Προς το περιεχόμενο

ΟΑΣΑ και έλεγχος εισιτηρίων...


mvaggel

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Περιγραφή Γεγονότος: Σήμερα (3/8/08) επιστρέφοντας από φιλικό σπίτι με το ΜΕΤΡΟ, αποβιβάζομαι στο σταθμό Ομόνοια (ερχόμενος από Σύνταγμα-άσχετο).

Αφού ανέβηκα τις κυλλιόμενες σκάλες και λίγο πριν το Τ που δεξιά πάει για τον Ηλεκτρικό και αριστερά βγαίνει στο "κυρίως" υπόγειο της Ομόνοιας, συναντάω έλεγχο εισιτηρίων. Αφού τον ρωτάω για ποιό λόγο να έχω εισιτήριο, αφού δεν είμαι μέσα σε κάποιο όχημα αλλά "πεζός", μου λέει πως είμαι υποχρεωμένος να έχω το εισητήριο μέχρι να βγω από τα ακυρωτικά, και μου αναφέρει τον ν.2669/98... Τελικά του δίνω το εισιτήριο (ούτως ή άλλως κυκλοφορώ με εβδομαδιαίο-άσχετο) και λήγει το θέμα, συνεχίζω το δρόμο μου.

 

Ερώτηση: Από τη στιγμή που ΔΕΝ βρίσκομαι μέσα σε κάποιο μέσο μεταφοράς είμαι υποχρεωμένος να έχω εισιτήριο? Στο ίδιο σημείο θα μπορούσα να βρισκόμουν επειδή έστριψα σε λάθος στοά ή επειδή συνόδευσα την θεία μου τη Μελπομένη μέχρι την αποβάθρα για να πάρει ΑΥΤΗ το ΜΕΤΡΟ. Γιατί λοιπόν να έχω εισιτήριο? Οι αναφορές που βρήκα στο δίκτυο στον παραπάνω νόμο ήταν σχετικές με τις συγκοινωνίες όσων αφορά τα ΑΜΕΑ και τα δωρεάν στρατιωτικών κτλ, ενώ στο site του ΟΑΣΑ δεν αναφέρει τους χώρους στους οποίους επιτρέπεται ο έλεγχος... Αν κάποιος γνωρίζει κάτι παραπάνω ας με διαφωτίσει plz :)

Δημοσ.

Δεν έχω ιδέα πως το σκέφτηκαν, αλλά αν το θεσμοθετούσα εγώ αυτό το μέτρο, θα το έκανα για να αποφύγω την παραμονή μη-επιβατικού κοινού στις αποβάθρες -ζητιάνους, τζάνκια, άστεγους, μουζικάντηδες κτλ.

Δημοσ.

Νομίζω πως κάπου έχω δει να γράφει πως πρέπει να κρατήσεις το εισιτήριο μέχρι να βγεις από τον σταθμό.

Δημοσ.

Tnx Japan... Κατατοπιστικότατο.

 

Παρόλα αυτά λέει "Στους επιβάτες που μετακινούνται με το ΜΕΤΡΟ...". Πως μπορεί να αποδείξει ότι εγώ μετακινήθηκα με το ΜΕΤΡΟ, όταν δε βρίσκεται καν στο ίδιο επίδεδο του σταθμού που γίνεται η υποτιθέμενη μετακίνηση?

 

Επίσης, μετά την κατασκευή του ΜΕΤΡΟ, έχω την εντύπωση πως στην Ομόνοια είναι αδύνατο να κατέβεις από τη μια πλυρά της πλατείας και να πας στην απέναντι χωρίς να περάσεις από ακυρωτικά μηχανήματα. Μπορούν δηλαδή να σου κάνουν έλεγχο σε αυτούς τους χώρους?

Δημοσ.

Ειχα και εγω αυτη την απορια σε εναν ελεγχο, και αν θελω να συνοδεψω καποιον???? Αλλα εξαολουθει να παραμενει περιεργο

Δημοσ.

Άσχετο με το θέμα, αλλα πανω σε έλεγχο, ελεγκτης ζήτησε από φίλο μου που είχε ξεχάσει πάσο και ταυτότητα, αλλά είχε χτυπήσει μειωμένο εισητηριο, να πληρώσει 48 ευρώ. Μάλιστα επείδη ο φίλος μου του είπε οτι δεν έχει τόσα λεφτά πάνω του (όχι οτι θα τα έδινε) ζήτησε από την παρέα του να βάλει τα χρήματα..

Δημοσ.

Δεν είμαι σίγουρος τι ισχύει στην Ελλάδα αλλά στα περισσότερα μετρό στον κόσμο υπάρχει ένα σημείο από το οποίο και μετά δεν επιτρέπεται να προχωρήσεις χωρίς να έχεις εισητήριο. Σε άλλα έχει και μπάρες και τέτοια, σε άλλα όχι!

