john2gr Δημοσ. 18 Οκτωβρίου 2009 Δημοσ. 18 Οκτωβρίου 2009 Πάνε να κάνουν κάτι ανάλογο με το Battle.net απ' ότι κατάλαβα. Γενικά dedicated servers όπως τους ξέρουμε δεν θα υπάρχουν (πράγμα αναγκαίο για τις περισσότερες clans). Hell, δεν θα υπάρχει καν server list for crying out loud! Οι servers θα είναι ΙΔΙΟΙ, όλα σε default ρυθμίσεις. Κοινώς ξεχάσε το "το chopper να έχει hp 100, εσύ 200, ο αμερικάνος 201.33, o κινέζος 421.57". Default πράγματα μονάχα! Με απλά λόγια, πάνε να προσφέρουν την ίδια εμπειρία σε όλες τις πλατφόρμες... ακόμη κι αν αυτό είναι χαζό (μιας και τα ίδια είχε πάει στην αρχή να κάνει η Epic Games στο UT3, την έφαγε στον κώλο και αποφάσισε να διορθώσει κάπως τα πράγματα)
_BASSstarlet_ Δημοσ. 18 Οκτωβρίου 2009 Δημοσ. 18 Οκτωβρίου 2009 Μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος, πως θα αποτρέπεται η δημιουργία dedicated server?
Athanasios2104 Δημοσ. 18 Οκτωβρίου 2009 Δημοσ. 18 Οκτωβρίου 2009 Μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος, πως θα αποτρέπεται η δημιουργία dedicated server? Αμά δεν έχεις τα αρχεία να το στήσεις, δεν το στήνεις. Αυτό είναι το μόνο εύκολo... Πάντως johny, διάβασε λίγο το PS που έβαλα στο παραπάνω post μου (μετά το edit). Δεν είμαι καχύποπτος, άλλα κάτι δεν μου αρέσει στην όλη ιστορία.
john2gr Δημοσ. 18 Οκτωβρίου 2009 Δημοσ. 18 Οκτωβρίου 2009 Αμά δεν έχεις τα αρχεία να το στήσεις, δεν το στήνεις. Αυτό είναι το μόνο εύκολo... Πάντως johny, διάβασε λίγο το PS που έβαλα στο παραπάνω post μου (μετά το edit). Δεν είμαι καχύποπτος, άλλα κάτι δεν μου αρέσει στην όλη ιστορία. Ο λόγος είναι απλός Name Robert Bowling Location Thousand Oaks, CA Web: http://www.fourzerotwo.com Bio: Gamer / Geek / Creative Strategist at Infinity Ward. We make video games (Modern Warfare 2 & Call of Duty series). Previously worked in Music and Print.
Dennisbest Δημοσ. 18 Οκτωβρίου 2009 Δημοσ. 18 Οκτωβρίου 2009 Γνωριζει κανεις αν θα μπορουμε να παιζουμε σε LAN ;
Athanasios2104 Δημοσ. 18 Οκτωβρίου 2009 Δημοσ. 18 Οκτωβρίου 2009 Γνωριζει κανεις αν θα μπορουμε να παιζουμε σε LAN ; Αν όντως όλα αυτά περί no-dedicated servers είναι αλήθεια, τότε δεν θα σε ενδιαφέρει και πολύ (γιατί πολύ απλά κανένας PC gamer δεν θα το αγοράσει ).
