Προς το περιεχόμενο

Διαφορά τιμών internet/καταστημάτων


o_magazatoras

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
Γενικά, αρκετοί συμπολίτες μας, από μικρό-μαγαζάτορες μέχρι executives κολοσσών, νομίζουν πως απευθύνονται σε χαχόλους. Αρκεί να κοιτάξει κανείς τις τιμές διάθεσης του ίδιου προϊόντος (pc games για παράδειγμα) εδώ και στο εξωτερικό. Χαώδης διαφορά σε κάποιες περιπτώσεις.

 

Θα παραθέσω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για τη χαοτική διαφορά τιμών που λες

 

Τιμή του play.com: http://www.play.com/Games/PC/4-/10417795/BioShock-The-Elder-Scrolls-IV-Oblivion/Product.html

 

Τιμή του Πλαίσιο: http://www.plaisio.gr/Gaming/Games/PC-Computer-Games/Take2-Interactive-Oblivion-Bioshock-Double-Pack-PC.htm

 

Στο Πλαίσιο το έχουν βάλει και για ευκαιρία κιόλας :lol:

  • Απαντ. 200
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

οταν θα υπαρξουν εξυπνοι-οχι τεμπεληδες καταστηματαρχες δεν θα υπαρχουν και αυτες οι τεραστιες διαφορες τιμων...+ιδιοκτητες που θελουν 10χιλ νοικι για 100τμ.

ο επιχειρηματιας(αποτυχημενος οπως αποδεικνυετε) στην Ελλαδα εχει μαθει να ερχετε στο μαγαζι του καποιος αντ/πος ενος προμηθευτη(δηλ.μεσαζωντας του μεσαζωντα κτλ)και να αγοραζει τα προιοντα...

παντως νομιζω εισαι λαθος στην συγκριση δεν υπαρχουν τοσο μεγαλες διαφορες μαγαζι vs eshop.

οι μεγαλες διαφορες εχουν να κανουν ελληνικο eshop με τουλ.ευρωπαικο eshop

  • Super Moderators
Δημοσ.
Εγώ πάντως αναρωτιέμαι αν μακρόπνοα είναι "θετικό για τον καταναλωτή". Καλύτερες τιμές, γρηγορότερη εξυπηρέτηση, αμεσότερη απόκτηση αυτού που μας ενδιαφέρει, ναι. Καλύτερες τιμές για ποιούς όμως; Δεν ζούμε (παγκοσμίως) σε καθεστώς στάνταρ μισθοδοσίας υπό κράτους προς πολίτες. Ζούμε σε καθεστώς "ελεύθερης αγοράς" (my ass, διότι καπιταλισμός του κερατά είναι, που ευνοεί τους ισχυρότερους να γίνουν ακόμη ισχυροτερότεροι). Ο απολυθείς ή μη-προσληφθείς εργαζόμενος, που θα βρει χρήμα για να διαθέσει "για την καλύτερη τιμή, της γρηγορότερης εξυπηρέτησης και αμεσότερης απόκτησης" των προϊόντων; Αλαλάζουν οι επιχειρήσεις "βρείτε μας κόσμο για δουλειά, δεν μπορούμε να παράγουμε, θα πέσουν οι καταναλωτές που ζητάνε και δεν τους προλαβαίνουμε, να μας φάνε", και δεν το ξέρω; Ή μήπως έχει (εν Ελλάδι ας πούμε) στηριχθεί η ΠΑΡΑΓΩΓΗ με επενδύσεις (έχουμε πήξει πχ στα εργοστάσια, ΕΙΔΙΚΑ στην επαρχία) σε ικανοποιητικό για να μπορέσει ο υπάλληλος πχ του Πλαισίου, αντί να πουλάει επεξεργαστές, να πάει να τους βγάζει;

 

Ορίστε; Τα 15 ευρώ, όπου και να τα δώσω, είναι λιγότερα από τα 49. Ας βάλει μυαλό ο Έλληνας, να μην πάει να με πιάσει κότσο, να τα δώσω στον Έλληνα.

 

Πρόσφατος κυβερνητικός ευαγγελισμός, είναι η "ανάγκη να τονωθεί η αγορά". Άρα "υποφέρει" η αγορά. Γιατί άραγε; Ε μα διότι δεν πουλάει, διότι ο άλλος δεν αγοράζει, και δεν αγοράζει γιατί δεν του περισσεύουνε (εδώ κολλάει ΕΠΙΣΗΣ το κλασσικό και κορυφαίο "...αν συνεχίσουμε έτσι, σε λίγο θα έχουμε ασκήσεις, και δε θα έχουμε πράκτορες!". Την αντιστοιχία και το ποιά είναι, νομίζω την καταλαβαίνετε όλοι, δε νομίζω να χρήζει υπόδειξης).

 

Η αγορά υποφέρει για λόγους που δε μου επιτρέπεται να αναλύσω πλήρως, εξαιτίας της απαγόρευσης πολιτικών συζητήσεων. Θα πω το εξής, όμως: τα ΙΔΙΑ στολίδια για τούρτες, τα βρήκα σε γνωστή αλυσίδα γνωστής μαγείρισσας 70% ακριβότερα από ό,τι στην Αγγλία. Για έλα να μου πεις τώρα ότι το κόστος εισαγωγής τους στοιχίζει στην Ελληνική αλυσίδα 70% πάνω από ό,τι στον Άγγλο, και γι'αυτό τα βγάζει τόσο, για να έχει ένα λογικό κέρδος. Εγώ, πάντως, αισχροκέρδεια το βρίσκω.

 

Στη δουλειά όπου ήταν η γυναίκα σου πριν τη γέννηση του παιδιού σας (άσχετη με πώληση cd/usb sticks και τα λοιπά) προσλάμβαναν μια εποχή κόσμο αέρα-πατέρα. Κάποια στιγμή οι εφήμερης διάρκειας δουλειές τελείωσαν κι έμεινε ο κόσμος χωρίς δουλειά. Δεν τους φταίει το internet γι' αυτό. Κάποιος όμως φταίει, και ίσως οι πρακτικές που εφαρμόζονται από την αγορά να μην έχουν ακριβώς σαν πρώτο μέλημα "το δικαίωμα στην εργασία".

