million_voices Δημοσ. 22 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 22 Μαρτίου 2010 golden shovel to my self:-) για να απαντησω στον punky που δεν νομιζω οτι θα το δει ποτε τα zeitgeist αναρωτιουνται αν τα διαφορα "ειναι στην φυση μας η ιδιοκτησια,πλεονεξια whatever" ισως να μην ισχυουν και ισως παλι τελικα εχουμε εκπαιδευτει να σκεφτομαστε και να αποζηταμε την ευτυχια ετσι φανταζομαι πολλοι θα εχουν βιωσει την ματαιοτητα της καπιταλιστικης συνταγης ευτυχιας αγορασε-μοστραρε και be happy οποτε καλο θα ηταν να αναλογιζομασταν ποιο σοβαρα what if ισως σε μια κοινωνια οπου τα αγαθα δεν εχουν αξια να στρεφομασταν σε ποιο ουσιαστικες ενασχολησεις απο καναπεδες,τιβι σπιτια με πισινες και τα ρεστα
activex Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 golden shovel to my self:-) για να απαντησω στον punky που δεν νομιζω οτι θα το δει ποτε τα zeitgeist αναρωτιουνται αν τα διαφορα "ειναι στην φυση μας η ιδιοκτησια,πλεονεξια whatever" ισως να μην ισχυουν και ισως παλι τελικα εχουμε εκπαιδευτει να σκεφτομαστε και να αποζηταμε την ευτυχια ετσι φανταζομαι πολλοι θα εχουν βιωσει την ματαιοτητα της καπιταλιστικης συνταγης ευτυχιας αγορασε-μοστραρε και be happy οποτε καλο θα ηταν να αναλογιζομασταν ποιο σοβαρα what if ισως σε μια κοινωνια οπου τα αγαθα δεν εχουν αξια να στρεφομασταν σε ποιο ουσιαστικες ενασχολησεις απο καναπεδες,τιβι σπιτια με πισινες και τα ρεστα Εδώ είναι και το μεγάλο στοίχημα, αν τελικά παίζει καθοριστικό ρόλο η παιδεία (ή έστω πολύ περισσότερο) σε αυτά που θεωρούμε "έμφυτα", καθώς και του ποσοστού μεταβολής που επιδέχεται η υποτιθέμενη πάγια κατάσταση. Σίγουρα μια γενιά που θα μεγάλωνε αποκλειστικά σε μια τέτοια ("μη ανταγωνιστική") κοινωνία, θα ομοίαζε με τη δίκη μας εξαιρετικά στο ελάχιστο (αν όχι καθόλου!) το θέμα είναι πως φτάνεις μέχρι εκεί! ( μέσα από τα σημερινά δεδομένα που δεν είναι και τόσο ελπιδοφόρα) ιδικά όταν Κάθε απόκλιση από τον υποτιθέμενο ιδανικό στόχο, αντί να απομονώνεται, μάλλον γίνεται παράδειγμα μίμησης και ακόμα ποιο συχνά (μέσα από μια ενστικτώδη διαδικασία αντεκδίκησης) καταφέρνει να διαιωνίζει σχεδόν πεισματικά το άδικο. Κοινώς μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά! και αν όχι ακριβώς έτσι... σίγουρα δε μένουν ανεπηρέαστα από το στόχο τους. Για μένα δεν τίθεται τόσο θέμα ουτοπίας, όσων αφορά την ομαλή λειτουργία της ιδέας ως βιώσιμη λύση, το μοντέλο πιθανότατα είναι δυνατό να λειτουργήσει και να επιβιώσει, αναπτύσσοντας σχεδόν αυθόρμητους μηχανισμούς άμυνας (ίσως ούτε καν την ανάγκη για άμυνα!) αλλά έχει πάρα πολύ δρόμο μέχρι να μπει στη σωστή ροή (συμπεριλαμβανόμενου και του να πείσει για τα παραπάνω) το θέμα δεν είναι καν αν θα επιβιώσει ή αν θα λειτουργήσει καλύτερα το νέο σύστημα! αλλά κυρίως πως θα παραχωρήσει τη θέση του το παλαιό που μας έχει γίνει συνειδησιακά αναπόφευκτο βίωμα. Από την άλλη ακόμα και η μετάβαση προϋποθέτει τουλάχιστο έμμεσα την αυτοσυντήρηση του παλαιού! μιας και δε νομίζω να μπορεί να γίνει αυτόματα. Αναγκαστικά το ποιο ασφαλή, απαιτεί το ελάχιστο στοιχειώδη εθελοντική συνδρομή.(Επίσης δύσκολο σε καιρούς πονηρούς! αλλά και αναπόφευκτα αναγκαίο στη παρούσα φάση) Με τρομάζει δε πολύ περισσότερο η αλλοτριωμένη πεποίθηση πως κάτι τέτοιο φαντάζει αποκλειστικά "εξωτικό" και άρα δεν αξίζει να προσπαθήσουμε, παρά το ενδεχόμενο της πιθανής αποτυχίας ή της όποιας μεταβατικής δυσκολίας...εξάλλου ο άνθρωπος ουσιαστικά πεθαίνει όταν πάψει η κίνηση (αγώνας) και πεθαίνει (δις) ζωντανός κάθε που παραλύει από το φόβο! σε κάθε περίπτωση η παράγωγη δίκαιων έργων είναι πρώτιστο μέλημα και ανεξάρτητα από το οποιοδήποτε τίμημα...ο υγιής αυτοσκοπός.
