Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Η σφαιρα και παλι?

Μην ειναι του στυλ ιδιο παιχνιδι απο την οπτικη γωνια αλλου ανθρωπου,θα ειναι η απολυτη ξενερα

Δημοσ.

Prey 2 details

 

- Main character is Killian Samuels, sheriff and prison guard.

- Been in development for 3 years

- X360 main platform, PC and PS3 versions in development (as announced)

- Pretty nice graphics overall (not jaw-dropping but good), graphics style a mix of Bioshock and Mass Effect

- "Heavily inspired by Mirror's Edge, but also Mass Effect, Riddick and Blade Runner" - Producer

- Use the surroundings, big areas where you can sneak up on enemies using the shadows

- Tommy/Intro spoiler:First level is basically the beginning of Prey, but instead of controlling Tommy you control Killian.

- Human head: "If the first Prey was the Luke Sywalker version of the story, Prey 2 is Bobba Fett's story".

- The project has been restarted several times

- Open game structure. "Go wherever you want, talk to whoever you want, do the missions you want".

- GR: "Killian as flexible and limber as Faith of ME, leaping over hights, hanging by arms from pipes, balancing on thin boards and jumping like a cat upwards structures"

- GR: "An enhanced Killzone esque cover system, battles looks so flexible, brings your thoughts back to Vanquish"

- Parkour moments when being chased by enemies

- Money can be used to upgrade your armor, weapons, but also abilities, example to make enemies hover in the air

- Human Head: "Every area is comparable to Assassin's Creed 2", whatever that means. Planet is Exodus. Desert levels, big cities, "in the wilds", cave areas

- GR: "It has the moving scheme from Mirror's Edge, the freedom of Mass Effect and the fire fights of Killzone 2" (writer loved Prey 1)

- Different kinds of ammo, weapons can be customized/rebuilt

- Producer: "Who would pick the MP mode of Prey 2 ahead of the one in for example Halo Reach? We'd rather to a really good SP adventure"

- There will be DLC

- There will be vag portals, but fewer of them and "with different looks"

- GR: Loot system "similar to the one of Boarderlands"

- All the aliens look very human like, except for some of their limbs and obviously faces. Very similar to the Mass Effect aliens in both looks and armor/clothes, nothing like the Prey aliens.

- No multiplayer, 3D, Kinect or Move

- As said in the PR, 2012 release date

 

 

gamereactor83239491.jpg

Δημοσ.

Καλουτσικο θυμαμαι ηταν το πρωτο. Μερικες σκεψεις:

 

1. Αυτο που κανουν τελευταια αρκετα press release αρχισε και μου την δινει αγρια. Τι παει να πει "heavily inspired by [10 διαφορετικα παιχνιδια]"; Τι στο διαολο δηλαδη, διαλεξαν τα top-10 most popular της τελευταις πενταετιας και αρχισαν να "δανειζονται" :P ; Και στο final build σου βγαινει ενα generic FPS με cover-based combat. Το δε αστειο, το Prey 1 δεν το αναφερουν καθολου στα inspirations τους.

2. Γελοιος λογος μεν να μην συμπεριλαβουν multiplayer, αλλα αν στην τελικη βοηθαει την dev team να επικεντρωθει σε ενα σωστο single-player (βλ. 10+ ωρες και/ή σωστη δομη story και/ή μη-επαναλαμβανομενα levels κτλ κτλ), no problem :-D .

3. "The project has been restarted several times": Μονο εμενα μου φαινεται ανησυχητικο αυτο; Ναι, ισως απλα να το μετεφεραν σε καποιο καλυτερο graphics engine ή να ειχαν 1000 αλλους λογους (αλλαγη απο 3D Realms σε Bethesda), αλλα απο την αλλη εχω την εντυπωση οτι τετοιες κινησεις παραπανω βλαπτουν παρα βοηθανε (βλ. Daikatana μεταξυ αλλων).

4. "There will be DLC": Γκρρρρρ...

5. "the freedom of Mass Effect": Ιδεα μου ειναι, ή μαλλον κατι αλλο σκεφτοταν οποιος αντεγραψε το interview; Γιατι last time I checked, το ΜΕ (παρ'ολα τα καλα του ~ ειναι απο τα αγαπημενα μου για να μην παρεξηγηθουμε) ηταν linear μεχρι αηδιας, ή τα μπερδευω καπου;

 

Το μονο που ελπιζω ειναι να κρατησαν το anti-gravity που ειχε το πρωτο Prey, ηταν απο τα λιγα "platforming" κομματια σε FPS που μου τραβησαν την προσοχη τα τελευταια χρονια.

  • 3 εβδομάδες αργότερα...
  • 2 εβδομάδες αργότερα...
  • 1 μήνα μετά...
Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...