Προς το περιεχόμενο

Δίπλωμα οδηγησης αυτοκινητου στα 16!!!!


savvvas

Προτεινόμενες αναρτήσεις

ΠΗΓΗ: Τα νεα (http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=82333)

 

16χρονοι οδηγοί υπό επιτήρηση

Με δίπλωμα από τα 16, αλλά απαραιτήτως υπό την επιτήρηση ενήλικου συνοδηγού, οδηγούν οι ανήλικοι σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Το ίδιο σύστημα εισηγούνται και Έλληνες συγκοινωνιολόγοι ως αντίδοτο στη μάστιγα των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων με πρωταγωνιστές ανηλίκους που οδηγούν το Ι.Χ. του πατέρα τους.

 

Στην Ελλάδα το όριο ηλικίας απόκτησης διπλώματος που ισχύει από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 είναι τα 18 χρόνια για το αυτοκίνητο και τα 16 μόνο για τα μηχανάκια έως πενήντα κυβικά. Το υπουργείο Μεταφορών δεν εξετάζει το ενδεχόμενο να αλλάξουν αυτά τα όρια, ωστόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ανοίξει εδώ και δύο χρόνια η συζήτηση για τη θέσπιση ενιαίου ηλικιακού ορίου και στις 27 χώρες. Και αυτό το όριο να είναι τα 16 χρόνια για την απόκτηση διπλώματος αυτοκινήτου και τα 14 για τα μηχανάκια έως τα 50 κυβικά.

 

Από το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών υποστηρίζεται ότι εκείνο που πρέπει να αλλάξει είναι το σύστημα εξετάσεων, αφού όλοι οι εμπλεκόμενοι παραδέχονται ότι είναι διάτρητο και διαβλητό. Ωστόσο η οδήγηση- υπό όρους και αυστηρή επιτήρηση στα ευρωπαϊκά πρότυπα- στα 16 βρίσκει υποστηρικτές.

 

«Δεν πρέπει να κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας. Όλοι γνωρίζουμε ότι πολλοί γονείς αφήνουν ή και παροτρύνουν τα παιδιά τους να οδηγούν από τα 16 τους» υπογραμμίζει ο συγκοινωνιολόγος κ. Νότης Παρασκευόπουλος. Δυστυχώς αυτή τους η συνήθεια έχει άσχημα αποτελέσματα. Μόνο μέσα στον Αύγουστο τέσσερις ανήλικοι- τρία αγόρια και μία κοπέλα- σκοτώθηκαν και άλλοι επτά έχουν τραυματιστεί σοβαρά σε τροχαία δυστυχήματα με θύτες και θύματα 16χρονα και 17χρονα παιδιά.

 

Ισχύει σε ΗΠΑ και Ευρώπη

 

«Στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, στον Καναδά αλλά και σε- λίγες- ευρωπαϊκές χώρες, όπως το Βέλγιο, η Ολλανδία και το Λουξεμβούργο, ισχύει ένα μέτρο που θα μπορούσε να εφαρμοστεί και στην Ελλάδα: Οι 16άρηδες μπορούν να οδηγούν μόνο με ενήλικα συνοδηγό, που έχει δίπλωμα οδήγησης τουλάχιστον πέντε χρόνια. Υπάρχει η δυνατότητα να καταγράφονται τα χιλιόμετρα που έχουν διανύσει σε ειδικό έγγραφο. Ύστερα από 1.000 χιλιόμετρα οδήγησης, πάντα με συνοδηγό, περνάνε ξανά εξετάσεις και παίρνουν το οριστικό τους δίπλωμα. Σε περίπτωση που παραβιαστεί κάποιος από αυτούς τους κανόνες, οι ποινές που προβλέπονται είναι αυστηρές» επισημαίνει ο κ. «Επικίνδυνοι όσο οι 70άρηδες»

Παρασκευόπουλος. «Επικίνδυνοι όσο οι 70άρηδες»

«Οι δεκαεξάρηδες οδηγοί θα είναι όσο επικίνδυνοι είναι αυτοί που έχουν ηλικία 70 ετών και πάνω. Δεν το λέω εγώ, το έχουν αποδείξει έρευνες» συμπληρώνει ο συγκοινωνιολόγος. «Αντιδρούν με τον ίδιο τρόπο. Οι μικροί είναι ενθουσιώδεις, παρορμητικοί, κινούνται εγωιστικά στον δρόμο. Οι μεγάλοι δεν μπορούν να προσαρμοστούν στην ταχύτητα και τους δρόμους της εποχής τους. Ωστόσο αφού επιτρέπουμε στους μεν, προτείνω να επιτρέψουμε και στους δε, αλλά με αυστηρή επιτήρηση».

 

«Ένα τέτοιο σύστημα θα μπορούσε εφαρμοστεί μόνο εάν λυθούν ορισμένα θεσμικά ζητήματα. Το θέμα των ευθυνών είναι ένα από αυτά. Σε περίπτωση παράβασης του ΚΟΚ ποιος θα πρέπει να τιμωρηθεί, ο οδηγός ή ο συνοδηγός. Και με ποια ποινή», λέει από τη δική του πλευρά ο πρώην πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κ. Πάνος Παπαδάκος.

 

Ωστόσο άλλοι συγκοινωνιολόγοι έχουν διαφορετική άποψη. «Στη χώρα μας το σύστημα απόκτησης διπλώματος οδήγησης είναι διεφθαρμένο. Εάν παραμείνει το ίδιο σύστημα και απλά μοιράζει, με το αζημίωτο, διπλώματα στα 16, τότε αυτό σημαίνει ότι θα έχουμε περισσότερους κακούς οδηγούς, και μάλιστα σε μια ηλικία επικίνδυνα παρορμητική» αναφέρει ο συγκοινωνιολόγος κ. Νικος Παπαχρήστος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 120
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Έλληνες συγκοινωνιολόγοι(μηπως μεγαλωσαν σε αλλη χωρα?)...τοσο τους κοβει.

θα παιζουμε συγκροομενα στους δρομους λες κ ειμαστε σε λουνα παρκ...

ο καθενας λεει τα δικα του...

στις αλλες χωρες το να παρεις διπλωμα ειναι ακομη πιο γελειο...κ κυριως στην αμερικη-καναδα!βεβαια εκει οι δρομοι ειναι τεραστιοι χωρις πολλες κακοτεχνιες κ τα αυτοκινητα απο το ενα γκαραζ στο αλλο πανε!

ηθελα να ξερα το συμπερασμα, οτι φταιει που δεν ειχαν διπλωμα κ προκαλουσαν ατυχηματα απο που προκυπτει?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπααα, αν ειναι υπο επιτηρηση δεν προκειται να γινει τιποτα αντιθετως θα ειναι καλυτερα. Αλλωστε καλυτερα να υπαρχουν οδηγοι που εχουν 1-2 χρονια οδηγησης υπο επιτηρηση εστω και στα 16 τους παρα να υπαρχουν οδηγοι με 20 ωρες εμπειριας και χωρις καποιον διπλα τους στα 18 τους.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το υπουργείο πάντως δεν συμμερίζεται την ανωτέρω άποψη αφου θα χρειάζεσαι πάντα την συνοδεία ενήλικου ως συνεπιβάτη...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κάτι παόμοιο συμβαίνει στην Κύπρο. Εκεί αν θες να βγάλεις δίπλωμα μπορείς ενα χρόνο πρίν να βγάλεις δίπλωμα εκπαοδευόμενου, με την προϋπόθεση οτι στο αυτοκίνητο θα υπ'αρχει συνοδηγός με δίπλωμα και στο μηχανάκι δεν μπορείς να βάλεις 2ο άτομο. Εκεί να δείτε τι γίνετε με τους Ινδούς και τους Μπακλαντεζιανούς....:-D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπααα, αν ειναι υπο επιτηρηση δεν προκειται να γινει τιποτα αντιθετως θα ειναι καλυτερα. Αλλωστε καλυτερα να υπαρχουν οδηγοι που εχουν 1-2 χρονια οδηγησης υπο επιτηρηση εστω και στα 16 τους παρα να υπαρχουν οδηγοι με 20 ωρες εμπειριας και χωρις καποιον διπλα τους στα 18 τους.

 

Και τι σε κάνεις να το πιστεύεις αυτό;Ο συνοδηγός δηλαδή θα είναι αυτός που θα σώσει την κατάσταση όταν το άβγαλτο 16χρονο αποφασίσει να ρίξει το αμάξι πάνω σε κολώνα;Με αυτή τη λογική η ζώη του εκάστωτε συνεπιβάτη θα γίνει ζωντανή κόλαση αφου απο την στιγμή που θα μπέι μέσα στο αμάξι θα πρέπει να έχει το 100% της προσοχής του στο δρόμο και να εκτιμάει δύσκολες για τον οδηγό καταστάσεις πρίν ακόμα γίνουν (better safe than sorry?).

Και τέλος,αν σε όλα αυτά συνυπολογίσουμε την "προβληματική" νοοτροπία του Έλληνα,ποιος εγγυάται οτι αυτό το παιδί δέν θα πάρει το αμάξι μόνο του,είτε επειδή θέλει να το παίξει μάγκας στους φίλους του,είτε επειδή έχει μπουχτήσει απο την υπερπροστασία του "πτυχιούχου" συνεπιβάτη του.

 

Επίσης,σχετικά με το θέμα ωρών στο τιμόνι,δέν έχω δεί πολλούς 18αρηδες με δικό τους αμάξι αμέσως αφού πάρουν το δίπλωμα.Το πιο σύνηθες είναι να χρησημοποιούν το αμάξι του πατέρα/μητέρα τους και να μαθουν πάνω σε αυτό,με τον γονιό παρόντα φυσικά για ένα εύνοητους λόγους.Τώρα αν ο κάθε γονιός στέλει το παιδί του ξυπόλητο στα αγκάθια του στύλ -Πάρε το αμάξι και πρόσεχε,χωρίς να έχει δεί αυτοπροσώπος αν το παιδί μπορέι όντως να σταθει στο δρόμο μόνο του...ε τότε τι να πώ,αυτό έχει να κάνει με την νοοτροποία που ανέφερα παραπάνω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωστόσο αφού επιτρέπουμε στους μεν, προτείνω να επιτρέψουμε και στους δε, αλλά με αυστηρή επιτήρηση.

 

Και κάπου εδώ χάνεται η επαφή με την ελληνική πραγματικότητα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν λένε να βάλουν μυαλό οι υπεύθυνοι.Έκατόμβη νεκρών στούς Ελληνικούς δρόμους κάθε χρόνο ποιοί "φωτεινοί" εγκέφαλοι δεν χορταίνουν με τόσο αίμα καί θέλουν κι άλλο?

 

offtopic:

Τι συμβαίνει στο στράτευμα καί χάνονται άδικα νέα παιδιά?Να ανοίξουμε θέμα ή υπάρχει ήδη?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η οριμοτητα δεν ερχεται ξαφνικα μολις γινει καποιος 18 καποιοι οριμαζουν στα 15 αλλοι στα 18 αλλοι στα 20 αλλοι ποτε. Ενας 16χρονος ειναι πιθανο να ειναι πιο υπακουος απο εναν 18χρονο.

Σχετικα με αυτο που ειπες για την κολωνα εχεις δει καποιον να οδηγαει με 50km και να ριχνει το αμαξι του σε κολωνα; Ισα-ισα επειδη εχεις καποιον μεγαλο διπλα σου οδηγεις συντηριτικα. Εχοντας στις πλατες σου 2 χρονια οδηγησης εχεις αποκτησει καποια εμπειρια πανω στο αμαξι, εχεις αποκτησει οδηγικη συμπεριφορα (γιατι οπως και να οδηγει ο συνοδηγος σου εσενα θα σου επιβαλει να οδηγεις σωστα), εχεις συνηθισει να φορας ζωνη.

Αντιθετα οταν εισαι 18 και παρεις διπλωμα το 1ο πραγμα που θα κανεις ειναι να παρεις τα φιλαρακια σου να πατε βολτες, εχοντας λοιπον 20 ολοκληρες ωρες οδηγησης ειναι πιθανο να αρχισεις να κανεις μα..ιες με τους φιλους σου.

Νομιζω οτι το μετρο θα βοηθησει να αποκτησουν οδηγικη συμπεριφορα τοσο οι νεαροι οδηγοι οσο και οι συνοδηγοι. Θα βοηθησει δηλαδη να διορθωθει η προβληματικη νοοτροπια του Ελληνα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δε βλέπω να προχωράει στην Ελλάδα, τουλάχιστον με τη μορφή που εφαρμόζεται στο εξωτερικό, δηλαδή διδασκαλία σχετικών μαθημάτων στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Κάτι τέτοιο απαιτεί επιπλέον κονδύλια (προσλήψεις επιπλέον εκπαιδευτικών, υποδομές) και το κυριότερο όλων, σοβαρότητα και συνέπεια στην εφαρμογή των παραπάνω, πράγματα ανήκουστα δηλαδή για την Ψαροκωστούλα μας...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η ωριμότητα δεν έρχεται ξαφνικά μόλις γίνει κάποιος 18 κάποιοι ωριμάζουν στα 15 άλλοι στα 18 άλλοι στα 20 άλλοι ποτέ.

Ακριβώς όπως τα λες είναι, παραταύτα η ωριμότητα είναι κάτι το οποίο δέν εξετάζεται πρίν σου δώσουν την επάρκεια (δίπλωμα)

Ενας 16χρονος ειναι πιθανο να ειναι πιο υπακουος απο εναν 18χρονο.

Είναι όμως εξίσου πιθανό να είναι πιο ανυπάκουος απο έναν 18άρι-25αρί-45άρι.

Σχετικα με αυτο που ειπες για την κολωνα εχεις δει καποιον να οδηγαει με 50km και να ριχνει το αμαξι του σε κολωνα;

Άμα σου πώ οτι έπεσαν πάνω μου πλαγιομετωπικά (με λιγότερα χιλιόμετρα βέβαια),επειδή ο υπαίτιος οδηγός έβλεπε τις κοπέλες που περνάγανε δίπλα του και δέν κοίταγε μπροστά του,θα με πιστέψεις;Μπορεί να ήταν άστοχο το παράδειγμα μου,αλλα και πάλι δέν θα ρίσκαρα να κάνω cruising με κανένα 16χρονο, όσο όριμο και αν είναι,μή ξέροντας πώς θα αντιδράσει σε έκτακτες περιπτώσεις (κυρίως ακραία οδηγική συμπεριφορά άλλων οδηγών)

EDIT:Θυμήθηκα περιστατικό με μια καθηγήτρια μου.Είχε πάει κρουαζιέρα για 15 μέρες.Όταν γύρισε την ίδια μέρα τράκαρε (έπεσε στον μπροστινό της με αρκετά μεγάλη ταχύτητα).Ξέρετε τι είπε σαν δικαιολογία; -Νόμιζα οτι είμαι ακόμα στο πλοίο και ο μπροστινός δέν θα σταματούσε έτσι απότομα(διατήρηση κινητικής ενέργειας;;; WTF????)

