Hlapatsas Δημοσ. 5 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 5 Μαρτίου 2010 Ο καταναλωτής θα συνεχίζει να ωφελείται από τον σκληρό ανταγωνισμό. Ναι μωρέ..αλλά ήταν ωραία η εποχή που η NV ξαφνικά <<πέταξε>> στον προσκήνιο την 8800GTX.Έδειξε ότι είχε την δύναμη σαν εταιρία να το κάνει. Τώρα τι απέγιναν όλα αυτά;Τόσα χρόνια βγάζει φράγκα με τις ξαναζεσταμένες 8800:confused:
John-lamia Δημοσ. 5 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 5 Μαρτίου 2010 Eίναι γνωστή η πιθανότητα της 5890 (μάλλον 24 clusters@875MHz) για τέλη Μαίου/αρχές Ιουνίου εδώ και αρκετό καιρό. Και μετά θα έρθει το re spin από την άλλη πλευρά και θα έχουμε μια σχετική επανάληψη της ιστορίας τύπου 260/192, 260/216, 275 με το top dop να προσθέτει κάπως σε συχνότητα. ΄Αλλαξε τίποτα; Ο καταναλωτής θα συνεχίζει να ωφελείται από τον σκληρό ανταγωνισμό. ολο επιδωσεις! με την κρυση που εχουμε καλητερα ειναι να παιξουν με τις τιμες αυτες οι εταιριες! απο επιδωσεις για μενα ειμαστε μια χαρα! τωρα αν αυτοι κιτανε να βγαλουν ( ΑΤΙ 5890 ) ( ΝV 260/216) πχ. ειναι καπως ανουσιο! ας περιωρισουν την τιμολογικη τους πολιτικη! http://www.e-shop.gr/show_per.phtml?id=PER.515730&u=POWERCOLOR-RADEON-HD5870-1GBD5-MDHG-1GB-DDR5-PCI-E-RETAIL 310.08 € + 58.92 € 19% ΦΠΑ = 369.00 €
Ailuros Δημοσ. 5 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 5 Μαρτίου 2010 Ναι μωρέ..αλλά ήταν ωραία η εποχή που η NV ξαφνικά <<πέταξε>> στον προσκήνιο την 8800GTX.Έδειξε ότι είχε την δύναμη σαν εταιρία να το κάνει.Τώρα τι απέγιναν όλα αυτά;Τόσα χρόνια βγάζει φράγκα με τις ξαναζεσταμένες 8800:confused: Αν ωστόσο πας πίσω στην ιστορία των GPU θα δεις ότι επιτυχίες του τύπου R300 & G80 είναι μετρημένες στα δάχτυλα ενός χεριού και δύσκολα επαναλαμβάνονται. Το γιατί δεν επαναλαμβάνονται έχει να κάνει και με τι ανταγωνισμό αντιμετώπισε η εκάστοτε λύση. Αν μείνουμε στα 2 αυτά παραδείγματα είναι εύκολο να δεις ότι η R300 (Radeon 9700PRO) όχι μόνο έφτασε στα ράφια πολύ νωρίτερα, αλλά ήταν και διαμετρικά πιο επαρκής σε πάρα πολλά σημεία από την 5800Ultra. Aκόμα γελάμε με το Dustbuster/Leafblower της τελευταίας όπου όταν έμπαινε σε 3d mode και ανέβαζε στροφές ο ανεμιστήρας νόμιζες ότι απογειώνεται Jumbo. To NV30 (5800) και οτιδήποτε NV3x ταλανιζόταν από μια σειρά λανθασμένες σχεδιαστικές αποφάσεις, κάνανε την πρώτη μετρημένη στροφή με το NV40/G7x μέχρι κατάφεραν να μπούνε σε μια σχετικά επαναστατική τροχιά με το