Προς το περιεχόμενο

nVidia GT200 : GeForce 9900 GTX & 9900 GT In Q3


MixalisX

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
block-g80.gif

 

Τα πράσινα κουτάκια τα βλέπεις? Το κάθε ένα αντιπροσωπεύει ένα SP. Σε κάθε cluster το G80 έχει 16 (2*8). 8 clusters * 16 SPs = 128SPs.

 

Voila ;)

Much appreciated. :-)

 

Με δυο λόγια,μιλάμε για 240 SPs αν δε απατόμαι?! zOmFgZor :mrgreen:

  • Απαντ. 902
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.
με αυτο το σχεδιαγραμμα βγενει 192 SP σε ενα chip

 

΄Εμπενε, έβγενε και δεν καταλάβενε τίποτα LOL.

 

Το διάγραμμα είναι του G80. ΄Εχεις 8*16. Αν έφτιαχνα διάγραμμα για μελλοντική αρχιτεκτονική θα είχε 10 και όχι 8 clusters.

Δημοσ.
:-DΕτσι.. Εεετσιιι..

 

Και ξανα.. Εεετσιιι.. Το τριαρακι δεν το περιμενα με τπτ και μου ηρθε ουρανοκατεβατο.. :X

 

΄Οταν προσθέτεις μονάδες ανά cluster και βάζεις και παραπάνω clusters και ΔΕΝ ΠΡΟΣΘΕΣΕΙΣ επιπλέον λογική για να κρύψεις το latency, η αύξηση των τελικών επιδόσεων δεν είναι ανάλογη της αύξησης των μονάδων. Με άλλα λόγια έχεις διπλάσιο/τριπλάσιο οτιδήποτε θεωρητικό throughput, θυσιάζεται όμως ένα σεβαστό ποσοστό σε επάρκεια. Μόλις βέβαια σου περιέγραψα ουσιαστικά το RV770. Το GT200 στο πεδίο αυτό παραμένει άγνωστος Χ προς το παρών.

 

Το να μου πεις ότι είναι 240 κάτι, χέστηκε η φοράδα στο αλώνι αν δεν μου πεις τι μπορεί να κάνει το κάθε μαμημένο κάτι. Θα μπορούσε να είναι MADD+MUL όπως και στο G8x/9x, οπότε μιλάμε για τουλάχιστον 240*3*1,625= ~1.2TFLOPs ή να πρόκειται και για ένα μάλλον ανεπαρκέστατο σενάριο που να σου δίνει MADD+MADD+MADD, οπότε εδώ πλέον ανεβαίνεις στα 6 FLOPs/SP.

 

WTFBBQ!! Αν ξεραμε και τα clocks θα μπορουσαμε να υπολογισουμε και pixel/texel fill rate.. :P LOL

 

Δεν έχω ιδέα αλλά αμφιβάλλω να μιλάμε για πάνω από 650MHz. Θα έλεγα ότι πιθανότερο είναι να χρησιμοποιήσουν την σύνθεση TA/TF του G80 για να έχουν trilinear for free, αλλά δεν περιμένω παραπάνω από 80 ή 96 TFs συνολικά. 32 ROPs μάλλον πλέον, τα οποία είναι μάλλον διακοσμητικά για να κολλάνε στο 8*64.

 

Πωπω τι εχει να γινει.. Απορω ειλικρινα πως χωρεσε αυτο το θηριο στα 65nm..Jesus..

 

΄Οπως χωρέσανε και τα 681M (484mm^2) στα 90μ του G80. Ανοίγεις ψυγείο, βάζεις μέσα ελέφαντα, κλείνεις ψυγείο :D

 

Xωρίς παραπάνω λεπτομέρειες το να κάνει κανείς διάφορους υπολογισμούς είναι μάταιο αν δεν ξέρεις τουλάχιστον τι ακριβώς έχουν κάνει. Πέρα από τους TFLOP/GTexel κλπ. μάρκετινγκ αριθμούς το σημαντικότερο σημείο είναι η συνολική επάρκεια μιας αρχιτεκτονικής. Να θυμάσαι όμως ότι σε transistors τα ALU είναι με μεγάλη απόσταση τα φθηνότερα και τα ακριβότερα τα TMUs/ROPs.

