Προς το περιεχόμενο

Φωτογραφία: Ερωτήσεις & Απαντήσεις


Freakster

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Θα ξεθάψω αυτό το παλιό τόπικ, ελπίζω να το παρακολουθεί κανείς..

 

Δεν έχω ασχοληθεί καθόλου με φωτογραφία στο παρελθόν (όλα στο auto), προσπαθώ τώρα να μάθω κάποια βασικά. Κι αυτό όχι γιατί αποφάσισα να αγοράσω καμιά καινούρια κάμερα ή κάτι τέτοιο, αλλά επειδή άρχισα να δουλεύω το 3D Studio Max και μπορείς να βάλεις Physical Camera με όλες τις πραγματικές ρυθμίσεις, οπότε ίσως με βοηθήσει να πετύχω καλύτερα renders..

 

Είμαι ακόμα στην αρχή της μελέτης, άρχισα το βιβλίο του Σχίζα, ένα αγγλικό e-book για architectural photography και διάφορες πηγές online, μου έχει δημιουργηθεί μια ψιλοσύγχηση σχετικά με κάτι, καλύτερα να το ξεκαθαρίσω τώρα από την αρχή..

 

Από ότι έχω καταλάβει, το exposure (και κατα συνέπεια ο φωτισμός) καθορίζεται από 3 settings. Την ταχύτητα του φιλμ (το ISO δηλαδή), το διάφραγμα (το f-number) και το shutter speed. Σωστά μέχρι εδώ;

Η απορία μου είναι ποια η διαφορά αν χρησιμοποιώ τη μια ρύθμιση για να αυξομειώσω τον φωτισμό αντί ενός άλλου. Δηλαδή με μπερδεύει λίγο η ύπαρξη 3 ρυθμίσεων, οι οποίες μπορεί να αναιρέσει η μία την δράση της άλλης..

 

Από τα λίγα που έχω διαβάσει ως τώρα, στην περίπτωση μια πραγματικής φωτογραφικής μηχανής, έχει περισσότερο νόημα, αφού πχ το μικρότερο ISO προσφέρει sharper images και καλύτερη ποιότητα, αλλά θέλει μεγαλύτερη διάρκεια exposure, άρα σταθερότητα και χρήση τρίποδα. Που βέβαια στην αρχιτεκτονική φωτογραφία όπου το αντικείμενο προς φωτογράφιση είναι ούτως ή άλλως ακίνητο δεν είναι ιδιαίτερο πρόβλημα..

  • Απαντ. 83
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

Εχεις 3 παραμετρους για το exposure οπως λες και εσυ το iso το διαφραγμα και την ταχυτητα κλειστρου. Το καθε ενα απο αυτα δεν επηρεαζει το exposure μονο αλλα και γενικα ολη την φωτογραφια.

 

Το iso οσο πιο χαμηλα τοσο το καλυτερο γιατι εχουμε πιο λιγο θορυβο και καλυτερη λεπτομερια. Για αυτο την μερα προτιμουμε χαμηλο iso και την νυχτα που οι συνθηκες γινονται δυσκολοτερες το ανεβαζουμε.

 

Το διαφραγμα ειναι το ποσο θες να ανοιξει ο φακος οταν κανουμε κλικ, με μεγαλη τιμη f (=μικρο ανοιγμα) μπαινει λιγοτερο φως στον αισθητηρα της μηχανης για αυτο πρεπει να μεινει πιο πολυ ωρα ανοιχτος. Αυτο εχει ως αποτελεσμα πιο καλα εστιασμενο background ενω με χαμηλο f (=μεγαλο ανοιγμα) εχουμε φλουταρισμενο background δηλαδη θολο. Χαμηλο f χρησιμοποιουμε συνηθως σε πορτραιτα και μεγαλο f σε τοπια κλπ.

 

Η ταχυτητα κλειστρου ειναι το ποσο θα μεινει ανοιχτος ο αισθητηρας αλλες φορες αναλογα την χρηση μπορει να θελουμε γρηγορες ταχυτητες (πχ σπορ) και αλλες αργες (πχ νυχτερινες φωτογραφιες). Εδω για να το καταλαβεις καλυτερα σκεψου το νερο, αν βαλεις μικρη ταχυτητα κλειστρου θα παγωσεις τις σταγονες ενω αν βαλεις μεγαλη θα εχεις ενα smooth εφε στο νερο οπως σε αυτην που εχω βγαλει εδω.

 

Για την αρχιτεκτονικη φωτογραφια φανταζομαι θα θες χαμηλο iso και μικρο διαφραγμα (μεγαλο f) οποτε απο την στιγμη που θα εισαι με τριποδο δεν θα σε νοιαζει η ταχυτητα κλειστρου γιατι και η φωτογραφικη και το θεμα σου θα ειναι ακινητα.

Δημοσ.

Εχεις 3 παραμετρους για το exposure οπως λες και εσυ το iso το διαφραγμα και την ταχυτητα κλειστρου. Το καθε ενα απο αυτα δεν επηρεαζει το exposure μονο αλλα και γενικα ολη την φωτογραφια.

 

Το iso οσο πιο χαμηλα τοσο το καλυτερο γιατι εχουμε πιο λιγο θορυβο και καλυτερη λεπτομερια. Για αυτο την μερα προτιμουμε χαμηλο iso και την νυχτα που οι συνθηκες γινονται δυσκολοτερες το ανεβαζουμε.

 

Το διαφραγμα ειναι το ποσο θες να ανοιξει ο φακος οταν κανουμε κλικ, με μεγαλη τιμη f (=μικρο ανοιγμα) μπαινει λιγοτερο φως στον αισθητηρα της μηχανης για αυτο πρεπει να μεινει πιο πολυ ωρα ανοιχτος. Αυτο εχει ως αποτελεσμα πιο καλα εστιασμενο background ενω με χαμηλο f (=μεγαλο ανοιγμα) εχουμε φλουταρισμενο background δηλαδη θολο. Χαμηλο f χρησιμοποιουμε συνηθως σε πορτραιτα και μεγαλο f σε τοπια κλπ.

 

Η ταχυτητα κλειστρου ειναι το ποσο θα μεινει ανοιχτος ο αισθητηρας αλλες φορες αναλογα την χρηση μπορει να θελουμε γρηγορες ταχυτητες (πχ σπορ) και αλλες αργες (πχ νυχτερινες φωτογραφιες). Εδω για να το καταλαβεις καλυτερα σκεψου το νερο, αν βαλεις μικρη ταχυτητα κλειστρου θα παγωσεις τις σταγονες ενω αν βαλεις μεγαλη θα εχεις ενα smooth εφε στο νερο οπως σε αυτην που εχω βγαλει εδω.

 

Για την αρχιτεκτονικη φωτογραφια φανταζομαι θα θες χαμηλο iso και μικρο διαφραγμα (μεγαλο f) οποτε απο την στιγμη που θα εισαι με τριποδο δεν θα σε νοιαζει η ταχυτητα κλειστρου γιατι και η φωτογραφικη και το θεμα σου θα ειναι ακινητα.

Δημοσ.

Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση...

 

Στο ISO, ο μεγαλύτερος θόρυβος σε μεγαλύτερα ISO οφείλεται στο ότι απαιτεί περισσότερο χρόνο exposure (με συνέπεια να χρειάζεται να είναι περισσότερο σταθερή για περισσότερη ώρα); Γιατί κάτι τέτοιο σε φυσικές συνθήκες εξασφαλίζεται με την χρήση ενός τρίποδα, ενώ στην περίπτωσή μου αφού το render γίνεται σε μια 100% ακίνητη σκηνή, το θέμα δεν υφίσταται καν..

 

Ομοίως με το shutter speed. Όταν μένει περισσότερη ώρα ανοιχτός ο αισθητήρας, δεν μπαίνει περισσότερο φως με αποτέλεσμα να φωτίζεται γενικά περισσότερο;

 

Βέβαια στα 3D renderings η κατάσταση μάλλον περιπλέκεται λίγο, αφού μπορείς να ρυθμίσεις ξεχωριστά την φωτεινότητα, απλά ανεβάζοντας την ένταση του ήλιου ή άλλων φώτων και να "αναπληρώσεις" χαμηλό φωτισμό που οφείλεται σε χαμηλό f-number ή υψηλό ISO..

 

EDIT: Υπάρχουν κάποες "ενδεικτικές" τιμές για φωτογράφηση τοπίου σε πρωινή ώρα; Κάπου είχα δει για iso 100, f-number 36 και shutter speed 1/15..

Δημοσ.

Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση...

 

Στο ISO, ο μεγαλύτερος θόρυβος σε μεγαλύτερα ISO οφείλεται στο ότι απαιτεί περισσότερο χρόνο exposure (με συνέπεια να χρειάζεται να είναι περισσότερο σταθερή για περισσότερη ώρα); Γιατί κάτι τέτοιο σε φυσικές συνθήκες εξασφαλίζεται με την χρήση ενός τρίποδα, ενώ στην περίπτωσή μου αφού το render γίνεται σε μια 100% ακίνητη σκηνή, το θέμα δεν υφίσταται καν..

 

Ομοίως με το shutter speed. Όταν μένει περισσότερη ώρα ανοιχτός ο αισθητήρας, δεν μπαίνει περισσότερο φως με αποτέλεσμα να φωτίζεται γενικά περισσότερο;

 

Βέβαια στα 3D renderings η κατάσταση μάλλον περιπλέκεται λίγο, αφού μπορείς να ρυθμίσεις ξεχωριστά την φωτεινότητα, απλά ανεβάζοντας την ένταση του ήλιου ή άλλων φώτων και να "αναπληρώσεις" χαμηλό φωτισμό που οφείλεται σε χαμηλό f-number ή υψηλό ISO..

 

EDIT: Υπάρχουν κάποες "ενδεικτικές" τιμές για φωτογράφηση τοπίου σε πρωινή ώρα; Κάπου είχα δει για iso 100, f-number 36 και shutter speed 1/15..

Δημοσ.
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση...

