Ετσι γινεται συνηθως.

 

Επιμενεις να λες για "ολοφανερες ανησυχιες" που περναει.

Ποιες ανησυχιες μπορει να περναει μια σχιζοφρενικη ομαδα χουλιγκανων?

Ο καθενας θα μπορουσε να κανει μια τετοια ταινια.

 

εγω παντως αν καραφλιαζα θα της εδινα 0, δεν νιμοζω οτι πηρε τετοιες βαθμολογιες επειδη οι υπολοιποι που δεν την γουσταραν απλα δεν ψηφισαν....

 

 

-----Προστέθηκε 21/12/2008 στις 04 : 53 : 40-----

 

 

Eιμαι που αν τους ρωτησεις κραταει ουδετερη σταση για την ταινια δεν ειναι του γουστου μου αλλα ειναι καλη πολυ προχωρημενη για την εποχη της πολυ φουτουριστικο περιβαλλον πολυ ωραια δομημενη ειναι κατι σαν το matrix τις εποχης 70" αλλα με πιο καλιτεχνικη αποψη και θεωρω πολυ κουτο να την σχολιαζεις τοσο ρηχα ειλικρινα αναθεμα αν καταλλαβες καν τα προβλεπομενα για τον μεσου νου ανθρωπο.

Και ξανατονιζω ειναι καλη ταινια οχι του γουστου μου αλλα δεν παυει να ειναι κατι το τοσο διαφορετικο στον χωρο και οφιλουμε να το σεβομαστε καπως...

 

Χαιρομαι που μπαινεις κ στην διαδικασια διαλογου αλλα δες την λιγο χωρις προκαταληψη και ισως δεις τα μηνυματα που ηθελε να περασει(οτι δεν θα σαρεσει παλι δεν νομιζω να αλλαξει γιατι αυτα ειναι γουστα παντα)

 

Υ.Γ Μην περιμενεις (χωρις να θελω να σε θιξω φιλος) να σε παρουν καποιοι σοβαρα οταν μετα απο πολυ καλη επεξηγηση ακομα να καταλαβεις πως πεθανε ο terminator στο 2:rolleyes:

 

πολυ καλη αντιμετωπιση του θεματος φιλε...

Δημοσ.
Eλα βρε συ, εχουν δικιο τα παιδια... Δεν ειναι δυνατον να θεωρηθει καποιος σοβαρος εαν δεν εχει καταλαβει το τελος του Τerminator 2 !

:lol:

 

 

Ok, μου ειπε "έδωσε το χειριστήριο στην Κόνορ να τον κατεβάσει μέσα", οτι καταλαβες καταλαβα... Τελοσπαντων, δεν ειναι τοσο σημαντικο για να το κανουμε θεμα.

Ποιος βιαζει το τοπικ?

 

 

Eναντιον μου ειναι οσοι με βριζουν(επειδη δεν καταλαβα το τελος του Terminator 2, επειδη δεν μου αρεσει το Koυρδιστο Πορτοκαλι, επειδη-σε αλλο τοπικ-δεν βρισκω αστειες τις διαφημισεις της Nova... ελεος δηλαδη με καποιους:-()

Κι εσυ ακομα με αδικεις οταν μου λες "να δωσω λιγο περιθωριο στο τοπικ να αναπνευσει" λες και εγω προκαλω το προβλημα, δηλαδη να μην απανταω στις προσωπικες επιθεσεις?

 

Aκριβως, αυτο λεω κι εγω. Υπάρχουν και οι 2 αποψεις αλλα, οπως βλεπεις, εδω στο forum καποιοι δεν ανεχονται αντιθετη απ τη δικη τους αποψη και σε περιλουζουν με πολλα κοσμητικα:-)

 

 

 

Δεν καταλαβες τι ειπα(τον Κιουμπρικ τον ξερω, δεν ειμαι χθεσινος. Σημειωσε πως το οτι ψηφιστηκε στο empire δε λεει τιποτα γιατι ελαχιστοι γνωριζουν αυτο το empire).

Ειπα οτι αυτο το εργο ηταν τοσο απλο που ο καθενας θα το εκανε: μια παρεα σχιζοφρενων χουλιγκανων που εγκληματει, βιαζει και καταστρεφει... Σπουδαια τα λαχανα και βαθυστοχαστη ιδεα...:-)

 

φιλε σορρυ για την συμπεριφορα μου αλλα θελω να πω απλα κατι,επειδη ειπες εισαι κινηματογραφοφιλος κ μπραβο σου κ οπως ειπες δεν εισαι χθεσινος παλι μπραβο σου ...δεν νομιζω οτι το εργο ηταν τοσο απλο ...ιδιετερα σε εκεινη την εποχη..