 

Φταίει το ότι νόμιζαν πως δεν έχει αλλού πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια.

 

Όποιος νομίζει πως βρίσκεται σε μια κατάσταση που δε θα αλλάξει ποτέ, δηλαδή όποιος αγνοεί το νόμο της φύσης, θα πιαστεί με τα σώβρακα κατεβασμένα κάποια στιγμή, μαθηματικά βέβαιο αυτό. Και αυτό είναι η άποψη της πραγματικότητας που βιώνουμε. Μήπως όμως, δεν αρκεί να είμαστε ανοιχτομάτες enough, και να μην τα ρίχνουμε όλα στο "δε σου φταίει που δεν τα άνοιξες τα στραβά σου όσο ήταν καιρός;". Πάρτε το σαν τις προσφορές των καταστημάτων : διαθέτουν περιορισμένο στοκ προϊόντων, και the earlier a bird is, catches the προσφορά. Όποιος πάει βραδάκι, θα πάρει ένα......... .

Το οποίο άμα κοιτάς από ψηλά, δε μοιάζει ζωγραφιά, μοιάζει με βίαιη μουτζούρα. Διότι άλλο το να υπάρχουν για όλους και ο άλλος να κωλοβαράει - κι άλλο όποιος πρόλαβε τον Κύριο είδε. Το τελευταίο, μοιάζει σχεδόν με...άσκηση ετοιμότητος της "ελεύθερης" καπιταλιστικής ΖΟΥΓΚΛΑΣ, κάτι σα να παίζουν με το ζόρι μας : ας τους τρέξουμε λίγο, να δούμε πώς τρέχουνε. Σύμφωνοι, να μη μείνουμε πίσω, με τα σώβρακα κατεβασμένα. Αλλά η κατάσταση θυμίζει το παιχνίδι με τις x καρέκλες και τους x+1 συμμετέχοντες. Αν υπήρχαν τόσοι συμμετέχοντες, όσες και καρέκλες, σύμφωνοι, ας τρέξουμε. Γιατί να τρέξουμε; Για να κάτσουμε πιο γρήγορα, μη σπάνε τα ποδάρια μας, είναι νομίζω καλό κίνητρο. ΕΤΣΙ, όμως, δεν υφίσταται...παιχνίδι. Σε βάρος ποιών, είναι ευνόητο. Κι έτσι το κίνητρο γίνεται να προλάβω εγώ ν' αγοράσω από εσένα φθηνότερα, και η τάδε επιχείριση να βγάλει περισσότερα από την δείνα. Ο "ανταγωνισμός", που υποστηρίζουν ότι "σε κάνει καλύτερο", κι έτσι χρυσώνεται ΚΑΙ το μεταξύ τους "παιχνίδι". Όποιος δεν βλέπει το "πρόβλημα",,,έχει νομίζω πρόβλημα.

 

Για μένα το πρόβλημα είναι πως πολλοί συνεχίζουν να νομίζουν ότι έχουν μπακάλικο σε χωριό της Ηπείρου της δεκαετίας του 60 και τι θα κάνει ο χωριάτης, υποχρεωτικά θα αγοράσει από αυτούς. Τους γελάσανε.

 

Εντωμεταξύ, το Ελληνικό internet των καταστημάτων είναι ακόμη για τα μπάζα. Γενικά, αρκετοί συμπολίτες μας, από μικρό-μαγαζάτορες μέχρι executives κολοσσών, νομίζουν πως απευθύνονται σε χαχόλους. Αρκεί να κοιτάξει κανείς τις τιμές διάθεσης του ίδιου προϊόντος (pc games για παράδειγμα) εδώ και στο εξωτερικό. Χαώδης διαφορά σε κάποιες περιπτώσεις. Ο Ελευθερουδάκης το καλοκαίρι κλείνει το ηλεκτρονικό κατάστημα. Είμαστε ακόμη πολύ πίσω. Δεν παίζουμε καν δηλαδή καλά το παιχνίδι με τις καρέκλες, ως έθνος πλέον, ως επιχειρήσεις. Και ξεχνάμε πως ο σκοπός θα έπρεπε να είναι η υπερεπάρκεια παραγωγής, κι όχι το ποιός είναι πιο μάγκας κι "οικονόμος". Ωραίοι οικονόμοι είναι btw, οι κολοσσοί ΚΑΘΕ τύπου, που δεν έχουν κανένα ζόρι να σου σκοτώσουν τις τιμές (μη αναφερθώ στις διαπλοκές, στα πλυντήρια, και σε άλλα που δεν συμμαζεύονται). Το αποτέλεσμα είναι να ψοφάνε οι μπακάληδες, οι μανάβηδες, οι χασάπηδες, οι βιντεοκλαμπάδες ακόμα, όταν σκάνε μύτη οι "κολοσσοί". Οι οποίοι μάλιστα, σκάνε με τις ευλογίες του νόμου. Ένα ατέλειωτο, large scale παιχνίδι stud πόκερ δηλαδή : έχεις την καβάτζα να χτυπήσεις με την καβάτζα και μόνο; Είσαι αρχηγός. Δεν έχεις; Κόψε το σβέρκο σου. Γίνε υπάλληλος στον κολοσσό που άνοιξε δίπλα σου, και σου 'κλεισε από μπακάλικο μέχρι σπίτι. Φύγε στα ξένα, γίνε και 'συ ένας μικρός καπιταλίστας, πάνε στα Αραβικά Εμιράτα, δούλεψε χαμαλική 5-10 χρόνια, και γύρνα με κεφάλαιο που δεν μπορείς με τη χαμαλική να βγάλεις εδώ. Τράβα σπούδασε οικονομικά και γίνε πιο μάγκας απ' τον μάγκα. Γίνε από Θανάσης, Ωνάσης, και στο τέλος πιο Ωνάσης απ' τον Ωνάση. Ή τεσπα αν δεν μπορείς τίποτα από τα παραπάνω, σκάσε, μας έπρηξες.

