dimitris2006 Δημοσ. 5 Σεπτεμβρίου 2008 Δημοσ. 5 Σεπτεμβρίου 2008 Ο μαθηματικός Διονύσης Κριαράς, συνεργάτης της διεθνούς ομάδας «Αntikythera Mechanism Research Ρroject», η οποία μελετά επισταμένως το εύρημα κατά τα τελευταία χρόνια, αναπαράστησε τον υπολογιστή των Αντικυθήρων αξιοποιώντας τα νεότερα στοιχεία που εξήχθησαν από την ερευνητική ομάδα. Το εγχείρημα ολοκληρώθηκε τον περασμένο Αύγουστο και θα εκτίθεται από σήμερα στο Μουσείο Γεωαστροφυσικής του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών. «Πρόκειται για ένα τελειοποιημένο και απολύτως λειτουργικό αντίγραφο του μηχανισμού», λέει στο «Εθνος» ο κ. Κριαράς. «Αυτό σημαίνει πως σήμερα μπορεί κανείς να το χρησιμοποιήσει ως αστρονομικό όργανο, ως μηχανικό πλανητάριο, ως ημερολόγιο, ως εκπαιδευτικό όργανο που δείχνει το γεωγραφικό μήκος και πλάτος, αλλά και ως μηχανισμό που παριστάνει την κίνηση της σελήνης. Είναι πολύ σημαντικά», λέει ο κ. Κριαράς, «ενώ τελευταία ανακαλύφθηκε ότι ο μηχανισμός υποδείκνυε ακόμη και τις χρονιές των αγωνισμάτων, δηλαδή πότε ήταν η χρονιά των Ολυμπίων, των Νεμέων και των Πυθείων». Η πρώτη επαφή του μαθηματικού κ. Κριαρά με τον μηχανισμό των Αντικυθήρων πραγματοποιήθηκε πριν από 15 χρόνια στο Αρχαιολογικό Μουσείο, όταν ο ίδιος βρέθηκε εκεί ως επισκέπτης. «Μόλις είδα την ανακατασκευή που είχε επιχειρήσει ο Πράις, ενδιαφέρθηκα πολύ να δω πώς δουλεύει. Βασισμένος λοιπόν σε σχέδια δικά του και άλλων, παρενέβην με κάποιες διορθώσεις και προσθήκες και κατέληξα στο πρώτο μου λειτουργικό μοντέλο. Πριν από έναν χρόνο κατασκεύασα ένα δεύτερο με αρκετές προσθήκες. Το μοντέλο αυτό βρίσκεται στη Νέα Υόρκη, στο Παιδικό Μουσείο του Μανχάταν», εξηγεί. Το δυσκολότερο, ίσως, κομμάτι στην αναπαράσταση του μηχανισμού των Αντικυθήρων είναι το γεγονός ότι το αρχαίο εύρημα αποτελεί ένα μόλις μικρό κομμάτι του πρωτότυπου μηχανισμού, ενώ παράλληλα δεν σώζονται αρχαία κείμενα που να διευκρινίζουν τεχνικές λεπτομέρειές του. Ως εκ τούτου ο κ. Κριαράς και όλοι όσοι επιχείρησαν την ανακατασκευή καλούνται να λύσουν τον γρίφο και να ανακαλύψουν το μυστικό μέσα από το σκοτάδι. «Είναι ατυχία το γεγονός ότι δεν έχουμε γραπτά κείμενα παρά μόνο κάποιες επιγραφές που αποτελούν ενδείξεις και όχι αποδείξεις», λέει ο ίδιος. «Είναι ατυχία γιατί πρόκειται για έναν μοναδικό μηχανισμό. Οι αρχαίοι Ελληνες δεν κατέγραφαν και δεν έδιναν μεγάλη σημασία στις τεχνικές λεπτομέρειες, καθώς αντιμετώπιζαν καθετί το χειρωνακτικό απαξιωτικά». Παρ όλ αυτά, για εκείνον το ταξίδι στα άδυτα της αρχαιοελληνικής τεχνολογίας δεν έχει τελειώσει. Αναζητώντας εδώ και 15 χρόνια τις πηγές και τα κείμενα της αρχαίας γραμματείας που αναφέρονται σε μηχανές, εργαλεία και τεχνικές της εποχής, προσπαθεί να ζωντανέψει τα επιτεύγματα των προγόνων στην καθημερινότητα του 2008. «Σκοπεύω να συνεχίσω φτιάχνοντας και νέο μοντέλο του μηχανισμού, αφού τα ερωτηματικά που υπάρχουν γύρω από αυτόν είναι ακόμη αρκετά. Παράλληλα ετοιμάζουμε μια έκθεση στη Θεσσαλονίκη, κατά τη διάρκεια της οποίας θα παρουσιαστούν δείγματα των αρχαίων επιτευγμάτων», συνεχίζει. Η σελίδα για την αποκρυπτογράφηση του τεχνολογικού παρελθόντος έχει πλέον ανοίξει... ΑΝΑΚΑΛΥΦΘΗΚΕ ΤΟ 1900 ΣΕ ΝΑΥΑΓΙΟ Σε ένα ναυάγιο ανοικτά των Αντικυθήρων, μεταξύ των Κυθήρων και της Κρήτης, ανακαλύφθηκε το 1900 το αρχαίο τέχνημα του μηχανισμού που αποτελεί την αρχαιότερη σωζόμενη διάταξη με γρανάζια. Με βάση τη μορφή των ελληνικών επιγραφών που φέρει, ο μηχανισμός χρονολογείται μεταξύ του 150 π.Χ. και του 100 π.Χ., δηλαδή σχεδόν μισό αιώνα πριν από την ημερομηνία του ναυαγίου. Θησαυροί, αγάλματα και άλλα αντικείμενα που ανασύρθηκαν από Σύμιους σφουγγαράδες μεταφέρθηκαν μαζί με τον μηχανισμό στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Χρειάστηκαν, όμως, δύο χρόνια μέχρι τη στιγμή που ο διευθυντής του και αρχαιολόγος κ. Βαλέριος Στάης παρατήρησε πως ένα από τα ευρήματα έφερε έναν οδοντωτό τροχό και εμφανείς επιγραφές με αστρονομικούς όρους. Ηταν ο μηχανισμός. Από τη στιγμή εκείνη, εκατοντάδες επιστήμονες σε ολόκληρο τον κόσμο επιδόθηκαν σε έναν αγώνα για την αποκρυπτογράφησή του και για την ανεύρεση στοιχείων σχετικά με την ιστορία και τη λειτουργικότητά του, ενώ το 1978 το ναυάγιο επισκέφθηκε και ο Ζακ Ιβ Κουστό με την ομάδα του προχωρώντας σε βιντεοσκόπηση του βυθού. Πηγή: ethnos.gr
HellasVagabond Δημοσ. 5 Σεπτεμβρίου 2008 Δημοσ. 5 Σεπτεμβρίου 2008 Ωραια, δλδ με λιγα λογια πηρε μια Beta εκδοση του μηχανισμου απο τον πραις και με καποιες διορθωσεις και προσθηκες το κατασκευασε παλι...Δεν μπορω να πω πως συμφωνω με αυτο, θα προτιμουσα να ειχε κανει Ελληνας την πρωτη προσπαθεια ανακατασκευης του μηχανισμου των Αντικυθηρων και οχι απλα να κανει διορθωσεις.
DragonlordP Δημοσ. 5 Σεπτεμβρίου 2008 Δημοσ. 5 Σεπτεμβρίου 2008 Ωραια, δλδ με λιγα λογια πηρε μια Beta εκδοση του μηχανισμου απο τον πραις και με καποιες διορθωσεις και προσθηκες το κατασκευασε παλι...Δεν μπορω να πω πως συμφωνω με αυτο, θα προτιμουσα να ειχε κανει Ελληνας την πρωτη προσπαθεια ανακατασκευης του μηχανισμου των Αντικυθηρων και οχι απλα να κανει διορθωσεις. Έτσι έτσι, ελλάς ελλήνων χριστιανώνανε.
sintalkas Δημοσ. 5 Σεπτεμβρίου 2008 Δημοσ. 5 Σεπτεμβρίου 2008 Επίτελους και ένας ΄Ελληνας που ενδιαφέρεται για τον πολιτισμό και την τεχνολογιά των προγόνων.Πραγματικα μπράβο του για το πάθος του και την επιμονή του να ανακατασκευάζει αρχαίους μηχανισμούς , ετσί θα έπρεπε να είναι ολοί οι Έλληνες να θαυμάζουν και να μαθαίνουν από τους προπατορές τους.Πραγματικά μπράβο του....
alfas Δημοσ. 5 Σεπτεμβρίου 2008 Δημοσ. 5 Σεπτεμβρίου 2008 Ωραια, δλδ με λιγα λογια πηρε μια Beta εκδοση του μηχανισμου απο τον πραις και με καποιες διορθωσεις και προσθηκες το κατασκευασε παλι...Δεν μπορω να πω πως συμφωνω με αυτο, θα προτιμουσα να ειχε κανει Ελληνας την πρωτη προσπαθεια ανακατασκευης του μηχανισμου των Αντικυθηρων και οχι απλα να κανει διορθωσεις. Εννοείται πως Έλληνες είχαν κάνει τις πρώτες μελέτες και ο Πράις είχε δηλώσει πως χωρίς τους δικούς μας δεν θα είχε καταφέρει κάτι... Μάλιστα συνεργαζόταν τοσο στενά με έναν συναδερφο του Έλληνα που μέχρι και το θάνατο του έιχαν φιλικές σχέσεις(Κάκκαλο νομίζω λεγόταν)!!! Έτσι και αλλιώς για να ικανοποιηθεί λίγο ο εγωισμός σου σκέψου πως τον μηχανισμό τον έφτια3αν 'Ελληνες!!
21century Δημοσ. 5 Σεπτεμβρίου 2008 Δημοσ. 5 Σεπτεμβρίου 2008 Οι αρχαίοι πρόγονοι είχαν ανακαλύψει αρκετά μυστικά και εφόσον ο μηχανισμός ήταν 1000 μπροστά απο την εποχή του φανταστείτε τι άλλα θαύματα είχαν ανακαλύψει..
pantnick Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2008 Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2008 Μάλιστα συνεργαζόταν τοσο στενά με έναν συναδερφο του Έλληνα που μέχρι και το θάνατο του έιχαν φιλικές σχέσεις(Κάκκαλο νομίζω λεγόταν)!!! Κάκκαλο?? Τεμέτερον ηταν!
manifest Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2008 Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2008 τα windows τα τρεχει? η μονο με linux θα την βγαλουμε? lol j/k
mourlos Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2008 Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2008 Το Ιπτάμενο Σουβλάκι! ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ το οποιο προσγειωνοταν στο γιαουρτοσκορδρομιο χαχαχαχαχαχαχαχαχαχα
PaNtErAz Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2008 Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2008 Μην ξεχνάτε και τον υποβρύχιο Φραπέ! Φοβερό... Απορώ γιατί ασχολούμαστε με τους ειδωλολάτρες! Ελλάς, ελλήνων, χριστιανώνανε...