tolis_01 Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 Το venus project θεωρώ πως είναι ουτοπία. Εξάλλου πόσα άτομα από τον κοινωνικό σας περίγυρο γνωρίζετε που θα δεχόντουσαν να είναι ίσοι με όλους; Αν δεν έχεις μερσεντέ για να τη λες στον γείτονα με το χιουντάι, ποιο το νόημα της ζωής για τον μέσο έλληνα/άνθρωπο; Επίσης στο venus project κάνουν ένα τραγικό λάθος. Θεωρούν πως δεν θα υπάρχει ανάγκη για νόμους σε μια τέτοια κοινωνία αγνοώντας πως υπάρχουν κι άλλα εγκλήματα εκτός από τα οικονομικά.
Praetorianos Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 Το venus project θεωρώ πως είναι ουτοπία. Μα είναι ουτοπία. Εκτός από τον λόγο που αναφέρεις παρακάτω υπάρχουν πολλοί άλλοι γιατί δεν μπορεί να υπάρξει τουλάχιστον στο κοντινό μέλλον και επιπλέον λόγους έχει αναφέρει και ο punky. Το VP δείχνει απλά ένα δρόμο, δηλαδή μια γενικότητα ότι χρησιμοποιώντας την τεχνολογία και ενισχύοντας την κοινωνική συνείδηση, θα πάμε μπροστά. Κάτι που δεν θα καταφέρει ποτέ ο καπιταλισμός, τουλάχιστον όχι στην σημερινή του μορφή. Εξάλλου πόσα άτομα από τον κοινωνικό σας περίγυρο γνωρίζετε που θα δεχόντουσαν να είναι ίσοι με όλους; Γιατί να δεχτούν κάτι που δεν ισχύει? Πολλά πράγματα είναι στραβά στην σημερινή κοινωνία αλλά ισότητα δεν μπορεί να υπάρξει ποτέ, ούτε στον κομμουνισμό, ούτε στο VP ούτε σε μια κοινωνία αγγέλων. Πάντα οι ανάγκες, οι συνήθειες, τα ταλέντα, οι ικανότητες των ανθώπων θα είναι διαφορετικές. Άλλο να έχει αναπτύξει κάποιος το αίσθημα του να προσφέρω στην κοινωνία όπως μπορώ και άλλο να δεχτεί ότι είναι ίσος με όλους, απλά δεν γίνεται.
