ippo00 Δημοσ. 3 Αυγούστου 2008 Δημοσ. 3 Αυγούστου 2008 Νομίζω πως η καλύτερη λύση θα ήταν να γίνει προαιρετικό μάθημα να τελιώνουμε. Πάντως το ότι τα παιδιά είναι έρμαια των γονέων τους υπήρχε πρίν υπάρξει θρησκεία.
jimarass Δημοσ. 3 Αυγούστου 2008 Δημοσ. 3 Αυγούστου 2008 Τα θρησκευτικά συνήθως είναι απο τα πιο εύκολα μαθήματα και μπορεί ο καθένας να πάρει ενα εύκολο 20άρι.1)Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί θεωρείται ρατσισμός το να γίνει μάθημα επιλογής ένα προπαγανδιστικό βιβλίο όπως αυτό των θρησκευτικών. 2)Υπάρχουν και άλλα ανούσια γενικής ύλης βιβλία, αλλά σε καμία περίπτωση δεν προσπαθούν να περάσουν κάποια ιδεολογία ή κάποιο δόγμα. 3)Καλό θα ήταν να υπήρχαν μαθήματα επιλογής έτσι ώστε αντί να επιλέξει κάποιος την «Ιστορία Τεχνολογιών» που αναφέρεις, να μπορεί να παρακολουθήσει ένα μάθημα π.χ καλών τεχνών ή κάτι παρόμοιο. 4)Πάντως εφόσον απαιτείται η υπεύθυνη δήλωση του γονέα δεν έχει κανένα νόημα το μέτρο αυτό κατ'εμε.Πάλι το παιδί γίνεται έρμαιο των γονέων του που ανάλογα με τις δικές τους ιδεολογίες θα επιβάλλουν στο παιδί την παρακολούθηση ή μη των θρησκευτικών. 1)Ενώ αυτό που λες σε μια Χριστιανική χώρα δεν είναι προπαγάνδα? Ο Χριστιανισμός δεν εμφανίστηκε εχθές και η αποτυχία κάποιων ανθρώπων να διαχειριστούν κάτι θεικό δε σημαίνει ότι φταίει ένα δόγμα. 2)Τα θρησκευτικά δεν είναι επιστημονικό βιβλίο, αλλά ενημερώνουν άτομα που είναι ήδη χριστιανοί. Όταν πας και βγάζεις δημοκρατική ταυτότητα με το γονέα σου στα 15, δε σε ενημερώνουν για τα διαθέσιμα πολιτεύματα, ούτε σε ρωτάνε αν σου αρέσει η δημοκρατία. Είναι παράδοση και ταυτίζεσαι με αυτήν και μάλιστα το σύνταγμα σου απαγορεύει να την αλλάξεις σε πχ βασιλευόμενη δημοκρατία. Η θρησκεία ΟΧΙ. Τώρα το αν πρέπει το βιβλίο των θρησκευτικών να γίνει πιο επιστημονικό, αυτό είναι άλλη συζήτηση και με βρίσκει σύμφωνο, όπως προανέφερα. 3)+1 4)Πρόσφατα γνώρισα ένα γονέα που έκανε ονοματοθεσία στο παιδί του, μάλλον 12θεο. Εκεί όντως φαίνεται πως είναι άσχημο στις ημέρες ο γονέας να αποφασίζει για τη θρησκεία του παιδιού. Ας αποφασίσει μόνο του και ας βαπτιστεί αργότερα, όπως ο Χριστός.
BLISS Δημοσ. 3 Αυγούστου 2008 Δημοσ. 3 Αυγούστου 2008 Εδωσε ρεστα ο Ανθιμος πριν λιγο για το θεμα στην κυριακατικη λειτουργια. Ετυχε να κανω ζαπινγκ στο tv tuner και ειπα 'κατσε να δω τι λεει...' Δεν ηταν απλα αντιθετος με το μετρο, αλλα απαιτουσε, οτι ο γονεας θα πρεπει να αναφερει υποχρεωτικα το λογο που δεν επιθυμει το παιδι του να παρακολουθησει το "μαθημα". Ειναι εντελως αλλου αυτοι οι ανθρωποι... Εγω θα ελεγα στη 2α-3η Λυκειου, να γινονται καποια εξωσχολικα σεμιναρια, για οσους πραγματικα ενδιαφερονται για θεματα θεολογιας. Τα σεμιναρια θα γινοται απο το Υπουργειο και στην καλυψη του κοστους θα συμβαλλουν οι διαφορες εκκλησιες. Θα μπορουσαν αυτα τα σεμιναρια να παρεχουν και καποια 'extra credits' για εισαγωγη σε θεολογικες σχολες τη συνεχεια. Εκτος των αλλων, ετσι, θα μπαινουν σε θεολογικες σχολες ατομα που πραγματικα ενδιαφερονται για το αντικειμενο.
Chrisxxx Δημοσ. 3 Αυγούστου 2008 Δημοσ. 3 Αυγούστου 2008 - Ενταξει ο Ανθιμος ειδικη περιπτωση... - Παντως σε καλο δρομο βρισκεται το θεμα των θρησκευτικων, ειδικα αν καταργηθει απο την 3η λυκειου και το μαθημα της 2ας λυκειου ονομαστει σε θρησκειολογεια τοτε τα πραγματα θα ειναι ιδανικα... - Συμμαθητης μου εφαγε αποβολη μια μερα επειδη μπερδευτηκε στην προσευχη... - Σχετικα με τις Πανελληνιες: εδωσα βιολογια, αρχαια, ιστορια της τεχνης, θρησκευτικα, ιστορια, κειμενα, δικαιο και τελικα περασα σε σχολη Πληροφορικης.... Γιατι να μην επιλεγει καθε ΑΕΙ/ΤΕΙ τα μαθηματα βαρυτητας αναλογα με τις αναγκες του; Τι εννοω; * Εξεταζονται πανελλαδικα ολα τα μαθηματα. Καθε μαθητης μπορει να δωσει μεχρι 6. * Καθε σχολη επιλεγει μαθηματα με βαρυτητα Εκθεση (υποχρεωτικα για ολες τις σχολες) και μετα οι σχολες Πληροφορικης 25% Μαθηματικα, 25% Φυσικη, 20% Εκθεση, 30% Πληροφορικη κλπ...
jimarass Δημοσ. 3 Αυγούστου 2008 Δημοσ. 3 Αυγούστου 2008 - Ενταξει ο Ανθιμος ειδικη περιπτωση...- Παντως σε καλο δρομο βρισκεται το θεμα των θρησκευτικων, ειδικα αν καταργηθει απο την 3η λυκειου και το μαθημα της 2ας λυκειου ονομαστει σε θρησκειολογεια τοτε τα πραγματα θα ειναι ιδανικα... - Συμμαθητης μου εφαγε αποβολη μια μερα επειδη μπερδευτηκε στην προσευχη... - Σχετικα με τις Πανελληνιες: εδωσα βιολογια, αρχαια, ιστορια της τεχνης, θρησκευτικα, ιστορια, κειμενα, δικαιο και τελικα περασα σε σχολη Πληροφορικης.... Γιατι να μην επιλεγει καθε ΑΕΙ/ΤΕΙ τα μαθηματα βαρυτητας αναλογα με τις αναγκες του; Τι εννοω; * Εξεταζονται πανελλαδικα ολα τα μαθηματα. Καθε μαθητης μπορει να δωσει μεχρι 6. * Καθε σχολη επιλεγει μαθηματα με βαρυτητα Εκθεση (υποχρεωτικα για ολες τις σχολες) και μετα οι σχολες Πληροφορικης 25% Μαθηματικα, 25% Φυσικη, 20% Εκθεση, 30% Πληροφορικη κλπ... Δεν ξέρω τα τελευταία χρόνια, αλλά στα χρόνια μου (79ρης) το μάθημα των θρησκευτικών ήταν αρκετά διακριτικό, κυρίως ιστορική αναδρομή και περιγραφή. Δεν ήταν με κανένα τρόπο δογματικό βιβλίο. Απλά έλειπε η άλλη άποψη. Σα βιβλίο ήταν βαρετά βέβαια. Αυτό όμως με την σχολική προσευχή όπου σε τιμωρούσαν αν δε συμμετήχες ήταν υπερβολικά απαράδεκτο, αλλά εκείνες τις εποχές φυσιολογικό. Το λάθος έγινε στη μεταπολίτευση όπου ήταν ευκαιρία για το διαχωρισμό.