Ισα-ισα επειδη εχεις καποιον μεγαλο διπλα σου οδηγεις συντηριτικα. Εχοντας στις πλατες σου 2 χρονια οδηγησης εχεις αποκτησει καποια εμπειρια πανω στο αμαξι, εχεις αποκτησει οδηγικη συμπεριφορα (γιατι οπως και να οδηγει ο συνοδηγος σου εσενα θα σου επιβαλει να οδηγεις σωστα), εχεις συνηθισει να φορας ζωνη.

Συντηρητικά οδηγάς όσο είναι μέσα ο ενήλικος...τι θα γίνει οταν αυτός πλεόν δέν θα είναι εκεί;Ο νέος οδηγός θα αντιδράσει και θα βγάλει όλο του το μένος,προιόν της καταπίεσης-υποβολής 1-2 ετών, ή όχι;Κανείς δέν το ξέρει αυτό.Όσο για τα δύο χρόνια...εγώ οδηγώ 7 χρόνια και δέν μπορώ να πώ οτι είμαι έμπειρος οδηγός.Το θέμα της ζώνης είναι καθαρά θέμα οριμότητας.Άν είσαι αρκετά ώριμος (και νοήμων) ώστε να εκτιμάς την ζωή σου,σαφώς και θα χρησιμοποιείς ΠΑΝΤΑ ζώνη.

Αντιθετα οταν εισαι 18 και παρεις διπλωμα το 1ο πραγμα που θα κανεις ειναι να παρεις τα φιλαρακια σου να πατε βολτες, εχοντας λοιπον 20 ολοκληρες ωρες οδηγησης ειναι πιθανο να αρχισεις να κανεις μα..ιες με τους φιλους σου.

Define μα..ίες.Δηλαδή ο νέος με τις 20 ώρες θα κάνει κόντρες;Έμαθε σε 20 ώρες να βάζει καρφωτά σχέσεις;Μήπως θα κάνει drift;Δέν νομίζω...ίσα ίσα που θα είναι χεσμένος (είπαμε μιλάμε για νοήμων νέο) επειδή έχει και ξένες ζωές στα χέρια του και θα επιβάλει την χρήση της ζώνης και σε αυτούς (btw έχω χωρίσει με κοπέλα για το θέμα της ζώνης...τραγικό;!)

Νομιζω οτι το μετρο θα βοηθησει να αποκτησουν οδηγικη συμπεριφορα τοσο οι νεαροι οδηγοι οσο και οι συνοδηγοι. Θα βοηθησει δηλαδη να διορθωθει η προβληματικη νοοτροπια του Ελληνα.

Η προβληματική νοοτροπία του έλληνα δεν θα διορθωθεί με ένα μέτρο και 20 ώρες πρακτικών και 30-40 ώρες θεωρητικών μαθημάτων.Η προβληματική νοοτροπία του έλληνα είναι προϊόν ελλιπής παιδιάς από το σπίτι,το σχολείο και τον γενικό περίγυρό του...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

: [i']Στελέχη του υπουργείου διευκρινίζουν ωστόσο ότι η μείωση του ορίου ηλικίας για την έκδοση διπλώματος στα 16 από τα 18 χρόνια που είναι σήμερα, δεν είναι υπό συζήτηση, παρά το γεγονός ότι από το 2013 θα ισχύσει κοινοτική οδηγία, η οποία δίνει αυτή τη δυνατότητα.[/i]

 

Κακά τα ψέμματα, αν δεν επιβληθούν έστω τα βασικά. Θέλουμε κυκλοφοριακή αγωγή απο το δημοτικό, θέλουμε πίστες, θέλουμε πολλαπλές εξετάσεις σε κατάλληλες, αντιπροσωπευτικές ή μη, συνθήκες οδήγησης, θέλουμε περιορισμό του μαθητευόμενου στο τι μπορεί να οδηγήσει και που, θέλουμε εξυγείανση του συστήματος, θέλουμε αλλαγή της μπασταρδεμένης νωοτροπίας μας κ.λπ.

 

Όλα εκτός απα τα δυο τελευταία τα θεωρώ εφικτά. Έλα που όμως μόνα τους δεν αρκούν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...