activex Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 Το venus project θεωρώ πως είναι ουτοπία. Εξάλλου πόσα άτομα από τον κοινωνικό σας περίγυρο γνωρίζετε που θα δεχόντουσαν να είναι ίσοι με όλους; Αν δεν έχεις μερσεντέ για να τη λες στον γείτονα με το χιουντάι, ποιο το νόημα της ζωής για τον μέσο έλληνα/άνθρωπο; Ο οποίος μέσος άνθρωπος έτσι γεννήθηκε ή έτσι έμαθε ; και αν το έμαθε, το έμαθε μέσα σε ένα σύστημα ανταγωνισμού που τελικά το βασικό που προάγει μέσα στα λοιπά αδιέξοδα είναι η ανούσια εκτόνωση ; (να θεωρείς τα υλικά αγαθά προέκταση του εαυτού σου!) όχι φίλε μου δε μας μετράω για τόσο λίγους, αυτή ειναι η αδιέξοδη παρακμιακή λογική που έχουμε εισέλθει! αλλά δε γεννηθήκαμε για αυτή και ούτε οι ικανότητες μας (συν)πληρώνονται εδώ! Επίσης στο venus project κάνουν ένα τραγικό λάθος. Θεωρούν πως δεν θα υπάρχει ανάγκη για νόμους σε μια τέτοια κοινωνία αγνοώντας πως υπάρχουν κι άλλα εγκλήματα εκτός από τα οικονομικά. Ναι τα εγκλήματα δεν έχουν μόνο οικονομική βάση και κανένα σύστημα δεν εγγυάται 100% αποτελεσματικότητα σε αυτό...όπως επίσης κανείς δε δήλωσε πως δε μπορούν να υπάρξουν στοιχειώδεις ελεγκτικοί μηχανισμοί! η διαφορά είναι ότι κατά την κρίση τους δεν θα υπάρχει κίνητρο διαφθοράς ή λόγος αναξιοκρατίας (έννοιες συνυφασμένες συνήθως με το κέρδος και το προσωπικό όφελος) πχ σε μια περίπτωση που το δημόσιο αίσθημα (προ)κληθεί ώστε να αξιολογήσει μια παραβατική κατάσταση... Έπειτα κανε μια προσωπική εκτίμηση του ποσοστού παραβατικότητας που αποκλίνουν από οικονομικές αιτίες ή αν θες κατονόμασε μου ένα δυο παραδείγματα όπως τα σκέφτεσαι , που δεν επιδέχονται ας πούμε παρόμοιας επίλυσης με τα σημερινά. Εκτός του ότι τα μεγέθη θα είναι δυσανάλογα με το παρόν, δε πιστεύω πως υπάρχει κανένας λόγος να μην ακολουθήσεις ένα συνολικά καλύτερα υποσχόμενο κοινωνικά μοντέλο, επειδή δε μπορεί να σε καλύψει σε όλα! ποιο μοντέλο πχ θα σταματήσει την απιστία ; ή μήπως μπορεί να σε βοηθήσει κανείς αν εσύ για να είσαι ευτυχισμένος θες να σε αγαπήσει η "χ ψ Μαρία"! ; κάποια πράγματα δεν ορίζονται και κανένα μοντέλο δε θα στα καλύψει πότε όλα...αυτό όμως δε σημαίνει ότι δε θα προσπαθήσεις για αυτά που μπορείς και σίγουρα βελτιώνονται! Έμμεσα η άμεσα η βάση της παρακμής οφείλεται στην απληστία που μας οδηγεί κυρίως το παρόν σύστημα, με εξαίρεση βαθύτερες αιτίες όπως πχ είναι οι συναισθηματικές και λοιπές περιπτώσεις, που και αυτές στην υπάρχουσα ηθική μας δηλαδή ευδοκιμούν με τον παρών παροδικό τρόπο! ή στην χειρότερη θεωρούνται ούτως η άλλως άλυτες από το οποιοδήποτε κοινωνικό σύστημα...(συνεπώς ότι δεν επιδέχεται "ανθρώπινη" επίλυση λόγο της άναρχης φύσης του, δε πρέπει και να λογαριάζεται ως αποτρεπτικό στην παρούσα φάση!) Ουσιαστικά δυο σχέσεις πρέπει να μας απασχολούν καθώς μας επιβάλλονται (εξ)αναγκαστικά και πρέπει να διαλέξουμε στο υπάρχον λούκι! ή "ο χρόνος θα είναι χρήμα" ή "το χρήμα θα είναι χρόνος" είσαι ελεύθερος να διαλέξεις ανάμεσα σε δυο όμοια! με τον παράγοντα χρήμα, ο χρόνος δε θα είναι ποτέ ελεύθερος στο μέγιστο δυνατό βαθμό που προορίζεται και δύναται να αφιερωθεί, όπως άλλωστε μας αξίζει! το να ζητάς τον επίγειο παράδεισο είναι ουτοπία...όχι το να τον προσεγγίζεις με το μέτρο του εφικτού και τις όποιες αδυναμίες του! χώρος για βελτιώσει θα υπάρχει πάντα και αυτό μόνο αποτρεπτικό δεν είναι για την εκάστοτε (καλή) αρχή. Τον αγώνα θέλουμε να αρχίσουμε, όχι να τον τελειώσουμε! αν θέλαμε να τον "τελειώσουμε" θα αποδεχόμασταν αμαχητί το τώρα...
Επισκέπτης Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 Κατ' αρχάς ξεκαθαρίζω ότι δεν έχω δει τη δεύτερη ταινία και δεν ξέρω τι είναι το venus project (αν και έχω αρχίσει να υποθέτω διαβάζοντας) Το venus project θεωρώ πως είναι ουτοπία. Εξάλλου πόσα άτομα από τον κοινωνικό σας περίγυρο γνωρίζετε που θα δεχόντουσαν να είναι ίσοι με όλους; Αν δεν έχεις μερσεντέ για να τη λες στον γείτονα με το χιουντάι, ποιο το νόημα της ζωής για τον μέσο έλληνα/άνθρωπο; Να μου επιτρέψεις να διαφωνήσω. Το ότι κάποιοι άνθρωποι βρίσκουν νόημα σε αυτά τα πράγματα, γίνεται επειδή προσπαθούν να γεμίσουν το κενό που έχουν μέσα τους λόγω του ότι στη κοινωνία μας ζούμε μια (ας την πω) αφύσικη ζωή. Αναζητούμε την ευτυχία σε λάθος πράγματα (γιατί εκεί μας έμαθαν ότι πρέπει να την αναζητούμε), όπως στο να βγούμε παραπάνω από τον διπλανό μας και γι' αυτό είναι όλοι σκασμένοι και με νεύρα και στην τσίτα συνεχώς και βλαστημούν τη ζωή τους. Αν στον μέσο Έλληνα/άνθρωπο έδειχνες (εκπαιδεύοντας τον έτσι από παιδί) μια άλλη ζωή, θα καταλάβαινε ότι με αυτά που κάνει δεν πρόκειται ποτέ να αισθανθεί καλύτερα γιατί, πχ πάνω στο παράδειγμα που λες, η ευτυχία του ανθρώπου πηγάζει από την ευτυχία των άλλων. Το να την λες στον άλλον ή να νιώθεις ανώτερός του, λοιπόν, δε σε κάνει να νιώθεις καλά, παρά μόνο πρόσκαιρα. Απόδειξη άλλωστε είναι οι αυτοκτονίες (πραγματικές ή άλλου τύπου, πχ ναρκωτικά, κατάθλιψη κτλ) είναι περισσότερες όσο πηγαίνεις προς τους "ανώτερους" ανθρώπους που δε θέλουν να είναι ίσοι με τους "κατώτερους". Άλλωστε, και για να το θέσω με τους δικούς σου όρους, εγώ δεν ξέρω κανέναν από αυτούς τους μέσους Έλληνες που περιγράφεις να είναι καλά. Είναι μίζεροι με κάτι ψυχολογικά μέχρι το ταβάνι. Επίσης στο venus project κάνουν ένα τραγικό λάθος. Θεωρούν πως δεν θα υπάρχει ανάγκη για νόμους σε μια τέτοια κοινωνία αγνοώντας πως υπάρχουν κι άλλα εγκλήματα εκτός από τα οικονομικά. Παλιότερα, δεν υπήρχε νόμος για να μην κουβαλάνε τα παιδιά όπλα στα σχολεία. Δημιουργήθηκε γιατί η παιδεία μας έφτασε σε τόσο χαμηλό σημείο, όπου χρειάστηκε ακόμα και αυτό να το διευκρινίσουμε στους συνανθρώπους μας. Όσο υψηλότερο είναι το επίπεδο, τόσο λιγότεροι νόμοι χρειάζονται, γιατί οι άνθρωποι δρουν από μόνοι τους σωστά και υπεύθυνα. Πχ (όχι αληθινό) εγώ στο σπίτι μου μπορεί να μην χρειάζομαι "νόμο" ώστε τα παιδιά μου να διαβάζουν, γιατί το κάνουν από μόνα τους, οπότε δε θα τον φτιάξω. Μπορεί, όμως, να χρειαστεί να φτιάξω "νόμο" για να μην γράφουν στους τοίχους με μαρκαδόρους, αν δεν τους το έχω δώσει να καταλάβουν νωρίτερα. Όσο καλύτερα τα μεγαλώσω, τόσους λιγότερους νόμους θα χρειαστεί να τους δώσω. Σημείωση: όταν λέω νόμους στο συγκεκριμένο παράδειγμα, εννοώ προφανώς το "τι έκανες μικρέ; Δε θα γράφεις στους τοίχους. Κατάλαβες;". Δεν εννοώ κανένα έγγραφο. Και φυσικά ποτέ δε θα έλεγα σε ένα παιδί να μην γράφει στους τοίχους, αν δεν το έκανε από μόνο του.
million_voices Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 το venus project ειναι κατα βαση μια αναρχικη κοινωνια στην οποια δεν υπαρχει αναγκη για ανταλλακτικο μεσο (χρημα) λογω του οτι συμφωνα με τους ιδιους η υπαρχουσα τεχνολογια μπορει να εξασφαλισει την απαιτουμενη αφθονια αγαθων και υπηρεσιων προτεινουν μια οικονομια με βαση τους πραγματικους πορους (και αρα ορθολογικοτερη) και οχι με βαση το χρημα και τις πασης φυσεως στρεβλωσεις που επιφερει στον ανθρωπο περα απο την ιδια την αδιεξοδη φυση του (του χρηματος) περα απο τα παραπανω στοχος ειναι ο ανθρωπος να απαλλαγει απο την υλιστικη και εγωιστικη υπαρξη που του επιβαλεται με το υπαρχον συστημα και να βιωσει το κυνηγι της ευτυχιας οπως αυτος νομιζει κατανοωντας την συμβιωτικη αληθεια του συμπαντος και την συνεχη αναζητηση γνωσης η οποια αναποφευκτα θα επιφερει διαρκη καλυτερευση και στην κοινωνια την ιδια (νομιζω οτι ειδικοτερα σημερα με την οικονομικη κριση που τις σκληρες επιπτωσεις της ολοι βιωνουμε ενω ταυτοχρονα ψαχνουμε σαν χαμενοι το γιατι και πως, τα οσα λεει το zeitgeist ειδικα για τις αιτιες ειναι παραπανω απο επικαιρα) εδω torrent απο dvdrip με ελληνικους υποτιτλους http://thepiratebay.org/torrent/4519255/Zeitgeist.Addendum.2008.480p.DVD.DD20.x264-quaz_[multisub] για οσους βαριουνται το link στην υπογραφη μου ειναι google video του zeitgeist addendum με ελληνικους υποτιτλους επισης
hanzo Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 Κατά την γνώμη μου είναι όντως ουτοπία όχι για ανισότητες τύπου μερσεντές και χιουντάι αλλά για ανισότητες σύμφωνα με τον εργασιακό χώρο.Εγω πχ θα είμαι εργάτης και θα σκάβω όλη μέρα και ο άλλος θα είναι σε κάποιο γραφείο με κουστουμάκι και θα διαχειρίζεται το πόσο έσκαψα και αν έσκαψα καλά.Δεν γίνεται να έχουμε τις ίδιες έστω και μη χρηματικές απολαβές. Πάντα θα υπάρχουν μίση και αντιπαλότητες και πάντα θα τον βλέπω με μισό μάτι.Δεν θυμάμε να ξεκαθαρίζεται κάτι σχετικό με αυτό .Όλοι ίσοι λέει απλά... δεν γίνεται με τπτ αυτό.
Praetorianos Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 Κατά την γνώμη μου είναι όντως ουτοπία όχι για ανισότητες τύπου μερσεντές και χιουντάι αλλά για ανισότητες σύμφωνα με τον εργασιακό χώρο.Εγω πχ θα είμαι εργάτης και θα σκάβω όλη μέρα και ο άλλος θα είναι σε κάποιο γραφείο με κουστουμάκι και θα διαχειρίζεται το πόσο έσκαψα και αν έσκαψα καλά.Δεν γίνεται να έχουμε τις ίδιες έστω και μη χρηματικές απολαβές. Πάντα θα υπάρχουν μίση και αντιπαλότητες και πάντα θα τον βλέπω με μισό μάτι.Δεν θυμάμε να ξεκαθαρίζεται κάτι σχετικό με αυτό .Όλοι ίσοι λέει απλά... δεν γίνεται με τπτ αυτό. Αν κατάλαβα καλά στο Venus οι άνθρωποι θα έχουν φτάσει σε τόσο ανώτερο επίπεδο που δεν θα υπάρχουν μίση. Αν κάποιου οι ικανότητες του φτάνουν μέχρι το να σκάβει, θα είναι πρόθυμος να το κάνει γιατί έτσι προσφέρει καλύτερα στην κοινωνία, δεν θα υπάρχουν κόμπλεξ όταν κάποιος άλλος είναι πιο ταλαντούχος/έξυπνος οπότε εξυπηρετεί καλύτερα την κοινωνία από ένα γραφείο. Κι από την άλλη μεριά αν ο κοστουμάτος χρειάζεται ένα αμάξι κι εσύ δύο, δεν θα έχει κόμπλεξ "μα εγώ είμαι κοτζάμ επιστήμονας κι ο άλλος εργάτης", θα το παραχωρεί. Και σήμερα αρκετοί άνθρωποι έχουν αυτό το συναίσθημα του να προσφέρουν, απλά το σύστημα σου περνάει την αίσθηση ότι πιάνεσαι μαλ@κας και τσινάς.