Barbattilas Δημοσ. 7 Σεπτεμβρίου 2008 Δημοσ. 7 Σεπτεμβρίου 2008 Το κακό με τους Ελληνες μαθηματικους και αστρονόμους και κατα βάση τα βιβλία τους , ηταν ότι θεωρουνταν "δαιμονικα" από τον τέταρτο μ.Χ αιώνα και μετα... Ενας ακόμη λόγος ήταν , ότι σε ένα μηχανισμό όπως αυτός των αντικηθήρων, πρόσβαση είχαν οι μηχανικοί-μαθηματικοί και οσοι τους χρηματοδοτουσαν. Καταστρεφονταν από τις δημόσιες βιβλιοθήκες και τιμωρουνταν ακόμη και με θάνατο όσοι διατηρουσαν μυστικα , ιδιωτικες. Μετα από τέτοιο κυνήγι μαγισσών, δεν έμειναν και πολλά βιβλία για μηχανική, αρχιτεκτονική και αστρονομία. Αποτέλεσμα όλων αυτών, είναι οι περισσότερες οι έρευνες των αρχαιολόγων γίνονται με αναφορες τρίτων συγγραφέων, συχνα άσχετων με το αντικείμενο (μαθηματικα, αστρονομία...) Αν συνυπολογίσουμε ότι λέιπει το μεγαλύτερο μέρος του μηχανισμού , έχουμε έναν υπέροχο γρίφο προς επίλυση. Απ όσο θυμαμαι επάνω στον μηχανισμό υπήρχε εγχειρίδιο σαν manual που έλεγε τις ρυθμίσεις για πορεία προς τα νησια του Αιγαιου, την ΙΒηρία και άλλες περιοχές της Μεσογέιου.Μάλιστα, το πιο πιθανό ήταν να λειτουργουσε με μηχανισμό "κουρδίσματος" και χειροκίνητες επιλογές στην εκκίνηση. Αυτό δείχνει ότι χρησιμοποιούνταν σαμν εξοπλισμός πολιου, παρα σαν γκατζετακι της εποχής. Και επομένως, αποτελούσε ενα ακριβό εξοπλισμό προσανατολισμου πλοίων (κι όχι μονο), που πιθανώς να βγήκε και σε αρκετα αντίγραφα. ΥΓ. Το να κατασκευαστει ένας τέτοιος μηχανικός υπολογιστής ακριβείας, με την ακρίβεια του συγκεκριμένου, είναι δαπανηρότατο. Πόσο μάλλον εάν σκεφτουμε ότι ΔΕΝ έιχαν Η/Υ, αυτοματισμους και ρομπότ τότε οπότε δουλεύανσχεδόν μόνο με το μυαλό και τα μπράτσα... Οπότε η ακριβής κατασκευή των μικροσκοπικών δοντιών των γραναζιών με τα μέσα που διαθέταν, αποτελει ΘΑΥΜΑ της τότε μηχανικής και ένδειξη των ανώτερων μαθηματικών τους.
Barbattilas Δημοσ. 7 Σεπτεμβρίου 2008 Δημοσ. 7 Σεπτεμβρίου 2008 Μην ξεχνάτε και τον υποβρύχιο Φραπέ! Φοβερό... Απορώ γιατί ασχολούμαστε με τους ειδωλολάτρες! Ελλάς, ελλήνων, χριστιανώνανε... Καλή ιδέα ο υποβρύχιος φραπές.... Δεν χρειάζεται και να κονας το σέηκερ. Το κύμα θα κάνει όλη την δουλεια.
TNT1982 Δημοσ. 7 Σεπτεμβρίου 2008 Δημοσ. 7 Σεπτεμβρίου 2008 Το κακό με τους Ελληνες μαθηματικους και αστρονόμους και κατα βάση τα βιβλία τους , ηταν ότι θεωρουνταν "δαιμονικα" από τον τέταρτο μ.Χ αιώνα και μετα... Καταστρεφονταν από τις δημόσιες βιβλιοθήκες και τιμωρουνταν ακόμη και με θάνατο όσοι διατηρουσαν μυστικα , ιδιωτικες.Μετα από τέτοιο κυνήγι μαγισσών, δεν έμειναν και πολλά βιβλία για μηχανική, αρχιτεκτονική και αστρονομία. αυτα θα πρεπε να τα γραψουν σε ποστερ εξω απο καθε εκκλησια.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα