Προς το περιεχόμενο

Κράνος για πάπια


Vatos_locos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

ΠΡΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΟΛΩΝ ΑΠΟ ΤΟ 2005 ΙΣΧΥΟΥΝ ΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΑ.

 

Η έγκαιρη αφαίρεση του κράνους από κάποιον αναβάτη που έχει εμπλακεί σε ατύχημα μπορεί να του σώσει τη ζωή. Απλώς πρέπει να γίνει γρήγορα και με τον σωστό τρόπο

Παλαιότερα πίστευαν ότι η αφαίρεση του κράνους μοτοσυκλετιστή που έχει εμπλακεί σε ατύχημα έπρεπε να γίνεται αποκλειστικά από έμπειρους γιατρούς ή νοσηλευτές πρώτων βοηθειών και όχι από τους παρευρισκομένους στον τόπο του ατυχήματος. Ο κύριος λόγος γι΄ αυτό είναι το ρίσκο να προκληθεί σοβαρός τραυματισμός της σπονδυλικής στήλης στην περιοχή του αυχένα από την επιπόλαιη προσπάθεια κάποιου να αφαιρέσει το κράνος ενός αναβάτη που πιθανόν δεν έχει τις αισθήσεις του.

Πρόσφατες έρευνες όμως των επιστημόνων που ασχολούνται με τις συνθήκες και τις επιπτώσεις διαφόρων ατυχημάτων δείχνουν ότι το σωστό είναι να αφαιρείται άμεσα το κράνος από κάποιον μοτοσυκλετιστή που έχει εμπλακεί σε ατύχημα. Φυσικά αυτό πρέπει να γίνει από τους άμεσα παρευρισκομένους στον τόπο του ατυχήματος, αφού ο χρόνος που θα περάσει μέχρι την άφιξη του ασθενοφόρου και των γιατρών μπορεί να αποβεί εις βάρος του παθόντα. Οι πιθανότητες πνιγμού από αίμα λόγω εσωτερικής αιμορραγίας ή ακόμα από κατάποση σπασμένων τμημάτων του προσώπου είναι πολύ μεγαλύτερες, ενώ δεν μπορεί να του δοθεί το «φιλί της ζωής» σε περίπτωση που έχει σταματήσει η αναπνοή. Όλα αυτά ισχύουν και στην περίπτωση διαιρούμενου κράνους, στο οποίο το εμπρός τμήμα ανασηκώνεται, ή κράνους τύπου Jet.

Δυστυχώς, η πλειονότητα των Ελλήνων οδηγών βρίσκονται εντελώς απροετοίμαστοι και χωρίς καμία εξοικείωση στη θέα ενός μοτοσυκλετιστή στην άσφαλτο και αρκούνται μόνο στο να καλέσουν την Τροχαία ή τις Πρώτες Βοήθειες. Στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες είναι σχεδόν υποχρεωτική η στοιχειώδης εκπαίδευση όλων των οδηγών στην παροχή πρώτων βοηθειών, με τρίωρα μαθήματα που γίνονται δωρεάν από τον Ερυθρό Σταυρό ή από αντίστοιχα ιδρύματα, κάτι που δεν ισχύει μέχρι σήμερα στη χώρα μας. Τμήμα της εκπαίδευσης είναι και η αφαίρεση του κράνους, δείχνοντας με τις φωτογραφίες πώς πρέπει να χειριστούμε σωστά μια τέτοια περίπτωση.

 

ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΟΔΗΓΕΙΕΣ

 

http://www.youtube.com/watch?v=9JWiw0HFpDo

 

"πηγη του συγκεκριμενου ποστ ειναι το bmwmoto.gr" αντιστοιχο αρθρο υπαρχει και στο "moto.gr".

Δημοσ.

washcloud το κατάλαβα μωρέ απλά είναι δύσκολο να μην το φοβάσαι αλλά δεν μπορώ να κάνω και αλλιώς οπότε θα μάθω να είμαι μαζί του :-)

 

τώρα όντως αν χτυπήσεις το πρόβλημα δεν θα είναι να πάρεις καινούριο κράνος :-) όπως και να έχει εγώ θα το πέταγα μετά από ατύχημα....

για το αν πρέπει να το βγάλει γιατρός ή όχι εγώ ήξερα το πρώτο αν έχουν αλλάξει δεν έχω ιδέα :-)

bandit4 thanks για το video :-)

Δημοσ.

Vatos_locos με το 1ο μου post προσπάθησα να σου δώσω να καταλάβεις ότι όλα είναι σχετικά.Ότι για παράδειγμα και κράνος οδηγού αγώνων να πάρεις,την ζωή σου δεν μπορείς να την εξαφαλίσεις.Γι αυτό και το πιό σημαντικό είναι να "ΑΓΑΠΗΣΕΙΣ" αυτό που θα καβαλήσεις και να συμπεριφέρεσαι ανάλογα.Να ασχολιέσαι με το μηχανάκι.Να το νιώθεις σαν προέκταση του εαυτού σου,κι όχι σαν κάτι που θα χρησιμοποιείς υποχρεωτικά(τα ίδια θα μπορούσ να πει κανείς ότι πρέπει να ισχύουν ΚΑΙ γι΄αυτοκίνητο,αλλά το μηχανάκι λόγω της "φύσης" του είναι λιγότερο "ασφαλές",οπότε χρειάζεται να το "νιώσεις" περισσότερο).Έστω κι αν πρόκειται 1 μέρα να το αφήσεις και να περάσεις στο αμάξι.Αυτό εννοούσα όταν είπα ό,τι είπα με το που είχα δει ότι "το φοβάσαι" (...για τον λόγο που είπες...).

Τώρα όσο για τα κράνη συγκεκριμένα ΔΕΝ ξέρω να σου δώσω συγκεκριμένες προτάσεις.Κι ο λόγος είναι ότι παρ' όλο που ΚΑΙ "επαγγελματικά" έχω δουλέψει με μηχανή,το θεωρώ,,,επιλογή μου και κράνος ΔΕΝ φοράω.Παρά μόνο λόγω καιρικών συνθηκών (σε καμμία περίπτωση όμως αυτό που επιλέγω για 'μένα,δεν το προτείνω για ΚΑΝΕΝΑΝ.Αν είχα γιό που θα μου ζήταγε μηχανή,θα του έλεγα με την ΕΞΗΣ προυπόθεση:Να ΒΡΕΙ και να ΔΟΥΛΕΨΕΙ πρώτα κάπου,για να βγάλει τα λεφτά για ν' αγοράσει ένα αξιοπρεπέστατο ΚΡΑΝΟΣ,και ΜΕΤΑ θα του έπαιρνα τη μηχανή.Αλλιώς τον πούλο).Έχω "εφαρμόσει" όμως χρόνια τώρα αυτό που σου είπα να κάνεις το μηχανάκι "κτήμα" σου.Δεν φοράω λοιπόν κράνος,δεν ασχολιέμαι με μάρκες,γι' αυτό και δεν έχω συγκεκριμένη πρόταση.Όπως όμως σου είπα,υπάρχουν διάφοροι παράγοντες οι οποίοι μετράνε για το κράνος που θα πάρεις.Και στάνταρ ένας από αυτούς είναι πόσα προτίθεσαι να δώσεις γι' αυτό.Με 100-200 ευρώ,παίρνεις ένα κράνος με το οποίο είσαι σε γενικές γραμμές οκ.Αλλά ΠΡΕΠΕΙ να πας σε 2,3,4 μαγαζιά,κι αν γίνεται ΜΑΖΙ με φίλους που ξέρουν,και να ρωτήσεις πωλητές.Και καλό θα είναι αυτοί να είναι λάτρεις της μηχανής.Πιάνεις την κουβέντα,τους λες ότι θες το μέγιστο δυνατό από ποιότητα κατασκευής για τα χρήματα που διαθέτεις,και τους αφήνεις να μιλήσουν και να σου δώσουν "στοιχεία".Στο τέλος θα ΕΧΕΙΣ φτάσει στο συμπέρασμά σου.Και μη πεις ότι "δεν έχεις χρόνο να τρέχεις σε τόσα μαγαζιά".Να τον βρεις.Θεώρησέ το σαν την "πρώτη άσκηση" στο δρόμο για απόκτηση μηχανής,και προσπάθειας να έρθεις πιο "κοντά" της...

Κι όσο για κάτι που είπες πώς κάποιος είπε κάτι που "αναίρεσε" κάτι που είπα εγώ,να ξανατονίσω ότι όλα σχετικά είναι.Αλλά και με 30,40,50 ευρώ,πάλι ΚΡΑΝΟΣ παίρνεις,και ΠΑΛΙ σε προστετεύει.Κι ούτε πρόκειται ν'΄ανοίξει σαν καρυδότσουφλο τόσο εύκολα.Θεός φυλάξοι αν εμπλακείς σε ατύχημα,στο οποίο θα "ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ" να έχεις κράνος "άσπαστο".Κατά πάσα πιθανότητα ούτως ή άλλως οι άλλες ζημιές θα είναι τέτοιες που....(...).Όμως αυτό δε σημαίνει "κάνε οικονομία στα 160".Το είχα πει και πριν:Δώσε όσα περισσότερα ΜΠΟΡΕΙΣ,και κοίταξε να βγάλεις συμπέρασμα από "έρευνα αγοράς",ότι εκεί που τα δίνεις ΑΞΙΖΟΥΝ τον κόπο...

Επίσης,ναι,τα κράνη όντως έχουν "ημερομηνία λήξης".Αλλά αυτό δε σημαίνει ,όπως ειπώθηκε,ότι αν σου πέσει απ' το χέρι,πας και παίρνεις άλλο,αν είναι φθηνό.Αν ο μη γένοιτο εμπλακείς σε ατύχημα κατά το οποίο υπήρξε ΙΣΧΥΡΉ πρόσκρουση με το κράνος (όχι αστεία δηλαδή,μιλάμε να φύγεις με φόρα πάνω σε τοίχο),ε,ΤΟΤΕ ναι,καλό είναι αυτό το κράνος να μην το πολυεμπιστευτείς για...επανάληψη του συμβάντος...

Δημοσ.

να σε καλά για αρχή τα πόστ σου βοηθάνε πολύ πάνω στις απορίες μου :-) κάτι τέτοιο λέω να κάνω, θα πάρω τους δρόμους από μαγαζί σε μαγαζί να δω και έτσι τι γίνετε, όντως αν είναι να χρειαστώ το κράνος σε μεγάλο ατύχημα θα έχω χειρότερα χτυπήματα αλλά εγώ προσωπικά στον δρόμο θα είμαι πολύ πιο άνετος αν ξέρω οτι φοράω ένα σχετικά "αξιόλογο" κράνος :-)

Δημοσ.

bandit4: Πολύ ενδιαφέρων το post σου. ;)

Η αλήθεια είναι ότι έχουμε μεσάνυχτα... (δεν βγάζω την ουρά μου απ'έξω) :P

Επισκέπτης
Δημοσ.
bandit4: Πολύ ενδιαφέρων το post σου. ;)

Η αλήθεια είναι ότι έχουμε μεσάνυχτα... (δεν βγάζω την ουρά μου απ'έξω) :P

 

 

Το άρθρο είχε φιλοξενηθεί από "ΤΑ ΝΕΑ" http://www.tanea.gr//Article.aspx?d=20071017&nid=6333393&sn=AutoNEA&spid=1412

 

 

Όμως αυτό δεν είναι απόδειξη για το πόσο μαύρα μεσάνυχτα έχουμε. Ίσως καλύτερη απόδειξη είναι πως και οι περισσότεροι από τους ενεργούς μοτοσυκλετιστές δεν μπορούν να απαντήσουν σωστά στην απλή ερώτηση:

"Τι γίνεται όταν σπρώξουμε με το δεξί μας χέρι το δεξί γκριπ προς τα εμπρός;"

Δημοσ.

Προσωπικά πιστεύω ότι ένα κράνος είναι πάντα καλύτερο από την μη χρήση του κράνους.

Μπορεί κανείς με συγκεκριμένο προϋπολογισμό, να αγοράσει ένα ικανοποιητικό κράνος αν απομονώσει τους παράγοντες που ανεβάζουν το κόστος πχ σπαστό ή με αεροτομές ή πολύ ελαφρύ κλπ. Έτσι δύο κράνη διαφορετικού κόστους μπορούν να παρέχουν την ίδια ασφάλεια.

Πρέπει όμως να είναι πιστοποιημένο επώνυμο και όχι να είναι πιστοποιημένη η ετικέτα ... :-) θα προτιμούσα Ευρωπαϊκό και θα έψαχνα για σύγκριση τιμών στο internet.

Όπως γράφτηκε να αγαπάς το παπάκι σου και να θεωρείς ότι ποτέ δεν έχεις προτεραιότητα.

Μετά από λίγο καιρό δεν θα πηγαίνεις πουθενά χωρίς κράνος. Ακόμα και όταν έχει ήλιο σε προστατεύει από ηλίαση.

Προσωπικά το κράνος με έχει προστατέψει αποτελεσματικά από 2-3 αεροπορικές τούμπες ! (ωραία αίσθηση το πέταγμα!)

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...