Προς το περιεχόμενο

OpenCL καλωσόρισες!


tmjuju

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
Ουσιαστικά μιλάμε για επιτάχυνση διεργασιών από τις gpu. Το γνωστό μέχρι τώρα CUDA (nvidia-physx) και stream (ATI-AMD-Havoc). Οι δύο δρόμοι που τραβούσαν τα δύο στρατόπεδα ήταν ασύμβατοι μεταξύ τους, με αποτέλεσμα να έχουμε επιτάχυνση από τις gpu μας ανάλογα με το software και τι αποφάσιζε να υποστηρίξει ο κατασκευαστής του. Π.x. Κάποια παιχνίδια υποστήριζαν physx, άλλα havoc κτλ. To OpenCL είναι ένα ανοικτό πρότυπο, που υποστηρίζεται πλέον και από AMD και από Nvidia, οπότε οι software developers δε χρειάζεται να γράψουν vendor optimized κώδικα. Απλά γράφουν σε OpenCL και τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνουν οι drivers των gpu μας.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/OpenCL

 

΄Εχεις μπερδέψει λίγο το CUDA με τα PhysX και όλα τα σχετικά αλλά δεν πειράζει. Κάτα βάση έχεις δίκιο:

 

http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=view&id=10906&Itemid=1

 

...αν και τα physics σε παιχνίδια ανεξάρτητα πως καταλήγουν εκεί επεξεργάζονται ήδη από τις GPU.

 

O στόχος του ΟpenCL είναι κατά πολύ ευρύτερος και όσον αφορά το γενικό πεδίο εφαρμογής αλλά και την εκμετάλλευση επεξεργαστικών πόρων σε ένα σύστημα. Δεν πρόκειται αποκλειστικά για επιτάχυνση general processing στις GPU. Η περιγραφή από την παραπομπή του wikipedia που έδωσες λέει:

 

OpenCL (Open Computing Language) is a language for programming heterogeneous data and task parallel computing across GPUs and CPUs.

 

...ετερογενής δεδομένα λέει ο ποιητής. ΄Οπως φαίνεται όμως η Μ$ θα εμμείνει στο D3D11 για το μελλοντικό λειτουργικό της και η Apple για άλλη μια φορά θα πρωτοπορήσει με τα δικά της λειτουργικά και επαγγελματικά συστήματα για να μπορεί να αντιγράψει η πρώτη στο μέλλον.

 

Το καλό της ιστορίας είναι ότι η υποστήριξη του OpenCL θα ξεκινήσει από πολύ χαμηλά δηλαδή ακόμα και SoCs (system on chips) για κινητά, PDAs, handhelds κλπ. όπου εδώ έχοντας CPU/GPU σε ένα chip και unified memory pool για αμφότερα η αποτελεσματικότητα οποιασδήποτε ετερογενής γλώσσας προγραμματισμού θα βοηθήσει ακόμα περισσότερο. Μέχρι στιγμής ο προγραμματιστής παίρνει το πρότυπο hardware και επιλέγει την μονάδα που έχει τις μεγαλύτερες επιδόσεις αφήνοντας τους άλλους πόρους ανεκμετάλλευτους. Τώρα πια θα έχει την δυνατότητα αν το θελήσει να εκμεταλλευτεί ακόμα και τους πιο αδύναμους πόρους και να μειώσει ένα παραπάνω την μάχη για πόρους εύρους μνήμης που είναι δεδομένη για SoCs.

 

Περίπου το 80% των σημερινών κινητών που έχουν επεργαστή γραφικών είναι MBX της Imagination Technologies και το δεύτερης γενιάς SGX που θα υποστηρίξει και αυτό OpenCL έχει ήδη εμφανιστεί σε κινητά στην Ιαπωνία και σε πλείστες συσκευές που βασίζονται στο Intel Atom (GMA500). Nα σημειώσουμε εδώ ότι η Μ$ σε αυτή την αγορά δεν έχει ιδιαίτερη επιτυχία με τα λειτουργικά/ΑΡΙ της. Kυριαρχούν πράγματα όπως SymbianOS, Linux, OpenGL_ES και άλλα.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...