Δημοσ.

αν πας δικαστηκα και ζητησεις αντιγραφο απο τις καμερες ασφαλειας, δεν μπορεις να επιβεβαιωσεις τον ισχυρισμο οτι δεν χρησιμοποιησα καποιο μεσο αλλα βοηθησα... ?

  • Super Moderators
Δημοσ.
Tnx Japan... Κατατοπιστικότατο.

 

Παρόλα αυτά λέει "Στους επιβάτες που μετακινούνται με το ΜΕΤΡΟ...". Πως μπορεί να αποδείξει ότι εγώ μετακινήθηκα με το ΜΕΤΡΟ, όταν δε βρίσκεται καν στο ίδιο επίδεδο του σταθμού που γίνεται η υποτιθέμενη μετακίνηση?

 

Επίσης, μετά την κατασκευή του ΜΕΤΡΟ, έχω την εντύπωση πως στην Ομόνοια είναι αδύνατο να κατέβεις από τη μια πλυρά της πλατείας και να πας στην απέναντι χωρίς να περάσεις από ακυρωτικά μηχανήματα. Μπορούν δηλαδή να σου κάνουν έλεγχο σε αυτούς τους χώρους?

Απ'όσο θυμάμαι, στην Ομόνοια μπορείς να διασχίσεις όλο τον σταθμό υπόγεια και να βγεις σε οποιοδήποτε μέρος της πλατείας χωρίς να περάσεις από ακυρωτικά μηχανήματα.

Σε κάθε περίπτωση, το link που δίνει η Japan είναι ξεκάθαρο: Από τη στιγμή που βρίσκομαι σε ελεγχόμενη περιοχή οφείλω να έχω εισιτήριο γιατί θεωρείται ότι έχω ταξιδέψει ή έχω πρόθεση να ταξιδέψω. Το Μετρό δεν χρειάζεται να αποδείξει ότι ταξίδεψα - εγώ έχω υποχρέωση να αποδείξω ότι δεν ταξίδεψα...

Ειχα και εγω αυτη την απορια σε εναν ελεγχο, και αν θελω να συνοδεψω καποιον???? Αλλα εξαολουθει να παραμενει περιεργο

Δεν μπορώ να συνοδέψω κάποιον αν δεν έχω εισιτήριο, πέραν της ζώνης ελέγχου (δηλ. πέρα από τα ακυρωτικά μηχανήματα).

 

Όπως ορθά γράφει κι ο Typhoon, τα μέσα μαζικής μεταφοράς που κάνουν χρήση εισιτηρίων, θεωρούν ότι από τη στιγμή που περνάω το σημείο ελέγχου (συνήθως τα ακυρωτικά μηχανήματα) υποχρεούμαι να έχω εισιτήριο γιατί είμαι εν δυνάμει πελάτης. Αλλιώς φανταστείτε ότι όλοι οι λαθρεπιβάτες θα άρχιζαν να λένε "παιδιά, εγώ τη γιαγιά μου πήγα να συνοδέψω μέχρι την πόρτα του βαγονιού, δεν ταξίδεψα".

Δημοσ.
Απ'όσο θυμάμαι, στην Ομόνοια μπορείς να διασχίσεις όλο τον σταθμό υπόγεια και να βγεις σε οποιοδήποτε μέρος της πλατείας χωρίς να περάσεις από ακυρωτικά μηχανήματα.

Στο επόμενο πέρασμα μου από το σταθμό θα το ελέγξω... πάντως με θυμάμαι άπειρες φορές να περνάω από τα ακυρωτικά με σκοπό να βγω από την απέναντι πλευρά, έστω αν θέλετε επειδή είναι ο συντομότερος δρόμος

 

Το Μετρό δεν χρειάζεται να αποδείξει ότι ταξίδεψα - εγώ έχω υποχρέωση να αποδείξω ότι δεν ταξίδεψα...
Απ'όσο ξέρω, όλοι είναι αθώοι (και άρα δεν μπορεί να τους επιβληθεί πρόστιμο) μέχρι αποδείξεως του εναντίου. Θα μου πείτε, είσαι μέσα στην ελεγχόμενη ζώνη... μέχρι και το link της Japan όμως ήξερα ότι εισιτήριο βγάζεις για να ταξιδέψεις και όχι για να περπατάς σε δημόσιους χώρους.

 

Αλλιώς φανταστείτε ότι όλοι οι λαθρεπιβάτες θα άρχιζαν να λένε "παιδιά, εγώ τη γιαγιά μου πήγα να συνοδέψω μέχρι την πόρτα του βαγονιού, δεν ταξίδεψα".
Γι αυτό και όσους ελέγχους είχα συναντήσει μέχρι χθες ήταν "μέσα" στους συρμούς την ώρα που κινούνταν... Εκεί δεν μπορεί να βρίσκεσαι αν δεν ταξιδεύεις...

