alexzzz Δημοσ. 13 Αυγούστου 2008 Δημοσ. 13 Αυγούστου 2008 κατσε ρε φιλε, θα μας τρελλανεις εσυ, καταρχην πηγες ποτε να αλλαξεις τα κοντρολς σου? θα διαλεξεις, NEW ALTERNATE, EINAI ΤΑ ΙΔΙΑ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟ. Η ΜΟΝΗ ΑΛΛΑΓΗ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ TAKLING!. ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΜΠΕΡΔΕΥΤΕΙΣ. Και γιατί φωνάζεις ρε αδερφέ; Δεν κατηγόρησα το fifa ότι μου έκανε ζημιά... είπα ότι έκατσα να το μάθω και επειδή δεν άλλαξα τα κουμπιά κατέληξα στο να μπερδεύομαι... τόσο κακό είναι; Και αν ειναι να κρατας την μπαλα για παντα, τοτε το παιχνιδι ειναι βλακεια..καμια σχεση με αληθινο, το λεω αυτο για το κομμεντ που λες οτι ειναι turn base strategy. Και με αυτο το υπερβαλεις λιγο νομιζω...επειδη οταν ειναι να το μαθεις, ειναι καμια σχεση με αυτο που λες...στρατηγικη ομως χρειαζεται, πιστευω αυτο ισχυη σε αληθινους αγωνες...ε? η κανω λαθως....)....θα το ξανα πω...αν σας αρεσει το ARCADE τοτε προ is the way to go!. Άποψη μου είναι ότι πήγαν να παρακάνουν ρεαλιστικό το fifa 2008 και δεν μου είναι ευχάριστο γιατί κατέληξε πιο αφύσικο και από το pro. Παρόλα αυτά δεν είμαι και κάνα pro fanboy... μακάρι το νέο fifa να είναι ότι καλύτερο βγει σε ποδοσφαιράκι για να γουστάρουμε. Το turn based πήγαινε στην ταχύτητα και τις περιορισμένες επιλογές... δεν κρατάω μια ζωή την μπάλα, με 1 εκατομμύριο πάσες ανά αγώνα παίζω.
teofross Δημοσ. 13 Αυγούστου 2008 Δημοσ. 13 Αυγούστου 2008 Παντως το ποδοσφαιρο εχει καθαρη στρατιγικη σιγουρα και το βλεπουμε αυτο σε καθε αγωνα το πως "κατεβαινει" η καθε ομαδα.Παλιοτερα γρινιαζαμε για το οτι στο φιφα ολοι οι παικτες και ολες οι ομαδες παιζουν το "ιδιο" στυλ και οτι στο προ δεν ισχυει αυτο.Ρε παιδες, το euro2008 το εχετε παιξει? διοτι το παιχνιδι ειναι κυριολεκτικα αψογο οσον αφορα το πως παιζει καθε ομαδα μεσα στο γηπεδο αναλογα με τι αποτελεσμα θελει να παρει και πια ειναι η εκβαση του αγωνα.Μιλαμε δεν εχουμε ξαναδει κατι τετοιο.Τωρα αν καποιος πεξει ενα παιχνιδι και το κλεισει σιγουρα δεν θα καταλαβει κατι.καταλαβενω καποιον που μπορει να βαριεται να διασπασει την καθε αμυνα ομαδας με διαφορετικο στυλ ποδοσφαιρου αλλα πρεπει να ξεκαθαρισουμε και το τι θελει ο καθενας να γουσταρει να παιξει.Αν θελει ρεαλισμο κοντα στο αληθινο παιχνιδι για την ωρα ασχολειται μονο με euro2008.Aν σπαζεται και θελει πασα-πασα-πασα τρεχω και φαση βγηκε παιζει pro.Δεν ειναι κακο καποιος να γουσταρει arcade απλως να ξερουμε τι ζηταμε και τι δεν μας αρεσει και γιατι.Παλια σχεδον ολοι λεγανε το φιφα ψευτικο και arcade.Τωρα που ειναι αληθινο και πιο sim θελουμε το προ που ειναι arcade?
supermario29 Δημοσ. 13 Αυγούστου 2008 Δημοσ. 13 Αυγούστου 2008 Παντως το ποδοσφαιρο εχει καθαρη στρατιγικη σιγουρα και το βλεπουμε αυτο σε καθε αγωνα το πως "κατεβαινει" η καθε ομαδα.Παλιοτερα γρινιαζαμε για το οτι στο φιφα ολοι οι παικτες και ολες οι ομαδες παιζουν το "ιδιο" στυλ και οτι στο προ δεν ισχυει αυτο.Ρε παιδες, το euro2008 το εχετε παιξει? διοτι το παιχνιδι ειναι κυριολεκτικα αψογο οσον αφορα το πως παιζει καθε ομαδα μεσα στο γηπεδο αναλογα με τι αποτελεσμα θελει να παρει και πια ειναι η εκβαση του αγωνα.Μιλαμε δεν εχουμε ξαναδει κατι τετοιο.Τωρα αν καποιος πεξει ενα παιχνιδι και το κλεισει σιγουρα δεν θα καταλαβει κατι.καταλαβενω καποιον που μπορει να βαριεται να διασπασει την καθε αμυνα ομαδας με διαφορετικο στυλ ποδοσφαιρου αλλα πρεπει να ξεκαθαρισουμε και το τι θελει ο καθενας να γουσταρει να παιξει.Αν θελει ρεαλισμο κοντα στο αληθινο παιχνιδι για την ωρα ασχολειται μονο με euro2008.Aν σπαζεται και θελει πασα-πασα-πασα τρεχω και φαση βγηκε παιζει pro.Δεν ειναι κακο καποιος να γουσταρει arcade απλως να ξερουμε τι ζηταμε και τι δεν μας αρεσει και γιατι.Παλια σχεδον ολοι λεγανε το φιφα ψευτικο και arcade.Τωρα που ειναι αληθινο και πιο sim θελουμε το προ που ειναι arcade? Ρε παιδια, συγγνωμη αλλα απο ποτε το pro ειναι πασα-πασα-πασα;;; Γιατι οσα παιχνιδια εχω παιξει online, ολοι μα ολοι παιρνουν την μπαλα με το αστερι της καθε ομαδας(Ιμπραιμοβιτς, Ροναλντινιο, Ετο,Σεβτσενκο,κτλ) ντριπλαρουν οποιο παικτη βρουν και σουταρουν. Για ποια τακτικη και ποια συστηματα και πασες μιλαμε.
dp@pa Δημοσ. 13 Αυγούστου 2008 Δημοσ. 13 Αυγούστου 2008 Και γιατί φωνάζεις ρε αδερφέ; Δεν κατηγόρησα το fifa ότι μου έκανε ζημιά... είπα ότι έκατσα να το μάθω και επειδή δεν άλλαξα τα κουμπιά κατέληξα στο να μπερδεύομαι... τόσο κακό είναι; Άποψη μου είναι ότι πήγαν να παρακάνουν ρεαλιστικό το fifa 2008 και δεν μου είναι ευχάριστο γιατί κατέληξε πιο αφύσικο και από το pro. Παρόλα αυτά δεν είμαι και κάνα pro fanboy... μακάρι το νέο fifa να είναι ότι καλύτερο βγει σε ποδοσφαιράκι για να γουστάρουμε. Το turn based πήγαινε στην ταχύτητα και τις περιορισμένες επιλογές... δεν κρατάω μια ζωή την μπάλα, με 1 εκατομμύριο πάσες ανά αγώνα παίζω. sorry αν νομιζες πως φωναζα απλα ηθελα να το ξεκαθαρισω πως υπαρχη τροπος να το αλλαξεις..τιποτα παραπανω..και παντα φιλικα...
alexzzz Δημοσ. 13 Αυγούστου 2008 Δημοσ. 13 Αυγούστου 2008 sorry αν νομιζες πως φωναζα απλα ηθελα να το ξεκαθαρισω πως υπαρχη τροπος να το αλλαξεις..τιποτα παραπανω..και παντα φιλικα... ok, boy... κανένα πρόβλημα. Είναι αυτό το άτιμος γραπτός λόγος
teofross Δημοσ. 13 Αυγούστου 2008 Δημοσ. 13 Αυγούστου 2008 Ρε παιδια, συγγνωμη αλλα απο ποτε το pro ειναι πασα-πασα-πασα;;;Γιατι οσα παιχνιδια εχω παιξει online, ολοι μα ολοι παιρνουν την μπαλα με το αστερι της καθε ομαδας(Ιμπραιμοβιτς, Ροναλντινιο, Ετο,Σεβτσενκο,κτλ) ντριπλαρουν οποιο παικτη βρουν και σουταρουν. Για ποια τακτικη και ποια συστηματα και πασες μιλαμε. Ναι εχεις δικιο φιλε.Ακομα χειροτερα ντου με ενα παιχτακι και γιουρια.Εγω το ειπα αυτο πασα-πασα τρεχω με την ενοια οτι ειναι μπαμ μπαμ φλιπερακιπανω κατω δεν βλεπω τιποτα και παιζει κανεις ενα arcade - μηχανικο παιχνιδι χωρις να προλαβενει να σκεφτει και τι action να κανει
dp@pa Δημοσ. 13 Αυγούστου 2008 Δημοσ. 13 Αυγούστου 2008 Ρε παιδια, συγγνωμη αλλα απο ποτε το pro ειναι πασα-πασα-πασα;;;Γιατι οσα παιχνιδια εχω παιξει online, ολοι μα ολοι παιρνουν την μπαλα με το αστερι της καθε ομαδας(Ιμπραιμοβιτς, Ροναλντινιο, Ετο,Σεβτσενκο,κτλ) ντριπλαρουν οποιο παικτη βρουν και σουταρουν. Για ποια τακτικη και ποια συστηματα και πασες μιλαμε. ε ναι...+1 αλλα..και καποτε το φιφα , μπορεις, οχι παντα..αλλα συνηθως στην αρχη που κανεις κικ οφφ..μπορεις να ντριπλαρης, με προσοχη τον αντιπαλο μεχρι το τελος, συνηθως ομως στο τελος, κουραζετε ο παιχτης και χανει το σουτ.. αλλα δεν ειναι οπως το προ που οντως, παιρνεις παιχτη και ξεφευγεις..
supermario29 Δημοσ. 13 Αυγούστου 2008 Δημοσ. 13 Αυγούστου 2008 ε ναι...+1 αλλα..και καποτε το φιφα , μπορεις, οχι παντα..αλλα συνηθως στην αρχη που κανεις κικ οφφ..μπορεις να ντριπλαρης, με προσοχη τον αντιπαλο μεχρι το τελος, συνηθως ομως στο τελος, κουραζετε ο παιχτης και χανει το σουτ.. αλλα δεν ειναι οπως το προ που οντως, παιρνεις παιχτη και ξεφευγεις.. Σε σημειο που κατανταει εκνευριστικο. Να εχω "κρεμασμενους" 2 παικτες πανω στον Ετο και εκεινος ουτε να χανει την μπαλα, να τρεχει πιο γρηγορα με την μπαλα απ' τους 2 αμυντικους και βεβαια να ριχνει σουτάρα και να σκοραρει. Ουτε στο Sensible Soccer δεν γινοντουσαν αυτα!
alexzzz Δημοσ. 13 Αυγούστου 2008 Δημοσ. 13 Αυγούστου 2008 Ουτε στο Sensible Soccer δεν γινοντουσαν αυτα! Ότι θες πες αλλά άσε το sensible άστο απ'έξω...
supermario29 Δημοσ. 13 Αυγούστου 2008 Δημοσ. 13 Αυγούστου 2008 Ότι θες πες αλλά άσε το sensible άστο απ'έξω... Δεν ειπα κατι κακο για το sensible (αν καταλαβες κατι τετοιο). Αλλωστε ειναι το αγαπημενο μου ποδοσφαιρακι.
alexzzz Δημοσ. 13 Αυγούστου 2008 Δημοσ. 13 Αυγούστου 2008 Δεν ειπα κατι κακο για το sensible (αν καταλαβες κατι τετοιο).Αλλωστε ειναι το αγαπημενο μου ποδοσφαιρακι. Το είχα βάλει πριν κάνα χρόνο... ΑΑΑΑχχχχ Εκεί να δείτε bugs... Ολλανδία... ο Φρανκ ντε Μπούρ λευκός... και ο δίδυμος ο αδερφός του μαύρος...
MiltoZ Δημοσ. 13 Αυγούστου 2008 Δημοσ. 13 Αυγούστου 2008 Καλύτερα το port του sensible soccer στο xbla από το pes 2008 http://www.gamerankings.com/htmlpages2/940560.asp http://www.gamerankings.com/htmlpages2/935845.asp?q=sensible%20soccer
privateer Δημοσ. 14 Αυγούστου 2008 Δημοσ. 14 Αυγούστου 2008 PES Unites! Konami unveils new modes and gamplay additions as PES 2009 strives to band together PES players in the quest for football perfection Konami Digital Entertainment GmbH has revealed further details of the many gameplay additions in its forthcoming PES 2009 title, and has explained its unique ʽPES Unitesʼ slogan that has been designed to band together fans of the beautiful game via its new game modes. Due for release on PLAYSTATION®3, Xbox 360, PlayStation®2, PC-DVD, PSP® (PlayStation®Portable) and mobile phones in Autumn 2008 (followed by a Wii version in spring 2009), PES 2009 has been reworked from the ground up. New player models, AI elements and physics routines all combine to create the most advanced and realistic football game ever, but at the heart of PES 2009 are two new modes designed to make players rethink the way they approach the game. ʽPES Unitesʼ is the key phrase Konami is using to sum up the ethos of the new game. PES 2009 also improves on its many existing game modes and adds a number of new ways to play the game. Central to this is the new ʽBecome a Legendʼ solo mode, which casts the user as a midfielder or striker within a match. Using a default vertical camera view, the player starts as a rookie pro at the start of their career, and charts the many highs and lows of becoming a professional player. An extension of the popular ʽFixʼ mode, the ʽBecome a Legendʼ mode sees the player operate in their favoured attacking position, and work as part of the overall team as opposed to controlling every member as in a normal game. If successful, the player must first cement their place in the starting line-up with strong performances, before catching the eye of bigger clubs and earning a move to top flight teams. Of course, results are everything in modern day football, and players must force their way into contention or face lengthy stints as a substitute or eventually be forced to take a step down to a smaller club if performances are not good enough. The ʽBecome a Legendʼ mode has already proved a massive hit in Japanese versions of PES since 2007, and is certain to enjoy similar status across Europe. PES 2009 also boasts an online variant of the ʽBecome a Legendʼ mode, entitled simply ʽLegends.ʼ Players can use their saved player in online matches with like-minded friends, and can show their skills on the larger online stage. The PES series has always been famed for its deep yet accessible control system, but the new game is aiming even higher. PES 2009 offers an unprecedented level of control, redefining the intricacies of first touch, close control and ball distribution, while also enhancing its shooting and AI mechanisms to create an all-round footballing experience. Konamiʼs Tokyo-based Pro Evolution Soccer Production Team has introduced new control systems wherein the player can now perform tricks and feints without the use of special moves, but within the context of the playerʼs run and via rapid turns and movements of the Dpad or analogue stick. Likewise, the way the player guides the ball has been changed. The PES series has always treated the ball as a separate entity, but new calculations related to the air resistance and friction of the ground make passing and movement in PES 2009 a great deal more realistic. Different weather conditions will now have a more pronounced effect on the weight and movement of passes, with players having to compensate for more heavy conditions in poor weather. Producer Shingo ʽSeabassʼ Takatsuka and his team have also worked to extend the remit of their Teamvision AI routines, with on-screen team mates adapting their tactics according to current situations, and moving into space to assist the player in attacking and defensive situations. Teamvision also recognizes strategies that work for or against it, and will accumulate the data for use in Master League and League mode. “It is an honour to know that our game is enjoyed by so many people from different backgrounds,” said Takatsuka of the new additions. “From top professional players, to football enthusiasts and kids who just want a kickabout in the streets, its appeal is widening all the time. The new Become a Legend and Legends Modes are designed to convey the pressure and pace a real pro experiences, with players working as part of a strong side and working to prove their merit as a player. I feel great and motivated when people enjoy our games, and feel the new modes will open up new ways to enjoy PES.” The ever-present Master League has also been reworked, with negotiations now a lot simpler and conducted on a two-tier club and personal basis, while loyalty now plays a part with disaffected playersʼ moods having an adverse affect on their performances. Adding an all-new layer of gloss to PES 2009ʼs much-enhanced realism, the game has also undergone a radical aesthetic upgrade. Stadiums now have more realistic environment and atmospheric elements, while the PLAYSTATION®3 and Xbox 360 versions will also showcase LED hoardings. Likewise, the way distance is shown has been changed, with the use of contrast adding a depth field to the action, while there is also a new vertical camera angle that automatically switches to a closer proximity during key one-on-one situations. Every player in the game has also been totally redefined, with all new face and body detail, with further facial animations and kit detailing adding to the realism. The gameʼs Edit mode has also been boosted with the ability to create bespoke matches via the importing of faces, kits, and even sound files for specific music and crowd chants for any team. A new Pixel Paint system has also been integrated, allowing players to create their own club crests and badges to add to their home-grown kits. “We have pulled out all the stops to make PES 2009 a landmark in footballing games,” commented Jon Murphy, PES Project Leader for Konami Digital Entertainment GmbH. “From the most basic controls, through to the wide-ranging additions to game modes such as ʽBecome a Legendʼ, all-new visuals, sound, and the Edit mode, Seabass and his team have strived to cram as much as they can into the new game. And with more online announcements to follow, there is every reason to believe that PES 2009 is the football game everyone has been waiting for.” Gameplay:Close control more intuitive: • Manual cursor control • Adjusted trick control for easier control – more within natural control parameters than via special movements Ball movement more realistic: • Ball has always been treated as separate entity, but 2009 has new air resistance calculations for trajectory of ball • Instant control. Buttons presses are no longer stored, making for a crisper playing style • Heavier foot-in tackles, depending on the length X is depressed • New friction routines to affect ball movement in terms of ground conditions • Backspin routines calculated so ball slows accordingly • The bounce of the ball can be used more effectively: players can flick the ball up to tee a shot, or to lift it over a defenderʼs trailing leg • Skills are now integrated more into the game. If a player has the ability, they will be able to perform deft turns others cannot and will be able to feint and shimmy within the confines of the control system • Player has to compensate for heaviness of ground when weighting passes in wet conditions or frozen ground Teamvision enhanced: • Tactics change according to situation • Better off-the-ball movement – running to receive passes, etc • AI recognizes strategies that work and accumulates data on an ongoing basis within Master League and League modes Visuals: Stadiums: • Graphic depiction of weather conditions unique to each stadium • Much more detailed lighting effects that mimic the time of day more closely • Key new grounds like Wembley, in total about 20 stadiums • LED hoardings (PS3 and 360 versions only) Players: • All new players models in game: everything reworked for additional detail • Specific new animations to make the game flow more: players now stumble, place a hand down so as to keep running • More individuality to movement of players: running and kicking styles, for instance: Ronaldoʼs stance before a free kick Camera: • New vertical camera, allowing end-to-end view including ʽPlayer Focusʼ zoom, panning in on key one-on-one situations • New distance drawing techniques using adjusted chromatic fields Front End - Menus: • All new, clearer menu system • Match stats now on sub-menus if required • Much improved music choice Edit: Sound: • In addition to the importation of graphic data, music and crowd chants can also be added Graphics: • Pixel Paint function allows users to create team badges from scratch Game Modes: Become a Legend: • New long-term mode sees player guiding one player to glory • Control the destiny of a midfield/striking star • Player works within team structure, akin to popular ʽFixʼ mode – assisting play, scoring goals, etc • Default vertical view • Dedicated development data for player as game progresses • Full range of transfer opportunities: but fail to play well and you will be demoted to bench or even transferred • Based on popular Japanese mode, first time in Europe Legends: • Online version of ʽBecome a Legendʼ • Use player created in solo mode • Play online with other ʽfixedʼ position friends • Intricate play and teamwork rewarded with PES points • Upload finest moments for others to view and rate Master League • More intuitive menus • Easier to understand two-tier negotiations: team level and individual terms • Loyalty: players unhappy with terms, etc, will not play as well. A happy player will play better Hands-on from PESfan: As you will know, TheBoss was invited by Konami to travel to their headquarters yesterday for an exclusive playtest of Pro Evolution Soccer 2009. As TheBoss had to sign NDAs before playing the game, we can't say what new game modes are in the game and things like that (yet), but we can tell you some little bits before next Wednesday when everything will go crazy in PES world. The version played was 10 days old and the game is roughly 70% complete, so it's at a similar development stage as this time last year. The demo that will be on show at Leipzig will be from a different build of the game but it shouldn't differ drastically from this version apart from features removed for public display (licensing issues etc). TheBoss played PES 09 on the PS3, which shows Konami were confident enough to show it off on the console that received the most amount of criticism last year for it's slowdown and jerky framerate. No mention of any slowdown this time around. So, you want to know his initial impressions? Impressed. It felt like Konami have forgotten about the last few efforts and gone back to making a good football game. Even at 70% complete it's showing many improvements over the last version of the game. And online mode wasn't tested before anybody asks about lag A full report is being put together right now with information on all aspects of the game, so make sure you check back here!
alexzzz Δημοσ. 14 Αυγούστου 2008 Δημοσ. 14 Αυγούστου 2008 Ναι. Και πέρσι τα ίδια λέγανε... Ναι, αλλά φέτος ωρίμασαν ένα χρόνο.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.