Super Moderators Thresh Δημοσ. 24 Απριλίου 2009 Μέλος Super Moderators Δημοσ. 24 Απριλίου 2009 Μηπως θες να πεις αλλο ονομα.....γιατι δεν υπαρχει ονομα theo πουθενα στο αρθρο..... Υ.Γ.Εκτος αν εννοεις εμενα.....και τοτε κωλαει ενα.....WTF?... http://www.brightsideofnews.com/news/2009/4/22/nvidias-gt300-specifications-revealed---its-a-cgpu!.aspx αυτόν εννοεί... (από αυτόν ξεκίνησε η ράδιο αρβύλα)
theo58 Δημοσ. 24 Απριλίου 2009 Δημοσ. 24 Απριλίου 2009 Μαιστα.....αντε τελος του οφ τοπικ...... Ον τοπικ.....εν μερει... Nvidia Preparing 40nm GeForce GT 240M & G210M
Ailuros Δημοσ. 27 Απριλίου 2009 Δημοσ. 27 Απριλίου 2009 Μαιστα.....αντε τελος του οφ τοπικ...... Ον τοπικ.....εν μερει... Nvidia Preparing 40nm GeForce GT 240M & G210M Οτιδήποτε GT21x@40nm off topic είναι ---------- Το μήνυμα προστέθηκε στις 09:37 ---------- http://www.brightsideofnews.com/news/2009/4/22/nvidias-gt300-specifications-revealed---its-a-cgpu!.aspx αυτόν εννοεί... (από αυτόν ξεκίνησε η ράδιο αρβύλα) Εμ το ξεμωραμένος που αλλού να πήγαινε LOL.... ράδιο αρβύλας συνέχεια θέλει από περίπου τις ίδιες ηλίθιες "πηγές" την RV870 να αποτελείται από 1200SPs/48TMUs/32ROPs. Ισχύει το ίδιο και εδώ ότι με την GT3x0 και τις υποθέσεις βασιζόμενες σε υπάρχουσες τεχνικές. Για να έχουν λογική η παραπάνω αριθμοί θα πρέπει να έχει 12 clusters με 20 Vec5 ALUs έκαστο για να μπορεί να κολλήσει και μια τετράδα TMU cluster σε κάθε ΑLU cluster. Δεν θέλω να αποκλείσω τίποτα ακόμα, απλά μου ακούγεται σαν εξαιρετικά περίεργη ιδέα. Η όλη ομορφιά υποτίθεται ότι θα είναι περίπου στα 900MHz και βάση των παραπάνω δεν βλέπω να φτάνει μια RV870 περίπου τις διπλάσιες επιδόσεις μιας RV770 που είναι στα ο πραγματικός στόχος της AMD. Θα πρέπει λογικά και εδώ να έχει μεγαλώσει αρκετά η επάρκεια ανά FLOP για παράδειγμα γιατί ~2.1TFLOP έναντι 1.2 TFLOP/RV770 με αυτήν την μικρή αύξηση σε ρυθμό πλήρωσης δεν μου κολλάει. Τα 32 ROPs τώρα θα μπορούσαν να εξυπηρετούν κάτω από ένα επίσης περίεργο σενάριο 2 μονάδες tri-setup. Τώρα γιατί και σε αυτή την περίπτωση χρειάζονται θεωρητικά 32 pixels/clock είναι απορίας άξιο αλλά θα προτιμώ να περιμένω γιατί για παπαρίες μου ακούγονται και αυτά τα specs.
john2gr Δημοσ. 27 Απριλίου 2009 Δημοσ. 27 Απριλίου 2009 Για όσους αναρωτιούνται, ιδού σε τι αναφέρεται ο Ailuros
Ailuros Δημοσ. 3 Μαΐου 2009 Δημοσ. 3 Μαΐου 2009 Για όσους αναρωτιούνται, ιδού σε τι αναφέρεται ο Ailuros Ακόμα και να ισχύουν αυτοί οι αριθμοί είναι άνευ σημασίας γιατί ο κοινός αναγνώστης δεν μπορεί να τους ερμηνεύσει σωστά. Η πρώτη σκέψη είναι "μόοοοοοονο"; και είναι και λογικό άλλωστε. Αν παίζει το σενάριο να ισχύουν αυτοί οι αριθμοί με την μικρή διαφορά να υπάρχει πάνω τις μιας μονάδας γεωμετρίας, σημαίνει απλά ότι έχουμε διπλάσια επάρκεια ανά FLOP.
tmjuju Δημοσ. 6 Μαΐου 2009 Δημοσ. 6 Μαΐου 2009 Ο Chaplin… εεεε sorry ο Charlie… σπέρνει FUD Αναφέρει ότι το gt300 θα βγει του χρόνου… Ας δούμε τι θα θερίσει http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1052025/gt300-delayed-till-2010
Ailuros Δημοσ. 7 Μαΐου 2009 Δημοσ. 7 Μαΐου 2009 Ο Chaplin… εεεε sorry ο Charlie… σπέρνει FUDΑναφέρει ότι το gt300 θα βγει του χρόνου… Ας δούμε τι θα θερίσει http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1052025/gt300-delayed-till-2010 ΄Αλλο GT300 και άλλο G300, μόνο που αυτή την λεπτομέρεια αμφιβάλλω να την γνωρίζει η αυτού ηλιθιότης Κάρολος. Το δεύτερο είναι σε A1 silicon και έτοιμο για παραγωγή....
Ailuros Δημοσ. 7 Μαΐου 2009 Δημοσ. 7 Μαΐου 2009 http://www.ece.neu.edu/groups/nucar/GPGPU/GPGPU-2/Luebke.pdf
tmjuju Δημοσ. 8 Μαΐου 2009 Δημοσ. 8 Μαΐου 2009 http://www.ece.neu.edu/groups/nucar/GPGPU/GPGPU-2/Luebke.pdf Ναι όλα καλά… αλλά αλλάζουν τα eras / epochs σαν τα πουκάμισα lol … Κάτι μου λέει ότι προτρέχουν… Και λένε και λίγο μεγάλα / μαρκετίστικα λόγια… Κατά τα άλλα πολύ όμορφη παρουσίαση!
Ailuros Δημοσ. 8 Μαΐου 2009 Δημοσ. 8 Μαΐου 2009 Ναι όλα καλά… αλλά αλλάζουν τα eras / epochs σαν τα πουκάμισα lol … Κάτι μου λέει ότι προτρέχουν… Και λένε και λίγο μεγάλα / μαρκετίστικα λόγια… Κατά τα άλλα πολύ όμορφη παρουσίαση! Το σημαντικό είναι ότι τονίζουν ότι το fixed function hardware θεωρούν ότι θα παραμείνει για αρκετά χρόνια ακόμα. Γνωρίζοντας ότι η μονάδα γεωμετρίας ή αλλιώς αν θέλεις rasterizer καταλαμβάνει μόλις το 5% ενός σημερινού πυρήνα εγώ προσωπικά σαν απλός θεατής θα το έβαζα (και ναι το υπονοούμενο πάει προς την Intel....).
tmjuju Δημοσ. 8 Μαΐου 2009 Δημοσ. 8 Μαΐου 2009 Σίγουρα η nvidia τα τελευταία χρόνια έχει στόχους, στρατηγική και όραμα. Έχει επίσης και καταπληκτικά μυαλά ιδέες και θεωρίες. Δεν έχω μάλιστα κανένα πρόβλημα να δίνει ‘συμβουλές’ σε ανταγωνιστικές εταιρίες στα θέματα GPU. Εκεί που συνήθως χαμογελώ είναι με κάτι τέτοια statements: CPUs will become (already are?) “good enough”, and shrink to a corner of the die. Μάλιστα αυτό δημιουργεί ένα παράδοξο. Η nvidia απευθύνεται και στην αγορά μεγάλων υπολογιστικών συστημάτων. Και οι πελάτες εκεί γνωρίζουν ότι το παραπάνω ΔΕΝ ισχύει.
Ailuros Δημοσ. 8 Μαΐου 2009 Δημοσ. 8 Μαΐου 2009 Σίγουρα η nvidia τα τελευταία χρόνια έχει στόχους, στρατηγική και όραμα. Έχει επίσης και καταπληκτικά μυαλά ιδέες και θεωρίες. Δεν έχω μάλιστα κανένα πρόβλημα να δίνει ‘συμβουλές’ σε ανταγωνιστικές εταιρίες στα θέματα GPU. Εκεί που συνήθως χαμογελώ είναι με κάτι τέτοια statements: CPUs will become (already are?) “good enough”, and shrink to a corner of the die. Μάλιστα αυτό δημιουργεί ένα παράδοξο. Η nvidia απευθύνεται και στην αγορά μεγάλων υπολογιστικών συστημάτων. Και οι πελάτες εκεί γνωρίζουν ότι το παραπάνω ΔΕΝ ισχύει. Πέρα από τις συνήθεις υπαινιγμούς για λόγους marketing που ναι φτάνουν και στο σημείο της υπερβολής για οτιδήποτε GPGPU οι σημερινές και επερχόμενες GPU ένα παραπάνω είναι κατά πολύ ιδανικότερες από μια CPU. Πόσο μάλλον όταν έχεις ένα cluster από GPU σε HPC μηχάνημα. Aπλό παράδειγμα και φαντάζομαι ότι Photoshop έχεις δουλέψει: υπάρχει ή δεν υπάρχει αισθητή διαφορά μετά το CS4 όταν το σύστημα έχει μια σχετικά καλή GPU; Πρόσφατα αναβάθμισα τον υπολογιστή εδώ της δουλειάς και παρόλο τον διπύρηνο επεξεργαστή το CS2 σερνόταν ειδικά σε πολύπλοκες εργασίες σε εικόνες πολύ υψηλής ανάλυσης. Μόλις έβαλα CS4 παρόλο το ταπεινότατο GeForce 6150 SE IGP (SM3.0) η διαφορά είναι ξαφνικά σαν τη μέρα με την νύχτα. Λες να την έπιασε ο πόνος την Intel στα ξαφνικά να ξοδέψει εκατομύρια των εκατομυρίων για το LRB; Πρωταρχικός στόχος της Intel είναι οι επαγγελματικές αγορές και αν και το PC LRB θα είναι ταπεινότατο το μεγαθύριο των 600mm2@45nm το ετοιμάζουν για την επαγγελματική αγορά.
tmjuju Δημοσ. 8 Μαΐου 2009 Δημοσ. 8 Μαΐου 2009 Συμφωνώ απόλυτα με τα παραπάνω. Και υποστηρίζω κάθε λύση και αρχιτεκτονική που αποδίδει για οποιαδήποτε ‘συγκεκριμένο’ σκοπό – ενώ δεν πιστεύω στα ‘άγια δισκοπότηρα’. Και ναι είναι προφανές ότι σε HPC (hi parallel math etc.) χρήση ή gaming η χρήση gpgpu κάνει θαύματα. Το κακό είναι όταν γενικεύουν τα συμπεράσματα τους (για marketing). Φυσικά δεν τους ‘βρίζω’ αλλά απλά χαμογελώ με κατανόηση. ‘ βλέπουν το τρισδιάστατο δέντρο και δεν βλέπουν το branch()’ ™ Υπάρχουν ευτυχώς η δυστυχώς εφαρμογές που έχουν διαφορετικές απαιτήσεις καi απαιτούν αυτό που σήμερα ονομάζουμε cpu. Διαφορετικά θα έτρεχε ο server του insomnia σε κάρτες γραφικών. Γενικότερα (γενίκευση lol) και στο κλήμα των ημερών μας καθώς οδεύουμε σε HW ‘fusion’ μεταξύ cpu/gpu SW ‘fusion’ εύχρηστων api OpenCL cuda etc. Πάντοτε θα υπάρχει το τεχνοκρατικό δίλημμα integrated vs modular architecture. Λ.χ. η αρχιτεκτονική της SGI που αναφέρεται ως παππούς στην παραπάνω παρουσίαση μπορεί να μην ήταν βασισμένη σε ομοιογενείς πυρήνες κ.ο.κ. αλλά είχες τη δυνατότητα να προσθέσεις modules εκεί που τα έχεις ανάγκη, και να κάνεις ένα ‘ασύμμετρο’ σύστημα κομμένο και ραμμένο στα μέτρα σου. H nvidia θέλω να ελπίζω ότι σταδιακά και βάση ζήτησης θα φροντίσει ακόμα περισσότερο το modularity των δικών της λύσεων. Ή θα κάμει τον χαμελεόντα… ακόμα καλύτερο. Κάπου εκεί δημιουργείται και ο εμπορικός προβληματισμός των ημερών μας Platform vs AddOn Intel & amd οδεύουν σε λύσεις Platform… που επιτρέπουν συγκεκριμένα addons μόνον. Η nvidia ως τώρα βλέπει τις Platforms αυτές και το μόνο που έχει προσφέρει είναι AddOns. Εφόσον αποκτήσει κάποιου είδους Platform… θα μπορεί να παίξει πολύ διαφορετικό παίγνιον. Όλες οι gp/gpu που βλέπω να έρχονται φέτος είναι μια κίνηση πιονιού στην σκακιέρα με τα δις/τρις/εκατομμύρια. Τεσπα… συγνώμη εάν σας κούρασα με περιττά μπλα μπλα.
Ailuros Δημοσ. 9 Μαΐου 2009 Δημοσ. 9 Μαΐου 2009 Υπάρχουν ευτυχώς η δυστυχώς εφαρμογές που έχουν διαφορετικές απαιτήσεις καi απαιτούν αυτό που σήμερα ονομάζουμε cpu. Διαφορετικά θα έτρεχε ο server του insomnia σε κάρτες γραφικών. Τα του Καίαρος Καίσαρη....πιστεύω ότι έχεις την δυνατότητα να φιλτράρεις τις marketing ανοησίες και να καταλαβαίνεις τι εννοεί ο ποιητής στην προκείμενη περίπτωση. Γενικότερα (γενίκευση lol) και στο κλήμα των ημερών μας καθώς οδεύουμε σε HW ‘fusion’ μεταξύ cpu/gpu SW ‘fusion’ εύχρηστων api OpenCL cuda etc. Ναι στο δεύτερο όχι στο πρώτο. Μπορεί να σχεδιάσεις σήμερα ένα GP processor και να τον "διακοσμίσεις" με τυπικό ff hw για GPU. Την στιγμή που ξεκινάς θα ξέρεις ήδη αν θα το ονομάσεις GPU ή CPU. Yπάρχουν και θα εξακολουθούν τεράστιες διαφορές μεταξύ μιας CPU & μιας GPU. Λ.χ. η αρχιτεκτονική της SGI που αναφέρεται ως παππούς στην παραπάνω παρουσίαση μπορεί να μην ήταν βασισμένη σε ομοιογενείς πυρήνες κ.ο.κ. αλλά είχες τη δυνατότητα να προσθέσεις modules εκεί που τα έχεις ανάγκη, και να κάνεις ένα ‘ασύμμετρο’ σύστημα κομμένο και ραμμένο στα μέτρα σου.H nvidia θέλω να ελπίζω ότι σταδιακά και βάση ζήτησης θα φροντίσει ακόμα περισσότερο το modularity των δικών της λύσεων. Ή θα κάμει τον χαμελεόντα… ακόμα καλύτερο. Δεν κατάλαβα τι εννοείς.... Intel & amd οδεύουν σε λύσεις Platform… που επιτρέπουν συγκεκριμένα addons μόνον.IGP and not! GPU replacements. Η nvidia ως τώρα βλέπει τις Platforms αυτές και το μόνο που έχει προσφέρει είναι AddOns. Το έχω ξαναπεί ότι στον τομέα των SoCs η NVIDIA έχει ένα σοβαρό πρόβλημα ελλείψη αδειών χ86. Πλην όμως αυτό που γίνεται συνήθως είναι διαπραγματεύσεις επί διαπραγματεύσεων για το τι θα μου δώσεις για να σε δώκω και εγώ. Και αν θεωρείς ότι η NV δεν κρατάει με πατέντες την Intel για το LRB που μπορεί να οδηγηθεί στα δικαστήρια κάνεις λάθος. Στο τέλος θα τα βρούνε και ούτε αίλουρος ούτε ζημιά Όλες οι gp/gpu που βλέπω να έρχονται φέτος είναι μια κίνηση πιονιού στην σκακιέρα με τα δις/τρις/εκατομμύρια.Μην σου κάνει εντύπωση αν δεις σε μια αρκετή δημοφιλή λύση κινητού GPGPU image processing την ερχόμενη χρονιά (ναι ξέρω άσχετο...LOL).
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.