 

Το φλέγον ερώτημα είναι αν και πόσα transistors επενδύσανε στο να μην θυσιαστεί επάρκεια. Το να μου κολλήσεις Χ μονάδες εδώ και εκεί δεν μου λέει τίποτα. Αν πρόκειται για κάτι τέτοιο θα μπορέσει μεν να είναι γρηγορότερο από 2*RV770, αλλά θα έχουμε μια εξίσου βαρετή συνολική χρονιά όπως το 2007.

Δημοσ.
θα εχει κανα 600 ευρο αυτη η 9900 gtx οπως ειχε η 8800 gtx οταν προτοβγηκε , θα τα χωσουμε γερα

 

Αν κανει τοσο μεγαλο μπαμ στις επιδοσεις οπως η 8800gtx μπορει να παει κ 650Ε!!!!

 

αλλα η θεορια απεχει πολυ απ την πρακτικη καλοι οι υποτιθεμενοι αριθμοι αλλα μεχρι να γινει χαρντγουερ κ να κουμποθει σε PCI-E θα μαθουμε πολλα...πααααρα πολλα ακομα για τα στανταρ τεχνικα χαρακτιριστικα, γιατι μεχρι να υλοποιηθει κατι καινουργιο θα βρουν....

Δημοσ.

Εγώ πάλι,δεν εντυπωσιάζομαι απο τις νέες κάρτες γραφικών(πιά)...Αν ρίχναν λίγη προσοχή στον προγραμματισμό των παιχνιδιών μια 8800 gt 8α μπορόυσε να σπέρνει στο crysis...Και μια 1950προ στο oblivion;)

Ίσως να φαίνεται άκυρη η παρατηρησή μου.Αλλά θέλω να πώ ότι πρέπει να στρέψουμε το ενδιαφέρον μας (ώστε να ακολουθήσουν και οι εταιρίες)στον κώδικα των παιχνιδιών και όχι τόσο στις ιδιότητες του hardware.Πλέον οι υπάρχουσες τεχνολογίες αρκούν για να απολαύσουμε καλά γραφικά,άρα σε καλοπρογραμματισμένα παιχνίδια υστερούμε,όχι σε υλικό!

Φυσικά καλό θα είναι να συνεχιστούν οι προσπάθειες μείωσης των νανομέτρων τόσο για την τσέπη μας όσο και για το περιβάλλον μας:P

Αλλά αλλού πρέπει να δωθεί βάση!

Δημοσ.
Εγώ πάλι,δεν εντυπωσιάζομαι απο τις νέες κάρτες γραφικών(πιά)...Αν ρίχναν λίγη προσοχή στον προγραμματισμό των παιχνιδιών μια 8800 gt 8α μπορόυσε να σπέρνει στο crysis...Και μια 1950προ στο oblivion;)

Ίσως να φαίνεται άκυρη η παρατηρησή μου.Αλλά θέλω να πώ ότι πρέπει να στρέψουμε το ενδιαφέρον μας (ώστε να ακολουθήσουν και οι εταιρίες)στον κώδικα των παιχνιδιών και όχι τόσο στις ιδιότητες του hardware.Πλέον οι υπάρχουσες τεχνολογίες αρκούν για να απολαύσουμε καλά γραφικά,άρα σε καλοπρογραμματισμένα παιχνίδια υστερούμε,όχι σε υλικό!

Φυσικά καλό θα είναι να συνεχιστούν οι προσπάθειες μείωσης των νανομέτρων τόσο για την τσέπη μας όσο και για το περιβάλλον μας:P

Αλλά αλλού πρέπει να δωθεί βάση!

 

να και μια σωστη παρατιριση!!!! :-):shifty:

Δημοσ.
Εγώ πάλι,δεν εντυπωσιάζομαι απο τις νέες κάρτες γραφικών(πιά)...Αν ρίχναν λίγη προσοχή στον προγραμματισμό των παιχνιδιών μια 8800 gt 8α μπορόυσε να σπέρνει στο crysis...Και μια 1950προ στο oblivion;)

 

Μια χαρά τρέχει το Crysis σε μια 8800 αν του μετριάσεις τις ρυθμίσεις τόσο ώστε να έχεις ουσιαστικά ένα ντοπαρισμένο FarCry.

 

Στο ότι συγκεκριμένα η CryTek έχει την ηλίθια τάση να σκορπάει αλόγιστα τους πόρους ενός συστήματος δεν είναι δα και τίποτα καινούργιο. Κάτι ανάλογο είχαν κάνει και με το FarCry στο παρελθόν.

 

Μια χαρά τρέχουν επίσης στις 8800 το UT3 και τα περισσότερα παράγωγα που βασίζονται στην μηχανή αυτή. Υπάρχει γενικότερη έλλειψη πραγματικά καλών παιχνιδιών στην αγορά και σε αυτό δεν φταίνε οι IHVs αλλά καθαρά οι ISVs και η γενική έλλειψη πόρων.

 

Ίσως να φαίνεται άκυρη η παρατηρησή μου.Αλλά θέλω να πώ ότι πρέπει να στρέψουμε το ενδιαφέρον μας (ώστε να ακολουθήσουν και οι εταιρίες)στον κώδικα των παιχνιδιών και όχι τόσο στις ιδιότητες του hardware.Πλέον οι υπάρχουσες τεχνολογίες αρκούν για να απολαύσουμε καλά γραφικά,άρα σε καλοπρογραμματισμένα παιχνίδια υστερούμε,όχι σε υλικό!

 

Τι και πως θα το πετύχεις δεν ξέρω. Οι IHVs δεν χρηματοδοτούν τους ISVs όσων αφορά το development των παιχνιδιών. Στην καλύτερη περίπτωση τα developer relations τμήματα των πρώτων να παρέχουν υποστήριξη στους ISVs για να δουλέψει ο εκάστοτε κώδικας επαρκώς στο hardware του κάθε IHV.

 

΄Οσων αφορά το R&D των IHV για μελλοντικό hardware οι IHVs σχεδιάζουν με βάση τα μελλοντικά APIs/τάσεις και συνυπολογίζουν πάντα που ρίχνουν το βάρος οι game developers και το τι θα ήθελαν να έχουν γενικά.

 

Φυσικά καλό θα είναι να συνεχιστούν οι προσπάθειες μείωσης των νανομέτρων τόσο για την τσέπη μας όσο και για το περιβάλλον μας:P

Αλλά αλλού πρέπει να δωθεί βάση!

 

Ποιός θα τα χρηματοδοτήσει θέλω να μου πεις.

Δημοσ.
τα συμφέροντα δεν το επιτρέπουν...

 

Για ένα ISV που τροφοδοτεί τόσο την αγορά PC όσο και τις κονσόλες πίστεψέ με είναι προς το καλύτερο δυνατό συμφέρον του να βγάλει ένα παιχνίδι που θα σπάσει τα ταμεία και στις 2 αγορές.

 

Την μεγαλύτερη δυνατή επιτυχία για την εποχή του D3D9.0 που διανύουμε έχει κάνει ως τώρα η Epic με την UE3 engine. Eν αντιθέση η iD μάλλον έπεσε σε λίθαργο μετά το Doom3 ή απλά βαρέθηκε ο Carmack.

 

΄Ετσι όπως το λέτε ακούγετε σαν να τρέχει η NVIDIA στην Crytek για παράδειγμα και να τους λέει "πάρτε 50 εκατομύρια δολλαριάκια και ξεπατώστε τόσο το παιχνίδι που να τρέχει μόνο σωικά στην GeForce 15 το 2020". H αλήθεια είναι ότι οι 2 εταιρίες ήταν σε στενή συνεργασία για το Crysis και αυτό για να καταφέρουν να τρέξει έστω και κάπως το παιχνίδι σε G8x/9x, γιατί αν έλειπε η συνεργασία αυτή καληνύχτα για αύριο.

 

Εταιρίες όπως η CryTek δεν κάθονται να σκεφτούνε "ας φτιάξουμε ένα παιχνίδι που να είναι η απόλυτη επανάσταση του gameplay και να τρέχει ικανοποιητικά σε πλείστα μηχανήματα". Η λογική τους είναι "ας ξοδέψουμε έναν τόνο πόρους σε ότι γραφική μπαρμπουτσαλιά περάσει απ'το ξερό μας κι αν τρέξει έτρεξε".

Δημοσ.

τελικα ισχυει οτι θα εχουμε 9900gtx-r770 απο ιουνι; θα εχουμε και την ευκαιρια να διαλεξουμε και να κρατηθουν οι τιμες χαμηλα. Παντως χλωμο να εχει η 9900gtx 600ευρω και ας εχει τις ιδιες επιδοσεις με την 2*r770 αφου θα υπαρχει και η 9900gx2. Λογικα ο ανταγωνισμος θα κρατησει τις τιμες χαμηλα αλλα θελω να δω τις τιμες των g92 μετα, ισως οι 8800gt να εχουν 100ευρω και να πανε στην low κατηγορια ...

Δημοσ.

Ας ξεκαθαριστεί πρώτα σε τι ακριβώς αντιστοιχεί οτιδήποτε "9900" γιατί έχω την αίσθηση ότι GT200= GF10. Πριν λίγο καιρό πάλι οι επίδοξοι ανταποκριτές των οπισθίων είχαν πει ότι θα υπάρξει μια 9800GTX που θα κατασκευάζεται στα 55μ, θα έχει 512-μπιτο δίαυλο και 384 SPs. Παραδόξως η 9800GTX είναι ένα απλό G92@65nm και υποψιάζομαι ότι οτιδήποτε 9900 θα ανήκει μάλλον σε G92b.

 

Aν τώρα η NVIDIA δεν καταφέρει στα 55μ να φτάσει το G92 σε χρονισμούς τουλάχιστον ίσους με 750/1875 και καταλήξει να κολλήσει πάλι δύο από δαύτα σε ένα PCB, τότε όντως το όλο εγχείρημα G92 έχει σκατώσει εξ΄αρχής.

 

Η λογικότερη εκδοχή όλων είναι η 9900GTX να αποτελείται από ένα chip χρονισμένo

μέχρι και τα 800/2000 και να τροφοδοτήσουν με GDDR5@1500+ (96GB/s) τα 16 ROPs του G92b (και ναι πριν το πει πάλι κάποιος σχεδόν 100GB εύρος είναι υπεραρκετά για να τροφοδοτήσει οποιονδήποτε ρυθμό πλήρωσης των chip αυτών. Το RV770 περίπου στα ίδια επίπεδα θα είναι από άποψης pixel/Z fillrate & bandwidth).

Δημοσ.
Στο ότι συγκεκριμένα η CryTek έχει την ηλίθια τάση να σκορπάει αλόγιστα τους πόρους ενός συστήματος δεν είναι δα και τίποτα καινούργιο. Κάτι ανάλογο είχαν κάνει και με το FarCry στο παρελθόν.

Δεν είπα οτι πρόκειται για κατι καινούριο...τι σημαινει οτι επειδή η πρώτη έκδοση της Crytek engine ήταν ΄κακοπρογραμματισμένη,σημαίνει ότι είναι λογικό να μην βελτιωθούν και οι επόμενες εκδόσεις της?Και εγώ ως καταναλωτής πρέπει να το ανεχτώ?