john2gr Δημοσ. 18 Οκτωβρίου 2009 Δημοσ. 18 Οκτωβρίου 2009 (επεξεργασμένο) Server lists και dedicated servers ΟΠΩΣ ΤΟΥΣ ΞΕΡΑΜΕ (το τονίζω αυτό) δεν θα υπάρχουν. Αντ' αυτού θα υπάρχουν friend lists και matchmaking. Τα public matches θα γινόνται σε dedicated servers (για smooth gameplay κοινώς) αλλά οι clans θα τα βρουν σκούρα αφού δεν θα μπορούν να στήσουν τους servers τους με τις επιλογές που θέλουν (ξέρετε, τα κλασικά που λένε "no GL" και τα σχετικά). Κοινώς, τα πράγματα γίνονται περισσότερο mainstream (μην ξεχνάμε και το 16 players max). Σε γενικά πλαίσια, σκεφτείτε το σαν μια μίξη του Battle.net με το GFWL Edit: Ούτε λίγο... ούτε πολύ... εκτοξεύτηκε το petition στα 30000 άτομα μέσα σε μιάμιση μέρα!!!!!!! Επεξ/σία 18 Οκτωβρίου 2009 από john2gr
giorgos147 Δημοσ. 18 Οκτωβρίου 2009 Δημοσ. 18 Οκτωβρίου 2009 Εγώ δεν έχω καταλάβει τι έχει γίνει. Δε θα μπορείς να παίξεις online όπως παλιά που απλά έμπαινες, επέλεγες server και έπαιζες; Κοινώς, αν το ζητήσουμε από τα μαύρα περίπτερα, δε θα έχουμε πρόβλημα;...
Athanasios2104 Δημοσ. 19 Οκτωβρίου 2009 Δημοσ. 19 Οκτωβρίου 2009 Server lists και dedicated servers ΟΠΩΣ ΤΟΥΣ ΞΕΡΑΜΕ (το τονίζω αυτό) δεν θα υπάρχουν. Αντ' αυτού θα υπάρχουν friend lists και matchmaking. Τα public matches θα γινόνται σε dedicated servers (για smooth gameplay κοινώς) αλλά οι clans θα τα βρουν σκούρα αφού δεν θα μπορούν να στήσουν τους servers τους με τις επιλογές που θέλουν (ξέρετε, τα κλασικά που λένε "no GL" και τα σχετικά). Κοινώς, τα πράγματα γίνονται περισσότερο mainstream (μην ξεχνάμε και το 16 players max). Σε γενικά πλαίσια, σκεφτείτε το σαν μια μίξη του Battle.net με το GFWL Edit: Ούτε λίγο... ούτε πολύ... εκτοξεύτηκε το petition στα 30000 άτομα μέσα σε μιάμιση μέρα!!!!!!! ΠΟΙΟΣ ΗΡΘΕ?!?!?! Καλά, με βλέπω με cod4 μέχρι το Bad Company 2...
giorgos147 Δημοσ. 19 Οκτωβρίου 2009 Δημοσ. 19 Οκτωβρίου 2009 Κλασικά πράγματα Γαμάει Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει τι έχει γίνει;...
antonl Δημοσ. 19 Οκτωβρίου 2009 Δημοσ. 19 Οκτωβρίου 2009 Γαμάει Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει τι έχει γίνει;... Για την ταινία δεν ξέρω, την είχε Πέμπτη η ΝΕΤ. Για το παιχνίδι, λίγο scroll up
Athanasios2104 Δημοσ. 19 Οκτωβρίου 2009 Δημοσ. 19 Οκτωβρίου 2009 Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει τι έχει γίνει;... Εν ολίγοις και επί της ουσίας, αν έχεις 40-60 ευρά για console game, τότε το MW2 είναι για σένα. Αλλιώς το προσπερνάς...