Arioch79 Δημοσ. 3 Αυγούστου 2008 Δημοσ. 3 Αυγούστου 2008 Βασικά, ας μην μπερδεύουμε τα δύο, δηλαδή το δικαίωμα του κάθε ανθρώπου να έχει τα ιδεολογικά/πολιτικά/θρησκευτικά του πιστεύω τα οποία να γνωστοποιεί μόνο εκεί που θέλει και την κατάντια (όχι κατάσταση, κατάντια) του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Όσον αφορά στα θρησκευτικά, η προφανής λύση είναι να αποκτήσουν πιο "ιστορικό" χαρακτήρα, π.χ. να μετονομαστούν σε "ιστορία των θρησκειών" ή "θρησκειολογία" (!) και να συμπεριληφθούν σε ένα "πακέτο" μαθημάτων επιλογής που θα μπορεί να παίρνει όποιος μαθητής το θεωρεί ενδιαφέρον. Το να καταργηθούν τελείως θα ηταν λάθος, γιατί οι θρησκείες έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στην ιστορική εξέλιξη των λαών. Όσον αφορά στο εκπαιδευτικό σύστημα, η δευτεροβάθμια εκπαίδευση πρέπει επιτέλους να αποδεσμευθεί όσο το δυνατόν περισσότερο από την τριτοβάθμια. Να γίνει κάτι όπως αυτό που λέει ο Chrisxxx και που εφαρμόζεται ήδη σε χώρες του εξωτερικού, δηλαδή να επιλέγουν τα ίδια ΑΕΙ/ΤΕΙ μία ύλη στην οποία θα εξετάζεται ο μαθητής σε εισαγωγικές εξετάσεις που θα διοργανώνει η ίδια η σχολή στον χώρο της. Η δευτεροβάθμια εκπαίδευση πρέπει να έχει πιο γενικό μορφωτικό/εκπαιδευτικό χαρακτήρα, όχι να είναι απλά ένα σκαλί πριν το ΑΕΙ/ΤΕΙ.
Ather Δημοσ. 3 Αυγούστου 2008 Δημοσ. 3 Αυγούστου 2008 Αυτή είναι η επίσημη θέση του Υπουργείου Παιδείας. Το Λύκειο θα είναι 3+1 έτη όπου το τελευταίο θα είναι αυστηρά προπαρασκευαστικό και δε θα έχει καμία σχέση με τις προηγούμενες τάξεις. Η επιλογή δε, θα γίνεται από τα ίδια τα πανεπιστήμια.
Arioch79 Δημοσ. 3 Αυγούστου 2008 Δημοσ. 3 Αυγούστου 2008 Αυτή είναι η επίσημη θέση του Υπουργείου Παιδείας. Το Λύκειο θα είναι 3+1 έτη όπου το τελευταίο θα είναι αυστηρά προπαρασκευαστικό και δε θα έχει καμία σχέση με τις προηγούμενες τάξεις. Η επιλογή δε, θα γίνεται από τα ίδια τα πανεπιστήμια. Αμήν και πότε. Βέβαια αυτό από μόνο του δεν εγγυάται βελτίωση του συστήματος, ειδικά αν στα τρία πρώτα χρόνια η ύλη και η μέθοδος διδασκαλίας παραμείνει ως έχει. Ίσα ίσα που θα γίνει ακόμα πιο παιδική χαρά το Λύκειο (θα βλέπουμε ακόμα περισσότερα βίντεο με πίπες!). Και πολύ φοβάμαι ότι κάτι τέτοιο θα γίνει, γιατί και στα Πανεπιστήμια εφήρμοσαν πλαφόν ετών φοίτησης και αξιολογήσεις, χωρίς όμως να εφαρμόσουν μεταρρυθμίσεις στην ύλη και στην ουσιαστική λειτουργία του συστήματος! Μιλάμε για παραλογισμό δηλαδή. Λες και το μόνο πρόβλημα των Πανεπιστημίων είναι ότι οι φοιτητές και οι καθηγητές ρεμπελιάζουν. Δεν λέω ότι δεν βοηθάει ο μπαμπούλας, αλλά αυτό δεν το λες μεταρρύθμιση, το λες μπάλωμα.
alexiou92 Δημοσ. 3 Αυγούστου 2008 Δημοσ. 3 Αυγούστου 2008 κατι αλλο πανω σε αυτο το θεμα πειτε οτι εγω περνω απαλλαγη ενω ο "γιαννης" οχι στον ελεγχο αυτος θα παρει στο θρησκευτικα 20 εγω τι θα παρω? και αν δεν παρω τπτ (ουτε 1 ουτε 20) αυτος θα εχει 12 και εγω 11 μαθηματα αδικο για τον "γιαννη"
slipknot Δημοσ. 3 Αυγούστου 2008 Δημοσ. 3 Αυγούστου 2008 Δεν υπάρχει πιο εύκολο πράμα απ' το να πάρεις απαλλαγή. Τους μαθητές τους νοιάζει,για να έχουν μια ώρα extra να κάθονται. Τους διευθυντές δεν τους νοιάζει και αυτό φαίνεται από τον τρόπο που αντιμετωπίζουν τόσο το μάθημα όσο και τον ίδιο τον θεολόγο. Τους γονείς...κάποιους ίσως τους νοιάζει αλλά τα παιδιά έχουν τον τρόπο τους να πείθουν. Νομίζετε ότι πλέον νοιάζεται κανείς για τον βαθμό του στα θρησκευτικά? Ποιον κοροϊδεύετε?
fagib2002 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2008 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2008 Σωστο ειναι το μετρο γιατι ετσι οπως εχουν κανει τα θρησκευτικα τα τελευταια χρονο αποτελουν προσηλιτισμο για τον χριστιανισμο, το οποιο ειναι αντιθετα στις αρχες του χριστιανισμου, καθως ο Χριστος κανενανδεν τον εκανε χριστιανο παρα τη θεληση του. Ειπε οσοι πιστοι προσέλθετε. Τελος παντων παλι θα γινει σαλος γιατι οι παπαδες πιστεβουν οτι σε λιγα χρονια δεν θα εχουν απο ποιον να τα "τρονε".
The_Judas Δημοσ. 5 Αυγούστου 2008 Δημοσ. 5 Αυγούστου 2008 1)Ενώ αυτό που λες σε μια Χριστιανική χώρα δεν είναι προπαγάνδα? Ο Χριστιανισμός δεν εμφανίστηκε εχθές και η αποτυχία κάποιων ανθρώπων να διαχειριστούν κάτι θεικό δε σημαίνει ότι φταίει ένα δόγμα. 2)Τα θρησκευτικά δεν είναι επιστημονικό βιβλίο, αλλά ενημερώνουν άτομα που είναι ήδη χριστιανοί. Όταν πας και βγάζεις δημοκρατική ταυτότητα με το γονέα σου στα 15, δε σε ενημερώνουν για τα διαθέσιμα πολιτεύματα, ούτε σε ρωτάνε αν σου αρέσει η δημοκρατία. Είναι παράδοση και ταυτίζεσαι με αυτήν και μάλιστα το σύνταγμα σου απαγορεύει να την αλλάξεις σε πχ βασιλευόμενη δημοκρατία. Η θρησκεία ΟΧΙ. Τώρα το αν πρέπει το βιβλίο των θρησκευτικών να γίνει πιο επιστημονικό, αυτό είναι άλλη συζήτηση και με βρίσκει σύμφωνο, όπως προανέφερα. Η θρησκεία δεν έχει σχέση με το πολίτευμα... υποτίθεται οτι είναι θέμα επιλογής εφόσον υπάρχει η ανεξιθρησκεία. Η «ενημέρωση» των χριστιανών πρέπει να γίνεται στα σχολεία? Μήπως η εκκλησία στερείται χρήματος και οικοπέδων για να μπορεί να διδάξει την ιδεολογία που υποστηρίζει? Εφόσον οι πολίτες της χώρας μας είναι χριστιανοί όπως λες ας προσέλθουν στους κόλπους της εκκλησίας για «ενημέρωση». Ξέρουν όμως οτι είναι δύσκολο να ενημερώσουν-προσηλυτίσουν εκεί τους πελάτες τους, οπότε και χρησιμοποιούν τα σχολεία. 4)Πρόσφατα γνώρισα ένα γονέα που έκανε ονοματοθεσία στο παιδί του, μάλλον 12θεο. Εκεί όντως φαίνεται πως είναι άσχημο στις ημέρες ο γονέας να αποφασίζει για τη θρησκεία του παιδιού. Ας αποφασίσει μόνο του και ας βαπτιστεί αργότερα, όπως ο Χριστός. Οσο λάθος είναι να επιβάλλει ένας γονέας την χριστιανική θρησκεία άλλο τόσο λάθος είναι να του επιβάλλει και την 12-θεϊστική.
Spok Δημοσ. 5 Αυγούστου 2008 Δημοσ. 5 Αυγούστου 2008 Βαυκαλίζεσθε μου φαίνεται... Εδώ οι πιο πολλοί με αυτή τη κατάτμηση και τη εξειδίκευση της εκπαίδευσης, έχουν πάρει σιωπηρώς και από μόνοι τους, με την ανοψή του συστήματος, "απαλλαγή" από πολλά μαθήματα! Μη θεματίζεστε λοιπόν με την απαλλαγή από τα θρησκευτικά.
sam sam Δημοσ. 5 Αυγούστου 2008 Δημοσ. 5 Αυγούστου 2008 μια χαρα ευκολη ηταν και πριν 2 χρονια οταν πηγαινα εγω ... αλλα δεν συμφερε να το κανεις...ιδικα στην τριτη λυκειου... σου ανεβαζε τον μεσω ορο !
antonl Δημοσ. 5 Αυγούστου 2008 Δημοσ. 5 Αυγούστου 2008 Πάντως είμαι πολύ περίεργος πόσοι θα "εκμεταλλευούν" τη δυνατότητα της εύκολης απαλλαγής και πόσο οι αντίστοιχοι καθηγητές θα αλλάξουν τον τρόπο διδασκαλίας τους (πχ θα βάζουν εύκολα 20άρια για να κρατήσουν τους μαθητές). [offtopic] Μπήκε κανείς θεολόγος και έβαλε σε όλους -1 στο rating; :Ρ [/offtopic]
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.