jimarass Δημοσ. 29 Σεπτεμβρίου 2008 Δημοσ. 29 Σεπτεμβρίου 2008 Από τελείως πρακτική άποψη (και για να επανέλθουμε on-topic): Το όνομα δίνεται στο νεογέννητο μόνο με ονοματοδοσία. Δηλαδή δήλωση των δύο γονέων (ή του ενός γονέα που έχει εξουσιοδότηση κι από τον άλλο γονέα) στο ληξιαρχείο του ονόματος που επιθυμούν να δώσουν. Η βάπτιση δεν δίνει όνομα, δίνει θρήσκευμα. Είναι δεδομένη για όσους επιθυμούν να "μυηθεί" στην χριστιανική πίστη το παιδί τους. Δεν μπορεί να γίνει βάπτιση χωρίς ονοματοδοσία (αφού η βάπτιση δεν δίδει όνομα αλλά θρήσκευμα). Μπορεί να γίνει ονοματοδοσία χωρίς βάπτιση. Σωστά, ακόμα και ο Χριστός στα 30 βαπτίστηκε!! Καιρός να αποβάλουμε τη χριστιανοποίηση της ζωής και να αρχίσουμε να γινόμαστε πραγματικοί χριστιανοί με τον τρόπο ζωής μας, όχι με τους τύπους! Πάρεδώσε ξέρεις κατά την ονοματοδοσία τι επιλογές έχει ο γονέας? Δίνουμε όποιο όνομα θέλουμε? Μπορούμε να επιλέξουμε και επίθετο? ΠΧμπορώ να δώσω στο παιδί μου το επίθετό μου και το επίθετο από το γένος μου(του μπαμπά της μαμάς)?
Super Moderators paredwse Δημοσ. 29 Σεπτεμβρίου 2008 Super Moderators Δημοσ. 29 Σεπτεμβρίου 2008 [...]Πάρεδώσε ξέρεις κατά την ονοματοδοσία τι επιλογές έχει ο γονέας? Δίνουμε όποιο όνομα θέλουμε? Μπορούμε να επιλέξουμε και επίθετο? ΠΧμπορώ να δώσω στο παιδί μου το επίθετό μου και το επίθετο από το γένος μου(του μπαμπά της μαμάς)? Όνομα μπορείς να δώσεις όποιο θέλεις, αρκεί να υπάρχει η συμφωνία και των δύο γονέων ή η δήλωση του ενός γονέα και η έγγραφη εξουσιοδότηση του άλλου (άρθρο 26 ν. 344/76). Επώνυμο του παιδιού είναι αυτό που δηλώνεται ως επώνυμο και από τους δύο γονείς. Το επώνυμο μπορεί να είναι είτε α) το επώνυμο του ενός εκ των δύο γονέων είτε β) συνδυασμός των επωνύμων των δύο γονέων. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να δωθεί επώνυμο που να περιλαμβάνει περισσότερα από δύο επώνυμα. Οπότε, στο παράδειγμά σου, δεν γίνεται να δώσεις ως επώνυμο του παιδιού σου το πατρικό όνομα της μητέρας σου ή της μητέρας της συζύγου σου. (άρθρο 1505 του Αστικού Κώδικα)
kdiam Δημοσ. 29 Σεπτεμβρίου 2008 Δημοσ. 29 Σεπτεμβρίου 2008 Από τελείως πρακτική άποψη (και για να επανέλθουμε on-topic): Το όνομα δίνεται στο νεογέννητο μόνο με ονοματοδοσία. Δηλαδή δήλωση των δύο γονέων (ή του ενός γονέα που έχει εξουσιοδότηση κι από τον άλλο γονέα) στο ληξιαρχείο του ονόματος που επιθυμούν να δώσουν. Η βάπτιση δεν δίνει όνομα, δίνει θρήσκευμα. Είναι δεδομένη για όσους επιθυμούν να "μυηθεί" στην χριστιανική πίστη το παιδί τους. Δεν μπορεί να γίνει βάπτιση χωρίς ονοματοδοσία (αφού η βάπτιση δεν δίδει όνομα αλλά θρήσκευμα). Μπορεί να γίνει ονοματοδοσία χωρίς βάπτιση. Δεν είναι αλήθεια αυτό. Μπορείς να κάνεις ονοματοδοσία ή βάφτιση ή και τα δύο. Στην περίπτωση που κάνεις και τα δύο η ονοματοδοσία πρέπει να προηγηθεί και έγκυρο είναι το όνομα της ονοματοδοσίας (αν είναι διαφορετικά). Μπορείς πάντως να δώσεις όνομα κάνωντας μόνο με βάφτιση. Προσωπικά έχω κάνει και τα δύο στα παιδιά μου, δηλαδή και ονοματοδοσία και βάφτιση. Δεν είναι κανένας από την οικογένεια μου θρησκευόμενος αλλά βαφτίσαμε τα παιδιά μας, όπως και κάναμε θρησκευτικό γάμο, χωρίς καμία πίεση από το περιβάλλον μας, από επιλογή, γιατί τα θεωρούμε ελληνικό έθιμο. Επιπλέον είναι μια ωραία ευκαιρία να βρεθούμε οικογένεια και φίλοι και να περάσουμε ωραία. Επίσης, η βάφτιση λειτουργεί και ως "πρώτη γνωριμία" του παιδιού με την ευρύτερη οικογένεια. Όσο για το αν υποχρεώνεις το παιδί να γίνει χριστιανός ... έλεος ρε παιδιά. Αν η οικογένεια είναι θρησκευόμενη το παιδί ούτως ή άλλως θα προσπαθήσουν να το προσανατολίσουν προς τα εκεί. Άν δεν είναι θρησκευόμενοι, δεν τρέχει μία, βαφτιση ξεβάφτιση, αυτό θα αποφασίσει αν θα είναι και τι. -----Προστέθηκε 29/9/2008 στις 04 : 17 : 21----- Αν ερχόταν το παιδί σου και σου έλεγε ότι ο Χρήστος (ειρωνεία ), ο φίλος του στο νηπιαγωγείο, δεν έχει βαπτιστεί και δε δηλώνει χριστιανός αλά άθρησκος, πως θα αντιδρούσες; (ρωτώντας εσένα βάζω –εννοώ δεν είναι προσωπικό- γενικά την πλειοψηφία του κοινωνικού συνόλου). Ναι, το πιο δημοφιλές θέμα συζήτησης στο νηπιαγωγείο ανέκαθεν ήταν το πιο παιδάκι βαφτίστηκε και πιο όχι. Και εμείς οι γονείς, πάντα όταν γυρίζουν τα παιδιά μας σπίτι, το πρώτο πράμα που τα ρωτάμε είναι αν τα παιδάκια που έπαιξαν σήμερα μαζί τους είναι βαφτισμένα. Και βέβαια, αν μας πούνε πως ο Χρηστάκης είναι αβάφτιστος και άθρησκος, του απαγορεύουμε να ξαναπάιξει μαζί του και ποτέ μα ποτέ δεν θα τον καλούμε στα πάρτυ - εκτός και αν βαφτιστεί την Κυριακή. Υ.Γ. Και ναι, όλοι οι γονείς που γνωρίζω, αυτό ακριβώς κάνουν.
soturin Δημοσ. 29 Σεπτεμβρίου 2008 Δημοσ. 29 Σεπτεμβρίου 2008 Όνομα(άρθρο 26 ν. 344/76). (άρθρο 1505 του Αστικού Κώδικα) Δεν είναι αλήθεια αυτό. τι συμβαίνει τελικά?