G80 σε σχέση με οτιδήποτε πριν. Το G80 ήρθε και νωρίτερα από το R600 και αποδείχτηκε επαρκέστερο συνολικά και το R600 είχε και αυτό μια σειρά από λανθασμένες σχεδιαστικές αποφάσεις. ΄Εκτοτε η ΑΤΙ όχι μόνο έκανε το ένα μεγάλο βήμα βελτίωσης (πάνω στις βάσεις της R600 αρχιτεκτονικής) πίσω από το άλλο αλλά αλλάζοντας ταυτόχρονα στρατηγική να σταματάνε με μονοπύρηνη λύση στο ύψος της performance κατηγορίας και να εξυπηρετούν το high end με διπύρηνες λύσεις, κατάφερε να αλλάξει ριζικά την αποτελεσματικότητά της ως τμήμα σχεδίασης γραφικών (στην AMD). Αποτέλεσμα η ΑΤΙ από κει που είχε τεράστια προβλήματα όσων αφορά το execution (π.χ. R520, R600) να παρουσιάσει ένα εξαιρετικό execution road-map με μικρότερους πυρήνες και τα υπόλοιπα είναι λίγο πολύ γνωστά. Κοντολογίς: μια μεγάλη επιτυχία ενός προϊόντος δεν βασίζεται μόνο στην ποιότητά του, αλλά και στην ταυτόχρονη "αποτυχία" της άμεσα ανταγωνιστικής λύσης. Για να είχες λοιπόν μια ανάλογη εντύπωση για μια GTX480 όπως για την 8800GTX θα έπρεπε η HD5870 να έρθει θεωρητικά πολύ αργότερα από την πρώτη και να έχει και πολύ μικρότερη επάρκεια από ότι έχει σήμερα. ΄Η ακόμα πιο απλά: όσο "πατάτα" αποδειχτεί η ανταγωνιστική λύση τόσο πιο πολύ γυαλίζει ένα "διαμάντι". Σκέψου το λίγο θα είχες την ίδια εντύπωση για την 8800GTX αν η 2900ΧΤ είχε έρθει ταυτόχρονα και είχε εφάμιλλη επάρκεια; ---------- Προσθήκη στις 10:20 ---------- Προηγούμενο μήνυμα στις 10:06 ---------- ολο επιδωσεις! με την κρυση που εχουμε καλητερα ειναι να παιξουν με τις τιμες αυτες οι εταιριες! απο επιδωσεις για μενα ειμαστε μια χαρα! τωρα αν αυτοι κιτανε να βγαλουν ( ΑΤΙ 5890 ) ( ΝV 260/216) πχ. ειναι καπως ανουσιο! ας περιωρισουν την τιμολογικη τους πολιτικη! http://www.e-shop.gr/show_per.phtml?id=PER.515730&u=POWERCOLOR-RADEON-HD5870-1GBD5-MDHG-1GB-DDR5-PCI-E-RETAIL 310.08 € + 58.92 € 19% ΦΠΑ = 369.00 € Εξακολουθεί να με πιάνει "κρύση" με τα ωρθωγραφηκά λάθοι! Υπάρχουν από πλευράς AMD αυτή τη στιγμή λύσεις για όλα τα πορτοφόλια με DX11 συμβατότητα και αν πλέον βλέπεις κάρτες των 330-380€ με το επίπεδο επιδόσεων μιας 5870 το οφείλεις κυρίως στην ΑΤΙ/ΑΜD και όχι στην NV. Για όποιον το προαναφερόμενο κόστος φαντάζει υπερβολικό υπάρχει η 5850 με εμβέλεια μεταξύ 240-270€ http://www.skroutz.gr/c/55/kartes-grafikwn-vga.html?keyphrase=HD5850, ακόμα χαμηλότερα στα 120-150€ η 5770 http://www.skroutz.gr/c/55/kartes-grafikwn-vga.html?keyphrase=HD5770 κ.ο.κ.
