Προς το περιεχόμενο

Εύκολη απαλλαγή από Θρησκευτικά


dimitris2006

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 101
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

Jimarass

 

".. ΚΑλύτερη αντιμετώπιση, το οποίο επιδυκνύει σεβασμό τόσο στους προγόνους μας όσο και στους ιερείς που έχουν προσφέρει, θα ήταν απλά να πούμε πως σήμερα το καθεστώς που υπάρχει δε μας εκφράζει και πως πρέπει να γίνουν αλλαγές."

Ποιούς ακριβώς προγόνους εννοείς; Ο Λεωνίδας και οι 300 του, καλό θα είναι υπ' όψι για παράδειγμα να θυμόμαστε πως δεν ήταν χριστιανοί. Τουλάχιστον όχι όσο ο Μέγας Κωνσταντίνος που πριν γίνει μέγας καθάρισε το γιό του και τη σύζυγό του ή ο Μέγας Θεοδόσιος, πασίγνωστος για τη σφαγή της Θεσσαλονίκης ή οι πρωταγωνιστές της Χούντας. Δεν αρνούμαι τη συνεισφορά θρησκευόμενων ανθρώπων σε αυτό που είναι η Ελλάδα σήμερα συνολικά. Τόσο την καλή όσο και την κακή.

 

"..Το να βγαίνουνε όλοι οι απάλευτοι να το παίζουν άθεοι διαμαρτυρούμενοι δε μας τιμά."

Ποιοί ακριβώς είναι αυτοί; Και για ποιό λόγο πιστεύεις πως η τοποθέτηση κάποιου που δηλώνει άθεος έχει αξία ή όχι ανάλογα με το αν σε τιμά και όχι ανάλογα με το αν έχει πραγματιική βάση;

 

"Οι Έλληνες του 1821 πέθαναν και ελευθερωσαν την πατρίδα στο όνομα του θεού. Αν τους έλεγες να πολεμήσουν για την Ελλάδα, θα σου έλεγαν άντε γεια."

Και οι ΕΑΜίτες του 1940; Και οι μαραθονωμάχοι; Αν εγώ προσωπικά ισχυριστώ ότι θα πολεμήσω για την Ελλάδα και όχι για το Θεό, σε τί ακριβώς είμαι λιγότερο πατριώτης από σένα;

 

"Ωστόσο η θρησκευτική παράδοση στη χώρα μας είναι πλούσια, έχει θρέψει συνειδήσεις και έχει προσφέρει πολλά. Δες πχ την Αγία Σοφία, μνημείο παγκόσμιας κλάσης."

Και οι Πυραμίδες της Αιγύπτου. και το Ταζ Μαχάλ. Και ο Παρθενώνας.

 

"Η ιστορία της θρησκείας, με έμφαση στο πολιτιστικό κομμάτι είναι απαραίτητη. Αν αύριο σου ζητήσει ο Τούρκος να γκρεμίσει την Αγία Σοφία θα πεις οκ επειδή είσαι πχ άθεος ή μουσουλμάνος?"

Πρώτον, τι σχέση έχει η ιστορία της θρησκείας με τον κατηχητικό χαρακτήρα των θρησκευτικών; και δεύτερον, από ποιό ακριβώς λογικό συλλογισμό προκύπτει ότι θα επικροτήσω την καταστροφή ενός τεράστιας αξίας πολιτιστικού μνημείου επειδή δεν είμαι χριστιανός;

 

"Υπάρχει πολιτεία απολιτευτική. Δες Κίνα ή την Ελλάδα προ 75. Δεν είδα να καταστραφεί η κρατική δομή."

Επειδή υπήρχε ένα πολίτευμα. Πολίτευμα δεν είναι μόνο η δημοκρατία. Υπάρχουν πολλά καλά βιβλία ιστορίας που μπορεί να στο βεβαιώσουν. Η "Ιστορία της Νεότερης και Σύγχρονης Ελλάδας" του Τάσσου Βουρνά είναι ένα από αυτά.

 

"Επίσης επί τουρκοκρατίας, η θρησκεία κράτησε το λαό από την καταστροφή, αλλιώς θα είμασταν τώρα εκεί που είναι και οι Ρωμαίοι."

Τυχαίνει να έχω επισκεφτεί τη Ρώμη. Σε πολλά πράγματα είναι πολύ μπροστά.

 

"Αυτό που θέλω να πω είναι πως η θρησκεία ήταν βασικό συστατικό της δομής του ελληνικού κράτους χιλιάδες χρόνια, ακόμα και στην Αρχαία Ελλάδα."

Ναι, αλλά στα θρησκευτικά δεν κατηχούμαστε το 12θεο.

 

" Τα παιδιά παραλαμβάνουν κάτι και αν θέλουν το τροποποιούν και το μεταδίδουν."

Πράγματι. Γι' αυτό δεν είχα παρατηρήσει μέχρι τώρα ότι στην Τουρκία υπάρχουν τόσοι χριστιανοί όσοι στην Ελλάδα.

 

"Αυτό δεδομένου ότι είσαι σε θέση να κρίνεις, διότι αν κρίνω από τα διαζύγια, ΔΕΝ είσαι."

Το γεγονός ότι τα διαζύγια έχουν στις μέρες μας αυξηθεί αποδεικνύει ότι δεν είμαι σε θέση να κρίνω. Το επιστέγασμα της λογικής σκέψης.

 

" Δίνει κουράγιο στη ζωή σε πολλούς αδύναμους χαρακτήρες."

Σε σένα μπορεί, σε μένα όχι. Και στο κάτω κάτω ακόμα κι αν είναι έτσι, αυτό απλώς είναι επιχείρημα για το ότι η πίστη στο Θεό μπορεί να είναι επιθυμητή, όχι οτι ο Θεός μπορεί να είναι αληθινός.

 

"Αν μια θρησκεία σου λέει "ζήσε ενάρετα" δεν υπάρχει λόγος να την αλλάξεις σε μια άλλη που σου λέει πάνω κάτω το ίδιο και οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ψάχνονται. "

Και η γιαγιά μου μου λέει να ζώ ενάρετα αλλά δεν είδα πουθενά να διδάσκεται η γνώμη της στο σχολείο.

 

"Το βιβλίο θα το διαβάσω αν και προτιμώ να διαβάζω φιλοσόφους που ψάχνονται και στις δύο όψεις, όχι τους "καμμένους" από τη μια πλευρά, που μετά γράφουν συγγράματα για την υποστήριξη της τελευταίας τους ελπίδας προς την άλλη!!"

Ο κάθε φιλόσοφος έχει τη γνώμη του. Μην έχεις απαίτηση να αμφιταλαντεύονται όλοι σε δύο όψεις. Εγώ δεν ανέλαβα άλλωστε συνήγορος κανενός φιλοσόφου. Ένα βιβλίο πρότεινα. Κάποιου που δεν είναι φιλόσοφος.

Δημοσ.
@ ^ : Καλά ασ' το. Ξέρουμε υπέρ ποιου κάνεις προπαγάνδα εσύ...

 

Σήμερα τα μεσάνυχτα τα κεριά θα σβήσουν και οι εικόνες θα θαμπώσουν.

 

.-

Δημοσ.
Σήμερα τα μεσάνυχτα τα κεριά θα σβήσουν και οι εικόνες θα θαμπώσουν.

 

.-

 

Θα μπω σε κανα τρίωρο να δω

 

 

eikonnq5.jpg

Αν κάνεις edit δε μετράει.

 

 

Δημοσ.

Να αντικατασταθεί από την Ιστορια Θρησκειων. Μη μείνουν άνεργοι και οι θεολόγοι. Επειτα ποιός ξέρει, μπορεί κάποιος να μάθει για τον Βουδισμό πχ και να θέλει να ασχοληθεί ή να τον ασπαστεί. :-)

Δημοσ.
Jimarass

 

".. ΚΑλύτερη αντιμετώπιση, το οποίο επιδυκνύει σεβασμό τόσο στους προγόνους μας όσο και στους ιερείς που έχουν προσφέρει, θα ήταν απλά να πούμε πως σήμερα το καθεστώς που υπάρχει δε μας εκφράζει και πως πρέπει να γίνουν αλλαγές."

Ποιούς ακριβώς προγόνους εννοείς; Ο Λεωνίδας και οι 300 του, καλό θα είναι υπ' όψι για παράδειγμα να θυμόμαστε πως δεν ήταν χριστιανοί. Τουλάχιστον όχι όσο ο Μέγας Κωνσταντίνος που πριν γίνει μέγας καθάρισε το γιό του και τη σύζυγό του ή ο Μέγας Θεοδόσιος, πασίγνωστος για τη σφαγή της Θεσσαλονίκης ή οι πρωταγωνιστές της Χούντας. Δεν αρνούμαι τη συνεισφορά θρησκευόμενων ανθρώπων σε αυτό που είναι η Ελλάδα σήμερα συνολικά. Τόσο την καλή όσο και την κακή.

 

"..Το να βγαίνουνε όλοι οι απάλευτοι να το παίζουν άθεοι διαμαρτυρούμενοι δε μας τιμά."

Ποιοί ακριβώς είναι αυτοί; Και για ποιό λόγο πιστεύεις πως η τοποθέτηση κάποιου που δηλώνει άθεος έχει αξία ή όχι ανάλογα με το αν σε τιμά και όχι ανάλογα με το αν έχει πραγματιική βάση;

 

"Οι Έλληνες του 1821 πέθαναν και ελευθερωσαν την πατρίδα στο όνομα του θεού. Αν τους έλεγες να πολεμήσουν για την Ελλάδα, θα σου έλεγαν άντε γεια."

Και οι ΕΑΜίτες του 1940; Και οι μαραθονωμάχοι; Αν εγώ προσωπικά ισχυριστώ ότι θα πολεμήσω για την Ελλάδα και όχι για το Θεό, σε τί ακριβώς είμαι λιγότερο πατριώτης από σένα;

 

"Ωστόσο η θρησκευτική παράδοση στη χώρα μας είναι πλούσια, έχει θρέψει συνειδήσεις και έχει προσφέρει πολλά. Δες πχ την Αγία Σοφία, μνημείο παγκόσμιας κλάσης."

Και οι Πυραμίδες της Αιγύπτου. και το Ταζ Μαχάλ. Και ο Παρθενώνας.

 

"Η ιστορία της θρησκείας, με έμφαση στο πολιτιστικό κομμάτι είναι απαραίτητη. Αν αύριο σου ζητήσει ο Τούρκος να γκρεμίσει την Αγία Σοφία θα πεις οκ επειδή είσαι πχ άθεος ή μουσουλμάνος?"

Πρώτον, τι σχέση έχει η ιστορία της θρησκείας με τον κατηχητικό χαρακτήρα των θρησκευτικών; και δεύτερον, από ποιό ακριβώς λογικό συλλογισμό προκύπτει ότι θα επικροτήσω την καταστροφή ενός τεράστιας αξίας πολιτιστικού μνημείου επειδή δεν είμαι χριστιανός;

 

"Υπάρχει πολιτεία απολιτευτική. Δες Κίνα ή την Ελλάδα προ 75. Δεν είδα να καταστραφεί η κρατική δομή."

Επειδή υπήρχε ένα πολίτευμα. Πολίτευμα δεν είναι μόνο η δημοκρατία. Υπάρχουν πολλά καλά βιβλία ιστορίας που μπορεί να στο βεβαιώσουν. Η "Ιστορία της Νεότερης και Σύγχρονης Ελλάδας" του Τάσσου Βουρνά είναι ένα από αυτά.

 

"Επίσης επί τουρκοκρατίας, η θρησκεία κράτησε το λαό από την καταστροφή, αλλιώς θα είμασταν τώρα εκεί που είναι και οι Ρωμαίοι."

Τυχαίνει να έχω επισκεφτεί τη Ρώμη. Σε πολλά πράγματα είναι πολύ μπροστά.

 

"Αυτό που θέλω να πω είναι πως η θρησκεία ήταν βασικό συστατικό της δομής του ελληνικού κράτους χιλιάδες χρόνια, ακόμα και στην Αρχαία Ελλάδα."

Ναι, αλλά στα θρησκευτικά δεν κατηχούμαστε το 12θεο.

 

" Τα παιδιά παραλαμβάνουν κάτι και αν θέλουν το τροποποιούν και το μεταδίδουν."

Πράγματι. Γι' αυτό δεν είχα παρατηρήσει μέχρι τώρα ότι στην Τουρκία υπάρχουν τόσοι χριστιανοί όσοι στην Ελλάδα.

 

"Αυτό δεδομένου ότι είσαι σε θέση να κρίνεις, διότι αν κρίνω από τα διαζύγια, ΔΕΝ είσαι."

Το γεγονός ότι τα διαζύγια έχουν στις μέρες μας αυξηθεί αποδεικνύει ότι δεν είμαι σε θέση να κρίνω. Το επιστέγασμα της λογικής σκέψης.

 

" Δίνει κουράγιο στη ζωή σε πολλούς αδύναμους χαρακτήρες."

Σε σένα μπορεί, σε μένα όχι. Και στο κάτω κάτω ακόμα κι αν είναι έτσι, αυτό απλώς είναι επιχείρημα για το ότι η πίστη στο Θεό μπορεί να είναι επιθυμητή, όχι οτι ο Θεός μπορεί να είναι αληθινός.

 

"Αν μια θρησκεία σου λέει "ζήσε ενάρετα" δεν υπάρχει λόγος να την αλλάξεις σε μια άλλη που σου λέει πάνω κάτω το ίδιο και οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ψάχνονται. "

Και η γιαγιά μου μου λέει να ζώ ενάρετα αλλά δεν είδα πουθενά να διδάσκεται η γνώμη της στο σχολείο.

 

"Το βιβλίο θα το διαβάσω αν και προτιμώ να διαβάζω φιλοσόφους που ψάχνονται και στις δύο όψεις, όχι τους "καμμένους" από τη μια πλευρά, που μετά γράφουν συγγράματα για την υποστήριξη της τελευταίας τους ελπίδας προς την άλλη!!"

Ο κάθε φιλόσοφος έχει τη γνώμη του. Μην έχεις απαίτηση να αμφιταλαντεύονται όλοι σε δύο όψεις. Εγώ δεν ανέλαβα άλλωστε συνήγορος κανενός φιλοσόφου. Ένα βιβλίο πρότεινα. Κάποιου που δεν είναι φιλόσοφος.

1)Όχι δεν αναφέρομαι στην Σπάρτη που σκότωνε όσα μωρά δεν της άρεσαν. Αναφέρομαι στην Ελλάδα όπως διαμορφώθηκε τα τελευταία 200-300 χρόνια. Ο κόσμος τότε ούτε του περνούσε από το μυαλό να μη προσκυνάει το σταυρό και να μην αναπνέει στο όνομα του θεού. Όλα τα συγγράματα, οι αγιασμοί πριν από τις μάχες, το σύνταγμα, η προκύρηξη της επανάστασης, γίνανε στο όνομα του θεού να παρακυνεί τον κόσμο. Ο κόσμος φοβόταν και χωρίς τη ψευδαίσθηση αν θες της θρησκείας ίσως δε θα πολεμούσε. Τέλος πάντων όπως λες η συμβολή της ελληνικής εκκλησίας έχει και πολλά θετικά, τα οποία αξίζει να σεβαστούμε. Επομένως σε αυτό συμφωνούμε.

 

2)Διότι όσοι δηλώνουν κάτι άλλο από αυτό που δηλώνουν οι πολλοί, το 90% το κάνει από υπαρξιακές ανάγκες. Ελάχιστοι το έχουν ψάξει σωστά, όπως και ελάχιστοι ξέρουν πραγματικά τι είναι ο Θεός. Αυτοί δε που είναι ψαγμένοι, φέρονται όπως ο ψαγμένος, με ψυχραιμία και αυτοσυγκράτηση.Βέβαια θα μου πεις ότι απάλευτοι είναι και οι πιστοί που τρώνε ότι τους λένε και έχεις απόλυτο δίκιο, αλλά αυτοί τουλάχιστον προυπήρχαν, οι άλλοι είναι νέο φρούτο!!!

 

3)Δε με καταλαβαίνεις. Πρώτον εγώ μιλάω μόνο για τη νεότερη Ελλάδα και δεύτερον προσπαθώ να τονίσω ότι πρέπει να σεβόμαστε το ήθη και τις παραδόσεις των προγώνων μας και όχι να τις αποστρεφόμαστε λες και είναι ότι χειρότερο μας έτυχε. Μιλάω για σεβασμό απλά, δε λέω ότι εσύ θα είσαι λιγότερο πατριώτης!! Διάβασέ με πιο καλά σε παρακαλώ!!!!

 

4)Σωστά. Ωστόσο το Ταζ ΜΑχάλ δεν το έφτιαξε ο Έλληνας. Εμείς φτιάξαμε, στη νεότερη ιστορία μας πάντα, πχ την Αγία Σοφιά. Αυτό είναι μνημείο αλλά φτιαγμένο από ανθρώπους που είχαν βαθιά ριζομένη πίστη στο θεό. Κουβαλά μια κληρονομιά. Αν θες να σεβαστείς το μνημείο, θα σεβαστείς και αυτούς. Λέω "σεβαστείς" όχι "πιστέψεις".

Ο παρθενώνας δεν είναι σπουδαίος μόνο ως αρχιτεκτόνημα, αλλά ΚΑΙ επειδή χτίστηκε από ανθρώπους που πίστευαν στη δημοκρατία΄, δηλαδή ως μνημείο εκφράζει τη δημοκρατία!!

 

5)Ποιος σου είπε ότι έχει σχέση. Αυτό που λέμε ότι πρέπει να αλλάξει είναι τα θρησκευτικά να είναι ένα μάθημα υποχρεωτικό αλλά να έχουν μόνο ιστορικό και πολιτιστικό περιεχόμενο, μόνο και μόνο για να γνωρίζουν οι νέοι την ιστορία, αφού η θρησκεία στην Ελλάδα είχε τρομακτικές, αρνητικές και θετικές επιδράσεις. Ακόμα και οι άθεοι θα θέλανε να γίνει αυτό για να μάθει ο κόσμος τα αρνητικά.

 

6)Μάλλον κάνεις πλάκα. Αυτό που βλέπεις στη Ρώμη δεν είναι οι Ρωμαίοι αλλά αυτοί που κατέκτησαν τη Ρώμη. Πιο ρωμαικό αίμα έχουμε εμείς παρά οι σημερινοί ρωμαίοι. Οι Ρωμαίοι συγχωνεύτηκαν και εξαφανίστηκαν στον πολυεθνικό κόσμο που δημιόύργησαν. Ρωμαίοι είναι εν μέρη ακόμα και οι Άγγλοι, Γάλλοι. Ο Έλληνας όμως και ο Αιγύπτιος και ο Τούρκος και ο Κινέζος είναι συνέχεια των προγόνων τους, αν και με αλλαγές.

 

7)Όταν λέω "είσαι" δεν αναφέρθηκα σε εσένα. Σόρυ αν το κατάβλαβες έτσι.

 

8)Το ότι η θρησκεία δίνει κουράγιο όντως δε σημαίνει ότι ο θεός είναι αληθινός. Που ισχυρίστηκα εγώ αυτό το πράγμα? Read more carefully please.

 

9)H γιαγιά σου σου είπε να ζεις ενάρετα αλλά ο μπαμπάς σου σου λέει να απατάς τη γυναίκα σου. Τι σχέση έχουν οι διαπροσωπικές σχέσεις με τους θεσμούς. Μη μπλέκουμε τα μικροσκοπικά με τα μακροσκοπικά. Είναι τυχαίο αυτό που έχουν πει μεγάλοι ηγέτες, ότι έναν λαό τον ενώνει ένας κοινός εχθρός?? Σημαίνει ότι ο εχθρός αυτός υπάρχει?

 

10)Σωστά, ευχαριστώ για την πρότασή σου. Αν κατάλαβες, πολλές φορές χρησιμοποιώ τα λεγόμενά σου για να πω το παραπάνω. Δε σημαίνει ότι διαφωνώ κιόλας. Δες τους Ρώσους που με την επανάσταση καταστρέψανε εκκλησίες, λαούς, αυτοκράτορες. Τώρα τους κάνουν delayed μνημόσυνα και κάνουν και εξωτερική πολιτική με τον πατριάρχη τους. Δηλαδή όποιος λαός ξεχνά ένα θεσμό που του προσέφερε πολλά στο παρελθόν, ειδικά όσον αφορά στον τομέα της κοινωνικής συνοχής, κάνει μεγάλο λάθος.

H ελληνική εκκλησία πρέπει να διαχωριστεί σιγά σιγά και να πάρει το δρόμο της όχι όπως έφυγε ο βασιλειάς "νύχτα"΄, αλλά όπως παροπλίζεται ένα σάπιο καράβι που έκανε τα ταξίδια του και τώρα πρέπει να αποχωρήσει, με σεβασμό στη ιστορία του.

Δημοσ.

Εδώ οι θεολόγοι έχουν λόγο για καθαρά πολιτικά θέματα, μάζεψαν υπογραφές για την υποχρεωτική αναγραφή θρησκεύματος στην ταυτότητα (wtf?), τα σχολεία κάνουν προσευχή χριστιανική προσευχή καθημερινώς και αδιαλλείπτως, μέχρι πριν από κάποια χρόνια γινόταν εξομολόγηση στα σχολεία και το πιο κουφό από όλα ΒΑΘΜΟΛΟΓΕΙΤΑΙ και ΜΕΤΡΑΕΙ στο μέσο όρο ο βαθμός των θρησκευτικών τώρα είναι δυνατόν να μπορέσουν να μείνουν τα θρησκευτικά ως μάθημα έξω από το σχολείο? Μπαααα

Δημοσ.
6)Μάλλον κάνεις πλάκα. Αυτό που βλέπεις στη Ρώμη δεν είναι οι Ρωμαίοι αλλά αυτοί που κατέκτησαν τη Ρώμη. Πιο ρωμαικό αίμα έχουμε εμείς παρά οι σημερινοί ρωμαίοι. Οι Ρωμαίοι συγχωνεύτηκαν και εξαφανίστηκαν στον πολυεθνικό κόσμο που δημιόύργησαν. Ρωμαίοι είναι εν μέρη ακόμα και οι Άγγλοι, Γάλλοι. Ο Έλληνας όμως και ο Αιγύπτιος και ο Τούρκος και ο Κινέζος είναι συνέχεια των προγόνων τους, αν και με αλλαγές.

 

Δεν έχω φτάσει ποτέ πιο κοντά σε μπαν αισθητικής.

Δημοσ.
Εδώ οι θεολόγοι έχουν λόγο για καθαρά πολιτικά θέματα, μάζεψαν υπογραφές για την υποχρεωτική αναγραφή θρησκεύματος στην ταυτότητα (wtf?), τα σχολεία κάνουν προσευχή χριστιανική προσευχή καθημερινώς και αδιαλλείπτως, μέχρι πριν από κάποια χρόνια γινόταν εξομολόγηση στα σχολεία και το πιο κουφό από όλα ΒΑΘΜΟΛΟΓΕΙΤΑΙ και ΜΕΤΡΑΕΙ στο μέσο όρο ο βαθμός των θρησκευτικών τώρα είναι δυνατόν να μπορέσουν να μείνουν τα θρησκευτικά ως μάθημα έξω από το σχολείο? Μπαααα

Θα γίνει αυτό αναγκαστικά. Ποιος πατάει σήμερα στις εκκλησίες, μόνο για τους γάμους πάμε. Η κίνηση αυτή για απαλλαγή από το μάθημα είναι καλή, αλλά αστεία. Αντί να διορθώσουν το μάθημα, διόρθωσαν το μαθητή!!! Ότι νά ναι!!!!:-D

Δημοσ.

Jimarass,

 

Για τη συνήθεια θανάτωσης των βρεφών στην αρχαία Ελλάδα, πρέπει να ξέρεις ότι κάθε άλλο παρά αμιγώς Σπαρτιατική συνήθεια ήταν. Μάλιστα, σε πόλεις όπως η αρχαία Αθήνα, ο πατέρας είχε ανάλογο δικαίωμα στο παιδί του αρκεί να μην το αναγνώριζε. Τουλάχιστον στη Σπάρτη υπήρχαν κάποια κριτήρια.

Επειδή επαναλαμβάνεις το επιχείρημα του σεβασμού στα ήθη των προγόνων μας, θα ήθελα να ξέρω τι σχέση έχει ο σεβασμός στα ήθη τους με την καλλιέργεια της άποψης (βλ. διδασκαλία θρησκευτικών) ότι οι πεποιθήσεις αυτές είναι σωστές. Σέβομαι κάτι δε σημαίνει ότι αποδέχομαι και την ορθότητά του. Σέβομαι τη γνώμη σου δε σημαίνει ότι συμφωνώ μαζί σου.

Σχετικά με τους Ρωμαίους. Ο χαρακτηρισμός Ρωμαίος δεν είναι βιολογικός χαρακτηρισμός. Σήμερα δηλώνει τους κάτοικους της Ρώμης, κάποτε δήλωνε την ιδιότητα του υπήκοου της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Εξ' ορισμού λοιπόν, Ρωμαίοι ήταν αυτοί που έχτισαν την Αγία Σοφία, η οποία δεν είναι μνημείο της Χριστιανοσύνης περισσότερο από ότι είναι ο ναός του Αγίου Πέτρου στο Βατικανό, ούτε καν της Ορθόδοξης, αφού την εποχή που ανεγέρθηκε δεν υφίστατο η διαφοροποίηση του δόγματος. Εν πάσει περιπτώσει, το "Ρωμαίος", όπως και ο εθνολογικός προσδιορισμός "Γάλλος", δε δηλώνει καμιά ποιότητα αίματος, ούτε υπάρχει μέχρι σήμερα κανένα τεστ αίματος που να αποδεικνύει π.χ. ότι εσύ είσαι πιό Έλληνας από ότι κάποιος άλλος Ρωμαίος.

Η άγνοια σου αυτή είναι φανερή και στην περίπτωση των Τούρκων, οι οποίοι πολιτιστικά ουδεμία σχέση έχουν με τους αρχαίους κατοίκους της μικρά Ασίας (Λυδούς, Φρυγούς, Χετταίους, Έλληνες κλπ).

Ας επιστέψουμε στη γιαγιά μου. Το παράδειγμά μου σχετικά με αυτή, φιλοδοξεί να καταστήσει φανερό ότι το γεγονός ότι στοιχείο της χριστιανικής παράδοσης είναι η αναφορά στο "ενάρετο", δεν είναι επαρκής λόγος για τη διδασκαλία της ως δόγμα. Δεν είναι άλλωστε το μόνο δόγμα με τέτοια αναφορά. Επιπλέον τα ιερά κείμενα, βρίθουν περιπτώσεων, όπου με κανένα τρόπο δε μπορούν να χρησιμεύσουν ως υπόδειγμα ηθικής. Το θέμα αυτό από μόνο του είναι τεράστιο.

Σχετικά με την ανάμνηση του παρελθόντος και τον οφειλόμενο σεβασμό σε αυτό: Υπάρχει ήδη μια επιστήμη που φέρει κατεξοχήν αυτό το καθήκον: Η ιστορία και οι επιμέρους κλάδοι της. Δεν υπάρχει λόγος να κάνουμε αυτή την τιμή ούτε στα θρησκευτικά, ούτε καν στη θεολογία. Έχω τη γνώμη πως δύσκολα μπορεί να εννοηθεί με κάποιο τρόπο ότι οι θεολόγοι έχουν "κάποιο πεδίο" κατά τον ίδιο τρόπο που και οι νεραιδολόγοι δεν έχουν κάποιο πεδίο.

Δημοσ.

Βέβαια θα μου πεις ότι απάλευτοι είναι και οι πιστοί που τρώνε ότι τους λένε και έχεις απόλυτο δίκιο, αλλά αυτοί τουλάχιστον προυπήρχαν, οι άλλοι είναι νέο φρούτο!!!

Σαν το ανέκδοτο με τον χαζό που καθόταν στο παγκάκι και τον βάραγε ο ήλιος στο κεφάλι. Πάει ένας και του λέει: "Γιατί δεν κάθεσαι δίπλα να μη σε χτυπά ο ήλιος?"

"Εγώ ήρθα πρώτος εδώ!!!! Να φύγει αυτός!!!!" του απάντησε.

 

4)Σωστά. Ωστόσο το Ταζ ΜΑχάλ δεν το έφτιαξε ο Έλληνας. Εμείς φτιάξαμε, στη νεότερη ιστορία μας πάντα, πχ την Αγία Σοφιά. Αυτό είναι μνημείο αλλά φτιαγμένο από ανθρώπους που είχαν βαθιά ριζομένη πίστη στο θεό. Κουβαλά μια κληρονομιά.

