Nik0s Δημοσ. 18 Νοεμβρίου 2008 Μέλος Δημοσ. 18 Νοεμβρίου 2008 Αρα οντως καθε στιγμιοτυπο μπορει να εχει διαφορετικο μεγεθος σε σχεση με καποιο αλλο ή και ολα να ειναι διαφορετικα μεταξυ τους. Θα διαφωνησω μαζι σου στο εξης: Καθε καρε ή καθε φωτογραφια δεν μπορει να εχει διαφορετική ποσότητα πληροφορίας την στιγμη που εχει την ιδια αναλυση πχ 200χ200 και το ιδιο βαθος χρωματος, την ιδια ποσοτητα περιεχουν και οι δυο, ακομα και αν η μια ειναι μαυρα πιξελς ενω η αλλη εχει 1002 χρωματακια. *Ο τροπος* με τον οποια γινεται η κωδικοποιηση του καθε καρε διαφερει ετσι οπως εγω το αντιλαμβανομαι και αυτο λογω του οτι δεν μπορει να περιγραψει ο αλγοριθμος κωδικοποιησης ολα τα καρε με τον ιδιο ακριβως τροπο διοτι περιεχουνε *ανοργανωσια*! παραδειγμα που φανταζομαι για να εξηγησω τι ενοοω: 100 πρασινα πιξελ στην σειρα ο αλγοριθμος θα τα περιεγραφε ως 100gp gp = green pixel 50 πρασινα πιξελ στην σειρα και εν συνεχεεια αλλα 30 μπλε και εν συνεχεια αλλα 20 κοκκινα ο αλγοριθμος κωδικοποισης θα τα περιεγραφε ως 50gp + 30bp + 20rp gp = green pixel bp = blue pixel rp = red pixel Οσο πιο χαοτικο το καρε λοιπον ή η φωτογραφία τοσο πιο πολλα ΜΒ χρειαζομαστε να το περιγραψουμε. Δεν ξερω αν συμφωνεις... υ.γ.: Στα ασυμπιεστα καρε αραγε το καθενα εχει ισο μεγεθος με τα υπολοιπα?
antonl Δημοσ. 18 Νοεμβρίου 2008 Δημοσ. 18 Νοεμβρίου 2008 Ίσως να μην περιέγραψα σωστά αυτό που χα στο μυαλό μου λέγοντας "Κάθε καρέ στις ταινίες περιλαμβάνει διαφορετική ποσότητα πληροφορίας". Εννοώ πως ο αλγόριθμος βάσει του οποίου κωδικοποιήθηκε η ταινία, απαιτεί διαφορετικό αριθμό bytes για να απεικονίσει τις πληροφορίες που υπάρχουν σε διαφορετικά καρέ. Ναι, πιστεύω πως όσο πιο "χαοτικό" (όπως είπες) είναι το κάθε καρέ, τόσο πιο πολλά bytes θα χρειαστεί για να περιγραφεί. Τουλάχιστον με τους περισσότερους τρόπους κωδικοποίησης. Εξαίρεση όπως είπαμε τα uncompress formats, πχ οποιαδήποτε εικόνα 200x200, 24bit, bmp καταλαμβάνει (200x200x3=) ~120.000bytes.
Nik0s Δημοσ. 18 Νοεμβρίου 2008 Μέλος Δημοσ. 18 Νοεμβρίου 2008 Χαιρομαι που συμφωνεις, το πααρδειγμα που ανεφερα με τα πιξελ ηταν ευστοχο? 200x200, 24bit, bmp καταλαμβάνει (200x200x24)=960.000 bytes γιατι το πολλαπλασιασες επι 3 εσυ?
antonl Δημοσ. 18 Νοεμβρίου 2008 Δημοσ. 18 Νοεμβρίου 2008 [...]200x200, 24bit, bmp καταλαμβάνει (200x200x24)=960.000 bytes γιατι το πολλαπλασιασες επι 3 εσυ? 24bits = 24/8 = 3 bytes Το παράδειγμα που ανέφερες είναι ένα πιθανό είδος κωδικοποίησης.
