Προς το περιεχόμενο

Γνώμες για την δραστηριοποιήση εταιριών στο χώρο του GNU/Linux


Αδμιν

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δεν γνωρίζω πολλούς που να χρησιμοποιούν Debian (ή Arch, ή Slack, ή ...) που να μην χαρακτηρίζονται geeks ή power users.

 

Θες να γνωρίσεις έναν? ;)

 

Μια διευκρίνηση μόνο. Φτάσαμε στο σημείο να βάζουμε στο ίδιο καλάθι debian και slack όσον αφορά στο απαραίτητο επίπεδο χρήστη? Χμμμ Και γιατί έχω debian ανετότατα και slack όταν δοκίμασα να εγκαταστήσω ήμουν πελαγωμένος? Που δοκίμασα επειδή μου το πρότειναν ως "αν τα καταφέρεις με slack τότε κάνεις ό,τι θες και αράζεις άνετος σε ένα debian πχ."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 43
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Μμμμ... να πετάξω κι εγώ το άσχετό μου, όχι μόνο οι εταιρίες, αλλά και τα κράτη θα έπρεπε να επενδύσουν στο ανοικτό λογισμικό.

Όταν ο προϋπολογισμός για Windows + Office όλων των δημόσιων τομέων ενός κράτους είναι δεν ξέρω κι εγώ πόσα εκ. ευρώ, το να πληρώνανε ένα κοπάδι προγραμματιστών να βελτιώσει Linux + OpenOffice + να αναπτύξει εξειδικευμένες εφαρμογές για τις αντίστοιχες υπηρείες πιο φτηνά θα τους έβγαινε και επί του παρόντος και πολύ περισσότερο επί του μέλλοντος.

Χωρίς να υπολογίσουμε ότι αυτά τα χρήματα θα πήγαιναν σε νέες θέσεις εργασίας (οι προγραμματιστές / τεχνικοί κτλ) αντί να ταξιδεύουν σε υπερατλαντικά ταξίδια και τσέπες...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γεια. !

 

Από την μια μεριά ας βάλουμε το unix. Από την άλλη έχουμε mac os. Ποια η διαφορά τους σήμερα; H apple.

 

Αυτό σημαίνει δουλειά. Το mac os τώρα έχει φτάσει στο ~10%. Και από την άλλη έχουμε bsd linux unix κλπ κλπ όλα μαζί ούτε 3%. (α bsd παρεμπιπτώντως ούτε στο 0,05). Από την ίδια βάση ξεκίνησαν αλλά τεράστια η διαφορά τους.

 

Από την άλλη κάποιοι νομίζουν ότι θα κατακτήσουν το desktop (δηλαδή να αντιγράψουν τα windows) χωρίς εταιρείες από πίσω. Εδώ ολόκληρη apple και είναι ακόμα στο 10% !!! Πλάκα κάνουμε ?

 

Και τέλος. Το freebsd ε-χ-ε-ι την υποστήριξη εταιρειών. Η apple παρέχει εργασία σε developers του freebsd, η yahoo server space και bandwidth, άλλες εταιρείες που χρησιμοποιούν bsd όταν κάνουν σημαντικές αλλαγές τις επιστρέφουν πίσω ώστε να ενσωματωθούν στον κυρίως κώδικα κλπ κλπ. Και όσο οι εταιρείες φεύγουν από το freebsd τόσο ο ρυθμός ανάπτυξης μικραίνει και τόσο οι developers βγαίνουν και ζητάνε donations ή αλλιώς-σταματάω-να-γράφω-κώδικα-για-το-bsd !!

 

Άρα τελικά οι εταιρείες βοηθάνε ή όχι ? Βοηθάνε λέω εγώ !

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλοι nske, NullScan, firewalker, gtroza όχι πως περίμενα ότι θα συμφωνούσαμε.

 

Περιστατικό από την ταπεινή μου εμπειρία σε εταιρεία διάθεσης συστημάτων σε μεγάλους οργανισμούς, μεταξύ άλλων και του ελληνικού δημοσίου. Πολυδάπανο πληροφοριακό σύστημα στημένο σε stack που πουλά μεγάλη εταιρία, γνωστή για τις βάσεις δεδομένων της, εμφανίζει ένα σπάνιο μεν σημαντικό δε πρόβλημα στους database servers ενώ βρίσκεται ήδη σε παραγωγή. Το πρόβλημα είχε να κάνει με τον συνδυασμό της έκδοσης του (open source) λειτουργικού και της βάσης που καθορίζονταν από τις συμβάσεις. Προσωπικό από τις εν λόγω εταιρίες πέρασε κάποια μερόνυχτα on-site - και Σαββατοκύριακο παρακαλώ - και τελικά δημιουργήθηκε patch ειδικά για τη συγκεκριμένη περίπτωση.

