tmjuju Δημοσ. 24 Νοεμβρίου 2009 Δημοσ. 24 Νοεμβρίου 2009 Mε ψιλομπερδεύεις με το MCM γιατί δεν έχει σχέση με SoC. Mήπως να το κάναμε UMA (unified memory architecture) για να βρούμε κοινό παρανομαστή; Τα SoCs είναι ιδανικότερα σε SOI και μιας και πρόκειται για ένα και μοναδικό πυρήνα (με μια πλειάδα πυρήνων στο ίδιο πακέτο) σε SOI θα είναι ολόκληρος ο πυρήνας εκτός αν κατάλαβα κάτι λάθος. Ο πιο εύκολος τρόπος για να επιτύχει σήμερα η amd το ‘fusion’ AFAIK είναι απλά να πακετάρει μαζί ένα SOI CPU και ένα bulk GPU. Ιδανικά ναι θα θέλαμε ένα πυρήνα SOI που να περιέχει τα πάντα τακτοποιημένα και ένα κοινό memory subsystem. Για amd SOC που δε θα είναι MCM θα πρέπει να περιμένουμε υποθέτω επόμενη αρχιτεκτονική.
Ailuros Δημοσ. 24 Νοεμβρίου 2009 Δημοσ. 24 Νοεμβρίου 2009 Δεν είναι MCM τα SoC αλλά UMA. Χωρίς το τελευταίο δεν υπάρχει και ουσιαστικός λόγος να πας σε SoC. Σε σχέση με ένα IGP έχεις αμεσότερη επικοινωνία μεταξύ CPU<->GPU και το εύρος μνήμης είναι περιορισμένο χάρη UMA αλλά όχι σε χειρότερη μοίρα από ένα IGP ειδικά όσα (θου Κύριε...) δανείζονται μνήμη συστήματος. Ο πιο εύκολος τρόπος για να επιτύχει σήμερα η amd το ‘fusion’ AFAIK είναι απλά να πακετάρει μαζί ένα SOI CPU και ένα bulk GPU. Δεν γίνεται. Εκτός αν καταφέρεις να μου εξηγήσεις πως σε έναν μοναδικό πυρήνα (SoC) θα καταφέρεις τμήμα του να παρασκευάσεις με SOI και ένα άλλο τμήμα του με bulk. Σε SOI θα είναι τα SoCs της AMD από ότι ξέρω. Ιδανικά ναι θα θέλαμε ένα πυρήνα SOI που να περιέχει τα πάντα τακτοποιημένα και ένα κοινό memory subsystem. Ποιός λέει ότι δεν είναι ήδη έτσι;
tmjuju Δημοσ. 24 Νοεμβρίου 2009 Δημοσ. 24 Νοεμβρίου 2009 Έχεις δίκιο μόλις είδα τα νέα roadmaps της AMD και το Liano δε θα είναι MCM (ότι fusion MCMs ήταν στο roadmap, έχουν καταργηθεί). Τελευταίο για το OT, σε MCM μπορείς AFAIK να συνδυάσεις dies από ότι process θέλεις, και να κάνεις και τις κατάλληλες συνδέσεις μεταξύ των δυο dies στο packaging.