nickelodeon Δημοσ. 5 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 5 Μαρτίου 2010 Διάβασα προχθές ένα άρθρο στο www.tomshardware.com/us με τις εκτιμήσεις του συντάκτη για το μέλλον του GPU/CPU, να πω την αμαρτία μου βαρέθηκα να το διαβάσω ολόκληρο απλώς έριξα μια πεταχτή ματιά. Ο συντάκτης όμως κάνει μερικές εύστοχες παρατηρήσεις. Λέει: από την μια μεριά οι nVidia με ATI ανταγωνίζεστε για το ποιος θα βγάλει την δυνατότερη κάρτα από την άλλη οι game developers θέλουνε να πουλήσουν όσο γίνεται περισσότερα "τεμάχια", οι πλειοψηφία των εταιριών που δραστηριοποιούνται στο χώρο των PC Games δεν τολμάει να βγάλει παιχνίδι που να τρέχει στο max μόνο σε 5% των Game PC "εκεί έξω". Βλέπουμε όλα τα καινούρια παιχνίδια να τρέχουν μια χαρά στης 8800GTX και στις καινούριες ΑΤΙ να πιάνουν 10000fps (ε και ). Η αγορά έχει πιάσει τα όρια της και το ξέρουν καλά και η nVidia και η ΑΤΙ γι' αυτό η μία ποντάρει στο Eyefinity και η άλλη στο 3D stereoscopic, το ποιο από τα δύο θα προσελκύσει περισσότερους πελάτες θα το δείξει ο χρόνος πάντως και τις δύο πατέντες που προανέφερα μπορούν να τις εκμεταλλευτούν και παλαιότερα παιχνίδια. όλο το άρθρο εδώ Υ.Γ. και εγώ κάνω πολλά ορθογραφικά - προσπαθώ να τα μειώσω με το Firefox Add on - English/Greek Spelling Dictionary
Ailuros Δημοσ. 5 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 5 Μαρτίου 2010 Διάβασα προχθές ένα άρθρο στο www.tomshardware.com/us με τις εκτιμήσεις του συντάκτη για το μέλλον του GPU/CPU, να πω την αμαρτία μου βαρέθηκα να το διαβάσω ολόκληρο απλώς έριξα μια πεταχτή ματιά. Ο συντάκτης όμως κάνει μερικές εύστοχες παρατηρήσεις. Λέει: από την μια μεριά οι nVidia με ATI ανταγωνίζεστε για το ποιος θα βγάλει την δυνατότερη κάρτα από την άλλη οι game developers θέλουνε να πουλήσουν όσο γίνεται περισσότερα "τεμάχια", οι πλειοψηφία των εταιριών που δραστηριοποιούνται στο χώρο των PC Games δεν τολμάει να βγάλει παιχνίδι που να τρέχει στο max μόνο σε 5% των Game PC "εκεί έξω". Βλέπουμε όλα τα καινούρια παιχνίδια να τρέχουν μια χαρά στης 8800GTX και στις καινούριες ΑΤΙ να πιάνουν 10000fps (ε και ). Η αγορά έχει πιάσει τα όρια της και το ξέρουν καλά και η nVidia και η ΑΤΙ γι' αυτό η μία ποντάρει στο Eyefinity και η άλλη στο 3D stereoscopic, το ποιο από τα δύο θα προσελκύσει περισσότερους πελάτες θα το δείξει ο χρόνος πάντως και τις δύο πατέντες που προανέφερα μπορούν να τις εκμεταλλευτούν και παλαιότερα παιχνίδια. όλο το άρθρο εδώ Υ.Γ. και εγώ κάνω πολλά ορθογραφικά - προσπαθώ να τα μειώσω με το Firefox Add on - English/Greek Spelling Dictionary Το έχω διαβάσει το άρθρο και αν και προσωπικά διαφωνώ σε αρκετά σημεία στο σύνολό του είναι αρκετά καλογραμμένο και καταλήγει και σε συμπεράσματα που άνετα μπορώ να συμφωνήσω.
EddieObscurant Δημοσ. 5 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 5 Μαρτίου 2010 Το χω διαβάσει και γω και συμφωνώ σε κάποια. Ωστοσο , αν και μπορεί να θεωρήσει κάποιος ότι ο ήχος έχει φτάσει στα "όριά" του (αν και για μένα dts master audio, dolby true hd, έχουν διαφορά, αλλά μπορώ να καταλάβω κάποιον που δεν τον ενδιαφέρει) με τις κάρτες γραφικών δεν ισχύει αυτό. Καθώς ο στόχος είναι αυτό που βλέπουμε να μοιάζει όσο τον δυνατόν περισσότερο στην πραγματικότητα και για να φτάσουμε εκεί, απέχουμε πολύ ακόμα. Θεωρώ λοιπόν ότι αυτή η στασιμότητα οφείλοταν τόσο στο dx10 που οπτικά δεν είχε να προσφέρει κάτι, ενώ απο πλευράς προγραμματισμού ήθελε αρκετές αλλαγές + τη μή υποστήριξή του απο τα xp, καθώς και στις κονσόλες που έμειναν ίσως λίγο παραπάνω χρόνια απ'ότι θα έπρεπε. Ποιος ο λόγος να βγει καινούριος πυρήνας για την 5890 και όχι απλά υψηλότερα ρολόγια ?(γύρω στα 950-1000 σχεδόν όλες πάνε αμα τις πλακώσουν στο ρεύμα, οπότε βάζουν ένα 8+6πιν και ξεμπερδέψανε, διαφορές με το fermi του +- 10% δεν έχουν νόημα, μετα.) Εκτός αν η επόμενη γενιά είναι στα 28nm το q1 2011. Δεν υπήρχε υποψία για καινούριο πυρήνα στα 40nm που θα διαφοροποιείται απο το r600 σε αρχιτεκτονική στο q3-q4 2010 και μετά shrink στα 28nm q2 2011 και ταυτόχρονα να εμφανιζόταν ολόκληρη η γενιά (απο 50-500 ευρώ) στα 28nm? H ati έχει πραγματικά ανάγκη να αλλάξει το πυρήνα σε σχέση με τον r600 όπως έκανε η nvidia με το fermi? Δεν μπορεί απλά να τον εξελίσει όπως κάνει μέχρι τώρα απο το r600 και μετά? Το shrink του cypress στα 32nm που υπήρχε στο roadmap της amd του νοεμβρίου 2009, και που θα πήγαινε στη mobile πλατφόρμα, ακυρώθηκε τελείως , τώρα που ακυρώθηκαν τα 32nm, ή θα πάει στα 28nm στα globalfoundries για pipe clean όπως ήταν το rv740 για τα 40nm? Tα northern islands τελικά τι είναι? Καινούρια αρχιτεκτονική μακριά απο το r600 ή εξέλιξή του. Θα παρασκευάζεται στα 40nm ή στα 28nm? Mε τους "εκατόγχειρες" τι θα γίνει? Βασικά τι είναι? ... Πολλά ερωτήματα ...
tmjuju Δημοσ. 5 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 5 Μαρτίου 2010 Έχω μείνει με την εντύπωση ότι περιμένουμε ανανέωση αρχιτεκτονικής από την ATI @ 40 πριν τα ερχόμενα Χριστούγεννα. Εξελικτική ανανέωση όχι καινούρια. Αν και δε συζητάμε για νέα features όσο σημαντικά όσο το DX11 πιθανολογώ ότι θα κάνουν κάποιο βήμα προς καλύτερο Integration με cpu – features που πιθανά δε θα φαίνονται στον τελικό χρήστη/gamer .
Ailuros Δημοσ. 5 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 5 Μαρτίου 2010 Θεωρώ λοιπόν ότι αυτή η στασιμότητα οφείλοταν τόσο στο dx10 που οπτικά δεν είχε να προσφέρει κάτι, ενώ απο πλευράς προγραμματισμού ήθελε αρκετές αλλαγές + τη μή υποστήριξή του απο τα xp, καθώς και στις κονσόλες που έμειναν ίσως λίγο παραπάνω χρόνια απ'ότι θα έπρεπε. H έλλειψη υποστήριξης για τα ΧΡ ισχύει ωστόσο για οτιδήποτε =/>DX10.0. Από τότε που τα ΑΡΙ και το ανάλογο hw έγινε προγραμματιζόμενο (μετά το DX9.0 ουσιαστικά) οι αποστάσεις μεταξύ του 9 του 10 ή και του 11 είναι διαμετρικά μικρότερες από ότι ήταν το 2002/3 για παράδειγμα μεταξύ fixed function DX7 και programmable DX9. Mε τον καιρό θα εμφανιστούν και DX10/10.1 παιχνίδια στο μέλλον με ένα optional DX11 path γιατί μέχρι να γίνουν οι DX11 GPUs lowest common denominator έχουμε ακόμα διαδρομή να διανύσουμε. Το να φορτώνουμε την έλλειψη αυτών στις κονσόλες είναι κάπως άδικο και είναι επίσης άδικο τεχνολογικά να θεωρούμε ότι ένα παιχνίδι που είναι "μόνο" DX9.0/SM3.0 στην ουσία είναι καμιά περίεργη κατάρα. Ποιος ο λόγος να βγει καινούριος πυρήνας για την 5890 και όχι απλά υψηλότερα ρολόγια ?(γύρω στα 950-1000 σχεδόν όλες πάνε αμα τις πλακώσουν στο ρεύμα, οπότε βάζουν ένα 8+6πιν και ξεμπερδέψανε, διαφορές με το fermi του +- 10% δεν έχουν νόημα, μετα.) Γιατί η AMD έχει κατά νου μια μεγαλύτερη αύξηση επιδόσεων ΙΜΟ από ότι 4870->4890. ΄Οταν έχεις την πολυτέλεια να αυξήσεις το die area γιατί να μην το κάνεις; Να στο θέσω αλλιώς κάτω από 40G η AMD με τα 334mm2/RV870 έχει αρκετές δυνατότητες ακόμα να επενδύσει σε die area, ενώ η NV μέχρι το επόμενο πρωτόκολλο παρασκευής (28nm/2011) το μόνο που μπορεί να αυξήσει στο GF100 με έναν τόσο μεγάλο πυρήνα είναι οι συχνότητες. Το μόνο που χρειάζεται η πρώτη για ένα υποθετικό 5890 είναι περισσότερο εύρος μνήμης για να μην αποτελέσει αυτή τροχοπέδη. H ati έχει πραγματικά ανάγκη να αλλάξει το πυρήνα σε σχέση με τον r600 όπως έκανε η nvidia με το fermi? Δεν μπορεί απλά να τον εξελίσει όπως κάνει μέχρι τώρα απο το r600 και μετά? Καλή ερώτηση. Μέχρι πότε ακριβώς μπορεί ένας IHV να σέρνει στις πλάτες του τις ίδιες αρχιτεκτονικές βάσεις πολλαπλασιάζοντας απλά τις μονάδες και ανεβάζοντας τις συχνότητες χωρίς να αρχίσει να υποφέρει η επάρκεια; Οι IHV τις γνωρίζουν αυτές τις λεπτομέρειες και ξεκινάνε τις μεγαλύτερες αρχιτεκτονικές αλλαγές πριν αρχίσει να φθίνει σοβαρά η επάρκεια. Από την 2900ΧΤ μέχρι την 5870 σήμερα ξεκίνησαν από 4 clusters στην πρώτη & κατέληξαν σε 20 clusters (μεταφορικά ουσιαστικά 2*10) στην δεύτερη, χωρίς να υπάρξουν ουσιαστικές αλλαγές στο 16 SIMD/Vec5 ALUs σχήμα από το 2007 μέχρι σήμερα. Σε αντίθεση το αντίπαλο δέος πήγε από: G80 = 8 clusters * (2*8 SIMDs) GT200 = 10 clusters * (3*8 SIMDs) GF100 = 4 GPCs/4 clusters each= 16 clusters * (2*16 SIMDs) ....όπου το τελευταίο βέβαια σε καμία περίπτωση δεν σηματοδοτεί τόσο δραστικές αλλαγές για το GF100 σε σχέση με το G80 από ότι G80 σε σύγκριση με το G7x. Το shrink του cypress στα 32nm που υπήρχε στο roadmap της amd του νοεμβρίου 2009, και που θα πήγαινε στη mobile πλατφόρμα, ακυρώθηκε τελείως , τώρα που ακυρώθηκαν τα 32nm, ή θα πάει στα 28nm στα globalfoundries για pipe clean όπως ήταν το rv740 για τα 40nm? Tα northern islands τελικά τι είναι? Καινούρια αρχιτεκτονική μακριά απο το r600 ή εξέλιξή του. Θα παρασκευάζεται στα 40nm ή στα 28nm? Mε τους "εκατόγχειρες" τι θα γίνει? Βασικά τι είναι? ... Πολλά ερωτήματα ... ΄Οντως πολλά ερωτήματα. Πρέπει να τα απαντήσουμε όλα τώρα;