 

Στο ISO, ο μεγαλύτερος θόρυβος σε μεγαλύτερα ISO οφείλεται στο ότι απαιτεί περισσότερο χρόνο exposure (με συνέπεια να χρειάζεται να είναι περισσότερο σταθερή για περισσότερη ώρα); Γιατί κάτι τέτοιο σε φυσικές συνθήκες εξασφαλίζεται με την χρήση ενός τρίποδα, ενώ στην περίπτωσή μου αφού το render γίνεται σε μια 100% ακίνητη σκηνή, το θέμα δεν υφίσταται καν..

 

Ομοίως με το shutter speed. Όταν μένει περισσότερη ώρα ανοιχτός ο αισθητήρας, δεν μπαίνει περισσότερο φως με αποτέλεσμα να φωτίζεται γενικά περισσότερο;

 

Βέβαια στα 3D renderings η κατάσταση μάλλον περιπλέκεται λίγο, αφού μπορείς να ρυθμίσεις ξεχωριστά την φωτεινότητα, απλά ανεβάζοντας την ένταση του ήλιου ή άλλων φώτων και να "αναπληρώσεις" χαμηλό φωτισμό που οφείλεται σε χαμηλό f-number ή υψηλό ISO..

 

EDIT: Υπάρχουν κάποες "ενδεικτικές" τιμές για φωτογράφηση τοπίου σε πρωινή ώρα; Κάπου είχα δει για iso 100, f-number 36 και shutter speed 1/15..

 

Στο iso ο θορυβος δεν εμφανιζεται επειδη μενει ο αισθητηρας περισσοτερη ωρα ανοιχτος. Φαντασου το Iso σαν μια ψηφιακη αυξηση της φωτεινοτητας, ανοιξε το Photoshop και δοκιμασε να ανεβασεις τις τιμες του brightness θα δεις οτι εχει εμφανισει θορυβο, καπως ετσι ειναι και το iso.

 

Στο shutter speed εχεις δικιο ετσι ακριβως ειναι οσο παραπανω αφηνεις τον αισθητηρα ανοιχτο τοσο περισσοτερο φως μαζευει. Μερικες φορες ομως δεν γινεται αυτο γιατι εχουμε κινουμενα θεματα οποτε παιζουμε με τις αλλες 2 τιμες.

 

Ενδεικτικες τιμες δεν υπαρχουν, ειναι αναλογα τις συνθηκες. Το iso οπως λες πρεπει να ειναι χαμηλο (100), το f ειναι καλο να ειναι στην μεση περιπου του φακου γιατι στις μικρες και μεγιστες τιμες χανεις λεπτομερεια διλαδη αν ο φακος σου ειναι απο f/3,6-f/32 καλυτερα ειναι να το βαλεις γυρω στο 12 περιπου και μετα με τον χρονο εκθεσης ειναι αναλογα ποσο φως εχεις εκει και που το θες.

 

ποιος ειναι ο πιο απλος τροπος για να κανω καποια φωτογραφια HDR?

 

Για να βγαλεις hdr χρειαζεσαι 3 διαφορετικες εκθεσεις της ιδιας φωτογραφιας και καποιο προγραμμα hdr οπως το Photomatix. Οποτε θες τριποδο και 3 διαφορετικες εκθεσεις μια κανονικη (0 exp) μια σκοτεινη (-2 exp) και μια φωτεινη (+2 exp), οι τιμες μπορει να ειναι διαφορετικες. Μετα τις βαζεις στο Photomatix πας στο tone mapping και παιζεις με τις ρυθμισεις μεχρι να φτασεις στο αποτελεσμα που θες.

Δημοσ.

Για να βγαλεις hdr χρειαζεσαι 3 διαφορετικες εκθεσεις της ιδιας φωτογραφιας και καποιο προγραμμα hdr οπως το Photomatix. Οποτε θες τριποδο και 3 διαφορετικες εκθεσεις μια κανονικη (0 exp) μια σκοτεινη (-2 exp) και μια φωτεινη (+2 exp), οι τιμες μπορει να ειναι διαφορετικες. Μετα τις βαζεις στο Photomatix πας στο tone mapping και παιζεις με τις ρυθμισεις μεχρι να φτασεις στο αποτελεσμα που θες.

 

Μπορείς και στο Photoshop να παίξεις με HDR με πηγή μια εικόνα μόνο αν την έχεις σε raw format (με το να κάνεις την ίδια φωτογραφία πρώτα πολύ σκοτεινή, μετά πιο φωτεινή και την 'ένωση' των τριών μαζί) ;)

Δημοσ.
Μπορείς και στο Photoshop να παίξεις με HDR με πηγή μια εικόνα μόνο αν την έχεις σε raw format (με το να κάνεις την ίδια φωτογραφία πρώτα πολύ σκοτεινή, μετά πιο φωτεινή και την 'ένωση' των τριών μαζί) ;)

Ναι γινεται και με ενα raw αλλα καλυτερο αποτελεσμα νομιζω θα παρεις με 3 διαφορετικες εικονες και ακομα καλυτερα με 3 διαφορετικα raw. Στο photoshop παντως που το εχω δοκιμασει το βρηκα πιο περιπλοκο ενω στο photomatix ηταν πιο ευκολα τα πραγματα.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...