john2gr Δημοσ. 20 Οκτωβρίου 2009 Δημοσ. 20 Οκτωβρίου 2009 Είναι θεοί λέμε :lol: ---------- Το μήνυμα προστέθηκε στις 22:28 ---------- Επίσημη απάντηση της Infinity Ward: Modern Warfare fansite bashandslash.com recently reported that Infinity Ward is removing dedicated server functionality from Call of Duty: Modern Warfare 2. With dedicated servers and the server browser that comes with them replaced with custom-built matchmaking, PC gamers will have an online experience functionally identical to console players. Among other things, this means that clans can't run their own servers with their own mods and rulesets for their own private (or public, if they feel like crushing some scrubs for giggles) use. Predictably, nerds across world took to the Internet with a wailing and a gnashing of teeth that would make the Left 4 Dead community proud. An online petition to bring back dedicated servers at the time of this writing stands at 100,000+ signatures. However -- and this may shock some gamers with advanced persecution complexes -- this move was not made to tweak the noses of the PC community. Infinity Ward heads Jason West and Vince Zampella explain the decision as a conscious effort to improve their game for the vast majority of their players. "We're just prioritizing the player experience above the modders and the tuners," says West. He points toward the mounting feedback IW has received from PC fans of Modern Warfare who couldn't find a decent server to play on between all of the cheaters, the insular communities, and huge skill level disparities that the original game's community fractured into. "We thought maybe it would be cool if the fans could play the game," he laughs. IW says that gameplay concerns for the majority of MW2 players are the overriding reasons for the decision. Zampella downplays the obvious piracy prevention angle (IW has cited numbers of people online playing illegal copies of Modern Warfare up to 60 percent). "The Steam stuff helps with the piracy. I don't know that the matchmaking stuff does," he notes. West takes a shot at the motives behind some of the outrage, noting that there's money to made by selling dedicated servers and adspace on them: "It's a little dubious. Some of the people complaining are complaining with their pocketbook." Again and again during our conversation, West and Zampella hammer the point that hardcore PC players lose very little to this change relative to the returns that casual to moderate fans will see. Clans can set up private matches to do their training or what have you; all they lose is the ability to customize the game on a deeper level with mods and such. Infinity Ward sees the addition of solid matchmaking and community support like IW-run tournaments to the PC as a huge win, and not something that could be done under the old system. Why not have both? West does not want to include dedicated servers alongside the custom-built backend, stating that it would just "bifurcate the community." I recently broke news on a PC community member’s podcast that Modern Warfare 2 would be introducing a completely new backend infastructure called IWNET that would allow matchmaking for multiplayer games on PC. The news, by default, means no more browsing through a Server List for a server with the settings / ping you want among other things, and sent shockwaves through the hardcore PC community, leading to many more questions than answers as to ‘HOW’ this would work, and if it would really be better for the PC community as a whole. Questions, assumptions, and speculation I intend to dispel. Call of Duty: Modern Warfare 2 is actually the biggest investment Infinity Ward has ever made into the PC version of our games. It’s also the most feature-rich PC version we’ve ever made. IWNET takes the benefits of dedicated servers and allows them to be utilized and accessed by every player, out of the box, while removing the barrier to entry for players unaware of how to maintain a server on their own. How does it do this? Matchmaking & Smoother Gameplay: When you want to player a multiplayer game on PC, in the past. You’d have to scroll through a Server Browser which listed every available server which was hosted by individual server admins. Each had their own private rules, mods, or ways of playing the game. Most players would also use the server browser to find just the best quality game (based on PING). With IWNET matchmaking, it takes all that into account for you. All you have to do is select the playlist (pre-set gametypes with custom rules) that fits the style of play you are in the mood for. When you do, it will automatically find you a game with the best performance, ping, and preferences based on your location and individual connection as well as matching you with players of your same SKILL. So you’re always guaranteed the best game performance for where you are and what connection you’re playing on as well as an equal game with other players of your same skill level, not rank, but skill level. It doesn’t mean you’ll just be thrown into a random game! It will put you in the game that will give you the smoothest gameplay possible without you having to manually find a server with the best ping. Playlists and Private Matches: As I described above, Playlists are pre-set game modes and gametypes for public games. If you just want to jump into a public game of Search and Destroy or Hardcore Search and Destroy and you don’t care about fully customizing it, then you can utilize playlists to do that quickly for you. However, say you’re in a clan and you want to play a Clan match with another team, or you want to practice for an upcoming tournament that has specific rules in a private game. Then you can start a Private Match (which is essentially like running your own private server) where you have complete control over the rules, who can join, boot players you don’t want, and essentially control the entire game or tweak it to your liking. Once the rules are set, you can invite the other team in or just start it up with your clan to practice with the custom rules before the match. This now allows you to play custom games out of the box without the need to install mods, find a modded server with the rules you like, or worry about not being in control of the match. Party System and Friendslist: Modern Warfare 2 on PC also makes it much easier if you want to party up with your friends, or again, with your clan for a match. You can utilize the friendslist to see when your friends are online, and invite them to your Party. A Party allows you to move from game to game as a group. It’s great for clan matches, because you can party of with your clan and move from public game to public game together. Or if you’re doing a scrim, party up and invite the other clan (who is in a party) and they’ll all join at once. Set up a private match together and play. It makes setting up scrims or games with friends easier and hassle free. Cheat / Hack Free Games: The biggest benefit of using IWnet by far is the fact that you don’t have to worry about joining a server full of aim-bots, wallhacks, or cheaters. Or relying on the server admin of the server to constantly be monitoring, banning, and policing it. Modern Warfare 2 on PC allows us to control the quality of the game much more than ever before as well as utilizing the VAC (Valve-Anti-Cheat) system to keep games clean of hackers and cheaters. All in all, IWNET adds a load of new features that the PC version of our games have never had before and allows us an infrastructure to continue to update and improve on the game post-launch.