 

Εν κατακλείδι, πιστεύω πως σύμφωνα με το link και ειδικά για την Ομόνοια, η ΕΜΕΛ έχει μετατρέψει σε τσιφλίκι της υπερβολικά μεγάλο (και ιστορικό αν θέλετε) μέρος της πλατείας. Θα 'ηθελα να ξερω αν και ποιός της παραχώρησε αυτό το δικαίωμα.

 

Επίσης, υπάρχει στην παρέα κανένας δικηγόρος που να μπορεί να βρει τον ν.2669/98 και να μας πει ακριβώς τι λέει? Θα με ενδιέφερε πολύ να μάθω για "εγκυκλοπεδικούς λόγους"

  • Super Moderators
Δημοσ.
Στο επόμενο πέρασμα μου από το σταθμό θα το ελέγξω... πάντως με θυμάμαι άπειρες φορές να περνάω από τα ακυρωτικά με σκοπό να βγω από την απέναντι πλευρά, έστω αν θέλετε επειδή είναι ο συντομότερος δρόμος

Αν ο συντομότερος δρόμος περνάει μέσα από την ζώνη ελέγχου και δεν έχω εισιτήριο, δεν θα έπρεπε να περνάω από τον συντομότερο δρόμο...

 

Απ'όσο ξέρω, όλοι είναι αθώοι (και άρα δεν μπορεί να τους επιβληθεί πρόστιμο) μέχρι αποδείξεως του εναντίου.

Αυτό ισχύει στο ακροατήριο και στις ποινικές υποθέσεις. Εδώ έχουμε τεκμήριο εκ συμβάσεως και εκ του νόμου, δεν είναι το ίδιο.

 

Θα μου πείτε, είσαι μέσα στην ελεγχόμενη ζώνη... μέχρι και το link της Japan όμως ήξερα ότι εισιτήριο βγάζεις για να ταξιδέψεις και όχι για να περπατάς σε δημόσιους χώρους.

Ο δημόσιος χώρος έχει παραχωρηθεί στον ΟΑΣΑ για εκμετάλλευση και έτσι ο ΟΑΣΑ μπορεί να επιβάλλει περιορισμούς. Τέτοιοι περιορισμοί είναι συχνοί σε, κατά τα λοιπά, "δημόσιους χώρους".

 

Γι αυτό και όσους ελέγχους είχα συναντήσει μέχρι χθες ήταν "μέσα" στους συρμούς την ώρα που κινούνταν... Εκεί δεν μπορεί να βρίσκεσαι αν δεν ταξιδεύεις...

Στο σταθμό του Συντάγματος οι ελεγκτές στέκονται στην είσοδο ή την έξοδο της αποβάθρας.

Συνεχώς.

 

Εν κατακλείδι, πιστεύω πως σύμφωνα με το link και ειδικά για την Ομόνοια, η ΕΜΕΛ έχει μετατρέψει σε τσιφλίκι της υπερβολικά μεγάλο (και ιστορικό αν θέλετε) μέρος της πλατείας. Θα 'ηθελα να ξερω αν και ποιός της παραχώρησε αυτό το δικαίωμα.

Tο Ελληνικό Δημόσιο παραχώρησε στον ΟΑΣΑ (ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών) και όχι στην ΕΘΕΛ, ένα μεγάλο υπόγειο τμήμα της πλατείας για δημόσιο κοινοφελή σκοπό: τις αστικές συγκοινωνίες.

 

Επίσης, υπάρχει στην παρέα κανένας δικηγόρος που να μπορεί να βρει τον ν.2669/98 και να μας πει ακριβώς τι λέει? Θα με ενδιέφερε πολύ να μάθω για "εγκυκλοπεδικούς λόγους"

 

Πάτα εδώ για το νόμο (PDF, 400ΚΒ). Καλή ανάγνωση. :-)

Δημοσ.

Καλά ήμαρτον ας πλήρωνες το πρόστιμο Τόση κουβέντα πια.Ημαρτον δλδ.Εκτός αν δε σκας 200 ευρώ για κινητό , pda το 3μηνο 250 ευρώ για λαμαρίνα κοκ δλδ ζεις στο βουνό δεν επιτρέπεται τέτοια κουβέντα.

 

8-9 το βραδυ ειδικά ΠΣΚ προσοχή βγάζουμε τότε όλοι εισιτήρια.Εμένα όσες φορές μου χει τύχει τότε είναι και μια φορά στο τρένο στα Πευκάκια για ένα μιαμισάωρο που ενώ το είχα ξαναχτυπήσει πριν περάσει το 1,30ωρο ο ελεγκτης δεν μπορούσε να με εννοήσει

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...