Ailuros Δημοσ. 24 Νοεμβρίου 2009 Δημοσ. 24 Νοεμβρίου 2009 Έχεις δίκιο μόλις είδα τα νέα roadmaps της AMD και το Liano δε θα είναι MCM (ότι fusion MCMs ήταν στο roadmap, έχουν καταργηθεί). Τελευταίο για το OT, σε MCM μπορείς AFAIK να συνδυάσεις dies από ότι process θέλεις, και να κάνεις και τις κατάλληλες συνδέσεις μεταξύ των δυο dies στο packaging. Αμφιβάλλω αν υπήρχε ποτέ η πρόθεση για MCM δεδομένου ότι SoCs υπάρχουν εδώ και σχεδόν μια δεκαετία. Κάποιος marketing λαλάκας θα μπερδεύτηκε και θα έγραψε (ως συνήθως σε όλες τις εταιρίες) ότι του κατέβασε η γκλάβα του σε παλιότερα roadmaps αφού λες ότι το είδες. Προσωπικά δεν θυμάμαι να είχα δει MCM για embedded σε οποιαδήποτε παρουσίαση της AMD. Mήπως μπερδεύτηκες με τα MCM πειράματα που κάνανε σε dual chip GPUs στο παρελθόν και εγκαταλείψανε το σχέδιο αφού συνηδητοποίησαν ότι προσθέτει σε πολυπλοκότητα χωρίς αντίστοιχα ωφέλη;
tmjuju Δημοσ. 24 Νοεμβρίου 2009 Δημοσ. 24 Νοεμβρίου 2009 Άστα να πάνε… έχω μπερδευτεί με τόσες ακυρώσεις και αλλαγές ρότας. Τα mcm θα ήταν λύση για πιο γρήγορο time to market… και είχαν και intel και amd στα πλάνα τους κάποτε (ή ήταν μόνο φήμες που διάβαζα ?). Λ.χ. http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1021942/amd-fusion-multi-die-package (jul2007 ancient history) Όπως και να έχει καλύτερα SoC
EddieObscurant Δημοσ. 24 Νοεμβρίου 2009 Δημοσ. 24 Νοεμβρίου 2009 ailuros θα μας δώσεις κανα hint για τις "επιδόσεις" του fermi στη χρήση tessellation (μιας και δεν έχει ff unit) όταν γίνεται "ψιλοάσκοπη" χρήση, δλδ πέρα απο αυτό που χρειάζεται? Οπως πχ στο unigine. η πτώση δλδ στις επιδόσεις είναι παραπάνω απ'ότι θα "έπρεπε" ή έστω παραπάνω απο αυτήν που έχει μια 5870?
EddieObscurant Δημοσ. 24 Νοεμβρίου 2009 Δημοσ. 24 Νοεμβρίου 2009 fake. Που το βρήκες. Εδώ 28nm θα χουμε κατα πάσα πιθανότητα το 11 πόσο μάλλον 22.
Alchemist` Δημοσ. 24 Νοεμβρίου 2009 Δημοσ. 24 Νοεμβρίου 2009 fake. Που το βρήκες. Εδώ 28nm θα χουμε κατα πάσα πιθανότητα το 11 πόσο μάλλον 22. Εκεί που διάβαζα τα άρθρα για την S3, 3dfx και Rendition στo Wikipedia ήρθα και εδώ Ερώτηση: Τι είναι το Angle independent anisotropic filtering και τι σημαίνει πρακτικά σε ένα παιχνίδι?
Ailuros Δημοσ. 25 Νοεμβρίου 2009 Δημοσ. 25 Νοεμβρίου 2009 Άστα να πάνε… έχω μπερδευτεί με τόσες ακυρώσεις και αλλαγές ρότας. Τα mcm θα ήταν λύση για πιο γρήγορο time to market… και είχαν και intel και amd στα πλάνα τους κάποτε (ή ήταν μόνο φήμες που διάβαζα ?). Λ.χ. http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1021942/amd-fusion-multi-die-package (jul2007 ancient history) Όπως και να έχει καλύτερα SoC Αν μου έλεγες από την αρχή ότι έρχεται από τον Θοδωρή θα γλιτώναμε χρόνο LOL. Testsample & όχι τίποτε άλλο. ---------- Το μήνυμα προστέθηκε στις 09:02 ---------- ailuros θα μας δώσεις κανα hint για τις "επιδόσεις" του fermi στη χρήση tessellation (μιας και δεν έχει ff unit) όταν γίνεται "ψιλοάσκοπη" χρήση, δλδ πέρα απο αυτό που χρειάζεται? Οπως πχ στο unigine. η πτώση δλδ στις επιδόσεις είναι παραπάνω απ'ότι θα "έπρεπε" ή έστω παραπάνω απο αυτήν που έχει μια 5870? Για να μην επαναλαμβάνομαι: http://www.insomnia.gr/forum/showpost.php?p=3014013&postcount=784 ....κάπου στη μέση έχει αρκετά στοιχεία πως δουλεύει το tesselation στο DX11 pipeline χοντρικά. ΑΤΙ = hull shader (programmable hw/ALUs) -> tesselation unit (fixed function hw) -> domain shader (programmable hw/ALUs) To τι επάρκεια θα έχει η εναλλακτική λύση της NV είναι άγνωστο, αλλά δεν είναι κάτι που προσωπικά δίνω ιδιαίτερη σημασία. Μεγαλύτερη σημασία έχει η επάρκεια του rasterizer & triangle setup σε μια DX11 αρχιτεκτονική παρά αυτή η σχετικά μικρή μπούρδα (ff tesselation unit). ΄Αλλοι λένε ότι στις Radeon περιορίζει το triangle setup (μέχρι 850M Tris/clock @5870) η ΑΤΙ επιμένει ότι είναι υπεραρκετό. ΄Αντε να βρεις άκρη. Παρεπιπτόντως οι δύο μονάδες rasterizing λειτουργούν ως εξής: όταν δεν υπερκαλύπτεται γεωμετία σε ένα tile οι δύο μονάδες μοιράζονται τα δεδομένα. Στην περίπτωση της υπερκάλυψης μόνο η μία. ---------- Το μήνυμα προστέθηκε στις 09:32 ---------- Ερώτηση: Τι είναι το Angle independent anisotropic filtering και τι σημαίνει πρακτικά σε ένα παιχνίδι? http://www.computerbase.de/artikel/hardware/grafikkarten/2009/test_ati_radeon_hd_5870/6/#abschnitt_af_kontrolliert Tα λελούδια εδώ φαντάζομαι τα έχεις ξαναδεί. ΄Οσο πιο κοντά είναι σε έναν κύκλο η απεικόνιση των mipmaps (χρωματιστοί κύκλοι/πεδία) τόσο πιο κοντά σε angle independent AF. Οι 4800 είχαν ουσιαστικά ένα τετράγωνο με 16xAF: ...πράγμα που σημαίνει ότι στις γωνίες των 45 μοιρών φιλτράρουν λιγότερο από τις άλλες γωνίες. ΄Οταν έχεις έναν κύκλο (RV870) (ή σχεδόν έναν κύκλο G80/GT200) όλες οι γωνίες λαβαίνουν ίδιο βαθμό AF ή σχεδόν ίδιο βαθμό. ΄Οταν παίζεις ένα τρισδιάστατο παιχνίδι έχεις θεωρητικό οπτικό φάσμα στο περιβάλλον που βρίσκεσαι των 180 μοιρών. Σε όποια γωνία τώρα ο IHV εξοικονομεί transistors για AF μειώνεται ο αριθμός των δειγμάτων στην γωνία αυτή. Στην περίπτωση των 4800 με 16xAF οι γωνίες των 45 μοιρών λαβαίνουν κάτι εφάμιλλο με 4xAF και όλες οι υπόλοιπες χοντρικά 16xAF. Τώρα το αν φαίνεται ειδικά στις γωνίες των 45 μοιρών είναι αμφίβολο. Πολύ παλιά στις R200 που ήταν στις 90 μοίρες ναι όντως φαινόταν και φαινόταν και αρκετά γιατί στις 90 μοίρες κατέβαινε στα 2xAF. Aυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι το να έχεις angle independent AF δεν είναι ότι καλύτερο. Απλά σε σημερινές κάρτες πέφτει στο πεδίο της τριχοτόμησης. Κάτι που πρέπει να θυμάται κάποιος είναι ότι το ανισοτροπικό (σε αντίθεση με το ΑΑ) είναι adaptive. Με άλλα λόγια ο αλγόρυθμος υπολογίζει τις ανάγκες της κάθε υφής και δίνει ανάλογα με τις ανάγκες της υφής καθόλου AF, 2 δείγματα, 4 δείγματα μέχρι και 16χAF (και αυτό ανεξάρτητα πως φιλτράρει στις γωνίες όπως παραπάνω). Ο μέσος όρος των δειγμάτων στις σημερινές υφές εξακολουθεί να βρίσκεται μεταξύ 2x & 4xAF και οι περιπτώσεις όπου όντως μπαίνουν τα 16x δείγματα είναι σπάνιες. Το σημείο που είναι λιγότερο τριχοτόμηση από την γωνιο-θεωρία είναι οι βελτιστοποιήσεις που χρησιμοποιούν οι εταιρίες όσων αφορά το AF. Αμφότερες εταιρίες σε driver default τις έχουν ενεργοποιημένες και δυστυχώς μόνο στις GeForce μπορείς να τις απενεργοποιήσεις (high quality AF mode). Aπενεργοποιούνται και στις Radeon με την διαφορά αν δώσεις AI off θα απενεργοποιήσεις ταυτόχρονα και σημαντικές βελτιστοποιήσεις επιδόσεων που ΔΕΝ αφορούν το ανιστοτροπικό με αποτέλεσμα να γίνεται άσκοπο. Το μουλάρωμα αυτό να μην αλλάξει κάτι εδώ η ΑΤΙ δυστυχώς είναι μακροχρόνιο ενώ θα ήταν σχετικά εύκολο να επιτρέψουν στον οδηγό να κλείνει τις AF βελτιστοποιήσεις ανεξάρτητα. Οι βελτιστοποιήσεις προσφέρουν στην εποχή μας μόνο μικρές αυξήσεις επιδόσεων (τουλάχιστον στις GeForce) αλλά δυστυχώς σχεδόν πάντα έρχονται με ενοχλητικές παρενέργειες. Από τη στιγμή που οι reviewers έχουν αρκεστεί μόνο στο να εξετάζουν τα βλαμμένα λέλουδα των filtering testers μην περιμένεις να αλλάξει κάτι θεαματικό στον τομέα αυτό. ΄Οταν μια εφαρμογή ζητάει trilinear για Χ αριθμό υφών σε μια σκηνή αυτές θα πρέπει να λαβαίνουν και full trilinear και όχι μια προσομοίωση που βρίσκεται ανάμεσα σε bilinear & trilinear που ουσιαστικά σημαίνει underfiltering για τις υφές αυτές με αποτέλεσμα μεταξύ άλλων το αρκετά ενοχλητικό texture aliasing. Σύνοψη: το τι κάνει ένας αλγόρυθμος ανισοτροπικού σε συγκεκριμένες γωνίες σε ένα filtering tester λέει λίγα για την πραγματική συνολική ποιότητα ανισοτροπικού σε μια GPU.
Alchemist` Δημοσ. 25 Νοεμβρίου 2009 Δημοσ. 25 Νοεμβρίου 2009 Ailuros για άλλη μια φορά ευχαριστώ για τις πληροφορίες! Ψιλοάσχετο, αλλά δλδ το bilinear & trilinear filtering που υπάρχει (υπήρχε τουλάχιστον) ως επιλογή στα περισσότερα παιχνίδια, πρόκειται δλδ για 2χ και 3χ AF αντίστοιχα? Όσων αφορά τα περί Radeon HD6000, χωρίς ιδιαίτερο ψάξιμο, είδα πολλά στο net και όλοι μιλούν για Q3 2010, δλδ 1 χρόνο από τώρα... Δεν μου φαίνεται ιδιαίτερα μακριά, αν σκεφτεί κανείς ότι μόλις βγήκαν οι 5000 ... Η nvidia για πότε έχει προγραμματίσει τον διάδοχο του fermi??? Μετά την τωρινή καθυστέρηση, μήπως θα είναι και αυτό μακρύτερα? AMD just launched Radeon HD 5870 and HD 5850. The cards have impressed us in many ways with top notch performance and impressive energy efficiency when idle. The Radeon HD 5700 series isn't far off now, and after it we have the entry level series and not the least Radeon HD 5870X2 sporting two Cypress/RV870 GPUs on same PCB. While we expect AMD to introduce a refresh this Spring, we have learned the next generation is slated for launch in Q3 2010. Just like with the just launched Radeon HD 5800 series, the name has not been set at this point and the name right now is Radeon 100, which is subject to change though as the product materializes. Three ASICs are in the works that we know of. We're awaiting confirmation on the names, but they sound a bit Greek to us (think gargantuan). http://www.nordichardware.com lol... απορία κάποιου στο Overclocked.net i wonder what they will call it when the radeon reaches 9870 will they call it HD x1870? the Hecatoncheires GPU family will appear late next year and will sport a "brand new architecture"—unlike the Evergreen family, which builds upon the previous-gen RV770 design in many ways. You can look forward to three desktop derivatives and three mobile ones. If AMD sticks with its current branding scheme, the new GPUs could be part of a Radeon HD 6000 series. techreport.com Ήρθε η ώρα για το thread RV970 vs GT400 ??? Το pcgameshardware.com πάντως λέει αυτά: Since the outsourcing of the AMD production in March the facility in Dresden is run by Globalfoundries, one third of which is owned by AMD. In "Fab 1” the company mainly produces AMD processors in 45 nanometer structure. But Globalfoundries is also working for other partners, like ST Microelectronics and mobile processor specialist ARM, who delivers a CPUs for the Iphone, will follow soon. For 2010 Globalfoundries plans to start the 32 nanometer production - main customer will once again be AMD. In Q4 2010 the first 28 nanometer prototypes will be produced. Final products in this structure are not to be expected before 2011 but among them might be Ati graphics chips, that's at least what Globalfoundries hopes. Currently the Radeon GPUs are mainly made by the biggest contract manufacturer and Globalfoundries competitor TSMC, who is at the moment facing problems with the yield rate of the new 40 nanometer process though.
Ailuros Δημοσ. 25 Νοεμβρίου 2009 Δημοσ. 25 Νοεμβρίου 2009 Ailuros για άλλη μια φορά ευχαριστώ για τις πληροφορίες! Ψιλοάσχετο, αλλά δλδ το bilinear & trilinear filtering που υπάρχει (υπήρχε τουλάχιστον) ως επιλογή στα περισσότερα παιχνίδια, πρόκειται δλδ για 2χ και 3χ AF αντίστοιχα? http://en.wikipedia.org/wiki/Bilinear_filtering http://en.wikipedia.org/wiki/Trilinear_filtering http://en.wikipedia.org/wiki/Anisotropic_filtering Στην τελευταία παραπομπή δεξιά η εικόνα σου δείχνει την διαφορά του trilinear από trilinear + anisotropic filtering (το κακό με το wikipedia είναι ότι ο καθένας μπαίνει και προσθέτει την μπούρδα του...το γιατί το ανισοτροπικό είναι ξαφνικά bandwidth intesive το ξέρει μόνο ο λαλάκας που το έγραψε. Fill rate intensive ναι....) Bilinear & trilinear είναι οι πιο βασικές μορφές φιλταρίσματος υφών και μπορούν να συνδυαστούν με ανισοτροπικό. ΄Εστω λοιπόν ότι τρέχεις με τα πόδια σε ένα δρόμο με περίεργες υφές και το παιχνίδι ζητάει trilinear filtering για τις υφές αυτές θα πρέπει κανονικά ο οδηγός της GPU να δώσει trilinear + anisotropic filtering. Eπειδή όμως όλες οι σημερινές κάρτες κάνουν single cycle bilinear αλλά dual cycle trilinear, για να γλυτώσουν τον δεύτερο κύκλο και να επιταχύνουν έτσι την διαδικασία ο οδηγός δίνει μια προσομείωση trilinear που είναι κάτι ανάμεσα σε trilinear & bilinear filtering. Kάτι σαν μέση λύση. Αν εσύ τώρα σαν χρήστης δεις παρενέργειες χάρη στο ερμαφρόδιτο trilinear που χρησιμοποιείται (μερικοί το ονομάζουν και brilinear) και αρχίσουν οι υφές του δρόμου να σου βγάζουν περίεργο θόρυβο/aliasing η επόμενη λογική λύση είναι να βγάλεις την ερμαφρόδιτη λύση στους οδηγούς και να τον βάλεις να σου κάνει κανονικό trilinear πάντα σε συνδυασμό με ανισοτροπικό γιατί τότε μόνο εμφανίζονται η εν λόγω βελτιστοποιήσεις. GeForce ("quality") & Radeon default AF ("AI standard") = "brilinear" AF GeForce HQ quality AF ("high quality") = trilinear AF Όσων αφορά τα περί Radeon HD6000, χωρίς ιδιαίτερο ψάξιμο, είδα πολλά στο net και όλοι μιλούν για Q3 2010, δλδ 1 χρόνο από τώρα... Δεν μου φαίνεται ιδιαίτερα μακριά, αν σκεφτεί κανείς ότι μόλις βγήκαν οι 5000 ... Η nvidia για πότε έχει προγραμματίσει τον διάδοχο του fermi??? Μετά την τωρινή καθυστέρηση, μήπως θα είναι και αυτό μακρύτερα? www.nordichardware.com lol... απορία κάποιου στο Overclocked.net techreport.com Ήρθε η ώρα για το thread RV970 vs GT400 ??? Το pcgameshardware.com πάντως λέει αυτά: Κάθε ψάρι στον καιρό του και ο Κολλιός τον Αύγουστο. ΄Οχι μόνο είναι τρομερά νωρίς αλλά έχει ακόμα και αμφιβολίες αν θα δούμε τίποτε μέσα στο 2010. Nordichardware? Yeahrightsureok....
tmjuju Δημοσ. 26 Νοεμβρίου 2009 Δημοσ. 26 Νοεμβρίου 2009 Αν μου έλεγες από την αρχή ότι έρχεται από τον Θοδωρή θα γλιτώναμε χρόνο LOL. Testsample & όχι τίποτε άλλο. Μα τη μνήμη μου… ο επερχόμενος Clarkdale (Core i3 5xx-series, Core i5 6xx-series Q4 09) και arrendale της intel είναι mcm με 32nm CPU και 45nm GPU. SoC ξε-SoC τον χαρακτηρίζει όποιος θέλει (έχει πολλά πάνω του uncore, pcie, dma, etc.). Το θέμα είναι ότι η Intel με λύση mcm 32/45 κατάφερε να έχει καλό time to market. H amd ακύρωσε το mcm και θα αναμετρηθούν το ‘11 με die που θα έχει cpu+gpu (uncore etc.)… Όσο για την επόμενη γενιά ΑΤΙ… Και εμένα θα μου φαινόταν νωρίς το q2/q3 2010 για κυκλοφορία επόμενης γενιάς ΑΤΙ. Ένα refresh με κάρτες ίδιας γενιάς με μικρο αλλαγές σε χρονισμούς είναι πιθανό. Αλλά νέα αρχιτεκτονική δύσκολο. Η επόμενη γενιά λογικά θα περιμένει να τυπωθεί στα 32/28. Άντε να έχουμε και κάποια 5χχχ σαν πιλοτικό στα 32/28 πριν οτιδήποτε νέας σχεδίασης. Εάν η παραγωγή στα 40 πήγαινε καλά και είχαμε 32/28 production capability μέσα στο καλοκαίρι, άντε να έλεγα για q4… αλλά επικρατεί αβεβαιότητα για τις δυνατότητες παραγωγής. Και θα πρέπει να δούμε πως θα εξελιχθεί η παραγωγή μέχρι την άνοιξη.
john2gr Δημοσ. 27 Νοεμβρίου 2009 Δημοσ. 27 Νοεμβρίου 2009 Στις ΑΤΙ κάρτες μπορείτε να κάνετε force το trilinear AF από third party programs όπως το ATI tray tools (Τουλάχιστον όταν είχα την R9800Pro η έκδοση που χρησιμοποιούσα έδινε αυτή την δυνατότητα)
Ailuros Δημοσ. 2 Δεκεμβρίου 2009 Δημοσ. 2 Δεκεμβρίου 2009 Στις ΑΤΙ κάρτες μπορείτε να κάνετε force το trilinear AF από third party programs όπως το ATI tray tools (Τουλάχιστον όταν είχα την R9800Pro η έκδοση που χρησιμοποιούσα έδινε αυτή την δυνατότητα) Μόνο που δεν έχει καμία σχέση η R300 με τις RV7x0/8x0. ΄Οπως είπα και στο Β3D το καλό με το GF100 είναι ότι μπορείς να λείπεις μια βδομάδα χωρίς ούτε μια αξιόλογη εξέλιξη για αυτήν και να περάσεις πολύ καλύτερο χαζεύοντας σαν τυπικός χαζομπαμπάς το νεογέννητό σου
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.