Hlapatsas Δημοσ. 5 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 5 Μαρτίου 2010 Σκέψου το λίγο θα είχες την ίδια εντύπωση για την 8800GTX αν η 2900ΧΤ είχε έρθει ταυτόχρονα και είχε εφάμιλλη επάρκεια; Τότε υπήρχε τεράστιος ανταγωνισμός με την x1950xtx να τα σπάει και την NV να έχει την 7950GTX.Η ATi ήταν καλύτερη αλλά όχι τραγικά. Το θέμα για μένα δεν είναι τόσο η αποτυχία της 2900XT που πολύ σωστά αναφέρεις, αλλά το άλμα της NVidia σε μία φάση που κανείς δεν το περίμενε.Ήταν ισοπεδωτική.Και η ATi δεν μπόρεσε να ακολουθήσει,αλλά δεν καθόταν 2-3 γενιές ξαναζεσταίνοντας, έβγαζε κάρτες high-end μέχρι την αποτυχία,τέλοccc. Η ATi προσωπικά αν με ρωτήσει κάποιος από την σειρά 3xxx φαινόταν ότι θα τα δώσει όλα για να ξαναμπεί στο παιχνίδι, όπως και έπραξε. Βλέπω την NV να ξαναβγάζει από τον φούρνο και λέω οκ, θέλει να κάνει απόσβεση.Πίστευα όμως ότι όταν θα έρθει η ώρα που θα πρέπει(φέτος δλδ),θα ξυπνήσει.Και πάλι άργησε. Απλά μου μοιάζει ανίκανη για το άλμα, ή ακόμα χειρότερα, δεν έχει συνειδητοποιήσει ότι κρίνεται αναγκαίο.Αυτό βέβαια μόνο κάποιος εκ των έσω το γνωρίζει.
Ailuros Δημοσ. 5 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 5 Μαρτίου 2010 Τότε υπήρχε τεράστιος ανταγωνισμός με την x1950xtx να τα σπάει και την NV να έχει την 7950GTX.Η ATi ήταν καλύτερη αλλά όχι τραγικά. Η κάθε μια είχε άλλα προτερήματα σε αυτήν την περίπτωση. Το G71 ήταν σαφώς μικρότερος πυρήνας και έδωσε στην NV την δυνατότητα να αποσπάσει μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στους φορητούς και το R5x0 είχε αρχιτεκτονικά προτερήματα που η NV εφάρμοσε μόλις με το G80 (texturing de-coupled from ALUs, SIMDs connected with a MIMD logic etc.) Το θέμα για μένα δεν είναι τόσο η αποτυχία της 2900XT που πολύ σωστά αναφέρεις, αλλά το άλμα της NVidia σε μία φάση που κανείς δεν το περίμενε.Ήταν ισοπεδωτική.Και η ATi δεν μπόρεσε να ακολουθήσει,αλλά δεν καθόταν 2-3 γενιές ξαναζεσταίνοντας, έβγαζε κάρτες high-end μέχρι την αποτυχία,τέλοccc. Και σου ξαναλέω ότι το άλμα ήταν ΤΟΣΟ ισοπεδωτικό ακριβώς χάρη στις αδυναμίες του R600. ΄Εδειξε καμιά σοβαρή βελτίωση επάρκειας το 600-άρι έναντι R5x0; Tουναντίον. Η σχεδιαστική απόφαση να περιορίσουν το R600 σε 2z/clock όπου ακόμα και το 500-άρι ήταν επαρκέστερο ήταν από τις πιο ηλίθιες αποφάσεις που έχω δει. Να μην πάμε και στην ιστορία του shader resolve για ΑΑ. Η ATi προσωπικά αν με ρωτήσει κάποιος από την σειρά 3xxx φαινόταν ότι θα τα δώσει όλα για να ξαναμπεί στο παιχνίδι, όπως και έπραξε. Tα έδωσε όλα πραγματικά με την σειρά 4000, όταν επιτέλους γύρισαν σε single cycle 4xMSAA & hw resolve για ΑΑ σαν απλό παράδειγμα. Βλέπω την NV να ξαναβγάζει από τον φούρνο και λέω οκ, θέλει να κάνει απόσβεση.Πίστευα όμως ότι όταν θα έρθει η ώρα που θα πρέπει(φέτος δλδ),θα ξυπνήσει.