Προς το περιεχόμενο

Nvidia GT300 & ATI RV870


Thresh

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Νομίζω ότι δε ξέρουμε πότε θα βγει το 460, και που θα βασίζεται.

Λογικό θα ήταν να βασίζετε σε salvaged 470/480 μιας και πρέπει όντος να υπάρχουν πολλά chip με defects.

Απο την άλλη δε ξέρω εάν έχει καταφέρει η nV να κάνει tape out μικρότερο πυρήνα - που σίγουρα θα τους ενδιέφερε.

  • Απαντ. 2,9k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

tmjuju,

 

IMHO:

 

GF100 /March :

GTX480, 512SPs/384bit bus, 1400-1450, 1000-1050 GDDR5

GTX470, 448SPs/320bit bus, 1250-1300, 800-850 GDDR5

 

GF104 /April:

GTX460, 256SPs/256bit bus, 1450-1500, 800-850 GDDR5

GTX450, 192SPs/192bit bus, 1250-1300, 800-850 GDDR5

 

Die area for GF104 λίγο παραπάνω από G92b@55nm και επιδόσεις της 460 περίπου στα επίπεδα GTX285. Τιμές για όλες εκτός της 480 περίπου 20% πάνω από την τιμή της κάθε ανταγωνιστικής λύσης.

 

---------- Προσθήκη στις 18:01 ---------- Προηγούμενο μήνυμα στις 18:00 ----------

 

Το 460 είναι το ίδιο chip με τα 470/480 με κάποια "cuda cores" απενεργοποιημένα ή είναι αλλο chipακι?

 

΄Αλλος πυρήνας. Ουσιαστικά Fermi/2.

 

john2gr,

 

Let's wrap it up quickly: μιας και η όλη συζήτηση περιστράφηκε κυρίως γύρω από το T-buffer θα ρωτήσω απλά αν μπόρεσες να δοκιμάσεις έστω το motion blur του σε πραγματικό χρόνο.

 

Για το Bioshock νομίζω ότι υπάρχει λύση να κάνεις force ΜSAA μέσω του nHancer μέσω κάποιου profile. Aν σε ενδιαφέρει μπορώ να σε φέρω σε επαφή με τον Grestorn που είναι δημιουργός του nHancer.

Δημοσ.

john2gr,

 

Let's wrap it up quickly: μιας και η όλη συζήτηση περιστράφηκε κυρίως γύρω από το T-buffer θα ρωτήσω απλά αν μπόρεσες να δοκιμάσεις έστω το motion blur του σε πραγματικό χρόνο.

 

Το Quake3. Σαφώς και δεν ήταν το τελικό αποτέλεσμα το ιδανικό αλλά πρωτίστως κρίνω εγώ ότι έφερε στο τραπέζι νέα πράγματα/εφέ η 3DFX τότε που δεν είχαμε μέχρι στιγμής. Όπως και μια ειδική τεχνική για Global Illumination στο Enemy Territory: Quake Wars που είδα δεν με τρέλανε (όσον αφορά το κόστος σε fps που είχε το GI όταν το ενεργοποιήσαμε) αλλά αναγνωρίζω προσωπικά την προσπάθεια αυτή, γιατί όπως και να έχει το μέλλον όντως είναι το GI... όταν αυτό δεν σκοτώνει τις επιδόσεις και έχουμε το απαραίτητο raw power. Προσωπικά εντυπωσιάζομαι περισσότερο από νέα εφέ που δεν έχουμε ξαναδεί στα videogames (και που βλέπουμε στο μέλλον μετά με διαφορετικές υλοποιήσεις), παρά στην εξέλιξη των εφέ που ήδη υπάρχουν ;)

 

Για το Bioshock νομίζω ότι υπάρχει λύση να κάνεις force ΜSAA μέσω του nHancer μέσω κάποιου profile. Aν σε ενδιαφέρει μπορώ να σε φέρω σε επαφή με τον Grestorn που είναι δημιουργός του nHancer.

 

Σε DX9 δουλεύει το force από το nHancer (ή με την εισαγωγή των flags στο NVApps.xml). Στο DX10 δεν υπάρχει λύση (Grestorn is well aware of that ;))

Δημοσ.
wtf? τι παιχτικε εδω 2 ωρες να φτασω με την ροδελα στο τελος της σελιδας :-P

 

Μπορούμε να ανοίξουμε μία ακόμη συζήτηση σε αυτό το topic, έτσι και αλλιώς τσάμπα είναι.

Δοκίμασε logitech με hyperscrolling, σκρολάρεις την σελίδα σε 3 δευτερόλεπτα!

Δημοσ.
Το Quake3. Σαφώς και δεν ήταν το τελικό αποτέλεσμα το ιδανικό αλλά πρωτίστως κρίνω εγώ ότι έφερε στο τραπέζι νέα πράγματα/εφέ η 3DFX τότε που δεν είχαμε μέχρι στιγμής.

 

Δεν σου λέω όμως τίποτα άλλο παρά το ότι όχι μόνο δεν επαρκούνε 4 δείγματα motion blur για να έχεις σοικό temporal AA, αλλά ακόμα και σήμερα με διαμετρικά δυνατότερες κάρτες δεν είναι εφικτό να χρησιμοποιήσεις via supersampling ούτε καν 4x και πόσο μάλλον 16 ή και παραπάνω δείγματα. Η μέθοδος ήταν καταδικασμένη από την σύλληψή της. Σήμερα με την δύναμη που έχουν οι κάρτες μπορείς άνετα σε αρκετές περιπτώσεις να χρησιμοποιήσεις και 4χ supersampling κάτω από προυποθέσεις, να συνδυάσεις όμως 4xSSAA με 4χ temporal AA oύτε πάλι για ζήτω.

 

Το χειρότερο το οπτικό αποτέλεσμα του temporal AA στο Q3A με τα 4 δείγματα δεν πρόσθετε σε ποιότητα απεικόνισης. Τα τριπλά dummies που άφηνε κάθε γρήγορη κινούμενη φιγούρα πίσω της ήταν περισσότερο ενοχλητικά παρά να καταφέρει να προσομειώσει εξομάλυνση κίνησης σε προσωρινή διάσταση.

 

Προσωπικά εντυπωσιάζομαι περισσότερο από νέα εφέ που δεν έχουμε ξαναδεί στα videogames (και που βλέπουμε στο μέλλον μετά με διαφορετικές υλοποιήσεις), παρά στην εξέλιξη των εφέ που ήδη υπάρχουν ;)

 

Η κάθε υλοποίηση όμως θα πρέπει να έχει και μέλλον. Και ήταν κάτι παραπάνω σίγουρο και για τους ίδιους τους engineers της 3dfx ότι το temporal AA δεν μπορεί να έχει μέλλον εφόσον η πολυπλοκότητα των παιχνιδιών δεν θα έμενε ποτέ στάσιμη. Τουλάχιστον από την στιγμή που ούτε ο κινηματογράφος ούτε τα animation studios δεν χρησιμοποιήσαν ποτέ τόσο "ακριβές" λύσεις.

 

Σε DX9 δουλεύει το force από το nHancer (ή με την εισαγωγή των flags στο NVApps.xml). Στο DX10 δεν υπάρχει λύση (Grestorn is well aware of that ;))

 

Damn :(

 

Τέλος πάντων αδυμονώ να δω σε πραγματικό χρόνο το 16x & 32xCSAA στις GF100. ΄Οπου δουλεύει το Multisampling & κατ' επέκταση transparency multisampling τα 16 ή 32x δείγματα TMAA που θα προσφέρουν με μόλις 4x & 8xMSAA αντίστοιχα ίσως να αποτελέσουν ευλογία για τις alpha test υφές.

