Προς το περιεχόμενο

Nvidia GT300 & ATI RV870


Thresh

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Η nintendo έχει "μονοπώλιο" στην κατηγορία των κονσολών κατέχοντας γύρω στο 70% της παγκόσμιας αγοράς.Από ότι έχω διαβάσει..Μια χαρά παχιά αγελάδα είναι.Οι υπόλοιποι του 30% μαλώνουμε για το ποιός την έχει μεγαλύτερη η ms ή η sony..;

 

---------- Το μήνυμα προστέθηκε στις 23:39 ----------

 

853938-console_super.jpg

 

Βαριέμαι να βγάζω ποσοστά που μπορεί το 70% να ήταν και υπερβολή αλλά η γενική εικόνα κάνει μπαμ από τις περσινές πωλήσεις..

  • Απαντ. 2,9k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.
Η nintendo έχει "μονοπώλιο" στην κατηγορία των κονσολών κατέχοντας γύρω στο 70% της παγκόσμιας αγοράς.Από ότι έχω διαβάσει..Μια χαρά παχιά αγελάδα είναι.Οι υπόλοιποι του 30% μαλώνουμε για το ποιός την έχει μεγαλύτερη η ms ή η sony..;

 

Βαριέμαι να βγάζω ποσοστά που μπορεί το 70% να ήταν και υπερβολή αλλά η γενική εικόνα κάνει μπαμ από τις περσινές πωλήσεις..

 

Οι παχιές αγελάδες είναι για τους κατασκευαστές περισσότερο και όχι τις εταιρίες που παρέχουν την τεχνολογία. Οι ATI/NVIDIA δεν πουλήσανε πυρήνες στους κατασκευαστές αλλά IP (intellectual property). Για το Xenos στο XBox360 θυμάμαι ότι παίρνει κάτι λιγότερο από $5 το κομμάτι πνευματικά δικαιώματα, για το ArtX Flipper στο Wii σαφώς λιγότερα. Βάλε γενναιόδωρα $4 για αμφότερες κονσόλες και πολλαπλασιάσε επί τον αριθμό μονάδων που πούλησαν οι 2 αυτές κονσόλες και θα δεις ότι δεν είναι και τόσο παχιά η αγελάδα τελικά. Η ΑΤΙ τότε αγόρασε την ArtX και χάρη στο συμβόλαιο που ήδη είχαν με την Nintendo για το Wii αλλά και γιατί χρειαζόταν τους ταλαντούχους engineers αυτής. Τα 400 εκατομύρια $ που της στοίχισε ωστόσο η ArtX δεν αποσβέθηκαν από τα έσοδα από τις κονσόλες.

 

Στόχος των IHV όπως ATI/NVIDIA δεν είναι ουσιαστικά το κέρδος εδώ αλλά η μεγαλύτερη δυνατή παρουσία τους στην αγορά της κονσόλας, χάρη στην έμμεση σχέση που έχουν τα παιχνίδια εκεί με τα PC παιχνίδια.

 

Τώρα όσων αφορά το Nintendo "DS2" δεν είμαι σίγουρος ακόμα αν η Nintendo αγόρασε πνευματικά δικαιώματα για τον πυρήνα γραφικών του Tegra ή αν απλά αγόρασε όλο το SoC έτοιμο από την NVIDIA. Ξεκίνησε σαν IP licensing deal αλλά στην πορεία μαλλιοτραβήχτηκαν λίγο οι εταιρίες και μάλλον τα βρήκανε με πιθανότερη εκδοχή το SoC.

 

Αν πάρω τις 111 εκατομύρια μονάδες που πούλησε ως τώρα το Nintendo DS και συνυπολογίσω τα έξοδα πνευματικής άδειας για την ARM CPU, το κόστος R&D & συντήρησης μιας αρκετά μεγάλης ομάδας τεχνικών, τα έξοδα κατασκευής σε foundry κ.ο.κ. χλωμό το βλέπω να βγαίνει τσακιστή δεκάρα κέρδους για την NVIDIA, μάλλον το ακριβώς αντίθετο.

 

Ο Jensen και η ομάδα PR μπορεί να τρομπετάρουν ότι στα επόμενα χρόνια τα μισά έσοδά τους θα έρχονται από τα Tegra, πράγμα που εμένα προσωπικά μου ακούγεται παντελώς απίθανο εκτός αν περιμένουν τα έσοδα από όλες τις άλλες αγορές να πιάσουν πάτο.

 

Στην μελλοντική μάχη "DS2 vs. PSP2" δεν είναι και δύσκολο να υπολογίσει κανείς ότι η Nintendo θα αποβεί πάλι νικήτρια όσων αφορά τις πωλήσεις, χάρη βέβαια στην πληθώρα και ποσότητα παιχνιδιών όπως και στην σημερινή γενιά.

Δημοσ.
Πράγματι, καθώς ανοίγει και το παράθυρο για το Wii, με ότι αυτό συνεπάγεται (*άσε τα πολύ καλά margins που θα έχει η nvidia από το DS, όπως και την βέβαιη ζήτηση). Πολύ καλά νέα για τους πράσινους!...:-)

Συνηθως οι εταιριες κονσολων αγοραζουν το design και παραγουν μονοι τους το hardware με αποτελεσμα τα περιθωρια κερδους να ειναι πιο μικρα.

 

**edit βλεπω με προλαβε ο Αιλουρος

Δημοσ.

Αντιθέτως, είναι μεγαλύτερα καθώς δεν υπάρχει καν κόστος κατασκευής...η εταιρία απλά θα πληρώσει το κόστος εξέλιξης της λύσης...οπότε τα margins (περιθώρια κέρδους) είναι τεράστια...:-)

Δημοσ.
Αντιθέτως, είναι μεγαλύτερα καθώς δεν υπάρχει καν κόστος κατασκευής...η εταιρία απλά θα πληρώσει το κόστος εξέλιξης της λύσης...οπότε τα margins (περιθώρια κέρδους) είναι τεράστια...:-)

Μαλλον δεν καταλαβες. Αγοραζουν το design. Δες το ποστ του Αιλουρου. Εχει περισσοτερς λεπτομεριες.

Δημοσ.
Αντιθέτως, είναι μεγαλύτερα καθώς δεν υπάρχει καν κόστος κατασκευής...η εταιρία απλά θα πληρώσει το κόστος εξέλιξης της λύσης...οπότε τα margins (περιθώρια κέρδους) είναι τεράστια...:-)

 

΄Οταν σχεδιάζεις IP έχεις λιγότερα έξοδα γιατί δεν κατασκευάζεις τίποτα, μικρότερο ρίσκο αλλά και πολύ χαμηλότερα margins. Πόσα νομίζεις ότι θα πάρει πνευματικά δικαιώματα στο μέλλον η PowerVR από την SONY ανά μονάδα που θα πουλήσουν; Μισό δολλάριο; Πολύ παραπάνω δεν το βλέπω. Παραπάνω θα βγάλουν από την Αpple μιας και οτιδήποτε i-(όχι σιχτίρ) έχει δικό τους IP.

 

To κόστος R&D (research & development) δεν έχει μεγάλη διαφορά μεταξύ IP ή chip development μέχρι το στάδιο παρασκευής. Το Tegra2 που μάλλον θα χρησιμοποιήσει η Nintendo είχε tape out σαν SoC τέλη του 2008, θα ανακοινωθεί επίσημα αρχές του 2010 και η κονσόλα της Nintendo ή τέλη του 10 ή αρχές του 2011 με το δεύτερο να θεωρώ σαν μεγαλύτερη πιθανότητα.

 

Αν όντως η Nintendo αγόρασε τελικά ολόκληρο το SoC και κατασκευάζει η NVIDIA για αυτούς μεγαλώνουν τα έσοδα αρκετά αλλά και τα έξοδα. Και φυσικά το πιθανότερο είναι να ξαναμαλλιοτραβηχτούν στο μέλλον όπως και η Microsoft με το πρώτο XBox.

Δημοσ.

Δηλαδή βγαίνουν και χαμένες οι εταιρίες από την παρουσία τους στις κονσόλες με λίγα λόγια.Τα πιστεύετε αυτά;

 

Λογικό να μην παίρνουν πολλά $ το κομμάτι και οι κατασκευαστές να αγοράζουν τα πνευματικά δικαιώματα αλλά και 5$ το κομμάτι να παίρνουν μιλάμε για αρκετά παχιά αγελάδα..Ίσως όχι την πιο χοντρή αλλά δεν είναι και γάλακτος..

Δημοσ.
Δηλαδή βγαίνουν και χαμένες οι εταιρίες από την παρουσία τους στις κονσόλες με λίγα λόγια.Τα πιστεύετε αυτά;

 

Χαμένες στο απόλυτο σύνολο δεν θα το έλεγα. Απλά η απόσβεση των εξόδων γίνεται σε άλλες αγορές. ΄Οσο μεγαλύτερη η παρουσία ενός IHV στην αγορά των κονσολών τόσο μεγαλύτερη η επιρροή τους όσων αφορά τα παιχνίδια. Υπολόγισε πόσα PC παιχνίδα είναι console ports και θα είναι ευκολότερο να καταλάβεις τι εννοώ.

 

Λογικό να μην παίρνουν πολλά $ το κομμάτι και οι κατασκευαστές να αγοράζουν τα πνευματικά δικαιώματα αλλά και 5$ το κομμάτι να παίρνουν μιλάμε για αρκετά παχιά αγελάδα..Ίσως όχι την πιο χοντρή αλλά δεν είναι και γάλακτος..

 

Θυμάμαι ότι για το XBox360 τα πνευματικά δικαιώματα είναι λίγο λιγότερο από $5 για το Xenos. Το στρογγυλεύω χάρην ευκολίας στα 5 και λέω ότι πούλησε γύρω στα 30 εκατομύρια κομμάτια η Microsoft μας δίνει κάτι λιγότερο από 150 εκατομύρια $ μοιρασμένο σε κάθε χρονιά από την αρχική εμφάνιση της κονσόλας μέχρι σήμερα. Δεν θα ναι εύκολο να βρεις τα έξοδα μιας και θα πρέπει να πας τουλάχιστον 3 χρόνια πίσω πριν από την εμφάνισή της και να ξέρεις όλες τις λεπτομέρειες που συνήθως οι IHV δεν δίνουν στην δημοσιότητα.

 

Αν με τόσες επιτυχίες γενικά η ΑΤΙ πριν την απορρόφησή της από την AMD τα έσοδα υπερκάλυπταν τα έξοδα θα πρέπει να είχε αποβεί κερδοφόρα στον σύνολό της. Τουναντίον. Σήμερα δεν είναι εύκολο πια να κάνει κανείς ανάλογους υπολογισμούς μιας και είναι αναπόσπαστο κομμάτι της AMD, αλλά αν βγάλεις το κόστος εξαγοράς της ΑΤΙ από τα οικονομικά τους αποτελέσματα που τα μεταφέρουν τμηματικά από χρονιά σε χρονιά μέχρι να γίνει απόσβεση το τμήμα γραφικών της AMD είναι σήμερα ουσιαστικά κερδοφόρο, αλλά κυρίως χάρη στην τεράστια επιτυχία της σειράς 48χ0.

Δημοσ.

Αν δεν κάνω λάθος αυτά τα νούμερα είναι οι φετινές πωλήσεις και όχι οι πωλήσεις από τότε που βγήκαν οι κονσόλες.Σίγουρα δεν είναι η πιο παχιά αγελάδα,σίγουρα οι εταιρίες έχουν πολύ μεγάλα έξοδα αλλά αυτή είναι μια αρκετά σημαντική πηγή εσόδων.Δεν είναι αμελητέα ποσότητα καμιά 100άρα εκατομμύρια το χρόνο από έναν πελάτη.

Δημοσ.
Αν δεν κάνω λάθος αυτά τα νούμερα είναι οι φετινές πωλήσεις και όχι οι πωλήσεις από τότε που βγήκαν οι κονσόλες.Σίγουρα δεν είναι η πιο παχιά αγελάδα,σίγουρα οι εταιρίες έχουν πολύ μεγάλα έξοδα αλλά αυτή είναι μια αρκετά σημαντική πηγή εσόδων.Δεν είναι αμελητέα ποσότητα καμιά 100άρα εκατομμύρια το χρόνο από έναν πελάτη.

 

107.75 μέχρι τέλη Ιουνίου για το Nintendo DS (life to date):

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Nintendo_DS

 

Aν ήταν 100 εκατομύρια μονάδες το χρόνο ούτε καν θα το συζήταγα LOL. Για 5 χρονάκια είναι οι πωλήσεις του DS και φυσικά μην περιμένεις η NV να βγάλει από handheld console το ίδιο μετρητό όπως από μια κανονική κονσόλα. ΄Αλλα μεγέθη.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...