Nik0s Δημοσ. 18 Νοεμβρίου 2008 Μέλος Δημοσ. 18 Νοεμβρίου 2008 σταθερο bitrate = framerate(αριθμος frame/sec) * σταθερο μεγεθος του καθε frame μεταβλητο bitrate = framerate(αριθμος frame/sec) * μη σταθερο μεγεθος του καθε frame, μεγεθος ομως που παιζει σε παραπλησιες τιμες. framerate δεδομενου οτι ειναι παντα σταθερο. Σωστα? Και η ερωτηση ειναι: Γιατι ορισμενες ταινιες παιζουν εχουν σταθερο bitrate και αλλες οχι? Απο τι εξαρταται η σταθεροτητα η μη? Και κατι για τα container. Οι Full HD ταινιες χρησιμοποιουν .mkv extension? Γιατι ειπαμε δεν ειναι και αυτες avi? ta mkv kai avi κια τα 2 container δεν τα λενε? Δεν μπορουν να αποθηκευτουν ολα τα βιντεο ως .avi? Τι σχεση υπαρχει μεταξυ encodings kai conainers?
antonl Δημοσ. 18 Νοεμβρίου 2008 Δημοσ. 18 Νοεμβρίου 2008 [...]Γιατι ορισμενες ταινιες παιζουν εχουν σταθερο bitrate και αλλες οχι? Απο τι εξαρταται η σταθεροτητα η μη? [...] Δεν ξέρω τι παίζει γενικά με όλες τι κωδικοποιήσεις οπότε θα πω για το divx συγκεκριμένα. Όταν μετατρέπεις κάτι σε divx (έστω 1 pass), επιλέγεις είτε επιθυμητό bitrate είτε επιθυμητό επίπεδο ποιότητας. Ουσιαστικά απόλυτα σταθερό bitrate δε θα χεις σε καμιά περίπτωση. Στην πρώτη θα προσπαθήσει να το κρατήσει σταθερό στην τιμή που θα χεις ορίσει, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δε θα "παίζει" αρκετά. Αν βάλεις το μέγεθος του κάθε frame σε ένα διάγραμμα με τη μορφή μπάρας, τότε αυτό που θα δεις είναι ένα ανομοιόμορφο κύμα που παίρνει τιμές γύρω απ την προκαθορισμένη τιμή, με τα key frames να είναι συνήθως οι κορυφές αυτού. Στη δεύτερη περίπτωση θα επιλεχθεί το bitrate αυτόματα, αναλόγως των απαιτήσεων τις κάθε σκηνής και θα "παίζει" (λογικά) περισσότερο.
Nik0s Δημοσ. 20 Νοεμβρίου 2008 Μέλος Δημοσ. 20 Νοεμβρίου 2008 Αρα ειναι θεμα επιλογης αυτου που φτιαχνει την ταινια: Και βασικα απο οτι καταλαβαινω απο την απαντηση σου ειναι θεμα οθσιαστικα τι χωρο θελεις να πιανει η ταινια στον δισκο. Αν θελεις να καταλαμβανει λιγοτερο χωρο ριχνεις το βιτρατε σε ενα οριο οπτικα αποδεκτο. Να μπορει καποιος να βλεπει ψιλοκαθαρα τουλαχιστον. ενω αν θελεις μεγιστη οπτικη απεικονιση αυτο συνεπαγεται μεγαλη αυξηση στο βιτρατε που στην ουσια σημαινει περισσοτερα ΜΒ περιγραφης της πληροφοριας του καθε frame. Σωστα? Αν επισης καταλαβα καλα οταν λεμε οτι θα αυξησωμειωσουμε το μεγεθος περιγραφης της πληροφοριας του καθε καρε επειδη το encοding της ταιναις ειναι το ιδιο πχ divx, αυτο που κανουμε ειναι να αυξομειωνουμε το καρε στον αξονα χ και ψ, την αναλυση του δηλαδη, η οποια συνεπαγεται μικτοτερο ή μεγαλυτερο μεγεθος σε MB στον δικο του καρε. Ετσι δεν λειτουργει? Δηλαδη για να μειωσουμε το μεγευος ενος καρω το κανουμε μικροτερο παραθυρακη ενω για να το μεγαλωσουμε το τραβαμε απο τη διαγωνιο. β) τα passes τι ειναι?
antonl Δημοσ. 20 Νοεμβρίου 2008 Δημοσ. 20 Νοεμβρίου 2008 ενω αν θελεις μεγιστη οπτικη απεικονιση αυτο συνεπαγεται μεγαλη αυξηση στο βιτρατε που στην ουσια σημαινει περισσοτερα ΜΒ περιγραφης της πληροφοριας του καθε frame. Σωστα? Ναι, για δεδομένη κωδικοποίηση, μεγαλύτερο μέγεθος αρχείου σημαίνει μεγαλύτερη ποιότητα. Φυσικά όσο και να μεγαλώσεις το bitrate από ένα σημείο και μετά είναι ανούσιο μιας και δε θα φαίνονται οι διαφορές, κι αυτή είναι η χρυσή τομή που συνήθως ψάχνει αυτός που κόβει την ταινία. Αν επισης καταλαβα καλα οταν λεμε οτι θα αυξησωμειωσουμε το μεγεθος περιγραφης της πληροφοριας του καθε καρε επειδη το encοding της ταιναις ειναι το ιδιο πχ divx, αυτο που κανουμε ειναι να αυξομειωνουμε το καρε στον αξονα χ και ψ, την αναλυση του δηλαδη, η οποια συνεπαγεται μικτοτερο ή μεγαλυτερο μεγεθος σε MB στον δικο του καρε. Ετσι δεν λειτουργει? Δηλαδη για να μειωσουμε το μεγευος ενος καρω το κανουμε μικροτερο παραθυρακη ενω για να το μεγαλωσουμε το τραβαμε απο τη διαγωνιο. Το ότι αλλάζεις την ανάλυση της ταινίας είναι άσχετο από την αλλαγή του bitrate. Όταν σώζεις μια φωτογραφία jpg σε ποιότητα 70% και σε ποιότητα 90%, πάντα την ίδια ανάλυση θα χει αλλά διαφορετικό μέγεθος. β) τα passes τι ειναι? Multi-Pass Encoding
Nik0s Δημοσ. 20 Νοεμβρίου 2008 Μέλος Δημοσ. 20 Νοεμβρίου 2008 Το ότι αλλάζεις την ανάλυση της ταινίας είναι άσχετο από την αλλαγή του bitrate. Όταν σώζεις μια φωτογραφία jpg σε ποιότητα 70% και σε ποιότητα 90%, πάντα την ίδια ανάλυση θα χει αλλά διαφορετικό μέγεθος. Διαφωνω. Αν αλλαξει η αναλυση της ταινιας, αυτο σημαινει πως αλλαζει η αναλυση του καθε καρε ξεχωριστα το οποιο πρακτικα σημαινει πως αλλαζει το μεγεθος της ταινιας. 100 χ 100 χ 4(32bit) = μεγαλο νουμερο 200 χ 200 χ 4(32bit) = πιο μεγαλο νουμερο Οταν αλλαζεις ποσοστο συμπιεσης σε μια εικονα τι ακριβες συμβανει? αλλαζει ο αλγοριθμος?
parsifal Δημοσ. 21 Νοεμβρίου 2008 Δημοσ. 21 Νοεμβρίου 2008 Διαφωνω. Αν αλλαξει η αναλυση της ταινιας, αυτο σημαινει πως αλλαζει η αναλυση του καθε καρε ξεχωριστα το οποιο πρακτικα σημαινει πως αλλαζει το μεγεθος της ταινιας. 100 χ 100 χ 4(32bit) = μεγαλο νουμερο 200 χ 200 χ 4(32bit) = πιο μεγαλο νουμερο Αυτό που λες ισχύει μόνο με αρχεία ψηφιακού video σε raw μορφή (ασυμπίεστη πληροφορία). Συνήθως, κωδικοποιούμε το ψηφιακό video με διάφορους αλγορίθμους για λόγους efficiency και σε αυτήν την περίπτωση, το τελικό μέγεθος του αρχείου εξαρτάται από τις ρυθμίσεις που θα κάνεις στον codec που υλοποιεί τον εκάστοτε αλγόριθμο. Ο συνηθέστερος τρόπος να ρυθμίζουμε έναν codec είναι να του λέμε τί μέσο (average) bitrate έχει στη διάθεσή του για να αναπαραστήσει την πληροφορία του video. Έτσι, αν κωδικοποιήσεις δύο αρχεία video διαφορετικού μεγέθους καρέ (π.χ. 100x100 το ένα, 200x200 το άλλο) με το ίδιο bitrate, τα αρχεία εξόδου θα έχουν τελικά ίδιο (περίπου) filesize.
Nik0s Δημοσ. 21 Νοεμβρίου 2008 Μέλος Δημοσ. 21 Νοεμβρίου 2008 Μαλιστα. Τα 2 αρχεια βιντεο τα οποια κωδικοποιουνται με σταθερο bitrate(πχ 1,25MB/sec) θα καταλαμβανουν λοιπον το ιδιο μεγεθος στον σκληρο δισκο και αυτο στην ουσια συνεπαγεται: bitrate = 25 framerate(frames/sec) * 100x100x4 bitrate = 25 framerate(frames/sec) * 200x200x4 Δεν βγαινει νοημα ομως ετσι....ο αριθμος των καρε ανα δευτερολπετο ειναι σταθερος αλλα το μεγεθος του καθε καρε αλλαζει γιατι το μεγεθος του προκυπτει απο την οριζοντια χ την καθετη αναλυση επι το βαθος χρωματος και στην δευτερη περιπτωση η αναλυση ειναι διπλασια. Δηλαδη μαθηματικα δεν στεκει.... Εκτος αν στην δευτερη περιπτωση 200χ200 η εικονα δεν εχει τοσο καλη ευκρινεια(ισωσ επειδη ειναι περισσοτερο συμπιεσμενη) με την πρωτη περιπτωση 100χ100 η οποια να και εχει μικροτερη αναλυση εχει λιγοτερη συμπιεση.... Δηλαδη η συμπιεση ειναι που κανει την διαφορα?
parsifal Δημοσ. 21 Νοεμβρίου 2008 Δημοσ. 21 Νοεμβρίου 2008 Τα 2 αρχεια βιντεο τα οποια κωδικοποιουνται με σταθερο bitrate(πχ 1,25MB/sec) θα καταλαμβανουν λοιπον το ιδιο μεγεθος στον σκληρο δισκο και αυτο στην ουσια συνεπαγεται: bitrate = 25 framerate(frames/sec) * 100x100x4 bitrate = 25 framerate(frames/sec) * 200x200x4 Όχι, λάθος. Μην αντιμετωπίζεις το κάθε δευτερόλεπτο video σαν μία αλληλουχία 25 εικόνων με σώνει και καλά σταθερό μέγεθος σε Kilobytes η καθεμία. Γι' αυτό έκανα λόγο πιο πάνω για μέσο (average) bitrate. Έστω ότι κωδικοποιείς ένα video με τον τάδε codec ορίζοντάς ως μέσο bitrate την τιμή BITRATE. Έστω επίσης ότι το video έχει ρυθμό αναπαραγωγής καρέ/δευτερόλεπτο ίσο με FPS. Η μόνη σχέση που έχει νόημα και με την οποία μπορείς να καταλήξεις σε ασφαλές συμπέρασμα για το παραγόμενο νέο αρχείο video είναι η εξής: >[b][u]Μέσο[/u][/b] μέγεθος ανά καρέ = BITRATE / FPS Τίποτα περισσότερο...
Nik0s Δημοσ. 21 Νοεμβρίου 2008 Μέλος Δημοσ. 21 Νοεμβρίου 2008 Αλλα πως δηλαδη να αντιμετωπισω το μεγεθος σε KB που καταλαμβανει καθε καρε? αφου μια ασυμπιεστη φωτογραφια/καρε ειναι Χ * Υ * βαθος χρωματος Ετσι δεν βρισκουμε το μεγεθος ενος ασυμπιεστου καρε? Τωρα θα μου πεις αν συμπιεστει παιζει ρολο και το ποσο δυσκολο να περιγραφει ειναι το καθε καρε. Αλλα θελω να σου πω πως ΔΕΝ μπορω να φανταστω το ΠΩΣ γινεται η αναλυση να μην επηρεαζει το bitrate. Σιγουρα καθε καρε πιανει λιγοτερο ή περισσοτερο μεγεθος σε ΚΒ για να περιγραφει αναλογως ποσο "χαοτικο" ειναι αλλα η αναλυση μας στην πρωτη περιπτωση ειναι 100χ100 ενω στην δευτερη η διπλασια. Και στην 2 περιπτωσεις ομως ο αλγοριθμος που θα χρησιμοποιηθει για να περιγραψει την εικονα ειναι ο ιδιος μονο η αναλυση αλλαζει ΑΡΑ η αναλυση κανει την διαφορα.... Αλλα λες το μεεγεθος ειναι το ιδιο ομως.....
