Προς το περιεχόμενο

Εύκολη απαλλαγή από Θρησκευτικά


dimitris2006

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 101
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

1)Σαν το ανέκδοτο με τον χαζό που καθόταν στο παγκάκι και τον βάραγε ο ήλιος στο κεφάλι. Πάει ένας και του λέει: "Γιατί δεν κάθεσαι δίπλα να μη σε χτυπά ο ήλιος?"

"Εγώ ήρθα πρώτος εδώ!!!! Να φύγει αυτός!!!!" του απάντησε.

 

 

 

2)Σαν τον ΕΛΛΗΝΑ που πετά τα σκουπίδια στο δρόμο. Σαν τον ΕΛΛΗΝΑ που στρίβει χωρίς φλας και όποιον πάρει ο χάρος. Σαν τον ΕΛΛΗΝΑ που βλέπει τα μεσημεριανά και χαίρεται. Σαν τον ΕΛΛΗΝΑ που καταπίνει αμάσητο ότι τον ταΐζουν. Σαν τον ΕΛΛΗΝΑ που δεν διεκδικεί τα δικαιώματά του. Σαν τον ΕΛΛΗΝΑ.... Σαν τον ΕΛΛΗΝΑ....

Φαίνεται ότι εξαιτίας της βαθιάς του πίστης και της κληρονομιάς που κουβαλά ο ΕΛΛΗΝΑΣ δεν μπορεί να κάνει τίποτα άλλο!!!!

 

3)Κανείς δεν αρνείται ούτε την προσφορά αυτής της θρησκείας στην ιστορία της Ελλάδας και φυσικά ούτε την ύπαρξή της. Αλλά τώρα πια μπορεί να το δει ο καθένας ότι είναι ένα μαγαζί το οποίο χάνει πελάτες και κάνει τα πάντα για να τους κρατήσει.

Ούτε ο ΟΤΕ δεν κάνει έτσι!!!!

Αλλά η υποχρεωτική διδασκαλία της στα ελληνικά δημόσια σχολεία είναι παράνομη, απαράδεκτη και πολλά ακόμα επίθετα!!!!

 

....Η υποχρεωτική διδασκαλία της και όλα τα άλλα σχετικά που γίνονται σου φαίνονται δημοκρατικά?

Γιατί αν ναι, έχουμε σίγουρα διαφορετική αντίληψη της δημοκρατίας!!!!

1)ΌΧι έτσι. Αλλά....είχαμε 10 βλάκες, πλάκωσαν και άλλοι 10! Γίνανε 20!!

 

2) Άσχετο εντελώς. Τι σχέση έχει η δημιουργικότητα του έλληνα με τη γυφτιά του!! Χωρίς τον έλληνα τώρα το μέγιστο επίτευγμα της ανθρωπότητας θα ήταν οι πυραμίδες.

 

3)Ότι έχει γίνει μαγαζί δε σημαίνει ότι πρέπει να ξεριζωθεί. Δηλαδή εσύ αν κλέψεις πρέπει να σε σκοτώσουμε ή να σε αλλάξουμε?? Όσο για τη διδασκαλία των θρησκευτικών, έχω γράψει σεντόνια. Από αυτά εσύ κατάλαβες πως πιστεύω ότι πρέπει να παραμείνει το μάθημα θρησκευτικών στα σχολεία όπως είναι? Όσο για τη δημοκρατία, δε συμφωνώ, αλλά θα σου δείξω πόσο λάθος είσαι. Αν θες πάμε αύριο ένα δημοψήφισμα για το αν θα πρέπει κάθε μήνα να καταβάλεις 5 ευρώ από το μισθό σου στο παγκάρι της τοπικής ενορίας μέσω εφορίας και να δεις τι ποσοστό θα πάρει. Μετά σε βλέπω με μια θηλιά να βουτάς από τον πέμπτο. Ειδικά σε τέτοια θέματα η δημοκρατία χωλαίνει!!!

Δημοσ.
Τι ακριβώς εννοείς/δεν κατάλαβες;

Ο ναός του παρθενώνα ήταν αφιέρωμα στη θεά Αθηνά. Αποτελεί όμως το σύμβολο της αρχαίας αθήνας και της δημοκρατίας. Δεν είναι το μόνο κτήριο, ούτε εκφράζει μόνο την ένοια της δημοκρατίας, αλλά η θέση του και η φήμη του, εστιάζει πιο πολύ στο δημοκρατικό χαρακτήρα της πόλης παρά στο θεολογικό.

Δημοσ.

Ωστόσο η θρησκευτική παράδοση στη χώρα μας είναι πλούσια' date=' έχει θρέψει συνειδήσεις και έχει προσφέρει πολλά. [u']Δες πχ την Αγία Σοφία, μνημείο παγκόσμιας κλάσης. Η ιστορία της θρησκείας, με έμφαση στο πολιτιστικό κομμάτι είναι απαραίτητη[/u]

Ο ναός του παρθενώνα ήταν αφιέρωμα στη θεά Αθηνά. Αποτελεί όμως το σύμβολο της αρχαίας αθήνας και της δημοκρατίας

 

Ο Παρθενώνας εκφράζει το πολίτευμα κι όχι το θρήσκευμα. Η Αγ. Σοφία εκφράζει το θρήσκευμα κι όχι το πολίτευμα. Μάλιστα.

 

Μήπως τα λες όπως βολεύουν σε κάθε περίσταση;

 

Επειδή έτυχε και κτίστηκε τον χρυσό αιώνα του Περικλέους δε σημαίνει πως αποτελεί μνημείο προς τη Δημοκρατία. Δηλ. αν είχαμε βασιλεία ή τυρανία δε θα χτιζόταν; Δημοκρατία είχαμε στον ελλαδικό χώρο για περίπου 2 αιώνες εκείνη την εποχή και μετά από 2 χιλιετίες πάλι. Το μεσοδιάστημα δεν δημιουργήσαμε τίποτα αξιόλογο; (ρητορική είναι η ερώτηση)

Δημοσ.
Ο Παρθενώνας εκφράζει το πολίτευμα κι όχι το θρήσκευμα. Η Αγ. Σοφία εκφράζει το θρήσκευμα κι όχι το πολίτευμα. Μάλιστα.

 

Μήπως τα λες όπως βολεύουν σε κάθε περίσταση;

 

Επειδή έτυχε και κτίστηκε τον χρυσό αιώνα του Περικλέους δε σημαίνει πως αποτελεί μνημείο προς τη Δημοκρατία. Δηλ. αν είχαμε βασιλεία ή τυρανία δε θα χτιζόταν; Δημοκρατία είχαμε στον ελλαδικό χώρο για περίπου 2 αιώνες εκείνη την εποχή και μετά από 2 χιλιετίες πάλι. Το μεσοδιάστημα δεν δημιουργήσαμε τίποτα αξιόλογο; (ρητορική είναι η ερώτηση)

H Αγία Σοφία εκφράζει ΚΑΙ πολίτευμα. Το θεοκρατικό πολίτευμα του Βυζαντίου.

Αν είχαμε τυρανία ή βασιλεία, πιθανώς ότι δεν θα χτιζότανε και αν χτιζότανε δεν θα αποτελούσε σύμβολο της Αθήνας και της Δημοκρατίας. Αλλά μη κολλάμε τώρα στον παρθενώνα, το ζουμί είναι πως ένα μνημείο αποδυκνύει ότι τουλάχιστον ιστορικά, πρέπει να γίνεται αναφορά στις νέες γεννιές στην αιτία δημιουργίας του, αλλιώς το ίδιο το μνημείο χάνει την αξία του. Το ίδιο ισχύει πχ και για άλλα πολιτιστικά στοιχεία, όπως είναι η γλυπτική. Είναι δυνατόν να μην αναφερθείς στο 12θεο όταν ο άλλος βλέπει αγάλματα σε μουσείο?? ΤΑ μισά είναι αφιερωμένα στους θεούς και τα άλλα μισά περιγράφουν θρησκευτικές τελετουργίες. (μη μου πεις τώρα ότι πολλά γλυπτά είναι άσχετου θέματος με τη θρησκεία, διότι θα αυτοκτονήσω, το νόημα πιάνε...)

Δημοσ.
1)ΌΧι έτσι. Αλλά....είχαμε 10 βλάκες, πλάκωσαν και άλλοι 10! Γίνανε 20!!

Παραδέχεσαι ότι χριστιανοί - άθεοι είναι βλάκες. Τότε τι καθόμαστε και συζητάμε?

 

2) Άσχετο εντελώς. Τι σχέση έχει η δημιουργικότητα του έλληνα με τη γυφτιά του!! Χωρίς τον έλληνα τώρα το μέγιστο επίτευγμα της ανθρωπότητας θα ήταν οι πυραμίδες.

 

Sorry για την έκφραση αλλά θα το πώ !!!! Για να δείξω και τη γυφτιά του ΕΛΛΗΝΑ!!!! :lol: :lol:

 

Κατούρα και λίγο!!!!

 

3)Ότι έχει γίνει μαγαζί δε σημαίνει ότι πρέπει να ξεριζωθεί. Δηλαδή εσύ αν κλέψεις πρέπει να σε σκοτώσουμε ή να σε αλλάξουμε??

Σαφώς και όχι να με σκοτώσετε, αλλά οπωσδήποτε θα έπρεπε να φυλακιστώ με σκοπό να σωφρονιστώ!!!

 

Όσο για τη δημοκρατία, δε συμφωνώ, αλλά θα σου δείξω πόσο λάθος είσαι. Αν θες πάμε αύριο ένα δημοψήφισμα για το αν θα πρέπει κάθε μήνα να καταβάλεις 5 ευρώ από το μισθό σου στο παγκάρι της τοπικής ενορίας μέσω εφορίας και να δεις τι ποσοστό θα πάρει. Μετά σε βλέπω με μια θηλιά να βουτάς από τον πέμπτο. Ειδικά σε τέτοια θέματα η δημοκρατία χωλαίνει!!!

 

Θετικό?

Πράγματι τότε θα σκεφτόμουν την πρότασή σου, αλλά όχι με μια θηλιά να βουτάω από τον πέμπτο.

Απλά στον φωταγωγό από τον τέταρτο!!!!:lol::lol::lol::lol:

 

Πάντως για το θέμα το αν διδάσκονται οι άλλες θρησκείες στο σχολείο θα πω μια προσωπική μου εμπειρία!!!!

Φέτος ήταν η πρώτη φορά που είχε το βιβλίο άλλες θρησκείες? (Λάθος?)

Βέβαια ήταν στο τέλος του βιβλίου ου εκ' φύσεως δεν φτάνεις σε κανένα μάθημα.

Αλλά ο αξιότιμος θεολόγος μας έκρινε ότι ήταν απαραίτητο να μας διδάξει για τον Σατανισμό!!! (Πολύ σωστά έπραξε!!!!)

Έλα όμως που άρχισε να μας λέει κάτι αρλούμπες ότι θα πρέπει να αντισταθούμε στην παγκοσμιοποίηση και σε διάφορα άλλα τέτοια (τη λεγόμενη Νέα Εποχή), επειδή είναι το έργο του Διαβόλου για να κυριεύσει τους ανθρώπους!!!!

 

Και όλα αυτά την ώρα που ανήκουμε στην Ε.Ε., που στα σχολεία υποτίθεται ότι διδάσκεται η συμφιλίωση μεταξύ των λαών, η δημιουργία σχέσεων. Την ώρα που υποτίθεται ότι διδάσκεται το μέλλον!!!!

 

Τα θεωρείς εσύ αυτά σοβαρά να λέγονται σε μια σχολική αίθουσα????:-(:-(:-(

 

Ή το ότι μας υποσχόταν 20 αν κανονίζαμε όλη η τάξη να πηγαίναμε μαζί του μια μέρα στην εκκλησία για μια ομαδική εξομολόγηση?

 

 

Οι οποιαδήποτε θρησκεία θα πρέπει να γίνεται στην ιστορία, με βάση ιστορικές αναφορές και γεγονότα και το που επηρέασε και το τι έκανε!!!!

 

Τι με νοιάζει εμένα τι έλεγε ο Χριστός όταν έκανε βόλτα στην Ιερουσαλήμ?

Ή τι με νοιάζει εμένα τι λέει ο παπάς όταν κάνει τη Θεία Λειτουργία και γιατί θα πρέπει να τα μάθω απ' έξω?

Σχετίζονται με την ιστορία μήπως?

Ή θα γίνω παπάς?

Ή θα πάω στην εκκλησίας την Κυριακή, που πάω μόνο σε γάμους και βαφτίσια? Και εκεί δηλαδή για το φαΐ μετά πηγαίνω!!!!

Δημοσ.

1)Παραδέχεσαι ότι χριστιανοί - άθεοι είναι βλάκες. Τότε τι καθόμαστε και συζητάμε?

 

 

 

2)Sorry για την έκφραση αλλά θα το πώ !!!! Για να δείξω και τη γυφτιά του ΕΛΛΗΝΑ!!!! :lol: :lol:

Κατούρα και λίγο!!!!

 

3)Σαφώς και όχι να με σκοτώσετε, αλλά οπωσδήποτε θα έπρεπε να φυλακιστώ με σκοπό να σωφρονιστώ!!!

 

4)Πάντως για το θέμα το αν διδάσκονται οι άλλες θρησκείες στο σχολείο θα πω μια προσωπική μου εμπειρία!!!!

Φέτος ήταν η πρώτη φορά που είχε το βιβλίο άλλες θρησκείες? (Λάθος?)

Βέβαια ήταν στο τέλος του βιβλίου ου εκ' φύσεως δεν φτάνεις σε κανένα μάθημα.

Αλλά ο αξιότιμος θεολόγος μας έκρινε ότι ήταν απαραίτητο να μας διδάξει για τον Σατανισμό!!! (Πολύ σωστά έπραξε!!!!)

Έλα όμως που άρχισε να μας λέει κάτι αρλούμπες ότι θα πρέπει να αντισταθούμε στην παγκοσμιοποίηση και σε διάφορα άλλα τέτοια (τη λεγόμενη Νέα Εποχή), επειδή είναι το έργο του Διαβόλου για να κυριεύσει τους ανθρώπους!!!!

 

Και όλα αυτά την ώρα που ανήκουμε στην Ε.Ε., που στα σχολεία υποτίθεται ότι διδάσκεται η συμφιλίωση μεταξύ των λαών, η δημιουργία σχέσεων. Την ώρα που υποτίθεται ότι διδάσκεται το μέλλον!!!!

 

Τα θεωρείς εσύ αυτά σοβαρά να λέγονται σε μια σχολική αίθουσα????:-(:-(:-(

 

Ή το ότι μας υποσχόταν 20 αν κανονίζαμε όλη η τάξη να πηγαίναμε μαζί του μια μέρα στην εκκλησία για μια ομαδική εξομολόγηση?

 

 

Οι οποιαδήποτε θρησκεία θα πρέπει να γίνεται στην ιστορία, με βάση ιστορικές αναφορές και γεγονότα και το που επηρέασε και το τι έκανε!!!!

 

Τι με νοιάζει εμένα τι έλεγε ο Χριστός όταν έκανε βόλτα στην Ιερουσαλήμ?

Ή τι με νοιάζει εμένα τι λέει ο παπάς όταν κάνει τη Θεία Λειτουργία και γιατί θα πρέπει να τα μάθω απ' έξω?

Σχετίζονται με την ιστορία μήπως?

Ή θα γίνω παπάς?

Ή θα πάω στην εκκλησίας την Κυριακή, που πάω μόνο σε γάμους και βαφτίσια? Και εκεί δηλαδή για το φαΐ μετά πηγαίνω!!!!

1)Όχι όλοι!!

 

2)Γυφτιά υπάρχει αλλά μέχρι εκεί που πρέπει να κράξουμε για να διορθωθούν κάποια πράγματα. Τέλος πάντων αν έχεις υπόψιν σου άλλο πολιτισμό που κατάφερε να ανέβει χωρίς να πέσει, πες μου ποιος είναι. Προς στιγμής ο έλληνικός πολιτισμός με τη συμμετοχή άλλων λαών και τις προεκτάσεις του συνεχίζει να εξελίσεται και να φτάνει στον Άρη.

 

3)....κοίταξε, μη προκαλείς διότι θα γίνω προθυπουργός και θα κάνω δημοψήφισμα όποιος δεν εξομολογείται κάθε μία ώρα στο διεθυντή σχολείο, να καρατομείται!!!!

 

4)Θεωρώ τα ερωτήματα είναι ποιητικά διότι η θέση μου είναι γνωστή από προηγούμενα posts: Θρησκευτικά υποχρεωτικά, μόνο ιστορική αναδρομή, αλλαγή τίτλου μαθήματος.

 

Ωστόσο να επισημάνω ότι, τουλάχιστον όταν έκανα εγώ θρησκευτικά, θυμάμαι καθαρά ότι ο θεολόγος μας μίλησε για όλες τις άλλες θρησκείες και μας ανέφερε για πιο λόγο η εκκλησία μας διαφοροποιείται από αυτές. Δε μίλησε δογματικά και το αποτέλεσμα σε ένα παιδί 15 ετών ήταν να πάω και να ψάξω μόνος μου για αυτές τις θρησκείες και για πιο λόγο εμείς είμαστε έτσι και όχι αλλιώς. Το ότι το βιβλίο πρέπει να αλλάξει το έχουμε πει, ωστόσο αυτό που πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα είναι τον "εκπαιδευτικό" και το πως θα παρουσιάσει το όποιο νέο βιβλίο.

Δημοσ.

σε άλλες χώρες αντί για θρησκευτικά κάνουν ηθική, πχ. ηθική προς το περιβάλλον, στην κοινωνία k.a.

 

Νομίζω ότι κάτι τέτοιο θα είχε περισσότερο νόημα.

Δημοσ.

Jimarass,

 

Επειδή η συζήτηση γίνεται γύρω από το αν πρέπει να γίνουν ή όχι προαιρετικό μάθημα τα θρησκευτικά, καλό θα είναι να αναφερόμαστε στο συγκεκριμένο μάθημα και όχι σε ένα άλλο, όπως αυτό θα μπορούσε να ήταν. Και γεγονός παραμένει ότι τα θρησκευτικά, όπως τουλάχιστον τα διδάχτηκα εγώ, είναι ένα μάθημα κατήχησης στο οποίο η αναφορά σε όποια ιστορικά γεγονότα είναι μια απλή επίφαση.

"Σήμερα θα μιλήσουμε για άλλο ένα θαύμα που έκανε ο Χριστός". Σαν χτές έρχεται στο μυαλό μου η γνώριμη φωνή του διδάσκοντα. Αυτό δεν είναι ακριβώς ιστορία.