Τι και πως θα το πετύχεις δεν ξέρω. Οι IHVs δεν χρηματοδοτούν τους ISVs όσων αφορά το development των παιχνιδιών. Στην καλύτερη περίπτωση τα developer relations τμήματα των πρώτων να παρέχουν υποστήριξη στους ISVs για να δουλέψει ο εκάστοτε κώδικας επαρκώς στο hardware του κάθε IHV.

Καλά κάτσε να μείνει αμέτοχο το 20% του αγοραστικού κοινού για ένα εξάμηνο και θα σου πώ εγώ πως και τι θα μπορέσουν οι εταιρίες...και ο άγιος φοβέρα θέλει!

Αλλά δυστυχώς η αγορά έχει ένα ανίκητο οπλο το μαρκετινγκ,και οι καταναλώτές έχουν χάσει ένα επίσης ισχυρό όπλο:την κριτική τους ικανότητα.Για αυτό είναι δύσκολή η αποχή τόσο μεγάλου ποσοστού απο την αγορά!

 

΄Οσων αφορά το R&D των IHV για μελλοντικό hardware οι IHVs σχεδιάζουν με βάση τα μελλοντικά APIs/τάσεις και συνυπολογίζουν πάντα που ρίχνουν το βάρος οι game developers και το τι θα ήθελαν να έχουν γενικά.

 

 

 

Ποιός θα τα χρηματοδοτήσει θέλω να μου πεις.

Οι ίδιες οι εταιρίες απο τις εισπράξεις τους,όπως ακριβώς και τώρα.Πίστεψε με και 400 ευρώ να κάνει η high-end κάρτα,έχουν αρκετές εισπράξεις και για να καλύψουν το κόστος παραγωγής τους,και για πληρώσουν το εργατικο δυναμικό και για να χρηματοδοτήσουν έρευνες/project.Απλά θα βάλουν λιγότερα στην τσέπη τους...διαφωνείς?

 

Φυσικά οι παρατηρήσεις σου είναι πολύ σωστές,αλλα πιστεύω(λόγω της ηλικία μου δεν είμαι και τόσο ρεαλιστής:devil:)ότι μπορόυμε να αλλάξουμε τα πράγματα έστω και σε μικρό βαθμό(δυστυχώς ζουμε σε ένα σύνολο καπιταλιστικών κοινωνίων,οπότε οι εταιρίες θα μας τα παίρνουν,τουλάχιστον όμως να μας δίνουν ποιοτικά προιόντα)

Δημοσ.
Δεν είπα οτι πρόκειται για κατι καινούριο...τι σημαινει οτι επειδή η πρώτη έκδοση της Crytek engine ήταν ΄κακοπρογραμματισμένη,σημαίνει ότι είναι λογικό να μην βελτιωθούν και οι επόμενες εκδόσεις της?Και εγώ ως καταναλωτής πρέπει να το ανεχτώ?

 

Εγώ ως καταναλωτής δεν αγόρασα ούτε το FarCry ούτε το Crysis, χωρίς να σημαίνει ότι αμφότερα δεν είναι εγκατεστημένα σε κάποιο από τα συστήματά μου. Αυτό φυσικά δεν υπονοεί ότι παρακινώ έστω και έμμεσα να κάνει κάποιος το ίδιο, αλλά σαν καταναλωτής δεν θα πάω να δώσω ένα πενηντάευρω για κάθε τσατσαριά που κυκλοφορεί.

 

Καλά κάτσε να μείνει αμέτοχο το 20% του αγοραστικού κοινού για ένα εξάμηνο και θα σου πώ εγώ πως και τι θα μπορέσουν οι εταιρίες...και ο άγιος φοβέρα θέλει!

Αλλά δυστυχώς η αγορά έχει ένα ανίκητο οπλο το μαρκετινγκ,και οι καταναλώτές έχουν χάσει ένα επίσης ισχυρό όπλο:την κριτική τους ικανότητα.Για αυτό είναι δύσκολή η αποχή τόσο μεγάλου ποσοστού απο την αγορά!

 

Δεν κατάλαβες τι σου λέω τόση ώρα μάλλον. Αν βρωμάει το λογισμικό το embargo (θεωρητικό ή πραγματικό) θα πρέπει σύμφωνα με την κοινή λογική να στρέφεται εναντίον του λογισμικού και όχι εναντίον του hardware. ΄Αλλωστε για όνομα πια το Crysis δεν είναι ούτε το Α και το Ω των παιχνιδιών ούτε είναι το μοναδικό παιχνίδι που θα έπαιζε κάποιος.

 

Οι ίδιες οι εταιρίες απο τις εισπράξεις τους,όπως ακριβώς και τώρα.Πίστεψε με και 400 ευρώ να κάνει η high-end κάρτα,έχουν αρκετές εισπράξεις και για να καλύψουν το κόστος παραγωγής τους,και για πληρώσουν το εργατικο δυναμικό και για να χρηματοδοτήσουν έρευνες/project.Απλά θα βάλουν λιγότερα στην τσέπη τους...διαφωνείς?

 

Ποιές εταιρίες; ΄Αλλο ο IHV = independent hardware vendor και άλλο ο ISV = independent software vendor. Οι IHV περιμένεις να χρηματοδοτήσουν τους ISV για την δημιουργία των παιχνιδιών; Είναι τόσο λογικό σαν να μου λες ότι αγοράζοντας ένα αυτοκίνητο απαιτείς η κατασκευάστρια εταιρία να σου πληρώνει μέρος ή όλα τα έξοδα καυσίμων για όσο κρατήσεις το εν λόγο αυτοκίνητο.

 

Παρεπιπτόντως όσο φθηνότερες είναι οι κάρτες γραφικών τόσο μεγαλύτερο το κέρδος για τις εταιρίες. Και για το λόγο ότι οι μεγαλύτερες ποσότητες πωλούνται στις κατηγορίες κάτω των 200? αλλά και για το λόγο ότι δεν χρειάζονται τόσο μεγάλα και πολύπλοκα chip, τεράστια PCB, εξωτικές λύσεις ψύξης και έναν τόνο από την γρηγορότερη δυνατή μνήμη. Σήμερα μια 9600GT έχει κατά πολύ μεγαλύτερο κέρδος από μια 9800GX2 για την NVIDIA.

 

Kαι όχι οι εταιρίες αυτές δεν είναι φυσικά φιλανθρωπικά ιδρύματα και θα ήταν παράλογο να περιμένεις να επενδύσουν οι εταιρίες αυτές τα κέρδη τους σε οτιδήποτε άλλο από το να επεκτείνουν την ίδια τους την εταιρία.

 

Φυσικά οι παρατηρήσεις σου είναι πολύ σωστές,αλλα πιστεύω(λόγω της ηλικία μου δεν είμαι και τόσο ρεαλιστής)ότι μπορόυμε να αλλάξουμε τα πράγματα έστω και σε μικρό βαθμό(δυστυχώς ζουμε σε ένα σύνολο καπιταλιστικών κοινωνίων,οπότε οι εταιρίες θα μας τα παίρνουν,τουλάχιστον όμως να μας δίνουν ποιοτικά προιόντα)

 

 

Το μόνο λάθος που κάνεις είναι να περιμένεις από τις εταιρίες που κατασκευάζουν τις κάρτες γραφικών να σου βελτιώσουν ή να διορθώσουν τα κακώς κείμενα στα παιχνίδια ή σε κάθε είδους ανάλογο λογισμικό.

 

Είναι εξίσου λάθος κάποιος να πάει να αναβαθμίσει επειδή τον έχει πεισμώσει η τσατσαριά που λέγεται Crysis. ΄Οποιος το έχει ήδη το έχει παίξει κιόλας και δεν χρειάζεται να σκάσεις 500-600 ευρώ για να το ξαναπαίξεις με μέγιστες ρυθμίσεις.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...