 

Όχι, είναι καλύτερα ο μπακάλης να μου χρεώνει 100% επάνω "για να βγάλει το ψωμί του". Είναι καλύτερα να θέλει να σου επιβάλει από πού και πόσο θα αγοράζεις, όταν αυτός κλέβει ανερυθρίαστα μέσω του μηχανισμού για τον οποίο κλαίγεται εδώ τον κόπο προγραμματιστών και εταριών διάθεσης παιχνιδών pc, λόγου χάρη. Μονά-ζυγά δικά μας τα θέλουμε, κι αυτούς τους υποκριτές δεν τους λυπάμαι. Ελπίζω να γίνομαι κατανοητός.

 

Πάντως, είναι ουτοπιστικό να περιμένει κανείς πως μια εφεύρεση που εκμηδενίζει τις αποστάσεις, φέρνει την διηπειρωτική επικοινωνία σε πραγματικό χρόνο, ακόμη και την πώληση προϊόντων/υπηρεσιών από άλλες χώρες, δε θα είχε επίδραση στο τοπίο της απασχόλησης. Διότι έτσι ακριβώς λειτουργεί αυτό το σύστημα. Και δεν έχει όρια, και σε φέρνει αντιμέτωπο με την αναντίρρητη ναι μεν, αλλά και τρισάθλια πραγματικότητα.

 

Τρισάθλια ήταν και η πραγματικότητα για τους χιλιάδες γεωργούς που έμειναν άνεργοι με τη βιομηχανική επανάσταση. Πριν πιάσουμε τις μελό απαντήσεις, μήπως να δούμε λίγο την πραγματικότητα; Λέω τώρα, μια ιδέα.

 

Και κλείνεις με ένα ιστορικό περιστατικό:

 

(εδώ επαναλαμβάνεις αυτό που έγραψα)

 

Και ίσως μάλιστα ένοιωσε και περήφανος που με το παράδειγμα που έδωσε, τάπωσε τον δόλιο σαμαρά, χωρίς καν να τον ρωτήσει μάλλον αν ήθελε, αν μπορούσε καν να ξενιτευτεί. Και χωρίς φυσικά να δώσει λύση σε ΟΛΟΥΣ όσους άλλους είχαν το ίδιο ζήτημα με τον Κατσάνο. Μην σκεφτούμε το έμμεσο καλό που ίσως έκανε με αυτή την κίνηση στον βουλευτικό του εαυτό, καθώς εξασφάλιση του Κατσάνου θα σήμαινε και εκτός την δική του, ποιός ξέρει πόσες άλλες ψήφους του Κατσαναίικου. Πιθανώς εκείνο το βράδυ ο Μαρκεζίνης έγλυφε τα μουστάκια του για την ευφάνταστη κίνηση που ψάρωσε πολλούς Γιαννιώτες.

 

Του είπε μια πραγματικότητα. Τα χωριά εξυπηρετήθηκαν καλύτερα με τα λεωφορεία. Τι έπρεπε να γίνει, δηλαδή; Να μην μπουν ΠΟΤΕ λεωφορεία, για να μην πέσει η δουλειά του σαμαρά;

 

Τον κοίταζε ο Κατσάνος, απορημένος. Αυτός δεν ήθελε να μάθει να οδηγεί, να γυρίσει πίσω ο χρόνος ήθελε. Ή μήπως είχε στο επαρχιώτικο μυαλό του την ελπίδα για πιο βιώσιμες λύσεις, ώστε να μην γίνει η Αττική το μπορντέλλο που έγινε με τα παρόμοια "κίνητρα", και η επαρχία όλη μια εκτεταμένη άγονη γραμμή, εξαρτούμενη σε αηδιαστικό μάλιστα βαθμό απ' τις ορέξεις της πρωτεύουσας;

Ποιός ξέρει, δεν υπάρχει ιστορική κατάθεση των απόψεων Κατσάνου. Στην ιστορία άλλωστε μένουν οι περισπούδαστοι κυρίως, κι όχι οι κοινοί θνητοί.

 

Μάλιστα. Αφού σκουπίσω το δάκρυ που κυλάει στο μάγουλό μου, να σε ρωτήσω: ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ, δηλαδή πέραν του "σκοτώνω την εξέλιξη", τι έπρεπε να γίνει;

 

Κι έτσι, πέρασε στην ιστορία, ένα περιστατικό ανάλογο διάφορων άλλων που μας μαθαίναν στο δημοτικό, και μας φτιάχναν χαρακτήρα.

 

Εδώ, μου τα χάλασες. Καραμέλα αυτό που μου είπε ο πατέρας μου; Τις απόψεις σου ουδέποτε τις χαρακτήρισα "καραμέλες", καίτοι ιστορικά έχει αποδειχτεί τι πικρή γεύση άφησαν στα στόματα λαών ολόκληρων. Οπότε, τα περί "παιδιά του δημοτικού", σου τα επιστρέφω.

 

Κι ο σκοπός της ήτανε, απλώς και μόνο να σκεφτούμε μήπως υπάρχει κι άλλη οπτική των πραγμάτων, και τίποτε παραπάνω.

Μήπως μια ενέργεια (διαδικτυακές παραγγελίες μπλαμπλα), δεν έχει μόνο μία ανάγνωση, αυτή του "αγοράζω έτσι, φθηνότερα, εξυπηρετικότερα, γρηγορότερα, κι όλα καλά".

 

Όλα καλά; Όχι. Εξέλιξη αναπόφευκτη; Ναι. Τόσο απλά. Υπάρχει "λύση" στο μυαλό των νοσταλγών αποτυχημένων ιδεολογιών και καθεστώτων, αλλά...Τι να λέμε, εδώ βρέθηκε άνθρωπος να υπερασπιστεί το τοίχος του Βερολίνου, δε θα βρισκόταν ένας washcloud να θίξει τον πατέρα μου, χαρακτηρίζοντας "καραμέλα" ένα πραγματικό περιστατικό;

 

(περιόρισε τα μακρινάρια, αν έχεις την καλοσύνη, για να απαντήσω στην επόμενη απάντησή σου, θα χρειαστώ τρισέλιδο έτσι όπως το πας.)

Δημοσ.

...κατ' αρχάς (μιας και είναι αυτό που μ' ενδιαφέρει πιο πολύ απ' ΟΛΑ),

ό

χ

ι

ούτε πρόθεσή μου ήταν να θίξω τον πατέρα σου (ή και κανενός) - και ούτε νομίζω πως το έκανα. Ούτε ΚΑΝ εσένα δηλαδή ήθελα να θίξω/έθιξα. Γι αυτό και στο τέλος της "προσαρμογής", δήλωσα "τα παραπάνω είναι απλά πρόταση για μια άλλου είδους ανάγνωση". Και δεν έχουν τόσο να κάνουν με τη δική σου οπτική (αν και εν μέρει ναι), αλλά περισσότερο με το πώς μπορούν να ερμηνευτούν τα γεγονότα. Γεγονότα όπως το τί παίζει πίσω από τις κινήσεις των εταιριών, τί παράπλευρες απώλειες (διόλου ευκαταφρόνητες) παίζουν, κτλ. Όπως επίσης γεγονότα που έχουν να κάνουν με κινήσεις πολιτικών, καλή ώρα.

Επειδή όμως (όχι ότι δεν το ήξερα, δεν είμαι τούβλο) και μόνο "το να πιάσει πχ τον γονιό του άλλου κάποιος στο στόμα του", είναι ενίοτε αρκετό για να προκαλέσει τριβές, ξεκαθαρίζω πως με την καμμία δεν ήταν η πρόθεσή μου να θίξω. Επειδή σαν άνθρωπος με νοιάζει. Και αν και δεν είναι αυτό το θέμα, και αν και ούτε πιστεύω πως i crossed the line πουθενά - παρ' ολ' αυτά συγγνώμη αν έγινα αφορμή για να νιώσεις θιγμένος.

Όμως, καραμελά δεν αποκάλεσα τον πατέρα σου. Ούτε καν εσένα. Η μεταφορά όμως ενός περιστατικού, όπως το συγκεκριμένο, που ΕΧΕΙ γεύση και χρήση "καραμέλας", για 'μενα είναι άστοχη, και το γιατί το ερμήνευσα, και θα προτιμούσα γι' αυτό να μην την άκουγα...

 

 

...Από 'κει και πέρα, συμφωνώ σε όσα "αναλύεις" στο σημερινό σου ποστ (όπως και στο χθεσινό εδώ που τα λέμε). Είναι για 'μενα όμως η κοντόφθαλμη αν θες οπτική του ζητήματος. Δέντρο και δάσος κτλ. Διότι σαφώς κι εγώ συμφωνώ πως όταν καταντάει από μεταπράτη σε μεταπράτη το προϊόν να φτάνει στα χέρια μου προσαυξημένο κατά πολλαπλάσια %, δεν είναι καθόλου ωραίο. Το ζήτημα άρχισε όμως με την στρατηγική των εταιριών προς την κατεύθυνση των διαδικτυακών πωλήσεων, και του ριξίματος του κόστους. Και λες εσύ "χοντρικά", "μια χαρά είναι, συμφέρει τον καταναλωτή". Και σου λέω εγώ όμως "ναι ωραία, συμφωνώ, αλλά τί γίνεται με τον global αντίχτυπο σε παρόμοιες εταιρικές στρατηγικές; Πιτσιρικάδες δεν είμαστε αμφότεροι, και ξέρουμε πως δεν το κάνουν για την ψυχή της μάνας τους. Όταν καθαρίζουν με τις 100άδες ή και τις 1000δες τους σχετικούς εργαζόμενους, για να αυξήσουν τα κέρδη τους, να ισχυροποιήσουν τη θέση τους, και από πίσω ΔΕΝ υπάρχουν υποδομές για ν' απορροφηθούν αυτοί οι εργαζόμενοι, τί γίνεται;".

Είναι νομίζω ξεκάθαρο πως η "φυσική επιλογή", σε βρίσκει σύμφωνο (και είμαι βέβαιος πως στην ζωή σου δεν τεμπελεύεις καθόλου). Για 'μενα όμως που έχω άλλη οπτική, αυτή την "φιλεργατική" και "φιλολαϊκή", δε λέει τίποτα η φυσική επιλογή, και στόχος θα όφειλε να ήταν η διασφάλιση των εργατικών δικαιωμάτων και της επιβίωσης χωρίς να περνάει στο υποσυνείδητο ΚΑΙ του "απλού ανθρώπου" το "γαμημένη ζωή......καλά λοιπόν, θα γίνω κι εγώ ένας μικρός καπιταλίστας στο χώρο μου, στη γειτονιά μου, στη δουλειά μου". Ας μείνει η "ζούγκλα" πίσω, κι ας μάθει το είδος να τη δέχεται ως κάτι απαράδεκτο, όχι ως φυσικό νόμο προς διαιώνιση, γιατί αλλιώς δεν πρόκειται ν' αλλάξει τίποτα (για την ακρίβεια το θεωρώ πολύ σημαντικό λόγο που απλά βιώνουμε την προβατοκατάσταση που βιώνουμε παγκοσμίως).

Ξέρω πως σου φαίνονται ουτοπικές και ρομαντικές (to say the least) τέτοιες απόψεις - γνώμη μου πάντως είναι ότι ΟΦΕΙΛΟΥΝ να "ακούγονται", μη ξεχαστούν τελείως.

 

(περί βιομηχανικής επανάστασης, προόδου κτλ : δε νομίζω να χρειάζεται να πω τίποτα βρε Snoob - κοίτα γύρω σου και θα δεις σε τί ωραίο κόσμο ζούμε : ψηνόμαστε για επανδρωμένη αποστολή στον Άρη, ενώ στην Αφρική ψοφάνε από AIDS, στην Ινδία από πείνα, και σε Ινδονησιοταϊβάνες και λοιπές λυώνουν παιδάκια για 1$ μεροκάμματο. Είμαι σίγουρος πως εσύ το βλέπεις ως "και τί σχέση έχει το ένα με το άλλο, και τί τους χρωστάει ο υπόλοιπος κόσμος και η πρόοδος". Ε για 'μενα όταν αυτή η "πρόοδος, έχει ΣΤΗΡΙΧΤΕΙ είτε εμμέσως, είτε άμεσα στην απομύζηση των πλουτοπαραγωγικών πηγών και του ανθρώπινου δυναμικού των υπανάπτυκτων κρατών - μην αρχίσω τα παραδείγματα, γνωστά σε όλους είναι, τους χρωστάει ΤΡΕΛΛΑ μάλιστα, και κάπου υπάρχει πρόβλημα. Και πιστεύω πως ο προηγμένος κόσμος ΟΦΕΙΛΕΙ μια καλή κηδεμόνευση απέναντι στον άλλο. Όχι απλά "να κάνει τη δουλειά του". Επιλογή σου να θέλεις να είσαι "σοβαρός", "να πατάς στη γή" και να μην "ονειροβατείς" - κι εμένα επιλογή μου να γίνομαι "γραφικός", στηρίζοντας σχετικές απόψεις...

Τεσπα τέτοια ελιτίστικη πρόοδο να τη βράσω, κι αν ήταν μέχρι τώρα έτσι πα' στο διάολο, ιδεολογικά όμως δεν θα την δικαιώσω κι όλας - και πρέπει ν' αλλάξει)

 

 

Κι όσο για τα μακαρόνια,,,,,κι αυτό το ξέρω πως σπάει (αυτά που σπάει), αλλά έτσι μου βγαίνει......Είμαι μακαρονάς.....τί να κάνουμε : )

  • Super Moderators
Δημοσ.

Εγώ πάλι μια γενική αντίρρηση βλέπω, αλλά επί της ουσίας, τίποτε.

 

Η ιστορία δείχνει ότι ο άνθρωπος συνασπίζεται για να πετύχει τους στόχους τους. Οι οικογένειες έγιναν φατρίες, οι φατρίες χωριά, πόλεις κ.ο.κ. Φτάνουμε σε κρίσιμα, ενδεχομένως, μεγέθη. Όπως δεν μπορούσε κανείς να φανταστεί εύκολα τι θα γίνονταν όλοι εκείνοι που τσάπιζαν τα χωριάφια όταν εμφανίστηκαν τα τρακτέρ, έτσι δυσκολευόμαστε να φανταστούμε τι θα γίνουν όλοι οι πωλητές υπηρεσιών σήμερα που βρέθηκε τρόπος να δοθεί στον καταναλωτή το προϊόν αμεσότερα.

 

Η μόνη "λύση" στο φόβο για το μεγαλύτερο/ταχύτερο/μαζικότερο είναι να σπάσουμε τις δομές που μας ενώνουν. Να ξαναγίνουμε πόλεις-κράτη. Χωριά. Όπου και πάλι κάποιος θα είναι ισχυρότερος, πλουσιότερος, δυνατότερος. Γιατί έτσι μας έχει κάνει η ρημάδα η φύση (αυτή που όλοι γουστάρουμε να βιάζουμε, κατά πώς μας βολεύει) και δεν αλλάζει αυτό.

 

Αλλά, επειδή βλέπω πως πιάνουμε και το δράμα της Αφρικής και σε λίγο θα λέμε "τι είναι η ζωή, τι είναι ο άνθρωπος", προτείνω να επιστρέψουμε στο αρχικό ερώτημα που έθεσε ο ts. Τι γίνεται με το άνοιγμα των τιμών;

 

Τι μπορεί να γίνει; Να απαγορευτεί το ηλεκτρονικό εμπόριο; Όταν κατεβάζουν οι μάγκες κλεψιμέικο τον κόπο των προγραμματιστών ή και τα προϊόντα κολοσσιαίων εταιριών, είναι ωραίο, επαναστατικό και τσίλικο το internet, κι όταν γίνεται μέσο να αποκτήσω κάτι πιο φτηνά έχουμε πρόβλημα γιατί ο μπακάλης γουστάρει να παίζει το μεσάζοντα; Να κλέβουμε τους άλλους, αλλά να μην αφήσουμε κανένα να δραστηριοποιηθεί στα χωράφια μας; Τι χαριτωμένη αφέλεια.

 

Και να έπαιζε το μεσάζοντα με λογικό κέρδος, να πήγαινε στο διάβολο. Αυτοί νομίζουν πως απευθύνονται σε ηλιθίους. Γνωστή αλυσίδα βιβλιοπωλείων διέθετε την Αγγλική έκδοση βιβλίου 100% ακριβότερα από ό,τι στην Αγγλία. Εκατό τοις εκατό, οι αχαρακτήριστοι. Μιλούσα με άνθρωπο εκδοτικού οίκου (άσχετου με το συγκεκριμένο βιβλίο) και προσπαθούσε να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα: για να το προσφέρουν στους πελάτες τους αν θέλουν, κτλ. Τι να προσφέρουν; 100% επάνω; Φταίει που ο ξένος μπορεί και αγοράζει μεγάλο στοκ και ο Έλληνας όχι. Ε, να μην διαθέσει το συγκεκριμένο είδος, αφού δεν μπορεί να είναι ανταγωνιστικός. Δηλαδή, μου ζητάει ο Έλληνας να του δώσω πιστωτική, με χρεώνει μεταφορικά και το €12.50 της Αγγλίας μου το πουλάει €25; Και του φταίει το ηλεκτρονικό εμπόριο; Να μειώσει το (αισχρό) κέρδος του. Δηλαδή, να τον συμπονέσω γιατί προσπαθεί ένα αντικείμενο μεταπώλησης να μου το δώσει 100% επάνω; Τον παραγωγό ντομάτας στη λαϊκή, αυτόν που έχει πέντε στρέμματα και πουλάει εποχικά, τον πληρώνω παραπάνω από τον έμπορο που μου πουλάει Νοέμβρη μήνα ντομάτα Κρήτης πλαστική. Αλλά, προσφέρει κάτι διαφορετικό. Αν θελήσει κι ο "μικρός" να μου πουλήσει την πλαστική, δεν του φταίω εγώ, ούτε έχω κάποια de facto υποχρέωση να τον στηρίξω γιατί είναι μικρός.

 

Και ο μικρός; Ο μικρός, και λυπάμαι αν το λέω άκομψα, θα κάνει αυτό που έκαναν ιστορικά οι μικροί: ή θα συνασπιστεί, ή θα αλλάξει αντικείμενο, ή θα σου προσφέρει κάτι που ο μεγάλος δεν μπορεί. Παράδειγμα, ο χασάπης της γειτονιάς μου: ό,τι κρέας του ζητήσω, ψάχνει και το φέρνει. Εξυπηρετεί τον κόσμο, κρατάει την πελατεία του, μεγάλωσε κιόλας τη δουλειά του. Πήγε σε καινούργιο μαγαζί, καλύτερο. Αν καθόταν πάνω στους γλουτιαίους μύες του και έλεγε "Κράτος έλα να με σώσεις, εγγυήσου μου πως θα βάλεις στοπ στην εξέλιξη και δε θα αφήσεις σουπερμάρκετ να ανοίξουν στη γειτονιά μου, εγγυήσου μου δουλειά" (έστω κι αν δεν υπάρχει ζήτηση ή το κόστος για τον καταναλωτή είναι απαγορευτικό) θα συνέβαινε αυτό που συνέβη στη μισή Ευρώπη πριν από είκοσι περίπου χρόνια.

 

Δεν αντιλέγω πως υπάρχουν προβλήματα και αδικίες. Και μεροκάμματα αισχρά, και παιδική σκλαβιά και τα πάντα. Αυτό που λέω, όμως, είναι πως σταματώντας την εξέλιξη δεν λύνεις κανένα πρόβλημα. Δεν είμαι καν σίγουρος ότι είναι δυνατό να σταματήσει η εξέλιξη.

Δημοσ.

...η εξέλιξη στην οποία αναφέρεσαι, ΠΑΝΤΩΣ, έχει δημιουργήσει ουκ ολίγα προβλήματα, και συνεχίζει να γίνεται επί πτωμάτων (για την ακρίβεια, προσφάτως έχουν αρχίσει να τρώνε ΚΑΙ μεταξύ τους τις σάρκες τους, "τα μεγάλα ψάρια". Δείγμα ότι δεν πάνε και πολύ καλά τα πράμματα).

Κι όπως είχα πει και πριν, ναι στο τρέξιμο για να κάτσουμε, αλλά σε ισάριθμες καρέκλες. Να μη σταματήσει κανείς την εξέλιξη - να της αλλάξει όμως δρόμο. Είμαι σίγουρος ότι πολλοί "βολεμένοι" του σήμερα θ' αλλάξουν οπτική περί του δρόμου της εξέλιξης, σε πχ έναν ενδεχόμενο πυρηνικό χειμώνα (τρόποι να γίνει, υπάρχουν διάφοροι, κι έχουμε ήδη φτάσει στο χείλος αρκετές φορές, ως απόρροια της "εξέλιξης" διαφόρων συνθηκών : οικονομικοπολιτικοστρατιωτικοεπιστημονικών ). Μακάρι να μη χρειαστεί να κλείσει η κυρά την πόρτα, αφού κάνει αυτό που ξέρουμε όλοι πως λέει το ρητό πως έκανε.

Η "φιλοσοφία" επίσης, μπορεί να μη γεμίζει ακριβώς ταμεία, και μπορεί επίσης να φαίνεται ό,τι πιο μη πρακτικό - είναι όμως το θεμέλιο για το πού θα πάει κανείς. Και είναι πολύ πιο σημαντικό απ' το να λέει "πάμε, και θα δούμε στην πορεία".

Δημοσ.

Και ο μικρός; Ο μικρός, και λυπάμαι αν το λέω άκομψα, θα κάνει αυτό που έκαναν ιστορικά οι μικροί: ή θα συνασπιστεί, ή θα αλλάξει αντικείμενο, ή θα σου προσφέρει κάτι που ο μεγάλος δεν μπορεί. Παράδειγμα, ο χασάπης της γειτονιάς μου: ό,τι κρέας του ζητήσω, ψάχνει και το φέρνει. Εξυπηρετεί τον κόσμο, κρατάει την πελατεία του, μεγάλωσε κιόλας τη δουλειά του. Πήγε σε καινούργιο μαγαζί, καλύτερο. Αν καθόταν πάνω στους γλουτιαίους μύες του και έλεγε "Κράτος έλα να με σώσεις, εγγυήσου μου πως θα βάλεις στοπ στην εξέλιξη και δε θα αφήσεις σουπερμάρκετ να ανοίξουν στη γειτονιά μου, εγγυήσου μου δουλειά" (έστω κι αν δεν υπάρχει ζήτηση ή το κόστος για τον καταναλωτή είναι απαγορευτικό) θα συνέβαινε αυτό που συνέβη στη μισή Ευρώπη πριν από είκοσι περίπου χρόνια.

 

Δεν αντιλέγω πως υπάρχουν προβλήματα και αδικίες. Και μεροκάμματα αισχρά, και παιδική σκλαβιά και τα πάντα. Αυτό που λέω, όμως, είναι πως σταματώντας την εξέλιξη δεν λύνεις κανένα πρόβλημα. Δεν είμαι καν σίγουρος ότι είναι δυνατό να σταματήσει η εξέλιξη.

 

Με την ίδια λογική, γιατί να αγοράσεις απο τον χασάπη της γειτονιάς σου? Το ίδιο προιόν στο δίνει το σουπερμαρκετ πολύ πιο φθηνά.

 

Απλά επειδή εδώ είναι τεχνολογικό φόρουμ και οι πιο πολλοί είναι άσχετοι απο διατροφή και κρέατα θα πάνε στο χασάπη της γειτονιάς... έτσι δεν είναι?

 

Και μη μου πεις οτι είναι διαφορετικό το κρέας γιατί αυτό σπάνια ισχύει. Μόνο στα χωριά που έχουν πραγματικά ντόπια παραγωγή.

 

 

Οσον αφορά τις ονλαιν αγορές... λόγω της παγκοσμιοποίησης είναι δεδομένο οτι ο ανταγωνισμός θα είναι αδυσώπητος.

Την στιγμή που εμείς μιλάμε ο αντίστοιχος Αγγλος Snoob σε ένα αντίστοιχο αγγλικό insomnia διαμαρτύρεται γιατί το ίδιο προιον που στο ebay (μέσω Κίνας) κάνει 2 ευρώ αυτός το αγοράζει 10 λίρες :P

Δημοσ.

στην πρώτη σου πρόταση η απάντηση:

γιατί, ακόμη κι αν το προϊόν, εν προκειμένω το κρέας, που προσφέρει ο χασάπης της γειτονιάς σου, είναι ίδιας προελεύσεως με το κρέας που θα σου προσφέρει η μεγάλη αλυσίδα σουπερ-μάρκετ, ο κύριος λόγος που θα προτιμήσεις τον χασάπη είναι η πεποίθηση και η ασφάλεια που νιώθεις, ότι αυτό που θα σου δώσει και προσεγμένο θα είναι, και ποιοτικά καλό θα είναι. Μπορεί να είναι placebo, αλλά δεν παύει να ισχύει. Κι αυτό δεν αλλάζει.

