Προς το περιεχόμενο

Nvidia GT300 & ATI RV870


Thresh

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 2,9k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

Ωραιο το 5750 αν και η ψύκτρα είναι ψιλοάθλια και ελπίζω να μην ειναι αυτή η τελική αλλά η διπλη που βλέπαμε στα πρώτα samples. Περιέργο πάντως που είναι ορθογώνιο το core, συνήθως είναι τετράγωνα. Το καλό είναι είναι οτι το 5770 μαλλον θα έχει 1120 SP / 56 TMU σε σχέση με τους 800 που περιμέναμε.

Λίγες ακόμα λεπτομέρειες εδώ

 

 

Απ'ότι πάντως φαίνεται το fermi/gt300 που έδειξε η nvidia ήταν ψιλοαπάτη. Απλως πήρανε ένα pcb, το κόψανε, κολλήσανε μια ψύκτρα , dvi, power connectors και το δείξανε.

 

link 1 link 2

 

Ok o charlie σαν πηγή δεν λέει και πολλα αλλα συμφωνούνε και άλλοι και πιστεύω ότι μερικά πράγματα φαίνονται με γυμνό μάτι. Οπως πχ οτι το pcb ειναι καθαρά κομμένο, ότι οι power connectors δεν ταιριάζουν με το pcb, οτι κατω απο τον 6-πιν power connector εχει βίδα (lol), ότι το dvi δεν είναι κολλημένο στο pcb και για αυτο χρειαζονται βίδες για να το κρατήσουν αυτό αλλα και την ψυκτρα πάνω στο pcb η οποια παρεπιπτόντως καλύπτει την μία σειρά που έχει τρύπες για να βγαίνει ο αέρας και πολλά άλλα.

 

Προσωπικά το βλέπω να αργει πολύ να κυκλοφορήσει και συγκεκριμένα μεταξύ Φεβρουαρίου-Απριλιου. Η amd μας είχε δείξει working sample τον ιούλιο και τα κυκλοφορεί μέσα οκτωβρίου οπότε υπολογίστε για nvidia. Καθαρά προσωπική μου εκτίμηση χωρίς ξέροντας τπτ παραπάνω αλλα όσα και εσείς με βάση τα specs υπολογιζω στα παιχνίδια να είναι σε επίπεδα 5870 + 10-20% αλλα σε αλλες εφαρμογές η κάρτα θα σπέρνει και δεν βλέπω το Larabee να έχει λόγω ύπαρξης.

 

Επίσης όταν κυκλοφορήσει το fermi/gt300/gf100 , (παλι χωρίς να ξέρω τπτ απλα μαντεύω) η amd αν μπορει να το χτυπησει θα βγάλει μια 5890 (ίδιος πυρήνας με παραπανω ρεύμα 6+8 Pin power connector) στα 950-1000/5200 και μια αντιστοιχη διπλή 5890χ2 με 2χ8 pin power connectors, αν η nvidia βγαλει μαζι gx2 κάρτα που δεν το νομίζω χωρίς shrink. Eπισης το hemlock που θα κυκλοφορήσει τώρα θα είναι στις συχνότητες τις 5850 και όχι της 5870 για να έχει 6+8pin power connectors (ασχετα αν το ονομασουν 5870χ2) και αφου δεν θα χει ανταγωνισμό δεν υπάρχει λόγoς για 5870 clocks.

 

edit : εφτιαξα το 2ο link

Δημοσ.

 

Απ'ότι πάντως φαίνεται το fermi/gt300 που έδειξε η nvidia ήταν ψιλοαπάτη. Απλως πήρανε ένα pcb, το κόψανε, κολλήσανε μια ψύκτρα , dvi, power connectors και το δείξανε.

 

link 1 link 2

 

Photoshop είναι ρε :P

Δημοσ.

Απ'ότι πάντως φαίνεται το fermi/gt300 που έδειξε η nvidia ήταν ψιλοαπάτη. Απλως πήρανε ένα pcb, το κόψανε, κολλήσανε μια ψύκτρα , dvi, power connectors και το δείξανε.

 

link 1 link 2

 

Το demo έτρεξε σε Fermi. Για το αν η GF100 Tesla που έδειξε ο Jensen δουλεύει ή όχι αδιαφορώ.

 

1. Δεν βλέπω σοική διαθεσιμότητα για GeForce 380/360 πριν από το 2010.

2. Δεν ανακοίνωσαν καμιά κυκλοφορία για να πω ότι λένε ψέμματα

3. Δεν έχει καμία σχέση μια Tesla με τις desktop GPUs ούτε όσων αφορά την κατανάλωση ούτε την ποσότητα μνήμης.

4. Οι desktop GPUs θα έρθουν πριν τις επαγγελματικές.

5. Ο πυρήνας που δείξανε είναι για Tesla και όχι GeForce.

 

Σημείωσε ότι η τσατσαριά που έδειξε ο Jensen (αληθινή ή μαιμού) έχει 8πινο και 6πινη σύνδεση ρεύματος και έχει 250W TDP γιατί έχει 6 γίγα μνήμης.

Δημοσ.

Να σημειώσω ότι παραπάνω θετικά έχω εκφραστεί μόνο για την αρχιτεκτονική του Fermi – on paper.

Συμμερίζομαι πολλά από τα υπόλοιπα σχόλια σας. Λ.χ. ότι η κάρτα μπορεί να αργήσει πολύ, να είναι ακριβή, να είναι περισσότερο C παρά GPU κ.ο.κ.

Σε κάθε περίπτωση όπως είπα, στην επόμενη γενιά θα έχουν είδη τεράστια προίκα από το Fermi. Ο δρόμος που χάραξε η nv είναι αρκετά ξεκάθαρος και τα βήματα για το επόμενο μοντέλο θεωρικά απλά.

 

 

Όσο αφορά τα api ide etc. Ναι η nv έχει επενδύσει και συνεχίζει να επενδύει. Αλλά εδώ η αγορά χρειάζεται open standards περισσότερο παρά closed standards. Τη διαμάχη την έχουμε δει πολλές φορές μεταξύ “gamers” και “cad” με την openGL κ.ο.κ. Δε φαντάζομαι λ.χ. το Photoshop (adobe) να ρίξει βάρος στο cuda … θα ρίξει βάρος στο openCL. Ακόμα και εάν αυτό δεν είναι efficient. Είπε κανείς ότι η openGL είναι efficient?

Δεν είναι καν ίσως απαραίτητο να είναι Open standard απλά να είναι Industry standard (χ86).. και όλοι οι μεγάλοι παίκτες θα προτιμήσουν να επενδύσουν εκεί.

 

 

Αφήνω έξω τον τομέα της έρευνας και βιομηχανικές εφαρμογές. Γιατί εκεί εφόσον χρειάζεσαι κάτι… τότε κάνεις την δική σου super custom λύση και δε σε νοιάζει τίποτε άλλο αλλά να λύσεις ’συγκριμένο πρόβλημα’.

Δημοσ.

Η τιμή των 380/360 θα καθοριστεί από την όποια διαφορά επιδόσεων θα έχουν σε σχέση με τις 58χ0.

 

Προσωπικά περιμένω την 360 με 1.2 γίγα μνήμη πάνω κάτω στα τριάμιση κατοστάρικα ($ αρχική τιμή) στην καλύτερη.

Δημοσ.

ailuros το γεγονος ότι δεν θα έχει hardware tessellation unit θεωρείς ότι θα ρίχνει τις επιδοσεις του αρκετά στα παιχνιδια που θα το κανουν χρήση ή λογω της τεράστιας επεξεργαστικης δύναμης που θα χει δεν θα το επηρεάζει ιδιαίτερα?

Δημοσ.
ailuros το γεγονος ότι δεν θα έχει hardware tessellation unit θεωρείς ότι θα ρίχνει τις επιδοσεις του αρκετά στα παιχνιδια που θα το κανουν χρήση ή λογω της τεράστιας επεξεργαστικης δύναμης που θα χει δεν θα το επηρεάζει ιδιαίτερα?

 

Δεν έχω καταλάβει και εγώ ακόμα και δεν τολμώ να απαντήσω αν δεν μιλήσω με μερικούς developers να δω τι πιστεύουν.

 

Αυτό που ξέρω είναι ότι αυτό που λείπει από το GF100 είναι fixed function tesselation unit το οποίο δεν είναι υποχρεωτικό για DX11 συμβατότητα. Υποχρεωτικά είναι τα hull + domain shader στα ALUs (και έτσι έχουμε πλέον pixel, vertex, geometry, hull, domain shader).

 

Υπεραπλουστευμένα η μονάδα ff tesselation είναι μια αρκετά μικρή μονάδα μικρότερη ακόμα και από την μονάδα rasterizing και το tesselation γίνεται programmable όταν φτάσει στα ALUs.

 

Επίσης δεν έχει η GF100 διπλό rasterizer όπως το Cypress πράγμα το οποίο μου κάνει τρομερή εντύπωση αλλά θα μπορούσαν να έχουν διπλασιάσει την επάρκεια στον ήδη υπάρχων και να κάνει το ίδιο. Tώρα θα βάλουν να τρέξουν τα προκαταρκτικά δεδομένα ενός ff tesselator σε λογισμικό, θα το πετάξουν μέσα στο rasterizer (ναι γίνεται και αυτό) δεν ξέρω να σου πω.

 

Πάντως ελπίζω να μην τρώει τίποτα σε επάρκεια γιατί το να έχεις 3,08 δις transistors και να λυπηθείς να βάλεις αυτή την πιτσικουλιά θα ήταν τραγελαφικό.

Δημοσ.

Υπάρχει περίπτωση τα στοιχεία που έχουμε για το fermi να διαφοροποιούνται πέρα από την μνήμη και on die ανάμεσα στα tesla και geforce brands? Αυτό θα μπορούσε να εξηγήσει την έλλειψη αυτών των (δευτερευόντων) τμημάτων από το hardware. Μου φαίνεται όμως σχεδόν απίθανο σαν σενάριο να έσπασαν το die σε δύο variants.

 

 

Προσωπικά περιμένω την 360 με 1.2 γίγα μνήμη πάνω κάτω στα τριάμιση κατοστάρικα ($ αρχική τιμή) στην καλύτερη.

 

Μου φαίνεται και μένα δύσκολος στόχος να πιάσει η 360 το msrp της 5870. Εκτός και αν η διαφορά απόδοσης δεν είναι αρκετά μεγαλύτερη από αυτή της προηγούμενης γενιάς (RV770-GT200), το οποίο μου φαίνεται επίσης δύσκολο.

Δημοσ.
Υπάρχει περίπτωση τα στοιχεία που έχουμε για το fermi να διαφοροποιούνται πέρα από την μνήμη και on die ανάμεσα στα tesla και geforce brands? Αυτό θα μπορούσε να εξηγήσει την έλλειψη αυτών των (δευτερευόντων) τμημάτων από το hardware. Μου φαίνεται όμως σχεδόν απίθανο σαν σενάριο να έσπασαν το die σε δύο variants.

 

Ναι οι GeForce θα έχουν NVIO και οι Tesla δεν θα έχουν.

Δημοσ.
E ναι, αλλά λέω για αλλαγές on die, όχι ξεχωριστό chip... ;)

 

Ούτε μία. Δεν νομίζεις ότι θα ανέβαζε το κόστος R&D τρομερά να έχεις δύο διαφορετικούς πυρήνες; ΄Ετσι καταλήγουμε εμείς οι κοινοί θνητοί να πληρώνουμε για τα GPGPU transistors και οι επαγγελματίες για τους 3D transistors αντίστοιχα. Τρόπος του λέγειν βέβαια γιατί η τιμή για GeForce θα καθοριστεί από τις επιδόσεις της σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Δημοσ.

Yep, γιαυτό έγραψα πως μου φαίνεται για αδύνατο σενάριο. Επίσης, κάτι μου λέει πως μπορεί να έχουμε πρώτα το tesla brand στην αγορά (όπως έγινε και με την GT200 σειρά αν θυμάμαι καλά).

Δημοσ.

Δεν θα ήταν καθόλου κακό να είχε ξεχωρίσει τις δύο σειρές η nV. Φυσικά αυτό θα απαιτούσε λίγο πιο modular αρχιτεκτονική για να γίνει elegant. Δεν κοστίζει δα και το διπλάσιο research! Δε μιλάμε ακριβώς για διαφορετικούς πύρινες άλλωστε. Απλά συζητάμε για πύρινες με κομμένα χαρακτηριστικά για το Low end. Φτιάχνεις μια ναυαρχίδα full features low clocks. Μετά αρχίζεις και κόβεις για να βγάλεις πιο Low end κομμάτια.

Απλά η nV θέλει τη ναυαρχίδα της και να έχει όλα τα features και να είναι η πιο γρήγορα χρονισμένη. Δεν την αδικώ, είναι τακτική που έχει αποδώσει. Αλλά δε σημαίνει ότι θα αποδίδει πάντα.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...