AKISHELLAS1 Δημοσ. 30 Νοεμβρίου 2008 Δημοσ. 30 Νοεμβρίου 2008 Ναι καλα ειναι μαμακες ολες οι ευρωπαικες χωρες η στην αμερικη που πανε πολυ καλα τα ιαπωνεζικα προιοντα κ τα δικα τους προιοντα εχουν μαλλον χειροτερη μοιρα .Τεσπα εχει παραμεινει κ τελικα ισχυει πως made in japan=κορυφη ,αξιοπιστια .
kurkosdr Δημοσ. 1 Δεκεμβρίου 2008 Δημοσ. 1 Δεκεμβρίου 2008 (επεξεργασμένο) Τελικα πρέπει να ειμαι και πολύ γαμάτος, επειδή σε φορουμ τεχνολογίας μπηκα, ειδηση σχετικη με την αποχωρηση εταιριας κατασκευης κινητων ηλεφωνων ανοιξα, και εμαθα τόόσα πολλα! Τι σημαινει η λεξη nylon, αμα οι Ιαπωνες ειναι καταναλωτικα οντα ή απλώς εθνικιστες, αμα οι Ιαπωνεζικοι κουβαδες-αυτοκινητα ειναι καλυτεροι από τα ευρωπαϊκα διαμαντια (ooops! μου ξεφυγε) and so on... Οπότε, ρωτάω: Πως το βλεπετε το καινουριο need for speed? (ελπιζοντας οτι θα βγειτε παλι off topic και θα σχολιασετε αυτη την φορα την αποχωρηση της nokia από την αγορα της Ιαπωνιας) Τωρα, η αποψη μου σχετικα με το θεμα ειναι οτι επικρατησε εκει στην Νοκια η σκεψη "εν οψει την κρισης, ξεφορτωνομαστε τα ζημιογονα και κραταμε τα προσοδοφόρα". Αν και πιστευω οτι θα το μετανιωσει, επειδή ειναι απλά θεμα κυρους μια εταιρια να εχει παρουσια σε ολες τις ανεπτυγμενες χωρες (ακομα και αν δεν τα παει καλα σε καποια)... Και αρνουμαι να πιστεψω οτι η Νοκια ξεμεινε από ρευστο και κοιταει πως θα κοψει δαπανες. Απλά, η λεξη "κριση" φοριεται πολυ από ολους τελευταια... Επεξ/σία 2 Δεκεμβρίου 2008 από kurkosdr
Pitsi Δημοσ. 1 Δεκεμβρίου 2008 Δημοσ. 1 Δεκεμβρίου 2008 με μοναδική εξαίρεση το υψηλής τεχνολογίας τηλέφωνό της, Vertu, το οποίο θα συνεχίσει να διατίθεται στην ιαπωνική αγορά. Δεν είναι μόνο ένα τηλέφωνο και δεν είναι υψηλής τεχνολογίας.
tzoykas Δημοσ. 1 Δεκεμβρίου 2008 Δημοσ. 1 Δεκεμβρίου 2008 Εδώ θα διαφωνήσω. Από τη στιγμή που είναι "Toyota", λίγη σημασία έχει που είναι "Made in ...", από τη στιγμή που πάντα είναι "Designed in Japan". Οι εταιρείες που μεταφέρουν τις παραγωγικές τους μονάδες σε χώρες με φθηνότερα εργατικά χέρια ΔΕΝ το κάνουν είς βάρος της ποιότητας του τελικού προϊόντος.Υπάρχουν πολλοί μηχανισμοί (έλεγχοι εσωτερικής ποιότητας, πιστοποιήσεις ISO κλπ.) που εξασφαλίζουν ότι η παραγωγική (και όχι μόνο) διαδικασία είναι ακριβώς όπως την έχουν καθορίσει στο χαρτί οι υπεύθυνοι της εταιρείας, ασχέτως αν το προϊόν συναρμολογείται από λευκά, κίτρινα ή μαύρα χέρια. Συμφωνώντας με τον liopyr, θα πω το εξής: όταν μια ιαπωνική εταιρία (και όχι μόνο αυτές βέβαια) φτιάχνει ένα εργοστάσιο εκτός Ιαπωνίας, ο μοναδικός λόγος που το κάνει είναι για να μειώσει το κόστος της, ψάχνοντας φτηνότερα εργατικά χέρια και λειτουργικά έξοδα. Και μη μου πει κανείς ότι άλλος ένας λόγος είναι για να έχει κατασκευαστικές εγκαταστάσεις πιο κοντά σε χώρες που θα γίνει διανομή γιατί αν ήταν έτσι, θα κτίζονταν τα εργοστάσια στην Αυστρία και όχι στη Βουλγαρία πχ. Φτηνά εργατικά χέρια λοιπόν. Μπορεί να μην υπάρχει καμμία φυλετική διάκριση και το χρώμα των χεριών των εργατών να μη παίζει κανένα ρόλο, όμως φτηνότερα εργατικά χέρια σημαίνει μια πλειάδα από πράγματα. Σημαίνει χαμηλότερο επίπεδο τεχνογνωσίας και εξειδίκευσης. Σημαίνει χαμηλότερους μισθούς. Σημαίνει λιγότερες απαιτήσεις από τους εργαζόμενους. Σημαίνει πολλές φορές χειρότερες συνθήκες εργασίας. Όλα αυτά έχουν αντίκτυπο στην ποιότητα των προϊόντων των εταιριών. Φυσικά και καμμιά εταιρία δεν το