million_voices Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 δεν ειναι θεμα επιπεδου pret ειναι το πως θα συμπεριφερθουν οι ανθρωποι οταν καταστουν αχρηστα ολα οσα μας εχουν μαθει να αποζηταμε οταν δεν θα χρειαζεται να κυνηγας τα προς το ζην,οταν εκλειψει η πληση εγκεφαλου αγορασε αγορασε αγορασε, τοτε ισως να αναδειχθουν νεοι τροποι κοινωνικης καταξιωσης ποιο ουμανιστικοι και χρησιμοι για την κοινωνια η αρχη βεβαια ειναι η σε βαθος κατανοηση των αδιεξοδων του υπαρχοντος συστηματος μετα απλα ειναι θεμα βουλησης σιγουρα ειμαστε ακομα μακρυα αλλα δεν νομιζω οτι ο κοσμος θα τρωει για πολυ ακομα το παραμυθι ενω συνεχως η καθημερινοτητα του γινεται ολο και ποιο δυσκολη και γκριζα
Praetorianos Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 δεν ειναι θεμα επιπεδου pret ειναι το πως θα συμπεριφερθουν οι ανθρωποι οταν καταστουν αχρηστα ολα οσα μας εχουν μαθει να αποζηταμε[...] Συμφωνώ. Απλά επειδή ακόμα και σήμερα υπάρχουν τέτοιο άνθρωποι που δεν έχει καταφέρει να αποβλακώσει το σύστημα, τους θεωρώ "ανωτέρου" επιπέδου από τους υπόλοιπους που για να δουν το αυτονόητο χρειάζεται να τους το φέρεις στο πιάτο. Άλλαξε ξανά την υπογραφή σου με τα μπλε γράμματα που είχες αντί τα γκρίζα, είναι δυσανάγνωστο έτσι και είναι κρίμα.
pournaras Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 Ναι αλλα δεν θα πρεπει να εξαφανιστουν καποια συναισθηματα, οπως πχ αυτο της ζηλιας (σκεπτομενος το παραδειγμα των 2 αυτοκινητων), το οποιο απο τη μια ειναι κακο για μια ομαδα ανθρωπων που μεσω της ζηλιας κανουν ασχημα πραγματα ωστε να αποκτησουν κι αυτοι 2 αυτοκινητα, αλλα απο την αλλη ειναι ενα σημαντικο μεσο, που αναγκαζει καποια αλλη ομαδα ανθρωπων να εργαστει-σκεφτει-δημιουργησει, ωστε να να παραγει και να αγορασει 2ο αυτοκινητο, που στο τελος θα φερει σαν αποτελεσμα την εξελιξη του ιδιου του γενους. Πολλα πραγματα εφευρεθηκαν-δημιουργηθηκαν μεσα απο αυτο το συναισθημα που θα φερει τον ανταγωνισμο, και που αν δεν υπαρχει, τι ειναι αυτο που θα ωθει πλεον τον ανθρωπο να συνεχισει να δημιουργει;
Praetorianos Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 Ναι αλλα δεν θα πρεπει να εξαφανιστουν καποια συναισθηματα, οπως πχ αυτο της ζηλιας (σκεπτομενος το παραδειγμα των 2 αυτοκινητων), το οποιο απο τη μια ειναι κακο για μια ομαδα ανθρωπων που μεσω της ζηλιας κανουν ασχημα πραγματα ωστε να αποκτησουν κι αυτοι 2 αυτοκινητα, αλλα απο την αλλη ειναι ενα σημαντικο μεσο, που αναγκαζει καποια αλλη ομαδα ανθρωπων να εργαστει-σκεφτει-δημιουργησει, ωστε να να παραγει και να αγορασει 2ο αυτοκινητο, που στο τελος θα φερει σαν αποτελεσμα την εξελιξη του ιδιου του γενους. Πολλα πραγματα εφευρεθηκαν-δημιουργηθηκαν μεσα απο αυτο το συναισθημα που θα φερει τον ανταγωνισμο, και που αν δεν υπαρχει, τι ειναι αυτο που θα ωθει πλεον τον ανθρωπο να συνεχισει να δημιουργει; Απαντάς εσύ ο ίδιος (κοίτα τα bold). Για ποιο λόγο να αποτελεί κίνητρο ότι αν δουλέψω θα αποκτήσω δύο αμάξια και να μην αποτελεί κίνητρο ότι αν δουλέψω θα προσφέρω στην κοινωνία ένα μέσο που θα το χρησιμοποιούν όλοι άρα είμαι σημαντικός γι' αυτούς (κίνητρο αυτοεκτίμησης). Εξάλλου δεν λέω ότι θα εξαφανιστεί ο ανταγωνισμός, απλά ότι θα αλλάξουν τα κίνητρα του στο πιο σωστό. Αυτό πήγε να κάνει κι ο καπιταλισμός στην αρχή, αλλά χάθηκε στην πορεία. Χθες έβλεπα το Capitalism: A love story και ανέφερε το περιστατικό ενός γιατρού που βρήκε ένα φάρμακο για την πολυομελίτιδα και αντί να το πατεντάρει και να το πουλήσει για να χ3στεί στο χρήμα, το χάρισε στον κόσμο. Όταν τον ρώτησε σε ποιον ανήκει η πατέντα είπε "στον κόσμο". Γιατί γαμώ αυτός ο γιατρός να παίρνει πούλους και διάφοροι #$%^!@#& να αξίζουν σπίτι 1000 τετραγωνικών και 15 αμάξια? Εξάλλου ο καλώς εννοούμενος ανταγωνισμός μπορεί να υπάρξει και με άλλα κίνητρα εκτός χρήματος. Το αποδεικνύουν οι εθελοντές, οι γιατροί χωρίς σύνορα ακόμα και αυτοί που συνεισφέρουν στο open source ή στην wikipedia.
ksaplostra Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 Απαντάς εσύ ο ίδιος (κοίτα τα bold). Για ποιο λόγο να αποτελεί κίνητρο ότι αν δουλέψω θα αποκτήσω δύο αμάξια και να μην αποτελεί κίνητρο ότι αν δουλέψω θα προσφέρω στην κοινωνία ένα μέσο που θα το χρησιμοποιούν όλοι άρα είμαι σημαντικός γι' αυτούς (κίνητρο αυτοεκτίμησης). Εξάλλου δεν λέω ότι θα εξαφανιστεί ο ανταγωνισμός, απλά ότι θα αλλάξουν τα κίνητρα του στο πιο σωστό. Αυτό πήγε να κάνει κι ο καπιταλισμός στην αρχή, αλλά χάθηκε στην πορεία. Χθες έβλεπα το Capitalism: A love story και ανέφερε το περιστατικό ενός γιατρού που βρήκε ένα φάρμακο για την πολυομελίτιδα και αντί να το πατεντάρει και να το πουλήσει για να χ3στεί στο χρήμα, το χάρισε στον κόσμο. Όταν τον ρώτησε σε ποιον ανήκει η πατέντα είπε "στον κόσμο". Γιατί γαμώ αυτός ο γιατρός να παίρνει πούλους και διάφοροι #$%^!@#& να αξίζουν σπίτι 1000 τετραγωνικών και 15 αμάξια? Εξάλλου ο καλώς εννοούμενος ανταγωνισμός μπορεί να υπάρξει και με άλλα κίνητρα εκτός χρήματος. Το αποδεικνύουν οι εθελοντές, οι γιατροί χωρίς σύνορα ακόμα και αυτοί που συνεισφέρουν στο open source ή στην wikipedia. Εχω την αίσθηση οτι ο γιατρός δεν νοείται μεσα στο καπιταλιστικό σύστημα..
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.