Αλλά ας υποθέσουμε ότι θέλουμε να βάλουμε στη θέση τους κάτι άλλο. Τι θα είναι αυτό; Ένα μάθημα που θα διδάσκει την προσφορά του Χριστιανισμού στον παγκόσμιο πολιτισμό; Και θα τον συγκρίνει με τις άλλες θρησκείες; Θα αναφέρεται το μάθημα αυτό και στα αίσχη του Χριστιανισμού; Και των άλλων θρησκειών; θα υπογραμμίζει το μάθημα αυτό την ιστορική πραγματικότητα; Ότι δηλαδή ελάχιστα γνωρίζουμε π.χ. για το πραγματικό ιστορικό πρόσωπο του Ιησού; Θα υπογραμμίζει τις κραυγαλέες αντιφάσεις των Ευαγγελιστών; Δες αν σε ενδιαφέρει το θέμα τα φοβερά συγγράμματα του Ίαν Σάντερς "Το Ιστορικό Πρόσωπο του Ιησού", ή του Χουάν Αρίας "Ιησούς, ο Μεγάλος Άγνωστος". Ο τελευταίος είναι μάλιστα θεολόγος, χριστιανός καθώς φαίνεται, που παραδέχεται ότι ελάχιστα γνωρίζουμε για το θέμα. Θα αξιοποιούνται οι πραγματικές πληροφορίες από ιστορικούς της εποχής εκείνης, όπως ο Φλάβιος Ιώσηπος (Ιουδαϊκή Αρχαιολογία), όπου είναι φανερό πως στην εποχή του ο Ιησούς ελάχιστα ήταν γνωστός και καμιά ουσιαστική πληροφορία δεν υπάρχει για το έργο του;

Αν υποθέσουμε ότι γίνονται όλα αυτά, τότε ποιός ο λόγος να μην αναθέσουμε στην ιστορία το παραπάνω έργο; Ποιός ο λόγος να αναπτύξουμε την ιστορία της θρησκείας σε ξεχωριστό κεφάλαιο από την κυρίως ιστορία και αν το κάνουμε αυτό, γιατί να μην κάνουμε το ίδιο και γαι την ιστορία της τέχνης, της επιστήμης; Μήπως η τέχνη δεν είναι τεράστιας σημασίας αντικείμενο στη δική μας πολιτιστική κληρονομιά για να της αφιερώσουμε ένα ολόκληρο διδακτικό μάθημα;

Αν μας ενδιαφέρει το περιεχόμενο του δόγματος, γιατί να μην εμπιστευτούμε τη διδασκαλία του στο μάθημα της φιλοσοφίας;

Λες πως οι θεολόγοι έχουν γνωστικό αντικείμενο. Ασχολούνται με αρχέγονα αναπάντητα ερωτήματα. Για τα αναπάντητα ερωτήματα, μερικές φορές, χρειάζεται να δείχνουμε την ταπεινοφροσύνη της ομολογίας της άγνοιάς μας κι όχι να αποφασίζουμε να εμπιστευτούμε την αλήθεια στα ιερά βιβλία. Το γεγονός ότι ένα ερώτημα δεν έχει απαντηθεί ακόμα δεν το θέτει αυτόματα στη δικαιοδοσία κανενός θεολόγου, αστρολόγου ή νεραιδολόγου.

Όπως έχει πολύ εύστοχα ειπωθεί:"Δεν αρκεί να μπορείς να θαυμάσεις την ομορφιά ενός κήπου χωρίς να πιστεύεις ότι υπάρχουν νεράιδες στο βάθος του;"

Δημοσ.
σε άλλες χώρες αντί για θρησκευτικά κάνουν ηθική, πχ. ηθική προς το περιβάλλον, στην κοινωνία k.a.

 

Νομίζω ότι κάτι τέτοιο θα είχε περισσότερο νόημα.

+1 ...και φιλοσοφία. Και ο καθείς θα βρει το δρόμο του!!

Δημοσ.
Jimarass,

 

Επειδή η συζήτηση γίνεται γύρω από το αν πρέπει να γίνουν ή όχι προαιρετικό μάθημα τα θρησκευτικά, καλό θα είναι να αναφερόμαστε στο συγκεκριμένο μάθημα και όχι σε ένα άλλο, όπως αυτό θα μπορούσε να ήταν. Και γεγονός παραμένει ότι τα θρησκευτικά, όπως τουλάχιστον τα διδάχτηκα εγώ, είναι ένα μάθημα κατήχησης στο οποίο η αναφορά σε όποια ιστορικά γεγονότα είναι μια απλή επίφαση.

"Σήμερα θα μιλήσουμε για άλλο ένα θαύμα που έκανε ο Χριστός". Σαν χτές έρχεται στο μυαλό μου η γνώριμη φωνή του διδάσκοντα. Αυτό δεν είναι ακριβώς ιστορία.

Αλλά ας υποθέσουμε ότι θέλουμε να βάλουμε στη θέση τους κάτι άλλο. Τι θα είναι αυτό; Ένα μάθημα που θα διδάσκει την προσφορά του Χριστιανισμού στον παγκόσμιο πολιτισμό; Και θα τον συγκρίνει με τις άλλες θρησκείες; Θα αναφέρεται το μάθημα αυτό και στα αίσχη του Χριστιανισμού; Και των άλλων θρησκειών; θα υπογραμμίζει το μάθημα αυτό την ιστορική πραγματικότητα; Ότι δηλαδή ελάχιστα γνωρίζουμε π.χ. για το πραγματικό ιστορικό πρόσωπο του Ιησού; Θα υπογραμμίζει τις κραυγαλέες αντιφάσεις των Ευαγγελιστών; Δες αν σε ενδιαφέρει το θέμα τα φοβερά συγγράμματα του Ίαν Σάντερς "Το Ιστορικό Πρόσωπο του Ιησού", ή του Χουάν Αρίας "Ιησούς, ο Μεγάλος Άγνωστος". Ο τελευταίος είναι μάλιστα θεολόγος, χριστιανός καθώς φαίνεται, που παραδέχεται ότι ελάχιστα γνωρίζουμε για το θέμα. Θα αξιοποιούνται οι πραγματικές πληροφορίες από ιστορικούς της εποχής εκείνης, όπως ο Φλάβιος Ιώσηπος (Ιουδαϊκή Αρχαιολογία), όπου είναι φανερό πως στην εποχή του ο Ιησούς ελάχιστα ήταν γνωστός και καμιά ουσιαστική πληροφορία δεν υπάρχει για το έργο του;

Αν υποθέσουμε ότι γίνονται όλα αυτά, τότε ποιός ο λόγος να μην αναθέσουμε στην ιστορία το παραπάνω έργο; Ποιός ο λόγος να αναπτύξουμε την ιστορία της θρησκείας σε ξεχωριστό κεφάλαιο από την κυρίως ιστορία και αν το κάνουμε αυτό, γιατί να μην κάνουμε το ίδιο και γαι την ιστορία της τέχνης, της επιστήμης; Μήπως η τέχνη δεν είναι τεράστιας σημασίας αντικείμενο στη δική μας πολιτιστική κληρονομιά για να της αφιερώσουμε ένα ολόκληρο διδακτικό μάθημα;

Αν μας ενδιαφέρει το περιεχόμενο του δόγματος, γιατί να μην εμπιστευτούμε τη διδασκαλία του στο μάθημα της φιλοσοφίας;

Λες πως οι θεολόγοι έχουν γνωστικό αντικείμενο. Ασχολούνται με αρχέγονα αναπάντητα ερωτήματα. Για τα αναπάντητα ερωτήματα, μερικές φορές, χρειάζεται να δείχνουμε την ταπεινοφροσύνη της ομολογίας της άγνοιάς μας κι όχι να αποφασίζουμε να εμπιστευτούμε την αλήθεια στα ιερά βιβλία. Το γεγονός ότι ένα ερώτημα δεν έχει απαντηθεί ακόμα δεν το θέτει αυτόματα στη δικαιοδοσία κανενός θεολόγου, αστρολόγου ή νεραιδολόγου.

Όπως έχει πολύ εύστοχα ειπωθεί:"Δεν αρκεί να μπορείς να θαυμάσεις την ομορφιά ενός κήπου χωρίς να πιστεύεις ότι υπάρχουν νεράιδες στο βάθος του;"

Σεβαστά όσα λες αλλά αρνούμαι να δεχτώ ότι ο πνευματικός κόσμος και οι πνευματικές αναζητήσεις του ανθρώπου αρχίζουν/σταματούν/περιορίζονται από ένα μάθιημα θρησκευτικών. Στο σχολείο έχουμε αν θυμάμαι καλά μόνο ένα μάθημα φιλοσοφίας, πολύ ενδιαφέρον και πολύ περιορισμένο. Για τα ελληνικά δεδομένα, αυτό εμπλουτίζεται με τα θρησκευτικά.

Εφόσον κάποια πράγματα πρέπει να αλλάξουν , δεν είμαι εγώ (ούτε έχω τις εκαπιδευτικές γνώσεις) για να ορίσω πια θα είναι η ύλη ή ο τίτλος ενός αναμορφωμένου μαθήματος που θα αντικαταστήσει τα θρησκευτικά. Ωστόσο ένα τέτοιο μάθημα ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ. Αυτό σε συνδυασμό του ότι αν κάποιος πρέπει να είναι ιστορικά πλήρως ενημερωμένος πρέπει να ξέρει ΤΙ είναι Χριστιανισμός, και όχι να αναρωτιέται "μπαμπά τι είναι η Αγία Σοφιά, τι είναι εκκλησία, γιατί ο Κωλοκοτρώνης αναφέρεται σε θεό?

Εδώ ο Χίτλερ έγινε ομοίωμα για να τον βλέπουνε οι άνθρωποι σε μουσείο, το χριστιανισμό θες εσύ να ξεριζώσεις ιστορικά???? Άλλο δόγμα/λατρεία άλλο ιστορία.

 

Τώρα το πως θα γίνει αυτό σε ένα μάθημα, δε πληρώνομαι για να ψάξω και να σου πώ. Άλλοι είναι οι αρμόδιοι. Οι αλλαγές πρέπει σίγουρα να γίνουν! Αλλά πρέπει να γίνουν και στην εκκλησία και με την πίεση της κυβέρνησης.

Δημοσ.
...το χριστιανισμό θες εσύ να ξεριζώσεις ιστορικά????

 

Βασικά ο χριστιανισμός ιστορικά με ενδιαφέρει ιδιαιτέρως. Θα περίμενα να ισχύει το ίδιο και για τους περισσότερους χριστιανούς, παρόλα αυτά εκείνοι ακριβώς είναι που επιδεικνύουν τη μεγαλύτερη άγνοια όχι μόνο της ιστορίας αλλά και των ίδιων των ιερών κειμένων.

Δημοσ.
Βασικά ο χριστιανισμός ιστορικά με ενδιαφέρει ιδιαιτέρως. Θα περίμενα να ισχύει το ίδιο και για τους περισσότερους χριστιανούς, παρόλα αυτά εκείνοι ακριβώς είναι που επιδεικνύουν τη μεγαλύτερη άγνοια όχι μόνο της ιστορίας αλλά και των ίδιων των ιερών κειμένων.

Σωστά, το πρόβλημα είναι μεγάλο!!

Δημοσ.

Καλά όλα αυτά. Να δούμε όμως, θα μας το πούνε στο σχολείο από την νέα σχολική χρονιά; Θα είναι δεκτικοί σ' αυτό; Ο μαθητής (γιατί πιστεύω θα είναι λίγοι όσοι το δηλώσουν - αρκετοί φοβούνται) θα αντιμετωπίζεται το ίδιο;

Δημοσ.

φοβουνται τι ακριβως;

μηπως δεν πανε στον παραδεισο διπλα στον Ανθιμο;

ελεος ρε

εγω οταν πηγαινα σχολιο ολοι στην ταξη θεωρουσαμε ΠΟΛΥ τυχερο εναν συμμαθητης μας που ηταν μαρτυρας του Ιαχωβα (ετσι του ειπαν και αυτου)

και φυσικα δεν παρακολουθουσε τον προσηλυτισμο

 

 

 

 

Καλά όλα αυτά. Να δούμε όμως, θα μας το πούνε στο σχολείο από την νέα σχολική χρονιά; Θα είναι δεκτικοί σ' αυτό; Ο μαθητής (γιατί πιστεύω θα είναι λίγοι όσοι το δηλώσουν - αρκετοί φοβούνται) θα αντιμετωπίζεται το ίδιο;

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...