 

Χρειάζονται εγγυήσεις που μπορείς να βασιστείς όταν και εάν γίνει η στραβή και για αυτές τις υπηρεσίες πληρώνονται χιλιάδες μέχρι εκατομμύρια οι εταιρίες που πουλάνε server software. Γιαυτό και το επιχείρημα "χωρίς εταιρίες δουλειά δεν γίνεται" στέκει μια χαρά ακόμα και όταν μιλάμε για ελεύθερο λογισμικό!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλοι nske, NullScan, firewalker, gtroza όχι πως περίμενα ότι θα συμφωνούσαμε.

......

 

κατανοητά όλα αυτά φίλε astrofos

 

δυστυχώς η ελλάδα απο χώρα "παραγωγών", έγινε χώρα "αντιπροσώπων"

το διατυπώνω διακριτικά αν και δεν δουλεύω στην siemens, ούτε είμαι μοναχός

 

συμφωνώ με αυτό του nske

Οι δεύτεροι σε μεγαλύτερο ποσοστό δεν έχουν ιδιαίτερη ως καθόλου επαφή με τα τεχνικά και νιώθουν ότι το να εμπιστευτούν μια εταιρία που προσφέρει "εγγύηση" και "υποστήριξη λειτουργίας" είναι αρκετό για να μην αποκτήσουν. Πιστεύουν ότι δε χρειάζεται να γνωρίζουν πώς λειτουργούν τα υποσυστήματα ενός server για να παρέχουν αξιόπιστα υπηρεσίες που βασίζονται σε αυτά, επειδή ό,τι προκύψει θα το αντιμετωπίσει η εταιρία που πληρώνουν και ότι το "ό,τι πληρώνεις παίρνεις" έχει εφαρμογή παντού. Τελικά δεν είναι σε θέση να ανταποκριθούν αν στην πορεία τους ζητήσεις κάτι προσαρμοσμένο ή προκύψει κάποιο περίεργο πρόβλημα. Είναι ολόκληρη οδύσσεια και μόνο το να καταλάβουν αρκετά ώστε μεταφέρουν το αίτημα σωστά διατυπωμένο στην εταιρία που πληρώνουν για υποστήριξη -μόνο και μόνο για να διαπιστώσουν ότι απλά δεν είναι "supported feature" ή πρόβλημα που καλύπτει η εγγύηση.

 

 

ευχαριστώ για την ένταξη σ'αυτήν την ομάδα που συμπαθώ ! (και όχι μόνον αυτήν)

 

kk paredwse, apoikos

tha kano edit ta greeklish

tora dokimazo to mandriva 2009

 

kk paredwse, apoikos, ευχαριστώ για την "ανοχή" :mrgreen:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χρειάζονται εγγυήσεις που μπορείς να βασιστείς όταν και εάν γίνει η στραβή και για αυτές τις υπηρεσίες πληρώνονται χιλιάδες μέχρι εκατομμύρια οι εταιρίες που πουλάνε server software. Γιαυτό και το επιχείρημα "χωρίς εταιρίες δουλειά δεν γίνεται" στέκει μια χαρά ακόμα και όταν μιλάμε για ελεύθερο λογισμικό!

 

Από ένα μέγεθος και πάνω (π.χ. μεγάλο εκπαιδευτικό ίδρυμα, μεγάλη εταιρεία ή ολόκληρο κράτος) έχει νόημα να διασφαλίσει ο ίδιος ο ενδιαφερόμενος τις εγγυήσεις αυτές: in-house development και υποστήριξη λέγεται και δένει ιδιαίτερα καλά με το αποκεντρωμένο μοντέλο ανάπτυξης του opensource software. Έτσι διατηρεί ο ίδιος τον έλεγχο και επενδύει εκεί που πραγματικά θεωρεί ότι χρειάζεται και δε θα βρεθεί ποτέ να ψάχνει τι θα κάνει με το ΣΥΖΕΥΞΙΣ όταν χρεωκοπήσει η Altec και η κάθε Altec...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χρειάζονται εγγυήσεις που μπορείς να βασιστείς όταν και εάν γίνει η στραβή και για αυτές τις υπηρεσίες πληρώνονται χιλιάδες μέχρι εκατομμύρια οι εταιρίες που πουλάνε server software. Γιαυτό και το επιχείρημα "χωρίς εταιρίες δουλειά δεν γίνεται" στέκει μια χαρά ακόμα και όταν μιλάμε για ελεύθερο λογισμικό!

Πράγματι ο τρόπος με τον οποίον δουλεύουν οι κάποιου συγκεκριμένου μεγέθους εταιρίες σήμερα ουσιαστικά καθιστά μονόδρομο να κάνουν outsource κάποια εξειδικευμένα πράγματα. Το αποτέλεσμα δεν είναι απαραίτητα τεχνικά καλύτερο, όμως αν η εταιρία δε μπορεί να είναι αρκετά σίγουρη ότι μπορεί να βασιστεί στον εαυτό της για τη συντήρηση συστημάτων από τα οποία εξαρτάται η επιβίωσή της, είναι πιο ασφαλές και σίγουρο.

 

Για κάποιου άλλου μεγέθους εταιρίες (την τουριστική επιχείρησούλα του θείου μου ή την Google -τα δύο άκρα-) τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Ο μεν θείος μου δεν πρόκειται να καταστραφεί στο worst case scenario, οπότε έχει την πολυτέλεια του ρίσκου να σκέφτεται πρακτικά, η δε Google έχει την πολυτέλεια των πόρων να παρέχει στον εαυτό της το ίδιο είδος εγγυήσεων που θα της παρείχε μια εξειδικευμένη εταιρία υποστήριξης.

 

Όμως κατά τη γνώμη μου ξέφυγε το θέμα: "δουλειά" δεν είναι μόνο αυτό που κάνει ο θείος μου, η μεγαλομεσαία εταιρία ή η κτηνώδης google. Δουλειά κάνει ο φοιτητής που θα γράψει την εργασία του, δουλειά κάνει ο προγραμματιστής που γράφει την εφαρμογή του, δουλειά κάνει ο administrator που θα συνδεθεί από το σπίτι του για να συντηρήσει τα μηχανήματά που προσέχει, ακόμη και ο χρήστης που θα κάνει μια αγορά μέσω internet. Δουλειά στον υπολογιστή κάνουμε όλοι καθημερινά.

 

Από πού και ως πού έφθασε να ταυτίζεται η αποτελεσματικότητα του ελεύθερου λογισμικού με την ανταγωνιστικότητά του στις προτιμήσεις συγκεκριμένου μεγέθους επιχειρήσεων και οργανισμών που χρειάζονται εξωτερικές εγγυήσεις; Προσωπικά δε με απασχολεί πώς κάνουν το risk assessment τους, όποιος έχει τα γένια έχει και τα χτένια.

 

Αυτό που ξέρω είναι ότι εγώ έχω κάνει δουλειά αμέτρητες φορές με ελεύθερο λογισμικό στο οποίο δεν έχει συνεισφέρει οποιαδήποτε εταιρία ούτε μισή γραμμή κώδικα. Αυτό κατ' εμένα αρκεί για να μη μπορεί να πει κάποιος, αναφερόμενος γενικά και αόριστα στο ελεύθερο λογισμικό "χωρίς εταιρίες δουλειά δε γίνεται".

 

Τώρα, το να μη μπει κάποιος, ιδιώτης ή επαγγελματίας, στη διαδικασία να κάνει τη δική του μελετημένη εκτίμηση της καταλληλότητας του community - driven/supported ελεύθερου λογισμικού με βάση τις δικές του ανάγκες, αλλά να προσπαθήσει να βγάλει γενικά συμπεράσματα με βάση τι κάνουν οι μεγάλες εταιρίες δεν έχει νόημα. Τα δεδομένα και οι κανόνες απλά διαφέρουν.

Άρα τελικά οι εταιρείες βοηθάνε ή όχι ? Βοηθάνε λέω εγώ !

Και βέβαια βοηθάνε, εφόσον τυγχάνει πολλές φορές το συμφέρον τους να συνδέεται με την εξέλιξη του ελεύθερου λογισμικού. Απλά ο ίδιος ο λόγος ύπαρξης, η φιλοσοφία και η ιστορία του ελεύθερου λογισμικού το τοποθετούν σε ένα εντελώς διαφορετικό πλαίσιο, υπεράνω αγοράς και μεριδίων, όπου αναγκαστικά οι εταιρίες δε μπορούν να διεκδικήσουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο.

 

 

[EDIT] Καλημέρα gtroza :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από ένα μέγεθος και πάνω (π.χ. μεγάλο εκπαιδευτικό ίδρυμα, μεγάλη εταιρεία ή ολόκληρο κράτος) έχει νόημα να διασφαλίσει ο ίδιος ο ενδιαφερόμενος τις εγγυήσεις αυτές: in-house development και υποστήριξη λέγεται και δένει ιδιαίτερα καλά με το αποκεντρωμένο μοντέλο ανάπτυξης του opensource software. Έτσι διατηρεί ο ίδιος τον έλεγχο και επενδύει εκεί που πραγματικά θεωρεί ότι χρειάζεται και δε θα βρεθεί ποτέ να ψάχνει τι θα κάνει με το ΣΥΖΕΥΞΙΣ όταν χρεωκοπήσει η Altec και η κάθε Altec...

 

Έχεις μπερδέψει κάποια πράγματα. Άλλο εκπαιδευτικό ίδρυμα, άλλο κράτος και άλλο εταιρία. Επίσης άλλο λογισμικό υποδομής (λειτουργικά συστήματα, βάσεις δεδομένων, web servers, application servers, κλπ) και άλλο τα συστήματα που παίζουν πάνω από αυτά.

 

Δηλαδή τι προτείνεις, ο κάθε φορέας αν κατάλαβα καλά να έχει τα δικά του τμήματα ανάπτυξης των συστημάτων τους ΚΑΙ τμήματα υποστήριξης αυτών αλλά ΚΑΙ των υποδομών που χρειάζονται;

 

Δεν θα πω για ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα, όπως π.χ. ένα πανεπιστήμιο, ή το κράτος γιατί η ύπαρξη και η επιβίωση αυτών δεν βασίζεται αποκλειστικά από τα εισοδήματά τους. Σε Ελληνικές εταιρίες όμως το μοντέλο που λες δεν παίζει. Αυτό στο υπογράφω μιας και δουλεύω σε τέτοιες, μικρές και μεγάλες. Όταν έχεις μερικές εκατοντάδες υπαλλήλους, κάποιες δεκάδες developers, που συνήθως δουλεύουν 10 ώρες το 8 ωρο για να βγάλουν τα projects πέρα, και άλλες τόσες στην υποστήριξη δεν μπορείς να εγγυηθείς τα δικά σου συστήματα ΚΑΙ όλη την υποδομή από κάτω.

 

Σου ανέφερα υπαρκτό περιστατικό στο προηγούμενο σχόλιό μου. Ακόμα και εάν υποθέσουμε ότι είναι εφικτό να είναι όλο το λογισμικό ανοιχτού κώδικα, νομίζεις ότι η κάθε εταιρία μπορεί να έχει και εξειδικευμένα τμήματα προσωπικού που να γνωρίζουν και να μπορούν να επεμβαίνουν με αξιοπιστία στα ενδότερα των εκατομμυρίων γραμμών κώδικα των προγραμμάτων υποδομής; Μήπως να μπορούν να επισκευάζουν και το hardware;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γράφω «από ένα μέγεθος και πάνω». Δεν ισχυρίζομαι ότι κάθε εταιρεία των 10 και των 20 ατόμων πρέπει και μπορεί να κάνει in-house support. Την ανάλυση που κάνεις, τη γνωρίζω και δεν έχει καμία σχέση με τη RedHat ή την Canonical. Όπως οι περισσότεροι δεν παίρνουν απευθείας support από τη Microsoft, αλλά από κάποια τρίτη εταιρεία, έτσι θα μπορούσε κάλλιστα να υπάρξει εταιρεία που να κάνει σοβαρό linux support για 5 διανομές (όπως υπάρχουν στο εξωτερικό). Το γιατί δεν υπάρχει και το τι απαιτεί βέβαια ένα τέτοιο εγχείρημα, είναι άλλου παπά ευαγγέλιο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το γιατί δεν υπάρχει και το τι απαιτεί βέβαια ένα τέτοιο εγχείρημα, είναι άλλου παπά ευαγγέλιο.

 

υποψιαζομαι πως εχει να κανει με το οτι στην ελλαδα το συστημα εκπαιδευσης στην πληροφορικη ειναι windows oriented

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.


  • Δημιουργία νέου...