Προς το περιεχόμενο

Απορία σχετικά με frames per second (fps)


metmat

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Παιδιά έχω μια απορία σχετικά με τα fps. Συνέχεια ακούω ότι μια κάρτα γραφικών χ βγάζει π.χ. στο F.E.A.R. 300fps ενώ μια άλλη κατώτερη βγάζει 200fps. Απ' ό,τι γνωρίζω το ανθρώπινο μάτι μπορεί να πιάσει μέχρι 25 fps. Στα παιχνίδια αλλάζει κάτι πάνω σε αυτό το θέμα; Σίγουρα κάτι μου διαφεύγει.

Συγνώμη αν η ερώτηση φαίνεται χαζή (είμαι σίγουρος ότι πολλοί θα το πουνη αυτό).

Υ.Γ. Δεν ξέρω αν ποστάρω στο σωστό τμήμα του forum, αλλά ήταν το πιο σχετικό που βρήκα μιας και αναφέρεται σε επιδόσεις καρτών γραφικών.

  • Moderators
Δημοσ.

Koιτα εαν π.χ. βλεπεις μια γρηγορη σκηνη (εγω που παιζω Racing Games συνεχεια), το να εχει 25 και 35 εχει ΤΕΡΑΣΤΙΑ διαφορα.

Αλλο να τα βλεπεις σπασμενα ολα γυρω σου (περιβαλλον- πιστα), και αλλο φυσιολογικα.

Επισης, σε ολα τα παιχνιδια στα 25fps κουραζομαι (εγω) περιπου στη 1-1,5 ωρα ενω στα 50fps μπορω να παιζω μεχρι να κουραστουν τα χερια. :-)

Δημοσ.

Έριξα μια ματιά στο συγκεκριμένο άρθρο πριν ακόμα κάνω το post, αλλά δεν έβγαλα κάποια άκρη.

Σίγουρα μια κάρτα αν μπορεί να βγάλει 100fps παραπάνω από μια άλλη στο ίδιο παιχνίδι με τις ίδιες ρυθμίσεις, αναλύσεις κλπ υπερέχει τεχνολογικά και σε θέμα επιδόσεων.

Αυτό που με ενδιαφέρει όμως είναι αν έχει ουσιαστική διαφορά στο καθαρά οπτικό αποτέλεσμα σε κάποιον που βλέπει την εικόνα εκείνη τη στιγμή.

Και γενικά πόσα fps θα πρέπει να έχουμε σε ένα παιχνίδι (ειδικά σε first person που με ενδιαφέρουν περισσότερο) έτσι ώστε να έχουμε smooth κίνηση και να μην κάνουμε και μεγάλο κακό στα μάτια μας;

  • Moderators
Δημοσ.

Οπως σου ειπα, ενα ελαχιστο για να μπορεις να παιξεις (ειδικα fps Που εχουν παρα πολλες σκηνες με γρηγορες εναλλαγες-κινησεις) τα παιχνιδια ειναι 25-30fps αναλογα το ειδος (racing-fps 30fps minimum), ενω για να το απολαυσεις (δηλαδη να μην κουραζεσαι), θελεις τουλαχιστον 45-55 fps συνεχες framerate.

Δημοσ.

Εξαρτάται από το παιχνίδι.

Μην συγκρίνεις πάντως π.χ τα 25 fps σε σταθερή ροή που έχουν οι ταινίες, με τα 25Fps που έχουν τα παιχνίδια, είναι τελείως διαφορετικά.

 

Κάποια παιχνίδια θεωρούνται απόλυτα playable στα 25 fps, κάποια άλλα πολύ παραπάνω.

Προφανώς και το μάτι μας μπορεί να διακρίνει κολλήματα σε αυτά που χρειάζονται πολύ παραπάνω...

Δημοσ.
Έριξα μια ματιά στο συγκεκριμένο άρθρο πριν ακόμα κάνω το post, αλλά δεν έβγαλα κάποια άκρη.

Σίγουρα μια κάρτα αν μπορεί να βγάλει 100fps παραπάνω από μια άλλη στο ίδιο παιχνίδι με τις ίδιες ρυθμίσεις, αναλύσεις κλπ υπερέχει τεχνολογικά και σε θέμα επιδόσεων.

Αυτό που με ενδιαφέρει όμως είναι αν έχει ουσιαστική διαφορά στο καθαρά οπτικό αποτέλεσμα σε κάποιον που βλέπει την εικόνα εκείνη τη στιγμή.

Και γενικά πόσα fps θα πρέπει να έχουμε σε ένα παιχνίδι (ειδικά σε first person που με ενδιαφέρουν περισσότερο) έτσι ώστε να έχουμε smooth κίνηση και να μην κάνουμε και μεγάλο κακό στα μάτια μας;

 

Το ζουμί του άρθρου είναι η εξής παράγραφος:

The reason computer rendered video has a noticeable afterimage separation problem and camera captured video does not is that a camera shutter interrupts the light two or three times for every film frame, thus exposing the film to 2 or 3 samples at different points in time. The light can also enter for the entire time the shutter is open, thus exposing the film to a continuous sample over this time. These multiple samples are naturally interpolated together on the same frame. This leads to a small amount of motion blur between one frame and the next which allows them to transition smoothly.

 

Στην πράξη, ρυθμοί ανανέωσης monitors πάνω από 75Hz δεν προκαλούν ορατή διαφορά στους περισσότερους ανθρώπους. Μετά μπαίνουν άλλοι παράγοντες στη μέση, όπως ψυχο-οπτικά μοντέλα του αισθητηρίου της όρασης κ.ά. Π.χ. computer generated images, όσο εξελιγμένα και να είναι, δεν προσεγγίζουν επαρκώς την ποιότητα της πληροφορίας που προσλαμβάνουμε από μία real-world εικόνα...

  • Moderators
Δημοσ.

Parsifal, τα Hz ομως στις TFT δεν εχουν κανενα νοημα (ή κανω λαθος)?

Αφου ετσι κι αλλιως οι περισσοτερες στα 60Hz ειναι, και για την ακριβεια δε βλεπεις και καμια διαφορα οπως στις CRT εαν τα ανεβασεις.

 

Πως εξηγειται ομως το να κουραζεσαι και σε αυτες εαν παιζεις π.χ. με 20fps?

Δημοσ.

Εγώ παίζω μόνο Fps game και συγκεκριμένα πάρα πολύ Counter Strike source μπορώ να σου πω με σιγουριά μόνο για FPS παιχνίδια σε αυτά τα game λοιπών το μάτι δεν καταλαβαίνει διαφορά πάνω από 120-130 fps παρολαυτα όμως εάν κάποιος έχει 120 fps και κάποιος άλλος 220+ έχει διαφορά στο gameplay γενικότερα όπως π.χ. recoil, models, boxeʼs με αποτέλεσμα να έχουμε σημαντικές και ουσιαστικές διαφορές στην απόδοση του game .

  • Moderators
Δημοσ.

To Counter Strike ''προσφερεται'' για υπερυψηλα framerates.

Εαν διαβασες κουβεντιαζουμε για διαφορες 25-30 με 50-60, και οχι 120 με 220, εκει ειναι οντως μηδαμινες, αλλα δε μπορεις να εχεις ουτε 120 ουτε 220 fps σε ενα καινουριο παιχνιδι με High Detail Settings...

Δημοσ.
Parsifal, τα Hz ομως στις TFT δεν εχουν κανενα νοημα (ή κανω λαθος)?

 

Δεν πρέπει να κάνεις λάθος. Στις CRT, υπάρχει το ηλεκτρονικό πυροβόλο που σαρώνει την φωσφορική επίστρωση, άρα κάθε pixel (η καλύτερα, η ευρύτερη περιοχή που καθορίζει ένα dot) δε μένει μόνιμα αναμμένο. Στις TFT το αντίστοιχο transistor μπορεί αντίθετα να το κάνει και νομίζω πως το refresh rate έχει πολύ διαφορετική φυσική σημασία από ότι στις CRT. Το είχα ψάξει κάποτε από περιέργεια (ως «νέα τεχνολογία» κι έτσι), αλλά δεν είναι και από τη γνώση που σου μένει επί πολύ καιρό. Σε κάθε περίπτωση, links υπάρχουν μπόλικα πάνω στο θέμα φαντάζομαι...

  • Super Moderators
Δημοσ.

μην ξεχνάμε ότι οι πιο δυνατές κάρτες που βγάζουν πχ 300fps σε ένα game μας δίνουν την δυνατότητα να βάζουν περισσότερα φίλτρα ή μεγαλύτερη ανάλυση ή higher details/settings για καλύτερο οπτικό αποτέλεσμα...

Δημοσ.
To Counter Strike ''προσφερεται'' για υπερυψηλα framerates.

Εαν διαβασες κουβεντιαζουμε για διαφορες 25-30 με 50-60, και οχι 120 με 220, εκει ειναι οντως μηδαμινες, αλλα δε μπορεις να εχεις ουτε 120 ουτε 220 fps σε ενα καινουριο παιχνιδι με High Detail Settings...

 

 

Παιδιά έχω μια απορία σχετικά με τα fps. Συνέχεια ακούω ότι μια κάρτα γραφικών χ βγάζει π.χ. στο F.E.A.R. 300fps ενώ μια άλλη κατώτερη βγάζει 200fps. Απ' ό,τι γνωρίζω το ανθρώπινο μάτι μπορεί να πιάσει μέχρι 25 fps. Στα παιχνίδια αλλάζει κάτι πάνω σε αυτό το θέμα; Σίγουρα κάτι μου διαφεύγει.

Συγνώμη αν η ερώτηση φαίνεται χαζή (είμαι σίγουρος ότι πολλοί θα το πουνη αυτό).

Υ.Γ. Δεν ξέρω αν ποστάρω στο σωστό τμήμα του forum, αλλά ήταν το πιο σχετικό που βρήκα μιας και αναφέρεται σε επιδόσεις καρτών γραφικών.

 

Λαθος ….? Πιστεύω ότι προσπάθησα να απαντήσω ακριβώς στο ερώτημα που έθεσε το παλικάρι που άνοιξε την κουβέντα.

 

Ποιος είναι λάθος..?

 

Υ.Γ στο cod4 140Fps με 1280χ1024 και ολα high

  • Moderators
Δημοσ.

Ναι ρε συ δε σε κατηγορει κανεις :-) ισως ημουν υπερβολικος με το ''εαν διαβασες'', ζητω συγνωμη :-)

 

 

Οσο για το εαν αλλαζει κατι, ειπαμε πραγματακια χρησιμα παραπανω.

 

 

(by the way 2x8800GT μη νομιζεις οτι εχει ολος ο κοσμος).... ;)

Δημοσ.

Μην ζητάς συγνώμη :rolleyes: Όντως έχουν ειπωθεί πολύ χρήσιμα πράγματα παραπάνω απλά είπα να τα πω με ποιο απλά λόγια και ¨κατευθείαν στο θέμα¨ ;)

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...