parsifal Δημοσ. 21 Νοεμβρίου 2008 Δημοσ. 21 Νοεμβρίου 2008 Δεν καταλαβαίνεις τί προσπαθώ να σου πω, γιατί αμφισβητείς πληροφορίες που σου δίνονται ως δεδομένες και μη διαπραγματεύσιμες. Πάμε ξανά: Έχουμε έναν απωλεστικό (lossy) video codec X. Οι απωλεστικοί codecs, για να κάνουν τη δουλειά τους, «πετάνε» πληροφορία από την ασυμπίεστη είσοδο που τους δίνεις. Για τους video codecs συγκεκριμένα, αυτό σημαίνει ότι για το μέγεθος σε KB του κάθε καρέ στο τελικό αποτέλεσμα, ΠΑΥΕΙ να ισχύει η σχέση [X * Y * βάθος_χρώματος]. Όταν απαιτήσεις λοιπόν από τον codec X να σου βγάλει αποτέλεσμα ορισμένου μέσου bitrate, αυτός θα κάνει οτιδήποτε είναι δυνατόν για να συμμορφωθεί με την επιθυμία σου. Αν αυτό σημαίνει ότι πρέπει να «πετάξει» περισσότερη πληροφορία, θα το κάνει, άσχετα από την ανάλυση σε pixels του αρχείου εισόδου. Άρα λοιπόν, ανάλογα με το πόση πληροφορία θα «πεταχτεί», είναι δυνατόν δύο αρχεία video διαφορετικής ανάλυσης να έχουν το ίδιο filesize.
Nik0s Δημοσ. 21 Νοεμβρίου 2008 Μέλος Δημοσ. 21 Νοεμβρίου 2008 Αν αυτό σημαίνει ότι πρέπει να «πετάξει» περισσότερη πληροφορία, θα το κάνει, άσχετα από την ανάλυση σε pixels του αρχείου εισόδου. Άρα λοιπόν, ανάλογα με το πόση πληροφορία θα «πεταχτεί», είναι δυνατόν δύο αρχεία video διαφορετικής ανάλυσης να έχουν το ίδιο filesize. Φανταζομαι συμβαινει και το αντιστροφο. Οτι ειναι επισης δυνατον δυο αρχεια video ιδιας αναλυσης να εχουν διαφορετικο filesize αναλογως του ποσο θα ορισουμε το bitrate στο καθενα. Σωστα? Αν καταλαβα καλα στο παραδειγμα προηγουμενως 100χ100 και 200χ200 για να εχουν και τα δυο αρχεια το ιδιο filesize στην 1η περιπτωση πεταμε λιγοτερη πληροφορια συνεπως το βιντεακι μας ειναι πιο καθαρο αφου ειναι πιο κοντα στο ασυμπιεστο format ενω στην δευτερη περιπτωση 200χ200 αναγκαζομαστε να πεταξουμε περισσοτερη πληροφορια αφου η αναλυση μας ειναι πιο μεγαλη. Παραδειγμα: Μεσο μεγεθος καρε = ΒITRATE / FPS = 1,25 / 25 = 50 ΚΒ Για να βγαινει ομως 50 ΚΒ η χωρητικοτητα του καθε καρε και στην δυο περιπτωσεις τι αλλαζει δηλαδη αφου η αναλυση δεν επηρεαζει τον μαθηματικο τυπο? Γιατι προφανως αυτο ΔΕΝ ισχυει: 100 χ 100 χ 4(32bit) == 200 x 200 x 4(32bit) αλλα παρολα αυτα το μεγεθος ειναι το ιδιο. Η πληροφορια που παει χαμενη σε τι αναφερεται? Δηλαδη εφοσον η αναλυση του καρε παραμενει "απειραχτη" ΤΙ ακριβως πληροφορια πετιεται?
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.