επιδιώκει αυτό. Αλλά είναι μια παράπλευρη απώλεια, ένα αναγκαίο κακό. Τα οικονομικά τους τμήματα έχουν αποφανθεί ότι η απώλεια από επιστροφές ελαττωματικών προϊόντων είναι μικρότερες από αυτές της λειτουργείας ενός (ή πολλων) πιο σύγχρονου εργοσταίου μέσα στην Ιαπωνία. Πολλές φορές υπάρχουν φορολογικές ελαφρύνσεις σε άλλες χώρες ή ευνοϊκότερο όροι για τις μητρικές εταιρίες κτλ. Κανείς δε διαφωνεί ότι υπάρχουν εσωτερικοί κανονισμοί, ISO κτλ. Αλλά άλλο πράγμα το τι γίνεται στα χαρτιά και άλλο τι γίνεται πρακτικά. Δυστυχώς για εμάς τους καταναλωτές, αλλά έτσι είναι. Το θέμα είναι ότι εμείς σαν καταναλωτές έχουμε δεχτεί ότι δε πειράζει να πετάξουμε και ένα προϊόν από τα δέκα αν τα παίρνουμε σε κατώτερες τιμές (βλέπε Κίνα). Βέβαια το πόσο κακό όνομα αποκτά ένα προϊόν η μια κατασκευάστρια χώρα είναι άλλο θέμα, και ανάλογα με το προϊόν είναι διαφορετική και η αντίδραση. Έχει μικρότερο αντίκτυπο για το προϊόν αν αυτό είναι μια φωτογραφική μηχανή και άλλο αν είναι ένα αυτοκίνητο που αποτυγχάνει στο ένα και μοναδικό crash test που του έγινε (βλέπε το πάμφθηνο Κινέζικο SUV που θα κόστιζε ψίχουλα, έφαγε τρελή διαφήμιση, και μόλις δημοσιεύτηκαν τα αποτελέσματα του crash test εξαφανίστηκε από προσώπου γης ....)
gnsX Δημοσ. 1 Δεκεμβρίου 2008 Δημοσ. 1 Δεκεμβρίου 2008 Δεν ξέρω τη δική σου εμπειρία με τα ψυγεία αλλά εκτός από μένα γνωρίζω πάρα πολλούς με τέτοια που έχουν μείνει απολύτως ευχαριστημένοι Όχι μια χαρά είναι αλλά υπάρχουν και καλύτερα για αυτό και δεν κυριαρχούν την αγορά,για τον εθνικισμό των ιαπονέζων πήγαινε,προτιμούν τα δικά τους μπορεί και επειδή είναι made in japan αλλά κι επειδή είναι καλύτερα
Mercyful_Fate Δημοσ. 2 Δεκεμβρίου 2008 Δημοσ. 2 Δεκεμβρίου 2008 Κανείς δε διαφωνεί ότι υπάρχουν εσωτερικοί κανονισμοί, ISO κτλ. Αλλά άλλο πράγμα το τι γίνεται στα χαρτιά και άλλο τι γίνεται πρακτικά. Δυστυχώς για εμάς τους καταναλωτές, αλλά έτσι είναι. Το θέμα είναι ότι εμείς σαν καταναλωτές έχουμε δεχτεί ότι δε πειράζει να πετάξουμε και ένα προϊόν από τα δέκα αν τα παίρνουμε σε κατώτερες τιμές (βλέπε Κίνα). Βέβαια το πόσο κακό όνομα αποκτά ένα προϊόν η μια κατασκευάστρια χώρα είναι άλλο θέμα, και ανάλογα με το προϊόν είναι διαφορετική και η αντίδραση. Έχει μικρότερο αντίκτυπο για το προϊόν αν αυτό είναι μια φωτογραφική μηχανή και άλλο αν είναι ένα αυτοκίνητο που αποτυγχάνει στο ένα και μοναδικό crash test που του έγινε (βλέπε το πάμφθηνο Κινέζικο SUV που θα κόστιζε ψίχουλα, έφαγε τρελή διαφήμιση, και μόλις δημοσιεύτηκαν τα αποτελέσματα του crash test εξαφανίστηκε από προσώπου γης ....) Οι Ιάπωνες ειδικά τον συγκεκριμένο τομέα από επιστήμη (του marketing) το έχουν αναγάγει σε τέχνη, και μάλιστα πριν από αμερικανούς και ευρωπαίους. Δε νομίζω, λοιπόν, ότι υποβαθμίζεται η ποιότητα των προϊόντων τους επειδή μεταφέρθηκαν τα εργοστάσιά τους σε χώρες που κάθε άλλο παρά τριτοκοσμικές είναι. Εκτός και αν θεωρείτε πως Βουλγαρίες και Τουρκίες έχουν τπτ άξεστους και πιθήκους που είναι εντελώς ανίκανοι να εξειδικευτούν σε μηχανολογικές και ηλεκτρολογικές εργασίες. Η ειδίκευση που απαιτείται από έναν εργάτη σε εργοστάσιο συναρμολόγησης αυτοκινήτων πλέον είναι πολύ απλή. Γιατί λοιπόν, για μια απλή δουλιά, ο ιάπωνας να πληρώνει τον ιάπωνα εργάτη πολύ ακριβά, ενώ την ποιότητα δουλιάς που χρειάζεται μπορεί να την βρει αλλού πιο φθηνά και στο ίσιο επίπεδο σοβαρότητας και αξιοπιστίας?
tzoykas Δημοσ. 2 Δεκεμβρίου 2008 Δημοσ. 2 Δεκεμβρίου 2008 Οι Ιάπωνες ειδικά τον συγκεκριμένο τομέα από επιστήμη (του marketing) το έχουν αναγάγει σε τέχνη, και μάλιστα πριν από αμερικανούς και ευρωπαίους. Δε νομίζω, λοιπόν, ότι υποβαθμίζεται η ποιότητα των προϊόντων τους επειδή μεταφέρθηκαν τα εργοστάσιά τους σε χώρες που κάθε άλλο παρά τριτοκοσμικές είναι. Εκτός και αν θεωρείτε πως Βουλγαρίες και Τουρκίες έχουν τπτ άξεστους και πιθήκους που είναι εντελώς ανίκανοι να εξειδικευτούν σε μηχανολογικές και ηλεκτρολογικές εργασίες. Η ειδίκευση που απαιτείται από έναν εργάτη σε εργοστάσιο συναρμολόγησης αυτοκινήτων πλέον είναι πολύ απλή. Γιατί λοιπόν, για μια απλή δουλιά, ο ιάπωνας να πληρώνει τον ιάπωνα εργάτη πολύ ακριβά, ενώ την ποιότητα δουλιάς που χρειάζεται μπορεί να την βρει αλλού πιο φθηνά και στο ίσιο επίπεδο σοβαρότητας και αξιοπιστίας? Βρε παλληκάρι μου καλό ... γιατί μας βάζεις λόγια στο στόμα για να "κατασκευάσεις" επιχειρήματα; μίλησε κανείς για πιθήκους και τρίτο κόσμο; μιλήσαμε για φτηνότερα εργατικά χέρια και ό,τι αυτό συνεπάγεται. Αν εσύ πιστεύεις ότι ο Βούλγαρος κάνει ακριβώς την ίδια δουλειά και το ίδιο καλά με τον Ιάπωνα, με γεια σου με χαρά σου. Το ότι το πιστεύεις όμως δε σημαίνει και ότι ισχύει. Είναι σχεδόν δεδομένο ότι σε κάποιες χώρες (ας πάρουμε το extreme παραδείγμα της Κίνας όπου αρκετές ιαπωνικές εταιρίες έχουν εργοστάσια) ότι οι συνθήκες εργασίας είναι πολύ χειρότερες από αυτές στα εργοστάσια εντός. Και ας πάρουμε τον ίδιο εργάτη (με την ίδια καλη εξειδίκευση) και την ίδια κατάρτιση και ικανότητα. Πιστεύεις ότι αν δουλέψει σε ένα εργοστάσιο στο οποίο παίρνει 1000 ευρώ, δεν έχει παράθυρα και μένει σε ένα υποβαθμισμένο προάστιο μιας εργατούπολης, θα έχει την ίδια απόδοση με το αν θα δούλευε σε ένα εργοστάσιο που παίρνει 3000 ευρώ, έχει φως και μένει σε μια πόλη που του παρέχει κάποια πράγματα περισσότερα; αν ναι, σηκώνω τα χέρια και πάω πάσο. Αλλά νομίζω καταλαβαίνεις τι θέλω να πω. Θα ήθελα και γω να μην έχει καμμία σημασία για το τελικό προϊόν αλλά τελικά έχει. Και αν θέλεις να το τραβήξω λίγο ακόμα, μετά το crash test που ξεφτίλισε το κινέζικο SUV, μου δίνεται το δικαίωμα να σκεφτώ ότι οι Κινέζοι (σχεδιαστές κυρίως και όχι οι εργάτες που το συναρμολόγησαν) είναι αμόρφωτοι πίθηκοι που δεν έχουν ιδέα τι θα πει τεχνολογία αυτοκινήτου. Είναι έτσι τελικά; πες μου εσύ. Επίσης, είναι λάθος να πιστεύεις ότι επειδή η τεχνολογία στις αλυσίδες παραγωγής αυτοκινήτων έχει βελτιωθεί ο υπάλληλος χρειάζεται λίγότερη εκπαίδευση. Μπορεί να χρειάζονται λιγότεροι υπάλληλοι αλλά η εκπαίδευση που απαιτείται είναι η ίδια, ίσως και καλύτερη. Και το ίδιο ισχύει και για άλλα είδη προϊόντων. Τέλος, που κολλάει το σχόλιο για το marketing; τι σχέση έχει το marketing με το quality control;
DIMITRISG Δημοσ. 2 Δεκεμβρίου 2008 Δημοσ. 2 Δεκεμβρίου 2008 ειχα δει σε ντοκυμαντερ, οι εταιρειες που ανοιγουν εργοστασια σε τριτες χωρες, πρωτα κανουν σεμιναρια ωστε να αλλαξουν την νοοτροποια εργασιας των εργατων διοτι ειναι τελειως διαφορετικη σε αυτες τις χωρες κατα ποσο καταφερνουν να την αλλαξουν δεν ξερω αλλα ειναι δυσκολο.
tzoykas Δημοσ. 2 Δεκεμβρίου 2008 Δημοσ. 2 Δεκεμβρίου 2008 ειχα δει σε ντοκυμαντερ, οι εταιρειες που ανοιγουν εργοστασια σε τριτες χωρες, πρωτα κανουν σεμιναρια ωστε να αλλαξουν την νοοτροποια εργασιας των εργατων διοτι ειναι τελειως διαφορετικη σε αυτες τις χωρεςκατα ποσο καταφερνουν να την αλλαξουν δεν ξερω αλλα ειναι δυσκολο. Προφανώς οι εταιρίες δεν βγαίνουν να μαζέψουν τους πρώτους τυχόντες. Και σαφώς γίνονται προσπάθειες να περάσουν (με σεμινάρια και εκπαίδευση) τη νοοτροπία που θέλουν. Όμως το πρόβλημα είναι ακριβώς αυτό που αναφέρεις. Πόσο τελικά το καταφέρνουν; από την προσωπική μου εμπειρία με διάφορες εθνότητες στη δουλειά μου, είναι τόσες πολλές οι διαφορές που είναι αδύνατο να γεφυρωθούν. Βάλε έναν Έλληνα να δουλέψει σαν Γιαπωνέζος .... γίνεται; δε γίνεται .... εκατομύρια σεμινάρια να του κάνεις .... Ένα από τα πιο περίεργα προβλήματα που έχουμε αντιμετωπίσει είναι να δώσουμε στον Κινέζο να καταλάβει ότι η κλοπη πνευματικής ιδιοκτησίας είναι ποινικό αδίκημα.... Θεωρεί μάλιστα αυτονόητο ότι μπορεί να συνεργαστεί σε διεθνές επίπεδο με άλλες εταιρίες καταπατώντας αυτά τα δικαιώματα ... Και δε το κάνει επειδή είναι απατεώνας και επιτήδειος. Το κάνει επειδή έτσι έχει μάθει .... Άντε εσύ να του κάνεις σεμινάρια τώρα για να τον πείσεις για το δικό σου αυτονόητο ....
oneofthem Δημοσ. 2 Δεκεμβρίου 2008 Δημοσ. 2 Δεκεμβρίου 2008 Δεν υπάρχουν μεγαλύτεροι εθνικιστές από τούς Ιάπωνες.Αν αυτό σας λέει κάτι. sorry αλλά είσαι πολύ μακριά φίλε μου, απλά καμία σχέση με την πραγματικότητα, μάλλον το αντίστροφο θα έλεγα για να καταλάβεις τέλος πάντων μην μπω σε λεπτομέρειες γιατί το πόσο εθνικιστές δεν είναι, φαίνεται στην λαογραφία τους, ψάξε και διάβασε δεν λέμε να πει κάποιος γουστάρω και πολύ που είμαι Ιάπωνας, λέμε για εθνικισμό έτσι, ελπίζω να καταλαβαίνεις τη διαφορά
Mercyful_Fate Δημοσ. 2 Δεκεμβρίου 2008 Δημοσ. 2 Δεκεμβρίου 2008 Τέλος, που κολλάει το σχόλιο για το marketing; τι σχέση έχει το marketing με το quality control; Από τη βιασύνη μου έγραψα marketing αντί για management. Το παίρνω πίσω...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα