Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Η ανακατασκευη, συμφωνα με την θεωρια σηματων ειναι ακριβως η ιδια, οχι περιπου. "Then the sufficient condition for exact reconstructability from samples at a uniform sampling rate f_s, (in samples per unit time) is f_s > 2B"

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Aliasing

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Sampling_(signal_processing)

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Nyquist_theorem

 

Ena θεμα ειναι, τι ζωνη συχνοτητων θεωρρουμε οτι ακουει το ανθρωπινο αυτι. Ε, περα απο μια πιο μεγαλη μπαντα απο την κλασσικη 20 - 20000 Hz δεν νομιζω οτι ακουει οι μεγιστη πλειοψηφια. Αν νομιζει καποιος οτι μπορει να ακουσει περισσοτερο, μπορουμε να πουμε οτι βλεπουμε και τις υπερυθρες :P .

 

Απλα, το θεμα ειναι οτι γενικα μετα πεφτει κωδικοποιηση πανω στο σημα, η οποια μπορει να ειναι lossy.

 

Οποιος νομιζει οτι το αναλογικο σημα δινει καλυτερη ποιοτητα, να μην βαλει ψηφιακη τηλεοραση :P .

 

Τωρα, αν νομιζεις οτι υποσυνειδητα καποιος μπορει να ακουσει κατι, εγω παω πασο και εμπιστευομαι τις μελετες για την ανθρωπινη ακοη.

 

Επισης, αυτο που λεει για το βινυλιο, οτι δεν υπαρχουν απωλειες, κανει λαθος. Αν το παρεις πρακτικα, το γεγονος οτι υπαρχει μηχανικο μερος στην συσκευση, σημαινει οτι αυτη φθειρεται, αρα ο ηχος δεν ειναι ο ιδιος μετα απο ορισμενες χρησεις. Επισης, θεωρει οτι η εγγραφη γινεται με τελειο τροπο. Ωστοσο, ειναι λογικο οτι η χαραξη γινεται με πεπερασμενη ακριβεια, αρα αν θεωρεις οτι για τα ψηφιακα μεσα υπαρχει μια απειροελαχιστη απωλεια, δεν μπορεις να παραβλεψεις αυτες τις απωλειες του αναλογικου.

 

Απλα, η ακοη δεν ειναι κατι το μετρησιμο. Παιζουν και ψυχολογικοι παραγοντες ρολο. Το βινυλιο δινει αυτη την αισθηση, ισως γιατι ειναι και πιο ομαλο, πιο "λανθασμενο". Με ενα φιλτρακι, μπορεις να κανεις και το ψηφιακο να ακουγεται σαν αναλογικο. Και οταν λεμε να ακουγεται, σε καποιον που δεν ξερει ποτε ειναι αναλογικο και ποτε ψηφιακο, γιατι αλλιως ειναι υποκειμενικο.

Επεξ/σία από aurelius
  • Απαντ. 48
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

+1000 στον aurelius.

Ούτε εγώ μπορώ να πιστέψω στα βιονικά αυτιά. Έστω κι αν κάποιοι λίγοι έχουν πιο εξασκημένο αυτί από μας τους κοινούς θνητούς.

Και όσο για τους ρομαντικούς του βινυλίου, της μπομπίνας, του VHS και δεν ξέρω και εγώ τι άλλο, μπορούν να αγαπούν όσο θέλουν το χόμπι τους και την συλλογή τους. Έχουν την συμπάθειά μου. Αλλά δεν είναι ανάγκη να μας πείσουν ντε και καλά, ότι τα γραμμόφωνα είναι κλάσεις ανώτερα από τα τελευταίας τεχνολογίας σούπερ-ντούπερ ηχοσυστήματα.

Δημοσ.

Παιδιά, αυτά που αναφέρει ο aurelius είναι όντως σωστά. Σύμφωνα με τα μαθηματικά, το αναλογικό σήμα που θα υποστεί δειγματοληψία μπορεί να αναπαραχθεί ακριβώς, αρκεί η συχνότητα δειγματοληψίας να είναι τουλάχιστον διπλάσια από του αναλογικού σήματος (πχ 44,1 KHz πχ για τον ήχο).

Δύο παράγοντες είναι όμως που καθορίζουν τελικά την ποιότητα. Η κωδικοποίηση των δειγμάτων (καθορίζει πόσο κοντά θα είναι η στάθμη που αντιπροσωπεύει η ψηφιακή λέξη στην πραγματική στάθμη του δείγματος) και η ποιότητα του φίλτρου στην έξοδο της συσκευής αναπαραγωγής (αυτό θα κόψει τις αρμονικές που δημιουργούνται με την διαδικασία της δειγματοληψίας). Πρακτικά δηλαδή η παραμόρφωση που εισάγουμε είναι στην κωδικοποίηση και ίσως εδώ οι ADC των 24bit να έχουν αισθητή διαφορά.

Αυτά σε γενικές γραμμές θυμάμαι από φοιτητής (μου φαίνεται άρχισα να φλυαρώ)

Δημοσ.
Η ανακατασκευη, συμφωνα με την θεωρια σηματων ειναι ακριβως η ιδια, οχι περιπου. "Then the sufficient condition for exact reconstructability from samples at a uniform sampling rate f_s, (in samples per unit time) is f_s > 2B"

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Aliasing

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Sampling_(signal_processing)

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Nyquist_theorem

 

 

συμφωνώ (το βασικό θεώρημα στα σήματα του shannon) απλά έγινε μπέρδεμα στο τι ήθελα να πω με το κείμενο που παρέθεσα. έλεγα για το τελικό προϊόν που αυτό ακούγεται στο αfti θέμα θορύβου κλπ.

 

One advantage of higher sampling rates is that they can relax the low-pass filter design requirements for ADCs and DACs
όσο για το φάσμα τον συχνοτήτων που ακούει το ανθρώπινο afti είναι τελείως υποκείμενο. αν άκουγε 20-20000 δε θα υπήρχαν ούτε τα tweeters με specs 25000 ούτε τα subwoofers με 12. ούτε ο κάθε άνθρωπος είναι ίδιος.

 

φθορές φυσικά έχει και το αναλογικό σύστημα. μιλάμε για ιδανικές συνθήκες πάντα

 

ακριβώς ότι λέει και ο rodi. σε τελική ανάλυση το αποτέλεσμα του ήχου κρίνεται μέσα από μια ανθρώπινη διαδικασία όχι μέσα από μαθηματικά. αλλιώς δε θα κάναμε αυτή τι συζήτηση :P

 

(υπάρχει κανένα DSP φίλτρο που να δίνει στον ψηφιακό ήχο αναλογικό feeling?)

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...