Σαν τον ΕΛΛΗΝΑ που πετά τα σκουπίδια στο δρόμο. Σαν τον ΕΛΛΗΝΑ που στρίβει χωρίς φλας και όποιον πάρει ο χάρος. Σαν τον ΕΛΛΗΝΑ που βλέπει τα μεσημεριανά και χαίρεται. Σαν τον ΕΛΛΗΝΑ που καταπίνει αμάσητο ότι τον ταΐζουν. Σαν τον ΕΛΛΗΝΑ που δεν διεκδικεί τα δικαιώματά του. Σαν τον ΕΛΛΗΝΑ.... Σαν τον ΕΛΛΗΝΑ....

 

Φαίνεται ότι εξαιτίας της βαθιάς του πίστης και της κληρονομιάς που κουβαλά ο ΕΛΛΗΝΑΣ δεν μπορεί να κάνει τίποτα άλλο!!!!

 

8)Το ότι η θρησκεία δίνει κουράγιο όντως δε σημαίνει ότι ο θεός είναι αληθινός. Που ισχυρίστηκα εγώ αυτό το πράγμα? Read more carefully please.

Η θρησκεία είναι ένα από τα πράγματα τα οποία δεν έχουν εξακριβωθεί. Απλά ο κοσμάκης και τώρα και πριν 3000 χρόνια κατάπινε ότι του έλεγε το ιερατείο και ο Άνθιμος!!!!

 

 

Κανείς δεν αρνείται ούτε την προσφορά αυτής της θρησκείας στην ιστορία της Ελλάδας και φυσικά ούτε την ύπαρξή της. Αλλά τώρα πια μπορεί να το δει ο καθένας ότι είναι ένα μαγαζί το οποίο χάνει πελάτες και κάνει τα πάντα για να τους κρατήσει.

Ούτε ο ΟΤΕ δεν κάνει έτσι!!!!

 

Αλλά η υποχρεωτική διδασκαλία της στα ελληνικά δημόσια σχολεία είναι παράνομη, απαράδεκτη και πολλά ακόμα επίθετα!!!!

 

Γιατί όπως είπες:

Ο παρθενώνας δεν είναι σπουδαίος μόνο ως αρχιτεκτόνημα, αλλά ΚΑΙ επειδή χτίστηκε από ανθρώπους που πίστευαν στη δημοκρατία΄, δηλαδή ως μνημείο εκφράζει τη δημοκρατία!!

Η υποχρεωτική διδασκαλία της και όλα τα άλλα σχετικά που γίνονται σου φαίνονται δημοκρατικά?

Γιατί αν ναι, έχουμε σίγουρα διαφορετική αντίληψη της δημοκρατίας!!!!

Και πιστεύω ακράδαντα ότι κάνεις ΛΑΘΟΣ!!!!:-):-):-):-):-):-):-):-)

Δημοσ.

@alexiou92:

Ούτε ο ΟΤΕ δεν κάνει έτσι!!!!

just lol :D

 

Επίσης η υπογραφή σου έρχεται σε αντίθεση εν μέρει με τα όσα υποστηρίζεις κατά της θρησκείας :P

 

@jimarass:

Ο παρθενώνας δεν είναι σπουδαίος μόνο ως αρχιτεκτόνημα' date=' αλλά ΚΑΙ επειδή χτίστηκε από ανθρώπους που πίστευαν στη δημοκρατία΄, δηλαδή ως μνημείο εκφράζει τη δημοκρατία!!

[/quote']

Όπως σε αντίθεση νομίζω πως έρχεται κι αυτό το παράδειγμα που θέτεις εσύ. Ο Παρθενώνας μάλλον τη λατρεία προς το δωδεκάθεο εκφράζει (έστω την Αθηνά) παρά τη δημοκρατία.

Δημοσ.
Jimarass,

 

Για τη συνήθεια θανάτωσης των βρεφών στην αρχαία Ελλάδα, πρέπει να ξέρεις ότι κάθε άλλο παρά αμιγώς Σπαρτιατική συνήθεια ήταν. Μάλιστα, σε πόλεις όπως η αρχαία Αθήνα, ο πατέρας είχε ανάλογο δικαίωμα στο παιδί του αρκεί να μην το αναγνώριζε. Τουλάχιστον στη Σπάρτη υπήρχαν κάποια κριτήρια.

Επειδή επαναλαμβάνεις το επιχείρημα του σεβασμού στα ήθη των προγόνων μας, θα ήθελα να ξέρω τι σχέση έχει ο σεβασμός στα ήθη τους με την καλλιέργεια της άποψης (βλ. διδασκαλία θρησκευτικών) ότι οι πεποιθήσεις αυτές είναι σωστές. Σέβομαι κάτι δε σημαίνει ότι αποδέχομαι και την ορθότητά του. Σέβομαι τη γνώμη σου δε σημαίνει ότι συμφωνώ μαζί σου.

Σχετικά με τους Ρωμαίους. Ο χαρακτηρισμός Ρωμαίος δεν είναι βιολογικός χαρακτηρισμός. Σήμερα δηλώνει τους κάτοικους της Ρώμης, κάποτε δήλωνε την ιδιότητα του υπήκοου της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Εξ' ορισμού λοιπόν, Ρωμαίοι ήταν αυτοί που έχτισαν την Αγία Σοφία, η οποία δεν είναι μνημείο της Χριστιανοσύνης περισσότερο από ότι είναι ο ναός του Αγίου Πέτρου στο Βατικανό, ούτε καν της Ορθόδοξης, αφού την εποχή που ανεγέρθηκε δεν υφίστατο η διαφοροποίηση του δόγματος. Εν πάσει περιπτώσει, το "Ρωμαίος", όπως και ο εθνολογικός προσδιορισμός "Γάλλος", δε δηλώνει καμιά ποιότητα αίματος, ούτε υπάρχει μέχρι σήμερα κανένα τεστ αίματος που να αποδεικνύει π.χ. ότι εσύ είσαι πιό Έλληνας από ότι κάποιος άλλος Ρωμαίος.

Η άγνοια σου αυτή είναι φανερή και στην περίπτωση των Τούρκων, οι οποίοι πολιτιστικά ουδεμία σχέση έχουν με τους αρχαίους κατοίκους της μικρά Ασίας (Λυδούς, Φρυγούς, Χετταίους, Έλληνες κλπ).

Ας επιστέψουμε στη γιαγιά μου. Το παράδειγμά μου σχετικά με αυτή, φιλοδοξεί να καταστήσει φανερό ότι το γεγονός ότι στοιχείο της χριστιανικής παράδοσης είναι η αναφορά στο "ενάρετο", δεν είναι επαρκής λόγος για τη διδασκαλία της ως δόγμα. Δεν είναι άλλωστε το μόνο δόγμα με τέτοια αναφορά. Επιπλέον τα ιερά κείμενα, βρίθουν περιπτώσεων, όπου με κανένα τρόπο δε μπορούν να χρησιμεύσουν ως υπόδειγμα ηθικής. Το θέμα αυτό από μόνο του είναι τεράστιο.

Σχετικά με την ανάμνηση του παρελθόντος και τον οφειλόμενο σεβασμό σε αυτό: Υπάρχει ήδη μια επιστήμη που φέρει κατεξοχήν αυτό το καθήκον: Η ιστορία και οι επιμέρους κλάδοι της. Δεν υπάρχει λόγος να κάνουμε αυτή την τιμή ούτε στα θρησκευτικά, ούτε καν στη θεολογία. Έχω τη γνώμη πως δύσκολα μπορεί να εννοηθεί με κάποιο τρόπο ότι οι θεολόγοι έχουν "κάποιο πεδίο" κατά τον ίδιο τρόπο που και οι νεραιδολόγοι δεν έχουν κάποιο πεδίο.

Πάμε πάλι άλλη μια φορά: Δεν είπα ότι σεβασμός σημαίνει αποδοχή. Είπα να διδάξουμε την πολιτισμική προσφορά του χριστιανισμού. Όχι το δόγμα. Ιστορία θρησκειών με επίκεντρο τη δικιά μας. Οι θεολόγοι έχουν πολύ βασικό πεδίο στην εποχή μας, όσο ακόμα τα αρχαία αναπάντητα ερωτήματα του ανρθώπου σχετικά με τα υπαρξιακά θέματα είναι αναπάντητα. Τώρα αν αυτό πρέπει να είναι αντικείμενο σχολικής διδασκαλίας ,σίγουρα αποτελεί αντικείμενο προβληματισμού.

Εγώ αυτό που λέω για ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ είναι πως πρέπει να αλλάξουν πολλά πράγματα στη διδασκαλία των θρησκειών αλλά η εκκλησία αποτελεί σημαντικό κομμάτι της ελληνικής νεότερης ιστορίας. Δεν μπορείς να διδάξεις ιστορία χωρίς να αναφερθείς στην εκκλησία. Και εφόσον αναφέρεσαι εκεί θα πρέπει να εξηγήσεις και το δόγμα. Αν στην Ελλάδα είχαμε 2 θρησκείες, θα έπρεπε να διδάσκουμε και τις δύο. Αυτό όμως είναι εντελώς διαφορετικό από τη λατρεία και την κατήχηση. Εγώ ας πούμε έχω ασχοληθεί με το Ισλάμ για να μάθω τι λέει και να θαυμάσω ότι προσέφερε στην ανθρωπότητα από μνημεία και από πολιτιστική παράδοση. Αυτό τι σημαίνει, ότι ανακάλυψα το θεό εκεί ή ότι έπαψα να είμαι χριστιανός?

Δημοσ.

@jimarass:

 

Όπως σε αντίθεση νομίζω πως έρχεται κι αυτό το παράδειγμα που θέτεις εσύ. Ο Παρθενώνας μάλλον τη λατρεία προς το δωδεκάθεο εκφράζει (έστω την Αθηνά) παρά τη δημοκρατία.

Ωχ το μάτι μου....

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...