Για το παράδειγμα της Κίνας: το γεγονός ότι το ίδιο πράγμα μπορεί να κοστίζει πάμφθηνα, δε σημαίνει κάποια πράγματα:

α) ότι είναι από τον ίδιο κατασκευαστή, σε μια χώρα που η αντιγραφή, πολλές φορές κακή, είναι σήμα κατατεθέν.

β) δε σημαίνει ότι ο αντίστοιχος snoob έχει κατανοήσει πως ότι έχουμε οι παίοι, έχουν και οι νέζοι, σε τιμές όμως που αντιστοιχούν στου δικούς τους μισθούς. έτσι π.χ. μπορεί εσύ να αγοράζεις εδώ κουστούμι (χ)αρμάνι 1000 ευρώ, στο κίνα όμως το ίδιο ακριβώς θα κάνει 100. Εδώ όμως εσύ που αγοράζεις το χιλιάρι υποθετικά έχεις και έσοδα 3-4 χιλιάδων (και βάλε), ενώ ο νέζος έχει έσοδα του ενός χιλιάρικου.

γ) ακολούθως, η αγορά από τρίτες χώρες έχει και κάποιες (φανερές) έξτρα φορολογήσεις, ούτως ώστε να 1) κερδίσει το κράτος, 2) διαφυλάξει την εγχώρια αγορά.

Δημοσ.
...Η αγορά υποφέρει για λόγους που δε μου επιτρέπεται να αναλύσω πλήρως, εξαιτίας της απαγόρευσης πολιτικών συζητήσεων.

Ποιός στο απαγορεύει παιδάκι μου να του ρίξω ένα infraction νάναι όλο καταδικό του;Και ποιός μίλησε για πολιτική;:P

 

Ο σύννεφος δεν στην έπεσε,μπορούσες να ήσουν καταδεκτικώτερος,κουβέντα κάνουμε απλώνοντας τα εσώψυχά μας,άσχετα αν κάποιοι από μας έχουν δεμένη σιδερόμπαλα.

 

Τώρα για το κλάμα του πτωχού προγραμματιστού,όταν αγοράζω ένα άγραφο DVD με θεωρούν εν δυνάμει κλέφτη και πληρώνω την κλεπταποδοχή μου πάνω στο προϊόν και καμία ανάγκη δεν τον έχω γιατί τον πλήρωσα.

 

Ο ίδιος μου δίνει τη δυνατότητα να τον κλέψω,τη στιγμή που μου προσφέρει DVD-RW και άγραφα cdιά,τη δε προστασία του έναντι των αντιγράφων αυτός την έχει απενεργοποιήσει,για να πέσουν όλοι πάνω στα προγραμματάκια του και να μάθουν,ούτως ώστε όταν έρθει η ώρα να δουλέψουν,να έχει ο εργοδότης πληθώρα επιλογών απ' το εργατικό δυναμικό κι όχι δυο-τρεις κι αυτοί καμμένοι σπασίκληδες.

 

Ας πούμε το autocad και το archicad.Πόσοι έχουνε γίνει μάγκες απ' το πρώτο και τί κάνανε οι δημιουργοί του δεύτερου να πλησιάσουν τους χρήστες;Να σου πω.Όταν με ένα Norton Commander έπαιρνες back-up στο Autocad και έτρεχε ακόμη και σε έναν 386Sx χωρίς hard cooperation (βάζαμε soft emu τότε,θυμάσαι ; ),ενώ τα hard κλειδώματα του archicad δεν σπάγανε ούτε με όλα τα εργοστάσια του Silicon Valley,τί νόμισες ότι παίχτηκε;Έβγαλε η εταιρεία patchάκι,δήθεν για εκπαιδευτικούς λόγους (το πουλάγανε μάλιστα 60.000 δρχ),όπου με ένα click ακόμη και ο leechaράς τόσμπρωχνε από δω κι από κει.

 

Ας μη μιλήσω για το 95% της αγοράς των λειτουργικών ποιός την έφτασε εκεί που είναι,έναντι των άλλων,ακόμη και των τζαμπέ.

 

Ας φτύσουμε τη καραμέλα των κακών πειρατών πια.Εγώ όταν πουλάω ένα καβλιτζέκι το πουλάω μία φορά,αυτός γιατί με μιά ιδέα θέλει να εξασφαλίσει και τα τρισέγγονά του;Και καλά,λαδώνει τον υπουργό και βάζει στα δημόσια το λειτουργικό του,λαδώνει και το Μπλαίσιο και του πουλάει τα λαπτόπια με ενσωματωμένο λειτουργικό.Αφού έχει την τεχνογνωσία,γιατί δεν κλειδώνει το αντίγραφό του;Να πληρώσει κι αυτός υπαλλήλους να κρατάνε κλειδιά τρεις ή ώρα τα χαράματα να τους πάρουν τηλέφωνο να ξεκλειδώσουν τα proggies τους...

 

 

καλά πάμε.:-)

Δημοσ.
Ο σύννεφος δεν στην έπεσε

Ουδαμώς. Όντως.

(ίσως επειδή κάποιοι προηγούμενα -κακώς- κόλλησαν με τη λέξη "ιστορικό". Εγώ πχ δεν την εξέλαβα ως καμμιά ακυρωσύνη, και καλώς νομίζω δεν την εξέλαβα έτσι - γι' αυτό στη γενική τσατίλα που δικαίως -ίσως- προκλήθηκε του Snoob, με πήρε κάπου στραβά, όσον αφορά τον δικό μου σχολιασμό περί του γεγονότος).

 

Κι όσο για την έκδηλη ιδεολογική διαφωνία, εκεί είναι επίσης όντως που ο καθείς βγάζει τα εσώψυχά του - τα εσωκέφαλά του θα προτιμούσα να πω. Και δεν τίθεται τόσο, στον παρόν, θέμα "ποιός έχει δίκιο". Ζήτημα του να βλέπει κανείς "the whole picture" είναι για 'μενα. Κι αν τη βλέπει, να παίρνει αποφάσεις που τάσσεται ιδεολογικά.

Ας πούμε ότι δεν διαφωνώ με αυτόν που λέει "έτσι ήταν και έτσι είναι τα πράγματα", διότι άδικο δεν έχει. Το θέμα είναι ότι κάτι λείπει, αν δεν προσθέσει κι ένα "...πρέπει όμως ν' αλλάξουν". Και γενικά σε τέτοια ζητήματα, προσωπικά δεν νομίζω ότι έχει τόση σημασία η κατ' ουσία αντιπαράθεση με πρόσωπα, παρά με τις ίδιες τις ιδέες. Τα πρόσωπα τα αντιλαμβάνομαι περισσότερο ως φορείς ιδεών -βάζοντας και τον εαυτό μου μέσα- παρά ως γεννήτορές των. Γι' αυτό και πριν τα έβαλα με την ιδέα μιας καραμέλας, παρά με τον οποιονδήποτε φορέα της (εκτός κι αν αυτός πχ πρωθυπουργεύει).

Και σε γενικές γραμμές, άλλο το "έτσι έχουν τα πράγματα", άλλο το "έτσι έχουν και δεν θ' αλλάξουν", άλλο το "έτσι έχουν και ποιός είμαι εγώ για να τ' αλλάξω", άλλο το "έτσι έχουν και δεν ΘΕΛΩ ν' αλλάξουν" και φυσικά,,,άλλο το "θα κάνω ότι μπορώ για να ΜΗΝ αλλάξουν".......

Δημοσ.

Mόνο γι αυτό:

Και σε γενικές γραμμές, άλλο το "έτσι έχουν τα πράγματα", άλλο το "έτσι έχουν και δεν θ' αλλάξουν", άλλο το "έτσι έχουν και ποιός είμαι εγώ για να τ' αλλάξω", άλλο το "έτσι έχουν και δεν ΘΕΛΩ ν' αλλάξουν" και φυσικά,,,άλλο το "θα κάνω ότι μπορώ για να ΜΗΝ αλλάξουν".......
muppetpimps.jpg:lol:
Δημοσ.

Και κλείνω με ένα ιστορικό περιστατικό:

 

Mπορώ να πληροφορηθώ τον λόγο κατά τον οποίο το εν λόγω γεγονός καθίσταται ιστορικό;

 

Προτιμάς τη λέξη πραγματικό;

 

Πραγματικό. Καλύτερα τώρα;

 

Ουδαμώς. Όντως.

(ίσως επειδή κάποιοι προηγούμενα -κακώς- κόλλησαν με τη λέξη "ιστορικό". Εγώ πχ δεν την εξέλαβα ως καμμιά ακυρωσύνη, και καλώς νομίζω δεν την εξέλαβα έτσι - γι' αυτό στη γενική τσατίλα που δικαίως -ίσως- προκλήθηκε του Snoob, με πήρε κάπου στραβά, όσον αφορά τον δικό μου σχολιασμό περί του γεγονότος).

...έσβησα και ξανάγραψα καμιά δεκαριά φορές τις σκέψεις μου,

και ναι θεωρώ το γεγονός που μας κοινοποίησε ο snoob ως παράδειγμα ατυχές.

Θα μπορούσε να επικαλεστεί μύρια όσα παραδείγματα που συμβαίνουν γύρω μας αυτή την στιγμή (...γέφυρα ρίου, ν .εθνική οδός ,εκτροπή αχελώου...κα.)για να στηρίξει την επιχειρηματολογία του. Προτίμησε αυτό, δικαίωμα του αναφαίρετο

αλλά δεν μπορώ να δεχτώ τα λεγόμενα κάποιου για την εξέλιξη όταν ο ίδιος με τις πράξεις του την ακύρωνε.

Δημοσ.

Μη συγκρίνετε τη διαφοροποίηση στις τιμές των τροφίμων με αυτή των άλλων καταναλωτικών αγαθών.

Το κρέας μπορεί να μην είναι το ίδιο, αλλά τα βιβλία και οι συσκευές είναι.

Δημοσ.
...έσβησα και ξανάγραψα καμιά δεκαριά φορές τις σκέψεις μου,

και ναι θεωρώ το γεγονός που μας κοινοποίησε ο snoob ως παράδειγμα ατυχές.

Θα μπορούσε να επικαλεστεί μύρια όσα παραδείγματα που συμβαίνουν γύρω μας αυτή την στιγμή (...γέφυρα ρίου, ν .εθνική οδός ,εκτροπή αχελώου...κα.)για να στηρίξει την επιχειρηματολογία του. Προτίμησε αυτό, δικαίωμα του αναφαίρετο

αλλά δεν μπορώ να δεχτώ τα λεγόμενα κάποιου για την εξέλιξη όταν ο ίδιος με τις πράξεις του την ακύρωνε.

 

...επειδή κουόταρες (αχ τί ωραία λέξη)

(το σχετικό) κομμάτι του ποστ μου, να τονίσω ότι είπα για "κάποιους", διότι (αν θυμάμαι καλά) όντως ήσασταν 2-3 που "τσινίσατε" με τη χρήση της λέξης "ιστορικό", την οποία πριν λίγο εξήγησα πως ΚΑΛΩΣ τη χρησιμοποίησε ο Snoob, με την έννοια όχι του ότι "έμεινε στην ιστορία" η μαρκεζινοατάκα, αλλά γιατί όντως ήταν γεγονός ιστορικό/πραγματικό (όπως και ο ίδιος εξήγησε κατόπιν) (...όχι ότι το ξέρω το περιστατικό, απλά βασίζομαι στην εγκυρότητα της μεταφοράς από τον Snoob).

 

...τώρα αν κατά τ' άλλα δεν το βρήκαμε κάποιοι (πάλι) ΕΥΣΤΟΧΟ το παράδειγμα της αναφοράς στο "ιστορικό αυτό περιστατικό",,,είναι άλλο καπέλο.

 

Για να εξηγούμαι δηλαδή.

 

 

 

 

* μαγαζάτωρ, για εξήγα τί εννοείς (με την MS pic), για να σε πιάσω και 'γω

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...