Δημοσ.
Οι συζητήσεις μου με τον Ail είναι κάτι που μου είχε λείψει από το insomnia. Πιστεύω ακράδαντα ότι υπάρχει πολύ ζουμί, όσο offtopic και να βγήκαμε. Αν κουραστήκατε όμως εντάξει, το παρατάμε εντελώς το θέμα (όχι τίποτα άλλο αλλά δεν υπάρχει τίποτα νεότερο κι από τις GTX480/470). Και απλά ΛΟΛ αν νομίζει κάποιος ότι συζητάμε για το e-penis :P

 

Προσωπικά εγώ δεν κουράστηκα, δωρεάν φροντιστήριο κάνετε!

Δημοσ.

΄Οσων αφορά την σειρά GF10x έχω την αίσθηση ότι αν η 104 έρθει όντως τον Απρίλιο και είναι περίπου στα επίπεδα που την υπολογίζω θα αποτελέσει πιθανότατα το σωσσίβιο για την όλη οικογένεια από άποψης τιμής απόδοσης. Μου κάνει τρομερή εντύπωση ο 256μπιτος δίαυλος που θέλουν οι φήμες και αυτό γιατί:

 

Στην GF100 έχουμε 4 GPC clusters δηλαδή 4 raster units ανά 4 SMs. Kάθε raster μονάδα μπορεί να επεξεργαστεί κατά το μέγιστο 8 pixels/clock. Δηλαδή 4*8= 32 pixels/clock για rasterizing και εδώ δεν άλλαξε τίποτα σε σχέση με το GT200 (32 ROPs, 32 pixels/clock). Ωστόσο η GF100 έχει 48 ROPs που θεωρητικά σημαίνει 48 pixels/clock. Tα 32 εδώ πάνε για rasterizing και υπάρχει και πλεόνασμα 16 ROPs για να ενισχύσουν επιπλέον οποιαδήποτε antialiasing άσκηση θάρρους.

 

Στην 470 τώρα με πιθανότατα 448SPs (δηλαδή 2 SMs απενεργοποιημένα) αμφιβάλλω να απενεργοποίησαν και το τέταρτο raster, ειδάλλως θα πρέπει τα 2SMs που απομένουν στο τέταρτο GPC να δανείζονται δεδομένα από τα άλλα 3 rasters. Eπίσης είναι όντως πιθανότατο να έχει 320-μπιτο δίαυλο που σημαίνει 320 /64bit = 5 ROP partition. 8 ROPs/partition = 8*5= 40 ROPs

 

Θεωρία:

 

GTX480=

4 raster units * 8 pixels/clock = 32 pixels/clock, 16 ROPs for added AA efficiency

GTX470=

4 raster units * 8 pixels/clock = 32 pixels/clock, 8 ROPs for added AA efficiency

 

Aν τώρα η GF104 με 256SPs έχει όντως 256-μπιτο δίαυλο (= 32 ROPs) θα έχουμε το εξής:

 

"GTX460"=

2 raster units * 8 pixels/clock = 16 pixels/clock, 16 ROPs for added AA efficiency

 

Κοντολογής όπου η "460" δεν θα περιορίζεται από έλλειψη εύρους μνήμης πολύ πιθανόν να έχει μια πολύ καλή επάρκεια όσων αφορά οτιδήποτε ΑΑ και ειδικά 8xMSAA για την κατηγορία του, ειδικά σε σύγκριση με την σημερινή GTX285.

 

Στο GF10x όχι μόνο αλλάξανε την εσωτερική συμπίεση σε A2C (που ανεβάζει αισθητά την επάρκεια ειδικά με 8xMSAA) αλλά προσθέσανε και επιπλέον μονάδες ROPs και για επιπρόσθετη επάρκεια ΑΑ αλλά για να μπορούν να επεκτείνουν το transparency multisampling και στα δείγματα coverage με μέγιστο το 32χΑΑ (8χΜSAA + 24xCSAA = 32xTMAA).

Δημοσ.

Ακόμα δηλαδή δεν έχουμε final specs για την 470 ? Βλέπω τον Ailouro να γράφει θεωρίες και το FUD να πηγαίνει σύννεφο http://www.fudzilla.com/content/view/17851/1/ http://www.fudzilla.com/content/view/17845/1/

 

Ο CFO τους υπόσχετε φτηνό φερμι στα μέσα του χρόνιου http://www.fudzilla.com/content/view/17850/1/ . Έστω ότι αναφέρεται στο GF104.

 

Δε σας φαίνετε παράξενο το μόνο GF100 salvaged part να είναι η 470? Μη τυχών και για καλύτερη αξιοποίηση των υπαρχόντων θα ήταν λογικό να προσπαθήσουν να σπρώξουν και άλλο ένα μοντέλο κάρτας (κάτι σαν 5830)?

Δημοσ.
Ακόμα δηλαδή δεν έχουμε final specs για την 470 ? Βλέπω τον Ailouro να γράφει θεωρίες και το FUD να πηγαίνει σύννεφο http://www.fudzilla.com/content/view/17851/1/ http://www.fudzilla.com/content/view/17845/1/

 

Ο CFO τους υπόσχετε φτηνό φερμι στα μέσα του χρόνιου http://www.fudzilla.com/content/view/17850/1/ . Έστω ότι αναφέρεται στο GF104.

 

Δε σας φαίνετε παράξενο το μόνο GF100 salvaged part να είναι η 470? Μη τυχών και για καλύτερη αξιοποίηση των υπαρχόντων θα ήταν λογικό να προσπαθήσουν να σπρώξουν και άλλο ένα μοντέλο κάρτας (κάτι σαν 5830)?

 

Οι φήμες θέλουν το 98% των GF100 πυρήνων να φτάνουν τα 14 SMs και μόνο 2% τα 16. Βλέπεις εσύ κανένα λόγο να είναι τόσο ηλίθια μια εταιρία να πετσοκόψει κι άλλο έναν αριθμό πυρήνων από τη στιγμή που η μεγάλη πλειοψηφία φτάνει τα 14 SMs;

 

Πάντα φυσικά αν αληθεύει το παραπάνω. Υπενθυμίζω ότι και στο GT200 δώσανε μόνο αρχικά την 280 & 260. Αργότερα με re spin ήρθαν κατά σειρά GTX260/216, 285 & 275.

 

Για την 5830 υποψιάζομαι ότι ίσως να είναι οι πυρήνες που συσσωρεύονται εδώ και μήνες. Υπάρχει η φήμη ότι έχουν έναν μεγάλο αριθμό πυρήνων που ναι μεν δουλεύουν και τα 20 clusters, αλλά δεν φτάνουν ούτε 5850 συχνότητες. Προκειμένου να τους πετάξουν είναι προτιμότερο να απενεργοποιηθούν 30% clusters (20-6=14) και ναι με τόσο μεγάλο ποσοστό απενεργοποίησης ανεβαίνει και η συχνότητα.

Δημοσ.
ΤΝΧ for the insight / τις σχετικές φήμες.

 

΄Οπως με όλες τις φήμες ενδείκνυται προσοχή να το τονίσουμε αυτό. Μια πάγια τακτική μου είναι να μαζεύω όσες περισσότερες φήμες μπορώ και αν το puzzle συνολικά έχει μια βάσιμη λογική και δίνει μια πιο ξεκάθαρη εικόνα (χωρίς να αντικρούονται διάφορα δεδομένα από διαφορετικές πλευρές) τότε ναι μπορώ να το πιστέψω αλλά πάντα με την πρώτη επιφύλαξη κατά νου.

 

Η παρασκευή για το TSMC 40G από την αρχή του ήταν ταυτόχρονα supply & yield constraint. Μέχρι σήμερα και για ακόμα αρκετούς μήνες η παραγωγή του 40G έρχεται από το Fab12@TSMC. Το Q3 2009 το capacity ήταν στα 30.000 wafers, Q4= 40.000 wafers, Q1/2010= 80.000 wafers και μετά το Q2 θα ενεργοποιηθεί και το Fab14 για να εξασφαλίσει 160.000 wafers ανά τρίμηνο.