Athanasios2104 Δημοσ. 20 Οκτωβρίου 2009 Δημοσ. 20 Οκτωβρίου 2009 (επεξεργασμένο) Βάλε πηγές ρε johny! --------------- Γενικά η όλη "απολογία" μου φαίνεται μία ύστατη προσπάθεια να συμμαζέψουν τα ασυμμάζευτα, νομίζοντας ότι τρώμε κουτόχορτο ή ότι πρώτη φορά βλέπουμε τέτοια "καινοτομία". Θα σχολιάσω όμως κυρίως το εξής κομμάτι: Party System and Friendslist: Modern Warfare 2 on PC also makes it much easier if you want to party up with your friends, or again, with your clan for a match. You can utilize the friendslist to see when your friends are online, and invite them to your Party. A Party allows you to move from game to game as a group. It’s great for clan matches, because you can party of with your clan and move from public game to public game together. Or if you’re doing a scrim, party up and invite the other clan (who is in a party) and they’ll all join at once. Set up a private match together and play. It makes setting up scrims or games with friends easier and hassle free. Επειδή ως clan member με ενδιαφέρει να έχω έναν ΣΤΑΘΕΡΟ server, που θα κάνω login όποτε θέλω και όπου θα είμαι σίγουρος ότι πάντα θα υπάρχει τόπος για μένα και τους φίλους μου (και αν δεν υπάρχει, κάνεις kick κάποιον και βρίσκεις), το παραπάνω κείμενο μου δίνει την εντύπωση των "μιγάδων". Δηλαδή όλο το party, 10-15 άτομα θα κινούμαστε ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ σαν μιγάδες να παίζουμε σε έναν server... lol ? Ξέρω από 1ο χέρι πως είναι αυτή η "εμπειρία" και δεν είναι καλή. Εν ολίγοις δηλώνω ότι recruitment ΔΕΝ γίνεται γίνεται χωρίς σταθερό CLAN server. Άλλο να έχεις κάποιο στο buddy list, και άλλο να τον καλείς στο "σπίτι" σου. Από τα λεγόμενα δηλαδή έχουν κάνει το εγκληματικό λάθος/παράλειψη να εκλαμβάνουν τις clan ως ένα μάτσο "parties"! Όπως δηλαδή μία παρέα φίλων πάνε μαζί από party σε party, έτσι το βλέπουνε! Αγνοούνε πλήρως το recruitment και νομίζουν ότι μία buddylist είναι αρκετή για αυτό. Δηλαδή το X-fire που είναι buddy list εδώ και χρόνια, είναι το "κατ'εξοχήν recruitment tool" για τις clan;; Θα χαζέψουμε εντέλως δλδ και θα ξεχάσουμε και αυτά που ξέρουμε... το κατ'εξοχήν recruitment γίνεται ΑΦΟΥ ο άλλος έχει βάλει τον server σου στα Favourites και δει εκ πείρας (μέσα από το καθημερινό gaming με τα άλλα clan members) ότι θα ήθελε να είναι μέλος της clan. Μετά έρχονται τα buddy requests, site/forum registrations κτλ κτλ. Τέσπα, προσωπικά σκοπεύω να νοικιάσω το παιχνίδι από κανένα video club και να δω τι γίνεται. Κυριώς για το single player δλδ, γιατί το MP βλέπω να το έχουν καταστρέψει ανεπιστρεπτί. Επεξ/σία 20 Οκτωβρίου 2009 από Athanasios2104
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα