Προς το περιεχόμενο

Επεξεργαστές 6 πυρήνων από την Intel


dimitris2006

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Τι να τα κανεις ρε συ thresh τα 32 core?Και ποσο μαλλον στα xp?

Δεν καταλαβες τι ακριβως θελω να πω?και τι μηνυμα να περασω?

Πως μας ταιζουν core και λακαμιες ενω ουσιαστικα ουτε τους 2 core δεν εκμεταλευομαστε :mad:

Αυτο ειναι το προβλημα και οχι το ποσα θα βγαλει η Intel & amd!

Εχω 4 Gb ram στο Υ/Η μου και καθονται δεν εκμεταλευονται ποτε σωστα απο το συστημα

κανεις ανασηγκροτηση ας πουμε και πας να αλλαξεις κομματι στα xp το επαθα αυτο και κολαει το συμπαν για 5-6 δευτερολεπτα εννοω εχεις 4gb ram εκει δεν πρεπει να φωρτονονται τα τραγουδια??Ελεος απλα η κατασταση!

Μακαρι με τα Vista No2 να φτιαξουν τα πραγματα!

Ας κανουν για παραδειγμα ενα mode για games το οποιο δεν θα τρεχει οτι μπουρδα θελει στο παρασκηνιο αλλα ολοι η υπολογιστικη δυναμη του μηχανηματος να πηγενει στα games βλεπε ας πουμε κονσολες xbox 360 ps3 κλπ πιστευω να καταλαβες τι θελω να πω :-)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 42
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Αυτά που έκανες bold πρακτικά σημαίνουν ότι αυτήν τη στιγμή με τους υπάρχοντες desktop processors, μπορείς να εκμεταλλευτείς μέχρι 4coresx2sockets = 8cores. Όταν βγουν 8πύρηνοι, 8χ2=16cores κλπ. Ο ThReSh δε λέει κάτι διαφορετικό...

 

 

για επιβεβαιωση το εβαλα. παντα κανω citation να ειμαι εγκυρος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Vamire666 τπτ δεν θα τα κάνω παράδειγμα ήταν...

 

δεν τους εκμεταλεύομαστε όχι λόγω λειτουργικού αλλά λόγω ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ!

 

σε αυτό έφερα "αντίρρηση"...

 

πολλά θες χωρίς να έχεις ιδέα αν μπορούν να υλοποιηθούν και αν είναι έυκολα ή δύσκολα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Vamire666 τπτ δεν θα τα κάνω παράδειγμα ήταν...

 

δεν τους εκμεταλεύομαστε όχι λόγω λειτουργικού αλλά λόγω ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ!

 

σε αυτό έφερα "αντίρρηση"...

 

πολλά θες χωρίς να έχεις ιδέα αν μπορούν να υλοποιηθούν και αν είναι έυκολα ή δύσκολα...

 

Ε δεν ειναι και οτι πιο δυσκολο να μπαινει σε sleep mode ας πουμε το λειτουργικο και να μπορεις να τρεχεις τα games σε πραγματικες επιδοσεις παρε πχ τα vista που στα games πανε χειροτερα απο τα xp :fear:

Τελος παντων οτι και να βγει αν δεν φτιαξουν νεο λειτουργικο απο την αρχη τοτε παντα θα υπαρχουν προβληματα σε πολλα τετοια ζητηματα :mad:

Πιστυευω πως για 2 με 3 χρονια θα κανουμε ακομα ανετα της εργασιες μας στα σημερινα μας pcακιa περα απο τα games και καποιες επαγγελματικες εφαρμογες δεν υπαρχει λογος να εχουμε 6 η 8 core και να μας ερχεται η δεη :X

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το καλυτερο θα ηταν να ειχαμε ενα OS που να εκανε τις εφαρμογες ολες multithreaded ασχετως με το πως εχουν προγραμματιστει. αλλα νομιζω αυτο ειναι αδυνατον....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators
Ε δεν ειναι και οτι πιο δυσκολο να μπαινει σε sleep mode ας πουμε το λειτουργικο και να μπορεις να τρεχεις τα games σε πραγματικες επιδοσεις παρε πχ τα vista που στα games πανε χειροτερα απο τα xp :fear:

Τελος παντων οτι και να βγει αν δεν φτιαξουν νεο λειτουργικο απο την αρχη τοτε παντα θα υπαρχουν προβληματα σε πολλα τετοια ζητηματα :mad:

Πιστυευω πως για 2 με 3 χρονια θα κανουμε ακομα ανετα της εργασιες μας στα σημερινα μας pcακιa περα απο τα games και καποιες επαγγελματικες εφαρμογες δεν υπαρχει λογος να εχουμε 6 η 8 core και να μας ερχεται η δεη :X

 

όπως είπα πολλά θες...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά, όταν λέμε ότι το τάδε Λ/Σ εκμεταλλεύεται ή όχι Χ πυρήνες, αναφερόμαστε:

 

1. Στο Hardware Abstraction Layer του Λ/Σ και στο κατά πόσο αυτό αναγνωρίζει τους επιπλέον πυρήνες

2. Στον scheduler του Λ/Σ και στο κατά πόσο αυτός μπορεί να κάνει σωστό/αποδοτικό load balancing μεταξύ των πυρήνων, context switching κλπ

 

 

Το ίδιο το Λ/Σ έχει λιγοστές απαιτήσεις σε επεξεργαστική ισχύ. Όλη η μαγκιά είναι στο λογισμικό εφαρμογών και τα @@@ αυτών που τις γράφουν. Ο,τι μπορεί να παραλληλοποιηθεί, να παραλληλοποιείται και μάλιστα με threads (που στον Windows kernel είναι καλά υλοποιημένα, σε αντίθεση με Linux όπου συγκριτικά είναι σε παιδικό στάδιο) περισσότερο και όχι με processes και IPC. Τα έχω ξαναγράψει κι εδώ, για όποιον ενδιαφέρεται...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το καλυτερο θα ηταν να ειχαμε ενα OS που να εκανε τις εφαρμογες ολες multithreaded ασχετως με το πως εχουν προγραμματιστει. αλλα νομιζω αυτο ειναι αδυνατον....

 

Γιατι ειναι αδυνατον?Δεν νομιζω...

Αυτο που θα επρεπε να γινοταν τουλαχιστον ειναι να γινοταν ενας επεξεργαστης αντι για 2 σε τετοιες περιπτωσεις πχ ενας 3ghz core duo να μπορουσε να εκμεταλευτει και τους 2 πυρινες σαν εναν δηλαδη να εφτανε στα 6 ghz αλλα και παλι τιποτα οποτε ειναι θεμα λογισμικου πιστευω το πως δηλαδη εκμεταλευονται τα windows τους 2 τους 4 καιτους 100000 επεξεργαστες :cry: :cry: ΕΛΕΟΣ!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο compiler που δημιουργεί τον εκτελέσιμο κώδικα του Windows και της οποιασδήποτε εφαρμογής, υποστηρίζει όλα οσα προσφέρνουν οι νέοι x-πύρηνοι επεξεργαστές με τα νεα SSE MMX κλπ κλπ σετ εντολών?

Μήπως φταίει και αυτό?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η συγγραφή εφαρμογών με χρήση threads και πάλι δεν πρόκειται να σου δώσει τίποτα. Θα παίξει σήμερα καλά στους 2,3,4 πυρήνες, αύριο δε θα κάνει τίποτα - το scalability σου θα είναι ανύπαρκτο.

 

Αυτό που θέλουμε είναι καλή υποστήριξη όπως το OpenMP ή κάτι αντίστοιχο που μας προσφέρει αυτό που πραγματικά θέλουμε - κάποιου είδους καθορισμού του task dependency και data dependency και ένα runtime system που προσφέρει ένα platform-independent επίπεδο για τη δημιουργία threads, συν του ότι είναι καλό εργαλείο για data parallelism.

 

Η σημερινή τεχνολογία μπορεί να μας δώσει μέχρι μόλις 16 (άντε 24 επεξεργαστές) cores/chip. Μετά από αυτό, το interconnection μεταξύ των πολύ απλά δε θα δουλεύει καλά - υπήρχαν και παλαιότερα μηχανές με bus μεταξύ 24 επεξεργαστών και μπορούσες να δουλεύεις αποδοτικά μόνον τους 16. Σήμερα έχουμε ακόμα bus, cache coherency και όλα αυτά που ναι μεν είναι καλά και γρήγορα, αλλά δεν μπορούν να μας φτάσουν σε μεγάλους αριθμούς πυρήνων.