 

Να τονίσουμε εδώ ότι μιλάμε για συνολικά wafers και σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι χρησιμοποιούνται αποκλειστικά από AMD/NVIDIA αλλά και άλλες εταιρίες και ούτε ακόμα χειρότερα από AMD μόνο. Υπενθυμίζω ότι η NV παρασκευάζει για παράδειγμα για αρκετό καιρό GT21x@40G και η ποσότητα εδώ είναι διαμετρικά υψηλότερη από οτιδήποτε Cypress για παράδειγμα.

 

Παλιότερα η NV δεν χρησιμοποιούσε το μικρότερο και νεότερο πρωτόκολλο παρασκευής από την αρχή, οπότε η ζήτηση για wafers από ένα και μοναδικό πρωτόκολλο ήταν διαμετρικά μικρότερη. Και εδώ είναι που τα προβλήματα παρασκευής με το 40G χειροτέρεψαν τα πράγματα ένα παραπάνω.

 

Η TSMC έχει διακομίσει πλείστες φορές ότι τα yields είναι στο 60%, ότι φτάσανε στα επίπεδα του 65nm κ.ο.κ. Δυστυχώς δεν είναι όμως όλη η αλήθεια. Το GT200@65nm ήταν ένας πυρήνας των 583 τετραγωνικών χιλιοστών και είχε στον πρώτο μήνα παραγωγής του yield που ήταν ακριβώς στα 62,5%. Aν σήμερα ακόμα και το Cypress φτάνει αυτό το yield, τότε μάλλον με έχουν παρκάρει διαγώνια σε παραλληλόγραμμο σύμπαν.

 

Ναι τα yields ανέβηκαν αρκετά από το Q3 09' (αν υποθετικά ήταν για Cypress X τότε σήμερα είναι στα X+15%) και ναι το κόστος παρασκευής για τον συγκεκριμένο πυρήνα έχει μειωθεί τουλάχιστον κατά 50% από τότε. Και εδώ ακριβώς ήταν το ουσιαστικό πρόβλημα της NV που δεν υπήρχε περίπτωση να μπει στην παραγωγή με έναν πυρήνα που με τα γελοία yields του 2009 θα τους στοίχιζε η παρασκευή του κάθε πυρήνα κάτι λιγότερο από διακόσια δολλάρια. Δεν είναι τυχαίο ότι ανακοίνωσαν επίσημε πλέον την κυκλοφορία του GF100 για Q1 2010 λίγο πριν η TSMC ανακοινώσει ότι τα yields βελτιώθηκαν κατά πολύ.

 

Ουσιαστικά ισχυρίστηκε ότι το πρόβλημα των yields ξεπεράστηκε, αλλά η αλήθεια θα σου δείξει ότι υπάρχει ακόμα απόσταση να διανύσουν.

 

΄Ολες οι λεπτομέρειες που αφορούν πραγματικά yields και κόστος κατασκευής πυρήνων που έχω έχουν μια λογική αλληλουχία για το τότε και το σήμερα και ειδικά αν υπολογίσεις πόσους πυρήνες κατάφερε να βγάλει τελικά η AMD τους πρώτους δύο μήνες, το ότι αναγκάστηκαν να προσθέσουν $20 στην τιμή των 5850 και πολλές άλλες λεπτομέρειες.

 

Το να ισχυριστεί κανείς ότι η παραγωγή των GF100 είναι εντελώς απροβλημάτιστη θα ήταν υπερβολή και ψέμμα. Τα πράγματα ωστόσο δεν είναι από την άλλη τόσο τραγικά όσο θέλει π.χ. να τα παρουσιάζει ο Κάρολος. Αν πάω πίσω στο χρόνο και κουβαλήσω μερικές παραπομπές θα δεις ότι ακριβώς τις ίδιες τσατσαριές τσαπούναγε και για το GT200 (unmanufacturable, huge, hot, expensive blah blah blah).