κ ο σκηνοθετης παρουσιαζει την παρεα που λες που στο πολυ χοντρο αυτο ειναι το εργο...να βιαζει κ.τ.λ. αλλα αλλο ειναι το θεμα της ταινιας οχι αυτα που κανουν τα παιδια εκεινα αλλα η κοινωνια σε ολους τους αλλους ,στην συνειδηση κ την νοημοσυνη του καθε νεου που εχει ονειρα τα οποια βγαινουν ανεκπληρωτα κ ερχονται μαζι κ οι νεανικες αντιδρασεις κ αλλα πολλα βεβαια που υπαρχουν σε αναλυσεις της ταινιας....

Δημοσ.
Αν δεν είσαι συντάκτης του in.gr (και συγκεκριμένα η Ηλέκτρα Βενάκη) καλό θα ήταν να παραθέσεις και την πηγή του κειμένου, ε.

 

http://www.in.gr/ath/cine/orange.asp?id=3'>http://www.in.gr/ath/cine/orange.asp?id=3

 

Πως και δεν έβαλες και τις εικόνες; :lol:

 

Δεν ειδες οτι στο τελος του αρθρου εβαλα οτι πηγη ειναι το http://www.in.gr

  • Super Moderators
Δημοσ.
Eλα βρε συ, εχουν δικιο τα παιδια... Δεν ειναι δυνατον να θεωρηθει καποιος σοβαρος εαν δεν εχει καταλαβει το τελος του Τerminator 2 !

 

εμένα κάτι μου λέει ότι δεν έχεις δει καμία από τις 2 ταινίες...δεν εξηγείται αλλιώς :o

Δημοσ.

κ ο σκηνοθετης παρουσιαζει την παρεα που λες που στο πολυ χοντρο αυτο ειναι το εργο...να βιαζει κ.τ.λ. αλλα αλλο ειναι το θεμα της ταινιας οχι αυτα που κανουν τα παιδια εκεινα αλλα η κοινωνια σε ολους τους αλλους ,στην συνειδηση κ την νοημοσυνη του καθε νεου που εχει ονειρα τα οποια βγαινουν ανεκπληρωτα κ ερχονται μαζι κ οι νεανικες αντιδρασεις κ αλλα πολλα βεβαια που υπαρχουν σε αναλυσεις της ταινιας....

 

Τίποτα από τα παραπάνω δεν υπάρχει στην ταινία. Το ερώτημα της ταινίας είναι απλό: πρέπει ή δε πρέπει το κράτος να χρησιμοποιήσει την Ψυχολογία (επιστήμη) για να μετατρέψει τους κακούς σε καλούς; Αυτό λέγεται behavioral modification και ήταν κάποτε της μόδας.

 

Ανόητο ερώτημα μιας εποχής στην οποία κάποιοι πίστευαν ότι η ψυχολογία είναι όπως η Φυσική και οι υπολογιστές.

 

Και όλη η ταινία είναι όντως πατάτα. Ρηχοί χαρακτήρες. Απλοϊκές καταστάσεις. Σαχλές συμπτώσεις. Γελοία νοήματα. Στυλιστικές ανοησίες (άγγλος χούλιγκαν με ... λευκό κουστούμι, που ακούει ... κλασική μουσική!).

 

Η ταινία έγινε cult σε ένα περιορισμένο κύκλο αριστεριστών-προοδευτικών και με τον καιρό ο Κιούμπρικ (που ήταν μάνα στις δημόσιες σχέσεις) την προώθησε. Ούτε προφητική είναι (που λέγανε κάποτε) ούτε τίποτα. Μια μπαρούφα που την διαφήμισαν στους κατάλληλους κύκλους.

Δημοσ.

ε ρε δοξες το πορτοκαλι:lol:

 

εχετε πολυ γελιο. keep walking.....

 

review.

......(με βαρια μπασα φωνη)..εεεεεεεεεε ηταν ενας.....που φοραγε κατι ασπρα...εεεεεεεεεε...και μετα....ηθελε να το παιξει μαγκας....εεεεεεεεεε....και μετα...εεεεε......αλλα..παραλιγο να το φαει το κεφαλι του...εεεεεεε....και μετα..δεν θυμαμαι.....εεεεεεεε...και μετα.....στο τελος κερδισε........εεε....δεν ειμαι και σιγουρος ομως......

.....αλλα ηταν μια βλακεια....μην το δει κανεις.

 

ps: ουγκ!!!

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...