 

Στο μέλλον, οι μηχανές θα εμφανίζονται σαν NUMA (Non-uniform memory access που σημαίνει ότι κάποιες διευθύνσεις μνήμης θα είναι πιο γρήγορα προσβάσιμες από κάποιες άλλες από κάποιον δεδομένο επεξεργαστή) και από κάτω θα υλοποιούνται με κάποιας μορφής distributed memory. Και θα τα προγραμματίζουμε χρησιμοποιώντας ισχυρές βιβλιοθήκες που θα παρέχουν αυτόματα load-balancing, shared-memory address space και άλλα πολλά. Δυστυχώς, ακόμα αυτά τα συστήματα είναι σε πρωταρχικό στάδιο και χρησιμοποιούνται κυρίως σε ερευνητικά εργαστήρια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

dop, μιλάμε για λογισμικό εφαρμογών που χρησιμοποιεί ο χρήστης στο desktop PC του. Το ίδιο λογισμικό που στην πλειοψηφία του δεν έχει σχεδιαστεί κατά τρόπο που να αξιοποιεί πάνω από τους 2 εκ των 4 πυρήνων που έχει στη διάθεσή του ο αγοραστής ενός τωρινού mainstream PC.

 

Εδώ παρατηρούμε ένα τεράστιο χάσμα μεταξύ της κατεύθυνσης στην οποία κινείται η έρευνα στο parallel computing που αναφέρεις και της πραγματικότητας που βιώνει ο χρήστης ενός desktop συστήματος. Πάνε κάποια χρόνια που έχουμε πολλοί SMP setups πάνω στο γραφείο μας και λείπουν οι εφαρμογές για να τα δουλέψουμε αποδοτικά. Ας γίνει πρώτα αυτό και βλέπουμε στο μέλλον αν μας κάνει το NUMA, αν έχουμε εξαντλήσει το μοντέλο von Neumann ή αν θα υπάρξουν νέες εκπληκτικές ιδέες που ακόμη δε μπορούμε καν να διανοηθούμε. Το τί περνάει και υϊοθετείται στην computing καθημερινότητα όλων μας είναι το απόλυτο κριτήριο των χρηστών. Η έρευνα συνεχίζεται και τελειωμό δεν έχει...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μα αυτό αλλάζει σιγά-σιγά. Τα καλά νέα είναι πως όλες οι μεγάλες εφαρμογές πλέον έχουν υποστήριξη για 2 πυρήνες (δυσκολεύονται με τους 4 αλλά θα το καταφέρουν εν τέλει). Τα κακά είναι πως δεν υπάρχει τρόπος να τρέξεις αποδοτικά μια εφαρμογή γραμμένη για single processor μηχανές.

 

Όσον αφορά στην έρευνα για την υποστήριξη παράλληλης επεξεργασίας δεν είναι και τόσο μακριά από τον απλό χρήστη. Μάλιστα θα έλεγα ότι το νόημα το έχουμε πιάσει και σήμερα υπάρχουν οι εξής λύσεις για να κάνεις εύκολα και γρήγορα ένα πρόγραμμα κατάλληλο για να τρέχει σε πολλούς πυρήνες αποδοτικά:

1) OpenMP: υποστήριξη σε VIsualC++ και Intel Compilers εδώ και καιρό, από την έκδοση 4.2 και στον gcc μέσω του GOMP.

2) Intel Thread Building Blocks: βασισμένο σε δύο ερευνητικά projects, το STAPL για task dependency https://parasol.tamu.edu/groups/rwergergroup/research/stapl/ (στο οποίο εργάζομαι) και το Cilk για runtime system http://supertech.csail.mit.edu/cilk/

3) Μερικές άλλες λύσεις με συνδυασμό compiler και runtime system: RapidMind http://www.rapidmind.net/ και Codeplay http://www.codeplay.com/

4) Να μην ξεχάσουμε την τεράστια βάση εφαρμογών (κυρίως επιστημονικών) γραμμένες σε MPI που τρέχουν αρκετά καλά σε πολυπύρηνα συστήματα.

 

Να υπενθυμήσω ότι σαν χρήση υπολογιστή δεν είναι μόνον τα παιχνίδια και οι επεξεργασία κειμένου: για video/photo processing τα καλά και ακριβά εργαλεία εκμεταλεύονται πολλούς πυρήνες, τα εργαλεία για 3D το ίδιο, στατιστικό και επιστημονικό λογισμικό (βλ Matlab) ήδη έχουν κάποια υποστήριξη κλπ

 

Τώρα αν περιμένει κανείς πως με τον 32 πύρηνο θα τρέχει τέλεια το πρόγραμμα 15ετίας που έφτιαξε ο συνάδελφος σε Qbasic, περιμένει χωρίς λόγο, καθώς αυτό ΔΕΝ γίνεται.

 

ΥΓ. υπάρχουν ακόμα 10άδες projects που σιγά σιγά έρχονται στο project για εύκολο παραλληλισμό. Καιρός είναι οι προγραμματιστές να αρχίσουν να το ψάχνουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...