 

Σαφώς και θα πρέπει η NVIDIA κάποια χρονική στιγμή να σκεφτεί αν θα πρέπει να αλλάξει την όλη στρατηγική της γιατί το μεγαλύτερό τους πρόβλημα εξακολουθεί να είναι ότι ο αντίπαλός τους έρχεται για άλλη μια φορά με διαμετρικά μικρότερο πυρήνα και τώρα που σκάτωσε το 40G είναι αναγκασμένη να χαρίσουν ένα εξαμηνιαίο προβάδισμα στον ανταγωνισμό. Κάποια στιγμή θα πρέπει να αλλάξουν ορισμένες συνισταμένες ριζικά ειδάλλως ίσως να διαιωνίζεται το σημερινό φαινόμενο.

Δημοσ.

 

To 700-άρι που έχω σπίτι έχει 4 +12V rails (18A each split, 48A combined power).

 

If you take a look at the picture above, you’ll notice the following text “with a minimum 12V current rating of 42A”. This means that those that have a PSU with split 12V rails won’t be able to run a Fermi card, no matter if it’s a 600W or a 1.21GW (ok, there are no such power supplies, but hey).
*sigh*

 

---------- Προσθήκη στις 10:34 ---------- Προηγούμενο μήνυμα στις 10:26 ----------

 

damn...αιματορουφήχτρα η άτιμη:-D

 

HD5870 1GB = 188W TDP (2*6pin)

HD5870 (Eyefinity6) 2GB = 228W TDP (6pin+8pin)

 

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3750&p=2

 

GTX470 1.2GB = 2*6pin (225W)

GTX480 1.5GB = 6pin + 8pin (>240W)

 

Kαι μιας και πολλοί δεν θα το καταλάβουν με την πρώτη, το παραπάνω εικονίδιο αφορά την GTX480 και όχι την GTX470.

 

GT295 = 680W / 46A (289W TDP)

GTX280 = 550W / 40A

 

΄Οποιος θέλει ας προσθέσει τις ελάχιστες προυποθέσεις για μια 5970 και το συζητάμε:

 

http://www.hexus.net/content/item.php?item=22654

 

4802.jpg

Δημοσ.

Στη cebit εμφανίστηκε η sapphire 5970 oc 4gb 850/1200 που είναι στα ίδια επιπεδα με την asus ares αλλά "χρειάζεται" μόνο 2χ8pin power connectors σε αντίθεση με την ares που χρειάζεται 2χ8πιν + 1χ6πιν. Bεβαια εμφανισιακα είναι πιο άσχημη απο την ares. link To καλο είναι ότι δεν θα βγούν περιορισμένα κομμάτια (πχ 1000 ) όπως ήταν με την asus mars αλλά όσο υπάρχει ζήτηση θα βγαίνουν και κομμάτια (τουλάχιστον αυτό είπε η asus). Kai απο τη στιγμή που η amd εδωσε την άδεια σε όλους του κατασκευαστές να βγάλουν αντίστοιχα κομματια λογικα δεν θα είναι τόσο περιορισμένες. Οι φήμες λένε για τιμή γύρω στα 750 δολλάρια.

 

offtopic : Ποια η διαφορά μεταξύ ssao,hdao και hbao? Kαπου διάβασα ότι το hdao είναι dx11 feature. Iσχύει? Στο battlefield bad company 2 ενεργοποιώντας την επιλογή hbao, απο 50-70fps average πέφτω στα 35-50fps. Δικαιολογείται μια τόση μεγάλη πτώση? Μήπως τρώει πολύ μνήμη και τελειώνουν τα 512mb της κάρτας σε 1680χ1050? Αλλά λογικά η πτώση δεν θα ήτανε πολύ μεγαλύτερη αν τέλειωνε η μνήμη και συνέχεια φόρτωνε απο τον ssd? Ολα αυτά σε win7 4850 512mb 800/1150, με όλα τερμα , χωρίς aa και 8af, με adaptive anti-aliasing απο catalyst.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...