Super Moderators paredwse Δημοσ. 29 Σεπτεμβρίου 2008 Super Moderators Δημοσ. 29 Σεπτεμβρίου 2008 Δεν είναι αλήθεια αυτό.Μπορείς να κάνεις ονοματοδοσία ή βάφτιση ή και τα δύο. Στην περίπτωση που κάνεις και τα δύο η ονοματοδοσία πρέπει να προηγηθεί και έγκυρο είναι το όνομα της ονοματοδοσίας (αν είναι διαφορετικά). Μπορείς πάντως να δώσεις όνομα κάνωντας μόνο με βάφτιση. Αυτό που γράφεις δεν προβλέπεται από τον νόμο. Αν έγινε, είναι λανθασμένο και παρά το νόμο. Σε παραπέμπω, εκτός των προλεχθέντων, σε έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών και συγκεκριμένα στο υπʼ αρ. πρωτ. Φ.104770/22433/24.10.2006 έγγραφο, το οποίο αναφέρει σχετικά: «Η ονοματοδοσία αποτελεί την αποκλειστική διαδικασία κτήσης ονόματος νεογνού το οποίο καταχωρίζεται στη ληξιαρχική πράξη γεννήσεως ύστερα από δήλωση των γονέων του που ασκούν τη γονική μέριμνα ή του ενός απʼ αυτούς εφόσον έχει έγγραφη εξουσιοδότηση του άλλου, θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής. Αν ο ένας από τους γονείς δεν υπάρχει ή δεν έχει τη γονική μέριμνα, η δήλωση του ονόματος γίνεται από τον άλλο γονέα. Η βάπτιση καταχωρίζεται στο περιθώριο της ληξιαρχικής πράξεως γέννησης, περιλαμβάνει τα στοιχεία που περιγράφονται στην παρ. 3 του άρθρου 26 ν. 344/76 και δηλώνεται από τους υποχρέους, όπως καθορίζονται στην παρ. 2 του ιδίου άρθρου. Από τον συνδυασμό των ανωτέρω διατάξεων προκύπτει αβίαστα ότι οι δύο ανωτέρω περιγραφόμενες πράξεις είναι ξέχωρες μεταξύ τους και η μεν ονοματοδοσία έχει σαν αποτέλεσμα την κτήση ονόματος, η δε βάπτιση, κατά πάγια νομολογία, την κτήση θρησκεύματος και δεν επιδρά καθόλου στο ήδη δηλωθέν ή ταυτόχρονα δηλούμενο όνομα. Συνεπώς μία δήλωση βάπτισης δεν μπορεί να εκληφθεί και σαν δήλωση ονοματοδοσίας αν δεν γίνεται με τους όρους του άρθρου 25 του ν. 344/76, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 15 ν. 1438/84, δηλαδή αν δεν γίνεται και από τους δύο γονείς ή αν δεν συνοδεύεται από εξουσιοδότηση του απόντος γονέως». Προφανώς έχεις άλλη άποψη από το Υπουργείο Εσωτερικών. Αλήθεια στηρίζεται πουθενά στο νόμο; Προσωπικά έχω κάνει και τα δύο στα παιδιά μου, δηλαδή και ονοματοδοσία και βάφτιση. Δεν είναι κανένας από την οικογένεια μου θρησκευόμενος αλλά βαφτίσαμε τα παιδιά μας, όπως και κάναμε θρησκευτικό γάμο, χωρίς καμία πίεση από το περιβάλλον μας, από επιλογή, γιατί τα θεωρούμε ελληνικό έθιμο. Τα περί ελληνικού έθιμου τα αφήνω ασχολίαστα ως τουλάχιστον ανιστόρητα.
alexiou92 Δημοσ. 29 Σεπτεμβρίου 2008 Δημοσ. 29 Σεπτεμβρίου 2008 Όλοι πάντως καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι ό τι γίνεται σε κάθε περίπτωση γίνεται για κάθε άλλου λόγου εκτός του θρησκευτικού!!! Φυσικά και το πιο σωστό είναι κάποιος να διαλέξει ο ίδιος τη θρησκεία του!!! Σε μερικά χρόνια ίσως γίνει πράξη!!! Α και μόλις το διάβασα μου φτιάξατε τη μέρα!!!!!
jimarass Δημοσ. 30 Σεπτεμβρίου 2008 Δημοσ. 30 Σεπτεμβρίου 2008 Πάντως αν τα βάλεις κάτω, με ένα γάμο και δυο βαπτίσεις έχεις τουλάχιστον 10 με 15 χιλιάρικα! Πολλά ρε παιδιά.
Fidelio Δημοσ. 30 Σεπτεμβρίου 2008 Δημοσ. 30 Σεπτεμβρίου 2008 Α, ναι , αυτήν την γελοιότητα με τα φράγκα στο φακελάκι πάλι ...- δηλαδή εντάξει , σε κάθε γάμο και βαφτίσι είναι καλεσμένος ο κάθε πικραμένος και αναγκαστικά πρέπει να πέφτει το μαρούλι, οι περισσότεροι δεν το νιώθουν ενώ πολλές φορές πάνε και με το ζόρι ...μερικά πράγματα απλώς δεν εξηγούνται και η βλακεία επαναλαμβάνεται εις τον αιώνα του αιώνος , αμήν !
Chrisxxx Δημοσ. 30 Σεπτεμβρίου 2008 Δημοσ. 30 Σεπτεμβρίου 2008 Πανω σε αυτο που λες Fidelio. Εγω προχθες ημουν καλεσμενος σε γαμο 2 αγνωστων επειδη ο κουμπαρος ηταν συγγενης μου και επρεπε να παω κουμπαροπαρεα και καλα (ακου κουμπαροπαρεα...) απο τους 400-500 που πρεπει να ηταν στο γαμο ζητημα αν τα παιδια που παντρευονταν ηξεραν τους 100. τραγικη κατασταση...
evabb Δημοσ. 30 Σεπτεμβρίου 2008 Δημοσ. 30 Σεπτεμβρίου 2008 οταν λεω εγω για πολιτικο και χωρις πολλα πολλα για να μην σου σπαει τα νευρα το συγγενολοι
Fidelio Δημοσ. 30 Σεπτεμβρίου 2008 Δημοσ. 30 Σεπτεμβρίου 2008 Δυστυχώς όμως το πράγμα δεν σταματάει εδώ , αυτή η νοοτροπία των γάμων ,των βαπτίσεων είναι μόλις ένας κρίκος της αλυσίδας της καθημερινής συμπεριφοράς των ένθερμων υποστηρικτών τέτοιων φρικαλέων εθίμων. Κανονικό θέατρο. Η συγκέντρωση για κοινωνικότητα τέλος πάντων μέσα απο κάποια βάπτιση ή έναν γάμο δεν λέω οτι είναι άσχημο πράγμα , αλλά δεν μπορώ να χωνέψω το γεγονός οτι συνεχίζει ο κόσμος και αναπαράγει το ίδιο έργο κάθε φορά με την ίδια υποκρισία - Το άλλο το τραγικό της υπόθεσης είναι οτι ΟΛΟΙ σπεύδουν να ψωνίζουν κοστούμια και γραβάτες και τουαλέτες - οι γκόμενες- για να τα φορέσουν ΜΙΑ ΦΟΡΑ σε κάποια γάμο ξέρω γω. "ΠΟΥ ΠΑΣ ΡΕ ΠΑΠΑΡΑ με την γραβάτα - λολ - που δεν ξέρεις ουτε πως δένεται , θες και γάμους με πανυγήρια !"
evabb Δημοσ. 30 Σεπτεμβρίου 2008 Δημοσ. 30 Σεπτεμβρίου 2008 αχ ρε φιντελιο ποσο δικιο εχεις, ειδικα με τις γραβατες εγραψες
Chrisxxx Δημοσ. 30 Σεπτεμβρίου 2008 Δημοσ. 30 Σεπτεμβρίου 2008 "ΠΟΥ ΠΑΣ ΡΕ ΠΑΠΑΡΑ με την γραβάτα - λολ - που δεν ξέρεις ουτε πως δένεται , θες και γάμους με πανυγήρια !" :lol: Τωρα μου τη λες; Χεχε, παλι καλα που δεν φορεσα γραβατα. :lol: Πραγματι πασαρελα στην εκκλησια απο τις γυναικες.
Επισκέπτης Δημοσ. 30 Σεπτεμβρίου 2008 Δημοσ. 30 Σεπτεμβρίου 2008 Δυστυχώς όμως το πράγμα δεν σταματάει εδώ , αυτή η νοοτροπία των γάμων ,των βαπτίσεων είναι μόλις ένας κρίκος της αλυσίδας της καθημερινής συμπεριφοράς των ένθερμων υποστηρικτών τέτοιων φρικαλέων εθίμων. Δεν είναι έθιμο,είναι μυστήριο της εκκλησίας. Τώρα το πως το έχουμε καταντήσει αυτό είναι θέμα.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.