Προς το περιεχόμενο

PlayStation 3 Hacking (ενημερώθηκε 22 Σεπ 2014) v1 [PS3]


mtzs
Μήνυμα προστέθηκε από Praetorian

Βασικοί κανόνες για τη χρήση των νημάτων που αφορούν Hacking κονσόλας:

Επιτρέπονται:

  • Συζήτηση πάνω σε ειδήσεις για το hacking μιας κονσόλας
  •  Συζήτηση για εγκατάσταση Homebrew apps και δημιουργία/ εγκατάσταση αντιγράφων δικών σας νόμιμα αποκτηθέντων παιχνιδιών.

Δεν είναι ανεκτά τα παρακάτω:

  • Χρήση του νήματος για να αναζητήσετε πειρατικές εκδόσεις παιχνιδιών
  • Χρήση του νήματος για να ζητήσετε υποστήριξη για το πώς θα τρέξετε πειρατικές εκδόσεις παιχνιδιών που βρήκατε/κατεβάσατε.
  • Απαντήσεις του στυλ "τα  υπόλοιπα σε pm (γιατί δεν επιτρέπονται τέτοιες συζητήσεις στο forum)"

Στην περίπτωση που εντοπιστούν τέτοια μηνύματα στο νήμα και δεν έχει υποβληθεί ούτε μία αναφορά για αυτά, το νήμα θα κλειδωθεί.

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Multiman 2.00.04 Release:

 

http://www.multiupload.com/1CTCQB68X2 (Base)

http://www.multiupload.com/04CF3CEZ5H (Full)

 

Release Log:

 

02.00.04 -

* Added: Threaded processing for various tasks (downloading covers, scanning, etc) (no more GUI interruptions)

* Added: XMMB mode will invoke download of missing covers, too

* Added: Support for Genesis+ GX retro emulator (port by squarepusher2)

* Added: Support for FCEUltra (NES/ULTRA) PS3 retro emulator (port by squarepusher2)

* Added: Support for VBA PS3 retro emulator (GameBoy/GameBoy Advanced)

* Added: Support for PNG covers for Retro column (408x408 max resolution) (408x180 for best results)

* Added: L2+R2 will turn on screensaver mode (or put the PAD on a table/coach/sofa and press it down gently)

* Added: Caching of the whole XMMB mode

* Improved: XMMB Photo column display and navigation (no more image buffers release when full - a lot seamless now)

* Improved: Navigation in XMMB is completely rewritten - now smooth and faster than original PS3 XMB

* Improved: Increased image buffers (50 icons/covers) in XMMB (30 in prev versions)

* Added: Unfolding effect up/down while loading XMMB columns * Added: Indication in XMMB mode when FTP service is used or background download is active

* Added: Warning prompt when user leaves multiMAN with active FTP connections

* Added: Screensaver Timeout option in XMMB Settings column (1-10 mins)

* Added: Link to GBATemp website with Online User Manual by Cyan in XMMB WEB column

* Added: FF/REW for Picture Viewer in XMMB mode (holding left/right or L1/R1)

* Added: Support for 2048 entries per XMMB column

* Added: Virtual memory used for certain tasks (like mp3 playback) to save real memory

* Added: Asnynchroious loading of MP3 files for playback

* Added: A bit more memory allocated to webbrowser and put it in separate container

* Added: MP3 playlist support for 2048 entries (was 128)

 

Τσιμπήστε το παιδιά.Πριν λίγο έφτιαξα τα roms μαζί με τα covers για τα retro games και είναι τέλειο.Με περίπου 120 παιχνίδια απο gen,snes,gba πάει σφαίρα στην κυριολεξία.Άντε να μπει και το fba και είμαστε komple.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 11,5k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

φιλε μου τα roms για το gba που τα βαζουμε ; στο φακελο Roms χυμα στον σκληρο οπως με το snes ;

 

Φίλε μου είναι απλό.Σε κάθε έκδοση multiman υπάρχει ένα αρχείο options_default.ini.Εκεί βρίσκονται αποθηκευμένα όλα τα paths που αποθηκεύει τα παιχνίδια.Θα δεις ότι τα roms για το snes μπαίνουν εδώ:

 

/dev_hdd0/game/SNES90000/USRDIR/roms

 

Τα roms για το GEN εδώ:

 

/dev_hdd0/game/GENP00001/USRDIR/roms

 

 

Για το VBA εδώ:

 

dev_hdd0/game/VBAM90000/USRDIR/roms

 

Και για το nes(FCEU emulator) εδώ:

 

/dev_hdd0/game/FCEU90000/USRDIR/roms

 

Τα covers το καλύτερο είναι να τα βάλεις μαζί με τα roms όπως έκανα εγώ στους παραπάνω φακέλους για να μην τα ψάχνεις μετά.Με 120 παιχνίδια απο gen,snes,vba το xmb πάει πιο σφαίρα απο ποτέ(πιο γρήγορο απο το original) και μαζί με τα πακέτα wheel art covers το τελικό αποτέλεσμα είναι απίστευτο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλε μου είναι απλό.Σε κάθε έκδοση multiman υπάρχει ένα αρχείο options_default.ini.Εκεί βρίσκονται αποθηκευμένα όλα τα paths που αποθηκεύει τα παιχνίδια.Θα δεις ότι τα roms για το snes μπαίνουν εδώ:

 

/dev_hdd0/game/SNES90000/USRDIR/roms

 

Τα roms για το GEN εδώ:

 

/dev_hdd0/game/GENP00001/USRDIR/roms

 

 

Για το VBA εδώ:

 

dev_hdd0/game/VBAM90000/USRDIR/roms

 

Και για το nes(FCEU emulator) εδώ:

 

/dev_hdd0/game/FCEU90000/USRDIR/roms

 

Τα covers το καλύτερο είναι να τα βάλεις μαζί με τα roms όπως έκανα εγώ στους παραπάνω φακέλους για να μην τα ψάχνεις μετά.Με 120 παιχνίδια απο gen,snes,vba το xmb πάει πιο σφαίρα απο ποτέ(πιο γρήγορο απο το original) και μαζί με τα πακέτα wheel art covers το τελικό αποτέλεσμα είναι απίστευτο.

Να ΄σαι καλά φιλε ευχαριστω θα το δοκιμασω το απόγευμα
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μετά απο πόσο καιρό έσπασε η 3.55? Για να υπολογίσουμε πότε θα σπάσει και η 3.60...

πρεπει να εκανε 4-5 μηνες Για να βγει απο 3.41 jailbreak σε 3.55 cfw . αν και Δεν νομιζω να παιζει ρολο αυτο ..........................Waninkoko: New infos about CFW 3.60+.
Originally Posted by Waninkoko

1. Private keys can not be calculated for any firmware> = 3.56, and are NOT in any site, which for some are private (only the Sony has, and if we make a mistake it was thanks to them which they applied the algorithm So encryption of data and a few mathematical operations could calculate the private keys).

 

2. IF you can create a CFW 3.61, the only obstacle is to get the public keys, which can be drawn SI, with varying degrees of difficulty but you can. Each loader is encrypted with a private key and decrypted with the corresponding public key. But the lowest level loader in a FW is encrypted and decrypted with the root key, which is invariably because the root public key used to decrypt the loader is located in the metldr (obviously, the metldr will have to have the public key to decrypt the loader) and metldr NOT be updated in any way, so that the root key can not be changed from one version to another firmware because it is sad if any.

 

So if you want to create a CFW of 3.61, changing the LV2 to add new features, we have to go hacking the chain of loaders to get on. Example:

 

METLDR -> LV0LDR -> LV0 -> LV1LDR -> LV1 -> LV2LDR -> LV2

 

More or less this is the chain of loaders (do not know if there is some small variation in FW 3.61).

 

METLDR, as I said, NO you can update.

 

METLDR LV0LDR decode the root key (LV0LDR loader is the lowest level, if we do not have to METLDR) and executes it.

 

LV0LDR LV0 decode the LV0-key (this key if you can change between versions of firmware as LV0LDR SI is upgradeable and can therefore LV0 encrypt a private key and update LV0LDR to decode it with the new corresponding public key) and runs.

 

Decrypts LV0 LV1LDR ....

 

blablabla

 

LV2 LV2LDR decrypts the lv2-key and executes it.

 

Therefore, if you want a CFW, we need to decipher LV0LDR (with the root key, which geohot public and will never change), change LV0LDR change LV0 decryption key (the change of a key that is capable of decoding a LV0 encrypted with a private key that we DO know ... that private key? anyone, as if we generate a key), encrypt LV0LDR with the root key, and we can modify LV0 to our liking and is now LV0 deciphered with a different public key, which we know the private key. And so we change the whole chain to LV2, modify and recifrarlo with the new key we've chosen.

 

Well, that's the way broadly told (when I say encrypt / decrypt, I do not mean the contents of the loaders, because it works with AES encryption and symmetric and there is no question of public / private key, but I mean really at the head of such loaders, for signature, which uses RSA keys is where public / private partnerships, with the sole purpose of checking that these loaders have NOT been changed).

 

In the case of FW 3.61 the track is a bit more complex as there are RSA public key and AES keys that are easy to obtain, but hey, there are methods to obtain, there are people who have them, and therefore it is not impossible .

 

Now, we must take into account that a CFW can be installed only if the console is in a FW 3.55 or lower, because higher versions will make use of a new updater, which verifies the upgrade package (internal data the PUP, so I understand) by checking with new firms (which had not previously existed and are now mandatory) which we have neither the public nor the private key (the public can take, but privately we can forget and here no no chain so we can prevent this ... the updater is a separate application of FW and no longer has to do with the above explained).

 

Said this last, some will think that if the upgrade to a CFW 3.56/3.60/3.61 and thou mayest not reinstall any other CFW (that is, you stay forever in that CFW or FW actualizais an official). The answer is yes, but hey, is not inevitable and that, in creating this CFW, we can modify the VSH (or one) to use the old updater (which does not check new firms and therefore we have no obstacle to install new CFW), or modify the APPLDR to allow us to load the new updater but modified to not check signatures (the new updater can be changed, of course, but also need to modify our FW APPLDR currently installed to the recifrar updater with a private key known and APPLDR then be able to decrypt and run).

 

And that's all.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

^^ Ασε μας ρε Wan και εσυ.Δηλαδη επρεπε να κανεις αυτη την εργασια επι χαρτου για να πεις τι?Εχει καταντησει για γελια η ps3 scene.Με αυτα που διαβαζω πλεον θεωρω δεδομενο οτι δεν προκειται να υπαρξει CFW 3.60/3.61.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άκουσα πάντως ότι αυτά που έβγαλε ο waninkoko τα ξέρουν εδώ και πολυ καιρο οι χακερς. Αυτο που δεν μπορούν να βρουν και ούτε αυτός περιγράφει είναι πως να "χτυπήσουν" την lv0.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

να υποθεσω

οτι ουτε

το red facton armagedon

παιζει σε 3.55...?

 

Όχι δεν παίζει.Το καλό είναι ότι εφόσον χρειαστεί patch όπως το flashpoint θα παίζει και αυτό σε 3.55.Το ίδιο και το portal 2.Έχει κάνει πάρα πολλά λάθη η sony και ας έβγαλε τα παιχνίδια με την 3.60.Εφόσον τα patch τους ήταν για 3.50 δεν μας χάλασε.Το θέμα είναι σε επόμενα παιχνίδια και τα patch θα τα βγάλουν για πάνω απο 3.60 οπότε τέλος το 3.55.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...