Ailuros Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2010 Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2010 Ωχ ωχ ωχ, κάπου χάθηκε μια γενιά.Καλώς την νέα γενιά. H ολοκληρωμένη γενιά του GT3xx χάθηκε με την ακύρωση των GT212 (40nm, DX10.1, performance, GDDR5), GT214 (40nm, DX10.1, mainstream, GDDR5) περίπου στα μέσα 2008 όταν άρχισε να φαίνεται πόσο προβληματικό πιθανότατα να είναι το 40G@TSMC. Εδώ τις μικρές 10.1 εκδόσεις κάνανε κάτι αιώνες να τις βγάλουν πόσο μάλλον τα μεγαλύτερα μοντέλα της οικογένειας. Προκειμένου να σπαταλήσουν πόρους σε κάτι που θα έβγαινε τελικά το 2ο εξάμηνο του 09' αντί του πρώτου που είχε προγραμματιστεί δεν τα στείλανε καν ποτέ για tape out. Tα απομεινάρια της σειράς αυτής ήδη ονομάζονται GT3x0 και είναι σαφώς λογικότερο να διαχωρίσεις μια DX11 οικογένεια προιόντων από την υπάρχουσα DX10.1 (low end). To να έχεις κάτι τέτοιο http://www.nvidia.com/object/product_geforce_310_us.html και να ονομάσεις ταυτόχρονα μια μεσαία DX11 GPU "GT350" θα δημιουργούσε νέα απόλυτα δικαιολογημένα παράπονα.
tmjuju Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2010 Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2010 Τι να πώ… δεν το είχα καταλάβει ότι είχαν τέτοιο πλάνο ;-) Φυσικά με τα renames που έκαναν … μόνοι τους τα μπλέξανε. Άρα (όπως τα λές) η γενιά 3χχ πρόκειται απλά για rebranded/renamed άντε και DX10.1. Να την θεωρήσουμε την πιο πατάτα-rebranded γενιά των τελευταίων χρόνων?
Ailuros Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2010 Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2010 Τι να πώ… δεν το είχα καταλάβει ότι είχαν τέτοιο πλάνο ;-)Φυσικά με τα renames που έκαναν … μόνοι τους τα μπλέξανε. GT200@65nm = GeForce (high end), DX10 GT200b@55nm = GeForce, Quadro, Tesla (high end), DX10 GT21x@40nm = GeForce, Quadro (performance, mainstream, low end), DX10.1, GDDR5 Με άλλα λόγια όπου GT21x έχεις, 10.1 και μερικά πρόσθετα multimedia features που κυρίως ενδιαφέρουν ΟΕΜ συμβόλαια. Άρα (όπως τα λές) η γενιά 3χχ πρόκειται απλά για rebranded/renamed άντε και DX10.1. Να την θεωρήσουμε την πιο πατάτα-rebranded γενιά των τελευταίων χρόνων? Στις μινι-εκδόσεις που τις είδαμε μέχρι σήμερα εκτός από τις επιπλέον δυνατότητες (βλέπε βλακείες για ΟΕΜ συμβόλαια) στην πραγματικότητα δεν θα δεις στην μεγαλύτερη έκδοση καμιά ουσιαστική διαφορά με 9600 για παράδειγμα. Αν είχανε καταφέρει να βγάλουν τις μεταλύτερες εκδόσεις περίπου την άνοιξη του 09' πιθανόν να ήταν εντελώς διαφορετικό το τοπίο κυρίως από άποψη τιμής/απόδοσης (άλλο να κατασκευάζεις στα 55 και άλλο στα 40nm). Ο λόγος που δεν εμφανίστηκε εξ αρχής η σειρά GT200 με 10.1 και στα 55nm σαν εφαλτήριο είναι εσωτερικές διαφωνίες μεταξύ engineering & marketing. Τώρα όσων αφορά την μετονομασία κανένας κατασκευαστής δεν θα μπει στον κόπο να ξοδέψει εκατοντάδες εκατομύρια $ σε R&D και να μην σου ξανασερβίρει αρκετές φορές την ίδια ξαναζεσταμένη σούπα μέχρι να αναφωνήσεις "έλεος". Και αν νομίζεις ότι η αλυσίδα της "μαμάς" G8x/9x τελειώνει εδώ, ρώτα με τι θα περιέχει το Tegra3 για το 2011....
Psycho_Warhead Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2010 Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2010 Αρα η επομενη καρτα θα ειναι η GTX580
Ailuros Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2010 Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2010 Αρα η επομενη καρτα θα ειναι η GTX580 Γιατί κάτι σε 485 σε χαλάει στο ενδιάμεσο;
tmjuju Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2010 Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2010 Γιατί κάτι σε 485 σε χαλάει στο ενδιάμεσο; Να το κάνουμε 486
Ailuros Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2010 Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2010 Να το κάνουμε 486 Οτιδήποτε σε 6-άρι φύλαξέ το για αρχές 2011. NI= 68x0.
Psycho_Warhead Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2010 Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2010 Ε οποια παντως φετος δεν με βλεπω να αλλαζω καρτα εφοσων τα παιχνιδια που βγαινουν ειναι αρκετα ελαφρα......
outlaw star Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2010 Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2010 Ε οποια παντως φετος δεν με βλεπω να αλλαζω καρτα εφοσων τα παιχνιδια που βγαινουν ειναι αρκετα ελαφρα...... έλεος μόλις άλλαξες κάρτα....
tmjuju Δημοσ. 5 Φεβρουαρίου 2010 Δημοσ. 5 Φεβρουαρίου 2010 Αυτή η μικρούλα, η 5450 βασίλισσα των HTPC πραγματικά Με 50 ευρώ Bitstream, eyefinity και DX11 Και 20w κατανάλωση – όσο μια ενσωματωμένη κάρτα Me likes
EddieObscurant Δημοσ. 5 Φεβρουαρίου 2010 Δημοσ. 5 Φεβρουαρίου 2010 Mπα και πιο φτηνα την βρίσκεις, το πλαισιο την έχει στα 39 ευρώ και θεωρώ σε κανα μηνα θα πέσα κανα 5αρι ακόμα. Καλή καρτούλα, ειδικά όποιος θέλει για eyefinity (oxi για παιχνίδια βέβαια), και για ταινίες (dolby true hd, dts master audio). Aπλα θεωρώ ότι έπρεπε να βάλουν παραπάνω sp απο τους 80 (200πχ), όχι τόσο για παιχνίδια, όσο για ταινίες ώστε να μπορείς να βάζεις τους shaders να κάνουν διάφορα εφέ (combined) που δεν φτάνουν για 1080p, αλλά προφανώς για λόγους κατανάλωσης το άφησαν. Μπορει κάποιος να εξηγήσει γιατί οι shaders στην σειρά 5χχ0 είναι πιο αργοι απο την σειρά 4χχ0? Κάτι διάβασα για interpolation αλλά δεν πολυκατάλαβα .(ailuros ?)
Ailuros Δημοσ. 5 Φεβρουαρίου 2010 Δημοσ. 5 Φεβρουαρίου 2010 Mπα και πιο φτηνα την βρίσκεις, το πλαισιο την έχει στα 39 ευρώ και θεωρώ σε κανα μηνα θα πέσα κανα 5αρι ακόμα. Καλή καρτούλα, ειδικά όποιος θέλει για eyefinity (oxi για παιχνίδια βέβαια), και για ταινίες (dolby true hd, dts master audio). Aπλα θεωρώ ότι έπρεπε να βάλουν παραπάνω sp απο τους 80 (200πχ), όχι τόσο για παιχνίδια, όσο για ταινίες ώστε να μπορείς να βάζεις τους shaders να κάνουν διάφορα εφέ (combined) που δεν φτάνουν για 1080p, αλλά προφανώς για λόγους κατανάλωσης το άφησαν. Δεν διάβασα κανένα review που να εξετάζει ταχύτητες για HD video decoding, αλλά έχω σοβαρές αμφιβολίες ότι θα έχει η κάρτα οποιαδήποτε αδυναμία. Είσαι σίγουρος κατ' αρχήν ότι χρησιμοποιεί τα SPs για decoding; ATI Avivo HD Video & Display technology7 UVD 2 dedicated video playback accelerator Advanced post-processing and scaling8 Dynamic contrast enhancement and color correction9 Brighter whites processing (blue stretch)10 Independent video gamma control10 Dynamic video range control Support for H.264, VC-1, MPEG-2, and Adobe Flash11 Dual-stream (HD+SD) playback support12,13 DXVA 1.0 & 2.0 support Integrated dual-link DVI output with HDCP14Max resolution: 2560x160015 [*]Integrated DisplayPort output Max resolution: 2560x160015 [*]Integrated HDMI 1.3 output with Deep Color, xvYCC wide gamut support, and high bit-rate audio Max resolution: 1920x120015 [*]Integrated VGA output Max resolution: 2048x153615 [*]3D stereoscopic display/glasses support16 [*]Integrated HD audio controller Output protected high bit rate 7.1 channel surround sound over HDMI with no additional cables required Supports AC-3, AAC, Dolby TrueHD and DTS Master Audio formats http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/ati-radeon-hd-5000/hd-5450-overview/Pages/hd-5450-specifications.aspx Μπορει κάποιος να εξηγήσει γιατί οι shaders στην σειρά 5χχ0 είναι πιο αργοι απο την σειρά 4χχ0? Κάτι διάβασα για interpolation αλλά δεν πολυκατάλαβα .(ailuros ?)Tι εννοείς ότι είναι πιο αργοί ακριβώς; Σε γενικές γραμμές όταν αυξάνεις τυφλά τον αριθμό μονάδων σε μια αρχιτεκτονική χωρίς να προβλέψεις σημαντικές αλλαγές για επάρκεια κάποια στιγμή θα δυσκολεύει όλο και περισσότερο η αύξηση της επάρκειας ανά μονάδα. ΄Αλλο να χεις 100 μονάδες από κάτι και άλλο να έχεις 200. Αν δεν φροντίσεις να έχεις μια καλύτερη διαχείριση δεδομένων στις 200 η απόσταση από την μονάδα 1 μέχρι την μονάδα 200 είναι προφανώς διπλάσια σε σχέση με 1 σε 100. Υπεραπλουστευμένο και κάπως ατυχές παράδειγμα αλλά ελπίζω να καταλαβαίνεις τι εννοώ. Μέχρι και τις RV7x0 υπήρχαν όντως ξεχωριστές μονάδες για interpolation ενώ στις GeForce εδώ και χρόνια το interpolation γινόταν στα ALUs. Eπειδή όμως οι ανάγκες για interpolation παρέμειναν σταθερές (και θα παραμείνουν στο προβλεπόμενο μέλλον) σε αντίθεση με οτιδήποτε άλλο που ανεβαίνει με τα χρόνια αισθητά είναι περιττό μια οποιαδήποτε αρχιτεκτονική να έχει ξεχωριστές μονάδες για interpolation ειδικά με 2.7TFLOPs/s. Τώρα ποιός και γιατί σου είπε ότι το interpolation ίσως να φταίει για το ότι κάτι υποτιθέμενα είναι αργότερο στις 5800 έναντι των 4800 Κύριος είδε τι έπινε ακριβώς...
EddieObscurant Δημοσ. 5 Φεβρουαρίου 2010 Δημοσ. 5 Φεβρουαρίου 2010 Για να βλέπεις απλά μια ταινία καμια κάρτα δεν έχει πρόβλημα. Οταν προσθέτεις εφέ εννοώ.Νομίζω ότι γίνεται μέσω shaders. Eγω όταν βλέπω μια hd ταινία, πχ με media player classic, πηγαίνω shaders και επιλέγω denoise, sharpen complex και 16-235->0-255 (και φυσικά ότι αλλα εφέ θες για καλύτερο οπτικό αποτέλεσμα), και ανάλογα βλέπω με το gpu-z, το gpu usage να αυξάνεται. Αυτά τα κάνω εγώ με την 4850. Σε pc φίλου μου που δοκίμασα με 4350, πάνω απο 2 φίλτρα δεν αντέχει η κάρτα (100% gpu usage). Eπισης κάτι παρομοιο , έχω την εντύπωση, αναφέρει και το anandtech. To ότι είναι πιο αργοι με τους ίδιους χρονισμούς εννοώ. Αυτό εδώ δεν λέει πάλι το anandtech σε σχέση με την 4550 που είναι παρόμοιες "Moving away from the 5450 for a moment, besides the Radeon HD 5770 this is the only other card in the 5000-series that is directly similar to a 4000-series card. In fact it’s the most similar, being virtually identical to the 4550 in terms of functional units and memory speeds. With this card we can finally pin down something we couldn’t quite do with the 5770: clock-for-clock, the 5000-series is slower than the 4000-series. This is especially evident on the 5450, where the 5450 has a 50MHz core speed advantage over the 4550, and yet with everything else being held equal it is still losing to the 4550 by upwards of 10%. This seems to the worst in shader-heavy games, which leads us to believe that actual cause is that the move from DX10.1 shader hardware on the 4000-series to DX11 shader hardware on the 5000 series. Or in other words, the shaders in particular seem to be what’s slower. AMD made several changes here, including adding features for DX11 and rearranging the caching system for GPGPU use. We aren’t sure whether the slowdown is a hardware issue, or if it’s the shader compiler being unable to fully take advantage of the new hardware. It’s something that’s going to bear keeping an eye on in future driver revisions." Για το interpolation το είπε ο jawed στο beyond3d αλλά ίσως εγώ να μην κατάλαβα καλά και να εννοούσε κάτι άλλο. Θα μπορούσες να εξηγήσεις τι ακριβώς κάνει το interpolation? Κατάλαβα αυτό που είπες για την επάρκεια. Τhanks. edit: για το media player classic και τους shaders εννοώ αυτό
Moderators GeorgeMan Δημοσ. 5 Φεβρουαρίου 2010 Moderators Δημοσ. 5 Φεβρουαρίου 2010 Btw, με τα εφφε του MPC-HC βλεπεις καμια ορατη διαφορα; Εγω με onboard vga στο κατεβαστηρι (HD3200) γιατι δεν μπορω να δω GPU Usage?
EddieObscurant Δημοσ. 5 Φεβρουαρίου 2010 Δημοσ. 5 Φεβρουαρίου 2010 Ναι οπτικά έχει διαφορα που την αντιλαμβάνεσαι, αλλοτε προς το καλύτερο και άλλες φορές προς το χειρότερο. Εχω πάντα ενεργοποιημένα τα denoise, sharpen complex 2, και ανάλογα με την ταινία μερικές φορές είναι πιο ομορφο (πιο ζωντανά χρώματα) με το 16-235->0-255, αλλά σε σκοτεινες ταινίες πέφτει πολύ μαυρίλα και το αποτέλεσμα δεν είναι ό,τι καλύτερο. Δεν ξέρω γιατί δεν μπορείς να δεις gpu usage. Oυτε με το rivatuner μπορείς? Εχω την εντύπωση απο την σειρά 3χχ0 ή 4χχ0 και μετά μπορείς. Ισως επειδή είναι onboard?
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.