Και πάλι άργησε. Απλά έχει την ατυχία να αντιμετωπίζει έναν αντίπαλο που συνεχίζει να κερδίζει έδαφος με διαμετρικά μικρότερους πυρήνες. ΄Οσο μικρότερος ο πυρήνας σου τόσο πιο μεγάλες οι πιθανότητες για πιο γρήγορη εμφάνιση. Εσύ γιατί λες η ΑΤΙ να εγκατέλειψε μετά το R600 τους μεγάλους μονολιθικούς high end πυρήνες; Απλά μου μοιάζει ανίκανη για το άλμα, ή ακόμα χειρότερα, δεν έχει συνειδητοποιήσει ότι κρίνεται αναγκαίο.Αυτό βέβαια μόνο κάποιος εκ των έσω το γνωρίζει. ΄Ηταν συνειδητή επιλογή της NV να πάει για άλλη μια φορά για μεγάλο μονολιθικό πυρήνα και ήξεραν πολύ καλά ότι θα αργήσουν τουλάχιστον 2-3 μήνες σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Τα προβλήματα του 40nm το έκανε εξάμηνο εν τω μεταξύ. Στοχεύοντας να διατηρήσουν το προβάδισμά τους σε επαγγελματικές αγορές και έχοντας κατά νου και την server αγορά (Tesla) o μεγάλος μονολιθικός πυρήνας για high end πολύ φοβάμαι ότι ήταν και είναι μονόδρομος. Αυτό που θα μπορούσε να είχε κάνει και δεν είχε το χρόνο να το προϋπολογίσει ήταν να τελειώσει και να κυκλοφορήσει έναν μικρότερο πυρήνα πολύ νωρίτερα και να ακολουθήσει αργότερα το μεγαθήριο. Πιθανόν να το κάνει στο μέλλον και για αυτό λέω ότι όντως χρειάζεται να αλλάξει στρατηγική αλλά αν δεν το κάνει πολύ νωρίς στην δημιουργία μιας αρχιτεκτονικής τελευταία στιγμή τέτοιες αλλαγές δεν γίνονται. Το GF100 R&D ξεκίνησε κάπου μέσα 2005 αν θυμάμαι καλά. Αν κάπου μέχρι αρχές 2008 είχαν προβλέψει το παραπάνω εναλλακτικό σενάριο θα μπορούσαν και να το έχουν πραγματοποιήσει. ΄Οπως έχουν τα πράγματα σήμερα αν δεν τελειώσουν το μεγάλο σκυλί, κουτάβια δεν έχει. Το GF100 άλλοι λένε ότι είναι 495mm2 και άλλοι 548mm2 (εγώ τείνω στην δεύτερη εκδοχή). Η όλη ομορφιά με 3.08 δισεκατομμύρια transistors. Kάνε μια σύγκριση με Cypress/RV870 334mm2 & 2.15 δισεκατομμύρια transistors και θα καταλάβεις την όλη λογική.
Ailuros Δημοσ. 6 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2010 ΄Οχι ότι μου φταις εσύ αλλά τα έχω πάρει μ' αυτό το μαμημένο δράκο και την όλη συνθετική παπαριά του Heaven. Θέλω ανεξάρτητες μετρήσεις σε πραγματικά παιχνίδια. Στο μεταξύ 300 ντολλάρια μάλλον η 470 και βασισμένη σε αυτό 450-500 για την 480.
Psycho_Warhead Δημοσ. 6 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2010 ΄Οχι ότι μου φταις εσύ αλλά τα έχω πάρει μ' αυτό το μαμημένο δράκο και την όλη συνθετική παπαριά του Heaven. Θέλω ανεξάρτητες μετρήσεις σε πραγματικά παιχνίδια. Στο μεταξύ 300 ντολλάρια μάλλον η 470 και βασισμένη σε αυτό 450-500 για την 480. Απλα το ανεφερα διοτι το 1.1 version δινει 30% performance boost στο tessellation. Ολοι θελουμε μετρησεις σε πραγματικα παιχνιδια
catrina_p Δημοσ. 6 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2010 Απλα το ανεφερα διοτι το 1.1 version δινει 30% performance boost στο tessellation.Ολοι θελουμε μετρησεις σε πραγματικα παιχνιδια Που ακριβώς είδατε ότι το 1.1 δίνει 30% performance boost ???
Psycho_Warhead Δημοσ. 6 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2010 Που ακριβώς είδατε ότι το 1.1 δίνει 30% performance boost ??? http://unigine.com/devlog/
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.