Προς το περιεχόμενο

Ποδηλατικοί Άξονες στο Λεκανοπέδιο


apoikos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
Υ.Γ. Έχω την εντύπωση οτι το βασικό πρόβλημα κάποιου που θελει να το προσπαθήσει είναι οτι δεν μπορεί να εκτιμήσει αν γίνεται. Εγώ π.χ το πήρα απόφαση όταν ο γκουχου-γκουχου topic starter εσκασε στην Αγ. Παρασκευή με το ποδήλατο (απο το Μαρούσι), και σκέφτηκα οτι αν μπορεί εκείνος θα μπορώ και εγώ.

Θέλω να πώ οτι οι ποδηλάτες στους δρόμους βοηθάνε και άλλους ανθρώπους να το πάρουν απόφαση.

 

Με τις μετακινήσεις στο κέντρο αλλά και περιφερειακά πειραματίστηκα αρκετά , μέσες ωριαίες , αποστάσεις, max/min speed κτλ κτλ καθώς έχω και το ανάλογο gadget , ένα βασικό ταχύμετρο δηλαδή - οκ έχω και την σχετική λόξα καθώς κάνω και μακρινές εξορμήσεις για τα γούστα μου , φυσικά δεν περιμένω να την έχουν όλοι . Απλως να πω οτι σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις των συνηθισμένων μετακινήσεων μου, το ποδήλατο ήταν πιο σύμφορο μέσο απο το αυτοκίνητο , ή την χρήση ΜΜΜ μεμονωμένα. Σε όλες τις μετακινήσεις στο κέντρο -καθώς μένω καλλιθέα- είτε για κάποια δουλειά , είτε για κάποια βόλτα σε κανα θησείο κτλ κτλ δεν υπήρχε περίπτωση να μην πάρω το ποδήλατο.

 

Για πολλές απο τις ευρωπαικές πολεις που αναφέρθηκαν παραπάνω , υπάρχουν δε και αντίστοιχες μελέτες για την συμβολή αυτής της νοοτροπίας στο περιβάλλον αναφορικά με ρύπους καθως και την σχετική υγιεινή/ανθυγιεινή χρήση του ποδηλάτου σε συνθήκες ασφυκτικές και τα συναφή.

 

Βασικά είναι αυτο που είπε ο apoikos σε προηγούμενο ποστ , τόσο το θησείο , το μοναστηράκι , πλάκα , σύνταγμα κέντρο κατεβαίνοντας την ερμού , παραλιακή πάνω στο πεζοδρόμιο δίπλα απο τις γραμμές του τραμ , άλσος συγγρού ξέρω γω , και πολλές άλλες περιοχές κτλ κτλ αλλάζουν εντελώς μορφή όταν τις γυρνάς με ποδήλατο , έστω και ως ξελαμπικάρισμα !

  • Απαντ. 33
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

Μια μικρή συμβολή στον χάρτη:

 

Υπάρχει (υποτυπώδης) ποδηλατόδρομος από τον σταθμό του μετρό "Δάφνη", έξοδος Δάφνη, στη Μ. Αλεξάνδρου (πεζόδρομος περίπου), που στη συνέχεια γίνεται Αρκαδίου, στο τέλος της ή στρίβετε δεξιά στην Εθν. Μακαρίου (όπου δεν υπάρχει ποδηλατόδρομος) και στη συνέχεια στρίβετε αριστερά στην Μπουμπουλίνας/Μπακνανά (όπως φαίνεται και στον χάρτη σας) ή διασχίζετε την Εθν. Μακαρίου και στρίβετε στην Όθωνος (ήπιας κυκλοφορίας δρόμος).

Δημοσ.

Παιδιά ψίνομαι άσχημα για ποδήλατο. Η δουλειά μου είναι σχετικά κοντά και βολεύει αφάνταστα. Έχετε να προτείνεται κάποιο κατάστημα με καλά ασφαλή ποδήλατα?

Ευχαριστώ

Δημοσ.

Αν είσαι Αθήνα , ρίξε μια ματία εδώ : www.cyclist.gr - θα βρεις οτι θες και αμα πας κάτω στην βάρη που ειναι το κατάστημα θα σε βοηθησουν να βρεις ακριβώς αυτο που θες .

+ ένας ακόμα ! :mrgreen: :P

Δημοσ.

* Το ποδήλατο είναι το ιδανικό μέσο για περιπλανήσεις στην πόλη. Κινείσαι γρηγορότερα από τον πεζό, ώστε να καλύπτεις ικανές αποστάσεις, ωστόσο αρκετά αργά ώστε να συγκρατείς εικόνες. Δε βρίσκεσαι πίσω από μια «κορνίζα» όπως στο αυτοκίνητο, αλλά «ζεις» και συμμετέχεις στο σκηνικό, αισθάνεσαι αέρα, θερμοκρασία, μυρωδιές (όχι πάντα ευχάριστες, αλλά όλα είναι στο παιχνίδι), ήχους. Χαλάλι η κούραση και ο ιδρώτας :-).

 

Δεν θα μπορούσα να το περιγράψω καλύτερα !

Δημοσ.
Παιδιά ψίνομαι άσχημα για ποδήλατο. Η δουλειά μου είναι σχετικά κοντά και βολεύει αφάνταστα. Έχετε να προτείνεται κάποιο κατάστημα με καλά ασφαλή ποδήλατα?

Ευχαριστώ

 

Μια παρατήρηση θέλω να κάνω μόνο: ασφαλές δεν είναι το ποδήλατο, ασφαλής ή όχι είναι ο τρόπος με τον οποίο το οδηγείς. Εσύ ορίζεις τους όρους του παιχνιδιού, λαμβάνοντας και τις δυνατότητες του ποδηλάτου σου υπ' όψιν.

Δημοσ.

Δεν χάνονται εργατοώρες. Χάνεται ο ελεύθερος χρόνος, η άσκηση, η ηρεμία ή εν συντομία ένα κομμάτι της ποιότητας της ζωής. Εδώ που είναι το γραφείο , στην Αγ. Παρασκευή σε στενά χωρίς κίνηση ακους επίμονα κορναρίσματα στις 4 το μεσημέρι. Οι άνθρωποι είναι τρελαμένοι, το αυτοκίνητο στην πόλη μετατρέπεται σε κλουβί.

 

Όπως είπε ο bandito, το χειρότερο δεν είναι οι εργατοώρες, αλλά η τρομερή υποβάθμιση της ποιότητας ζωής, η οποία έχει φέρει τους πολίτες ένα βήμα πριν το αμοκ. Δες με πόση ευκολία «αρπάζονται» όλοι στο δρόμο, κάτι που υπό κανονικές συνθήκες θα ήταν αδιανόητο για τον περισσότερο κόσμο.

 

Δεν θα συμφωνήσω. Προσωπικά είναι επιλογή μου να μετακινούμαι με μοτοσυκλέτα γιατί , άσχετα άν μου αρέσει ή όχι, δεν δέχομαι να χάνω 2 και 3 ώρες από την ζωή μου καθημερινά στις μετακινήσεις. Όλους αυτούς που πήζουν κάθε μέρα στα αυτοκίνητα για το πήγαινε έλα στο γραφείο δεν τους λυπάμαι καθόλου.

 

Από την άλλη, μέσα σε αυτή την καθημερινότητα των δρόμων υπάρχουν και πολλά επαγγελματικά αυτοκίνητα, φορτηγά κτλ που πραγματικά δένουν τα χέρια σε αυτούς που τα χρησιμοποιούν

  • 1 μήνα μετά...
Δημοσ.

Χτες εξήγγειλε ο ΥΜΕ κ. Χατζηδάκης τη δημιουργία των πρώτων 2 ποδηλατοδρόμων στο Λεκανοπέδιο, συνολικού μήκους περίπου 21 km. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε εδώ.

 

Προσωπική μου άποψη, πρόκειται για μια ένδειξη ότι τελικά όντως κάτι κινείται. Δεν παύει όμως η επιλογή να είναι «συντηρητική», ειδικά στην περίπτωση του άξονα Καλλιμάρμαρο - Φάληρο, όπου στην πραγματικότητα χρειάζονται ελάχιστες παρεμβάσεις, αφού το μεγαλύτερο μήκος καλύπτεται από πεζόδρομους και δρόμους ήπιας κυκλοφορίας. Ο δε ποδηλατόδρομος Άλσος Χωροφυλακής - ΕΜΠ - Πανεπιστημιούπουλη - Άλσος Ιλισίων δε θα χρειαζόταν καν, αν είχε γίνει εκείνο το καταραμένο Μητροπολιτικό Πάρκο Γουδή που εκκρεμμεί εδώ και 10 χρόνια στο έλεος παρωχημένων καραβανάδων που ούτε το Άλσος Στρατού δεν μπορούν καλά-καλά να αφήσουν ανοιχτό για το κοινό... Συνολικά χρειάζονται πολύ μεγαλύτερες τομές, αν πρόκειται να πάρουμε το ποδήλατο στα σοβαρά ως μέσο μεταφοράς και όχι απλά ως ένα μέσο αναψυχής για τα Σαββατοκύριακα. Αυτό που φοβάμαι περισσότερο, είναι ότι με την «πρόσκληση» που απηύθυνε ο κ. υπουργός στους Δήμους να φτιάξουν ποδηλατοδρόμους με κρατική χρηματοδότηση, θα καταλήξουμε σε γνωστά φαινόμενα με ποδηλατόδρομους μήκους 400m που ενώνουν το μέσο του πουθενά με την άκρη του πουθενά, απλά και μόνο για να «φαγωθούν» τα κονδύλια. Ο σχεδιασμός για το ποδήλατο πρέπει να είναι συνολικός, ώστε να προκύψει ένα λογικό, συνεχές, συνεκτικό και αξιοποιήσιμο δίκτυο, όχι μεμονωμένες διαδρομές. Ο δε σχεδιασμός αυτός, πρέπει να συνδυαστεί με ένα γενικότερο ανασχεδιασμό της πόλης και των ελεύθερων χώρων. Οτιδήποτε λιγότερο θα είναι απλά αποτυχία και σπατάλη χρήματος.

Δημοσ.

να πάρει ο κύριος υπουργός πρώτος το ποδήλατο

μα είναι θρασύτατοι…

σε ποιους απευθύνονται?

 

μήπως θέλουν να κινούμαστε και με πατίνια?

μήπως να βγάλουμε την γκόμενα τσάρκα με το bmx όπως έκανε και στο σήριαλ με τους φαντάρους ένας και να πάμε να φάμε με κουπόνια?

 

μα δεν ντρέπονται?

 

ο κύριος καθηγητής που έκανε την μελέτη έχει ανεβεί σε ποδήλατο? έχει ιδέα από ανηφόρες?

…στέλνει τα ποδήλατα στις ερημιές

 

 

Συνολικά χρειάζονται πολύ μεγαλύτερες τομές, αν πρόκειται να πάρουμε το ποδήλατο στα σοβαρά ως μέσο μεταφοράς και όχι απλά ως ένα μέσο αναψυχής για τα Σαββατοκύριακα. Αυτό που φοβάμαι περισσότερο, είναι ότι με την «πρόσκληση» που απηύθυνε ο κ. υπουργός στους Δήμους να φτιάξουν ποδηλατοδρόμους με κρατική χρηματοδότηση, θα καταλήξουμε σε γνωστά φαινόμενα με ποδηλατόδρομους μήκους 400m που ενώνουν το μέσο του πουθενά με την άκρη του πουθενά, απλά και μόνο για να «φαγωθούν» τα κονδύλια. Ο σχεδιασμός για το ποδήλατο πρέπει να είναι συνολικός, ώστε να προκύψει ένα λογικό, συνεχές, συνεκτικό και αξιοποιήσιμο δίκτυο, όχι μεμονωμένες διαδρομές. Ο δε σχεδιασμός αυτός, πρέπει να συνδυαστεί με ένα γενικότερο ανασχεδιασμό της πόλης και των ελεύθερων χώρων. Οτιδήποτε λιγότερο θα είναι απλά αποτυχία και σπατάλη χρήματος.

+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +

Δημοσ.

δεν ειναι κρατικη χρηματοδοτηση...Τα έργα θα συγχρηματοδοτηθούν από πιστώσεις, ύψους 15 εκατ. ευρώ από το ΚΠΣ(δηλ.μεσω ε.ε.) και θα επιλεγούν μετά από αιτιολογημένη χρήση από ειδική επιτροπή.

 

κ τωρα για το θεμα παιδια καλο ειναι το χομπυ αλλα μην τρελαθουμε δεν γινετε να κυκλοφορεις με ποδηλατο....κ μην συγκρινετε με εξωτερικο εκει ολοι οι δρομοι ειναι φλατ,δεν εχει λοφους,ανηφορες,κατηφορες κτλ.

αναφερουν οτι θα περασουν μεσα απο δαση κ σας χαλαει?δηλ τι θελετε να κοψουν 1 λωριδα σε κεντρικους δρομους για 500ατομα-λεμε τωρα-?

απορω στις δουλειες σας πως την παλευετε κ πατε ιδρωμενοι καθε φορα?

αλλωστε απ οσο ξερω οσοι ασχολουνται με αυτα μια διαδρομη κανουν απο φαληρο μεχρι βουλα ή σουνιο. κ αυτοι που γουσταρουν ειδικες διαδρομες μεσα σε δαση...μου χαν πει ενα δασος που πανε αλλα δεν το θυμαμαι.

Δημοσ.
δεν ειναι κρατικη χρηματοδοτηση...Τα έργα θα συγχρηματοδοτηθούν από πιστώσεις, ύψους 15 εκατ. ευρώ από το ΚΠΣ(δηλ.μεσω ε.ε.) και θα επιλεγούν μετά από αιτιολογημένη χρήση από ειδική επιτροπή.

Τα λεφτά της Ε.Ε. δεν είναι δωρεάν. Τα πληρώνουμε και με το παραπάνω... Επιπλέον, ποιοί θα αποτελούν αυτή την επιτροπή; Οι ποδηλατικοί σύλλογοι θα έχουν λόγο; Τι θα πει «αιτιολογημένη χρήση»;.

 

κ τωρα για το θεμα παιδια καλο ειναι το χομπυ αλλα μην τρελαθουμε δεν γινετε να κυκλοφορεις με ποδηλατο....κ μην συγκρινετε με εξωτερικο εκει ολοι οι δρομοι ειναι φλατ,δεν εχει λοφους,ανηφορες,κατηφορες κτλ.

Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να τραβάμε τα πράγματα στα άκρα. Αφ' ενός δεν είπε κανείς να κυκλοφορούμε όλοι μόνο με ποδήλατα. Ακόμα και στην Κοπεγχάγη μόλις ένα 30% των μετακινήσεων από/προς την εργασία γίνεται με ποδήλατο. Το ποδήλατο όμως μπορεί να σε πάει γρήγορα και ευχάριστα από το σπίτι σου στο μετρό, στο φίλο σου που μένει στο δίπλα δήμο, στο κέντρο της περιοχής σου για ψώνια, στο φροντιστήριο, στο σινεμά, στα αγγλικά, στο σχολείο, σημεία που στατιστικά βρίσκονται σε μια απόσταση το πολύ 5-6 km από το σπίτι σου. Όσο για το αν γίνεται ή όχι, υπάρχει κόσμος που το κάνει. Προφανώς αν μένεις στην Άνω Κυψέλη ή το Λυκαβηττό, τα πράγματα είναι ζώρικα, αλλά για όλα τα Νότια, το κέντρο και τα δυτικά το ποδήλατο είναι απολύτως εφικτή υπόθεση.

 

Όσον αφορά στο εξωτερικό, υπάρχουν πόλεις με αντίστοιχες ή και μεγαλύτερες κλίσεις (βλ. Ζυρίχη) και πολύ περισσότερα ποδήλατα.

 

Όσοι βγαίνουμε και υποστηρίζουμε αυτά τα πράγματα δεν έχουμε πάει απλά 2 φορές στο εξωτερικό και γουστάραμε και λέμε «ας το κάνουμε εδώ». Έχουμε γράψει αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα μέσα στην Αθήνα και ξέρουμε κατά πόσο γίνεται να κάνει κανείς ποδήλατο ή όχι.

 

αναφερουν οτι θα περασουν μεσα απο δαση κ σας χαλαει?δηλ τι θελετε να κοψουν 1 λωριδα σε κεντρικους δρομους για 500ατομα-λεμε τωρα-?

Το ότι είμαστε τώρα 500 (που είμαστε πολύ παραπάνω) δε σημαίνει τίποτα. Το θέμα είναι ότι υπάρχει αρκετός κόσμος που θα χρησιμοποιούσε το ποδήλατο αν υπήρχαν υποδομές. Και καλά κάνουν και περνάνε μέσα από τα δάση (αίτημά μας ήταν και αυτό), αλλά στα δάση και τα πάρκα δε χρειάζεται να κατασκευαστούν ποδηλατόδρομοι, δε χρειάζεται καν σήμανση, δε χρειάζεται να δαπανηθεί ούτε μισό ευρώ.

 

απορω στις δουλειες σας πως την παλευετε κ πατε ιδρωμενοι καθε φορα?

Αλλάζουμε ρούχα. Δεν είναι τόσο φοβερό να έχεις μια αλλαξιά στη δουλειά.

 

αλλωστε απ οσο ξερω οσοι ασχολουνται με αυτα μια διαδρομη κανουν απο φαληρο μεχρι βουλα ή σουνιο. κ αυτοι που γουσταρουν ειδικες διαδρομες μεσα σε δαση...μου χαν πει ενα δασος που πανε αλλα δεν το θυμαμαι.

 

Όσοι ασχολούνται με ποια; Ο καθένας κάνει ποδήλατο για δικούς του λόγους, επιλέγει διαφορετικά στυλ μετακίνησης και διαφορετικές διαδρομές. Σε καμία περίπτωση δεν είναι 100 γραφικά άτομα που κάνουν 1 διαδρομή στην παραλιακή και 1 στο δάσος Συγγρού. Το βασικότερο είναι να καταλάβει ο μέσος άνθρωπος αυτής της χώρας ότι μπορεί και ο ίδιος να κάνει ποδήλατο. Όλα τα άλλα είναι δικαιολογίες που απορρέουν από το γεγονός ότι κατά βάθος ο Έλλην βολεύεται με το να πηγαίνει με το αυτοκίνητο στο περίπτερο ενώ μέσα του συνειδητοποιεί το παράλογο της υπόθεσης.

Δημοσ.
Όλα τα άλλα είναι δικαιολογίες που απορρέουν από το γεγονός ότι κατά βάθος ο Έλλην βολεύεται με το να πηγαίνει με το αυτοκίνητο στο περίπτερο ενώ μέσα του συνειδητοποιεί το παράλογο της υπόθεσης.

Και γιατί να μη βολεύεται?

Βάζεις το κλιματιστικό στο αμάξι και πηγαίνεις μια χαρά, ούτε αλλαξιές στην δουλειά, ούτε βροχές ούτε ατυχήματα. Ντύνεσαι μια και καλή και κερδίζεις και μερικά λεπτά ύπνου.

Το μόνο πρόβλημα με το αυτοκίνητο είναι το παρκάρισμα.

Γιατί γίνεται αυτήν η προπαγάνδα κατά του αυτοκινήτου δεν μπορώ να καταλάβω…μήπως για να κινούνται πιο άνετα στους δρόμους οι κύριοι κύριοι υπουργοί και βουλευτές?

Από την άλλη εκεί που έφτασαν τα εισιτήρια τα κρίνω ασύμφορα τα ΜΜΜ.

Επίσης επιτέλους αν θέλουμε να θεωρούμαστε πολιτισμένο κράτος πρέπει να βρούμε μια λύση με την ηχορύπανση που προκαλούν τα μηχανάκια.

Δημοσ.

Οσον αφορά τα πλεονεκτήματα της ποδηλάτησης σε σχέση με την εισπνοή των ατμοσφαιρικών ρύπων , και όχι μόνο , διαβάστε αυτο το άρθρο (προς το τέλος του άρθρου ) έχει πολύ ενδιαφέρον να δείτε πως μελέτες απο Ολλανδούς έδειξαν οτι οι οδηγοι αυτοκινήτων κινδυνεύουν περισσότερο απο την εισπνοή ρύπων απο οτι οι ποδηλάτες ! :

http://users.uoa.gr/~kouk/articles/bicycle-costs-draft.html

 

ps Υπομονή για τους ελληνάρες παίδες , οι οποίοι αμφισβητούν τα πάντα , τι να κάνουμε δεν αλλάζουν έτσι εύκολα τα πράγματα :-(

Δημοσ.
Τα λεφτά της Ε.Ε. δεν είναι δωρεάν. Τα πληρώνουμε και με το παραπάνω... .

πως?γιατι εγω ξερω οτι μονο οι πλουσιες χωρες δεινουν στις φτωχοτερες

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...